Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Kas notiek?

Tēma: Dzinēja iebraukšana (obkatka)

AutorsZiņojums
maniac
23. Feb 2013, 07:43#1

Kopš: 23. Jul 2009

No: Salaspils

Ziņojumi: 5147

Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar

Ja tēma nebūs dzīvotspējīga, pats arī izdzēsīšu.
Te daži siļķu zvejnieki remontē motorus
Pēc pāris dienām man arī kļūs aktuāli - ko liet dzinējā un kā viņu pareizi palaist un iebraukt pēc remonta, lai ilgi un labi kalpotu? Jaunam laikam līdzi grāmata , a ja nu pazudusi?!
Varbūt spečuki varētu padalīties pieredzē - ko darīt un ko nekādā ziņā nedrīkst?
Piemēram, dzirdēts, ka pirmajām tūkstoš verstīm vienmērīgi saudzējošs režīms nemaz neesot tik labs. Ka vajagot mainīgos slodzes un apgriezienu režīmos "ietrenēt"...

Offline

TB
23. Feb 2013, 08:54#2

Kopš: 13. Oct 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 4314

Braucu ar: Nebraucu

Svaā laikā sporta autiņiem apkatkas taisijām no 1000-5000km un bija mums tabuliņa pie cik km kādas slodzes drīkst dot.

Taču bija reizes, kad nebija laika garai piebraukšanai, tad parasri pēdējā naktī bija brauciena uz Tallinu padzert kafiju atpakaļceļā jau pie LV robežas jau grieza līdz galam. Un kas inyeresantākais, tad tieši "ātri" piebrauktie motori vērās vislabāk. Tač kaprem tiem pienāca par apmēram 4-5kkm ātrāk.

Offline

dzhanis
23. Feb 2013, 09:41#3

Kopš: 30. Apr 2010

Ziņojumi: 366

Braucu ar: kx250

minerāleļļā

Offline

maniac
23. Feb 2013, 09:45#4

Kopš: 23. Jul 2009

No: Salaspils

Ziņojumi: 5147

Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar

Atradu tādu textu vienā RU saitā. Interesē viedoklis par to, kas boldā:

Думаю, что обкатка - это не только приработка колец. А коробка, подшипники, шатун? Понятно, что в спортах вкладыши отделяются маслом от шеек за счет давления, и там ничего не обкатывается. А с моноцилиндром обычно все на шариках. Я всегда рекомендую обкатывать в режиме открыл 2/3 газа- разогнался 2/3 максималки - закрыл газ. Нельзя тошнить в четверть газа, нужна нормальная подача, но недолго, потому что поршень от нагрева может укусить.....По маслу согласен, обкатывать надо на жидком дерьме.

Offline

quickordead
23. Feb 2013, 10:05#5

Kopš: 03. May 2011

No: Tukums

Ziņojumi: 166

Braucu ar: DR650 , CBR1100xx , XF650

Te par šo tēmu:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Sausais atlikums- mūsdienu motori ir pietiekoši kvalitatīvi un vienīgais mezgls, kam jāpiestrādājas ir gredzeni-cilindrs,tas notiek pirmajā motora darba stundā. Galvenais spēks, kas gredzenus spiež pret cilindru ir nevis to elastība, bet gāzu spiediens,tādēļ kvalitatīva iebraukšana iespējama pie lielas un mainīgas slodzes.
Cik sapratu,ieteikts-
1.ieliet minerāleļļu
2.kārtīgi uzsildīt dzinēju
3.kārtīgi bērt virsū vēlams pa trasi
4.nomainīt eļļu uz sintētiku
5.braukt ilgi un laimīgi
Nu tā tāda vairāk teoretizēšana vismaz man jo kas man jaunu moci dos

Domāju tēma noderīga, lai laimīgie jaunas tehnikas īpašnieki un kapitālremontētāji dalītos pieredzē.

Ā,vēl man patika teksts, ka ražotāji liek iebraukt moci saudzīgā režīmā, lai pats braucējs paspētu pie tā adaptēties un nenošķiltos pirmajā dienā

[ Šo ziņu laboja quickordead, 23 Feb 2013, 10:12:42 ]



-----------------
Kickin' It Old School

Offline

elf
23. Feb 2013, 11:20#6

Kopš: 29. May 2008

No: Alūksne

Ziņojumi: 1205

Braucu ar: Honda Transalp XL650V+Pav40,Jawa 634,Iž Planeta Sport ,Dnepr 11,Lada 4x4 .Rīga-7. Buhanka .

Ja cilindrus apstrādā ar Flex-Hone ,tad praktiski ar piebraukšanu var pārāk neiespringt...

Cilindra virsma bez Flex-Hone...



Cilindra virsma pēc Flex-Hone...



-----------------
-----------------
Ar motociklu nenoveco....

Offline

osiic
23. Feb 2013, 11:31#7

Kopš: 21. Aug 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 3602

Braucu ar: zemu lidojošu V2 bumbvedēju

Taa - par mineraalellju aizmirsti! Tas nav vajadziigs! Ielej normaalu pussinteetiku un pirmo tuukstoti nobrauc mainiigaa rezhiimaa ar maksimaalo gaazes atveerumu 3/4 Tad ellju un filtru aaraa - jaunus iekshaa un brauc laimiigi

-----------------

www.streetfighters.lv

Offline

mezamaris
23. Feb 2013, 14:29#8

Kopš: 20. Jun 2011

Ziņojumi: 5287

Braucu ar:

Variants ar minerāleļļu ir kapeikpisšana no laika gala,tipa tāpat liešu tūlīt ārā!Pēc loģikas tieši piedilsšanas procesā to visu vajadzētu eļļot pēc iespējas kvalitatīvāk.

Offline

Urmas
23. Feb 2013, 14:35#9

Kopš: 05. Sep 2011

No: Liepāja

Ziņojumi: 333

Braucu ar: Italiano rosso

Cik zinu minerāleļļa tiek lietota jo biezāka par sintētiku?

-----------------
paint has less traction

Offline

Archy96
23. Feb 2013, 14:51#10

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


23 Feb 2013, 14:29:23 mezamaris rakstīja:
Variants ar minerāleļļu ir kapeikpisšana no laika gala,tipa tāpat liešu tūlīt ārā!Pēc loģikas tieši piedilsšanas procesā to visu vajadzētu eļļot pēc iespējas kvalitatīvāk.

Vot skuju. Minerāleni lieto nevis dēļ kapeikpišanas, bet gan tamdēļ, kad tā ļauj detaļām labāk piestrādāties vienai pie otras, pēc tam sintētiku jeb pussintētiku iekšā un aiziet.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

zet
23. Feb 2013, 15:13#11

Kopš: 07. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 859

Braucu ar: 525exc autobusu

Nu, nezinu. Ja eļļa eļļo (pēc API), tad po.. kāda. Ja neeļļo tad "negludam" virsmam būs piz..c.

[ Šo ziņu laboja zet, 23 Feb 2013, 15:13:24 ]

Offline

Goblins
23. Feb 2013, 15:13#12

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2881

Braucu ar: 800 cc, Bandītu un RE

Sagaidīsim Nieri, bet es domāju ka mierīgi var liet 1/2 sintētiku, ar domu ka piestrādes procesā vajag labu eļļu.

-----------------
man garšo alus

eet jeuw kak

Offline

Sliktais
23. Feb 2013, 15:19#13

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i

Pagājšpavasar, kad ņēmu savējo, bm teica, ka no rūpnīcas iekšā ir minerālene, uz 1k km obligāti jāmaina, ielēja kkādu kastroli. Rudenī, pirms ieziemošanas eļļa atkal tika nomainīta,
Par režīmiem - usera manuālī ir apraksts, pie kāda nobraukuma un cik daudz drīkst motoru griezt, tagad slinkums meklēt un lasīt, bet sākumā saudzīgāk, tad pakāpeniski palielinot apgriezienus.

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

Goblins
23. Feb 2013, 15:23#14

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2881

Braucu ar: 800 cc, Bandītu un RE


23 Feb 2013, 15:19:09 Sliktais rakstīja:
Pagājšpavasar, kad ņēmu savējo, bm teica, ka no rūpnīcas iekšā ir minerālene, uz 1k km obligāti jāmaina, ielēja kkādu kastroli. Rudenī, pirms ieziemošanas eļļa atkal tika nomainīta,
Par režīmiem - usera manuālī ir apraksts, pie kāda nobraukuma un cik daudz drīkst motoru griezt, tagad slinkums meklēt un lasīt, bet sākumā saudzīgāk, tad pakāpeniski palielinot apgriezienus.


tas ir jaunam motoram, bet man domāt ka pēc kapremonta ir nedaudz savādāk.

[ Šo ziņu laboja Goblins, 23 Feb 2013, 15:24:02 ]



-----------------
man garšo alus

eet jeuw kak

Offline

Niere
23. Feb 2013, 15:50#15

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

piemetīšu es ar kādu domu graudu.

domāju, ka iebraukšanas nepieciešamība un metodes atšķiras ne tikai dažādiem motoru ražotājiem, bet arī atšķirīgas konstrukcijas/metalurģijas/metālapstrādes paņēmienu motoriem. attiecīgi jāņem vērā ražotāja ieteikumi un arī moto skaita ziņā lielāko valstu forumos atrodamos viedokļus. tur bieži atrodami spēcīgu profesionāļu viedoklis, kuru rokās bijuši tūkstošiem konkrēta tipa motoru vai arī izglītojušies konkrētā jomā.

es teiktu, ka absolūti universālas metodes nav.
vien dažas lietas, kas varētu būt kopīgas no eļļošanas viedokļa:

* lielākai daļai mūsdienu automašīnu motoru iebraukšana nav nepieciešama. tēze uz motocikliem neattiecas.
* pirmo eļļas maiņu es veiktu jau pēc 2-400 km norullēšanas. ir manītas rekomendācijas mainīt vēl ātrāk. nākošā maiņa pēc apmēram 1000km vai kā ražotājs noteicis. ja izmantota speciāla "iedilšanas" eļļa, maina uz ikdienai paredzēto produktu.
te piemērs no Busas 2011.g. manuāļa par pieļaujamiem apgriezieniem (dažādiem ražotājiem/modeļiem var atšķirties):

* ja esat pārliecinājušies, ka motociklam iebraukšana veicama sevišķi rūpīgi, varat meklēt saucamo "braek-in oil" jeb pareizāk "wear-in" eļļu. tā visdrīzāk būs kāda SAE30, bet ne vienmēr obligāti minerālene. eļļa tiklab var saturēt sintētiskos esterus, kuri veicina nodiluma daļiņu aizvadīšanu līdz filtram un karterim vai eļļas bačokam.
taču galvenais, ar ko atšķiras "iedilšanas" eļļas, ir palielnāts ZDDP jeb cinka dialkilditiofosfāta virsmu aizsardzības piedevas daudzums. gandrīz katra motoreļļa vairāk vai mazāk to satur, taču iebraukšanas periodā tā var būt nepieciešama vairāk. piedevas darbojas "saķeres" un "jauktajā" eļļošanas režīmā.
Straibeka līkne labi raksturo, kas notiek ar dažādām motora detaļām, atkarībā no viskozitātes, apgriezieniem un slodzes.

(ZDDP ir AW jeb AntiWear jeb pretnodiluma piedeva, kas nav EP jeb Extreme Presure jeb augsta kontaktspiediena piedeva. EP pievieno transmisiju eļļām, ziedom u.c.)




zemāka viskozitāte ilgāk notur jauktajā eļļošanas režīmā, savukārt ZDDP pasargā no pārmērīga nodiluma. respektīvi, iebraukšanas eļļa veicina lielāko virsmu nelīdzenumu novākšanu, bet nepieļauj tālāku dilšanu.

kā vērtīgu iesaku rakstu no žurnāla Hot Bikes. kam vajag, izmantojiet http://translate.google.com/
izskatās ļoti saprātīgs piegājiens. turklāt izskaidro motora karsēšanas ciklus.
ir arī alternatīvs un pretrunīgs viedoklis, ka jādod ručkā.

vēl: nepieņemiet kā pašsaprotamu, ka pilnīgi jauns mociks darbojas ideāli. tā var arī nebūt.

sametu šo steigā, nepārlasu.

[ Šo ziņu laboja Niere, 23 Feb 2013, 17:27:28 ]

Offline

mezavecis
23. Feb 2013, 15:52#16

Kopš: 11. Jan 2009

Ziņojumi: 795

Braucu ar:

Par 2takteriem..man uz redline burcinjas rakstits pirmas 15 min 85% slodze pecāk ar pilnu
autiņi ar raicing eļļu labi ja pagūst izsilt pirmo reiz(~30 min-1h), kā tiek jau regulēti..viss kedās
P.s tik jauzmanas lai baisi neatškaida eļļu ar benzinu regulējot

Offline

Goblins
23. Feb 2013, 16:08#17

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2881

Braucu ar: 800 cc, Bandītu un RE

Mezaveci tev ir tā piebraukšanas eļla

-----------------
man garšo alus

eet jeuw kak

Offline

mezavecis
23. Feb 2013, 16:23#18

Kopš: 11. Jan 2009

Ziņojumi: 795

Braucu ar:


23 Feb 2013, 16:08:54 Goblins rakstīja:
Mezaveci tev ir tā piebraukšanas eļla
ne runa ir pa vnk 2t racing un 4t racing eļļa ar mega preberzes piedevu paku..var palasīt aprakstus Redline mājāslapā
P.s vēlāk tikshu pie datora iekomenteshu sīkāk
P.s.s ir arī tāds tiesa grūti teikt ko par to teiks sajugs http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=121&pcid=1

[ Šo ziņu laboja mezavecis, 23 Feb 2013, 16:37:54 ]

Offline

Niere
23. Feb 2013, 16:46#19

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


23 Feb 2013, 16:23:39 mezavecis rakstīja:

23 Feb 2013, 16:08:54 Goblins rakstīja:
Mezaveci tev ir tā piebraukšanas eļla
ne runa ir pa vnk 2t racing un 4t racing eļļa ar mega preberzes piedevu paku..var palasīt aprakstus Redline mājāslapā
P.s vēlāk tikshu pie datora iekomenteshu sīkāk
P.s.s ir arī tāds tiesa grūti teikt ko par to teiks sajugs http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=121&pcid=1


jā, šī tieši ir ZDDP piedeva. tiesa gan nav aprakstīts, kādai eļļai šo piedevu labāk pievienot. vienpakāpes eļļa visdrīzāk būtu piemērotāka.

starp citu, atcerējos vienu izsmeļošu rakstu par ZDDP piedevu un pastu lietošanu motora iejāšanai un salikšanai.
iesaku kaut vai caur tulkojumu izlasīt katram, kas nodarbojas ar visāda veida motoru kastomizācijām vai kapitāliem remontiem.

papildinājums:
ja nepārcenšās, tad sajūgam nevajadzētu protestēt.
īpši jau tādēļ, ka iebraukšanas periodā vairākums tomēr pieturās pie pakāpeniskas slodzes palielināšanas un ratā nevelk.

[ Šo ziņu laboja Niere, 23 Feb 2013, 17:30:01 ]

Offline

shkapars
23. Feb 2013, 17:17#20

Kopš: 29. May 2008

Ziņojumi: 1224

Braucu ar: GSXR 1000 K5, CRF 250, Bauer 5000, Superior XP909

ar esmu salasījies visādus aizdīķa forumus par šo tēmu. tad tur tai galā pārsvarā ir vienots viedoklis. salikt motoru pa sauso (tas attiecas tikai uz cilindru un gredzeniem). nomazgāt tik labi, lai no tiem var ēst zupu. Virzuļa slīdvirsmas sasmērē ar oughiuhrtgjnvrltehg (neatceros nosaukumu, bet kaut kāda sausā smērviela), bet varot mierīgi arī plānu kārtiņu to pašu eļļu uz virzuļa vaigiem tikai. un pirmo pusstundu ar mainīgu slodzi un ar visparastāko minerāleļļu. kā jau iepriekš minēja, vienīgais, kam ir jāpiedilst. ir gredzens pie cilindra (kurš pirms tam iztīrīts ar flex-hone). tāpēc arī iesaka minerāleļļu, jo tad labāk un ātrāk šis process notiek. un ātri ātri maina nost. šis piebraukšanas veids tiek ieteikts no motoru licējiem, kuru motori brauc AMA Supercross (labs, var youtubē noskatīties visus atkārtojumus HD kvalitātē, rekomendēju). es ar tā piebraucu visus motorus. pie mums gan ir viena problēma, minerāleļļa ir deficīts bet šis jautājums tika atrisināts, var pie RGX Freibi dabūt Elf minerāleļļu.

Offline