TET Latvija bija palikušies divi nenobraukti posmi, tāpēc ķērāmies pie darba un vienu no tiem nobraucām. Tā kā vairāk pa 2 dienām šoreiz neizdevās izbrīvēt, izbaudījām, ko varējām pagūt šo divu dienu laikā.
Plāns nobraukt šo posmu - Skujene-EST robeža:
Ar zilu apvilktā sarkanā līnija ir tas īstais maršruts
Lai līdz Skujenei pa asfaltu braucot nesadiltu riepas, kolēģis Edgars uz ātro izveidoja interesantāku maršrutu ap 350km garumā. TET sākuma punkts kaut kur Latgalē (kā īsteniem Kurzemniekiem viss, kas pāri Daugavai, ir Latgale ) mēs laižam no Liepājas puses.
Tā patīkamā sajūta, kad izdodas iepriekšējā vakarā sakrāmēt motociklu, lai no rīta atliktu nospiest START pogu un doties ceļā.
Pirmdiena, ar nepacietību gaidītais 26.jūnija rīts, plkst. 8:10
Tiekamies pasaulē lielākajā grantētā ceļa krustojumā, Embūtē. Lai gan izbraukšanas laiku kavēju pa 10 minūtēm, Embūtē ierados jau ar pusstundas kavēšanos. Piedod, Edžu, tomēr katru reizi no jauna jāpierod pie tās viegli dreifējošās sajūtas, braucot pa izkaltušu graņķerofku
Piestājam pakacināt Mārci – vienu varen kaislīgu moto braucēju, kuram šī ir parasta darba diena
Pēc pirmā simta kilometru neiztur arī pirmās skrūves. Edgara ķiveres nags sāka aizsegt ne tikai sauli, bet arī ceļu ar 20 centu monētu problēmu atrisinām un mizājam tālāk.
Pie Jelgavas uznāk neliels lietutiņš, piestājam pieturā uzēst kondzervus un tostermaizes.
Tuvojoties Skujenei kāda jaunava vešīti bij izmazgājusi upmalā un atstājusi žāvēties uz tilta margas
Bērzkroga ēdnicā padzērām limonādi, nedaudz ieturējāmies un sapratām, ka cīši ātri lecas kilometri, ko sākotnēji, papētot TET maršrutu, varēja prognozēt. 1. dienā plānojām tikt līdz Strenčiem, kas ir kādu 50km attālumā no Bērzkroga.
Skaistās Raunas pilsdrupas. Konservācijas darbu rezultātā apkārtne sakopta un izskatās, ka ir iespēja arī pakāpties mūru iekšienē.
Beidzot sagaidījām! Pie Strenču kokaudzētavas kaut arī tikai bišķīt, bet TET ceļš iet pa meža takām un smilšainām stigām. Dikti patīkami pamuļļāties pēc visu dienu piedzīvoto Gravel Highway posmiem
Viena no skaistākajām naktsmājām, kāda jebkad piedzīvota. Samaksājām gan ar 2,5h ilgiem meklēšanas darbiem. Nosmējām, cik ātri atbraucām, tik ilgi meklējām 1. diena Liepāja – Strenči pa visādiem interesantiem ceļiem 512km. Patīkams nogurums un neviltots prieks. Diena pavadīta ļoti dažādos laikapstākļos – karstu sauli nomaina mākoņi, kas mijās ar mērenu lietutiņu, pāraugot lokālā pērkona negaisā. Rudenī un pavasarī tādā ziņā ir vieglāk – uzģērb biezo tērpu un brauc visu dienu, bet vasarā, vasarā tā kā Liepājā dodoties uz pludmali – jābūt šortiem, maikai, līdzi biksēm un džemperim un arī mētelis nenāks pa skādi, ja nu migliņa pēkšņi uznāk no jūras
27.06.2023. plkst 7:30 Edžus jau rosās virtuvē, kamēr es mēģinu vēl saķert pēdējos mirklīšus. Šodienas mērķis līdz 10:00 nesteidzīgi savākties un startēt līdz EST robežai. No turienes pa iepriekšējā gada takām prātīgi uz māju pusi.
Tipiska šī TET posma ainava – ozolu aleja
Braucam un baudām. Protams, interesantākie posmi paliek aiz kadra jo nav laika stāties un bildēt
Veiksmīgi tiekam līdz EST robežai un meklējot Ainažu Hesīti, iebraucam arī Igaunijā. Nu nevar jau tā tik tuvu piebraukt un neatzīmēties
Šodien, līdzīgi kā vakar, atsevišķi posmi diezgan putekļaini, tāpēc braucam pa diagonāli, diezgan tuvu viens aiz otra un tādā veidā tiekam arī pie nevēlama līdzbraucēja ☹ Vakardien manu celi no līdzīga līdzbraucēja pasargāja ceļa sargs.
Nedaudz aiz Rīgas sākās tāds gāziens, ka bijām spiesti vilkt mugurā lietus drēbi. Tālāk jau dibenu un riepas deldējoši 200km pa šoseju un mūsu ceļojums ir galā. 2. diena Strenči – Ainaži - Liepāja 543km.
Kopumā šo varētu likt pie TET ātrumposmiem (tādā izpratnē, ka nav daudz bezceļu, kur uz vietas muļļāties). Bija interesanti, bija dažādi, paldies Latvijas TET līnijvīram Mārtiņam Silam un pārējiem palīgiem!