Online
Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Tehniska rakstura jautājumi spečukiem
Autors | Ziņojums |
UDT | | Kopš: 07. Jun 2008
Ziņojumi: 2129
Braucu ar: Yahama
| Atbilde MIGs
TPS nav tikai spricei bet arii karburatoriem.
Man skjiet ka mees runaajam par dazhaadaam lietaam, tu te runaa par robu stiepshanu, moca ieskrieshanos veelaak... vareetu noprast ka par griezes momentu.
Ja runa iet par dzineeja apgriezieniem, klasiskam ieksdedzes dzineejam tos regulee ar degmaisiijuma padevi - vairaak vai mazaak.
Tu runaa ka ieliekot riiklee difuzoru ar mazaaku cauruminju ir pareizi. Tad pasaki kaada ir starpiiba vai riiklee staav difuzors un laizh cauri noteiktu gaisa daudzumu jeb arii drosele ir atveerta tik taalu ka laizh cauri tieshi to pashu gaisa daudzumu?
[ Šo ziņu laboja UDT, 11 Sep 2010, 14:11:01 ]
----------------- Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :) | Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| UDT jā, droses stāvokļa dačiki nāca ari vēlākiem karburatoriem. Un daļai nāk vēlaizvien.
Pirmais karburators ar kuru es saskāros kuram bija droseles stāvokļa dačisk bija Mikuni BST(?). Un ?!
Tas nenozīmē, ka tādi jau bija no 1901. gada !
UDT, nevis mēs runājam par dažādām leitām, bet gan es uzrakstiju visus iespējamos scenaŗijsu !
UDT - nejauc apgriezienu regulēšanu ar stāvgāzes regulēšanu vai maksimālo apgriezienu ierobežošanu ! Jā apgriezienus regulē ar gāzes ručku, padodot vairāk vai mazāk degmaisijumu(benzīns+gaiss).
Stāvgāzi(brīvgaitas apgriezinei ) tiek regulēti visbiežāk ar skrūvīti vai tīri elektroniski.
Ja tiek mērīta maksimālā jauda tad tā ganjau aŗi nemainās un ir vienāda abos gadijumos, taču:
Ja ieleic difuzoru tad tu dabūn lielāku kontrolējamo diapazanu ar ko padot vairāk vai mazāk degmaisijuma. Ja tu brutāli ierobežo droseles stāvokļa atvērumu tad ir mazāks gājiens, sanāk tuvāk on/off variantam.
Jā es zinu, ka piemēram priekš Duke uz apkatku tā darija.
Ja tu ierobežo droseles stāvokli tad apakšai ir 100% jauda, bet augšai tā ir 100% nogriezta. Difuzora gadijumā jaudas zudums ir visā diapazonā.
Biki samurgoti sarakstiju, taču ceru, ka ideja ir skaidra.
-----------------
| Offline | | |
UDT | | Kopš: 07. Jun 2008
Ziņojumi: 2129
Braucu ar: Yahama
|
11 Sep 2010, 14:20:36 MIGs rakstīja:
UDT jā, droses stāvokļa dačiki nāca ari vēlākiem karburatoriem. Un daļai nāk vēlaizvien.
Pirmais karburators ar kuru es saskāros kuram bija droseles stāvokļa dačisk bija Mikuni BST(?). Un ?!
Tas nenozīmē, ka tādi jau bija no 1901. gada !
UDT, nevis mēs runājam par dažādām leitām, bet gan es uzrakstiju visus iespējamos scenaŗijsu !
UDT - nejauc apgriezienu regulēšanu ar stāvgāzes regulēšanu vai maksimālo apgriezienu ierobežošanu ! Jā apgriezienus regulē ar gāzes ručku, padodot vairāk vai mazāk degmaisijumu(benzīns+gaiss).
Stāvgāzi(brīvgaitas apgriezinei ) tiek regulēti visbiežāk ar skrūvīti vai tīri elektroniski.
Ja tiek mērīta maksimālā jauda tad tā ganjau aŗi nemainās un ir vienāda abos gadijumos, taču:
Ja ieleic difuzoru tad tu dabūn lielāku kontrolējamo diapazanu ar ko padot vairāk vai mazāk degmaisijuma. Ja tu brutāli ierobežo droseles stāvokļa atvērumu tad ir mazāks gājiens, sanāk tuvāk on/off variantam.
Jā es zinu, ka piemēram priekš Duke uz apkatku tā darija.
Ja tu ierobežo droseles stāvokli tad apakšai ir 100% jauda, bet augšai tā ir 100% nogriezta. Difuzora gadijumā jaudas zudums ir visā diapazonā.
Biki samurgoti sarakstiju, taču ceru, ka ideja ir skaidra.
Nu jaa ... Mikumi BST jau ir pavisam cita opera jo vinjam droseli cilaa vakuums. Tur ir gruuti ierobezhot droseles atveerumu.
Es nebiju domaajis tukshgaitu, varbuut nepareizi izteicos biju domaajis staavosham mocim, resp motoram bez slodzes.
----------------- Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :) | Offline | | |
|
Kashelz | | Kopš: 26. Jul 2010
No: Kuldīga
Ziņojumi: 221
Braucu ar: BMW E34 2.5i 24v, Suzuki GSX750E
| Varbut ir vispaar jaliek vadiiba no cita mocha? Ka noprotu mocim atkaribaa no apgreizieniem ta aizdedze ir jakrukjii arii atraak vai velaak, bet vai man tas tiek dariits nav ne jausmas, ka to varetu uzzinat? Laikam japaskatas uz kadam mikreneem tagad tur viss ir uzbuveets, jo orgjinalaa vadiba dzirkstelei tur nav.
Un kas tie par digitalajaam CDI? | Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| Nejauc droseles stāvokļa devēju(dačiku) un soļu motoru kas groza droseli !
Piemeŗam manam mocim špricei ir tāda shēma, ka droseles vienā pusē ir stāvokļa devējs, bet otrā pusē ir soļu motors kas vajadzības gadijumā veic korekcijas un pagriež droseli kā moča kompim labpatīk.
Saprotu, ka ne visiem Mikuni BST ir stāvokļa devēji, bet piemēram KTM Duke 2 u.c. ir tādi. Un man leikas, ka tie ir tikai stāvokļa devēji. Katrā ziņā viņi ir lieki un nav vajadzīgi !
Tāpat BST membrāna ceļas atkarībā no gaisa plšumas/sūciena kas ir tiešā veidā pakārtots droseles stāvoklim(un apgriezieniem). membrāna ceļ adatu.
Bet tas vis šai gadijumā nav svarīgi.
Es nebiju domaajis tukshgaitu, varbuut nepareizi izteicos biju domaajis staavosham mocim, resp motoram bez slodzes.
Tā jau arī ir tukšgaita/stāvgāze.To visbiežāk regulē ar skrūvi.
Jā ar skrūvēm var regulēt arī degvielas maisijumus utt. Jā no tā netiešā veidā mainās apgriezieni utt, bet nejau tā to dara.
-----------------
| Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
|
11 Sep 2010, 14:45:18 Kashelz rakstīja:
Varbut ir vispaar jaliek vadiiba no cita mocha? Ka noprotu mocim atkaribaa no apgreizieniem ta aizdedze ir jakrukjii arii atraak vai velaak, bet vai man tas tiek dariits nav ne jausmas, ka to varetu uzzinat? Laikam japaskatas uz kadam mikreneem tagad tur viss ir uzbuveets, jo orgjinalaa vadiba dzirkstelei tur nav.
Un kas tie par digitalajaam CDI?
CDI ir vadības bloks/komutators utt.
Tas ko tu domā ar ātrāku vai vēlāku aizdedzi pareizi saucas "Aizdedzes apsteidzējs". Ideja parastā - jo lielāki apgriezieni jo agrāku vajag aizdedzi. Piemeŗam žigulim vakuņiks(pie lieliem apgriezieniem vakums ir lielāks) manuāli grozija sadalītāju lai dzirkstele būutu agrāk.
-----------------
| Offline | | |
Kashelz | | Kopš: 26. Jul 2010
No: Kuldīga
Ziņojumi: 221
Braucu ar: BMW E34 2.5i 24v, Suzuki GSX750E
| Un ka to aizdedzi korigjeet uz veca mociisha? Vadiba vajadziga kas pati to saprot kad pieaug apgreizieni tad ta atraak jasleedz? Man tur ir tikai devejs, taada te bilde ir klokjenes galaa:
http://images.cmsnl.com/img/partslists/signal-g...54fig23_87ff.gif
un taa vadiiba kada tur naak orgjinaala nav, tur kka viss paarlikts un manuali lodets. | Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| No uzdotajiem jautājumim secinu, ka no elektroniaks saproti diezgan maz.
Pašam būs pisārs ne pa jokam kautko uzlikt no cita moča.
Nu iesaku vēlreiz - painteresējeis pie tā Ariela. Uzreiz +- kautko varēs pateikt. Moš nav nemaz tik dārgi utt.
-----------------
| Offline | | |
mouss | | Kopš: 23. May 2008
No: Jelgava
Ziņojumi: 1733
Braucu ar: Zigi Aprīli
| visus šitos UDT un Mig'a bazarus vajag kkur noseivot,kādam shitās sīkās tehniskās nianses var noderēt !neesmu mehāniķis,bet lidotājs.....
----------------- reti riebīgi riebīgs RIEBEKLIS
| Offline | | |
UDT | | Kopš: 07. Jun 2008
Ziņojumi: 2129
Braucu ar: Yahama
|
11 Sep 2010, 14:46:16 MIGs rakstīja:
Nejauc droseles stāvokļa devēju(dačiku) un soļu motoru kas groza droseli !
Piemeŗam manam mocim špricei ir tāda shēma, ka droseles vienā pusē ir stāvokļa devējs, bet otrā pusē ir soļu motors kas vajadzības gadijumā veic korekcijas un pagriež droseli kā moča kompim labpatīk.
Saprotu, ka ne visiem Mikuni BST ir stāvokļa devēji, bet piemēram KTM Duke 2 u.c. ir tādi. Un man leikas, ka tie ir tikai stāvokļa devēji. Katrā ziņā viņi ir lieki un nav vajadzīgi !
Tāpat BST membrāna ceļas atkarībā no gaisa plšumas/sūciena kas ir tiešā veidā pakārtots droseles stāvoklim(un apgriezieniem). membrāna ceļ adatu.
Bet tas vis šai gadijumā nav svarīgi.
Es nebiju domaajis tukshgaitu, varbuut nepareizi izteicos biju domaajis staavosham mocim, resp motoram bez slodzes.
Tā jau arī ir tukšgaita/stāvgāze.To visbiežāk regulē ar skrūvi.
Jā ar skrūvēm var regulēt arī degvielas maisijumus utt. Jā no tā netiešā veidā mainās apgriezieni utt, bet nejau tā to dara.
Jaa un taa skruuve (apakshaa) padod vairaak benziina 4 taktu motoriem lai sareguleetu maisiijumu, jo tukshgaitai ir sava diizhu sisteema.
Tikai ja esi ieveerojis arii BST ir taada resna plastmasas skruuve saanos kas pacelj droseli lai palielinaatu apgriezienus tuksgaitai.
Tas par tukshgaitu, bet veelreiz saku tukshgaita nav taa teema par kuru runaaju agraak.
Es runaaju par dzineeja apgriezieniem ar atveertu droseli.
----------------- Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :) | Offline | | |
Burkans | | Kopš: 22. Aug 2009
No: Jelgava
Ziņojumi: 36
Braucu ar: Suzuki-RF 600r
| sveiki! ir viena problēma, nezinu kas par vainu , izputejs taisa tadus divainus savienus(spļaudas)un nestrada visi cilindri, kas varētu būt par vainu un cik tas izmaksātu
ja var tad atbildat privāti | Offline | | |
Maigonis | | Kopš: 24. May 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 111
Braucu ar: KickTenMinutes
| Man liekās, ka visiem daudz maz modernajiem motoriem apgriezienus ierobežo tieši pats CDI, kurš pārsniedzot max apgriezienus vienkārši pārtrauc dzirksteles padevi.
un droseles pozīcijas sensors ir domāts vienkārši tam, lai aizdedzes leņķi palielinātu pie lielāka droseles atvēruma.[ Šo ziņu laboja Maigonis, 11 Sep 2010, 18:29:55 ] | Offline | | |
UDT | | Kopš: 07. Jun 2008
Ziņojumi: 2129
Braucu ar: Yahama
|
11 Sep 2010, 18:27:14 Maigonis rakstīja:
Man liekās, ka visiem daudz maz modernajiem motoriem apgriezienus ierobežo tieši pats CDI, kurš pārsniedzot max apgriezienus vienkārši pārtrauc dzirksteles padevi.
un droseles pozīcijas sensors ir domāts vienkārši tam, lai aizdedzes leņķi palielinātu pie lielāka droseles atvēruma.
Tieshi taa,... uzskataams piemeers ir ja piemeeram krosa motociklam (gan jau arii citiem) atgriezh pilnu rucku kad motors nav slodzee, resp neitraalajaa aatrumaa, motora skanja ir taada kaa saraustiita tipa wu wu wu wu wu....ja normaali pusruckaa ir wuuuuuuuuuuuuu. Tas tieshi arii ir tas ka CDI ierobezho apgriezienus lai nenokauj motoru.
----------------- Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :) | Offline | | |
WickeD | | Kopš: 02. May 2008
Ziņojumi: 92
Braucu ar: TE510
| LTZ 400 cilindram var nomainīt gilzu un vai kloķenei var tikai gultņus nomainīt? | Offline | | |
UDT | | Kopš: 07. Jun 2008
Ziņojumi: 2129
Braucu ar: Yahama
|
11 Sep 2010, 21:32:45 WickeD rakstīja:
LTZ 400 cilindram var nomainīt gilzu un vai kloķenei var tikai gultņus nomainīt?
Mosh labaak taas gilzas vietaa nikasilu?
----------------- Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :) | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
11 Sep 2010, 15:20:57 mouss rakstīja:
visus šitos UDT un Mig'a bazarus vajag kkur noseivot,kādam shitās sīkās tehniskās nianses var noderēt !neesmu mehāniķis,bet lidotājs.....
Tā visa ir tukš bezjēdzīga diskusija un nav jāmeklē problēmas tur kur viņu nav, dotajam keksam motors nokāvās nevis tamdēļ, ka tika aizgriezts līdz galiņam sarkanajā, bet gan tāpēc, ka vienkārši savu bija jau nokalpojis un iedodot lielāku čadu nokāvās un viss
Vakar biju uz Dynojet stenda savu R1 regulēt, un tur regulēšanas procesa laikā to motoru gandrīz 2 stundas grieza līdz sarkanajam un bezmaz vai vēl vairāk, kamēr tas šaut un sprauslāt sāk..........un viss kārtībā, no malas skatoties , protam baisi tas viss izskatījās, jo sajūta tāda, ka kloķene tūlīt izleks ārā un aizmuks prom, bet TAS IR PIEĻAUJAMI NORMĀLAM MOTORAM un nekam trakam tur nevajadzētu notikt, tāpat džeki man stāstīja, kad kāds vecs CBR 919 šādā veidā bija nokāvies, pēc pāris šādām "izdarībām" , bet tikai tamdēļ, ka bija jau vecs un nopists līdz ručkai
Tā ka nečakarē bobi un nepārslogo sev smadzenes ar pārgudrām shēmām - ieliec citu normālu motoru, jeb labāk nomaini moci un varēsi griest viņu līdz galam, kamēr nelabi metās
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
Kashelz | | Kopš: 26. Jul 2010
No: Kuldīga
Ziņojumi: 221
Braucu ar: BMW E34 2.5i 24v, Suzuki GSX750E
| Nu mana gadijuma tas CDI ir partaisiits un ka taads nav vispaar, tur ierobezjotaju toch nekaadu nav, tapec viss ir ta ka ir Pirms tam to dzineju braucu normaali un nekadas vainas nebija, kaads pipuks kam kadreiz mocis bija partaisijis to aizdedzi, tapec arii man tadi jautajumi radaas.
Par citu dzineju jau sen ir doma, bet prasaas dzinejs ar gaisa dzesi, tad varetu vismaz ielikt... ka arii kadas problemas gaidams apskatee ja ir cits dzineejs? No kaada GSX-R dereetu, bet tie liekas visi ar udeni naaca.
Drizak tas vecais mociitis jasaved kartiba ja nav parak lielas auzas un jaatirgo kaadam kas nevirina ka naakas, pasham prasas kaut kas stipri niknaaks. | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
11 Sep 2010, 22:47:46 Kashelz rakstīja:
Nu mana gadijuma tas CDI ir partaisiits un ka taads nav vispaar, tur ierobezjotaju toch nekaadu nav, tapec viss ir ta ka ir Pirms tam to dzineju braucu normaali un nekadas vainas nebija, kaads pipuks kam kadreiz mocis bija partaisijis to aizdedzi, tapec arii man tadi jautajumi radaas.
Par citu dzineju jau sen ir doma, bet prasaas dzinejs ar gaisa dzesi, tad varetu vismaz ielikt... ka arii kadas problemas gaidams apskatee ja ir cits dzineejs? No kaada GSX-R dereetu, bet tie liekas visi ar udeni naaca.
Drizak tas vecais mociitis jasaved kartiba ja nav parak lielas auzas un jaatirgo kaadam kas nevirina ka naakas, pasham prasas kaut kas stipri niknaaks.
Kura gada tas mocis? Kas pa modeli?
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
Kashelz | | Kopš: 26. Jul 2010
No: Kuldīga
Ziņojumi: 221
Braucu ar: BMW E34 2.5i 24v, Suzuki GSX750E
| Tas ir 1983 gada opiitis Suzuki GSX 750 E. | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
11 Sep 2010, 22:58:32 Kashelz rakstīja:
Tas ir 1983 gada opiitis Suzuki GSX 750 E.
Nu tad nečakarējies un droši nodod viņu Tolmetā , jo motora remonts, droši izmaksās vairāk, nekā pats mocis ir vērts, ja nu vienīgi kādu citu lietotu motoru var sadabūt, ne dārgāku par pārsimts eiro
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
|
|