Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| paldies, Bagar, ka padālījies.
saitē vinotaļ vērtīgas lietotu motoeļļu analīžu kopsavilkuma tabulas. vienīgi korekti būtu bijis pierakstīt arī laiku, kad analīzes veiktas. receptes mēdz mainīties.
un tomēr, ātri izskrienot ar acīm, tur daudz vērtīgas informācijas.
piemēram, šeitan redzamo ainu ar viskozitātes bīdes stabilitāti ļoti populāram produktam arī mēs šeitan savulaik caur analīzēm apspriedām.
[ Šo ziņu laboja Niere, 14 Apr 2020, 17:50:10 ] | Offline | | |
sandors | | Kopš: 22. Nov 2014
Ziņojumi: 642
Braucu ar: auto-moto-velo
|
06 Jan 2020, 12:51:28 Gvido777 rakstīja:
Ahoi moto tauta!
Papētot iepriekš visus video par mītiem par eļļam utt.
Vai kāds ir lietojis Holande ražotu eļļu Eurol ?
10W40 un visi Jaso Ma2 utt.
Skatos ka šai eļļai bildē uz kannas norādīts SL, bet I-veikalos visi raksta SG standartu.
| Offline | | |
sandors | | Kopš: 22. Nov 2014
Ziņojumi: 642
Braucu ar: auto-moto-velo
| Jau vairākas maiņas izmantoju MOTO RACING 4T
10W40 , kanna bija kaut kas ap 22 eur.
Adrese: Mūkusalas iela 72b, LV-1004
Viņu veikaliņš kādreiz bija pie galvenās ieejas, tagad tur remonts un telpas tukšas. Blakus serviss teica ka viņi bankrotējuši.
Zvanīju uz veikalu, teica ka viss notiek,viņi esot kaut kur turpat aiz tās 4 stāvu ēkas...pats vēl neesmu bijis, tik garāmbraucot redzēju ka vecās telpas tukšas.
Starp citu, šai eļļai, caur Nieri, 2015 gadā taisījām labaratoriju. Eļļa ar nobraukumu 4000 km. Viss bija normas robežās. Moto 6 ninja tad bija.
MOTO RACING 4T
10W40
Quality levels
• API SN
• JASO T 903:2016 MA2
| Offline | | |
|
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Komentārs par SG vs SL:
API klases moto (ar kombinēto motors/kārba/sajūgs) kontekstā skatāmas ne tik lineāri tieši, jo izstrādāta konkrēti tikai motoriem. | Offline | | |
mezavecis | | Kopš: 11. Jan 2009
Ziņojumi: 795
Braucu ar:
| Šodien man kolēga uzdeva sakrālu jautājumu-vai krosinieku gaisa filtru eļļām ir kādi standarti un būtiskas atsķirības? | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| katrā ziņā nekādas klasifikācijas vai testa metodes nekad neesmu dzirdējis. bet atšķirība tām noteikti varētu būt gan. taču tas, acīmredzot, uz personīgu preferenču rēķina. | Offline | | |
sandors | | Kopš: 22. Nov 2014
Ziņojumi: 642
Braucu ar: auto-moto-velo
|
11 May 2020, 19:05:12 Niere rakstīja:
Komentārs par SG vs SL:
API klases moto (ar kombinēto motors/kārba/sajūgs) kontekstā skatāmas ne tik lineāri tieši, jo izstrādāta konkrēti tikai motoriem.
Vai vari precizēt , ko ar to domā? | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| baigi gari jāraksta, lai saprastu visu problēmas aprisi, taču mēģināšu īsumā:
API klases apraksta tikai motora prasības, neapraksta kārbas un sajūga. Līdz ar ekoloģijas parsībām no eļļām tiek spiesta laukā vecās tehnoloģijas virsmu aizsardzības ZDDP piedevas. To kompensē ar modernākām, augstvērtīgākām organisko skābju piedevām (īpaši jau uz arvien samazinošos viskozitāšu fona), taču ne visos gadījumos tās apmierina kārbas prasības. Vienlaikus, tā kā nav īsti aptverošas kārbas prasību klasifikācijas pat JASO T903 klasifikācijā [http://www.jalos.or.jp/onfile/pdf/4T_EV1904.pdf ], tad daudzi OEMi ir atturīgi noteikt jaunākās API klases kā primāro rekomendāciju. Līdz ar to nav jābrīnās, ka sastopamas arhaiskas 93.gada API SG rekomendācijas, jo tas ir konservatīvi un droši, kaut arī tāda eļļa galīgi vairs neatbilst daudzajām dažādām prasībām vēl arī bez virsmu aizsardzības.
JASO solīja papildināt savas MA/MA2 klašu prasības ar kārbu testiem vismaz pirms 10 gadiem, bet nezinu iemeslus, kādēļ tas nav noticis. Yamaha par to ļoti sen cepās un ir vieni no fīreriem tajā organizācijā, taču nekā...
Skaties tajā *.pdf dokumentā 5.lpp., tur uzrādīts, ko ietver attiecīgie MA/MA2. Tie ietver arī API klasi, sākot no SG līdz SM. Taču absolūtā vairākumā gadījumu pat pašu spicāko moču eļļu ražotāji augstāk par SL pagaidām neiet. | Offline | | |
sandors | | Kopš: 22. Nov 2014
Ziņojumi: 642
Braucu ar: auto-moto-velo
|
Līdz ar to nav jābrīnās, ka sastopamas arhaiskas 93.gada API SG rekomendācijas, jo tas ir konservatīvi un droši, kaut arī tāda eļļa galīgi vairs neatbilst daudzajām dažādām prasībām
Danke, tagad arī skaidrāks, kpēc man 2008 gada moto , manuālī ir rekomendācija eļļai, sākot no SG | Offline | | |
zix | | Kopš: 12. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 100
Braucu ar: DRZ400SM-E ; R1100S
|
11 May 2020, 22:07:27 Niere rakstīja:
baigi gari jāraksta, lai saprastu visu problēmas aprisi, taču mēģināšu īsumā:...
Skaties tajā *.pdf dokumentā 5.lpp., tur uzrādīts, ko ietver attiecīgie MA/MA2. Tie ietver arī API klasi, sākot no SG līdz SM. Taču absolūtā vairākumā gadījumu pat pašu spicāko moču eļļu ražotāji augstāk par SL pagaidām neiet.
Intereses pēc aizgāju papētīt škūnītī eļļas kanniņas un izrādās ka receptes tiešām mainās-Fuchs Silkolene Pro4 10W40XP (arī 10W50XP)-ja uz vecajām (pirms gadiem 3 pirktajām) kanniņām uzrāda API SG,SH,SJ&SL , tad tagad stāv rakstīts API SM&SN | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Viss kārtībā, konkrētajā gadījumā var uzticēties, jo esmu Fuchs strādājis un zinu, ka viņi ir līdz ar motoram svarīgo eļļas īpašību nodrošināšanu nav upurējuši kārbas aizsardzības prasības.
Turklāt produkts satur esterus, kas būtiski uzlabo virsmu aizsardzību.
Fuchs Silkolene produktu līnijā izmanto tikai jaunākās speciāli močiem izstrādātās tehnoloģijas.
Iepriekš rakstītais vairāk apraksta dzelžu ražotāju bieži pamatoto piesardzību no eļļu atsevišķiem ražotājiem, kuri "likumīgi" nogriež stūrus. Fuchs to nedara. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Piebilde:
Jāatzīst gan, ka vismaz 3 gadus konkrēto tēmu neesmu pētījis, bet situācija. ar OEM rekomendācijām un eļļu ražotāju piedāvātajiem risinājumiem pa šo laiku var būt mainījusies. | Offline | | |
soulfreak | | Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| Pastāsti, lūdzu, kā eļļas sastāvā degradējas esteri? Cik ilgi ir efektīva tāda eļļa ar esteru bāzi vai piedevu? [ Šo ziņu laboja soulfreak, 12 May 2020, 12:57:28 ] | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| esteru ir daudz dažādi pat viena pieietojuma ietvaros. kopumā, tā kā tie ir specifisku akoholu un taukskābju reakcija, kurā izdalās arī ūdens, tad ūdens klātbūtne esteru reakcija var notikt arī atgriezeniski. taču motoreļļā ūdens nav bieža paradiba, tādēļ par to īpaši nav jāsatraucas.
visādi citādi gan oksidācijas, gan termālā stabilitāte esteriem ir būtiski augstāka nekā 'širpotreba' GroupIII hidrokreka sintētikai. | Offline | | |
soulfreak | | Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| Biju dzirdējis un arī vienā video redzējis, kur apgalvo, ka esteris jau izstrādājas pie 1000km un tālāk tā eļļa esot kā parasta minerālene kāda tad ir patiesība? | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Pamateļļa nevar "izstrādāties", tā nav piedeva, kaut esteri daļēji pilda dažu piedevu funkciju. Tie var vienīgi mainīt savas īpašības. Taču, kā jau rakstīju, tie normālos darba apstākļos ir daudz stabilāki un ilgmūžīgāki par jebkuru hidrokreku.
Ja tie tik viegli "izstrādātos", tad nebūtu kā gandrīz vienīgā pamateļļa gāzes turbīnām (augsti apgriezieni, slodzes, temperatūra) tostarp civilajā un militārajā aviācijā. | Offline | | |
soulfreak | | Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| Karoče, tad varu mierīgi turpināt spricēt klāt 10% Mobile Jet oil auto eļļai!? | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Tas samazinās piedevu koncentrāciju...))
edit: gāzes turbīnu eļļas, ciktāl atceros, satur tikai antioksidantus. līdz ar to visas pārējās iekšdedzes dzinējam būtiskās piedevas, sajaucot ar 4taktu motoreļļu, tiktu atšķaidītas.
tu tiešām mauc gāzes turbīnu eļļu pie iekšdedzes motoru eļļas? ja tā, interesētu komentāri un pieredze.[ Šo ziņu laboja Niere, 13 May 2020, 00:30:39 ] | Offline | | |
soulfreak | | Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| Sanāca tikt pie dažiem litriem Mobile jet oil II. Domāju, ko ar to iesākt... sāku rakt internetu un atradu visai plašu diskusiju par šo tēmu. Kā izrādās, tie kas štatos strādā aviobāzēs, brīvi tiek pie šīs eļļas. Kāds augsti kvalificēts militāro lidmašīnu dzinēju specs pastāstīja savu un citu pieredzi ar to. Īsumā, 10% ir ok un neko ļaunu nenodarīs blīvslēgiem!
Bet smieklīgi esot tas, ka var brīvi redzēt, kuri zog to eļļu, jo zem viņu auto vienmēr eļļas peļķe! [ Šo ziņu laboja soulfreak, 13 May 2020, 00:41:59 ] | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| nu jā, esteri var būt agresīvi dažiem labiem elastomēriem.
šis i viens no retiem 'aftersales' piedevu gadījumiem, kad varētu noticēt pozitīvam rezultātam.))) | Offline | | |
|
|