1.jūnijs,esam atripinājuši 200km līdz Rīgai.
Jāatrādās dēlam un meitai pirms ceļojuma.
Tiek izrādīti navaroti.
Galdiņš regulējās abos virzienos,līmeni nolikt nebij problēmu.
Renārs ievērtē....smaguma centrs esot ļoti augstu,būšot grūti.Bet kā izrādījās braukšana šaurajos kalnu ceļos bij ļoti,ļoti grūta.Ar tik augstu smaguma cenrtru otreiz uz kalnien nebrauktu.
Soma ar telti,2guļamaisiem,2piepūšāmajiem matračiem,2piepūšamajiem spilveniem svēra 12kg.
No rīta Zviedrijā.
Privātsaliņa.Man ar tāda derētu,dzīvotu kā dieva ausī.
Stokholmas ielās,vēl nekas nerāda ka būs sastrēgums stundas garumā.Un tad sākās ...stundu uz sajūga.Sākuma jau zolīdi pa savu joslu,bet tad izbesijos un saku līst garām.Kā izrādījās uz bāņā vienu joslu bij aizlikuši ciet.Strādnieku gan tur nebij..
Kempings Sukken netālu no Orje. Telts vieta 180 nok.Bijām mēs un vācieši ar dzīvojamo piekabi.
Nobraukts 460km.Sakarā ar lielu pretvēju,degvielas patēriņš 8 litri uz 100km.
Ceļā uz Drammen, sākās pirmie tuneļi.
Šis ir ļoti plats ceļš.
Notodden Heddal stāvbaznīca.
Tālāk braucām uz Rjukan.Tad ar sākās pirmie kalnu ceļi.Ar zemajām apmalītēm,vietām to vispār nebij.
Atklāti sakot man bij bail,bet kalnos izdzīvojot tikai tie kuri baidās!Bet tie bij tikai ziediņi!
Nobrauciens uz Rjukan.Nobraucām lejā ,neko nevar dzirdēt,a mute ta jāčāpstina.
Telti cēlām tā ,lai tā būtu rīta saulē.No rīta baigā rasa.
Gumijlēcēji.
Augšā varēja redzēt mazu ekskavatoru.Nodomāju tur nu gan bailīgs ceļš.Hi...pēc mirkla tur bij jābrauc.
Pirms nogriešanās uz Kjerag akmeni jāuzpildās.Ei nu sazini kā būs tālāk.Vispār degvielas līmeni turēju augstu,vai tad grūti apstāties lieku reizi.
Uzpildām ūdens krājumus.Kalnu upju ūdeni dzērām nevārītu,nekādu problēmu.Veikalā ūdens sulas cenā.
Laiks bij silts,varēja braukt džinsos un botēs.
Bauc un baudi dabu...vienkārši super sajūta.
Tur lejā pa kreisi 30 metrus no krustojuma ,pēc 2dienām avarējām.Bij jāgriežas pa kreisi,bet tākā nebiju pieslēdzis austiņas aizbraucām pa taisno.
Tajā momenta kad griezu apkārt bij tāda vēja brāzma,ka apgāza momentā.Nekad nebiju tādu vēja brāzmu sajutis.Laikam troļiem nepatika ,ka uz Kjerag akmens uzkāpu.Viss veiksmīgi,mazliet tikai Givi sānu kaste noskrāpēta.
Nobrauciens uz Lysebotn kempingu,27 serpentīnlīkumi.
Pa taisno 1km,pa ceļu 7km.
Šaurs,slapjs,tumšs un vēl ar serpentīnlīkumu tunelis.Labi ka nebrauca pretī!
Lysebotn kempings.Hi....kā domājat, kas tur ir saimniece.Forša sieviete no Latvijas.Esot no Vecumniekiem.
Palikām uz 2dienām,jo pēc kāpiena uz Kjerag akmeni braukt nebūs nekāda vēlēšanās.Teltsvieta 180 nok x2.
Sākam kāpienu 11.13, atpakaļ esam 18.oo.
6 km turp,6km atpakaļ....ļoti smagi.Tie kas to veic lietus laikā pelnījuši ordeni!
Jaunā māmiņa relaksējās.Uz akmens ar uzleca ar visu mazo!
Tusiņš jau notiek pilnā sparā.
Un tur man būs jākāpj !!!
Bet kad ieraudziju, ka uz akmeni jāiet pa sprīdi platu negatīva slīpuma maliņu,zem kuras ir 1km brīva kritiena....sajūta bij briesmīga.
Ik pa brīdim kāds nokrītot!!!
Izstāvēju rindu un virsū esu gan!
Neko nēatceros kas,kur kā...bet pēc tam sajuta vienkārši super,tākā gonkā butu vinējis!!!
Vot tur bij adrenalīns.
2reizes lejā,2reizes augšā.Kad braucām bez mantām, tad jau no sirds varēja atvilkt.
Pirmdiena sākās ar ceļu remontiem un lietu.
Pusdienlaiks klāt.
Skats no Fister kempinga.
Visu vakaru un nakti lija neliels lietus.Kad vācamies nost pārstāja.
Itāļi,es teicu ka ar mīļāko..sievina ka ar meitu.
Pēc pāris dienām šie kempingā blakus mājiņu paņema.
Latefoss ūdenskritums....iespaidīgi!
Pirms Oddas,jāuzēd.
Odda,ļoti smuka pilsēta.Pirmoreiz šeit ieraudzīju policijas auto braucot.Bij vēl otra reize un viss.
Norvēģijā apdauzītu auto redzēju tikai vienu,šo!Avārijas nebij vispār,braukšanas kultūra vienkārsi super.
BMW X5 nav problēmu braukt aiz veca Reno kas kalnā braucot vairak par 60km/st nevar izspiest.
Vistrakāk brauca smagie,bet geju viņu starpā nav.Latvijā ja apdzīvotā vietā nomet uz 60km/st,tā smagais 2metri no dupša.
Vislielākais šoks bij igaunijā.Pēc skandināvijas braukšanas kultūras likās ,ka igauņi ir aptaureti.Brauca kā vajprātigie...
Aizbraucām uz Voringsfossen ūdens kritumu,a tur migla oho.Paklausījamies kā ūdens tek un braucām lejā no kalna.Tomtomā ap šo vietu rādīja 4 kempingus,reāli strādāja viens,šis.
Tākā bij problēmas ar lādēšānu,reāli no motocikla varēja uzlādēt tikai manu HCT telefonu,teltis cēlām blakus elektrības stabiņiem.Nu ko ...zagām elektrību.Par fotoaparāta uzlādēšanu prasīja 10nok.
Tvindefossen ūdenskritums.Bij vai 6 autobusi,cilveku kā tirgū.Un pēkšni nebij neviena.
Kārtējais pusdienas laiks.
18% tas ir ,kad motocikls ar ieslēgtu 1pārnesumu, atlaižot bremzes strauji paātrinās.
Sākas nobrauciens uz Stalheim ieleju.
Kārtējā adrenalīn deva!
Nebūtu mocis nokrauts ,varētu mēginat braukt augšā.
Vajadzēja bremzēt savādak.Pa taisno ar priekšējam,līkumos ar aizmugurējām.
Labi ka bremžu eļļa neuzvārījās....tad gan būtu ziepes!
Garākajā pasaules tunelī, 25km !
Pieved pie kalna kurā tikai divi caurumi.
Kempingā netālu no Boyabreen ledāja.
Foršs vakars,nekas neliecināja,ka rīt būs brīvdiena.Kā naktī sāka līt ,tā lija visu dienu.Nu ko,visu dienu nogulējām teltī.
Boyabreen ledājs.Sajūta kā būtu iebraucis leduskapī.
Blakus atradās mazs helihopters.Labā laikā vizina tūristus.Droši vien lido arī uz Briksdalsbreen,tas turpat otrpus kalna.Būti interesanti palidot.
Tākā kalnā bij bieza migla tālākais maršruts tika izmainīts.
Izpalika Briksdalsbreen,Stryn vecais ceļš,Dalsniba kalns,Geirangerfjorden.Bet tas tika apskatīts pie Hellesyit.Iespaidīgi un bailīgi,braucot sieviņa uz leju pat neskatījās.
Vēl izpalika Troļu ceļš,Troļu siena.Bet tas nekas,būs iespēja atgriesties.
Tie kalni spiež uz līdzenuma cilvēka psihi,gribas ātrāk tikt prom...man tā bij un esmu dzirdējis tādus izteicienus.
Stryn benzīntanks.Tākā riepas mazliet vajadzētu uzpumpēt.Pāris benzīntankos gaisa nebij,te ir....bet abloms,uzpumpēt var tikai auto riepas.Pie moto ventīļa ar to uzgali netiek klāt.Nolamājos ,un pumpēju vakarā ar savu velosipēda pumpi.
Pilsēta Stranda,tā sāka līt,ka nācās vilkt lietus apģērbu.Ar lietus apģērbu bij tā,Norvēģijā nācās vilkt trīs reizes,Somijā vienu reizi.Domāju veiksmīgs rādītājs 21 dienas braucienā.
Kempings mazliet aiz Moldes uz Atlantijas ceļa pusi.
Telts slapja,paši slapji ,nolēmām pirmo reizi paņemt kempinga mājiņu.Hi..šeit negāja neviena karte,vajagot skaidrā.Nu protams bez čeka,tākā tur arī ne visi maksā nodokļus.
Mājiņa kruta,virtuve,duša,tualete,divas istabas un galvenais elektro apsilde!
Sieviņa pagatavoja superīgas vakariņas,nu tad priekā!
No rīta viss bij sauss....forši!
Šī ir banka,tika izmēģināts kā no bankomāta var izņemt naudu.Kā par brīnumu izdevās.
Vistiprākā karte skandināvijas valstīs bij Visa,bet tāpat visur negāja!
Atlantijas ceļš,pa kreisi okeāns.Atlantijas ceļa abos galos arī motobraucējiem ir jāmaksā.
Makšķernieku te bij visās malās.Čehi ar baigo baru bij atbraukuši pamakšķerēt.
Ne tikai Rīgā māk būvēt šķībus tiltus!
Tilti,tilti.......tilti,jauki.
Gaisma tuneļa galā....žēl tikai,ka ne pie mums.
Tuvojamies Trondheimai,nu tur bij bez jēgas maksas ceļu.Labi ka motocikliem haļava!
Rekā urbuši un brucinājuši klinti.
Kempings Buvikā fjorda malā.Tur bij publiskā pludmale un visi vazājās pa kempingu.Šis bij nu teiksim tā ,vis nepatīkamākais kempings visa ceļojuma laikā.
Tiko uzcēlām telti tā sākās negaiss.....vējš tāds ,ka divatā turējām telti lai nenoplacina līd ar zemi.Visu nakti lija,bet no rīta noskaidrojās un noskaņojums pacēlās!
Kamēr sieviņa vāra pusdienas jānosnaužas ēnā.Temperatūra ap +30 grādiem.Nevarējām pat iedomāties,ka rīt ap šādu laiku būs tikai +6 ar ļoti stipru vēju....brrr!
Fiskumfoss elektrostacija...apmeklējums pa naudu.
Kamēr staigājām pielavījās pērkona lietus.Savilkām lietus drēbes un mukām prom.Lietus pārstāja,mežonīgi karsts.Jāvelk nost lietus drēbes.Pabraucām 100 metrus un tad no skaidrām debesīm lietus ar krusu.Blin atkal jāvelk lietus tērpi.Krusa bij ne pa jokam,likās ka ķiverei stiklu izsitīs.
Mosjoen kempings. Šajā kempingā dušas minūšu ilgumu ielika kartē.Brīva izvēle uz siltā ūdens ilgumu.
Mazliet aiz Mo i Ranas ir aliņa Gronligrotta,2 km garumā.
Mums paveicās,tiko piebraucām grupiņa jau gribēja iet uz alu.Uz alu ved noteiktos laikos.
Smieklīgi bij tas,ka aizejot pie alas gids prasīja uzrādīt biļetes.Būtu saskaitījis tos 10 cilvēkus augšā un lejā.Nē jānoplēš biļetīte.
Šī esot galvenā vieta alā,kapella.
Esam sasnieguši polāro loku.Temperatūra +6 grādi,vējš ņem līdz kaulam.Iešāvās doma ,ja viss atlikušais ceļš līdz Nordkappam jābrauc tādā augstumā...tadgan ir ziepes!
Bet aiz polārā loka bij vislabākais un visstabilākais laiks.Lietus nebij ne grama.
Kempings aiz polārā loka.Asfalta segums šeit asāks.Strauji sāka dilt aizmugures riepa.Sabijos,ka tik riepa nav par īsu,bet beigās palika 1mm.
Vācietis ar KTM,čehs ar BMW.Vācietis visas savas mantas veda mugursomā.Pamēģināju pacelt,svars iespaidīgs.Čehs uz mājām braukšot caur Latviju.
Flinstonu maize,mūsējā labāka.
Kemperu un dzīvojāmo piekabju tirzdniecība.Piejami pēdējie modeļi biezā slānī,laikam jau pērk nemērā.
70km pirms Altas parādījās pirmie aunuki.Prognozējami dīvnieki,salīdinājumā ar mūsējiem meža zvēriem.
Alta +14 grādi,bet meitene ar kabriku uz veikalu atbraukusi.
Kempings 120 km pirms Nordkappa.Paņēmām uz 2 dienām.Naktī +1 grāds,kā es nosalu savā -15 grādu guļamaisā.Kā nosalušus vīriešus ziemeļos sasilda.....pareizi tieši tā.....
Aunuki bij visur.
Nordkappa tunelis.Jāmaksā tajā galā,braucot arī atpakaļ.
Sarūsējis kalns,tākā buvanols derētu.
Galamērķis sasniegts.
Temperatūra +4 grādi.Apmācies ,bet redzamība laba.Parasti viss esot miglā,laikam mums paveicies.
Tik jāmaksā no cilvēka, ja gribi iebraukt pašā tālākajā eiropas ziemeļu punktā.Īstais tālākais punkts ir mazliet blakus.Uz turieni jāiet kājām,laikam kādi 8km.
Nordkappa tuneļa cenrādis,turp un tikpat atpakaļ.
Esot bijuši gadījumi,ka griežoties apkārt nesasniedzot galamērķi.
Šie kalni sieviņai vislabāk patika.Salikti tā kā grāmata.
Tā kaltē zivis,smirdoņa nenormāla.
Tas jau Somijā,vēl nenojautām ka tur no dabas nekā nebūs.
Ivalo kempings.
Aunuki turpat aiz upes tusēja.
No rīta atbrauca soms.To telti cēla vai stundu,laikam bij pārbraucis jēgu.
Pat nedomāja no ceļa skriet nost.Dieba vai kilometru pa priekšu ar 30km/st.
Polārais loks Somijā pirms Rovaniemi pilsētas.
Santa klausa ofiss. Hi...ziemasvētku dziesmiņas pirms jāņiem...
Rovaniemi pilsētas kempings.Foršs kampings,ļoti patika un pilsēta turpat.
Divos naktī,šajā kempingā bijām vienīgie.
No rīta kā sāka līt tā visus nākošos 200km.
Vistrakāk kad telts jājauc nost pa lietu,bet tā bij vienīgā reize.
Karsamaki pilsēta.Aizbraucām uz kempingu,tā nav likvidēts.Nākošais maršrutā pēc 170km.Nu ko, virinam uz turieni.Aizbraucam tur....blin tas arī likvidēts.
Nekad nepaļaujieties uz kempingiem kuri uzrādīti navigācijas kartēs.Jau nāk 19 vakarā,savelkas lietus mākoņi.Pieņemam lēmumu uz pirmo viesnīcu kas būs ceļā.
Vēl bij doma telti celt mežā,bet tur meži nav izbraukāti kā pie mums.Ja ir ceļš, tad tas ved uz māju.
Tā nu esam sasnieguši moteli 13km pabraucot uz malu.
Motelis kruts.
Tanku muzejs netālu no Hameenlinnas.Tas ir 111km no Helsinku ostas.Esot lielākais eiropā.
Notēmēts ir uz ceļu,tākā uzmanieties ja brauksiet uz turieni.
Derētu tākā tunings.Nez cik Akrapovič paceltu jaudu?
Sieviņa negribēja iet klāt,tur miruši cilvēki atradušies.Viss kārtībā ,sašauts poligonā.
Amerikāņu Šerman. Viens vācu tīģeris spēja cīnīties ar 5-6 Šermaniem.Vinēja tikai tad ,ja paspēja aizbraukt aizmugurē.
Pēdējais somijas kempings netālu no Espoo.
Diezgan nekopts.
Aizbraucām Helsinkos uz ostu.Labi ka ir navigācija,savādāk neko tur nevarētu atrast.
Un tad sākās...šodien biļešu nav,rīt nav,parīt nav..
Nu ko braucām pie barjeras un stājamies bezbiļetnieku rinā.Esam pirmie, un tākā ar motociklu ir cerība ka paņems.Pēdējās minūtēs pamāj lai pērkam biļeti....garastāvoklis pacēlās maksimāli!
Sieviešu rallija dalībnieces. http://yekaterina.pl/index.php?lang=ru
Maršruts:Gdansk-Viļņa-Daugavpils-Sankt-Peterburg-Murmanska.
Bij arī bezbiļetnieku rindā.Uz prāmja ar tika.
Brauca mājās no Murmanskas.Šokā par krieviju,250km mežs un bedrains ceļš.Kad iebraukušas Somijā tad jutušās kā mājās.Vēl tālu viņām jāripina,dzīvojot dienvidpolijā.
Sēdvietas uz mazā prāmīša neatradās...bet tas nekas līdz mājām tikai 325km.
KOPSAVILKUMS.
Kopā nobraukti 6072km ,21 dienā pa maršrutu:
Rīga-Stokholma-Orje-Drammen-Notodden-Rjukan-Amot-Rysstad-Lysebotn-Jorpeland-Fister-Odda-Vossevagen-Sogndalsfjora-Stryn-Stranda-Molde-Kristiansund-Trondheim-Fauske-Narvik-Alta-Nordkapp-Ivalo-Rovaniemi-Kemi-Jyvaskyla-Hameenlinna-Espoo-Helsinki-Tallina-Mājas.
Patērētā degviela 363 litri.
Vidējais patēriņš uz 100km ir 5.98 litri.
Zviedrijā uz bāņa bij 8 litri uz simta.
Norvēģijas kalnos bij pat 5 litri uz simta.
Riepas tika uzliktas jaunas,Dunlop trailmax.
Priekšējā no 6 mm nodila uz 5.4 mm
Aizmugurējā no 7.5 mm nodila uz 1 mm
Lietus tērps bij jāvelk
Norvēģijā 3 reizes.
Somijā 1 reizi,bet 200km.
Zviedrija,Igaunija,Latvija bez.
Lielākie iespaidi.
Zviedria:Sastrēgums uz bāņa,stundu uz sajūga.
Norvēģija:Kāpiens uz Kjerag akmeni.
Somija:Tanku muzejs.
Igaunija:Pēc skandināvijas braukšanas stila likās ,ka igauņi ir aptaurēti un brauc vājprātā.
Vai brauktu velreiz:Uz Norvēģiju noteikti,bet ne ar tik nokrautu moci.Uz Somiju nē,tur nekā nav!
Zaudētais svars:Katram 2 kg.
Problēmas motociklam:Nekādas,pat Afam ķēde nebij jāpievelk.Vienīgi no moča nevarēja uzlādēt fotoaparātu un ķiveres SRC system.Manējo mobilo lādēja bez problēmām.
GPS kordinātes maršrutā.
Stocholm-
Orje N 590 31' 20'' E 110 38' 14'' Suuken kempings
Notodden N 590 34' 46'' E 90 10' 29'' Koka baznīca
Kjerag N 590 02' 47'' E 60 39' 07'' akmens
Preikestolen N 580 59' 26'' E 60 08' 20'' Klints
Latefoss N 590 56' 53'' E 60 35' 01'' Ūdenskritums
Voringsfossen N 600 25' 39'' E 70 14' 58'' Ūdenskritums
Stalheimskleiva N 600 50' 05'' E 60 40' 54'' 18%nobrauciens
Kjosfossen N 600 43' 35'' E 70 12' 15'' Ūdenskritums
Aurlandsfjorden N 600 54' 31'' E 70 12' 43'' Vecais ceļš virs 25km tuneļa
Balestrand N 610 28' 51'' E 60 44' 45'' Ledājs
Briksdalsbreen N 610 39' 33'' E 60 49' 03'' Ledājs
Kjenndalsbreen N 610 46' 47'' E 70 00' 48'' Ledājs
Grotli N 620 00' 48'' E 70 37' 49'' Vecais Stryn ceļš
Dalsnibba N 620 02' 55'' E 70 16' 10'' kalns
Geirangerfjorde N 620 07' 35'' E 70 10' 01'' Skats uz garāko fjordu
Trollstigen N 620 27' 26'' E 70 40' 26'' Troļļu ceļš
Trollveggen N 620 29' 26'' E 70 45' 32'' Troļļu siena
Alesund N 620 28' 28'' E 60 09' 51''
Atlantehavsvegen N 630 01' 15'' E 70 22' 56'' Atlantijas ceļš
Kristiansund N 630 07' 22'' E 70 43' 43''
Gronnligrotta N 660 29' 31'' E 140 11' 42''
Ala
Nordkapp N 710 10' 06'' E 250 46' 55''
Panssarimuseo N 610 02' 30'' E 240 20' 45'' Tanku muzejs,Somija
Lansiterminaali N 600 09' 12'' E 240 55' 15'' Prāmis uz Tallinu