Kārtējā bezmiega naktī nolēmu padalīties ar iespaidiem, kuru rezultātā mans personīgais viedoklis par modci kā tādu mainījās par 108 grādiem.. ups, gribēju teikt - 180°..
Atvainjos jau sākumā, ka nicīgi izteikšos par valsti ar kodu LV.. bet tam ir pamatots iemesls.
Okej, tātad, runa ir par to, ka uzturoties Atēnās, kas ir labu gabalu prom no kompleksu mocītās banānrepublikas, sapratu, cik kolosāls transporta līdzeklis ir motocikls. Iepriekš sapratu, ka mocis ir vai nu superbaiks, ar kuru nesties nenormālā ātrumā pa šoseju, vai čoperis, ar kuru braukt ietusēt un pļerkstināt tā, lai visiem aizkrīt ausis. Un ka skūteris vispār ir otrās šķiras pārvietošanās līdzeklis bērniem, kuri vēl nav sasnieguši pilngadību. Sorry, bet tāds nu iespaids Latvijā bija radies arī pašu motociklistu iespaidā.
Okej, bet nu kas bijis, bijis - lai atietu no slimās vides, kas valda LV visās jomās, iegriezos Atēnās, un dienas laikā plāns par moci no "kategoriski nē" mainījās uz "man to vajag!"... ))
Iemesli?
- mocis ir pārvietošanās līdzeklis.. vispār jāsaka, ka Atēnās brauc ar visu, kas kustās, gan jauniem, gan 20 gadu veciem transportlīdzekļiem, un neviens netiek apbižots.
- sastrēgumos, kas ir ikdienišķa parādība, mocis vai skūteris ir daudz operatīvāks pārvietošanās veids. Ar to var apbraukt sastrēgumu, un autovadītāji dod ceļu tiem, kas spraucas garām.. man, kas pieredzējis LV slimīgi murgaino attieksmi pat pret riteņbraucējiem, tas likās kaut kas fantastiski superīgs!
- mocim / skūterim aiziet daudz mazāk bendžas, nekā braucot ar autiņu
- un protams, vējš un sajūta, ka izbrauc cauri vietai..
Īsi sakot, lielisks pārvietošanās līdzeklis!
Okej, bilžas:
Tipisks skats krustojumā.. visi moči apbrauc stāvošos auto un pie zaļā laiž visiem pa priekšu, parasti daži aizbrauc vēl pie sarkanā. Nereti brauc arī pāri dubultajai līnijai pa pretējo joslu. Nevienu tas nekasa, neviens nedzenās pakaļ un nekliedz "ti čo ahuel" utt. u.c. pabiru leksikonā
Mentiem speciālas vienības ar močiem.. pilnīgi nelikās ne zinis par to, ka pasažieris bez ķiveres.. vispār pa lielajām ielām skatās, vai ir ķivere vai nav, bet pa mazām ieliņām dauzi brauc bez ķiveres.. tīrās piena upes ķīseļa krastiem Latvijas cēpistiem! Gadījās redzēt, ka pāris moči aizlaiž pie sarkanā pat policistu priekšā... un kas? iela tukša, kam stāvēt un gaidīt, ja puskilometra attālumā neviens nebrauc??
Pārsvarā vienvirziena ielas
Moči, skūteri pilnas ielas, stāv dienās, naktīs, dažviet aizstāvējušies ilgāk, nereti pilnīgi šroti stāv ar tukšām riepām.
Vēsi tiek braukāts arī pa ietvēm.. te dzīvo cilvēki, nevis kompleksi. ja vajag un pārējos netraucē - brauc!
Parasti vadītājam ķivere, pasažierim nav.. un arī vadītājam ir tāpēc, lai uz lielās ielas nepiesietos menti. Tomēr gadījās manīt vairākus apstādinātos, kuri rakstīja protokolus par braukšanu bez ķiveres.
Benzīnu te lej benzīntanka darbinieks.. serviss.
Motoveikali te ir daudz un dažādi, desmitiem uz galvenajām ielām, mazākās ieliņās darbnīcas.
Žēl, ka nav foto - vairākas reizes uz ielas, kas Rīgā varētu būt Miera vai Barona iela, čaļi mierīgi bija izritinājuši uz zemes paklāju un ķīlēja moci, pa vienam, vairāki..
Nobeigumā - pasākuma vaininieks
Relakss un čhills..
Starp citu, arī pēc aliņiem tiek ripināts mierīgi uz mājām.. vispār grieķi uz dzīvi skatās pozitīvi, paši saprot, cik daudz drīkst pārkāpt un cik nē, pa visu laiku nevienu nopietnu crashu nemanīju, lai gan brauc ļoti nosacīti pieturoties pie noteikumiem.
Kopsavilkumā - daudz pozitīvu emociju, uz LV atpakaļ atgriezties nemaz negribas. Nāksies tomēr - jānokārto dažas lietas, viena no svarīgākajām - A kategorija Tikai tiešām vairs nav saprotams, kāpēc tik dārgi maksā braukšanas stundas.. spriedām, ka laikam jau LV mocis ir kaut kas nemērā ekskluzīvs.. kāpēc tā?
Divas labas lietas
Tas viss.. ceru, ka bija interesanti, un jāsaka, ka nāk par labu izbaudīt satiksmi civilizētās zemēs.. Latvijā vēl daudz kas darāms, lai cilvēki cienītu viens otru ikdienā