Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Kas notiek?

Tēma: Dzinēja iebraukšana (obkatka)

AutorsZiņojums
Niere
23. Feb 2013, 17:41#21

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

motora salikšanai izmanto zieķi, kas praktiski sastāv no MoS2 jeb molibdēna disulfīdu. taču tā nav klasiskā "grafīta ziede" (ar grafītu gan nekāda sakara) un visdrīzāk nav arī konsistentā ziede. pats neesmu rokās turējis, bet zinu, ka veči tādu izmanto.

kaut kas līdzīgs šim.

Offline

Archy96
23. Feb 2013, 17:44#22

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


23 Feb 2013, 17:41:04 Niere rakstīja:
motora salikšanai izmanto zieķi, kas praktiski sastāv no MoS2 jeb molibdēna disulfīdu. taču tā nav klasiskā "grafīta ziede" (ar grafītu gan nekāda sakara) un visdrīzāk nav arī konsistentā ziede. pats neesmu rokās turējis, bet zinu, ka veči tādu izmanto.

kaut kas līdzīgs šim.

Es esmu salicis daaaaaaaahrenaaaaaa motorus vienkārši visas slīdvirsmas iepriekš sasmērējot ar to pašu motoreļļu, tā lai šķilšanas brīdī neaiziet "pa sauso", un vienmēr viss ir bijis OK.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

shkapars
23. Feb 2013, 18:07#23

Kopš: 29. May 2008

Ziņojumi: 1224

Braucu ar: GSXR 1000 K5, CRF 250, Bauer 5000, Superior XP909

protams, arī amerikā tieši šadi teksti bij pa pilnam. esmu salicis daaaxy motorus un viss bijis ok. par to jau neviens nestrīdas, ka varētu kas noklemmēt. atšķirība starp saliktu sasmērētu ar eļļu un saliktu pa aļa sauso un "pareizi" piebrauktu uz mazo krosa motoru ir 1-2 zs

Offline

Niere
23. Feb 2013, 18:07#24

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


23 Feb 2013, 17:44:31 Archy96 rakstīja:
Es esmu salicis daaaaaaaahrenaaaaaa motorus vienkārši visas slīdvirsmas iepriekš sasmērējot ar to pašu motoreļļu, tā lai šķilšanas brīdī neaiziet "pa sauso", un vienmēr viss ir bijis OK.

Archy, absolūti nešaubos, ka dzelžos te reti kurš ar Tevi var mēroties.
tomēr:
kādas ir pazīmes, ka "viss ok"?

Offline

quickordead
23. Feb 2013, 18:42#25

Kopš: 03. May 2011

No: Tukums

Ziņojumi: 166

Braucu ar: DR650 , CBR1100xx , XF650


23 Feb 2013, 17:41:04 Niere rakstīja:
motora salikšanai izmanto zieķi, kas praktiski sastāv no MoS2 jeb molibdēna disulfīdu. taču tā nav klasiskā "grafīta ziede" (ar grafītu gan nekāda sakara) un visdrīzāk nav arī konsistentā ziede. pats neesmu rokās turējis, bet zinu, ka veči tādu izmanto.

kaut kas līdzīgs šim.


Niere, Tevis minētajā ZDDP and Engine Break-in 2.lpp rakstīts :
It is important NOT
to use a Molybdenum Disulfide, Graphite, or Calcium Carbonate loaded Calcium Sulfonate base grease in the bearings.



-----------------
Kickin' It Old School

Offline

shkapars
23. Feb 2013, 18:51#26

Kopš: 29. May 2008

Ziņojumi: 1224

Braucu ar: GSXR 1000 K5, CRF 250, Bauer 5000, Superior XP909

Niere - nē, MoS2 tas nav, bet gan tungsten disulfide (WS2)

Offline

Niere
23. Feb 2013, 18:51#27

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


23 Feb 2013, 18:42:58 quickordead rakstīja:
Niere, Tevis minētajā ZDDP and Engine Break-in 2.lpp rakstīts :
It is important NOT
to use a Molybdenum Disulfide, Graphite, or Calcium Carbonate loaded Calcium Sulfonate base grease in the bearings.

tur ir arī citas pretrunīgas tēzes. tostarp uzstāts uz minerāleni, bet argumentācija nu tā..
kopumā interesanta lasāmviela.

domāju, ka molibdēna ziņā, tas zem jautājuma, jo autori paši tirgo savas pastas ar zddp. attiecīgi konkurence, kas mazina ticamību.

tomēr attiecībā uz močiem Tev taisnība - sajūgam tā štelle varētu nepatikt.

kopumā es neatbalstu nedz vienu, nedz otru viedokli par MoS2 u.c. zieķiem. Man pārāk maz informācijas par to. iespējams, ka cietās smērvielas apgrūtina "iejāšanas" procesu. bet no gultņu pasargāšanas viedokļa pirmajā cirtienā, viennozīmīgi noder.

Offline

Niere
23. Feb 2013, 18:53#28

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


23 Feb 2013, 18:51:01 shkapars rakstīja:
Niere - nē, MoS2 tas nav, bet gan tungsten disulfide (WS2)

ar tādu nav bijusi nekāda darīšana.
volfrāms zieķī kā virsmu aizsardzības viela?
hmmm....

Offline

shkapars
23. Feb 2013, 19:02#29

Kopš: 29. May 2008

Ziņojumi: 1224

Braucu ar: GSXR 1000 K5, CRF 250, Bauer 5000, Superior XP909

nav zieķis, bet pulverītis, ko iesmērē virsmā

Offline

shkapars
23. Feb 2013, 19:03#30

Kopš: 29. May 2008

Ziņojumi: 1224

Braucu ar: GSXR 1000 K5, CRF 250, Bauer 5000, Superior XP909

reku teksts no viena USA motoru vīriņa

Engine break-in is not the same as it was when our grandfathers were putting their Triumphs and Harleys together 40 years ago. In the old days, the metallurgy required alloys with lots of nickle or chrome for parts like rings and camshaft components to maintain any reliability. The machining processes were not as good as today and surface finishes were made purposefully rough to allow parts to eventually mate. Piston technology in some engines was to use zero clearance and split skirts to keep the engines quiet. Oil was good enough in those days to compress the skirt and still maintain an oil film, but there were also high spots that would protrude through the film and the engine would need to be run slow at in break in to keep from overheating the parts and causing complete failure.

Today's engines have much harder cylinders and steel aloys, piston rings have surfaces like moly that offer less friction and mate to the cylinders very quickly. Cylinder bores and camshaft tolerences are near perfect, very round & smooth bearings and crankshafts have the same qualities, so the break in period is not what it used to be.

Now days, in a brand new engine, the parts that need the most attention are the cam shaft and lifters. These are the parts with the highest load and require the surfaces to mate, removing microscopic peaks that can damage the lobe or lifter, so lots of lubrication is required. A faster engine speed is required for cam break in to form a better hydraulic oil surface. The faster surface speed of the lobe forms a thicker wedge of oil, allowing the peaks to be worn away. This process only takes a few minutes.

When rebuilding an engine, I think it is important to lubricate the components. The piston and rings should have some lubrication, but this should be very light so that it doesn't burn and form a glaze before the ring has had a chance to mate with the cylinder. I have had good results with Total Seal Quick Seatwhich is tungsten disulfide and I also put a dab of oil on the piston skirt. This slight amount of lubrication alows the high spots to gradually come off and be floated away with the oil and into the filter. In contrast, no lubrication can cause theses particles to be transfered to a softer surface like the piston and ring, causing unwanted wear to the cylinder as the piston rings are being forced against the cylinder with over 2000 psi.

Engine break-in very short for the latest generation of engines. I warm them up to temperature while going through the transmission gears, making sure every thing is working. I then let the engine cool down and check the oil & coolant levels, also checking for any leaks. After that, I start the engine, let it warm up to temperature and its wide open from there. I heard a story from a freind that worked for Rob Muzzy where one of the mechanics was asking him how he wanted this road race engine broken in. His reply was like your new chainsaw: fill it with gas and oil and start cutting wood

Offline

osiic
23. Feb 2013, 19:08#31

Kopš: 21. Aug 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 3602

Braucu ar: zemu lidojošu V2 bumbvedēju

Tas raksts ir labs par to testu ar sadaleni! Nav briinums ka vecaa parauga amerikaanju motoraa tas testeets, jo uz taa saucamaas "flat tappet cam" vislabaak var redzeet ko katrs smeers dara, jo tur berze pamatiiga - it iipashi ja vinja ir jauna! Konkreeti taadaa motoraa gan jaaskataas kaadu ellju liet pie pirmaas darbinaashanas, jo ar taada veida sadaleni (kurai obligaati saakumaa ir jaauzsmeeree piemeeram tas pats redline assembly lube - vispaar parasti taadai sadalenei mazs speciaalaa smeera maisinjsh jau ir liidzi kastee ) uzreiz saakaas obkatka, jo motors jaadarbina ap 20 minuuteem kaut kur ar 2000 apgriezieniem - taa ir sadalenes obkatka kas ir obligaata! Domaaju ka tajaa gadiijumaa gan mineraalene ir ljoti laba saakumaa!

Shkapar - nav jeegas to obkatku taisiit parastam ielas brauceejam - bezjedziigi! Tas motora resursaa neko nemainiis - sports ir pavisam cita opera, tachu te domaaju ka LV nav ko iespringt par tiem 2-3zs. Arzemees ir cita lieta - kaadi sponsori, cik daarga un forseeta tehnika kurai protams nekaads laadziigs resurss nav pat paredzeets! Nu ceru ka domu saprati

Archy - es arii esmu ljoti daaaahreeeenaaaaaa motorus salicis - taa ka nedirsies vecaa lamata

-----------------

www.streetfighters.lv

Offline

Niere
23. Feb 2013, 19:26#32

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


23 Feb 2013, 19:02:26 Bagars rakstīja:
Tāpat kā molibdens. Kādreiz tika vergots Slokas 52, armijas rūpnīcā. Tur k-ko tādu lietoja. Biju vēl zaļš gurķis, nefiltrēju īsti kas un kā. Bet 1/8 tējkarotes pulverītis (MoS ) ir saglabājies, ko sargāju kā acuraugu. Vīriņi gados teica gultņos nelietot, bet slīdvirsmas dzīvos 3x ilgāk. Lietojams mo dzinējos ar sauso sajūgu.

atšķīru savu biezo piedevu grāmatu, kur par vanādija disulfīdu atrodu tikai ko šādu, kas neattiecas uz motoreļļām, bet eļļām kopumā:

"Graphite and molybdenum disulfide (MoS2) are the predominant materials used as solid
lubricants. These pigments are effective load-bearing lubricant additives due to their lamellar
structure. Because of the solid and crystalline nature of these pigments, graphite and MoS2 exhibit favorable tolerance to high-temperature and oxidizing atmosphere environments, whereas liquid lubricants typically will not survive. This characteristic makes graphite and molybdenum disulfide lubricants necessary for processes involving extreme temperatures or extreme contact pressures.
Other compounds that are useful solid lubricants include boron nitride, polytetrafl uoroethylene
(PTFE), talc, calciumfl uoride, cerium fluoride, and tungsten disulfide. Any one of these compounds
may be more suitable than graphite or MoS2 for specifi c applications. Boron nitride and PTFE are
discussed along with graphite and molybdenum disulfi de in this chapter."

vobšem skaidrs, vēl viena cietā piedeva vēl bez MoS2, grafīta, bora nitrīda un PTFE. pārējās ir eksotikas.

[ Šo ziņu laboja Niere, 23 Feb 2013, 19:29:25 ]

Offline

shkapars
23. Feb 2013, 19:35#33

Kopš: 29. May 2008

Ziņojumi: 1224

Braucu ar: GSXR 1000 K5, CRF 250, Bauer 5000, Superior XP909

nē, Osiic - zirgi rodas no tā, ka gredzens labāk noblīvē un tam neaizpūš garām sadegušās gāzes. Tātad, ja motors nav šādi piebraukts, tad tam eļļā vairāk nonāk sadegšanas produkti. Te Niere atkal varēs vairāk pastāstīt cik tas ir slikti. Bij fočenes no diviem motoriem (ja nemaldos no pirmajiem R6), kur izņemti virzuļi, kas nobraukuši gonku sezonu. tad tie, kam bij šāda piebraukšana, zem kompresijas gredzeniem nebij neviena brūna plankuma, toties pa vecam saliktajiem bij labi redzams, ka ir pūsts garām.

Offline

Niere
23. Feb 2013, 19:38#34

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


23 Feb 2013, 19:32:45 Bagars rakstīja:
Ar to domāju, ka iespējams k-kas līdzīgs kā mos. Tāpat par savu pulveri nezinu 100% kas tas ir. Bet darbojas efektīvi.
Sajūgs nokaujas perfekti!

MoS2 pulveris ir pelēks, grafīts melns, bora nitrīds un PTFE balti.
neviens pulvera formā nav nepieciešams motoreļļā. tos izmanto citur.

Offline

Niere
23. Feb 2013, 19:44#35

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

starp citu, tā kā Amsoil ir neitrāls zīmols, te viņu Braek In Oil.
PDS un MSDS

[ Šo ziņu laboja Niere, 23 Feb 2013, 19:47:49 ]

Offline

Niere
23. Feb 2013, 19:53#36

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


23 Feb 2013, 19:35:22 shkapars rakstīja:
nē, Osiic - zirgi rodas no tā, ka gredzens labāk noblīvē un tam neaizpūš garām sadegušās gāzes. Tātad, ja motors nav šādi piebraukts, tad tam eļļā vairāk nonāk sadegšanas produkti.

Offline

Archy96
23. Feb 2013, 19:54#37

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


23 Feb 2013, 18:07:54 Niere rakstīja:

23 Feb 2013, 17:44:31 Archy96 rakstīja:
Es esmu salicis daaaaaaaahrenaaaaaa motorus vienkārši visas slīdvirsmas iepriekš sasmērējot ar to pašu motoreļļu, tā lai šķilšanas brīdī neaiziet "pa sauso", un vienmēr viss ir bijis OK.

Archy, absolūti nešaubos, ka dzelžos te reti kurš ar Tevi var mēroties.
tomēr:
kādas ir pazīmes, ka "viss ok"?

Tas ir tīri mans subjektīvais novērojums, jo ar vairākiem motoriem pats pēc tam esmu rullējis, bet citi ir tikuši paturēti redzeslokā kādu laiku, nu vismaz nekādus negatīvus specefektus neesmu novērojis. Es parasti darīju tā - visas kustīgās un rotējošās detaļas - šāles, sadalenes, virzuļus, gultņus utt. sasmērēju ar to pašu motoreļļu, laižot klāt ļāvu pašam tukšgaitā kādu laiciņu padarboties, nedodot gāzi virsū, tā lai visa eļļa izdeg un uzsilst kārtīgi, tad lēnā garā dodam virsū.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Kashelz
23. Feb 2013, 19:55#38

Kopš: 26. Jul 2010

No: Kuldīga

Ziņojumi: 221

Braucu ar: BMW E34 2.5i 24v, Suzuki GSX750E

imho virzuļus vajag saeļļot ar eļļu ko lies dzinejā, bet sadalenes, šāles gan labāk sasmerēt ar kādu smēri, eļļa tur iekšā ilgi neturas un notiks nevajadzīgs nodilums kamēr kartīgi viss saeļļojas. Tomer pirms dzinēju darbina un sāk sūknis pumpāt ēļļu ar rokām vairakkartīgi dzinēju izgriež, lai nav nekādi starpgadījumi, tajā brīdī smere labi pilda savu funkciju nevis pa sauso beržas.

Vispār var jau papetīt jaunāku moču salikšanas instrukcijas, kkas jau pa gadiem mainās, vecākos dzinējos liekas bija paredzēta smēre ar modiblēna piedevām šālēs ko smērē, man kkas uz to pusi ir ko savā mopedā izmantoju un nekādi sajūgi n'shit neslid. Katrā manualī ir paredzētas speciālas smēres katram auto/mocim, ko paredzējis ražotājs.

Svarīgi lai gan parbūvējot dzinēju un mainot teiskim šāles ir mikrometrus nolikt dziļi plauktā un mērīt visu ar plastalīna puņķa palidzību to saspiežot šāles sēžas attiecīgi ar pareizi noteiktajiem spēkiem savelkot skrūves. Pēc mērauklas tad varēs redzēt jaucot arā cik kas ir. Tas ir vienīgais veids kā precīzi noteikt eļļas klīrensu starp šāli un kloķeni. Visadi citadi nomerīt bus neiespējami manā skatijumā, ja runa iet par 0.02 - 0.05mm (max 0.07mm) biezumu kam jabut eļļai.

Piebraukt ka sēnei diez vai vajag, kartīgi jaizsilda, lai saeļojas un tad jadod slodzē mēranos abarotos, bet nejau kā opim bubināt.

Offline

Archy96
23. Feb 2013, 19:57#39

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


23 Feb 2013, 19:53:26 Niere rakstīja:

23 Feb 2013, 19:35:22 shkapars rakstīja:
nē, Osiic - zirgi rodas no tā, ka gredzens labāk noblīvē un tam neaizpūš garām sadegušās gāzes. Tātad, ja motors nav šādi piebraukts, tad tam eļļā vairāk nonāk sadegšanas produkti.



Kaut kur es lasīju tieši par šo tēmu, kad būtībā lielākā atšķirība starp pareizi iebrauktu un neiebrauktu motoru ir palielināts eļļas patēriņš tālākā ekspluatācijā.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

osiic
23. Feb 2013, 20:01#40

Kopš: 21. Aug 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 3602

Braucu ar: zemu lidojošu V2 bumbvedēju


23 Feb 2013, 19:35:22 shkapars rakstīja:
nē, Osiic - zirgi rodas no tā, ka gredzens labāk noblīvē un tam neaizpūš garām sadegušās gāzes. Tātad, ja motors nav šādi piebraukts, tad tam eļļā vairāk nonāk sadegšanas produkti. Te Niere atkal varēs vairāk pastāstīt cik tas ir slikti. Bij fočenes no diviem motoriem (ja nemaldos no pirmajiem R6), kur izņemti virzuļi, kas nobraukuši gonku sezonu. tad tie, kam bij šāda piebraukšana, zem kompresijas gredzeniem nebij neviena brūna plankuma, toties pa vecam saliktajiem bij labi redzams, ka ir pūsts garām.


Emmm - es taa kaa nebiju domaajis par zirgu rashanos! Es vairaak par to dilshanas procesu un piedevaam Galu galaa biju domaajis ka ja sportaa neiet uz pilnu banku tad nevajag savas smadzenes paarpuuleet ar domaam kaa buutu labaak! Prieksh ielas brauceeja labi jau ir taa kaa rakstiits ruupniicas manuaalii

Esmu arii jaucis 83 gada suzuki 750 - tur viss bija pat ljoti sterili ja neskaita ka bija vaarstu bliivsleegi jaamaina

-----------------

www.streetfighters.lv

Offline