Online
Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
VATERLAND | | Kopš: 01. Jan 2011
Ziņojumi: 3024
Braucu ar: Drūmo klasiku (C)
|
29 Jan 2019, 20:59:55 tuchka rakstīja:
29 Jan 2019, 16:22:04 mezamaris rakstīja:
Kāds restaurātors man teica,ka ar vecajiem tieši esot problēmas,jo režotāji ekoloģisko normu spiesti vairs nepievienojot eļļām tiem vajadzīgās vielas...
Nu bet mūsdienu motori?
Tos būvējot izmanto matereālus jau ņemot vērā smērvielu iespējas...
Jau daudz siltāks
Tikai vajadzīgās vielas ir pat vairāk, kā pirms laba laika atpakaļ.
Viss slēpjas salāgojuma precizitātē, visas slīdes detaļas, sazobes, sūkņi utt.
Jo smalkāka tehnika, jo smalkāku eļļu vajadzētu izmantot
Motoru remontu manuāļos arī ir pieteiktas pielaides, kas saprotamā valodā norāda jau automātā uz eļļas blīvumu. Nu kkā tā...
Precizē! Kādas tieši.(C) Bagars
----------------- Mach mit, mach nach, mach besser
https://www.maksla.lv | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
|
29 Jan 2019, 15:57:14 Bagars rakstīja:
29 Jan 2019, 15:21:51 Next rakstīja:
28 Jan 2019, 13:41:15 Bagars rakstīja:
28 Jan 2019, 11:52:44 Janjis rakstīja:
Labāk nokomentē Hondas neloģiku OEM uzrādīt 10W30!
Kur tieši ir neloģika? Kautkas par daudz vai par maz?
Bet kā, tavuprāt, vajadzēja?
Ārā 21 gadsimts, vajadzēja gadam atbilstošākas prasības. Bet ja tur gazonakasilka 80 gada, tad ok
Precizē! Kādas tieši prasības?
Gn4 hondas 1975 gada kaut kads standarts.
Pro Honda GN4 - Black bottle/red label. Intended as an all around 4-stroke
oil motorcycle for normal everyday riding; low heat applications. GN4 is a
petroleum-based motorcycle 4-stroke oil recommended for scooters, ATV's and
motorcycles used for light duty and low heat usage. Commuting, normal street
rides, casual trail use and low engine stress situations do not cause as much heat
to build up in the engine therefore a less expensive additive package can be
utilized. This is our original motorcycle oil formula developed specifically for
motorcycles and blended with an additive package to meet the unique shifting
requirements of shared engine and transmission sump designs. GN4 is packaged in a 1-litre black
bottle with a red label, available in 10W30, 10W40, 20W50 and also 5w30 weight for cold
weather ATV use.
Api sg 1988 gada klasifikācija | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
| Tapec ari rakstiju ka prasības pec eļļas klalitātes ir ļoti zemas, kas neliedz ieliet "labāku" eļļu un griez pilnu pulksteni | Offline | | |
|
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
28 Jan 2019, 11:52:44 Janjis rakstīja:
Labāk nokomentē Hondas neloģiku OEM uzrādīt 10W30!
Tavs jautājums, acīmredzot, prezumē pieņēmumu, ka augstāka viskozitātes klase karstajā galā vēlama, jo "vairāk ir labāk" un kaut kur esi dzirdējis, ka augstāka viskozitāte nodrošina biezāku eļļas plēvi. bet tā ir tikai daļa no sarežģītiem kompromisiem.
universālais "rule of thumb" ir šāds:
viskozitāti jāuztur cik vien iespējams zemu, bet ne zemāk kā pieļauj projektētās virsmu pretnodiluma aizsardzības prasības.
vai Honda savus dzelžus projektējusi, pārkāpjot šo likumu? protams, ka nē.
bet leģitīms varētu būt cits jautājums - vai katra eļļa notur tās uzrādīto viskozitātes klasi 'karstajā' galā? un te jāteic, ka absolūti lielākā daļa moto motoreļļu jau pēc neilga lietošanas laika zaudē vienu klasi. proti, piem., 10W-40 pārvēršas par 10W-30 (un tādēļ 10W-40 izmantošana ir pieņemama). savukārt, ja Honda iesaka 10W-30, tad gadījumā, ja tiek izmantots minerālas bāzes (ar zemu pamatēļļas viskozitātes indeksu) pamatprodukts, visai droši, ka arī 10W-30 nodils uz 5W-20. un tas pirmkārt nepatiks kārbai.
savukārt, ja tiek izmantots augstvērtīgas sintētikas 10W-30 klases produkts, ļoti ticams, ka tas paliks savā klasē, jo, salīdzinot ar, piem., 10W-40, satur mazāk viskozitātes modifikatora un augstvērtīga bāze pilda daļu no VI uzturošajām funkcijām.
ko esmu jau teicis agrāk - nepamatoti augsta viskozitātes klase 'karstajā' galā rada apgrūtinātu dzesēšanu (paaugstinās temp. sistēmā), apgrūtina filtrēšanu, rada kavitācijas korozijas risku, jaudas zudumu utml.
ja Honda projektējusi savus motorus uz 10W-30, tad arī eļļu kanāli un spraugas starp detaļu eļļojamām virsmām pieskaņotas šādai klasei. paaugstināsiet klasi un eļļai būs grūtāk cirkulēt.
vienlaikus, kas ir galvenais risks pārāk zemai viskozitātei, kā jau piesaucu, - tā ir nespēja nodrošināt pietiekamu aizsardzību kārbas zobratiem.
te pārdomām Straibeka diagramma, kur zobrati moča motorā primāri darbojas saķeres (Boundary) un pārējas (Mixed) eļļošanas režīmos.
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Next uztvēra manu mājienu. OEM rekomendācijas mēdz būt nepamatoti zemas. un tas vēl uz fona, ka tieši motociklu eļļu klasifikācijas sistēmas API, JASO u.c. ir ārkārtīgi vaļīgas un, piemēram, prasības kārbai vispār nedefinē. tieši tādēļ iespējams kapitāli iegrābties arī tad, ja esi ielējis absolūti OEM prasībām atbilstošu eļļu.
vienlaikus jāatcerās, ka OEM rekomendācijas bieži tiek noteiktas, izrietot no vajadzības piemēroties visbezcerīgākajiem tirgiem, piemēram, kaut kur Kambodžā.
kādēļ tur augstāk uzrādīju kā piemēru API SG produktu? tādēļ, ka Eiropā nu jau būs baigi jāmeklē tik zemu/antīku klasi. bet, ja būtu nopērkama, nešaubos, ka daudzi pirktu lētāko OEM pieļaujāmo produktu.
lai bildi sarežģītu vēl vairāk - pēc API klasifikācijas augstākas klases produkts ne tuvu visos gadījumos uzskatāms par "labāku". bet par to tad gari jāraksta. | Offline | | |
kba-pro | | Kopš: 24. May 2012
Ziņojumi: 951
Braucu ar:
|
30 Jan 2019, 09:12:27 Niere rakstīja:
OEM rekomendācijas mēdz būt nepamatoti zemas.
Laikam esmu sadzirdējis beidzot jautājumu kuru pats nemācēju īsti noformulēt.
Un tagat varētu sekot nākamais, zinot ekspluatācijas apstākļus un konstatētās sekas un industrijas mārktinga tendences, tad ko nu? | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| Atļaušos iespamot tādā asā diskusijā,
Ir drapaks tt600r, tiek drāzts purvos kā jau pienākas, izlīda defekts, lec 1 robs ārā zem krietnas slodzes buksējot, tas būtu skaidrs, dakša, sazobe... bet kas rada tādu ieberzienu zobratos? Tieši metāla skaida? Vai nepiemērota eļļa drāzšanās pozai? Kas provocē šādu "dilumu"
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| lai nav jāmeklē:
gaisa dzesēšana un kombinētā eļļošanas sistēma? | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
| TTR ir 20 gadus vecs drapaks, tas ir dabisks nolietojums, kā arī nevar zināt, kādas eļļas ir tikušas tajā drapakā lietas dzīves laikā.
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| jā, bet tomēr...
ja ir gaisa dzesēšana un kombinētā eļļošanas sistēma, tad, pārkarsējot tādu motoru/kārbu un vienlaikus dodot riktīgi virsū, pirmie cietīs tieši kārbas zobi attēlā redzamajā veidā (Pitting).
tādam motora tipam, neatkarīgi no vecuma, patiešām eļļa jāizvēlas ļoti ar prātu. | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| Ahaa, tieshi tas ko gribeju dzirdeet, jaa gaisa dzese un kombineets. Pitting jeb korozija rodas uzvaritas/polimerizeejoshas elljas deelj, saspiezot to starp zobiem? Ar kavitaciju tacu nav nekada sakara? Vai tas process paliidz korozijai iedzilinaties?
Vecuma nodilums nav apstridams, bet gribu zinaat scenaariju.
12 gada ktm ar taadu maniiju-dukam 125. Bet loti maz un haotiski
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| ta nē, viss i prozaiski vienkāršāk - sajūgā/motorā pārkarsētas eļļas viskozitāte var nokrist zem kritiskās robežas un zobratiem tas nepatīk. ja kārba tiktu eļļota ar transmisiju eļļu, tad zema viskozitāte nebūtu tik bīstama, bet motoreļļai pārejas eļļošanas režīmā nav transmisiju eļļām raksturīgo augsta kontaktspiediena EP piedevu un ar AW piedevām var būt nepietiekami.
tādēļ gaisa dzesēšanas motoriem, īpaši, ja tie tiek karsētu&spīdzināti, labāk izvēlēties augstāku klasi karstajā galā.
tāda tipa motorā arī vēlams izmantot eļļu, kas satur esterus (komplektā ar GroupIII vai PAO), jo tie darabojas arī kā virsmu aizsardzības piedeva, turklāt esteri arī ir izteikti termāli noturīgāki nekā, piemēram, tīri group III hidrokreks.
vārdu sakot, šis i viens no gadījumiem, kad viskozitātes klases paaugstināšana var būt attaisnota.
kā zināms, gaisa dzesēšanas motoriem dieži vien uzstāda papildus eļļas radiatoru un droši vien aprakstītā problēma ir galvenais iemesls. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
30 Jan 2019, 11:12:50 kba-pro rakstīja:
30 Jan 2019, 09:12:27 Niere rakstīja:
OEM rekomendācijas mēdz būt nepamatoti zemas.
Laikam esmu sadzirdējis beidzot jautājumu kuru pats nemācēju īsti noformulēt.
Un tagat varētu sekot nākamais, zinot ekspluatācijas apstākļus un konstatētās sekas un industrijas mārktinga tendences, tad ko nu?
nu... tādēļ jau moto eļļas ir interesantas, jo valda visai liels bardaks gan OEM rekomendācijās, gan industriju regolējošajās organizācijās.
piemēram, JASO jau vismaz desmit gadus briest papildināt savu T903/4 speceni ar prasībām kārbas aizsardzībai, bet tā arī nekas arvien nav noticis. vajadzēja būt jau pērn.
līdz ar to valda princips - katrs par sevi.
bet vispār stulbi - rezultātā eļļu ražotājiem ir arvien grūtāk pārliecināt lietot tiešām augstvērtīgus produktus, jo nekādi neatkarīgi testi/apstiprinājumi nevar apliecināt eļļas veikspēju. un vienlaikus motobraucējs tiek "pārliecināts" ar mārketinga palīdzību, kur apakšā var būt jebkas.
nu, tas tā... skaļi domāju. | Offline | | |
VATERLAND | | Kopš: 01. Jan 2011
Ziņojumi: 3024
Braucu ar: Drūmo klasiku (C)
|
30 Jan 2019, 19:39:17 Niere rakstīja:
jā, bet tomēr...
ja ir gaisa dzesēšana un kombinētā eļļošanas sistēma, tad, pārkarsējot tādu motoru/kārbu un vienlaikus dodot riktīgi virsū, pirmie cietīs tieši kārbas zobi attēlā redzamajā veidā (Pitting).
tādam motora tipam, neatkarīgi no vecuma, patiešām eļļa jāizvēlas ļoti ar prātu.
Niere,netincinot nekādu konkrēto brendu piesaukšanu, definē skaidri kādām jābūt prātīgajām izvēlēm no moderno smērvielu klāsta, (Manuāļa specene API klasifikācija: SF;SG; Viskozitate: 10W40 vai 20W50- tieši gaisa dzeses kombinētētās eļlōšanas, slapjā sajūga dzelzim.
----------------- Mach mit, mach nach, mach besser
https://www.maksla.lv | Offline | | |
kba-pro | | Kopš: 24. May 2012
Ziņojumi: 951
Braucu ar:
|
30 Jan 2019, 21:31:20 Niere rakstīja:
30 Jan 2019, 11:12:50 kba-pro rakstīja:
30 Jan 2019, 09:12:27 Niere rakstīja:
OEM rekomendācijas mēdz būt nepamatoti zemas.
Laikam esmu sadzirdējis beidzot jautājumu kuru pats nemācēju īsti noformulēt.
Un tagat varētu sekot nākamais, zinot ekspluatācijas apstākļus un konstatētās sekas un industrijas mārktinga tendences, tad ko nu?
nu... tādēļ jau moto eļļas ir interesantas, jo valda visai liels bardaks gan OEM rekomendācijās, gan industriju regolējošajās organizācijās.
piemēram, JASO jau vismaz desmit gadus briest papildināt savu T903/4 speceni ar prasībām kārbas aizsardzībai, bet tā arī nekas arvien nav noticis. vajadzēja būt jau pērn.
līdz ar to valda princips - katrs par sevi.
bet vispār stulbi - rezultātā eļļu ražotājiem ir arvien grūtāk pārliecināt lietot tiešām augstvērtīgus produktus, jo nekādi neatkarīgi testi/apstiprinājumi nevar apliecināt eļļas veikspēju. un vienlaikus motobraucējs tiek "pārliecināts" ar mārketinga palīdzību, kur apakšā var būt jebkas.
nu, tas tā... skaļi domāju.
Šodienas diskusija ar dr.kungu man atvēra acis ka kapļa motors tomēr ir pilnasinīgi piederīgs "low heat engine"grupai. Tas lika paskatīties uz manuāļa eļļu no cita skatu punkta. Ko godājamais eļļu experts var sacīt par šo??
Jā un parākājoties pa visiem labi zināmo Motul produktu listi izbrīna tas ka viņiem nav 10w30.... jāsaka tas sajauc kārtis galvā | Offline | | |
kba-pro | | Kopš: 24. May 2012
Ziņojumi: 951
Braucu ar:
|
30 Jan 2019, 18:12:12 mexa rakstīja:
Atļaušos iespamot tādā asā diskusijā,
Ir drapaks tt600r, tiek drāzts purvos kā jau pienākas, izlīda defekts, lec 1 robs ārā zem krietnas slodzes buksējot, tas būtu skaidrs, dakša, sazobe... bet kas rada tādu ieberzienu zobratos? Tieši metāla skaida? Vai nepiemērota eļļa drāzšanās pozai? Kas provocē šādu "dilumu"
Lietotam TT mataram kārba ir ļoti šaura vieta, eļļa jebkurā gadījumā tur nav panaceja. Panaceja ir veikalā + atbistoša eļļa + saudzīga ekspluatācija + regulāras apkopes | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
30 Jan 2019, 12:22:42 Janjis rakstīja:
Honda no ~ 2008 gada pārgāja uz 10W30 OEM visai ielas moto tehnikai, tas izskatās vairāk stratēgisks lēmums lai atbalstītu degvielas ekonomiju un ekoloģiju!
piemēram XL1000 līdz 2007 gadam 10W40 no 2008 gada 10W30 OEM dzinējs tas pats, nav tur nekas pārprojektēts!
jā, esmu informēts, ka Honda-i bija šī rekomendācijas maiņa arī jau esošiem motoriem. kaut arī zaļajiem mūdžiem ir liela ietekme un viskozitātes klases ieteikums var būt arī motivēts minēto apstākļu dēļ, tomēr tas nenozīmē, ka attiecīgie motori gan tolaik, gan arī pēcāk projektētie, nevar darboties ar ##W-30 viskozitātes klasi. es jau aprakstīju principus, kā jāizvēlas viskozitāte. jau ļoti sen profesionālajā žurnālā lasīju Yamaha galvenā inženiera spiedumus par tēmu un viņš apgalvoja, ka Moto GP bez problēmām bliež ar HTHS 2,6mPa*s @+150C viskozitāti, kas atbilst apmēram SAE ##W-20 klasei.
10000km maiņas intervāls (OEM) apzinoties ka 10W30 var pārtapt par 10W20! + kārbas darbība
lasi uzmanīgi - es teicu, ka 10W-30 pārtaps par 5W-20, ja receptē izmntotas nekvalitatīva pamateļļa un viskozitātes modifikators. tātad augstvērtīgā gala produkti visdrīzāk saglabās ##W-30 arī līdz nomaiņas intervāla beigām.
savukārt 10W-40 karstais gals arī gana augstvērtīgiem produktiem visdrīzāk nodils uz 10W-30.
Te katram sava izvēle! Neticās, piemēram, ka OEM 10W30 būs patreizā izvēle Afrikai Twin (CRF1000) ceļojumam 10000km pa dienvidiem!
akurāt, akurāt. par to daudz runāts - viskozitātes izvēli nosaka n-tie apstākļi, kur vides temperatūra ir tikai viens no.
kas zīmīgi, manuāļi parasti piedāvā dažādas viskozitātes klases, atkarībā no vides temperatūras, bet konkrēti citētais Honda manuālis piedāvā tikai 10W-30. tātad OEM rekomendācija ir uzskatāma par pareizu vien nosacīti normālos braukšanas apstākļos/slodzēs/vides temperatūra ap +10-20C.
savukārt, kas attiecas uz nomaiņas intervālu (e.g.10Kkm), no apskatītās viskozitātes klases viedokļa tam nav nozīmes, jo, ja eļļai ir tendence zaudēt 'karsto' galu, tad tas notiks visai strauji jau pirmājā tūkstotī un pēc pāris tūkstošiem nostabilizēsies (nosauktie km spekulatīvi). | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
30 Jan 2019, 21:34:36 VATERLAND rakstīja:
30 Jan 2019, 19:39:17 Niere rakstīja:
jā, bet tomēr...
ja ir gaisa dzesēšana un kombinētā eļļošanas sistēma, tad, pārkarsējot tādu motoru/kārbu un vienlaikus dodot riktīgi virsū, pirmie cietīs tieši kārbas zobi attēlā redzamajā veidā (Pitting).
tādam motora tipam, neatkarīgi no vecuma, patiešām eļļa jāizvēlas ļoti ar prātu.
Niere,netincinot nekādu konkrēto brendu piesaukšanu, definē skaidri kādām jābūt prātīgajām izvēlēm no moderno smērvielu klāsta, (Manuāļa specene API klasifikācija: SF;SG; Viskozitate: 10W40 vai 20W50- tieši gaisa dzeses kombinētētās eļlōšanas, slapjā sajūga dzelzim.
nu universālu recepti labāk nedotu, jo tomēr labāk skatīt katru konkrētu gadījumu atsevišķi. komplektā ne tikai ar OEM rekomendāciju, bet arī braukšanas apstākļiem, raidera paradumiem/prasmēm un tehnikas nolietojumu.
bet dažas vadlīnijas varētu būt universālas:
* jā ir paredzama motora/eļļas pārkaršana, noderīga var būt eļļa, kas nesatur vai satur ļoti maz viskozitātes modifikatora (VI improver; polymer). [turpmāk tekstā VM]. tas svarīgi tādēļ, ka šāda eļļa būs ārkārtīgi stabila karstajā galā ('aukstais' gals, iespējams, upurēts). tas novērš ne tikai paliekošo viskozitātes zudumu, bet arī īslaicīgo. proti, piemēram, starp gredzeniem un cilindra sienu VM garās molekulas tiek izstieptas kā mati un sakārtotas paralēli, kas rada īslaicīgu viskozitātes zudumu. kad slodzes nav, molekula satinās kamolā un eļļa atkal ir sākotnējā viskozitātē.
kā to noskaidrot? var būt pagrūti, bet, piemēram, vienpakāpes viskozitātes klases 100% nesaturēs VM (SAE 40; 50; 60; 70). bet vienlaikus tāda, iespējams, būs minerāleļļa, kas atkal neder karsētam motoram. augstvērtīgas sintētiskās eļļas bez VM varētu būt šādās klasēs (jo sintētikai pašai par sevi jau ir augstāks viskozitātes indekss): SAE 15W-30; 20W-40; 25W-50.
šādas viskozit klases, kuras tiešām ir arī sintētikas, nav nemaz tik vienkārši atrast. tādēļ nav jau arī katastrofa izmantot kaut ko tradicionālāku.
galvenais: jāizvairās no izteikti augsta viskozitātes indeksa eļļām, piemēram, 5W-50 vai 10W-60.
ļoti stabilām būtu jābūt arī tīrasiņu sacīkšu eļļām (ne vienmēr tā ir). iespējams, ka gaisa dzeses motoros sacīkšu eļļa ir labs risinājums.
es pats savā mopēdā izmantoju PAO/esteru eļļu ar 15W-50 viskozitāti (OEM rekomendē 10W-40).
* tā kā pārkaršana ir reāls risks, ļoti ieteicams arī ievērtēt konkrētā produkta uzliesmošanas temperatūru (COC Flash Point). jo augstāka tā ir, jo mazāka eļļas gaistamība (Volatility), tātad mazāki eļļas zudumi u.c. no tā izrietošās kaites.
daži eļļu ražotāji gaistamību uzrāda datu lapā, kas ir laba pazīme, ka izmantotas augstvērtīgas pamateļļas. robežās starp 4-7% uzskatām par ļoti labu rādītāju. savukārt API u.c. organizācijas par robežu nosaka 15% un apmēram tur arī 'dzīvo' visi GroupI;II;III naftas izcelsmes produkti.
* kā jau varēja noprast no iepriekš rakstītā, ja paredzama pārkaršana, attaisnota var būt vismaz vienas klases augstākas viskozitātes eļļas izmantošana. piem., ja OEM iesaka 10W-40, tad izmantot 15W-50 vai pat 20W-50.
* ja ar gaisu dzesējamam motoram vēl bez pārkaršanas novērota arī palielināta degvielas kontaminācija (samazina viskozitāti), var izrādīties, ka vērts apsvērt pat, teiksim, 20(25)W-60 viskozitātes klasi. bet ar šo uzmanīgi, jābūt tiešām saprašanai, kāda ir situācija un kas tiks panākts.
* kā jau rakstīju, PAO/esteru maisījums ir ļoti vēlams karsētiem motoriem. šo gari neiztirzāšu, bet pietiek ar faktu, ka tieši šādu kombināciju parasti izvēlas sacīkšu motoriem. der arī tīri PAO bez estera.
jāsaprot, ka ne katrs produkts, kuram uz etiķetes piesaukts esters, ir ideāls augstām temperatūrām.
piemēram, Motul 5100 (nav kritika) ir GroupII minerāleļļa ar nelielu esteru piešprici. minerālene uzcepsies un esters neizglābs.
tas i pirmais, kas nāk prātā. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
30 Jan 2019, 21:55:52 kba-pro rakstīja:
Šodienas diskusija ar dr.kungu man atvēra acis ka kapļa motors tomēr ir pilnasinīgi piederīgs "low heat engine"grupai. Tas lika paskatīties uz manuāļa eļļu no cita skatu punkta. Ko var sacīt par šo??
no eļļas termālās stabilitātes viedokļa daudz nosaka virzuļu konstrukcija un tas, cik tālu no sadegšanas kameras atrodas gredzeni. kā zināms, izmešu samazināšanas u.c. iemeslu dēļ gredzeni tiek pārvietoti arvien tuvāk "pečkai" un eļļa īslaicīgi tiek pasutināta pat +300C temperatūrā. tas, protams, paaugstina oksidācijas stabilitātes prasības, kur, piemēram, Honda pieļautās API SG klase var netikt galā, ja mauc visu atļauto nomaiņas intervālu. kā noskaidrojām, Honda manuālī piedāvātais OEM produkts GN40 ir ļoti prasta minerālene ar ļoti vājām augsto temperatūru potencēm, kas produkta aprakstā arī netiek slēpts.
protams, ka Honda prezumējuši, ka motors tiks darbināts ideālos apstākļos un tas netiks karsēts. bet vispār jau tas būtu jāpasaka daudz skaidrāk, jo motobraucējam vulgaris nebūtu jāanalizē, cik augstvērtīgs un apstākļiem atbilstošs ir/nav OEM produkts.
vēl nesen Harley Davidson OEM eļļas taču arī bija galvenokārt prastas minerālenes. un maksā tā draza kā augstvērtīga sintētika, protams.
Jā un parākājoties pa visiem labi zināmo Motul produktu listi izbrīna tas ka viņiem nav 10w30.... jāsaka tas sajauc kārtis galvā
nē, nē, ir viņiem, bet vietnē kaut kāds feileris.
ja paskatās rekomendācijās konkrētiem dzelžiem, tad parādās vismaz trīs produkti ar 10W-30.
https://bit.ly/2RYivca | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
|
30 Jan 2019, 21:59:12 kba-pro rakstīja:
30 Jan 2019, 18:12:12 mexa rakstīja:
Atļaušos iespamot tādā asā diskusijā,
Ir drapaks tt600r, tiek drāzts purvos kā jau pienākas, izlīda defekts, lec 1 robs ārā zem krietnas slodzes buksējot, tas būtu skaidrs, dakša, sazobe... bet kas rada tādu ieberzienu zobratos? Tieši metāla skaida? Vai nepiemērota eļļa drāzšanās pozai? Kas provocē šādu "dilumu"
Lietotam TT mataram kārba ir ļoti šaura vieta, eļļa jebkurā gadījumā tur nav panaceja. Panaceja ir veikalā + atbistoša eļļa + saudzīga ekspluatācija + regulāras apkopes
Nevar nepiekrist, man interesee tieshi tas viens process kursh rada to. Saudziiga ekspluatacija drapakam nav tie mezhaa slodzee dziivo, nevis eksistee
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
|
|