Jau ilgu laiku metu acis uz kādu citu KTM hard enduro aparātu, taču nekas jēdzīgs manis plānotajā budžetā ilgi nebija atrodams līdz vienu dienu parādījās sludinājums un pat neapskatot jau bija skaidrs, ka šis būs īstais. Vecais 525 projekts tika pārdots stundas laikā nereklamējot un neliekot sludinājumu. (http://www.motopower.lv/member_gallery.php?gal_id=7160)
Te pats objekts: 2010.gada KTM 530 EXC-R Champion edition. Mani patīkami pārsteidza, ka mocis bija salīdzinoši sterils, neapčakarēts un iepriekšējais īpašnieks bija tehniku mīlošs cilvēks. Mocis jau startā bija aprīkots ar gana labām lietām .
Tā kā iepriekš bijis supermoto, tad uzlikti krosa KTM riteņi 21" un 19"
Bija uzlikts sajūga cilindra aizsargs
Bremžu suporti no 2013.gada modeļa
Lielākas ražības ūdenssūknis no Powerparts, bet tāpat divreiz esmu uzkarsējis tā ka izsit ārā šķidrumu. Esmu nopircis arī ventilatoru, taču vēl nav bijis laika uzmontēt un pieslēgt.
Selle Dalla Valle sēdekļa pārvalks
Priekšējā dakša bija uzlikta WP 4CS, kas nāca 2014.gada Husqvarna motocikliem un 2015.gada Sixdays modeļiem. Strādā krietni labāk, kā 525 modeļa dakša, taču neesmu vēl sapratis savu regulējumus. Patīkamni ir tas ka var regulācijas veikt pat braucot.
Kamēr vēl entuziams nebija noplacis nopirku Akrapovič izpūtēju un Ingus aka Semtex iekš Motopowera saremontēja salūzūšās izpūtēja karbona skavas.
No lietotāja Envy nopirkti "lokanie" hēbeļi un uzliktas jaunas "ručkas"
Nākamais lielākais un sen sen kārotais pirkums bija Ohlins demferis. Manuprāt jau ir kādas pāris reizes paglābis no "voblinga" kad neplānoti par platu ielikts līkumā vai ejot ratā ar ceturto noliekot ratu pie zemes paliek melnas švīkas uz asfalta no priekšējā riteņa bija nepieciešamas mazliet modificēt stiprinājumus jo tie bija no iepriekšējās paaudzes SX tiltiņiem.
Nākamais tika uzlikts manuālais sadales ķēdes spriegotājs, jo oriģinālais KTM hidrauliskais izstrādājums pildīja savas funkcijas nepilnīgi.
Kamēr vēl radiatori saglabājuši regulāras formas nolēmu uzlikt to aizsargus.
Un Epicprint.lv sadrukāja uzlīmes un patreiz mociklets izskatās šādi.
....
Tātad nākamais piegājiens. Kopumā šis, XC-4 dzinējs, ir daudz modernāks un idejiski labāks par iepriekšējo RFS paaudzi, taču kā vienmēr KTMam ir jāizslimo bērnu slimības. Un arī pēdējā modeļa (2012-2015 450/500 EXC dzinējs sastāv no 90% šī dzinēja daļām.) Ik pa gadam šis tas tiek uzlabots un novērstas iepriekšējo gadu nepilnības.
Vārstu rokeri tiek eļļoti cauri rokeru asīm un esot gadījumi kad tie beidzas dēļ eļļas trūkuma. Jaunās asis ārēji vizuāli līdzīgas, taču mazliet pamainīti daži izmēri lai uzlabotu eļļas plūsmu un ass iekšienē ir urbuma paplašinājums kas veido tādu kā eļļas rezervuāru. Taču ar asu vīli iespējams "modificēt" arī vecās asis, tā kā biju jau nopircis jaunas, no 12.gada 500 EXC, tad uzliku šīs, nebija dārgas, ap 15 eur/gab
Šeit redzams cik šaura sprauga caur kuru tiek eļļa virzīta uz rokeriem.
Nākamā KTM standarta slimība - kartera ventilācija. Transmisija tiek ventilēta caur šo kikstartera starpzobratu, un kā redzams bildē, tad iekšējā bukse iepresēta neprecīzi tādējādi ventilācija ir stipri traucēta. Tiek atrsināts izurbjot jaunu caurumu. Pirmajiem gadiem esot bijis sapresēts tā ka vispār maģitrāle ir aizsprostota un attiecīgi sākās spiedieni karteros un eļļas migrācijas un dzinēja sulošana.
Nākamā problēmiņa lai nelauztu starteri pie "dzinēja atpakaļ uzsišanas" vai ripošanas atpakaļgaitā no kalna, ir papildus uzstādīts izslīdošs starpzobrats - torque limiter, angliski un lieta tāda, ka viņš sāk pats izslīdēt un uz ausi liekas, ka starteris griež labi, bet nelec, kas liek domāt ka aķis par švaku, mēs pat provējām no auto vadus pārmest, griež kā elektroauto, ta;cu nelec. Pēc ražotāja datiem šis limiteris skaitās neregulējams un rūpnieciski iestādīts, taču ar skrūvspīlju un roratslēgas palīdzību tiek "pievilkts" ciešāk un nu lec no pus apgrieziena jebkurā atrumā ar izspiestu sajūgu.
Klaņa eļļošanas dīze. 08.gadam bija problēma ar pārāk mazu klaņa eļļošanas dīzi, (nr.100) dēl kuras beidzās klaņi jau pēc pārdesmit stundām, šis jau ir 10.gada motocikls ar *125 dīzi. Skatījos ka pēdējo gadu motociklos tiek montēta 140 dīze un ieliku arī tādu, maksāja ap 3Eur
Nākamais un kritiskākais punkts šajā dzinējā ir eļļas pumju zobrati. Tie ir absolūti mēsli 08-10.gadam un tiešā vārda nozīmē ļurkājas uz asīm un attiecīgi lēnām noēd viens otru un dzinējams pienāk ātrais gals. 11.gada modelim jau tika uzlaboti un ir daudz stingrāki uz ass. salīdzinājumam 10. un 11.gada zobrats. Ja mācēšu tad ielikšu linku uz video kur redzama zobratu "spēle" pie reizes tika samainīta pumpju ass un pumpju vāku blīvgumijas, kas attiecīgi tika uzlabotas lai palīdzētu novērst eļļas mogrāciju starp kloķvārpstas karteri un transmisiju. Kaut gan , jau 2012.gada modelim šie karteri ir atkal apvienoti