Nu tātad tā... Pa lielam viss kā parasti - kad LV palika slikts laiks un tur tālumā spīd saule u.t.t. Tika sapakoti koferi un notītas makšķeres
Jau kādu laiku bija vēlme pabraukties pa portugāli un spānijas ziemeļu krastu. Sakarā ar bezdarbnieka statusa iegūšanu jau likās ka šogad tas nenotiks, tad zvaigznes sāka nostāties vietās un kļuva skaidrs ka šogad brauksim gan. Domāju braukt kaut kad oktobrī-novembrī, bet tad haltūras un laika apstākļi sakrita tā ka 8.septembrī kravājām kastes ar domu ka 11-13 septembrī būt Faak am SEE uz European Bike Meet, kas ir pasaulē trešais lielākais un eiropā lielākais moto tuss. Pasākumu apmeklē ap 80 000 oficiālo dalībnieku (HOG) un vēl aptuveni tikpat tādi kā mēs kas atbrauc, pavazājas un notinas. Pēc šī pasākuma domāts caur alpiem uz spāniju, tad kaut kā pa spānijas dienvidu krastu vai vidieni līdz portugālei un pa ziemeļu krastu caur pirenejiem un alpiem atpakaļ. Tika uz ātro no googles izvilkti kaut kādi apskates objekti, apmērām tā - ieraksti googlē "top10 tourism places in spain", pieraksti uz lapiņas un tad jau pa ceļam redzēs vai būs kaut kas pa ceļam u.t.t.
Braucienam pieejamais laiks ap 3 nedēļām, pieejamais finansu resurss ap 2000eur.
Trešdien, 09.09.2015. uz pēcpusdienu caur visādiem veikaliem u.t.t. izkustamies no LV. Pirmajā dienā tiekam līdz Lomžai, otrajā dienā līdz Brno. Vispār parasti paliekam Brno, jo tur var palikt pa 15-20Eur diviem cilvēkiem, ja aizvelk līdz austrijai tad bez 50eur nekas nebūs.
Trešās dienas pēcpusdiena, esam tikuši līdz Faaker See un nobāzējušies kempingā kas atrodas 30km attālumā no ezera. Teltis ceļmalās un pie lielveikala kā citus gadus likt vairs nevar!
Šī ir normāla kustība cauru diennakti ap ezeru, tas nav parādes brauciens. Godīgi sakot pat nestādos priekšā kā būtu braukt parādi kurā ir 100 000 moču.
Priekšā divi traiki ir V8
un šis arī ir V8
Vakarā izķemmējam pasākuma teritoriju, pa 20eur nopērku plānos cimdus ar normāliem aizsargiem un braucam uz savu kempingu. Lai arī braucam vienos naktī 30km no pasākuma vietas pa vietējās nozīmes ceļiem moču satiksme šeit ir intensīva. Nakts auksta, vien daži grādi plusā, bet tas netraucē nogulēt līdz 11iem. Kaut kā nav noskaņojuma te vairs tusēt, sakrāmējam parpalas un braucam kalnos. Nākamo nakti paliekam pie Merano. Laika prognozes nav iepriecinošas, lai arī kā plānot maršrutu, vienalga vismaz viena diena būs jābrauc pa stipru lietu, tālāk gan visam jābūt labi! Izpētam ka vissiltāk un sausāk būs braukt caur Briancon. Tā nu nākošajā rītā caur Passo dello Stelvio dodamies uz Briancon.
Protams itālijā viss kā parasti - benzīns dārgs, ceļi dārgi tiko šķērsojot robežu parādas melni mākoņi, laiks auksts u.t.t.
Stelvio
Uz vakarpusi ar vien vairāk apmācas un sāk līt, ta nu pa tumsu un pa lietu šķērsojot ap 2000m kalnu pārejas nonākam Briancon, kur ātri vien atrodam lēto hosteli (48eur ar garāžu) un ejam gulēt. No rīta startējam pa lietu. Aptuveni pus dienu braucam pa lietu, brīžiem līst ļoti stipri, bet par cik izbraucam no kalnu reģiona paliek manāmi siltāks. Braucam pa vietējiem, nevis maksas ceļiem. Pie Montpellier novelkam lietus kombinzonus, lienam uz maksas bāņa un braucam līdz Žironai. Pie Žironas uztankojamies ar lēto spānijas bendžu un sākam ķemmēt booking.com Nobukojam viesnīcu jūras krastā 20km no Barselonas divām naktīm pa 46eur, ar domu nākamajā dienā nesteidzīgi apskatīt Barselonu bez liekām parpalām. Iekārtojoties viesnīcas numurā man rokā pie īkšķa iedzeļ lapsene. Turpmākās 4-5 dienas stipri niez un tirpst visa roka līdz elkonim!
Barselona
Ļoti pārsteidz baznīcu komercializācija. Ieeja baznīcā 19eur no galviņas! Citā 8eur! Baznīcā nevis iededz svecīti, bet iemet 0.20 eur un iedegas lampiņa! Par ieeju baznīcā bija jāmaksā tikai Barselonā, visās citās pilsētās jāmaksā ir par ekspozīcijām, bet galvenais altārs un zāle ir pieejama visiem!
Barselona no katedrāles torņa
Stāvlaukums netālu no Alikantes, kur žurkas un zvirbuļi karo par izdzīvošanu. Žurkas ļoti bailīgas, bet tiko kā 10 sekundes nekusties tā uzreiz nāk klāt, kā tikai galvu pagustini tā uzreiz pazūd. Žurkas dzīvo alās, kā arī krūmos un griestos, zvirbuļi gan tikai pa zemi!
Atpūtas laukumā pie Granadas
Sierra Nevada
Virsotne 3400mvjl
Daudzviet spānijas dienvidos cilvēki dzīvo alās!
Gibraltārs
Izstaigājām gibraltāra klinti, samaksāju arī par iebraukšanu ar moci, labi vien ka tā darīju, jo visu to ar kājām vazāties nav prātīgi. Biju ļoti vīlies par alām. Tās ir piesmietas maigi izsakoties. Alā izbūvēta koncertzāle, viss izgaismots krāsainām gaismiņām, stalaktīti/stalagnīti apzāģēti!
Plaza de Espana, Sevilla
Portugāle. Vispār portugālē dabu biju gaidījis savādāku, visu tuksnešainu, klinšainu u.t.t. Bet nē, zaļi lapu koki, daudz kur zaļa zāle. Spānijā bija karsts, virs +30, uz pēcpusdienu iebraucot portugālē palika manāmi vēsāks.
Daba portugāles dienvidaustrumos, nelieli pakalni, izdegusi zāle, pa retam akācijas.
Capela dos Ossos,Evora, Portugāle
Ja dažreiz ieejot kādā katedrālē pārņem kādas izjūtas, tad šeit vispār nekādu emociju. Diemžēl tobrīd notika remontdarbi, tāpēc apskatei bija pieejama vien neliela baznīcas daļa.
Lisabona, Portugāle
Kaut kā neplānoti ātri, pa pus dienu izskrējām cauri pilsētai, un vakarpusē jau bijām ceļojuma tālākajā punktā - Cabo da Roca, kas ir kontinentālās eiropas tālākais rietumu punkts.
Portugāles rietumu piekraste
Batalha katedrāle un klosteris, Portugāle
Kamuflāžas kļavas
Porto, Portugāle
Un ar šiem taustiņiem tiek darbināti baznīcas torņa zvani.
Bom Jesus, Braga, Portugāle
Braucot augšā kalnā, kur atrodas baznīca, slīpums bija tāds, ka nācās apsēsties uz bākas somas, jo braucot ap 20km/h bez gāzes kustībām jūtas ka sāk atslogoties priekša un stūre paliek ļoti brīva...
Ar šādu vagoniņu tiek vesti augšā tūristi. Īsti nesapratu kāpēc kalna galā vagoniņā tiek iepildītas vismaz pāris tonnas ūdens.
Esam ārā no portugāles. Iespaidi par portugāli - cenu līmenis kā LV, ceļi gandrīz kā LV, vietām var arī riepas pārsist. Pa reģionālajiem ceļiem satiksme drausmīga, lēna, močus nelaiž, katrā miestā vairāki radari ar luksaforu. Maksas ceļi vidēji 0,10eur 1km, vieglajiem un močiem viens tarifs. Benzīna cenas ap 1.15-1.25eur. Laiks bija saulains, bet ne pārāk silts, līdz +20. Ap Lisabonu un Porto pārapdzīvotība jūtama.
Muros, spānija. Slaistamies gar okeānu, biedējam krabjus, priecājamies par krāšņo un dzīvo okeāna piekrasti. Liels bija mans pārsteigums kad no skaistā gliemežvāka izlien 10 kājas un tas aizskrien nevis aizrāpo kā gliemezis. Vienmēr biju domājis ka tajos dzīvo gliemeži, nevis kājaini, skrienoši vēžveidīgie.
Nākamajā dienā aizbraucām uz Santiago de Compostela. Tur arī katedrāle remontā, pat iekšā netikām, nu vai arī vienkārši neatradām kur. Uz šo pilsētu dodas svētceļnieki, ceļojuma garums ir vairāk kā 800km ko veic kājām. Vispār ceļmalās ļoti daudz kur ir norādes "camino santiago", ar ko ir apzīmēts viņu maršruts un nakšņošanas vietas.
Sākam braukt gar spānijas ziemeļu piekrasti, daba pavisam savādāka kā vidusjūras krastā. Šeit viss ir skaisti un zaļi. Bet no okeāna pūš auksts vējš, gaiss arī nav neko silts. Virs okeāna skaidrs, bet uz kalnu pusi viss stipri apmācies, pēc prognozēm arī lietu sola, tāpēc šeit neuzkavējamies un vakarā jau esam aiz Santander.
Smilšu pludmaļu šeit ir maz, un tās ir mazas, un pārbāztas ar sērfotājiem. Vienā no tām notika kaut kādas sērfošanas sacensības, no krasta gan neko daudz saprast nevarēja.
Tuvākajai nedēļai laika prognozes nav neko iepriecinošas, skaidrs ka ne pa spānijas ziemeļu piekrasti ne pa pirenejiem padzīvoties nesanāks, toties ap alpiem gan ar laikapstākļiem viss ok, tāpēc nolemjam šeit neuzkavēties un braukt cauri pirenejiem uz alpiem. Nākamo nakti pavadam kempingā pirenejos un braucam andoras virzienā.
Vajadzēja šeit būt dažas nedēļas vēlāk, koki tikai knapi sāk krāsoties.
Pireneji ir interesanti kalni, vienā brīdī viss zaļais pazūd un tie paliek tuksnešaini, klinšaini un neauglīgi.
Vakarā pie andoras vēl dabūjam lietu, viesnīcā pa nakti atsalstam, no rīta +1, neapmierināti braucam tur kur mani parasti sūta - nah**
Vispār tā ir ļoti skaista, maza pilsētiņa francijā, pie skaista ceļa kas iet no Andoras uz Perpinjanu. Tagad tiem kas mani turp sūta prasu naudu ceļam
skats no pilsētiņas
ceļš no andoras uz Perpinjanu
Martigny, Šveice
Pie Furka pass, Šveice
Tiem kas nav bijuši - tādas šeit ir barjeras, viena kļūda un varēsi vēl paspēt mammai SMS uzrakstīt.
Tālumā ielejā redzama balta migla/dūmi
Braucam tuvāk, no blakus ielejas pilsētiņa veļās iekšā balti, biezi dūmi vai migla, nevar saprast kas tas ir, bet skats episks. Esam aptuveni kilometra augstumā, tāpēc domu ka tas ir mākonis atmetam. Virs tā intensīvi turp un atpakaļ lido helihopters ar "spainīti". Izbraucot cauri pilsētiņai un uzbraucot pretējā kalnā izrādas ka viņš no turienes uz blakus kalnu ved betonu Bet migla tomēr izrādas mākonis.
Vakars, kārtējā pāreja, ne pa jokam auksti.
Rīts viesnīcā pie Innsbrukas. Laiciņš skaists, tikai ap 0 grādiem, mocis apsarmojis.
Bet neskatoties uz visu to tomēr nolemjam braukt caur Timmelsjoch (Passo dello Rombo) un Passo St. Leonhard. Esot ap 2km augstumā ceļmalās jau ir sniegs, bet mums jābrauc uz vairāk kā 2,5km. Sen nebijām tā atsaluši, vietām arī uz ceļa bija gan ledus gan sniegs, it sevišķi ap strautiņiem un tuneļos. Nākamajā St.Leonhard pārejā gan bija daudz siltāk, neskatoties uz to ka arī apkārt sniegs.
Un starp citu iebraucot itālijā atkal viss paliek slikti - saule vairs nespīd, apmācies un vēl aukstāks, iebraucot atpakaļ austrijā laiks noskaidrojas.
Pēc divu dienu braukšanas pa bāņiem apmeklējam LT sezonas slēgšanu Viļņā
Un šeit jau iebraucam LV
Kopsummā:
24 dienas
11 995km
1650eur
Vidējais patēriņš 4,5 l/100km
extreem gadījumi 0, ja neskaita to ka jauns intex matracis nolaida gaisu trešajā naktī, un dažus nepārdomātus manevrus vai bremzēšanas kalnos.
No imigrantiem neredzējām vispār nevienu, tikai 20km sastrēgumu pie Zalcburgas, kur pārbaudīja mašīnas.