Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Husaberg FE501 2013 - jeb zils KTM 500 EXC

Pievienota: 14. Mar 2016, 22:22
Atjaunota: 03. Jan 2017, 11:54

Komentāri (10)

Citas galerijas no lietotāja endurists

Ja jau visi publicējas, tad es arī - tātad atkal stāsts īsumā. Atbraucot no komandējuma, sēžam, mielojamies ar pakistānas kebabu un šķirstam ss.lv Pēkšņi pamanu Husaberg FE501 par jēdzīgu ciparu. Izklausās diezgan šizo, bet divas dienas iepriekš nosapņoju ka man atdeva šādu baltu, tikai Husqvarna izpildījumā un nolēmu ka sapnim lemts piepildīties. Sazvanam pārdevēju un pēc stundas jau mocis aplūkots un rocene iemaksāta. Priecīgs varu doties tālāk uz mājām.

Pats objekts - Husaberg FE501 2013.gada , šasija, dzinējs, ieplūde, izplūde, dzinēja vadība viss ir vienāds ar KTM 500 EXC, arī tiek komplektēti vienā tajā pašā rūpnīcā austrijā. Atšķirības ir polikarbonāta subrāmis, CNC dakšas tiltiņi un 4CS dakša (kura šim nebija virsū, bet pieļauju ka tā jau atradās uz mana tā brīža KTM 530 EXC-R, tagad Barons13 braucamrīka.

P.S. No 2014.gada uz šā moča bāzes tiek ražoti jaunie Husqvarna motocikli un vienīgā atšķirība ir baltas krāsas plastikas, rāmis un pakaļējais amītis uz "linkiem"

510cc, degvielas iesmidzināšana, 6 robi, viss kā pienākas normāla mocikletam.








Tiek uzlikti pilnie roku sargi un Igors Akrapovičš


Pēc kāda brīža ir pasūtīti un uzinstalēti jauni pilnie roku sargi, kas manuprāt labāk iederējās krāsu gammā un protams arī SCOTTS (Ohlins) demferis. Nācās šo to pielāgot jo šim atšķirībā no KTM bija CNC frēzētie tiltiņi un mazliet savādākas ragu stiprinājumu sēžas.






Mazliet piegriezās Akras rīboņa un meklēju kaut ko pa vidu starp to un standarta EXC izpūtēju un tika nolemts uzsūtīt krosa modeļa stabulīti no 450 SX-F moča. Akra atgriezās pie Barons13 un KTM 530 EXC-R


Apjāta arī apakšējā eļļas drenāžas skrūves galva un uzsūtīta jauna, kas diemžēl nāca tikai komplektā ar visu uztvērējsietu. Laikam jau pats ražotājs bija sapratis, ka alumīnija skrūve tur neder un aizstājis iepriekšējo detaļu ar tērauda izstrādājumu.



Vēl ir nomainīti pakaļējā riteņa gultņi, uzsūtīts salauztais filtra kastes spārniņš un arī "map switch" - jeb aizdedzes kartes slēdzis. Šim jau standartā ir trīs kartes: stock, mild un agressive.

turpinājums sekos.....

.....lai forums būtu dzīvīgāks ielikšu pāris lietas kuras sadarītas nesenā pagātnē.

Uzlikts krosa versijas KTM 450 SX-F izpūtēja bundulis un der tur viss bez jebkādas pielāgošanas un bija tieši tas ko vēlējos - skaļāks par enduro trubu un klusāks par Akrapoviču. Patiesībā pie maza droseles atvēruma vai tukšgaitā trobelis ir gandrīz tāds pats kā enduro versijai, bet paverot mazliet tonis ir tīri "cienījams"


Nomainīts salauztais filtra kastes vāks. Ziemā laikam ar naglām pacēla zaru un nošķēla stūri. Sūtīju 2014.gada Husqvara FE daļu, atnāca Husaberga.


Beidzot tiku pie "Zelta ķēdes" - Tsubaki Alpha XRG


Un ilgi kārotais "Map switch" jeb aizdzedzes kartes slēdzis. Tā kā pašam bija daudz jautājumu par režīmiem un saderību, tad esmu pastudējis un varu nodot tālāk. Šis ir OEM divu pozīciju slēdzis, (ar trīs pozīcijām piedāvāti tikai aftermarket). Pozīcija Nr.1 vienmēr būs standarta karte. Pozīcija Nr.2 būs tas ko apakašā būsi iestādījis uz motor control selector switch. (Skatīt nākamās divas bildes). Zemsēdekļa regulatoram ir 9 iespējamās pozīcijas, taču reālas vērtības ir trijām. Pos.1 - Mild jeb wet condition
Pos.2 - Agressive
Pos.3-9 = standart.

Tātad ja apakšā ielikta pirmā pozīcija tad augšā uz II būs "mild" un I būs stock. Ja apakšā 2. tad augšā uz II būs "agressive" un ja apakšā kāda pozīcija 3-9 , tad augšā uz abaām slēdža pozīcijām būs standarta karte.

Iet motocikls ļooooti labi pat ar standarta "mappingu" taču uzliekot agresīvo režīmu paliek jūtami asāks, taču vajag labu riepu lai nodrošinātu saķeri, jo ar krietni pabrauktu tāpat izspolē tikai mazliet agrāk )






Vēl vajadzētu samainīt ķēdes vadīklas un sajūga demferus...




Tā kā topiks "Hard enduro izvēle" bieži gozējas foruma augšgalā, tad atrādīšu pēdējos mēnešos mazliet apdarīto. Iespējams kādam pēdējo gadu KTM, Husqvarna īpašniekam liksies aktuāla info.

Samainīts gevielas filtrs. It kā lieta absolūti vienkārša, bet iepriekš nepieciešams mazliet pastudēt. Tātad lai nomainītu degvielas filtru kurš atrodas bākā, nākas izņemt to kopā ar sūkni un degvielas spiediena regulatoru, noņemt vienreiz lietojamos žņaugus un ar celtniecības fēnu mazliet pasildīt devielas trubu pie filtra jo viņa ir diezgan pacieta un stīva. Sildot, noņemšana ir pavisam viegla.



Filtra nomaiņas brīdī motocikls bija nogājis 210 m/h un esmu pārliecināts, ka iepriekš nebija mainīts. Kā redzams, tad savu tiesu jau bija atfiltrējis.
Pats filtrs ir Mahle KL97. Pie dīlera diezgan padārgs, var meklēt ebay vai pie citiem piegādātājiem. Manā gadījumā paņēmu Motosportā uz sezonas izpārdošanu par ļoti labu cenu un meklēšana internetā vairs nebija aktuāla. Kā redzams bildēs, tad tiek lietoti vienreizējie žņaugi - uzkniebjami. Bākas iekšpusē Oetiker 10,90mm , ārējām degvielas maģistrālēm Oetiker 15,**mm


Degvielas sūkņa uztvērējsiets bija tīrs. Iespējams pateicoties tam, ka lietoju bāka ieliekamu pre-filtru, jeb tā dēvēto "zeķi"



šeit tuvplānā aplūkojams ārējās degvielas maģistrāles žņaugs.



Tā kā subrāmis bija daļēji pajaukts meklējot elektriskos bezkontaktus, nolēmu arī pajaukt to tālāk un noņemt inžektoru, aizvest sprauslu skalošanai.


Pēc operācijas dižas izmaiņas nejutu, kas liek domāt, ka arī iepriekš tur viss bija kārtībā. Skalošanu veica viens no austriešu motociklu dīleriem, man bez maksas.



Tā kā dzinējs likās kopumā paskaļš, vasarā tika samainīti sajūga demferi un iekšējā sajūga kurvja gultņi. Pēc manuāļa to rekomendē mainīt ik pa 35 m/h un manā gadījumā dzinējam bija ap 170 stundām. Pēc nomaiņas diži klusāk nekļuva, bet ātrumu pāslēgšana vieglāka un precīzāka gan. Pats process aizņēma ap 30 min īpaši nesteidzoties. Demferi 6 gab * 2eur, gultņi 2gab * 4 eur



Samainīti arī bremžu pedāļa gultņi un pie reizes 5 eur vērta, zila, china "step plate"


Ručkas/rokturi/ragu gumijas uzmavas atbilstošos toņos.


Nākamā, un patreiz vēl neatrisinātā lieta ir bezkontakts gaismu elektriskajā ķēdē. Lai atrastu visas kontaktvietas un arī gaismu releju, nākas daļēji izjaukt trīsdaļīgo polikarbonāta subrāmi. aiz kura labajā pusē slēpjas divi tādi, viens gaismu, otrs jaudas relejs, kurš atbild par elektriskās ķēdes saslēgšanu sūknim un tt.


Te pats relejs. Gan jaudas ("power relay manuālī) gan gaismu releji ir vienādi un cena ap 9 Eur



Atrasts viens "īsais" tālo gaismu indikatorā



Uzkniebti jauni "waterproof" kontakti, bet vienalga joprojām ķēdē ir daļējs pārrāvums un braucot vai uzgāzējot gaismas raustās un patreiz vēl neesmu ticis ar to galā.



Laika gaitā pāris paneļi tikai nomainīti no ziliem pret baltiem un motocikla kopskats kļuvis mazliet "gaišāks"



turpinājums sekos......kādreiz