Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Kas notiek?

Tēma: Tehniska rakstura jautājumi spečukiem

AutorsZiņojums
janiis
10. Sep 2010, 16:38#7961

Kopš: 24. Jul 2008

Ziņojumi: 213

Braucu ar: SUPERMOTO

Mocis 2 nedēļas nostāvējis nekustināts. Ar elektrisko starteri necel (turot čoku). Iestumt arī nesanāk, jo smilšains asvalts
Idejas kā dabūt pie dziesmas ?

Offline

piter
10. Sep 2010, 16:40#7962

Kopš: 10. Feb 2010

No: Sigulda

Ziņojumi: 424

Braucu ar: R1200GS Adventure


10 Sep 2010, 16:38:29 janiis rakstīja:
Mocis 2 nedēļas nostāvējis nekustināts. Ar elektrisko starteri necel (turot čoku). Iestumt arī nesanāk, jo smilšains asvalts
Idejas kā dabūt pie dziesmas ?

dabū vadus un mašīnas aķi, piepīpē un lieta darīta..

Offline

Kashelz
10. Sep 2010, 17:21#7963

Kopš: 26. Jul 2010

No: Kuldīga

Ziņojumi: 221

Braucu ar: BMW E34 2.5i 24v, Suzuki GSX750E

Kaads var ieteikt kaadu vienakrshu risinaajumu, lai var mocim ierobezjot apgriezienus? Teiskim 10 000 rpm lai talaak neiet ipashi, visticamak kaut kas jamodificee aizdedzee, ta jau kaadreiz ir partaisiita un aizdoma ka nekaadu ierobezjotaju tur vairs nav... tapec arii dzenis iemetaas dzinejaa. Karbuzji jau tik dod zupu un abaroti kap un kaap...

Offline

andrr
10. Sep 2010, 20:02#7964

Kopš: 13. Oct 2009

Ziņojumi: 652

Braucu ar: Suzuki DRZ400suMo Traktor


10 Sep 2010, 17:21:57 Kashelz rakstīja:
Kaads var ieteikt kaadu vienakrshu risinaajumu, lai var mocim ierobezjot apgriezienus? Teiskim 10 000 rpm lai talaak neiet ipashi, visticamak kaut kas jamodificee aizdedzee, ta jau kaadreiz ir partaisiita un aizdoma ka nekaadu ierobezjotaju tur vairs nav... tapec arii dzenis iemetaas dzinejaa. Karbuzji jau tik dod zupu un abaroti kap un kaap...


Tak noregulē gāzes ručku/trosi tā lai nevar atgriezt vairāk par 10k rpm ja vajag saliec paildus šaibas gāzes trosei.
Šitas vispār izskatās kā jautājums no sērijas "kā samazinā mašīnai benzīna patēriņu? - palikt koka klucīti zem gāzes pedāļa !"

Offline

fest
10. Sep 2010, 20:08#7965

Kopš: 22. Aug 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 400

Braucu ar: Mellu zetku

Ar psiholoģiskiem paņēmieniem- skatoties tahometrā :>

Offline

MIGs
10. Sep 2010, 20:27#7966

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

andrr - nu tu smagi nošāvi greizi. Droseles stāvoklis tiešā veidā neierobežo apgriezienus !
Šitā sīkajam mačiju ar kartu braukt - atskrūvēju gāzes trosi utt, bet kad ilgāk patur nospiestu pedāli tad tas sūds tāpat dabūn ieskrieties.

Moš apjautājies Arielam par to ierobežotāju ?!

[ Šo ziņu laboja MIGs, 10 Sep 2010, 20:28:05 ]



-----------------

Offline

Modrs
10. Sep 2010, 21:11#7967

Kopš: 28. Apr 2008

No: Talsi

Ziņojumi: 2600

Braucu ar: Husqvarna TE/SM 610 IE 07'

starp karbuļiem un cilindriem ieliec difuzorus, tādus, kā te nesen viens galerejā ņēma ārā no moča!

Offline

MIGs
10. Sep 2010, 21:17#7968

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

Modrs tu tipa par to, ko vajadzēja izdarīt kartam ?!
Nē, tas bija minūtes risinājusm. Visādi citādi protams.

-----------------

Offline

UDT
10. Sep 2010, 21:37#7969

Kopš: 07. Jun 2008

Ziņojumi: 2129

Braucu ar: Yahama


10 Sep 2010, 20:27:55 MIGs rakstīja:
andrr - nu tu smagi nošāvi greizi. Droseles stāvoklis tiešā veidā neierobežo apgriezienus !
Šitā sīkajam mačiju ar kartu braukt - atskrūvēju gāzes trosi utt, bet kad ilgāk patur nospiestu pedāli tad tas sūds tāpat dabūn ieskrieties.

Moš apjautājies Arielam par to ierobežotāju ?!


Nu kaa ta neierobezho? Tas jau tikai kaa reiz ierobezho.
Ja panjem tukshgaitaa atgriezh rucku liidz pusei un patur - apgriezieni buus mazaak neka ja atgrieziis pilnu.

-----------------
Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :)

Offline

feciic
10. Sep 2010, 22:33#7970

Kopš: 14. Aug 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 582

Braucu ar: LC4 Adventure


10 Sep 2010, 21:37:11 UDT rakstīja:

10 Sep 2010, 20:27:55 MIGs rakstīja:
andrr - nu tu smagi nošāvi greizi. Droseles stāvoklis tiešā veidā neierobežo apgriezienus !
Šitā sīkajam mačiju ar kartu braukt - atskrūvēju gāzes trosi utt, bet kad ilgāk patur nospiestu pedāli tad tas sūds tāpat dabūn ieskrieties.

Moš apjautājies Arielam par to ierobežotāju ?!


Nu kaa ta neierobezho? Tas jau tikai kaa reiz ierobezho.
Ja panjem tukshgaitaa atgriezh rucku liidz pusei un patur - apgriezieni buus mazaak neka ja atgrieziis pilnu.

Man liekas ka ar ručkas ierobežošanu būs par maz jo vismaz manam pļerdakam un vel pāris autiniem ir tā ka maksimālie apgriezieni tukšgaitā ir pie nepilnas ručkas. Tas tapēc ka tukšgaitā slodze nav nekāda un ir vajadzīgs krietni mazāks beņas daudzdums lai tiktu līdiz ierobežotājam nekā 6 robā krietni virs divīša.
Moš droselei atdures var salikt

Offline

Archy96
10. Sep 2010, 22:36#7971

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


10 Sep 2010, 17:21:57 Kashelz rakstīja:
Kaads var ieteikt kaadu vienakrshu risinaajumu, lai var mocim ierobezjot apgriezienus? Teiskim 10 000 rpm lai talaak neiet ipashi, visticamak kaut kas jamodificee aizdedzee, ta jau kaadreiz ir partaisiita un aizdoma ka nekaadu ierobezjotaju tur vairs nav... tapec arii dzenis iemetaas dzinejaa. Karbuzji jau tik dod zupu un abaroti kap un kaap...

Tur dzenis iemetās tāpēc noteikti, ka motors atzeperēts Muļķīga doma par abarotu ierobežošanu

[ Šo ziņu laboja Archy96, 10 Sep 2010, 22:38:21 ]



-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

dzeksis
10. Sep 2010, 23:06#7972

Kopš: 31. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1210

Braucu ar: BMW


10 Sep 2010, 15:04:25 feciic rakstīja:

10 Sep 2010, 14:57:41 Bagars rakstīja:

10 Sep 2010, 14:14:17 dzeksis rakstīja:
tauta, vai kādam nav sanācis eksperinemtēt.. - uz aizmugurējā rata (enduro) 19" uzlikt 18" gumiju???
Ir tas iespējams.. vnk pašam mājās stāv legal riepa uz 18", bet mocim ir 19" disks..


jop'rst'ee
nu i experimenti...
... ja nu vienīgi ar "18" gumiju" domaac prezis..

Nu ar mega garām moņkirovkām varētu ari izdoties to gumiju dabūt virsū kordiem un riepai gan tad būtu kranti.


Sk.. tad pa ziemu jāpameklē normālu enduro legal riepu 19", ja nu izdomāju iziet skati...

[ Šo ziņu laboja dzeksis, 10 Sep 2010, 23:07:10 ]

Offline

Kashelz
10. Sep 2010, 23:52#7973

Kopš: 26. Jul 2010

No: Kuldīga

Ziņojumi: 221

Braucu ar: BMW E34 2.5i 24v, Suzuki GSX750E


10 Sep 2010, 22:36:43 Archy96 rakstīja:

10 Sep 2010, 17:21:57 Kashelz rakstīja:
Kaads var ieteikt kaadu vienakrshu risinaajumu, lai var mocim ierobezjot apgriezienus? Teiskim 10 000 rpm lai talaak neiet ipashi, visticamak kaut kas jamodificee aizdedzee, ta jau kaadreiz ir partaisiita un aizdoma ka nekaadu ierobezjotaju tur vairs nav... tapec arii dzenis iemetaas dzinejaa. Karbuzji jau tik dod zupu un abaroti kap un kaap...

Tur dzenis iemetās tāpēc noteikti, ka motors atzeperēts Muļķīga doma par abarotu ierobežošanu

Atzepereets? Ko tas nozimee? Nu principaa max jauda esoshajam dzinejam bija pie 9500 rpm, ta ka dizji virs 10 000 griest nav jeegas, manualii rakstiits ka virst tiem apgriezieniem nevajag griest, bet nu kad es devu pa robiem liidzu galam, tad man tahometrs pie beigam saaka uzvesties nekorekti un haotiski lekaaja, nezinau cik ir preciizi apgriezienieni, uzleca kaut kur ~ 12k kas jau taa laika vecajam dzineejinjam vareja arii but kritiski, pie kaa arii kjedes spriegotajs atteica stradaat. Vaarstu atsperes arii domaaju dizji netur un laiciigi nekas ciet neaizveras.

Parasti tak ir motoram vadiba kaut kaada, kas arii ierobezjo dzirksteles padevi virs kaut kadiem rpm, kas neljauj sasniegt neierobezjotus apgriezienus, karburators pats par sevi ja ir dzirkstele attiecigaa laika perioda ljauj grietsies neierobezjoti un dod tik zupu, bet nu kko gan jau var izdomaat ka teiksim pie 10 500 taalaak dzirksteli atsleegt vispaar. Uz klokjenes gala naak rotors ja pareizi saucas un tam uz ass ir divi preti esoshi deveji kas mera klokjenes poziiciju, attieciigi vada dzirksteli kuraa bridii lai dod.

Offline

MIGs
11. Sep 2010, 00:26#7974

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR


10 Sep 2010, 21:37:11 UDT rakstīja:

10 Sep 2010, 20:27:55 MIGs rakstīja:
andrr - nu tu smagi nošāvi greizi. Droseles stāvoklis tiešā veidā neierobežo apgriezienus !
Šitā sīkajam mačiju ar kartu braukt - atskrūvēju gāzes trosi utt, bet kad ilgāk patur nospiestu pedāli tad tas sūds tāpat dabūn ieskrieties.

Moš apjautājies Arielam par to ierobežotāju ?!


Nu kaa ta neierobezho? Tas jau tikai kaa reiz ierobezho.
Ja panjem tukshgaitaa atgriezh rucku liidz pusei un patur - apgriezieni buus mazaak neka ja atgrieziis pilnu.

Tikpat labi varēji pateikt, ka ir jāaizgriež benzīna krāniņš vai bākā jāieber smiltis !

-----------------

Offline

dzerrais
11. Sep 2010, 07:01#7975

Kopš: 08. Dec 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1489

Braucu ar:

kurs var pastastit,ka var parbaudit komutatorus,strada vai ne? pie kada elektrika jabrauc? un ja sie ir beigti,vinjus var sataisit jeb japerk jauni ?

Offline

UDT
11. Sep 2010, 12:47#7976

Kopš: 07. Jun 2008

Ziņojumi: 2129

Braucu ar: Yahama


11 Sep 2010, 00:26:46 MIGs rakstīja:

10 Sep 2010, 21:37:11 UDT rakstīja:

10 Sep 2010, 20:27:55 MIGs rakstīja:
andrr - nu tu smagi nošāvi greizi. Droseles stāvoklis tiešā veidā neierobežo apgriezienus !
Šitā sīkajam mačiju ar kartu braukt - atskrūvēju gāzes trosi utt, bet kad ilgāk patur nospiestu pedāli tad tas sūds tāpat dabūn ieskrieties.

Moš apjautājies Arielam par to ierobežotāju ?!


Nu kaa ta neierobezho? Tas jau tikai kaa reiz ierobezho.
Ja panjem tukshgaitaa atgriezh rucku liidz pusei un patur - apgriezieni buus mazaak neka ja atgrieziis pilnu.

Tikpat labi varēji pateikt, ka ir jāaizgriež benzīna krāniņš vai bākā jāieber smiltis !


NU nu ... ja proti pateikt ka droseles staavoklis neierobezho tad pasaki kas ir tas kas tavupraat ierobezho.
Visam pamataa ir droseles staavoklis, peec droseles staavoklja TPS (Throttle position sensor - tulkojumaa droseles staavoklja sensors) dod signaalus CDI blokam lai cakareetu aizdedzi vai arii ja vajadziigs kautko slaapeetu. Visi izejas dati naak no droseles saavoklja. Un arii primitiivam dzineejam palielinot vai samazinot gaisa/degvielas maisiijumu samaizinaas vai palielinaas apgriezieni . Taads ir mans viedoklis par so teemu. Tavs viedoklis cik sapratu ir: taa nav taisniiba bet kaa ir - nezinu.

[ Šo ziņu laboja UDT, 11 Sep 2010, 13:19:19 ]



-----------------
Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :)

Offline

Kashelz
11. Sep 2010, 13:35#7977

Kopš: 26. Jul 2010

No: Kuldīga

Ziņojumi: 221

Braucu ar: BMW E34 2.5i 24v, Suzuki GSX750E

Man tur nav nekaadi droseles poziicijas sensori, dzirkstele tiek dota pec klokjenes poziicijas deveja, citi deveji cik zinu nav... tik ka tur uztaisiit lai virs noteikta signaala augstaak nedod nezinu, tapec jautaaju, jo tik tieshaam ierobezjotaju nekaadu nejutu kad braucu un parlieku lieli rpm jebkuru dzineeju var nokaut.

Ir tad kaadi ieteikumi?

Offline

MIGs
11. Sep 2010, 13:39#7978

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

UDT atlikt diršanu !
Pēc tava teksta sanāk, ka ja nav šprice tad nemaz nevar ierobežot APGRIEZIENUS ?!
Tipa, obligāti vajag pozīcijas sensorus uz droseles utt....

Uzrakstīšu dļa asboba tupih !
Ja mēs atskrūvējam pusi gāzes troses vai ierobežojam par 50% iespēju atvērt droseli mēs panāk to, ka mums nav uzrāviena jaudas un protams nav arī gala jaudas. Taču piemēram pacel mocim pakaļējo ratu, ieliec robā un atgriez līdz galam to ierobežoto ručku(Pofig vai ierobežo ar troses atskrūvēšanu, droseles stāvokļa ierobežošanu vai difuzoru). Kas notiks ?! Mocis uzņems apgriezienus un tad lēnām turpinā uzņemt. Ja nav slodzes motors var aizgriezteis līdz ļoti lieliem apgriezieniem Un viņam priekš tā nav vajadzīga jauda.
Līdzīgi ir braucot. Pirmajā ātrumā var aizgriezt līdz abnormāliem apgriezieniem, turpretī sestajā bieži vien nevar pat līdz ierobežotājam aizgriezt jo vienkārši nepietiek jaudas.

Vai tu maz zini kad un kapēc liek apgrieziena un/vai ātruma[ ierobežotājus ?!

Paskaidrošu: Apgrieziena ierobežotājus liek lai motoru negriestu vairāk par noteiktajiem apgriezieniem. Vai ats būtu atstiepjot ar pirmo ātrumu vai tas būtu uz kāda traņķa motokrosā vai tukšgaitā uz vietas stāvot. Pie noteiktiem apgriezieniem pienaķ brīdis kad vārsti nepapsēj aizvērties un tie atraujas ar virzuli. Nieslīgsim sarunās par to cik kruts ir Ducati jo viņam vārstu aiztaisa sadalene.
Tāpat tā pozīcija, ka pieaugot motora apgriezieniem visām detaļām ir pastiprināta slodze, lielāks disbalans utt.
Tapēc ražotājs vai tūnētājs nosaka apgriezienus līdz cik to motoru var griezt.

Kad liek ātruma ierobežojumus ?! Tad kad ir kautkādas debīlas eiropas/amerikas/japānas/utt prasības. Tam nav nekāda sakara ar moča jaudām un/vai apgriezienu ierobežošanu. Ja vien protams veids kā tiek ierobežots ātrums nnav apgriezienu samazināšana.

Jaudu parasti ierobežo ar difuzoriem karburatora vai iešprices rīklē. Vēl ir opcija ar atskrūvēto gāzes trosi, bet tas ir daudz nepareizāk, nepraktiskāk un neprecīzāk. Un jau atkal - šis neierobežo apgriezienus.
Difuzors ierobežo degvielas maisijuma padevi motorā.
Atskrūvēta gāzes trose nodrošina, ka nevarēsi pilnībā atvērt droseli.


Kas tieši ierobežo apgriezienus ?!
Parasti tas tiek veikts elektroniski.
Neesmu elektriķis/elektroniķis un varu nokļūdīties, bet cik zinu, tad to var izveikt komutatorā/cdi
Saprotu, ka to nekad nedara indukcijas spolē.
Tīri tehniski tas var būt arī pašā aizdedzē, kad pie noteiktiem apgriezieniem uz centrbēdzes principā sasniedzot N apgrieziensu minūtē "dzirkstele" tiek mesta uz masu un netiek laista tālāk.

Par viedokļiem un
Tavs viedoklis cik sapratu ir: taa nav taisniiba bet kaa ir - nezinu.
.
Nu vai šāds izskaidrojums tev derēs ?!

[ Šo ziņu laboja MIGs, 11 Sep 2010, 13:40:31 ]



-----------------

Offline

Negantelis
11. Sep 2010, 13:40#7979

Kopš: 02. Oct 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 5367

Braucu ar: Enduro pa tuksnesi

izņemot komentu pirms manis

[ Šo ziņu laboja Negantelis, 11 Sep 2010, 13:43:37 ]



-----------------

Pieteikties kursiem.

Offline

MIGs
11. Sep 2010, 14:01#7980

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR


....
Ir tad kaadi ieteikumi?

Jau rakstiju - Ariels.
Pieļauju, ka netā var sameklēt kautko gatavu jau no tūningu detaļu puses.
Katrā ziņā ir tāda leita kā:
* Tahometrs
* Lampiņa kas iedegas pie noteiktiem RPM. Krutākās vispirms sāk mirkšķina't.
Tie visi parasti ņem impulsu no indukcijas spoles. Var ņemt arī no kloķenes dačika ja tāds ir.

Tad nu tā - ņemam šādu lampiņu un to nedaudz modificējam. Uzliekam releju kurš pārtrauc indukcijas spoles ķēdi(vai kautko citu) brīdī kad tiek sasniegti noteiktie apgriezieni. Tāpat idejā varētu pārtraukt ķēdi tikai vienam vai diviem cilindriem nevsi visiem četriem. Tas varētu nodrošināt to, ka šī "aizmešana ciet" notiek maigāk un ar lielāku iespējamību, ka motors nenoslāps, neaizliesies utt. Bet nu tāpat jau motors pats sevi griež + pakaļējais rats pats sevi griež.

Elektroniķis neesmu, bet te nav nekā sarežģīta !
Moš ka'ds to visu uztaisītu no rokas, moš smukākā/advancētākā veidā utt.
Tapēc arī ieteicu Arielu.

-----------------

Offline