Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Kas notiek?

Tēma: Lietotās eļļas analīzes

AutorsZiņojums
kba-pro
23. Oct 2012, 14:35#41

Kopš: 24. May 2012

Ziņojumi: 951

Braucu ar:


23 Oct 2012, 14:01:06 Niere rakstīja:

23 Oct 2012, 11:52:01 kba-pro rakstīja:
Rūpes par pavasara mo piedavājumu masu SS piemēram??


Rūpes? manas noteikti nē.
domā labāk ilūzijas vai neziņa?


Da nē, es vnk uz humora pusi meģināju drusku pavilkt.

Offline

Niere
27. Dec 2012, 18:20#42

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

Viens no šī foruma cienījamiem dalībniekiem dusk izveica savam mocikam lietotās eļļas analīzi. Ar viņa laipnu atļauju publicēju rezultātu un manu interpretāciju.
Publicēju, lai tauta var ievērtēt klasisku gadījumu, kad mocikam nav nekādu acīmredzamu/ausīmdzirdamu problēmu pazīmju.
Ticiet, ka līdzīgi ir vērā ņemamai daļai motociklu, kādēļ arī esmu ieteicis eļļu analīzi kā praktiski vienīgo instrumantu patiesības noskaidrošnai.

uzreiz atruna:
tā kā šeit iztirzāts konkrēta eļļu ražotāja produkts, rakstītais neko nenorāda uz pašu eļļu ražotāju un/vai citiem produktiem. Respektīvi - runa tikai un vienīgi par vienu no daudziem produktiem.

Ja ieinteresētie nepiekrīt interpretācijai, labprāt iesaistīšos diskursā.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sveiks, ******,

Kā redzi, ienākušās Tava HD eļļas analīzes.
Uzreiz brīdinu, lai Tu nenobīsties no zemāk redzamās sarkanās krāsas atskaitē, uzreiz lakoniskais verdikts:
cik uzrāda atskaite, ar mociku viss ir kārtībā. novērojama nedaudz paaugstināta dilšana, bet nekāda katastrofa vēl nav. Viss izskatās viegli novēršams un tālāk par visu pēc kārtas.


Tā kā runa par HD, prezumēju, ka tā visdrīzāk iraid SAE 20W-50 viskozitāte un visdrīzāk Motul 7100 4T 20W-50 vai līdzvērtīga.
[tālākā sarakstē mans pieņēmums tika apstiprināts]

Par viskozitāti nedaudz vēlāk, bet vispirms par sadaļā „Elemental Analysis”, kur atrodami nodiluma metālu un piemaisījumu elementu mērījumi.

Būtiskie elementi tur šajā gadījumā ir alumīnijs (Al), dzelzs (Fe), varš (Cu). Šie metāli, kā vari ievērtēt analīžu atskaites piemērā (virzi kursoru pāri atskaitei), var rasties no daudzām detaļām, taču visdrīzāk mazliet ir aizķerta virzuļa (-u) vadvirsma kādēļ uzrādās alumīnijs. Tā kā dzelzs un varš var būt daudz dažādu detaļu sakausējumos, vieglāk nodiluma avotu meklēt pēc retāko elementu (Cr; Pb; Sn; Ni u.c.) esamību vai tieši neesamību eļļā.
Neizklāstīšu visu loģikas ķēdi, bet iespējams nedaudz virs normas (Fe robeža 100ppm) padilusi sadales vārpsta vai cilindra sienas.

Varbūtējie iemesli:

Iemesli var būt vai nu viskozitātes kritums un/vai silīcijs virs normas.
Silīcijs (vismaz lielākā tā daļa) visdrīzāk nozīmē, ka gaisa filtrs netiek galā ar uzdevumu. Vai pie vainas pats filtra materiāls/konstrukcija, vai uzstādīšana/defekts, to pavasarī noteikti jānoskaidro un jānovērš.

Savukārt par viskozitāti ir tā, ka no SAE 20W-50 eļļa pārtapusi par apmēram SAE 15W-40. Tālāk skaties zemāk.



Šajā diagrammā iezīmēta Motul eļļas viskozitātes līkne nelietotai un pēc 10 000km.
Kā redzi „karstajā” galā tā @+100C „nobraukusi” no 50 uz 40 klasi.



Zemāk redzami SAE J300 klasifikācijas robežlielumi, kur analīzēs nomērītais 13,4 cSt atbilst SAE ##W-40 klasei. Turklāt mērījums ir 12,5-16,3 cP diapazona apakšējā galā, kur sākas jau SAE ##W-30.



Kādēļ notiek šāda parādība:
Diagrammā ar līknēm redzams klasisks bīdes stabilitātes (shear Stability) trūkums. Tas nozīmē, ka eļļa satur pārlieki daudz viskozitātes modifikatora vai arī tas nav pietiekami kvalitatīvs.


Ja esmu uzminējis ar lietoto eļļu, tad droši vien jau būsi redzējis Amsoil Motorcycle Oil Study 2009, kur konkrētā eļļa daudzos būtiskos parametros pārsteidzoši, bet saņēmusi ļoti zemu vērtējumu. Kā viens no konkrētās Motul eļļas trūkumiem uzrādīta tieši vāja viskozitātes stabilitāte.

Zīmīgi, ka zemāk redzamais mērījums 4,88 cP precīzi saskan ar manā diagrammā iegūto ~5cSt @+150C, kas arī ir kritiskais viskozitātes parametrs. Robeža gan pēc SAE J300 (zilā tabula) šai viskozitātes klasei ir 3,7cP, taču tas ir tikai standarts, kas attiecas arī uz auto eļļām. Attiecīgi HD V veida motoram visdrīzāk šī robeža iraid augstāka. Mēģināju šo robežu atrast, bet nepietika pacietības.
Līdz ar to var gadīties, ka pārkarsētā un/vai smagi grieztā motorā kādai virsmai eļļas plēve var izrādīties pārāk plāna.





Izrietot no teiktā, domāju, ka būtu saprātīgi pamēģināt kādu stabilāku eļļu un tad skatīties rezultātu.

Katram gadījumam – man nekā personīga pret Motul, jo viņu sortimentā ir arī patiešām lieliski produkti, taču konkrētajam produktam, ņemot vērā tā cenu, šis ir būtisks trūkums.
Būtu sagaidāms, ka tik dārgai eļļai izmantotu pēc iespējas mazāk viskozitātes modafikatoru.
Katrā ziņā analīžu atskaite neuzrāda navienu citu iemeslu viskozitātes kritumam.

Starp citu – no eļļas nolietojuma viedokļa, tā arvien ir teicamā stāvoklī, ko apliecina arvien augstais TBN. Tā ir esteru bāzes eļļas viena no preikšrocībām.
Ja nebūtu šī viskozitātes problēma, es Tev ierosinātu palielināt eļļas nomaiņas intervālu par 10-15%.

Tas pats, no nomaiņas intervāla viedokļa, attiecas uz gaisa filtru, kurš man nezināmu iemeslu dēļ "iešņaucis" pārlieku daudz silīciju.
[sarakstē uzzināju, ka izmantots K&N filtrs. tā kā man nav iemesla apšaubīt šī ražotāja kvalitātes standartus, visdrīzāk problēma meklējama uzstādīšanā vai apkopē. tas jāpēta sīkāk]


Atrisinot gaisa filtra un viskozitātes problēmas, visdrīzāk rādītāji nostāsies vietā un varēs palielināt nomaiņas intervālu.

Jautājums:
Vai Tu piekristu, ka es, nomaskēju Tavu identitāti un šo matēriju izmantoju savā gara darbā? Moš atļausi arī nopublicēt MP, bet tas droši vien jau būtu par daudz prasīts.
[atļauju saņēmu]

Tas pagaidām arī viss.

Ja rodas jautājieni vai neskaidrības, noteikti raksti/zvani.

Veiksmi,
Ēriks

Offline

edmundo
27. Dec 2012, 23:29#43

Kopš: 14. Jun 2012

Ziņojumi: 131

Braucu ar: Suzuki DL1000, Honda CBF600, Jawa 250/559 un Jawa 638

Negribu ne slavēt ne aizstāvēt motul , bet eļļu ieteicams mainīt ik sezonu. Ja esi dzelzs pakaļa un nogāzē 10k sezonā , nu mani 2x sezonā un bēdu nezināsi

-----------------
Hit the road, Jack!

Offline

Archy96
27. Dec 2012, 23:39#44

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120

Nu zini, Niere, ja runāt par to silīciju, jeb vienkārši izsakoties smiltīm - nu nefiltrē tie sporta filtri 100% visus tos putekļus, it sevišķi, ja nav kā nākas saeļļots, pacel viņu pret gaismu, redzēsi, ka "spīd cauri", viņi ir domāti pa lielam sportam, nevis kapāšanai pa 10000km sezonā, tas mans viedoklis, kaut gan tiem laikam bija arī street versijas ar spēcīgākām filtrēšanas īpašībām.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Goblins
27. Dec 2012, 23:54#45

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2881

Braucu ar: 800 cc, Bandītu un RE

Archij smiltis ir SiO2 jeb sīlīcija dioksīds kurš ir sasodīti stabila viela, bet iespējams ka Niere bija domājis tieši to

tīrs silīcijs ir ļoti reti sastopams

Niere, šis analīzes var;es izveikt arī nākamgad gribās redzēt ko parādīs bandītam



-----------------
man garšo alus

eet jeuw kak

Offline

West
28. Dec 2012, 00:06#46

Kopš: 04. May 2008

No: Liepāja

Ziņojumi: 320

Braucu ar: Honda VTX 1800

Vismaz man pavasarii paraadiisies atpakalj filtrs papiirnieks. No shiem shkjuuninga gaisa filtriem arii degvielas pateerinshj lielaaks.

Offline

Niere
28. Dec 2012, 01:53#47

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

uz MP pastu saņēmu motoTurer pārdomas par filtru tēmu. domāju, ka nebūs liels grēks, ja sarunu pārcelšu uz šo sadaļu. Īpaši jau tādēļ, ka filtrēšana nav mazāk svarīga kategorija par eļļošanu.


27-12-2012, 21:20:27 motoTurer rakstīja:
Par cik tika pieminēts gaisa K&N filtrs, tad šajā sakarā man ir ko papildināt. Braucu ar smago (nesporta) enduro un ļoti bieži pa vietām, kur prasītos vieglāks mo. Tāpēc labs filtrs ir viena no svarīgākajām lietām. Lai zinātu kādu filtru vajag, svarīgi ir zināt ko jānofiltrē:
1. makrodaļas - sākot ar mušām un beidzot ar smilšu graudiem
2. ūdens šļakatas (iespēju robežās)
3. smalkā putekļu frakcija
Kādi ir filtri:
1. papīra
2. viena vai divu slāņu porolona
3. k&n veidīgie
Esmu izmēģinājis visus trīs. Protams apstākļos, kas atbilst enduro.
Papīra filtrs: tiek godam galā ar makrodaļām, šļakatām. Ar grantenes smalko putekļu frakciju lielos daudzumos jau daļēji. Pēc nobrauktiem 300 km sāk pamazām vilkt cauri.
K&N veidīgie: filtrē tikai makrodaļas un nedaudz smalko frakciju (līdz filtra eļļa tiek piesātināta un tad jau taisnā ceļā....)
Porolona: divslāņu, plaši pielietoti krosā u.t.t.. Bez lieka uztraukuma ar pareizi saeļļotu, pa jebkuriem putekļiem braucu līdz 1000 un pat nedaudz+km.
Šie ir tikai mani novērojumi un šosejas braucējam manis pieminētie km liksies kā neiedomājams murgs. K&N manā skatījumā ir piemērots tikai ļoti ideāliem apstākļiem. Tā kā k&n nav nemaz tik nevainīgs...


Vispirms jāsaka, ka filtri nav mana stiprā puse un negribu tēmā uzmesties par specu, tomēr dalīties pieredzē no eļļu konteksta.

Kā jau novēroji, ar filtriem ir visai līdzīgi kā ar eļļām – tos nežēlīgos braukšanas apstākļos vai specifiskā pielietojumā var nokaut daudz ātrāk, kā ražotājs rekomendējis. Bet parasti ir arī atruna, kā, piemēram, šī no R1 manuāļa:


(gaisa filtrs jāmaina biežāk, ja tiek braukts sevišķā slapjumā vai putekļos)

Tikai nevienā manuālī nav nekas sīkāk skaidrots, kāda tad ir robeža un kritēriji. Attiecīgi, viss tiek atstāts katra raidera subjektīvam vērtējumam. Saprotams arī, ka ražotājs nav spējīgs objektīvi sīkāk skaidrot visus iespējamos apstākļus, kas ietekmē reālos apkopes intervālus.
Rezultātā vieni eļļas/filtrus maina nesamērīgi agri, citi griež, kamēr griežās.

Lai gan runa par filtriem, arī šajā gadījumā vienīgais objektīvais instruments patieso intervālu un produkta pielietojuma atbilstības noteikšanai iraid lietotās eļļas analīze.

Savulaik man rokā nonāca kāda Parīze-Dakāra endūra eļļas analīze. Tam mocikam apkope, saprotams, tika veikta pēc katra posma. Un droši jau, ka ar max iespējamo produktu performanci. Visdrīzāk tur, kur cīnās par sekundēm, upurēta tiek filtrēšanas spēja, kādēļ eļļā silīcijs bija baisā daudzumā. Un arī nodilums, man kā ikdienas braucējam, radīja sfinktera spazmas. Un atceros arī, ka par to netika izrādīts sevišķs izbrīns. Galu galā tie dzelži visu laiku sēž astē kādam putekļu mākonim. Zinu, ka pasākumi, kas noris vulkāna pelnos, ir vispār totāla nāve motoriem, jo tās stikla daļiņas ir būtiski mazākas par smiltīm un abrazīvākas.
Ar to gribēju teikt, ka pieļaujamā piesārņojuma robežas pat viena modeļa tehnikai tiek koriģētas atbilstoši pielietojuma videi. Tā, piemēram, tračiņiem, kas darbojas grants karjeros, vienmēr silīcijs ir paaugstināts, ja vērtē pēc caurmēra robežām.
Attiecīgi, ja Tev jau pēc 300km filtrs ir ciet, saprotams, ka jārīkojas vai jāsamierinās ar sekām. Bet viena lieta gan – reālo situāciju eļļā jau Tu nezini tā kā tā. Silīcijs, ja vien nav saujām grābjams, vizuāli eļļā nav pamanāms. Turpretim iespējams, ka filtrs, neskatoties uz ārējo paskatu, arvien pietiekami veiksmīgi pilda funkciju.

Par konkrēto gadījumu ar HDavidson:
Tā kā tīri teorētiski čoperi brauc relatīvi ideālos apstākļos, tiem gaisa filtrēšana vieglāka. Tomēr arī šajā gadījumā jādomā, kā silīcija klātbūtni eļļā novērst. Šādā situācijā daudzi uzreiz ķeras pie palielināta filtrācijas koeficienta filtra meklējumiem (tas attiecas arī uz eļļas filtriem), aizmirstot, ka filtram vēl ir jānodrošina arī pietiekama plūsma. Bet nu ok, pieņemu, ka šeit to visi zina.
Vai konkrētā gadījumā ar K&N filtru ir problēma, nemāku teikt, to jāskatās pašam īpašniekam. Protams, kā jau teicu – vispirms jānovērtē uzstādīšanas/apkopes kļūdas un tikai tad jāķeras pie alternatīvu meklējumiem.

Savulaik manam ZX12R bija kapitālas problēmas ar ražotāja uzstādīto gaisa filtru, ko uzrādīja analīzes. Tiklīdz nomainīju uz K&N, problēma pazuda. Un tam rīkam tomēr 1,2L plauša.
No tā jāsecina, ka katra situācija jāskata atsevišķi, kontekstā ar braukšanas apstākļiem, mociku, raideri un pašu filtra tipu/modeli.
Ir redzētas arī citas analīzes ar K&N filtriem un acīmredzamas problēmas nemanīju, kas, protams, nenozīmē, ka tādas nevarētu būt citos gadījumos.

Par dažādu daļiņu izmēriem:
Būtiski ir tas, ka motora virsmām viskaitīgākās ir tieši 4-15 mikronu daļiņas, jo tās precīzi sakrīt ar eļļas plēvītes biezumu. Lielākām iekļūšana starp virsmām ir apgrūtināta, bet mazākas vienkārši peld eļļā.
Savukārt spektrālanalīze nosaka 1-3 mikronu daļiņu koncentrāciju, taču visu daļiņu koncentrācija parasti ir apmēram proporcionāla. Attiecīgi, ja 1-3 mikroni ir virs normas, virs normas būs arī 5-10, tikai mazākā skaitā.
Ar to gribēju teikt, ka Tevis minētais apsvērums „svarīgi ir zināt, ko jānofiltrē” vairāk skatāms no aspekta, cik smalku filtrējumu gribam panākt un par kādu cenu.

Offline

Niere
28. Dec 2012, 02:03#48

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


27 Dec 2012, 23:29:23 edmundo rakstīja:
Negribu ne slavēt ne aizstāvēt motul , bet eļļu ieteicams mainīt ik sezonu. Ja esi dzelzs pakaļa un nogāzē 10k sezonā , nu mani 2x sezonā un bēdu nezināsi

domāju, ka 10k ir nogriezts vienā sezonā.
taču tas neko nenozīmē, pat ja eļļa būtu izvilkta uz divām sezonām. Viskozitātes modifikatora molekulas "lūzt" tikai motora darbības laika. no stāvēšanas, pat pilnīgi nolietotā eļļā, tās struktūra nemainās.

protams, mainot eļļu 2x biežāk, minētā problēma mazinās, taču ne radikāli un pat ne par divām reizēm. testi uzrāda, ja modaifikatoram ir tendance neturēt "karsto" galu, tad tas par saviem 70-80% izpaužas nomaiņas intervāla pašā sākumā.

un galu galā - ja eļļas ražotājs datu lapā raksta, ka eļļa īpaši piemērota HD, tad tai viskozitāti jānotur SAE 20W-50 robežās visu moča ražotāja noteikto intervālu.

Offline

Niere
28. Dec 2012, 02:37#49

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


27 Dec 2012, 23:39:37 Archy96 rakstīja:
- nu nefiltrē tie sporta filtri 100% visus tos putekļus, it sevišķi, ja nav kā nākas saeļļots, pacel viņu pret gaismu, redzēsi, ka "spīd cauri"


lūk - "ja nav kā nākas saeļļoti".
bet tieši tur jau tā sāls. vēl jau jāņem vērā, ka tā tomēr nav vienkārši lipīga lupata pie kuras mušas ķeras.
tas, ka redz cauri, vēl neko nenozīmē.
bet nu, jebkurā gadījumā, to, vai filtrs pilda funkciju, uz aci noteikt nevar nevienā gadījumā.
dažos gan var noteikt, ka nepilda, taču tā tad jau ir katastrofa.

saprotu, ka Tu vērtē pēc tradicionālo filtru kritērija, kur materiāla blīvums nosaka filtrēšanas kvalitāti.

ok, ar šo nav nodoma teikt, ka Tev nav taisnība. vienkārši tad tā štelle jāpēta sīkāk.
viens ir skaidrs - silīcijs motoreļļā, neatkarīgi no filtra tipa, ir biežākais kontaminants.
pārsvarā gadījumu tehnikas īpašnieki ir gadiem braukuši un nav pat iedomājušies, ka tā varētu būt problēma.

btw
žēl savulaik neizdevās iemūžināt, kā viens frukts izrāva gaisa filtru, tad no visa spēka močīja pa stabu, ka putekļu mākonis, un nevīžīgi iemeta atpakaļ motorā
morāle:
ko neredzu [eļļā], tas neeksistē.

Offline

Niere
28. Dec 2012, 02:43#50

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


27 Dec 2012, 23:54:58 Goblins rakstīja:
Archij smiltis ir SiO2 jeb sīlīcija dioksīds kurš ir sasodīti stabila viela, bet iespējams ka Niere bija domājis tieši to
tīrs silīcijs ir ļoti reti sastopams

jā, tieši to biju domājis.
tā kā spektrālanalīze no Si02 fiksē tikai silīciju, attiecīgi arī vienkāršoju.
protams, silīcija izcelsme eļļā var būt arī no citiem savienojumiem, taču visparastākie putekļi/smiltis ir biežākā.

Niere, šis analīzes var;es izveikt arī nākamgad gribās redzēt ko parādīs bandītam

jā, varēs arī nākamgad.

Offline

seriqous
28. Dec 2012, 07:18#51

Kopš: 03. Apr 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 573

Braucu ar: Moto

Paldies NIerem.Es arī labprāt aizsūtīšu nākamgad eļļu.

Offline

lomsz
28. Dec 2012, 09:29#52

Kopš: 08. Nov 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 815

Braucu ar: XV 1700 RS Warrior

uz dusk HD stāv Forcewinder ārējais koniskais K&N filtrs, oriģinālā gaisa kaste noravēta (līdzīgi kā man)...No turienes arī smiltis... Tādā veidā likti filtri prasa biežāku apkopi...

Offline

Niere
28. Dec 2012, 12:28#53

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


28 Dec 2012, 07:18:19 seriqous rakstīja:
Paldies NIerem.Es arī labprāt aizsūtīšu nākamgad eļļu.

vienmēr laipni!
Jums informācija par dzelzi da sirdsmiers, man materiāls pašizglītībai

Offline

Niere
28. Dec 2012, 12:34#54

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


28 Dec 2012, 09:29:38 lomsz rakstīja:
uz dusk HD stāv Forcewinder ārējais koniskais K&N filtrs, oriģinālā gaisa kaste noravēta (līdzīgi kā man)...No turienes arī smiltis... Tādā veidā likti filtri prasa biežāku apkopi...

nu, re! tas visnotaļ varētu būt iemesls. ārējie/koniskie filtri patiešām labi izskatās, bet apkope tiem patiesi kaprīza būšana. īpaši, ja dusk mocim līdzīga izmēra plauša kā Tavējam.

Offline

Sliktais
28. Dec 2012, 17:57#55

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i

Interesants scenārijs, kopumā. Būs laikam nākošgad pirms eļļas maiņas arī paraugam trauciņā jāiepilda vecā eļļa analīzēm. Filtrs arī BMC, hvz, kas tur beigās sanāks

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

kasparitto
28. Dec 2012, 18:15#56

Kopš: 18. Jul 2010

Ziņojumi: 168

Braucu ar:

Šo vajag atcerēties nākamajam gadam. Arī labprāt uzzinātu šādas detaļas.

Offline

Pauliic
28. Dec 2012, 18:16#57

Kopš: 21. Apr 2008

Ziņojumi: 920

Braucu ar: GS

Niere - pēc tevis teiktā sanāk, ka eļļa pa ziemu mocī nemaitājas, ja tas stāv nedarbināts?

respektīvi, ja pa sezonu esmu nobraucis ~2 tūkst km, pavasarī būtu jāmaina eļļa?

un kāds ir tavs viedoklis par darbināšanu ziemā - ir labi padarbināt reizi nedēļā/mēnesī, vai nolikt un pavasarī škilt dziesmā?

-----------------
Pārdošanas aģentūra Nerūsējošā tērauda izlietnes Tērauda izstrādājumi
Grīdlīstes

Offline

Niere
29. Dec 2012, 08:17#58

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


28 Dec 2012, 18:16:53 Pauliic rakstīja:
Niere - pēc tevis teiktā sanāk, ka eļļa pa ziemu mocī nemaitājas, ja tas stāv nedarbināts?

Manis sacerēti raksti (pagaidām šajā vietnē)

respektīvi, ja pa sezonu esmu nobraucis ~2 tūkst km, pavasarī būtu jāmaina eļļa?

iespējams, ka varētu vēl pavilkt arī nākošgad. bet objektīvi atbildēt uz to var tikai jau minētā analīze. tas tādēļ, ka eļļas stāvokli ietekmē pārāk daudzi apstākļi.
attiecīgi, bez šādas analīzes, mana atbilde būtu, ka eļļu jāmaina tā kā tā.

un kāds ir tavs viedoklis par darbināšanu ziemā - ir labi padarbināt reizi nedēļā/mēnesī, vai nolikt un pavasarī škilt dziesmā?

Mans viedoklis

Offline

Pauliic
29. Dec 2012, 09:58#59

Kopš: 21. Apr 2008

Ziņojumi: 920

Braucu ar: GS

Niere

nezināju par statoil tādu sadaļu

neesi tas rūķītis vai āķītis no reklāmām?

-----------------
Pārdošanas aģentūra Nerūsējošā tērauda izlietnes Tērauda izstrādājumi
Grīdlīstes

Offline

Niere
29. Dec 2012, 10:27#60

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

da nē, es tur sen kā vairs nešancēju.
tikai "ārštata konsultants".

Offline