Online
Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Mīti
Autors | Ziņojums |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| Niere - tad tu gribi teikt, ka ja es uz baika ar 150zs uzlikšu ķēdi kas paradzēta 25zs, tad viņa man ātri sadils nevis izstiepsies ?!
Arī ķēdes pātrūkšana ir pārdilšana ?!
Uzskatu, ka ķēde stiepjas.
Domāju, ka pastiepjas sānu plāksnītes, varbūt arī pašas kniedes ču, ču ieliecas- To būtu samērā viegli pārbaudīt - kad liekam ķēdi virsū parasti paliek kāds posms pāri ko nogriežam.
Šo posmu saglabājam līdz mainam ķēdi. Tad noslīpējam kniedzes, noņemam vecajam un jaunajam plāksnītes un salīdiznam izmērus.
Un tas, ka ķēde dilst, neizslēdz iespēju, ka tā arī stiepjas - un otrādāk.
-----------------
| Offline | | |
Rizza | | Kopš: 05. Nov 2011
No: Zilupe
Ziņojumi: 2101
Braucu ar: zrx1200s
| Ja runā par terminu "Stiepjas".. stiepjot jebko, kas notiek ? paliek garāks, jā arī krāniņš tātad ja ķēde tiek ilgstoši stiepta, viņa, tāpat kā krāniņš arī pastiepjas. Punkc. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
04 Jan 2013, 12:59:20 MIGs rakstīja:
Mīts ir, ka iekš Youtube un Wikipedias ir tikai patiesība.
piekrītu, tādēļ šeit eļļošanas profu nopietnākais vortāls MachineryLubication.com, kur rakstā par ķēdēm (arī rūpnieciskajām) minēts:
"The majority of chains fail from the inside. They stretch or kink up due to wear and corrosion wear inside the pin and bushing area. To lubricate them properly, the lubricant needs to be engineered to penetrate and clean the inside of the chain, clean the inside of the chain (to remove contaminants and displace any trapped water that it encounters) and leave behind a heavy film of oil, grease or solid lubricant."
viņi gan šeit izmanto tautai saprotamo "stiepjas", taču paskaidro, ka tā ir dilšana. | Offline | | |
|
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| Riepniecībā parasti necenšas uzlikt pašu, pašu vieglāko ķēdi un tad tai dot nenormālākos cirtienus, kā tas ir piemēram ar litrīgu baiku.
Daudz kas ir atkarīgs no tā cik stingra ķēde un kāda tai tiek dota slodze.
Ja slodze netiek dota (liela vai asi cirtieni) tad tā nestiepsies, bet dils.
Un primāri mēs te runājam par motocikla ķēdēm.
-----------------
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
04 Jan 2013, 12:19:37 Coooool rakstīja:
Nē nu tas jau skaidrs katram losism.......
re, ka nav skaidrs.
šķiet lielākā daļa raideri tomēr uzskata, ka notiek plastiska deformācija | Offline | | |
Gantais | | Kopš: 27. Sep 2012
No: Ogre
Ziņojumi: 2718
Braucu ar: R1150Gs. F650Gs
| Pat mo Servis Manual ir bilde ar kedes fragmentu un bidmeru, kur uzradits (tipa) max pielaujamais kedes izstiepums, merot starp konkretu posmu skaitu... ja garaka, maini nost
----------------- Ātrums nav pašmērķis... galvenais ir process ... | Offline | | |
mikelizzz | | Kopš: 28. Apr 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 221
Braucu ar: Suzuki Freewind
|
04 Jan 2013, 12:15:21 Niere rakstīja:
uzsvars bija uz vārdu "izstiepjas".
jā, ķēdes iekšējās virsmas dilst, kādēļ atstarpes un attālumi starp posmiem palielinās, palielinot ķēdes garumu.
bet attiecīgais metāls nav elastīgs - nestiepjas
ja nu kas
Un ja tu uzskati ka atiecīgais metāls nestiepjas tad tas ir pavisam nepareizs uzskats!! šeit ir viena vienīga formula kas atspoguļo elastību!!! Elastība otrajā grafikā pirmais līkums ir tas kad vēl metāls izstiepjoties ieņem atpakaļ savu formu bet jau aiz tā metāls deformējas! un pie otrā līkuma metāls stiepē vai spiedē sabrūk (pāraujas vai saspiežas). luuk taa! ceru ar šo pietiek lai pierādītu ka ķēde stiepjas!!
Hu.. atsvaidzināju nedaudz arī būvkonstrukciju nodarbības!!
-----------------
| Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| Pat šeit cilvēki nelasa kas jau ir sarakstīts.
Te neviens nestrīdas par to, ka ķēde paliek garāka. Strīdās par to, vai metāls izstiepjas vai sadilst.
-----------------
| Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| Ja viena jauna posma izmērs ir 15.88mm(Pareizi???), 27 posmi ir kļuvuši tikpat gari kā jauni 28 posmi, tad katra plāksnīte ir izstiepusies par ~pusmilimetru. Nu var jau nomērīt 10 plāksnītes, katru 5 reizes un izvilkt vidējo.
-----------------
| Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| Rekur Niere postēja. HVZ kas tā par ķēdi - es tik idejiski. Savas vecās ķēdes neesmu mērijis, bet nu garākas kļūst ļoti. Un jā es nepareizi uzrakstiju - nevis ~pusmilimetrs izstiepies, bet par tik ķēde ir garāka uz katru posmu.
04 Jan 2013, 12:48:32 Niere rakstīja:
atšķiras, bet ne stiepšanās dēļ.
[ Šo ziņu laboja MIGs, 04 Jan 2013, 13:31:25 ]
-----------------
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
04 Jan 2013, 13:16:06 mikelizzz rakstīja:
Un ja tu uzskati ka atiecīgais metāls nestiepjas tad tas ir pavisam nepareizs uzskats!! šeit ir viena vienīga formula kas atspoguļo elastību!!! Elastība otrajā grafikā pirmais līkums ir tas kad vēl metāls izstiepjoties ieņem atpakaļ savu formu bet jau aiz tā metāls deformējas! un pie otrā līkuma metāls stiepē vai spiedē sabrūk (pāraujas vai saspiežas). luuk taa! ceru ar šo pietiek lai pierādītu ka ķēde stiepjas!!
Hu.. atsvaidzināju nedaudz arī būvkonstrukciju nodarbības!!
ok, būsim pavisam korekti un precīzi. protams, gandrīz jebkurai matērijai piemīt lielāka vai mazāka elastība. arī ķēdei.
paraku nopietnāku literatūru, kur viss zinātniski.
attēlā parādīts auto stāvvietas lifta ķēdes elastīgais pagarinājums. tā kā liftam katrā stāvā jāapstājas ļoti precīzā punktā, ķēdes elastīgā deformācija ir no svara.
taču, kā var redzēt, pat šādai ļoti garai un slogotai ķēdei, stiepšanās nepārsniedz 4mm
| Offline | | |
eds | | Kopš: 10. Jul 2008
No: Liepāja
Ziņojumi: 3237
Braucu ar: laivu
| interesantāk ir lasīt par sprāgstvielām nevis ķēdes stiepšanos
----------------- http://www.oxyehho.com/ | Offline | | |
marcis | | Kopš: 23. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 2652
Braucu ar: S1000XR, RS50
| Cilvēki mīļie, Niere cenšas ieskaidrot, ka ķēde izdilst un tādējādi tā pastiepjas garāka. Tā kā izdiluši ir savienojumi, nevis posmi, tad to ķēdi tikpat labi var arī saspiest (precīzi par tik, cik izstiepjas).
Tikai tāpēc, ka uz ķēdi tiek pieliktas stiepes piepūles, liekas, ka ķēde ir izstiepusies.
----------------- būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.
| Offline | | |
shuttle | | Kopš: 23. Mar 2012
No: Ogre
Ziņojumi: 786
Braucu ar: Triumph Scrambler Pedal to Metal edition
| Jā, blacs, ķēde sadilst garāka! a čom bazar, kādam ir mūžīgas ķēdes formula, kura nestiepjas un nedilst? | Offline | | |
Rizza | | Kopš: 05. Nov 2011
No: Zilupe
Ziņojumi: 2101
Braucu ar: zrx1200s
| Ok, šis mīts ir atkosts.
Nākamais.
Bendža: E95 un E98..
Autosam, braucot ar 98, bendžu ēd mazāk nekā braucot ar 95. | Offline | | |
Ozols | | Kopš: 15. May 2011
Ziņojumi: 939
Braucu ar:
|
04 Jan 2013, 13:48:10 Rizza rakstīja:
Ok, šis mīts ir atkosts.
Nākamais.
Bendža: E95 un E98..
Autosam, braucot ar 98, bendžu ēd mazāk nekā braucot ar 95.
Dīzeli gan ēd mazāk :-)
ja nopietni, džeks uz Camry pārbaudīja, uz 100 km 98 par 0.5 l ēd mazāk. matemātika, ja dienā nobrauc 100 km= gadā 36400 x 0.5 Ls/100= 182 Ls
[ Šo ziņu laboja Ozols, 04 Jan 2013, 13:53:51 ] | Offline | | |
deMarco | | Kopš: 31. Aug 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1606
Braucu ar: GSX-R 1000 K5, Transalp XL600V '95
| Es tomēr vēl piebēršu piparus
Ja ķēde tikai diltu, tad no raustīšanas ratā tā tāpat "stieptos" vienmērīgi. Bet tā nav!
Un ja viss notiktu tikai uz dilšanu tad vienā brīdī asītes no posmiņiem vienkārši izkristu, jo izdilušais caurums būtu lielāks par asītes atkniedētā gala diametru
Ok. Garāžā kā reiz mētājas viena ritīgi izjāta ķēde un galīgi jauna ķēde uz moča. Izmērīšu un došu verdiktu
----------------- Ride till you die
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mājas lapu hostings, servera jaudu noma;
Kokmateriāli, Ražošanas teritorijas un telpu noma;
Kartes un ĢIS konsultācijas | Offline | | |
Ozols | | Kopš: 15. May 2011
Ziņojumi: 939
Braucu ar:
|
04 Jan 2013, 13:52:31 deMarco rakstīja:
Es tomēr vēl piebēršu piparus
Ja ķēde tikai diltu, tad no raustīšanas ratā tā tāpat "stieptos" vienmērīgi. Bet tā nav!
Un ja viss notiktu tikai uz dilšanu tad vienā brīdī asītes no posmiņiem vienkārši izkristu, jo izdilušais caurums būtu lielāks par asītes atkniedētā gala diametru
Ok. Garāžā kā reiz mētājas viena ritīgi izjāta ķēde un galīgi jauna ķēde uz moča. Izmērīšu un došu verdiktu
a, ja ķēdi apgriež otrādi, varbūt tā saraujas (izstiepjas īsāka)? | Offline | | |
reimondz | | Kopš: 16. Aug 2011
No: Baloži
Ziņojumi: 1889
Braucu ar: siltu motoru
|
04 Jan 2013, 13:48:10 Rizza rakstīja:
Ok, šis mīts ir atkosts.
Nākamais.
Bendža: E95 un E98..
Autosam, braucot ar 98, bendžu ēd mazāk nekā braucot ar 95.
Man bez atšķirības, abus tērē vienādi.
ĀĀĀ vēl varu piebilst ka "Neste" un "Statoils" degvielu ņem no viena krāna.[ Šo ziņu laboja reimondz, 04 Jan 2013, 13:59:11 ]
-----------------
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
04 Jan 2013, 13:52:31 deMarco rakstīja:
Es tomēr vēl piebēršu piparus
Ja ķēde tikai diltu, tad no raustīšanas ratā tā tāpat "stieptos" vienmērīgi. Bet tā nav!
Un ja viss notiktu tikai uz dilšanu tad vienā brīdī asītes no posmiņiem vienkārši izkristu, jo izdilušais caurums būtu lielāks par asītes atkniedētā gala diametru
Ok. Garāžā kā reiz mētājas viena ritīgi izjāta ķēde un galīgi jauna ķēde uz moča. Izmērīšu un došu verdiktu
vo, tas būs prātīgāk. teorija vs prakse.
vienīgi ņem vērā, ka arī dilšana ķēdē var būt nevienmērīga. | Offline | | |
|
|