Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Tehniska rakstura jautājumi spečukiem
Autors | Ziņojums |
jansons1 | | Kopš: 09. Feb 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 26
Braucu ar: Honda Africa XRV750
| Kā var pārbaudīt vai disks ir labi saspieķots? Uz stenda viss ir ok, bet par spieķu peivilkšanas spēku? | Offline | | |
gaazeejs | | Kopš: 25. Nov 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 399
Braucu ar:
|
23 Feb 2011, 19:50:28 jansons1 rakstīja:
Kā var pārbaudīt vai disks ir labi saspieķots? Uz stenda viss ir ok, bet par spieķu peivilkšanas spēku?
Es padauzu ar spieķojamo atslēdziņu, un klausos, lai daudz maz visi vienā tonī skan Un Do būs par zemu. Jāpiegriež kamēr ir Fa | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
23 Feb 2011, 18:55:53 partijnieks rakstīja:
23 Feb 2011, 16:11:23 maniac rakstīja:
man jau liekas, ka ir tikai viens variants, ka jāuzsilda dzinējs, un tad lej ārā, savādāk daudz vecās eļļas paliks iekšā
Atļaušos oponēt Ja ir kādu laiku stāvējis, viss, kas var kautkur satecēt, ir satecējis! Ieskaitot sūdus. Darbinot tas viss tiek sacelts augšā un izvazāts pa visiem kaktiem...
Protams - karsta smukāk un ātrāk tek
Bet, ja nav steiga - iztecēs arī auksta. Labi būtu nolikt uz centrālās pekas, lai tas caurums tiešām ir zemākajā punktā. Ar visiem sūdiem
Vot, kas tie par briesmīgiem sūdiem, ko jūs baidaties izvazāt pa visu motoru? Un šaubos vai tie ar aukstu eļļu nakustīgā dzinējā kaut kur nošļūc.
Par cik šitas strīdiņš ir sens, tad vienmēr ar interesi lasu spečuku publikācijas dažādos izdevumos, un nav gadījies izlasīt par aukstas eļļas notecināšani, pēdējā krievu "Moto" nummurā atkal ir par što te, un atkal raksta, ka motors jāsilda
Ja mocim eļļa tiek mainīta regulāri, tobiš pat nevis kā ražotājs noteicis ik pa 6000, bet 4000, kā es parasti darīju ikdienā braucot, jeb ik pēc 2000 trases režīmā, tad tur vienkārši nepagūst nekādas ļaunās, kaitīgās daļiņas uzkrāties, kā tikai tik vien kā, sajūga dilšanas blakusprodukti, tā kā domāju, jāmaina ir karstam motoram
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
|
uvelis | | Kopš: 17. Jan 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 408
Braucu ar: Kāču
| Avatars Tev ir iedvesmojošs...
----------------- ...one life - live it... | Offline | | |
UDT | | Kopš: 07. Jun 2008
Ziņojumi: 2129
Braucu ar: Yahama
|
24 Feb 2011, 01:13:08 Niere rakstīja:
23 Feb 2011, 20:42:45 Archy96 rakstīja:
23 Feb 2011, 18:55:53 partijnieks rakstīja:
23 Feb 2011, 16:11:23 maniac rakstīja:
man jau liekas, ka ir tikai viens variants, ka jāuzsilda dzinējs, un tad lej ārā, savādāk daudz vecās eļļas paliks iekšā
Atļaušos oponēt Ja ir kādu laiku stāvējis, viss, kas var kautkur satecēt, ir satecējis! Ieskaitot sūdus. Darbinot tas viss tiek sacelts augšā un izvazāts pa visiem kaktiem...
Protams - karsta smukāk un ātrāk tek
Bet, ja nav steiga - iztecēs arī auksta. Labi būtu nolikt uz centrālās pekas, lai tas caurums tiešām ir zemākajā punktā. Ar visiem sūdiem
Vot, kas tie par briesmīgiem sūdiem, ko jūs baidaties izvazāt pa visu motoru? Un šaubos vai tie ar aukstu eļļu nakustīgā dzinējā kaut kur nošļūc.
Par cik šitas strīdiņš ir sens, tad vienmēr ar interesi lasu spečuku publikācijas dažādos izdevumos, un nav gadījies izlasīt par aukstas eļļas notecināšani, pēdējā krievu "Moto" nummurā atkal ir par što te, un atkal raksta, ka motors jāsilda
Ja mocim eļļa tiek mainīta regulāri, tobiš pat nevis kā ražotājs noteicis ik pa 6000, bet 4000, kā es parasti darīju ikdienā braucot, jeb ik pēc 2000 trases režīmā, tad tur vienkārši nepagūst nekādas ļaunās, kaitīgās daļiņas uzkrāties, kā tikai tik vien kā, sajūga dilšanas blakusprodukti, tā kā domāju, jāmaina ir karstam motoram
Atļaušos izpausties aiz gara laika:
Nu vispār pēc priekšrakstiem eļļa lejama nost tikai un vienīgi pilnībā uzsildīta, taču šoreiz ir nestandarta situācija – (man) nezināmas kvalitātes, nezināma nolietojuma, nezināmu laiku, nezināmā uzglabāšanas temperatūrā atradusies eļļa, kura ļoti iespējams paspējusi kapitāli oksidēties un radīt visādus nelāgus polimērus, kurus nebūtu vēlams staipīt pa visu sistēmu.
Principā, ja ir lietota sintētiska eļļa (neatkarīgi no ražotāja), līdz pavasarim galējiem brīnumiem normālos apstākļos nebūtu jānotiek nekam trakam. Taču tā kā nekad nevar zināt, kas patiesībā notiek motorā, piemēram, degviela tikusi eļļa, tad jebkura eļļa, neatkarīgi no kvalitātes, var oksidēties visnotaļ strauji.
Te kāds minēja, ka lej laukā aukstu un viss esot tīrs un forši. Jā, bet ko nozīmē tīrs? Tīrs nozīmē – neatstāj sadegšanas produktu atlikumus vai neatstāj nodiluma materiālu? Ja pirmo vēl kaut kādā mērā vizuāli var kontrolēt, tad otro tikai ļoti galēji izteiktos gadījumos, kad daļiņu izmērs pārsniedz acij „baudāmo” 30mikronu izmēru. No teiktā izriet, ka nolejot aukstu eļļu, motorā tiek atstāta liela daļa tieši pašu kaitīgāko elementu, kādēļ eļļa tiek mainīta.
Starp citu, kas grib ieraudzīt, kā izskatās viņa eļļa uz pavasara pusi, var uztaisīt divus eksperimentus:
1) Natūrai pietuvinātais: ielejiet pēc standarta nomaiņas nedaudz eļļas stikla burkā. Ievietojiet tur kādu dzelzs un dzeltenā metāla detaļu un atstājiet skābekļa piekļuvi (neaizvākojiet). Novietojiet attiecīgi telpā, kur glabājat arklu. Varēsiet vērot šīs eļļas uzvedību laika gaitā un to, kāda tā izskatīsies nākošās sezonas sākumā. Tad izlejiet laukā eļļu un pavērojiet burkas dibenu. Atlikumu var uzpilināt uz vizītkartes vai līdzīga filtrpapīra aizstājēja. Šādi varat salīdzināt arī dažādas eļļas uz oksidācijas stabilitāti, tikai nelietotas. Tests ir nosacīts, bet tomēr...
2) Viss tas pats, tikai, lai panāktu daudz straujāku eļļas oksidāciju, eļļai pielej ūdeni un uzkarsē. Nav jāsadedzina, jo straujo oksidāciju veicina trīs apstākļi – temperatūra+dzeltenais metāls+ūdens.
3) (i nafig visu iepriekšminēto, uztaisiet normālas lietotās eļļas analīzes)
Ko darīt, konkrētajā situācijā: ideālā gadījumā es jau teiktu, ka uz ziemu motorā jālej „konservēšanas” eļļa, bet nu šoreiz tā nav noticis.
Ja motors ir labā stāvoklī, eļļa kvalitatīva un nav bijusi uz nomaiņas intervāla pašas galējās robežas sezonas beigās (vēl bijis resurss), tomēr ieteicams vienkārši uzsildīt motoru un mainīt nost eļļu parastajā kārtībā.
Taču, ja ir iemesls domāt, ka eļļa ir sagājusi ķīselī un labāk „to visu” pa riņķi nelaist, manuprāt, es izmantotu šādu savā praksē gan vēl nepārbaudītu taktiku: nolietu aukstu eļļu (nenoņemot filtru), ielietu ACEA E7 klases (dīzeļmotoreļļa ar visspēcīgākajām deterģentu/disperģentu piedevām) eļļu, kuru izmantotu motora skalošanai (nekad neizmantojiet nekādus skalotājus utt.), padarbinātu nedaudz tukšgaitā un pēc tam uzskatītu, esmu veicis visu, kas bijis manos spēkos ar minimālām izmaksām.
Bet nu pēdējais variants ir tiešām piegānītiem motoriem, tomēr tādu arī nav mazums.
Es personiigi domaaju taa - zinaatniskam darbam par elljaam tas buutu labs saakums, bet dziivee domaaju ka reaalaakais variants buutu nepist sev praatu un parastaa veidaa nomainiit ellju un filtrus.
----------------- Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :) | Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| Es ieteiktu aukstam motoram izliet eļļu un tad to piešķilt lai uzsilst ! [ Šo ziņu laboja MIGs, 24 Feb 2011, 09:17:46 ]
-----------------
| Offline | | |
jancels | | Kopš: 23. Feb 2011
Ziņojumi: 82
Braucu ar:
| Nu nezinu. Rudenī, kad pēdējoreiz moci iedzen garāžā eļļa taču tāpat bija silta un tāpat tā satek karterī. Priekškam vēlreiz sildīt? Ja bail, ka kautkādi mēsli zobratos paliks, tad, manuprāt, tas varētu būt tik niecīgi, ka galīgi nav vērts iespringt. | Offline | | |
eds | | Kopš: 10. Jul 2008
No: Liepāja
Ziņojumi: 3237
Braucu ar: laivu
|
24 Feb 2011, 09:17:39 MIGs rakstīja:
Es ieteiktu aukstam motoram izliet eļļu un tad to piešķilt lai uzsilst !
+1 un to izlieto jauno nopirkto eļļu pa taisno var ieliet modra elles krāsniņā un tad tur viss uzsils un būs zajebiss
----------------- http://www.oxyehho.com/ | Offline | | |
deMarco | | Kopš: 31. Aug 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1606
Braucu ar: GSX-R 1000 K5, Transalp XL600V '95
| Ir vēl zelta vidusceļš- paņem un ar siltā gaisa pūtēju un el. plītiņu uzsildi motoru un karteri un notecini smuki siltu eļļu.
Esmu šādi sildījis motoru, tiesa, citu iemeslu dēļ
----------------- Ride till you die
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mājas lapu hostings, servera jaudu noma;
Kokmateriāli, Ražošanas teritorijas un telpu noma;
Kartes un ĢIS konsultācijas | Offline | | |
Psihologs | | Kopš: 04. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 570
Braucu ar: 350 sx-f
| Ko narods saka par 2003. gada R1 ar 30k nobraukumu? Mopēds 1 sezonu Latvijā. | Offline | | |
dusk | | Kopš: 14. Aug 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1563
Braucu ar: HD FXR & Chevy Astro
|
24 Feb 2011, 13:01:42 Psihologs rakstīja:
Ko narods saka par 2003. gada R1 ar 30k nobraukumu? Mopēds 1 sezonu Latvijā.
tas ir ārprāts , mocis jau gadu LV. un 30k noskrējis! domāju nav vērts
----------------- Veikals Motoland.
Artlērijas 45, Rīga
T. 29255587
www.motoland.lv
| Offline | | |
jancels | | Kopš: 23. Feb 2011
Ziņojumi: 82
Braucu ar:
|
24 Feb 2011, 11:53:01 Niere rakstīja:
nu beidz, jancel!
10W-40 eļļas viskozitāte 100C ir tikai ~14cSt, 40C ~100cSt, bet 20C apmēram 250sSt. secinājums: 100C grādos eļļa ir gandrīz 18x mazāk viskoza.
Izlaidīšu jau teikto par procesiem, kas varbūtēji notikuši ar pašu eļļu ziemas laikā, jo tā stāvējusi saskarē ar dažādiem oksidāciju veicinošiem apstākļiem.
Pat vienkārši ikdienas eļļas nomaiņa ir nepieļaujama ar aukstu motoru. Visa draza, kura siltā eļļā ir vienmērīgi izkliedēta, aukstā motorā neizbēgami sāk izsēsties uz iekšējām virsmām. īpaši jau nodiluma materiāls.ja eļļu neuzsilda un to visu "neuzceļ augšā", liela daļa tur paliks.
Turklāt, ņemot vērā viskozitātes atšķirību, izdosies izliet mazāk eļļas, tātad arī mazāk sūdus.
Tak loģiska parādība, te pat nav jābūt baigam guru. Brīnos, ka ir atšķirīgi viedokļi.
Pārlasīju tavu teikto, un secināju, ka laikam jau būs jāpiekrīt. Par dažām lietām grūti aizdomāties, šiten tā, kad it kā loģiski pamato, viss kļūst pašsaprotams..
| Offline | | |
gynts | | Kopš: 27. Mar 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 460
Braucu ar: yamaha xjr1200:
|
24 Feb 2011, 12:12:16 Niere rakstīja:
ir jau arī savulaik redzēts kā vīri uz Stahānieša ziemas laikā nosprāgušu Viādas degvielas vedēju mēģina atdzīvināt, rosoties zem tā ar lodlampu)))
es ar taa parosijos ar gazes degli un nokurinaju plastmasas bremzu trubu. Vot bija prieks.ellu jamaina reizi puzgada jebkura gadijuma un uzsilditam dzinejam jabkurai tehnikai.vai mazam vai mocim. | Offline | | |
Pauliic | | Kopš: 21. Apr 2008
Ziņojumi: 920
Braucu ar: GS
| cik sarežģīti un vispār reāli ir uzlikt šādu digitālo tahometru/spidometru līdzīgam Mo?
http://www.youtube.com/watch?v=IJAl3OkyByY&feature=related
----------------- Pārdošanas aģentūra Nerūsējošā tērauda izlietnes Tērauda izstrādājumi
Grīdlīstes | Offline | | |
markelis | | Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 487
Braucu ar: pedaaljiem
|
24 Feb 2011, 14:38:44 gynts rakstīja:
. . . ellu jamaina reizi puzgada jebkura gadijuma un uzsilditam dzinejam jabkurai tehnikai.vai mazam vai mocim.
kaapeec ne reizi meenesii | Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
|
24 Feb 2011, 14:49:40 Pauliic rakstīja:
cik sarežģīti un vispār reāli ir uzlikt šādu digitālo tahometru/spidometru līdzīgam Mo?
http://www.youtube.com/watch?v=IJAl3OkyByY&feature=related
Nekā sarežģīta ( Apskati Koso ražojumus ).
Tahometra impulsu ņem no svečvada vai no indukcenes. Galvenais lai atbilst divtaktu un četrtaktu variants, jeb lai ir pārslēdzams.
Variants par to, ka ņem no kloķenes varētu neiet cauri.
Spidometru visi viņi ņem no priekšējā bremžu diska.
Pie dakšas pieliek dačiku.
Pie bremžu diska magnētu(ir jau kam tas ir integrēts - ielas moto).
Liela daļa moču orģināli spidometra rādijumu ņem no ātrumkārbas.
-----------------
| Offline | | |
Fastarow | | Kopš: 30. Nov 2009
Ziņojumi: 1835
Braucu ar:
|
24 Feb 2011, 13:20:10 dusk rakstīja:
24 Feb 2011, 13:01:42 Psihologs rakstīja:
Ko narods saka par 2003. gada R1 ar 30k nobraukumu? Mopēds 1 sezonu Latvijā.
tas ir ārprāts , mocis jau gadu LV. un 30k noskrējis! domāju nav vērts
----------------- Ja tu visu kontrolē - tu brauc stipri pa lēnu...
| Offline | | |
Psihologs | | Kopš: 04. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 570
Braucu ar: 350 sx-f
|
24 Feb 2011, 15:51:21 Fastarow rakstīja:
24 Feb 2011, 13:20:10 dusk rakstīja:
24 Feb 2011, 13:01:42 Psihologs rakstīja:
Ko narods saka par 2003. gada R1 ar 30k nobraukumu? Mopēds 1 sezonu Latvijā.
tas ir ārprāts , mocis jau gadu LV. un 30k noskrējis! domāju nav vērts
Jā, man arī patīk kā Šūberts iznesās - konstruktīvs, suka | Offline | | |
Arturs | | Kopš: 21. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 1316
Braucu ar:
|
24 Feb 2011, 13:01:42 Psihologs rakstīja:
Ko narods saka par 2003. gada R1 ar 30k nobraukumu? Mopēds 1 sezonu Latvijā.
klau - a kādu pats gribēji saņemt atbildi uz šādu jautājumu?
Varbūt gribi par to parunāt, Psiholog
dod foto, dod cenu par kuru pērc, linku uz ss.lv sludinājumu (ja nu kāds atpazīst). Un dabūsi normālu atbildi | Offline | | |
Psihologs | | Kopš: 04. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 570
Braucu ar: 350 sx-f
|
24 Feb 2011, 16:06:28 Arturs rakstīja:
24 Feb 2011, 13:01:42 Psihologs rakstīja:
Ko narods saka par 2003. gada R1 ar 30k nobraukumu? Mopēds 1 sezonu Latvijā.
klau - a kādu pats gribēji saņemt atbildi uz šādu jautājumu?
Varbūt gribi par to parunāt, Psiholog
dod foto, dod cenu par kuru pērc, linku uz ss.lv sludinājumu (ja nu kāds atpazīst). Un dabūsi normālu atbildi
http://www.ss.lv/msg/lv/transport/moto-transpor...amaha/fhpme.html | Offline | | |
|
|