Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Tehniska rakstura jautājumi spečukiem
Autors | Ziņojums |
janiis | | Kopš: 24. Jul 2008
Ziņojumi: 213
Braucu ar: SUPERMOTO
| Mocis 2 nedēļas nostāvējis nekustināts. Ar elektrisko starteri necel (turot čoku). Iestumt arī nesanāk, jo smilšains asvalts
Idejas kā dabūt pie dziesmas ? | Offline | | |
piter | | Kopš: 10. Feb 2010
No: Sigulda
Ziņojumi: 424
Braucu ar: R1200GS Adventure
|
10 Sep 2010, 16:38:29 janiis rakstīja:
Mocis 2 nedēļas nostāvējis nekustināts. Ar elektrisko starteri necel (turot čoku). Iestumt arī nesanāk, jo smilšains asvalts
Idejas kā dabūt pie dziesmas ?
dabū vadus un mašīnas aķi, piepīpē un lieta darīta.. | Offline | | |
Kashelz | | Kopš: 26. Jul 2010
No: Kuldīga
Ziņojumi: 221
Braucu ar: BMW E34 2.5i 24v, Suzuki GSX750E
| Kaads var ieteikt kaadu vienakrshu risinaajumu, lai var mocim ierobezjot apgriezienus? Teiskim 10 000 rpm lai talaak neiet ipashi, visticamak kaut kas jamodificee aizdedzee, ta jau kaadreiz ir partaisiita un aizdoma ka nekaadu ierobezjotaju tur vairs nav... tapec arii dzenis iemetaas dzinejaa. Karbuzji jau tik dod zupu un abaroti kap un kaap... | Offline | | |
|
andrr | | Kopš: 13. Oct 2009
Ziņojumi: 652
Braucu ar: Suzuki DRZ400suMo Traktor
|
10 Sep 2010, 17:21:57 Kashelz rakstīja:
Kaads var ieteikt kaadu vienakrshu risinaajumu, lai var mocim ierobezjot apgriezienus? Teiskim 10 000 rpm lai talaak neiet ipashi, visticamak kaut kas jamodificee aizdedzee, ta jau kaadreiz ir partaisiita un aizdoma ka nekaadu ierobezjotaju tur vairs nav... tapec arii dzenis iemetaas dzinejaa. Karbuzji jau tik dod zupu un abaroti kap un kaap...
Tak noregulē gāzes ručku/trosi tā lai nevar atgriezt vairāk par 10k rpm ja vajag saliec paildus šaibas gāzes trosei.
Šitas vispār izskatās kā jautājums no sērijas "kā samazinā mašīnai benzīna patēriņu? - palikt koka klucīti zem gāzes pedāļa !" | Offline | | |
fest | | Kopš: 22. Aug 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 400
Braucu ar: Mellu zetku
| Ar psiholoģiskiem paņēmieniem- skatoties tahometrā :> | Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| andrr - nu tu smagi nošāvi greizi. Droseles stāvoklis tiešā veidā neierobežo apgriezienus !
Šitā sīkajam mačiju ar kartu braukt - atskrūvēju gāzes trosi utt, bet kad ilgāk patur nospiestu pedāli tad tas sūds tāpat dabūn ieskrieties.
Moš apjautājies Arielam par to ierobežotāju ?! [ Šo ziņu laboja MIGs, 10 Sep 2010, 20:28:05 ]
-----------------
| Offline | | |
Modrs | | Kopš: 28. Apr 2008
No: Talsi
Ziņojumi: 2600
Braucu ar: Husqvarna TE/SM 610 IE 07'
| starp karbuļiem un cilindriem ieliec difuzorus, tādus, kā te nesen viens galerejā ņēma ārā no moča! | Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| Modrs tu tipa par to, ko vajadzēja izdarīt kartam ?!
Nē, tas bija minūtes risinājusm. Visādi citādi protams.
-----------------
| Offline | | |
UDT | | Kopš: 07. Jun 2008
Ziņojumi: 2129
Braucu ar: Yahama
|
10 Sep 2010, 20:27:55 MIGs rakstīja:
andrr - nu tu smagi nošāvi greizi. Droseles stāvoklis tiešā veidā neierobežo apgriezienus !
Šitā sīkajam mačiju ar kartu braukt - atskrūvēju gāzes trosi utt, bet kad ilgāk patur nospiestu pedāli tad tas sūds tāpat dabūn ieskrieties.
Moš apjautājies Arielam par to ierobežotāju ?!
Nu kaa ta neierobezho? Tas jau tikai kaa reiz ierobezho.
Ja panjem tukshgaitaa atgriezh rucku liidz pusei un patur - apgriezieni buus mazaak neka ja atgrieziis pilnu.
----------------- Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :) | Offline | | |
feciic | | Kopš: 14. Aug 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 582
Braucu ar: LC4 Adventure
|
10 Sep 2010, 21:37:11 UDT rakstīja:
10 Sep 2010, 20:27:55 MIGs rakstīja:
andrr - nu tu smagi nošāvi greizi. Droseles stāvoklis tiešā veidā neierobežo apgriezienus !
Šitā sīkajam mačiju ar kartu braukt - atskrūvēju gāzes trosi utt, bet kad ilgāk patur nospiestu pedāli tad tas sūds tāpat dabūn ieskrieties.
Moš apjautājies Arielam par to ierobežotāju ?!
Nu kaa ta neierobezho? Tas jau tikai kaa reiz ierobezho.
Ja panjem tukshgaitaa atgriezh rucku liidz pusei un patur - apgriezieni buus mazaak neka ja atgrieziis pilnu.
Man liekas ka ar ručkas ierobežošanu būs par maz jo vismaz manam pļerdakam un vel pāris autiniem ir tā ka maksimālie apgriezieni tukšgaitā ir pie nepilnas ručkas. Tas tapēc ka tukšgaitā slodze nav nekāda un ir vajadzīgs krietni mazāks beņas daudzdums lai tiktu līdiz ierobežotājam nekā 6 robā krietni virs divīša.
Moš droselei atdures var salikt | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
10 Sep 2010, 17:21:57 Kashelz rakstīja:
Kaads var ieteikt kaadu vienakrshu risinaajumu, lai var mocim ierobezjot apgriezienus? Teiskim 10 000 rpm lai talaak neiet ipashi, visticamak kaut kas jamodificee aizdedzee, ta jau kaadreiz ir partaisiita un aizdoma ka nekaadu ierobezjotaju tur vairs nav... tapec arii dzenis iemetaas dzinejaa. Karbuzji jau tik dod zupu un abaroti kap un kaap...
Tur dzenis iemetās tāpēc noteikti, ka motors atzeperēts Muļķīga doma par abarotu ierobežošanu [ Šo ziņu laboja Archy96, 10 Sep 2010, 22:38:21 ]
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
dzeksis | | Kopš: 31. Mar 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1210
Braucu ar: BMW
|
10 Sep 2010, 15:04:25 feciic rakstīja:
10 Sep 2010, 14:57:41 Bagars rakstīja:
10 Sep 2010, 14:14:17 dzeksis rakstīja:
tauta, vai kādam nav sanācis eksperinemtēt.. - uz aizmugurējā rata (enduro) 19" uzlikt 18" gumiju???
Ir tas iespējams.. vnk pašam mājās stāv legal riepa uz 18", bet mocim ir 19" disks..
jop'rst'ee
nu i experimenti...
... ja nu vienīgi ar "18" gumiju" domaac prezis..
Nu ar mega garām moņkirovkām varētu ari izdoties to gumiju dabūt virsū kordiem un riepai gan tad būtu kranti.
Sk.. tad pa ziemu jāpameklē normālu enduro legal riepu 19", ja nu izdomāju iziet skati... [ Šo ziņu laboja dzeksis, 10 Sep 2010, 23:07:10 ] | Offline | | |
Kashelz | | Kopš: 26. Jul 2010
No: Kuldīga
Ziņojumi: 221
Braucu ar: BMW E34 2.5i 24v, Suzuki GSX750E
|
10 Sep 2010, 22:36:43 Archy96 rakstīja:
10 Sep 2010, 17:21:57 Kashelz rakstīja:
Kaads var ieteikt kaadu vienakrshu risinaajumu, lai var mocim ierobezjot apgriezienus? Teiskim 10 000 rpm lai talaak neiet ipashi, visticamak kaut kas jamodificee aizdedzee, ta jau kaadreiz ir partaisiita un aizdoma ka nekaadu ierobezjotaju tur vairs nav... tapec arii dzenis iemetaas dzinejaa. Karbuzji jau tik dod zupu un abaroti kap un kaap...
Tur dzenis iemetās tāpēc noteikti, ka motors atzeperēts Muļķīga doma par abarotu ierobežošanu
Atzepereets? Ko tas nozimee? Nu principaa max jauda esoshajam dzinejam bija pie 9500 rpm, ta ka dizji virs 10 000 griest nav jeegas, manualii rakstiits ka virst tiem apgriezieniem nevajag griest, bet nu kad es devu pa robiem liidzu galam, tad man tahometrs pie beigam saaka uzvesties nekorekti un haotiski lekaaja, nezinau cik ir preciizi apgriezienieni, uzleca kaut kur ~ 12k kas jau taa laika vecajam dzineejinjam vareja arii but kritiski, pie kaa arii kjedes spriegotajs atteica stradaat. Vaarstu atsperes arii domaaju dizji netur un laiciigi nekas ciet neaizveras.
Parasti tak ir motoram vadiba kaut kaada, kas arii ierobezjo dzirksteles padevi virs kaut kadiem rpm, kas neljauj sasniegt neierobezjotus apgriezienus, karburators pats par sevi ja ir dzirkstele attiecigaa laika perioda ljauj grietsies neierobezjoti un dod tik zupu, bet nu kko gan jau var izdomaat ka teiksim pie 10 500 taalaak dzirksteli atsleegt vispaar. Uz klokjenes gala naak rotors ja pareizi saucas un tam uz ass ir divi preti esoshi deveji kas mera klokjenes poziiciju, attieciigi vada dzirksteli kuraa bridii lai dod. | Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
|
10 Sep 2010, 21:37:11 UDT rakstīja:
10 Sep 2010, 20:27:55 MIGs rakstīja:
andrr - nu tu smagi nošāvi greizi. Droseles stāvoklis tiešā veidā neierobežo apgriezienus !
Šitā sīkajam mačiju ar kartu braukt - atskrūvēju gāzes trosi utt, bet kad ilgāk patur nospiestu pedāli tad tas sūds tāpat dabūn ieskrieties.
Moš apjautājies Arielam par to ierobežotāju ?!
Nu kaa ta neierobezho? Tas jau tikai kaa reiz ierobezho.
Ja panjem tukshgaitaa atgriezh rucku liidz pusei un patur - apgriezieni buus mazaak neka ja atgrieziis pilnu.
Tikpat labi varēji pateikt, ka ir jāaizgriež benzīna krāniņš vai bākā jāieber smiltis !
-----------------
| Offline | | |
dzerrais | | Kopš: 08. Dec 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1489
Braucu ar:
| kurs var pastastit,ka var parbaudit komutatorus,strada vai ne? pie kada elektrika jabrauc? un ja sie ir beigti,vinjus var sataisit jeb japerk jauni ? | Offline | | |
UDT | | Kopš: 07. Jun 2008
Ziņojumi: 2129
Braucu ar: Yahama
|
11 Sep 2010, 00:26:46 MIGs rakstīja:
10 Sep 2010, 21:37:11 UDT rakstīja:
10 Sep 2010, 20:27:55 MIGs rakstīja:
andrr - nu tu smagi nošāvi greizi. Droseles stāvoklis tiešā veidā neierobežo apgriezienus !
Šitā sīkajam mačiju ar kartu braukt - atskrūvēju gāzes trosi utt, bet kad ilgāk patur nospiestu pedāli tad tas sūds tāpat dabūn ieskrieties.
Moš apjautājies Arielam par to ierobežotāju ?!
Nu kaa ta neierobezho? Tas jau tikai kaa reiz ierobezho.
Ja panjem tukshgaitaa atgriezh rucku liidz pusei un patur - apgriezieni buus mazaak neka ja atgrieziis pilnu.
Tikpat labi varēji pateikt, ka ir jāaizgriež benzīna krāniņš vai bākā jāieber smiltis !
NU nu ... ja proti pateikt ka droseles staavoklis neierobezho tad pasaki kas ir tas kas tavupraat ierobezho.
Visam pamataa ir droseles staavoklis, peec droseles staavoklja TPS (Throttle position sensor - tulkojumaa droseles staavoklja sensors) dod signaalus CDI blokam lai cakareetu aizdedzi vai arii ja vajadziigs kautko slaapeetu. Visi izejas dati naak no droseles saavoklja. Un arii primitiivam dzineejam palielinot vai samazinot gaisa/degvielas maisiijumu samaizinaas vai palielinaas apgriezieni . Taads ir mans viedoklis par so teemu. Tavs viedoklis cik sapratu ir: taa nav taisniiba bet kaa ir - nezinu.
[ Šo ziņu laboja UDT, 11 Sep 2010, 13:19:19 ]
----------------- Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :) | Offline | | |
Kashelz | | Kopš: 26. Jul 2010
No: Kuldīga
Ziņojumi: 221
Braucu ar: BMW E34 2.5i 24v, Suzuki GSX750E
| Man tur nav nekaadi droseles poziicijas sensori, dzirkstele tiek dota pec klokjenes poziicijas deveja, citi deveji cik zinu nav... tik ka tur uztaisiit lai virs noteikta signaala augstaak nedod nezinu, tapec jautaaju, jo tik tieshaam ierobezjotaju nekaadu nejutu kad braucu un parlieku lieli rpm jebkuru dzineeju var nokaut.
Ir tad kaadi ieteikumi? | Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| UDT atlikt diršanu !
Pēc tava teksta sanāk, ka ja nav šprice tad nemaz nevar ierobežot APGRIEZIENUS ?!
Tipa, obligāti vajag pozīcijas sensorus uz droseles utt....
Uzrakstīšu dļa asboba tupih !
Ja mēs atskrūvējam pusi gāzes troses vai ierobežojam par 50% iespēju atvērt droseli mēs panāk to, ka mums nav uzrāviena jaudas un protams nav arī gala jaudas. Taču piemēram pacel mocim pakaļējo ratu, ieliec robā un atgriez līdz galam to ierobežoto ručku(Pofig vai ierobežo ar troses atskrūvēšanu, droseles stāvokļa ierobežošanu vai difuzoru). Kas notiks ?! Mocis uzņems apgriezienus un tad lēnām turpinā uzņemt. Ja nav slodzes motors var aizgriezteis līdz ļoti lieliem apgriezieniem Un viņam priekš tā nav vajadzīga jauda.
Līdzīgi ir braucot. Pirmajā ātrumā var aizgriezt līdz abnormāliem apgriezieniem, turpretī sestajā bieži vien nevar pat līdz ierobežotājam aizgriezt jo vienkārši nepietiek jaudas.
Vai tu maz zini kad un kapēc liek apgrieziena un/vai ātruma[ ierobežotājus ?!
Paskaidrošu: Apgrieziena ierobežotājus liek lai motoru negriestu vairāk par noteiktajiem apgriezieniem. Vai ats būtu atstiepjot ar pirmo ātrumu vai tas būtu uz kāda traņķa motokrosā vai tukšgaitā uz vietas stāvot. Pie noteiktiem apgriezieniem pienaķ brīdis kad vārsti nepapsēj aizvērties un tie atraujas ar virzuli. Nieslīgsim sarunās par to cik kruts ir Ducati jo viņam vārstu aiztaisa sadalene.
Tāpat tā pozīcija, ka pieaugot motora apgriezieniem visām detaļām ir pastiprināta slodze, lielāks disbalans utt.
Tapēc ražotājs vai tūnētājs nosaka apgriezienus līdz cik to motoru var griezt.
Kad liek ātruma ierobežojumus ?! Tad kad ir kautkādas debīlas eiropas/amerikas/japānas/utt prasības. Tam nav nekāda sakara ar moča jaudām un/vai apgriezienu ierobežošanu. Ja vien protams veids kā tiek ierobežots ātrums nnav apgriezienu samazināšana.
Jaudu parasti ierobežo ar difuzoriem karburatora vai iešprices rīklē. Vēl ir opcija ar atskrūvēto gāzes trosi, bet tas ir daudz nepareizāk, nepraktiskāk un neprecīzāk. Un jau atkal - šis neierobežo apgriezienus.
Difuzors ierobežo degvielas maisijuma padevi motorā.
Atskrūvēta gāzes trose nodrošina, ka nevarēsi pilnībā atvērt droseli.
Kas tieši ierobežo apgriezienus ?!
Parasti tas tiek veikts elektroniski.
Neesmu elektriķis/elektroniķis un varu nokļūdīties, bet cik zinu, tad to var izveikt komutatorā/cdi
Saprotu, ka to nekad nedara indukcijas spolē.
Tīri tehniski tas var būt arī pašā aizdedzē, kad pie noteiktiem apgriezieniem uz centrbēdzes principā sasniedzot N apgrieziensu minūtē "dzirkstele" tiek mesta uz masu un netiek laista tālāk.
Par viedokļiem un Tavs viedoklis cik sapratu ir: taa nav taisniiba bet kaa ir - nezinu. .
Nu vai šāds izskaidrojums tev derēs ?! [ Šo ziņu laboja MIGs, 11 Sep 2010, 13:40:31 ]
-----------------
| Offline | | |
Negantelis | | Kopš: 02. Oct 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 5367
Braucu ar: Enduro pa tuksnesi
| izņemot komentu pirms manis [ Šo ziņu laboja Negantelis, 11 Sep 2010, 13:43:37 ]
-----------------
Pieteikties kursiem. | Offline | | |
MIGs | | Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
|
....
Ir tad kaadi ieteikumi?
Jau rakstiju - Ariels.
Pieļauju, ka netā var sameklēt kautko gatavu jau no tūningu detaļu puses.
Katrā ziņā ir tāda leita kā:
* Tahometrs
* Lampiņa kas iedegas pie noteiktiem RPM. Krutākās vispirms sāk mirkšķina't.
Tie visi parasti ņem impulsu no indukcijas spoles. Var ņemt arī no kloķenes dačika ja tāds ir.
Tad nu tā - ņemam šādu lampiņu un to nedaudz modificējam. Uzliekam releju kurš pārtrauc indukcijas spoles ķēdi(vai kautko citu) brīdī kad tiek sasniegti noteiktie apgriezieni. Tāpat idejā varētu pārtraukt ķēdi tikai vienam vai diviem cilindriem nevsi visiem četriem. Tas varētu nodrošināt to, ka šī "aizmešana ciet" notiek maigāk un ar lielāku iespējamību, ka motors nenoslāps, neaizliesies utt. Bet nu tāpat jau motors pats sevi griež + pakaļējais rats pats sevi griež.
Elektroniķis neesmu, bet te nav nekā sarežģīta !
Moš ka'ds to visu uztaisītu no rokas, moš smukākā/advancētākā veidā utt.
Tapēc arī ieteicu Arielu.
-----------------
| Offline | | |
|
|