Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Kas notiek?

Tēma: Tehniska rakstura jautājumi spečukiem

AutorsZiņojums
jansons1
23. Feb 2011, 19:50#9401

Kopš: 09. Feb 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 26

Braucu ar: Honda Africa XRV750

Kā var pārbaudīt vai disks ir labi saspieķots? Uz stenda viss ir ok, bet par spieķu peivilkšanas spēku?

Offline

gaazeejs
23. Feb 2011, 19:59#9402

Kopš: 25. Nov 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 399

Braucu ar:


23 Feb 2011, 19:50:28 jansons1 rakstīja:
Kā var pārbaudīt vai disks ir labi saspieķots? Uz stenda viss ir ok, bet par spieķu peivilkšanas spēku?

Es padauzu ar spieķojamo atslēdziņu, un klausos, lai daudz maz visi vienā tonī skan Un Do būs par zemu. Jāpiegriež kamēr ir Fa

Offline

Archy96
23. Feb 2011, 20:42#9403

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


23 Feb 2011, 18:55:53 partijnieks rakstīja:

23 Feb 2011, 16:11:23 maniac rakstīja:
man jau liekas, ka ir tikai viens variants, ka jāuzsilda dzinējs, un tad lej ārā, savādāk daudz vecās eļļas paliks iekšā

Atļaušos oponēt Ja ir kādu laiku stāvējis, viss, kas var kautkur satecēt, ir satecējis! Ieskaitot sūdus. Darbinot tas viss tiek sacelts augšā un izvazāts pa visiem kaktiem...
Protams - karsta smukāk un ātrāk tek
Bet, ja nav steiga - iztecēs arī auksta. Labi būtu nolikt uz centrālās pekas, lai tas caurums tiešām ir zemākajā punktā. Ar visiem sūdiem


Vot, kas tie par briesmīgiem sūdiem, ko jūs baidaties izvazāt pa visu motoru? Un šaubos vai tie ar aukstu eļļu nakustīgā dzinējā kaut kur nošļūc.

Par cik šitas strīdiņš ir sens, tad vienmēr ar interesi lasu spečuku publikācijas dažādos izdevumos, un nav gadījies izlasīt par aukstas eļļas notecināšani, pēdējā krievu "Moto" nummurā atkal ir par što te, un atkal raksta, ka motors jāsilda

Ja mocim eļļa tiek mainīta regulāri, tobiš pat nevis kā ražotājs noteicis ik pa 6000, bet 4000, kā es parasti darīju ikdienā braucot, jeb ik pēc 2000 trases režīmā, tad tur vienkārši nepagūst nekādas ļaunās, kaitīgās daļiņas uzkrāties, kā tikai tik vien kā, sajūga dilšanas blakusprodukti, tā kā domāju, jāmaina ir karstam motoram

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

uvelis
24. Feb 2011, 01:21#9404

Kopš: 17. Jan 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 408

Braucu ar: Kāču

Avatars Tev ir iedvesmojošs...

-----------------
...one life - live it...

Offline

UDT
24. Feb 2011, 09:06#9405

Kopš: 07. Jun 2008

Ziņojumi: 2129

Braucu ar: Yahama


24 Feb 2011, 01:13:08 Niere rakstīja:

23 Feb 2011, 20:42:45 Archy96 rakstīja:

23 Feb 2011, 18:55:53 partijnieks rakstīja:

23 Feb 2011, 16:11:23 maniac rakstīja:
man jau liekas, ka ir tikai viens variants, ka jāuzsilda dzinējs, un tad lej ārā, savādāk daudz vecās eļļas paliks iekšā

Atļaušos oponēt Ja ir kādu laiku stāvējis, viss, kas var kautkur satecēt, ir satecējis! Ieskaitot sūdus. Darbinot tas viss tiek sacelts augšā un izvazāts pa visiem kaktiem...
Protams - karsta smukāk un ātrāk tek
Bet, ja nav steiga - iztecēs arī auksta. Labi būtu nolikt uz centrālās pekas, lai tas caurums tiešām ir zemākajā punktā. Ar visiem sūdiem


Vot, kas tie par briesmīgiem sūdiem, ko jūs baidaties izvazāt pa visu motoru? Un šaubos vai tie ar aukstu eļļu nakustīgā dzinējā kaut kur nošļūc.

Par cik šitas strīdiņš ir sens, tad vienmēr ar interesi lasu spečuku publikācijas dažādos izdevumos, un nav gadījies izlasīt par aukstas eļļas notecināšani, pēdējā krievu "Moto" nummurā atkal ir par što te, un atkal raksta, ka motors jāsilda

Ja mocim eļļa tiek mainīta regulāri, tobiš pat nevis kā ražotājs noteicis ik pa 6000, bet 4000, kā es parasti darīju ikdienā braucot, jeb ik pēc 2000 trases režīmā, tad tur vienkārši nepagūst nekādas ļaunās, kaitīgās daļiņas uzkrāties, kā tikai tik vien kā, sajūga dilšanas blakusprodukti, tā kā domāju, jāmaina ir karstam motoram


Atļaušos izpausties aiz gara laika:

Nu vispār pēc priekšrakstiem eļļa lejama nost tikai un vienīgi pilnībā uzsildīta, taču šoreiz ir nestandarta situācija – (man) nezināmas kvalitātes, nezināma nolietojuma, nezināmu laiku, nezināmā uzglabāšanas temperatūrā atradusies eļļa, kura ļoti iespējams paspējusi kapitāli oksidēties un radīt visādus nelāgus polimērus, kurus nebūtu vēlams staipīt pa visu sistēmu.

Principā, ja ir lietota sintētiska eļļa (neatkarīgi no ražotāja), līdz pavasarim galējiem brīnumiem normālos apstākļos nebūtu jānotiek nekam trakam. Taču tā kā nekad nevar zināt, kas patiesībā notiek motorā, piemēram, degviela tikusi eļļa, tad jebkura eļļa, neatkarīgi no kvalitātes, var oksidēties visnotaļ strauji.

Te kāds minēja, ka lej laukā aukstu un viss esot tīrs un forši. Jā, bet ko nozīmē tīrs? Tīrs nozīmē – neatstāj sadegšanas produktu atlikumus vai neatstāj nodiluma materiālu? Ja pirmo vēl kaut kādā mērā vizuāli var kontrolēt, tad otro tikai ļoti galēji izteiktos gadījumos, kad daļiņu izmērs pārsniedz acij „baudāmo” 30mikronu izmēru. No teiktā izriet, ka nolejot aukstu eļļu, motorā tiek atstāta liela daļa tieši pašu kaitīgāko elementu, kādēļ eļļa tiek mainīta.

Starp citu, kas grib ieraudzīt, kā izskatās viņa eļļa uz pavasara pusi, var uztaisīt divus eksperimentus:

1) Natūrai pietuvinātais: ielejiet pēc standarta nomaiņas nedaudz eļļas stikla burkā. Ievietojiet tur kādu dzelzs un dzeltenā metāla detaļu un atstājiet skābekļa piekļuvi (neaizvākojiet). Novietojiet attiecīgi telpā, kur glabājat arklu. Varēsiet vērot šīs eļļas uzvedību laika gaitā un to, kāda tā izskatīsies nākošās sezonas sākumā. Tad izlejiet laukā eļļu un pavērojiet burkas dibenu. Atlikumu var uzpilināt uz vizītkartes vai līdzīga filtrpapīra aizstājēja. Šādi varat salīdzināt arī dažādas eļļas uz oksidācijas stabilitāti, tikai nelietotas. Tests ir nosacīts, bet tomēr...

2) Viss tas pats, tikai, lai panāktu daudz straujāku eļļas oksidāciju, eļļai pielej ūdeni un uzkarsē. Nav jāsadedzina, jo straujo oksidāciju veicina trīs apstākļi – temperatūra+dzeltenais metāls+ūdens.

3) (i nafig visu iepriekšminēto, uztaisiet normālas lietotās eļļas analīzes)

Ko darīt, konkrētajā situācijā: ideālā gadījumā es jau teiktu, ka uz ziemu motorā jālej „konservēšanas” eļļa, bet nu šoreiz tā nav noticis.

Ja motors ir labā stāvoklī, eļļa kvalitatīva un nav bijusi uz nomaiņas intervāla pašas galējās robežas sezonas beigās (vēl bijis resurss), tomēr ieteicams vienkārši uzsildīt motoru un mainīt nost eļļu parastajā kārtībā.

Taču, ja ir iemesls domāt, ka eļļa ir sagājusi ķīselī un labāk „to visu” pa riņķi nelaist, manuprāt, es izmantotu šādu savā praksē gan vēl nepārbaudītu taktiku: nolietu aukstu eļļu (nenoņemot filtru), ielietu ACEA E7 klases (dīzeļmotoreļļa ar visspēcīgākajām deterģentu/disperģentu piedevām) eļļu, kuru izmantotu motora skalošanai (nekad neizmantojiet nekādus skalotājus utt.), padarbinātu nedaudz tukšgaitā un pēc tam uzskatītu, esmu veicis visu, kas bijis manos spēkos ar minimālām izmaksām.

Bet nu pēdējais variants ir tiešām piegānītiem motoriem, tomēr tādu arī nav mazums.



Es personiigi domaaju taa - zinaatniskam darbam par elljaam tas buutu labs saakums, bet dziivee domaaju ka reaalaakais variants buutu nepist sev praatu un parastaa veidaa nomainiit ellju un filtrus.

-----------------
Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :)

Offline

MIGs
24. Feb 2011, 09:17#9406

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

Es ieteiktu aukstam motoram izliet eļļu un tad to piešķilt lai uzsilst !

[ Šo ziņu laboja MIGs, 24 Feb 2011, 09:17:46 ]



-----------------

Offline

jancels
24. Feb 2011, 10:44#9407

Kopš: 23. Feb 2011

Ziņojumi: 82

Braucu ar:

Nu nezinu. Rudenī, kad pēdējoreiz moci iedzen garāžā eļļa taču tāpat bija silta un tāpat tā satek karterī. Priekškam vēlreiz sildīt? Ja bail, ka kautkādi mēsli zobratos paliks, tad, manuprāt, tas varētu būt tik niecīgi, ka galīgi nav vērts iespringt.

Offline

eds
24. Feb 2011, 12:00#9408

Kopš: 10. Jul 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 3237

Braucu ar: laivu


24 Feb 2011, 09:17:39 MIGs rakstīja:
Es ieteiktu aukstam motoram izliet eļļu un tad to piešķilt lai uzsilst !


+1 un to izlieto jauno nopirkto eļļu pa taisno var ieliet modra elles krāsniņā un tad tur viss uzsils un būs zajebiss

-----------------
http://www.oxyehho.com/

Offline

deMarco
24. Feb 2011, 12:06#9409

Kopš: 31. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1606

Braucu ar: GSX-R 1000 K5, Transalp XL600V '95

Ir vēl zelta vidusceļš- paņem un ar siltā gaisa pūtēju un el. plītiņu uzsildi motoru un karteri un notecini smuki siltu eļļu.
Esmu šādi sildījis motoru, tiesa, citu iemeslu dēļ

-----------------
Ride till you die
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mājas lapu hostings, servera jaudu noma;
Kokmateriāli, Ražošanas teritorijas un telpu noma;
Kartes un ĢIS konsultācijas

Offline

Psihologs
24. Feb 2011, 13:01#9410

Kopš: 04. Jan 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 570

Braucu ar: 350 sx-f

Ko narods saka par 2003. gada R1 ar 30k nobraukumu? Mopēds 1 sezonu Latvijā.

Offline

dusk
24. Feb 2011, 13:20#9411

Kopš: 14. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1563

Braucu ar: HD FXR & Chevy Astro


24 Feb 2011, 13:01:42 Psihologs rakstīja:
Ko narods saka par 2003. gada R1 ar 30k nobraukumu? Mopēds 1 sezonu Latvijā.

tas ir ārprāts , mocis jau gadu LV. un 30k noskrējis! domāju nav vērts

-----------------
Veikals Motoland.
Artlērijas 45, Rīga
T. 29255587
www.motoland.lv

Offline

jancels
24. Feb 2011, 13:42#9412

Kopš: 23. Feb 2011

Ziņojumi: 82

Braucu ar:


24 Feb 2011, 11:53:01 Niere rakstīja:
nu beidz, jancel!
10W-40 eļļas viskozitāte 100C ir tikai ~14cSt, 40C ~100cSt, bet 20C apmēram 250sSt. secinājums: 100C grādos eļļa ir gandrīz 18x mazāk viskoza.

Izlaidīšu jau teikto par procesiem, kas varbūtēji notikuši ar pašu eļļu ziemas laikā, jo tā stāvējusi saskarē ar dažādiem oksidāciju veicinošiem apstākļiem.

Pat vienkārši ikdienas eļļas nomaiņa ir nepieļaujama ar aukstu motoru. Visa draza, kura siltā eļļā ir vienmērīgi izkliedēta, aukstā motorā neizbēgami sāk izsēsties uz iekšējām virsmām. īpaši jau nodiluma materiāls.ja eļļu neuzsilda un to visu "neuzceļ augšā", liela daļa tur paliks.
Turklāt, ņemot vērā viskozitātes atšķirību, izdosies izliet mazāk eļļas, tātad arī mazāk sūdus.

Tak loģiska parādība, te pat nav jābūt baigam guru. Brīnos, ka ir atšķirīgi viedokļi.

Pārlasīju tavu teikto, un secināju, ka laikam jau būs jāpiekrīt. Par dažām lietām grūti aizdomāties, šiten tā, kad it kā loģiski pamato, viss kļūst pašsaprotams..

Offline

gynts
24. Feb 2011, 14:38#9413

Kopš: 27. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 460

Braucu ar: yamaha xjr1200:


24 Feb 2011, 12:12:16 Niere rakstīja:
ir jau arī savulaik redzēts kā vīri uz Stahānieša ziemas laikā nosprāgušu Viādas degvielas vedēju mēģina atdzīvināt, rosoties zem tā ar lodlampu)))
es ar taa parosijos ar gazes degli un nokurinaju plastmasas bremzu trubu. Vot bija prieks.ellu jamaina reizi puzgada jebkura gadijuma un uzsilditam dzinejam jabkurai tehnikai.vai mazam vai mocim.

Offline

Pauliic
24. Feb 2011, 14:49#9414

Kopš: 21. Apr 2008

Ziņojumi: 920

Braucu ar: GS

cik sarežģīti un vispār reāli ir uzlikt šādu digitālo tahometru/spidometru līdzīgam Mo?

http://www.youtube.com/watch?v=IJAl3OkyByY&feature=related

-----------------
Pārdošanas aģentūra Nerūsējošā tērauda izlietnes Tērauda izstrādājumi
Grīdlīstes

Offline

markelis
24. Feb 2011, 14:54#9415

Kopš: 22. Apr 2008

Ziņojumi: 487

Braucu ar: pedaaljiem


24 Feb 2011, 14:38:44 gynts rakstīja:
. . . ellu jamaina reizi puzgada jebkura gadijuma un uzsilditam dzinejam jabkurai tehnikai.vai mazam vai mocim.


kaapeec ne reizi meenesii

Offline

MIGs
24. Feb 2011, 14:59#9416

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR


24 Feb 2011, 14:49:40 Pauliic rakstīja:
cik sarežģīti un vispār reāli ir uzlikt šādu digitālo tahometru/spidometru līdzīgam Mo?

http://www.youtube.com/watch?v=IJAl3OkyByY&feature=related

Nekā sarežģīta ( Apskati Koso ražojumus ).
Tahometra impulsu ņem no svečvada vai no indukcenes. Galvenais lai atbilst divtaktu un četrtaktu variants, jeb lai ir pārslēdzams.
Variants par to, ka ņem no kloķenes varētu neiet cauri.

Spidometru visi viņi ņem no priekšējā bremžu diska.
Pie dakšas pieliek dačiku.
Pie bremžu diska magnētu(ir jau kam tas ir integrēts - ielas moto).
Liela daļa moču orģināli spidometra rādijumu ņem no ātrumkārbas.

-----------------

Offline

Fastarow
24. Feb 2011, 15:51#9417

Kopš: 30. Nov 2009

Ziņojumi: 1835

Braucu ar:


24 Feb 2011, 13:20:10 dusk rakstīja:

24 Feb 2011, 13:01:42 Psihologs rakstīja:
Ko narods saka par 2003. gada R1 ar 30k nobraukumu? Mopēds 1 sezonu Latvijā.

tas ir ārprāts , mocis jau gadu LV. un 30k noskrējis! domāju nav vērts




-----------------
Ja tu visu kontrolē - tu brauc stipri pa lēnu...

Offline

Psihologs
24. Feb 2011, 15:56#9418

Kopš: 04. Jan 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 570

Braucu ar: 350 sx-f


24 Feb 2011, 15:51:21 Fastarow rakstīja:

24 Feb 2011, 13:20:10 dusk rakstīja:

24 Feb 2011, 13:01:42 Psihologs rakstīja:
Ko narods saka par 2003. gada R1 ar 30k nobraukumu? Mopēds 1 sezonu Latvijā.

tas ir ārprāts , mocis jau gadu LV. un 30k noskrējis! domāju nav vērts





Jā, man arī patīk kā Šūberts iznesās - konstruktīvs, suka

Offline

Arturs
24. Feb 2011, 16:06#9419

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 1316

Braucu ar:


24 Feb 2011, 13:01:42 Psihologs rakstīja:
Ko narods saka par 2003. gada R1 ar 30k nobraukumu? Mopēds 1 sezonu Latvijā.


klau - a kādu pats gribēji saņemt atbildi uz šādu jautājumu?

Varbūt gribi par to parunāt, Psiholog

dod foto, dod cenu par kuru pērc, linku uz ss.lv sludinājumu (ja nu kāds atpazīst). Un dabūsi normālu atbildi

Offline

Psihologs
24. Feb 2011, 16:18#9420

Kopš: 04. Jan 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 570

Braucu ar: 350 sx-f


24 Feb 2011, 16:06:28 Arturs rakstīja:

24 Feb 2011, 13:01:42 Psihologs rakstīja:
Ko narods saka par 2003. gada R1 ar 30k nobraukumu? Mopēds 1 sezonu Latvijā.


klau - a kādu pats gribēji saņemt atbildi uz šādu jautājumu?

Varbūt gribi par to parunāt, Psiholog

dod foto, dod cenu par kuru pērc, linku uz ss.lv sludinājumu (ja nu kāds atpazīst). Un dabūsi normālu atbildi


http://www.ss.lv/msg/lv/transport/moto-transpor...amaha/fhpme.html

Offline