Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Ar motorolleri pa Pireneju kalniem

Pievienota: 14. Nov 2015, 00:03
Atjaunota: 15. Nov 2015, 20:32

Komentāri (10)

Citas galerijas no lietotāja JJJ

Šovasar jūnijā mēs trīs dienas ar motorolleri vizinājāmies pa Pireneju kalniem. Ideja par šādu braucienu radās pagājušajā ziemā, kad internetā youtube.com atradu vairākas skaistas filmiņas, kurās nopietni moto tūristi ar kārtīgiem močiem brauca pa pasakainu kalnu ceļa posmu 9,5 km garumā Pirenejos no Cubieres sur Cinoble līdz Saint- Paul de Fenouillet. Radās doma arī mums šo un citus ceļus Pirenejos izbraukt, tikai ne ar moci, bet ar savu kempera ceļojumos līdzi vadājamo motorolleri.
Protams, lai ceļojums sanāktu bagātāks, pilnvērtīgāks, apskates objektu saraksts tika papildināts ar Lascaux II alas (alas kopijas) seniem klinšu zīmējumiem, Karkasones senā cietokšņa apskati, ar vienas dienas pastaigu Pireneju dabas parkā līdz Lac de Gaube ezeram Francijas dienvidos, Salvadora Dalī modernās mākslas muzeju Figueres, Monserata kalnu un klosteri, un ar pašu tālāko ceļojuma punktu Spānijā - pasakaino Alhambras pili Granādā. Līdz pēdējam brīdim Granāda bija zem jautājuma zīmes, šaubījāmies, vai paspēsim, jo bija varbūtība pārāk ilgi aizkavēties Pirenejos. Tomēr izrādījās, ka paspējām.
Gan ceļam uz Spāniju, gan atpakaļ maršruts bija plānots pāri Pireneju kalniem, kur kopā trīs dienas ar motorolleri vizinājāmies pa skaistajiem Pireneju kalnu ceļiem. Kopā šajās dienās nobraucām pāri par 420 km. Motorolleris - tā bija laba izvēle, jo varējām izbraukt tur, kur nevar izbraukt ar kemperi, kā arī varējām nobraukt tik lielus attālumus, ko nevar izdarīt ar velosipēdu. Arī tam, ka motorolleris nav mocis, nebija ne vainas, jo pa sīkajiem kalnu un mežu celiņiem, pa senatnīgajām pilsētiņām nekur nebija jāskrien, savukārt ceļš visur bija asfaltēts un nenācās braukt ar šaurajām rollera riepiņām pa grantētu ceļu, kas varētu būt bīstami un nepatīkami.
Pirenejos mums gadījās viens patīkams pārsteigums, ar ko gribu padalīties. Izrādās, ka izvēloties līdzi vadājamo motorolleri, sev to nezinot, biju "trāpījis desmitniekā". Cenšoties iekļauties kempera bagažnieka ierobežotajos izmēros (augstums <= 105 cm !!!) un svara ierobežojumos (<150 kg), biju izvēlējies rolleri ar maksimālo šādam modelim pieejamo motora kubatūru - 150 cm3 (kas izrādījās ir pirmais HONDA PCX-150 mūsu CSDD datu bāzē). Bez trūkumiem, kas bija šādai izvēlei (pirmkārt- nedrīkst braukt bez "A" kategorijas tiesībām, otrkārt- daudz grūtāk nopirkt ceļojumam veselības apdrošināšanas polisi), izrādījās, ka 150 cm3 ir minimums, ar ko drīkst rādīties uz autobāņa. Kad nobraucām no Spānijas puses Pirenejiem uz autobāni, lai atgrieztos kempingā Francijā, pirms gara tuneļa mūs apturēja spāņu ceļu policija. Noskaidrojuši, ka mūsu Hondiņai ir nevis 125, bet 150 cm3, pabrīnījās un novēlēja mums laimīgu ceļu

Video:
1.diena:
https://www.youtube.com/watch?v=6aJHmZi9_9k" target="_blank" title="https://www.youtube.com/watch?v=6aJHmZi9_9k" class="postlink">https://www.youtube.com/watch?v=6aJHmZi9_9k
2.diena:
https://www.youtube.com/watch?v=PpQF0e8pgt0" target="_blank" title="https://www.youtube.com/watch?v=PpQF0e8pgt0" class="postlink">https://www.youtube.com/watch?v=PpQF0e8pgt0
3.diena:
https://youtu.be/Aw7LwtV45kw



Pireneju kalnu reģions.


Camping Le Peguere nelielā Francijas Pireneju ielejas pilsētiņā Cauterets, no kuras devāmies pirmajā motorollera izbraucienā.


Ceļojumos līdzi vadājamā motorollera izmēri un svars ir precīzi piemeklēts atbilstoši kempera bagāžnieka un durvju izmēriem, protams, ar noskrūvētiem spoguļiem un noņemtu aizmugures bagāžnieka kasti.


Motorolleris ir pietiekami viegls, lai es viens to varētu iestumt bagāžniekā vai izripināt ārā. Speciāli tam līdzi tiek vesta alumīnija rampa.




Skats uz ieleju un Cauterets pilsētiņu.




Franču kalnu tūrisma pilsētiņa Gavarnie.


Ezers Lack de Gaube netālu no Cauterets Francijā.


Kalnu ceļš pirms La Mongie slēpošanas kūrortiem.







Uz ceļiem nereti varēja sastapt govis, aitu barus un lielus, baltus Pireneju ganu suņus.


Kalnu pāreja La Pierre Saint Martin pie pašas Francijas un Spānijas robežas.


Nobraucot no miglā tītajiem un sniegotajiem Pireneju kalniem, Spānijas pusē mūs sagaidīja +30 grādu svelme.


Mūsu Francijas kempings atrodas kaut kur tālumā aiz šiem kalniem.


Lai atgrieztos atpakaļ Francijā, nācās izmest 100 km līkumu pa svelmainās Spānijas ielejām.



Norādes uz youtube.com noskatīto kalnu ceļu no Cubieres sur Cinoble līdz Saint līdz Paul de Fenouillet.







Pasakainais kalnu ceļš no Cubieres sur Cinoble līdz Saint Paul de Fenouillet.















Līgo vakaru ar Tērvetes alu un Latvijas Jāņu sieru pavadām pavisam nelielā un klusā kempingā Spānijas puses Pirenejos.


Pirmās dienas motorollera brauciena maršruts.


Otrās dienas motorollera brauciena maršruts no kempinga Urdos pilsētiņā Francijā pāri sniegotajai Pireneju kalnu grēdai pārejā La Pierre Saint Martin, izmetot lielu līkumu pa saulaino un karsto Spāniju un pa garu (virs 6 km) tuneli atgriežoties Francijā.


Trešās dienas motorollera brauciena maršruts uz kalnu ceļu no Cubieres sur Cinoble līdz Saint līdz Paul de Fenouillet.

Pa Pirenejiem ar motorolleri - tas bija jauki! Labprāt tur vēl atgrieztos!

Video:
https://www.youtube.com/watch?v=6aJHmZi9_9k" target="_blank" title="https://www.youtube.com/watch?v=6aJHmZi9_9k" class="postlink">https://www.youtube.com/watch?v=6aJHmZi9_9k
https://www.youtube.com/watch?v=PpQF0e8pgt0" target="_blank" title="https://www.youtube.com/watch?v=PpQF0e8pgt0" class="postlink">https://www.youtube.com/watch?v=PpQF0e8pgt0