BRĪDINĀJUMS: Ar vājiem nerviem, skeptiķiem un visādi citādi domājošiem egoniem nav paredzēta šī galerEja
Tā kā situācija Banānijā nav uzlabojusies utt utj, bla bla bla, tad izdomāju pats uzķūnēt mizas.
Kas nepieciešams.
Pirmais, pats svarīgākais - optimismu un gribasspēku un divas brīvas dienas!
Instrumenti:
Urbjmašīna, 3mm un 5mm urbīši, muciņas un adapters
Materiāls:
PVC (nopērkams Latvijas Ķīmija), garums vismaz 2m, platums ~ 15cm. ļoti ieteicams likt starp kameru un skrūvju galvām.
Skrūves un šaibas:
Priekšā M5x35 vismaz 300. gab
Uzgriežņi M5, OBLIGĀTI paškontrējošie uz katru skrūvi pa 2.gab
Pakaļā M6x35, vismaz 300. gab
Uzgriežņi M6, OBLIGĀTI paškontrējošie uz katru skrūvi pa 2.gab
(pašam jau sajuka, cik salicis esmu un pumpu skaits katrai riepai ir savādāks)
Es izmantoju šadas te skrūves. Manā gadījumā bija M6x45, kas bija nedaudz pa garu
Iesaku nepirkt pusapaļās koka skrūves, jo tām, iespējams, cietība ir krietni mazāka par 8.8. arī iekšā dabūšana būs neiespējamā misija.
Sānu bortus principā varēja atstāt tikai ar vienu kontrējošo uzgriezni. Uzgriežņus ar apaļajām galvām nopirku testa pēc, bet vajadzēs amputēt
Daļa no instrumentiem
PVC materiāls.
Viesojoties LĶ veikalā bija iespēja izvēlēties vai nu 2mm gumija, vai šis. Pēdējam esot lielāka nodilumizturība, salā neplaisā, mīkstāks.
Tā kā M5 nebija ar plakanajām galvām, nācās izmantot parastās skrūves.
Materiālu sagriezu pēc garuma, abus galus ar makGaivereni salīmēju kopā un sānus iegriezu ar nazi. no iekšpuses riepā izsmērēju Moment līmi, ieklāju materiālu, fiksi ieliku kameru, nedaudz piepūtu, sakārtoju materiālu un vēlreiz piepūtu kameru. un atstāju kādas 30 min, lai materiāli saķer kopā. Pēc tam nolaidu kamerai gaisu, un samontēju riteni.
Pirmais cēliens
Aizmugures miza gatava, priekšai vēlāk ieliku gandrīz visās pumpās
Aizmugures miza tuvplānā (sākuma versija)
Ja nebūtu braucis pa grantenēm, tad ar šādām pa tīru ledu saķere būtu vnk kosmoss. Bet, iespējams, tās tiktu nolocītas.
Priekšējā miza tuvplānā (final edišen). Var redzēt, ka pēc nu jau aptuveni 100km nobraukuma skrūves nav apmuļātas. var likt otru uzgriezni, var nelikt. Tas ir katra paša ziņā.
DDM
apaļās ļeņina galvas laikam būs jāņem nost. Saķere apmierinoša, bet līkumos aizmugure cenšas priekšu apdzīt.
Bildes labajā pusē redzamas paliekas no kādreiz garās skrūves
jautājums - kāpēc kko tik stulbu saskrūvēju.
atbilde - pirms svētkiem bija slapjšs sniegs, mocis grima līdz zemei un tā nobraucot pa grantenēm, mežiem, vietām pa asfaltu nomuļāju vismaz 10 mm no aizmugures skrūvēm. Tā kā sniega kārta ir pietiekami bieza, un turpmāk braukšu tikai pa aizsalušo ezeru, pilnīgi pietiek ar skrūve + 2 kontrējošie uzgriežņi.
Darba gaita:
Es izmantoju gan urbjmašīnu, gan parnēsājamo elektriskorokas urbjmašīnu. Pirmajā bija urbīši, otrajā jau muciņa.
Urbu no sākuma ar mazāko urbīti, lai vieglāk pa vidu pumpai iecentrēt. Protams, ja ir kāds ar zelta rokām un talantu, var uzreiz ar lielo
Par izmaksām:
skrūves, uzgriežņi, paplāksnes ~ 26-30 lvl. Bet izmantojot īsākas, summai vajadzētu būt līdz 20 lvl
Pirku daļu Delve 2 uz Ropažu ielas, daļu citās bodēs
Moment līme ~ 2 lvl. Nopērkama dajebkur
PVC materiāls 200 mm x 2500 mm 5,60 lvl. Nopērkams Latvijas Ķīmijā, Katlakalna 11, Rīgā
Mani ieteikumi:
Ar šādām skrūvētām riepām braukt tikai pa ledu. To ievērojot pasākums var izvikt visu ziemas sezonu.
Priekša praktiski nedilst, saķere ļoti laba (bremzējot ar priekšu pat husim aizmugure ceļas gaisā)
Lai atkristu gemars ar PVC priekšējai riepai, tad, ja riepas pumpa atļauj, liekam M6x35 ar plakanajām galvām.
Caurumus gumijā urbiet vismaz par 2mm mazākus no skrūves diametra. Ar urbjmašīnu griežot iekšā skrūves, tās pašas caurumā iecentrēsies, kā arī stringri turēsies. Ja būs pa lielu caurums, no otras puses vajadzēs turēt, un tas ir lieks gemarojs.
Tāpat likt VISĀS pumpās skrūves, it sevišķi bortos. es noslinkoju aizmugurē
Nepārspīlēt ar skrūvju garumu. priekša nelocīsies, bet aizmugure ļoti ātri.
Kā jau minēju, obligāti izmantojam paškontrējošos uzgriežņus. Liekot divus, pēdējo liekam otrādāk (lai dilstot paliek kaprona gredzens), savstarpēji nokontrējam.
Tātad, ja brauks TIKAI pa ledu, tad šis variants priekšā, un pat aizmugurē ir pietiekams!
Tikko būs uz grants, asfalta, akmeņiem, tā kranti.
Nobeigums:
Viss augstākminētais ir Parex bankas, bezdarbības, dižķibeles, kā arī mana jumta sekas
Hobija līmenim der, gonkām diez vai. Tā kā šodien bijām tikai trijatā, grūti izdarīt objektīvus secinājumus. Ne es panācu viņus, ne viņi mani uz aizsalušā ezera