Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļas maiņa
Autors | Ziņojums |
UDT | | Kopš: 07. Jun 2008
Ziņojumi: 2129
Braucu ar: Yahama
|
24 Apr 2015, 14:29:27 maris77 rakstīja:
23 Apr 2015, 19:57:39 Niere rakstīja:
Noteikti uzsildīt un tad liet nost.
Te aprakstīju procedūru, bet lasi arī pārējo par ieziemošanu:
http://www.statoil-ellas.lv/raksti/pareiza-ellas-nomaina
Bet cik tieši slikti ir to darīt bez sildīšanas? Es te vairak par regularo maiņu. Jo reāli sanāk ka mocis sēž garažā, vienu vakaru izdomā mainīt - eļā smuki nosēdusies lejā, no visām virsmām notecējusi. Arī lieki tukšgaitā darbināt 5min liekas sava veida čakars t.i. papildus laika patērīņš. Jāatzīst bieži mainu bez sildīšanas un tagad domāju vai piespiest sevi manīt ieradumu vai nē
Tas jau laikam atkariigs no temperatuuras ja maina aukstu garaazaa pie kadiem +1 graadiem iespeejams tad arii aaraa jaatecina kaadu diennakti.
----------------- Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :) | Offline | | |
maris77 | | Kopš: 27. May 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 111
Braucu ar: Kawasaki KX250F
|
24 Apr 2015, 14:49:34 mexa rakstīja:
ja motors piemēram ziemo, un vasaras sākumā tu gribi tupa noliet visu veco tad ok, tu noliesi. BET uz pārejām virsmām kur pašlaik nav eļļas, noteikti ir radusies tipa putekļu un citu kakuču kārta, varbūt drusku oksīda dēļ ūdens kontaminācijas eļļā utt. un ar veco eļļu tu "noslauki" sūdus kuri radušies stāvēšanas dēļ, un nolej beigu beigās. otrs moments ka eļļa kura ilgi gulēja noteikti nogulsnēja citus kakučus, kurus tu taču gribi noliet... nevis atstāt karterī jaunai eļļai kkā tā. pārsvarā dēļ kartera nogulsnēm vajadzētu iesildīt. ja grib izskalot pa tīro, ta saprotams ka mainam 2x...
Par putekliem motoraa gan domaju ir nedaudz parspilets. Ja tas ir regularas mainajs un ari pec ziemas es domaju plana kartinja eljas ir saglabajusies uz detalam un parejais ir notecejis lejaa.
Reali galvenais arguments liekas par to ka visi netirumi, lai kas tie butu, pie silta motora sajaucas ar elu un tadejadi izlist araa neviss paliek karterī apakšā. Kaut es nezinu cik daudz tur var palikt karterii, jo ari ar aukstas eljas plusmu tomer pa lielam iztek viss araa tieshi no kartera (jo skruve ir zemakajaa punktaa).
Takā krosiniekam jamaina bieži, liekas normāls kompromiss varētu būt ka parsvarā maina aukstu jo taa ertāk, bet šad tad nomaina karstu, uzreiz pēc brauciena, lai viss labak iztirās.
Arī - ja karstu tad jau labāk tomēr pēc brauciena, neviss vienkārši tukšgaitā uzsildītu, jo tā tomēr viss tur labāk sajaucās. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| tātad par to, kādēļ eļļu vēlams mainīt karstu.
pirmkārt jau jāteic, ka jebkurā moča manuālī būs uzsvērts, ka eļļu jāmaina tūlīt pēc tam, kā motors sasniedzis darba temperatūru. iemesli vienkārši
- karsta eļļai viskozitāte ir apmēram 15x zemāka
- viss, kas no motora jāizlej, nav izsēdies karterī.
var izveikt eksperimentu:
ņem divus vienādus traukus ar baltu iekšpusi (piem.krūzes). abās ielej karstu eļļu. no vienas uzreiz izlej laukā un atstāj kājām gaisā, otrā atstāj diennakti nosēdināt eļļu. pēc diennakts lej laukā arī otru un salīdzina abu krūžu dibenus. ja nav nekādas atšķirības, tad, iespējams, motors ir ideālā stāvoklī un/vai nomaiņas intervāls ļoti noīsināts. tad ieguvums no pareizas procedūras nebūs liels. bet maz vai kāds šeit atvēzēsies apgalvot, ka viņa mocim/eļļai iznākums būs ideāls.
vēl - ar siltu eļļu daļu no motorā paliekošās vecās eļļas var dabūt laukā ar pāris taktu apgriešanu. atdzisušam motoram no tā nebūs lielas jēgas.
motors dēļ aukstās eļļas maiņas, protams, nevar nokauties, taču viennozīmīgi, ievērojot ražotāju priekšrakstus, no jauna ielietā eļļa būs labākā stāvoklī.
es personīgi maināmu eļļu mocim vakarā karstu noleju, atstāju uz nakti un otrā dienā turpinu. arī te varat izveikt eksperimentu:
palieciet uz nakti apakšā tukšu trauku un ievērtējiet, cik daudz eļļas vēl iztek. sevišķi, ja laiku pa laikam pamaina moča sasvēruma leņķi.
jāpiebilst, ka pirmais un pēdējais nolejamās eļļas apjoms parasti satur visvairāk drazas
Citus svarīgus eļļas maiņas aspektus iesaku izlasīt iekš
"Maini eļļu ieziemojot (sevišķi tiem, kuri maina pavasarī)
un
Viltnieku risinājumi, kur piederētos arī aukstā eļļas maiņa. | Offline | | |
|
ROLEXX | | Kopš: 29. Jun 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 154
Braucu ar: Suzuki SV1000
| Vīri - kāds nodarbojas ar eļļu un filtru tirdzniecību? | Offline | | |
Auser | | Kopš: 19. May 2011
No: Baloži
Ziņojumi: 509
Braucu ar: ar dūšīgu dāmu vārdā KeiTija-M
| Ieskaties šeit.
----------------- Dzīve dota 1reiz. Vajag nodzīvot to tā, lai tur augšā visi būtu uz pakaļas un teiktu: atkārto vēlreiz. | Offline | | |
bastard | | Kopš: 27. Apr 2010
Ziņojumi: 40
Braucu ar: apakšveļu
| Aizvakar nomainīju eļļu, pēc pirmā 1/2h izbrauciena viss skaisti. Nākošajā dienā braucot sāka rasties problēmas no 4 tikt uz 3, šodien jau problēmas ir no jebkura ātruma (izņemot no pirmā uz neitrālo) slēgties uz leju - sanāk ar kāju vairāks reizes slēgties lai, piemēram, no 6tā tieku uz 5to. Kustība ir, bet ātruma it kā 'neieķerās'
Pirms eļļas maiņas varēju uz vietas stāvot brīvi tikt līdz no 1 uz 6 un atpakaļ, tagad katru ātrumu uz vietas stāvot varu dabūt tikai ar nelielu moča kustināšanu.
Iepriekš eļļa bija pussitētika, šoreiz izdomāju pāriet uz sintētiku (kas ir vajadzīga pēc manuāļa)
Tas kaut ko ietekmē? Varbūt pēc laika paliks labāk? Vai arī nejaušas sakritības pēc man ir radušās tehniskas problēmas, kas nav saistītas ar eļļas maiņu?[ Šo ziņu laboja bastard, 12 Sep 2015, 21:53:32 ] | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| Pirmkart uz vietas stavot sekvencialo karbu neviens nesleedz caur visiem atrumiem. Tas ir normali ja to nevar izdariit. Visi atrumi jasledz pec kartas. ja problemas braucot. Tad sajuugs tev normali strada? Varbuut maz izspiezh. Un jaunaa elja ir pa biezu... leeji ko raksta manuaalis? Kaadu leeji pirms un peec un kaads mocis? Man liekas ka tev vaina sajuugaa. Parejais ir ok. Ja iedosi izbraukt kadam pieredzejusam gan jau dzirdesi ko teicu... tas mineejums
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
bastard | | Kopš: 27. Apr 2010
Ziņojumi: 40
Braucu ar: apakšveļu
|
13 Sep 2015, 11:19:38 mexa rakstīja:
Pirmkart uz vietas stavot sekvencialo karbu neviens nesleedz caur visiem atrumiem. Tas ir normali ja to nevar izdariit. Visi atrumi jasledz pec kartas. ja problemas braucot. Tad sajuugs tev normali strada? Varbuut maz izspiezh. Un jaunaa elja ir pa biezu... leeji ko raksta manuaalis? Kaadu leeji pirms un peec un kaads mocis? Man liekas ka tev vaina sajuugaa. Parejais ir ok. Ja iedosi izbraukt kadam pieredzejusam gan jau dzirdesi ko teicu... tas mineejums
pirms tam nav bijušas problēmas ar slēgšanos, tāpēc gribētu domāt, ka sajūgs joprojām strādā normāli.
iepriekš bija pussintētika 10W40, iēju tā paša ražotāja sintētiku 5w40. Razotājs gan ir paredzējis sintētiku 10W40 vai 10W50, bet tāda nebija uz vietas pirkšanas brīdī. Tiešām eļļa varētu būt par biezu?
Mocis Triumph Street Triple | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| Neatbildeji uz jautajumu kaada ellja? Viskozitaate ir viens, razotajs ir kas cits un diezgan butisks. It ipashi elljas marka. Tas ka bija ok nenoziime ka ir. Ja brivgaita ir kaa manuaali tad var pienjemt ka ir plusminus ok. Tavaa gadiijumaa velk sajuugs. Vainu ne tas ieliets, vainu sajuugs maz izspiezh, vainu kko nebtaa dari. Mocis no mocha atskjiras ar brauksanas ipatnibam. Citam sledzot gangjus sajugu atrak citam velak jaizspiezh lai nav klakskjis utt. Te parsvara motora ipatniba.aizbrauc pie kada meistara lai izbrauc. mosh pat vainas nav dzirdeeti lidzigi gadijumi kad pa daudz liekas
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
bastard | | Kopš: 27. Apr 2010
Ziņojumi: 40
Braucu ar: apakšveļu
| eļļa - Motorex. servisa džeks teica, ka 'gavno'
tiešām? ir kādam kādi komentāri par Motorex?
bet teica arīdzan, ka pēc slēgšanās sajūtām problēma tomēr visticamāk ir kkur ātrumkārbā - jātaisa vaļā un jāskatās, tā ka tā varētu būt nesaistīta apstākļu sakritība, ka līdz ar eļļas maiņu neslēdzās.
13 Sep 2015, 23:49:59 mexa rakstīja:
Neatbildeji uz jautajumu kaada ellja? Viskozitaate ir viens, razotajs ir kas cits un diezgan butisks. It ipashi elljas marka. Tas ka bija ok nenoziime ka ir. Ja brivgaita ir kaa manuaali tad var pienjemt ka ir plusminus ok. Tavaa gadiijumaa velk sajuugs. Vainu ne tas ieliets, vainu sajuugs maz izspiezh, vainu kko nebtaa dari. Mocis no mocha atskjiras ar brauksanas ipatnibam. Citam sledzot gangjus sajugu atrak citam velak jaizspiezh lai nav klakskjis utt. Te parsvara motora ipatniba.aizbrauc pie kada meistara lai izbrauc. mosh pat vainas nav dzirdeeti lidzigi gadijumi kad pa daudz liekas
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
14 Sep 2015, 19:07:25 bastard rakstīja:
eļļa - Motorex. servisa džeks teica, ka 'gavno'
tiešām? ir kādam kādi komentāri par Motorex?
[...]
zīmolu šoreiz apspriest nebūs jēgas. motorex-am ir dažādi produkti. kas par eļļu?
edit: apsteidzot atbildi - ja ir reālas slēgšanās problēmas, tās visdrīzāk būs minimāli saistītas ar izmantoto eļļu. eļļa var tikai nedaudz piesegt briestošas mehānikas problēmas, vai arī paātrināt to izpaušanos.[ Šo ziņu laboja Niere, 14 Sep 2015, 23:05:15 ] | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| ja staigā pedālis bet nesaķer es minētu ka jālūr selektorā, mos tur kas ieķēries. vai tu ar jauno eļļu salēji visādus brīnumus kā metāla skaidu un plastmasu
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
bastard | | Kopš: 27. Apr 2010
Ziņojumi: 40
Braucu ar: apakšveļu
|
14 Sep 2015, 23:01:07 Niere rakstīja:
14 Sep 2015, 19:07:25 bastard rakstīja:
eļļa - Motorex. servisa džeks teica, ka 'gavno'
tiešām? ir kādam kādi komentāri par Motorex?
[...]
zīmolu šoreiz apspriest nebūs jēgas. motorex-am ir dažādi produkti. kas par eļļu?
edit: apsteidzot atbildi - ja ir reālas slēgšanās problēmas, tās visdrīzāk būs minimāli saistītas ar izmantoto eļļu. eļļa var tikai nedaudz piesegt briestošas mehānikas problēmas, vai arī paātrināt to izpaušanos.
tā arī visticamāk būs.
tomēr būtu interesanti uzzināt eļļas cilvēka viedokli - bija pussintētika 'Top Speed' 10W40, ielēju sintētiku 'Power Synt'5W40. Kāda no tām ir ok (sorry ja šis kaut kad jau ir iztirzāts)? | Offline | | |
bastard | | Kopš: 27. Apr 2010
Ziņojumi: 40
Braucu ar: apakšveļu
|
14 Sep 2015, 23:29:38 mexa rakstīja:
ja staigā pedālis bet nesaķer es minētu ka jālūr selektorā, mos tur kas ieķēries. vai tu ar jauno eļļu salēji visādus brīnumus kā metāla skaidu un plastmasu
nezinu, vai ir būtiski šo pieminēt, bet pirms liešanas kanna apgāzās un izlija uz smilšainais grīdas, bet ko tur daudz - visu ar lupatu gandrīz saslaucīju, salēju atpakaļ spainī un ielēju mocī caur sarūsējušu piltuvi. un tā kā šķita, ka eļļas bija par maz, pielēju līdz lūpai klāt 646to (jo bija pa rokai).
bet eļļa bija jauna, tas neko nevarētu mainīt
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Gearchanging problems
Doesnt go into gear or lever doesnt return
Clutch not disengaging
Selector forks bent or seized. Often caused by dropping the bike, or from lack of maintenance. Overhaul transmission
Gears stuck on shaft. Caused by lack of lubrication or excessive wear in bearings and bushings. Overhaul transmission
Selector drum binding. Caused by lubrication failure or excessive wear. Renew the drums and bearings.
Gearchange lever return spring weak or broke.
Gearchange lever broken. Splines stripped out of lever or shaft, or from a drop.
Gearchange mechanism arm ends broken or worn. Full engagement of gears difficult. Renew shaft assembly.
Gearchange arm spring broken. The arm "floats" and causes sporadic operation. Renew spring
Jumps out of gear
Selector forks worn
Gear grooves worn
Gear dogs or slots worn or damaged.
Overselects
Selector drum gear positioning lever not functioning or spring is broken. | Offline | | |
Dzzurdzzis | | Kopš: 25. Jan 2015
No: Rīga
Ziņojumi: 11
Braucu ar: e-talonu
| Uz ziemošanu iegāzu dzinējā 3 dažādas eļļas - Statoil 10W40, 15w40 un kādus 300 gramus ENEOS 10w40. Tam taču nevajadzētu nekādā gadījumā atstāt nekādas sekas dzinējam? Tīri iegāzu un nobraucu kilometru līdz ziemošanas vietai.
[ Šo ziņu laboja Dzzurdzzis, 02 Nov 2015, 15:47:44 ] | Offline | | |
elf | | Kopš: 29. May 2008
No: Alūksne
Ziņojumi: 1205
Braucu ar: Honda Transalp XL650V+Pav40,Jawa 634,Iž Planeta Sport ,Dnepr 11,Lada 4x4 .Rīga-7. Buhanka .
|
02 Nov 2015, 15:23:05 Dzzurdzzis rakstīja:
Uz ziemošanu iegāzu dzinējā 3 dažādas eļļas - Statoil 10W40, 15w40 un kādus 300 gramus ENEOS 10w40. Tam taču nevajadzētu nekādā gadījumā atstāt nekādas sekas dzinējam? Tīri iegāzu un nobraucu kilometru līdz ziemošanas vietai.
Praktiski seku nebūs....teorētiski var atrast 101 variantu kāpēc tā nevajadzēja.
----------------- -----------------
Ar motociklu nenoveco....
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| ziemošanai vispār jebkuru moto eļļu vai to sajaukumu var lietot.
neaizmirsti, ka šo 'konservācijas' eļļu vari droši izmantot vēl pāris ziemas. Vien iepildi slēgtā traukā. | Offline | | |
kaspers22 | | Kopš: 10. Apr 2016
No: Liepāja
Ziņojumi: 340
Braucu ar: DRZ400 & 450SXF - Stieni ;o)
| https://lh4.googleusercontent.com/-_vGAy_tMeUk/...-no/SAM_2428.JPG
----------------- Nebrauc ātrāk kā Tavs sargeņģelis spēj lidot. | Offline | | |
miersuzzemes | | Kopš: 12. Aug 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 43
Braucu ar: Husqvarna TE 450
| Kāds var nokomentēt no mana mopēda Workshop Manual izvilkto bildi?
Eļļa jāmaina vai nu pēc 15h vai 10'000km - un tā ir baigā starpība.
Ja man ir Husqvarna TE 450, kas ir street legal (jo numuri 'n' shit man ir), tad pēc šīs bildes sanāk, ka 1000km vai 5000km, vai 15h, vai 5h?
| Offline | | |
|
|