Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Kas notiek?

Tēma: Dzinēja iebraukšana (obkatka)

AutorsZiņojums
ksneps
23. Feb 2013, 20:17#41

Kopš: 24. May 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 746

Braucu ar: R1 & 990 adv

Nedaudz no bērnības pieredzes - salikām kopā minskas 125 cm3 dzinēju (jauns cilindrs, jauns virzulis un gredzeni). Protams zinājām, ka dzinēju vajag piebraukt - tik daudz jau prāta bija. Taču nē - gribējās gonkot, dzinējs arī baigi labi gāja un tā... Pēc kādas 30-60 minūtēm dzinējs noķīlēja. Bet nu paveicās - tik nedaudz saskrāpēts cilindrs. Droši vien taisnajā gabalā draugs iespieda pedāli grīdā, dzinējs uzkarsa un loģiski, ka virzulis ieķīlē.

Morāle - vienmēr sākumā vajag piebraukt. Uz nelieliem apgriezieniem, bez lielas slodzes, bez lieliem apgriezieniem, lai dzinējs nepārkarst utt.

Mūsdienās jau vispār tie dzinēji ir diezgan kvalitatīvi uztaisīti. Ne tā kā padomju tehnika.

Offline

Niere
23. Feb 2013, 20:19#42

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


23 Feb 2013, 19:54:14 Archy96 rakstīja:
Tas ir tīri mans subjektīvais novērojums, jo ar vairākiem motoriem pats pēc tam esmu rullējis, bet citi ir tikuši paturēti redzeslokā kādu laiku, nu vismaz nekādus negatīvus specefektus neesmu novērojis. Es parasti darīju tā - visas kustīgās un rotējošās detaļas - šāles, sadalenes, virzuļus, gultņus utt. sasmērēju ar to pašu motoreļļu, laižot klāt ļāvu pašam tukšgaitā kādu laiciņu padarboties, nedodot gāzi virsū, tā lai visa eļļa izdeg un uzsilst kārtīgi, tad lēnā garā dodam virsū.

tā kā šis "iejāšanas" pasākums iraid visai pretrunīgs un neesmu redzējis nevienu objektīvu pētījumu, kas veikts ar zinātnisku piegājienu, esmu atturīgs ar kategoriskiem viedokļiem.
iepriekš rakstītais ir vairāk mans "fīlings", pieredze un kopsavilkums no lasītā.

tieši tāpat Tev ir savs "fīlings", vadoties no praktiskās pieredzes.

kādēļ to saku:
nedz plika teorija, nedz "čujņiks, ņuhs, poņa", nedz vērojumi uz aci, ausi, tausti, nevar dot objektīvu atbildi, kāds "iejāšanas" paņēmiens ir tuvāk ideālam.

tas tādēļ, ka nav nekādu ciparu, kas apliecinātu Tavu, manu vai citu viedokli.
šobrīd esam bariņš aklo, kas katrs tausta ziloni no dažādām pusēm. turklāt vēl nevar zināt, vai katrs netausta dažādus ziloņus - kurš Āfrikas, kurš Indijas.

tieši tādēļ netā ir tik daudz un dažādu viedokļu par tēmu, jo ciparu ta nav!

un par "sekošanu":
kā esi pamanījis, līdzīgi ir ar eļļas analīzēm. raiderim nav ne mazāko aizdomu, ka motorā varētu būt kāda problēma, jo viss darbojas lieliski un šķidrumi tiek lieti paši dārgākie.
taču atnāk lietotās eļļas analīze un bieži atklājas, ka viss tik ideāli nemaz nav. un tās ir parādības, kuras, izjaucot motoru, uz aci ne vienmēr pamanīsi.

kur nu vēl, ja motors tiek savākts un nākošreiz atvērts pēc hvz cik km/mh. un pat atverot, bieži problēmas cēlonis vai nu nav noskaidrojams, vai tiek noteikts nepareizi, vai vienkārši visu noraksta uz dabīgu procesu.

sanāca gari, bet rezumējot:
ja problēmu var identificēt ar cilvēka maņām, tad visdrīzāk tā jau ir nopietna problēma.

Offline

Niere
23. Feb 2013, 20:26#43

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


23 Feb 2013, 20:17:02 ksneps rakstīja:
... Pēc kādas 30-60 minūtēm dzinējs noķīlēja. Bet nu paveicās - tik nedaudz saskrāpēts cilindrs. Droši vien taisnajā gabalā draugs iespieda pedāli grīdā, dzinējs uzkarsa un loģiski, ka virzulis ieķīlē.

kaut kad sen lasīju kādā jeņķu forumā, vienam cilvim, kas tikko svaigam mocim devis uzreiz ručkā, pasākums beidzies ar ilgo hospitāli.

Offline

Archy96
23. Feb 2013, 20:27#44

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


23 Feb 2013, 20:19:56 Niere rakstīja:

ja problēmu var identificēt ar cilvēka maņām, tad visdrīzāk tā jau ir nopietna problēma.


Starp citu, tas ir pat ļoti precīzi definēts, jo parasti ir tā, kad ja tu kādu lufti gultņos sajūti pakustinot ar roku, nemaz neķeroties pie mikrometra, radiālo mešanu redzi ar aci, bez indikatora, un "stuku" dzirdi bez stetoskopa palīdzības,tas parasti nozīmē, kad jau ir iestājies diezgan liels piz....c konkrētajā mezglā.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Archy96
23. Feb 2013, 20:30#45

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


23 Feb 2013, 20:26:09 Niere rakstīja:

23 Feb 2013, 20:17:02 ksneps rakstīja:
... Pēc kādas 30-60 minūtēm dzinējs noķīlēja. Bet nu paveicās - tik nedaudz saskrāpēts cilindrs. Droši vien taisnajā gabalā draugs iespieda pedāli grīdā, dzinējs uzkarsa un loģiski, ka virzulis ieķīlē.

kaut kad sen lasīju kādā jeņķu forumā, vienam cilvim, kas tikko svaigam mocim devis uzreiz ručkā, pasākums beidzies ar ilgo hospitāli.

Starp citu - es pats savām acīm esmu redzējis, kā tikko no konveijera līnijas nodzīts jauns mocis uzreiz tiek uzdzīts uz jaudas stenda, kur tam diezgan sirsnīgi tiek dots ručkā, un pētītas līknes un diagrammas, kuras nolasa kompis no pakaļējā rata, tā kā - vai tik tas nebūs kārtējais mīts

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

shkapars
23. Feb 2013, 20:41#46

Kopš: 29. May 2008

Ziņojumi: 1224

Braucu ar: GSXR 1000 K5, CRF 250, Bauer 5000, Superior XP909

jā, japāņu moči no konvejiera pa taisno nonāk uz jaudas stenda, tā ka tā mierīgā piebraukšana ir kaķim zem astes, tas motors jau redlainu ir redzējis tas manuāļos minētais lēnais piebraukšanas režīms, manuprāt, ir domāts nevis motoram, bet lai tā blīve starp stūri un sēdekli piebraucas un nenonāk pa taisno slimnīcā

[ Šo ziņu laboja shkapars, 23 Feb 2013, 20:42:02 ]

Offline

kaarlis
23. Feb 2013, 20:42#47

Kopš: 06. Aug 2011

Ziņojumi: 171

Braucu ar: Jawa akreditētais serviss un restaurācijas darbnīca.

Starp citu, kas attiecas uz gana antīku konstrukciju 2T dzinējiem, ir atkosta nejauka lieta- modernās sintētikas un esteru ķīseļi ir tik eļļojoši, ka traucē normālu piedilšanas procesu, bija pāris starpgadijumi, kad pat pēc 1500 km slogojot noķer ķīli! Tādēļ, lai cik tas stulbi neizklausītos, piebraukšanas periodam tiek meklētas pat sovjet laiku draņķības, tādas kā MS 20 un tamlīdzīgas ko jaukt pie degvielas. Fakts iz dzīves. Un piebildes pēc: antikvariāti lielāko ties tā pa īstam iebraucas pēc aptuveni 2tk km. Tā kā zirģeļu šiem pamaz, katrs krikums ir sajūtama vienība.
Ir kāds komentārs par starpību piebraucot nikosila un čuguna čaulas?

-----------------
Motodarbnīca "Lapsas", JAWA akreditētais serviss un restaurācijas darbnīca Latvijā.

Offline

shkapars
23. Feb 2013, 20:45#48

Kopš: 29. May 2008

Ziņojumi: 1224

Braucu ar: GSXR 1000 K5, CRF 250, Bauer 5000, Superior XP909

tas, ko es rakstīju, viss attiecas uz nikosilu. literatūrā, ko esmu pastudējis, nav pieminētas čuguna čaulas un tajā neesmu iedziļinājies

Offline

Archy96
23. Feb 2013, 20:50#49

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


23 Feb 2013, 20:42:07 kaarlis rakstīja:
Starp citu, kas attiecas uz gana antīku konstrukciju 2T dzinējiem, ir atkosta nejauka lieta- modernās sintētikas un esteru ķīseļi ir tik eļļojoši, ka traucē normālu piedilšanas procesu, bija pāris starpgadijumi, kad pat pēc 1500 km slogojot noķer ķīli! Tādēļ, lai cik tas stulbi neizklausītos, piebraukšanas periodam tiek meklētas pat sovjet laiku draņķības, tādas kā MS 20 un tamlīdzīgas ko jaukt pie degvielas. Fakts iz dzīves. Un piebildes pēc: antikvariāti lielāko ties tā pa īstam iebraucas pēc aptuveni 2tk km. Tā kā zirģeļu šiem pamaz, katrs krikums ir sajūtama vienība.
Ir kāds komentārs par starpību piebraucot nikosila un čuguna čaulas?

Šajā ziņā man pieredzes maz, bet cik ir gadījies pētīt tikko izslīpētu čuguna gilzu, salīdzinājumā ar jaunu nikosilu, tad tā pirmā liekas stipri jo stipri rupjāka, es domāju virsmas apstrādes kvalitāti, attiecīgi tas noteikti nebūtu tas gadījums, kur uzreiz dot pilnu ručku virsū, jo pie mums tā slīpēšana notiek uz vecajiem krievu darbagaldiem attiecīgi arī tā precizitāte.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

cbx650e
23. Feb 2013, 20:54#50

Kopš: 28. Feb 2012

Ziņojumi: 184

Braucu ar: Honda cbx 650 E un Nighthawk

Nu arii esmu daudzus dzineejus sakraavis un neviens taa ipashi nokauts netika .
Saeljoju vienmeer ar to pashu motorelju kas dzinejaa lejama .
Tagad arii taisu savu 83 gada motoriiti savai HONDAI un arii ar motorelju saeljoju . Pieleeju sadalenes kabatas galvaa , ieliku motoru . Piestuteeju ar aizmugures ratu pie VOLVO izgriezta prieksejaa ritenja kas ieprieksh tika uzcelts no zemes . Ieliku 6 robaa mocim un atpakaljgaitaa VOLVIM tad puika laida lenaam autosam sajuugu valjaa un es motusam , taadaa veidaa veicu auksto piestraadi kaameer uzpumpeeju eljas spiedienu ( lampa nodziest ).
Iedarbinaats patreiz veel nav , jo veel sveces jaaieskruvee un izpuuteeji jaapieliek.Bet gan jau ies kur pakaljaa liksies visi ir gaajushi un kaapeec gan nee.
Taada luuk piestraade un nedomaaju ka tur kas dils jo visas detaljas ir lietotas , tikai cilindri vareetu mazliet varnuut ar gredzeniem piestraadaaties jo ir honeeti + ar 2500 pasliipeeti un veel riktiigi ar filzripu un GOJA pastu izsliipeeti , taapat kaa klokenes kaklinji .

Offline

onka
23. Feb 2013, 21:03#51

Kopš: 15. Sep 2011

Ziņojumi: 501

Braucu ar: Minska

Ir kāds komentārs par starpību piebraucot nikosila un čuguna čaulas?



Principā tā piebraukšana ir svētīga un vajadzīga tikai virzulim un gredzeniem . Cilindra tipam nebūtu noteicošā nozīme . Ja tas ir 2t , tad čuguna gilzai lūku kantes nedaudz pielāgojas ( ja vien nav nofāzētas maliņas ) sadarbībai ar gredzeniem . Nikosīla čaula - labs izgudrojums . Tur ir cits resurss klājumam . No aviācijas - motori ar čuguna čaulu - resurss 300 st.
ar nikosīlu -1000 st.

-----------------
http://universalpath.org/
https://vk.com/upath

Offline

zet
23. Feb 2013, 21:04#52

Kopš: 07. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 863

Braucu ar: 525exc autobusu

Ir divas metodes
Pirmā- Modernā. Pisam motoru ar tapku grīdā un izmantojam visādus super-puper eļļas un piedevas lai viņš nenomirst pirmajā dienā.
Otrā- Vecā. Saliekam motoru ar motora eļļu un saudzējam apkatkas laikā.

Offline

mexa
23. Feb 2013, 21:19#53

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

es savukārt apdomāju variantu par sekundāro eļļas pumpi pirms abkatkas. man te viens projekta motors gaida kārtu, ir doma padot sākotnēji davku lai izspiež kur vajag, un tad tikai laist dziesmā, pa gadiem varētu būt pažuvuši kakliņi

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

Goblins
24. Feb 2013, 01:54#54

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2881

Braucu ar: 800 cc, Bandītu un RE


23 Feb 2013, 19:32:45 Bagars rakstīja:

nē, nē, vai nu pārprati, vai kļūdījies rakstot. runa nav par vispārzināmo MoS2 (molibdēns), bet par WS2 (vanādijs).


Vechi pirmkārt Vanādiju apzīmē ar V un volframu ar W

Vanādija Oksīds (V2O5) ir dzeltenā krāsā un to normāli izmanto tikai metalurģijā un ķīmijas laboratorijās

savukārt Volframa Oksīdu (WO3)kurš ir gaiši pelēkas krāsa puveris izmanto tikai elektroiekārtu rūpniecībā un kvēldiegu ražošanā

manuprāt nevienu no tiem neizmanto kā piedevu motoru salikšanā/izjaukšanā utt

p.s no vanādija oksīda sanāk lielisks termīts ar liesmas temperatūru virs 3000 C

[ Šo ziņu laboja Goblins, 24 Feb 2013, 01:56:05 ]



-----------------
man garšo alus

eet jeuw kak

Offline

Niere
24. Feb 2013, 02:05#55

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

Tev taisnība, Goblin, bet arī Shkaparam taisnība.
jo: tungsten disulphide ir viena no ļoti eksotiskām cietajām piedevām.
ķīmiskais simbols - W. attiecīgi WS2 ir pareizs.

tiesa, ka temperatūras diapazons vienkārši baigs.

Offline

Goblins
24. Feb 2013, 02:23#56

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2881

Braucu ar: 800 cc, Bandītu un RE


24 Feb 2013, 02:05:48 Niere rakstīja:
Tev taisnība, Goblin, bet arī Shkaparam taisnība.
jo: tungsten disulphide ir viena no ļoti eksotiskām cietajām piedevām.
ķīmiskais simbols - W. attiecīgi WS2 ir pareizs.

tiesa, ka temperatūras diapazons vienkārši baigs.


ok palasīju aprakstus, tiešām Wolframa Disulfīdu izmanto kā cieto smērvielu un tas saglabā savas īpšības līdz +500 C

[ Šo ziņu laboja Goblins, 24 Feb 2013, 02:23:56 ]



-----------------
man garšo alus

eet jeuw kak

Offline

soulfreak
24. Feb 2013, 03:35#57

Kopš: 29. Jan 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 4509

Braucu ar: ciskudrilli

a kāda mārrutka pēc tad volfams ir sastopams katram mājās baltkvēlē?

Offline

Goblins
24. Feb 2013, 09:10#58

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2881

Braucu ar: 800 cc, Bandītu un RE


24 Feb 2013, 03:35:41 soulfreak rakstīja:
a kāda mārrutka pēc tad volfams ir sastopams katram mājās baltkvēlē?


skolā ķīmiju mācījies izskatās ka nē

WS2 un W ir dažādas lietas

un fizikālās īpašības kuras piemīt W, kura sakausējumu izmanto kvēldiegos ir krietni savādākas par tām īpašibām kuras piemīt WS2


p.s. Visi uz skijo uz Cēsīm

-----------------
man garšo alus

eet jeuw kak

Offline

soulfreak
24. Feb 2013, 11:45#59

Kopš: 29. Jan 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 4509

Braucu ar: ciskudrilli

NU labi, zem liela daudzuma varbūt zināšanas izplēn, bet zinu to, ka volframs vairāk sastopams ASV federālajās rezervēs nekā zelts

Offline

elf
24. Feb 2013, 17:24#60

Kopš: 29. May 2008

No: Alūksne

Ziņojumi: 1205

Braucu ar: Honda Transalp XL650V+Pav40,Jawa 634,Iž Planeta Sport ,Dnepr 11,Lada 4x4 .Rīga-7. Buhanka .

ОБКАТКА ДВИГАТЕЛЯ

До установки на автомобиль форсированный двигатель желательно первый раз завести на стенде. Основное внимание при этом уделяется контролю за давлением масла и проверке годности всех прокладок. Если двигатель работает неравномерно или прослушиваются посторонние стуки, надо тщательно разобраться в причинах этого и добиться четкой работы до установки двигателя на автомобиль.

Собственно обкатка двигателя производится на автомобиле. Это наиболее ответственный момент подготовки к соревнованиям. Для двигателя, подготавливаемого к скоростным соревнованиям, обкатка должна составлять 5000—6000 км.

Наиболее интенсивная проработка деталей двигателя происходит первые 200—500 км пробега. После этого надо слить масло. Пробег в 500 км достаточен для окончательной приработки подшипников коленчатого вала.

Обкатка должна производиться на хорошей шоссейной дороге, начиная с 70 км/ч, затем через каждые 500 км скорость можно увеличивать на 10 км/ч. Последние 1000—1500 км по возможности нужно проходить со скоростью 130—140 км/ч (если есть разрешение ГИБДД). Свидетельством достаточной обкатки двигателя является неизменность давления масла и температуры охлаждающей жидкости в течение нескольких часов при движении со скоростью 130 — 140 км/ч. Расход масла считается при этом нормальным — 200-300 г на 1000 км.

Обкаточный период может быть сокращен, если двигатель перед установкой на автомобиль прошел обкатку, доводку и испытания на стенде.


-----------------
-----------------
Ar motociklu nenoveco....

Offline