Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Kas notiek?

Tēma: Ikdienas sarunas (V 2.0)

AutorsZiņojums
Balzaks
17. Jan 2012, 13:13#6481

Kopš: 06. Apr 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 252

Braucu ar: 929

Tā ir sanācis, ka atkal apmeklēju autoskolu, lai iegūtu jaunu kategoriju. Līdz šim man CSN/pasniedzēji nebija radījuši problēmas.

Problēma tāda, ka tagadējais pasniedzējs CSN 138. punktu tulko ievērojami citādāk kā es.

138. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.

Lai būtu vienkāršāk es uzzīmēju ilustrāciju.


A daļa attaino to, kā šo punktu tulkoju es. Velosipēdistam priekšroka ir tikai tad, ja viņš šķērso brauktuvi, kurā es nogriežos, braukdams pa veloceļu.

B daļa attaino to, kā šo punktu tulko mans pasniedzējs. Jebkurā gadījumā priekšroka ir velosipēdistam.

Kādi ir jūsu komentāri un tulkojumi šim CSN punktam?

[ Šo ziņu laboja Balzaks, 17 Jan 2012, 13:13:37 ]

Offline

oss
17. Jan 2012, 14:39#6482

Kopš: 21. Apr 2008

No: Ventspils

Ziņojumi: 991

Braucu ar: KTM Adventure 950

es piekrītu pasniedzējam

-----------------
"No Club" club

Offline

daplis
17. Jan 2012, 14:46#6483

Kopš: 15. Aug 2010

Ziņojumi: 83

Braucu ar: Jawa 354

velosipedists driikst paarvietoties pa brauktuvi un pa gaajeeju celju vienaa aatrumaa ar gaajeejiem pie nosaciijuma, ja nav veloceljsh! ja ir veloceljsh, tad tikai pa velocelju!
un tajaa punktaa teikts, ka jaadod velosipedistiem un gaajeejiem priekshroka!

Offline

Balzaks
17. Jan 2012, 15:01#6484

Kopš: 06. Apr 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 252

Braucu ar: 929

138. punktā ir teikts, ka jādod priekšroka tiem velosipēdistiem, kuru ceļu autovadītājs šķērso.

CSN ir punkts, kas definē velosipēdu ceļu.
1.51. velosipēdu ceļš — ceļš, kas paredzēts braukšanai ar velosipēdiem un mopēdiem (var būt apzīmēts ar 413.ceļa zīmi vai 932. vai 941.ceļa apzīmējumu).

Attiecīgi es 138. punktu tulkoju kā rādīts A daļā.

Manuprāt tas būtu tikai loģiski, jo velosipēdists var attīstīt diezgan lielu ātrumu un pamanīt viņus ir grūti. Pats arī daudz braucu ar velosipēdu, bet šādas situācijas man ir retas, jo ielas pārsvarā šķērsoju starp krustojumiem vai regulējamos krustojumos, vai nokāpjot no velo un pārejot gājēju pāreju.

Offline

daplis
17. Jan 2012, 15:13#6485

Kopš: 15. Aug 2010

Ziņojumi: 83

Braucu ar: Jawa 354

slinkums mekleet, bet ir punkts, kur teikts, ka velosipedists driikst paarvietoties pa brauktuvi, 1m no labaas malas, pa gaajeeju celju, pie nosaciijuma, ja nav veloceljsh!
respektiivi, ja nav veloceljs, velosipeedists minaas pa ielu un tu shkjeerso vinja celju nogrieshoties pa labi un pa kreisi!

Offline

Balzaks
17. Jan 2012, 15:29#6486

Kopš: 06. Apr 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 252

Braucu ar: 929

B daļā ir divi velosipēdisti - viens brauc pa brauktuvi, otrs pa ietvi.

Piekrītu, ka tam, kurš brauc pa brauktuvi, ir priekšroka, jo jebkuram pirms nogriešanās ir jāieņem malējais stāvoklis.

Šajā gadījumā autovadītājs nav ieņēmis labo malējo stāvokli un velosipēdists viņam brauc garām pa labo pusi - autovadītāja vaina. Otrs variants autovadītājs cenšas apsteigt velosipēdistu un nogriezt ceļu - tā arī nedrīkst.
Piekrītu, ka šim velosipēdistam ir priekšroka.

Bet otram velosipēdistam manuprāt nav priekšroka. Jo var būt situācijas, kad autovadītājs nevar redzēt pa ietvi braucošu velosipēdistu vai uzskatīt, ka viņš šķērsos brauktuvi: 1)tumsā, jo velosipēdi drīkst būt aprīkoti tikai ar atstarotājiem, kuri kā zināms paši gaismu neizdala; 2) uz ietves pie ēkas, kurā tiek veikti remontdarbi, ir uzcelts "tunelis", lai ķieģeļi nekristu uz apakšā esošajiem, bieži šie tuneļi ir necaurredzami; 3) brauktuvi un ietvi atdala zaļā zona ar kokiem, reklāmām vai citiem objektiem; 4) velosipēdists, kurš tikko ir stāvējis 20m pirms krustojuma un kasījis riekstus pēkšņi sāk braukt; 5) velosipēdists nemaz neplāno šķērsot ielu, bet arī nogriežas pa labi.

Uzskatu, ka autovadītājam redzot, ka nav neviena gājēja krustojuma tuvumā, nav jāapstājas krustojumā un jāskatās uz abām pusēm, lai pārliecinātos, ka pēkšņi neparādīsies kāds 30km/h ātrs velosipēdists.

Offline

daplis
17. Jan 2012, 15:33#6487

Kopš: 15. Aug 2010

Ziņojumi: 83

Braucu ar: Jawa 354

ar sho gadu ir jaunais likums,ja vinjsh brauc pa gaajeeju celju, vinjsh kustas ar gaajeejiem vienaa aatrumaa!

Offline

archy
17. Jan 2012, 15:35#6488

Kopš: 04. Aug 2011

No: Jūrmala

Ziņojumi: 27

Braucu ar: KTM Race Action

Nu c'mon. Man šitie varianti besī. Cik entās reizes man ir vnk priekšā autovadītāji nogriezuši ceļu. Braucu pa pilsētu ar velo 30km/h. Autiņš pabrauc garām ar 40km/h, sabremzējas pirms krustojuma un vnk griežas. Es pa mēmajiem .. gandrīz pāri kapotam varu lidot.

Velosipēdists drīkt braukt pa brauktuvi. Te būtu tieši tas pats joks, ja tu apdzen automašīnu kas lēnāk brauc un tad nogrieztu viņai ceļu nogriežoties. Stulbums. Tā kā jādod vien ceļš ..

EDIT: Paspēju jau iespamot pirks iepriekšējiem postiem ..
Nu par to tumsu runājot man liekas ka bija jau noteikums ka velosipēdistam diennakts tunmšajā laikā jābūt aprīkotam ar atstarotājiem, priekšā baltu, aizmugurē sarkanu gaismu un atstarojošu vesti mugurā.

[ Šo ziņu laboja archy, 17 Jan 2012, 15:38:23 ]

Offline

chirkainais
17. Jan 2012, 15:36#6489

Kopš: 31. Mar 2011

Ziņojumi: 1546

Braucu ar: V2 litru, 650ccm grants tehniku, 400ccm mežtehniku, Cube LTD pro ciskudrilli, V70 katafalku

Tas, ka nogriežoties krustojumā, jāpalaiž gājēji un lisapēdisti, kas šķērso brauktuvi pa pāreju/veloceļu, tā kā būtu skaidrs. (kad es mācījos, man vēl mācija, ka jālaiž pat tad, ja es izbraucu no mazākas nozīmes ceļa uz galvenā un viņi pa to pašu trajektoriju šķērso to galveno, bet tas cits stāsts).
Pats joprojām rullēju ar velo un vairāk gan pieturos pie A varianta, jo ko man līdz mana priekšroka (B variantā), ja esmu zem riteņiem. Savukārt no juridiskā viedokļa tomēr jāpiekrīt variantam B, jo velosipēdists (ja blakus nav veloceliņš) drīkst braukt pa brauktuves labo malu 1m platā joslā. Savukārt lai veiktu pagriezienu ar auto, ir jāieņem attiecīgs malējais stāvoklis. Rezultātā - ja velo tev pa labo pusi var pabraukt garām, tu neesi ieņēmis labo joslu un būtu jāpalaiž tie, kas pa to pārvietojas. Vai kaut kā tā. Bet man pa laimi nekad nav nācies kādam šo redzējumu skaidrot uz ielas, jo, ja priekšā braucošajam auto redzu labo pagriezienu, ļauju viņam to veikt vai, ja luksoforā sarkanais, aizspraucos autiņam priekšā un uzsāku pirms viņa. Bet vispār jā, variants B.

-----------------
KOMPOC racing team
__________________
Stulbums nekad nemirs. Tas ir par stulbu, lai mirtu. (A.Sandemūze)

Offline

daplis
17. Jan 2012, 15:40#6490

Kopš: 15. Aug 2010

Ziņojumi: 83

Braucu ar: Jawa 354

tas viss teorija, praksee ar velo ir traki, Tevi var notriekt, vainiigs buus autovadiitaajs, bet saapees Tev!

Offline

Bond
17. Jan 2012, 15:43#6491

Kopš: 07. Mar 2011

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 571

Braucu ar:


16 Jan 2012, 09:51:16 Goblins rakstīja:

15 Jan 2012, 01:04:22 Bond rakstīja:
nu itkā nekāds brīnums, bet šodien manīju vienu transalpu caur aizkraukli braucam, auksti nav ?


tas ir Ķēms no MC Raven Heart


Nu skaidrs tagad zināšu

Offline

Balzaks
17. Jan 2012, 15:47#6492

Kopš: 06. Apr 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 252

Braucu ar: 929

Es nenoliedzu to, ka uz brauktuves esošam velosipēdistam, kurš brauc pa priekšu ir priekšroka. Kā arī to, ka jāieņem pareizs malējais stāvoklis - tāds, lai neviens nevarētu izlīst cauri.

Bet mani interesē, kā rīkoties B gadījumā ar to velosipēdistu, kurš brauc pa ietvi.

138. punkts - Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.

Teorētiski jau autovadītājs un riteņbraucējs atrodas uz VIENA ceļa, līdz ar to viņu ceļi nevar šķērsoties, bet gan tikai TRAJEKTORIJAS. Manā izpratnē vienīgā situācija, kad es kā autovadītājs nogriežoties varu ŠĶĒRSOT velosipēdista ceļu ir tad, ja paralēli iet veloceļš, kā A gadījumā.

Es šeit necenšos aizstāvēt savu viedokli, tikai saprast kā tad īsti ir. Riteņbraucēju paliek arvien vairāk, kā arī pats braucu ar velo, moto un auto, taču īsti skaidrs man nav, kā TEORĒRISKI pareizi rīkoties šādās situācijas.

Offline

daplis
17. Jan 2012, 15:50#6493

Kopš: 15. Aug 2010

Ziņojumi: 83

Braucu ar: Jawa 354


17 Jan 2012, 15:47:41 Balzaks rakstīja:
Es nenoliedzu to, ka uz brauktuves esošam velosipēdistam, kurš brauc pa priekšu ir priekšroka. Kā arī to, ka jāieņem pareizs malējais stāvoklis - tāds, lai neviens nevarētu izlīst cauri.

Bet mani interesē, kā rīkoties B gadījumā ar to velosipēdistu, kurš brauc pa ietvi.

138. punkts - Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.

Teorētiski jau autovadītājs un riteņbraucējs atrodas uz VIENA ceļa, līdz ar to viņu ceļi nevar šķērsoties, bet gan tikai TRAJEKTORIJAS. Manā izpratnē vienīgā situācija, kad es kā autovadītājs nogriežoties varu ŠĶĒRSOT velosipēdista ceļu ir tad, ja paralēli iet veloceļš, kā A gadījumā.

Es šeit necenšos aizstāvēt savu viedokli, tikai saprast kā tad īsti ir. Riteņbraucēju paliek arvien vairāk, kā arī pats braucu ar velo, moto un auto, taču īsti skaidrs man nav, kā TEORĒRISKI pareizi rīkoties šādās situācijas.

http://www.likumi.lv/doc.php?id=242136

Offline

Bond
17. Jan 2012, 15:53#6494

Kopš: 07. Mar 2011

No: Aizkraukle

Ziņojumi: 571

Braucu ar:

problēma ir tajā, ka pie mums tas veloceļš uz brauktuves 1m platā joslā nepastāv dabā, tev pašam jāiedomājas, ka tāds ir. līdz ar to, tu šķērso veloceļu.

rekur tev piemērs -

[ Šo ziņu laboja Bond, 17 Jan 2012, 16:00:13 ]

Offline

Balzaks
17. Jan 2012, 15:55#6495

Kopš: 06. Apr 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 252

Braucu ar: 929

Esmu iepazinies ar šiem grozījumiem, bet tie man nesniedz atbildi.

Offline

Psihologs
17. Jan 2012, 15:57#6496

Kopš: 04. Jan 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 570

Braucu ar: 350 sx-f


17 Jan 2012, 15:47:41 Balzaks rakstīja:
Es nenoliedzu to, ka uz brauktuves esošam velosipēdistam, kurš brauc pa priekšu ir priekšroka. Kā arī to, ka jāieņem pareizs malējais stāvoklis - tāds, lai neviens nevarētu izlīst cauri.

Bet mani interesē, kā rīkoties B gadījumā ar to velosipēdistu, kurš brauc pa ietvi.

138. punkts - Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.

Teorētiski jau autovadītājs un riteņbraucējs atrodas uz VIENA ceļa, līdz ar to viņu ceļi nevar šķērsoties, bet gan tikai TRAJEKTORIJAS. Manā izpratnē vienīgā situācija, kad es kā autovadītājs nogriežoties varu ŠĶĒRSOT velosipēdista ceļu ir tad, ja paralēli iet veloceļš, kā A gadījumā.

Es šeit necenšos aizstāvēt savu viedokli, tikai saprast kā tad īsti ir. Riteņbraucēju paliek arvien vairāk, kā arī pats braucu ar velo, moto un auto, taču īsti skaidrs man nav, kā TEORĒRISKI pareizi rīkoties šādās situācijas.


Pirmajā postā, kad rakstīji jautājumu (un smuki zīmēji ), jau pats esi ielicis atbildi uz savu jautājumu -


transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš !!! šķērso !!!

"šķērso" ir atbilde uz tavu jautājumu.

Brīdī, kad izdari labo pagriezienu, Tu šķērso to brauktuvi, uz kuras atrodas velosipēds. Tu vairs nebrauc paralēli viņam.

[ Šo ziņu laboja Psihologs, 17 Jan 2012, 15:58:36 ]

Offline

daplis
17. Jan 2012, 15:59#6497

Kopš: 15. Aug 2010

Ziņojumi: 83

Braucu ar: Jawa 354


17 Jan 2012, 15:55:01 Balzaks rakstīja:
Esmu iepazinies ar šiem grozījumiem, bet tie man nesniedz atbildi.

tu baigi veelies sarezhgjiit situaaciju!

ja velosipedists brauks pa trotuaaru, teoreetiski tas notiks leenaam un tu vinju pamaniisi, liidziigi kaa gaajeejus!

Offline

ABU
17. Jan 2012, 16:01#6498

Kopš: 25. Dec 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1502

Braucu ar: ZRX1200S


17 Jan 2012, 15:36:11 chirkainais rakstīja:
Tas, ka nogriežoties krustojumā, jāpalaiž gājēji un lisapēdisti, kas šķērso brauktuvi pa pāreju/veloceļu, tā kā būtu skaidrs. (kad es mācījos, man vēl mācija, ka jālaiž pat tad, ja es izbraucu no mazākas nozīmes ceļa uz galvenā un viņi pa to pašu trajektoriju šķērso to galveno, bet tas cits stāsts).
Pats joprojām rullēju ar velo un vairāk gan pieturos pie A varianta, jo ko man līdz mana priekšroka (B variantā), ja esmu zem riteņiem. Savukārt no juridiskā viedokļa tomēr jāpiekrīt variantam B, jo velosipēdists (ja blakus nav veloceliņš) drīkst braukt pa brauktuves labo malu 1m platā joslā. Savukārt lai veiktu pagriezienu ar auto, ir jāieņem attiecīgs malējais stāvoklis. Rezultātā - ja velo tev pa labo pusi var pabraukt garām, tu neesi ieņēmis labo joslu un būtu jāpalaiž tie, kas pa to pārvietojas. Vai kaut kā tā. Bet man pa laimi nekad nav nācies kādam šo redzējumu skaidrot uz ielas, jo, ja priekšā braucošajam auto redzu labo pagriezienu, ļauju viņam to veikt vai, ja luksoforā sarkanais, aizspraucos autiņam priekšā un uzsāku pirms viņa. Bet vispār jā, variants B.


Kaut kā tā ir
Esmu piedalījies "razborkās" CSN sakarā līdzīgā situācijā. Vienkāršākiem vārdiem stāstot - velo pats vainīgs jo ielīda starp pa labi pagriezienu rādošā busa( bija 30cm līdz apmalei ). Velapēdists ilgi nebraukāsies vēl

[ Šo ziņu laboja ABU, 17 Jan 2012, 16:02:06 ]



-----------------
Benzīns asinīs neizgaro:)

Offline

Balzaks
17. Jan 2012, 16:07#6499

Kopš: 06. Apr 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 252

Braucu ar: 929


17 Jan 2012, 15:57:49 Psihologs rakstīja:

17 Jan 2012, 15:47:41 Balzaks rakstīja:
Es nenoliedzu to, ka uz brauktuves esošam velosipēdistam, kurš brauc pa priekšu ir priekšroka. Kā arī to, ka jāieņem pareizs malējais stāvoklis - tāds, lai neviens nevarētu izlīst cauri.

Bet mani interesē, kā rīkoties B gadījumā ar to velosipēdistu, kurš brauc pa ietvi.

138. punkts - Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.

Teorētiski jau autovadītājs un riteņbraucējs atrodas uz VIENA ceļa, līdz ar to viņu ceļi nevar šķērsoties, bet gan tikai TRAJEKTORIJAS. Manā izpratnē vienīgā situācija, kad es kā autovadītājs nogriežoties varu ŠĶĒRSOT velosipēdista ceļu ir tad, ja paralēli iet veloceļš, kā A gadījumā.

Es šeit necenšos aizstāvēt savu viedokli, tikai saprast kā tad īsti ir. Riteņbraucēju paliek arvien vairāk, kā arī pats braucu ar velo, moto un auto, taču īsti skaidrs man nav, kā TEORĒRISKI pareizi rīkoties šādās situācijas.


Pirmajā postā, kad rakstīji jautājumu (un smuki zīmēji ), jau pats esi ielicis atbildi uz savu jautājumu -


transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš !!! šķērso !!!

"šķērso" ir atbilde uz tavu jautājumu.

Brīdī, kad izdari labo pagriezienu, Tu šķērso to brauktuvi, uz kuras atrodas velosipēds. Tu vairs nebrauc paralēli viņam.


Nepareizi! Es esmu uz brauktuves, velosipēds uz ietves. Mēs abi esam uz viena ceļa, jo ceļš sastāv no brauktuvēm, ietvēm, sadalošajām joslām (kādu laiku tā ir bijis, varbūt kaut kas atkal ir mainījies). Kad es nogriežos, es nevienu brauktuvi nešķērsoju, es uzbraucu uz otras un braucu pa to tālāk. Neesmu šķērsojis nevienu ceļu un nevienu brauktuvi. Šķērsojas tikai trajektorijas, bet 138. punktā tiek runāts par ceļu šķērsošanu. Kā es varu šķērsot citu ceļu, ja abi ar velosipēdistu esam uz viena ceļa (B gadījums, velosipēdists uz ietves)?

Ja blakus brauktuvei ir veloceliņš, kas šķērso brauktuvi, kā A gadījumā, tad man nav šaubu, es dodu ceļu velosipēdistam, jo es šķērsoju viņa ceļu.

[ Šo ziņu laboja Balzaks, 17 Jan 2012, 16:08:44 ]

Offline

Psihologs
17. Jan 2012, 16:13#6500

Kopš: 04. Jan 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 570

Braucu ar: 350 sx-f

Tad brauc viņam virsū, un neuzdot jautājumus!

[ Šo ziņu laboja Psihologs, 17 Jan 2012, 16:13:40 ]

Offline