Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
mezamaris
27. Jan 2019, 21:32#3495

Kopš: 20. Jun 2011

Ziņojumi: 5287

Braucu ar:

Tas gan ir jaunums.

Offline

Niere
27. Jan 2019, 22:36#3496

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


27 Jan 2019, 19:57:29 tuchka rakstīja:
Izmantojiet tehnikai eļļu, kura rakstīta manuālī, un viss būs štokos ar piebildi, savlaicīgi to nomainot ar filtru

ja viss ir tik vienkārši, tad tieši šobrīd mēs ar vienu no prominentiem MPistiem skatām tēmu par šo Honda rekomendāciju:


jautājumi:
1) vai gonkai izmantosi ieteikto Honda OEM produktu?
2) ja Honda produkts par dārgu, vai izmantosi, piemēram, šādu manuāļa prasībām atbilstošu eļļu?
(tas, ka ražots Ķīnā, nav būtiski)

Offline

Janjis
28. Jan 2019, 11:52#3497

Kopš: 21. Sep 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 159

Braucu ar: R9T & GS Rallye

Labāk nokomentē Hondas neloģiku OEM uzrādīt 10W30!



27 Jan 2019, 22:36:26 Niere rakstīja:

27 Jan 2019, 19:57:29 tuchka rakstīja:
Izmantojiet tehnikai eļļu, kura rakstīta manuālī, un viss būs štokos ar piebildi, savlaicīgi to nomainot ar filtru

ja viss ir tik vienkārši, tad tieši šobrīd mēs ar vienu no prominentiem MPistiem skatām tēmu par šo Honda rekomendāciju:


jautājumi:
1) vai gonkai izmantosi ieteikto Honda OEM produktu?
2) ja Honda produkts par dārgu, vai izmantosi, piemēram, šādu manuāļa prasībām atbilstošu eļļu?
(tas, ka ražots Ķīnā, nav būtiski)

[ Šo ziņu laboja Janjis, 28 Jan 2019, 11:53:08 ]

Offline

Next
29. Jan 2019, 15:21#3498

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:


28 Jan 2019, 13:41:15 Bagars rakstīja:

28 Jan 2019, 11:52:44 Janjis rakstīja:
Labāk nokomentē Hondas neloģiku OEM uzrādīt 10W30!


Kur tieši ir neloģika? Kautkas par daudz vai par maz?
Bet kā, tavuprāt, vajadzēja?

Ārā 21 gadsimts, vajadzēja gadam atbilstošākas prasības. Bet ja tur gazonakasilka 80 gada, tad ok

Offline

mezamaris
29. Jan 2019, 16:22#3499

Kopš: 20. Jun 2011

Ziņojumi: 5287

Braucu ar:

Kāds restaurātors man teica,ka ar vecajiem tieši esot problēmas,jo režotāji ekoloģisko normu spiesti vairs nepievienojot eļļām tiem vajadzīgās vielas...
Nu bet mūsdienu motori?
Tos būvējot izmanto matereālus jau ņemot vērā smērvielu iespējas...

Offline

tuchka
29. Jan 2019, 20:59#3500

Kopš: 08. May 2011

No: Liepāja

Ziņojumi: 926

Braucu ar: visu kas rūc un nerūc


29 Jan 2019, 16:22:04 mezamaris rakstīja:
Kāds restaurātors man teica,ka ar vecajiem tieši esot problēmas,jo režotāji ekoloģisko normu spiesti vairs nepievienojot eļļām tiem vajadzīgās vielas...
Nu bet mūsdienu motori?
Tos būvējot izmanto matereālus jau ņemot vērā smērvielu iespējas...

Jau daudz siltāks
Tikai vajadzīgās vielas ir pat vairāk, kā pirms laba laika atpakaļ.
Viss slēpjas salāgojuma precizitātē, visas slīdes detaļas, sazobes, sūkņi utt.
Jo smalkāka tehnika, jo smalkāku eļļu vajadzētu izmantot
Motoru remontu manuāļos arī ir pieteiktas pielaides, kas saprotamā valodā norāda jau automātā uz eļļas blīvumu. Nu kkā tā...


-----------------

Offline

VATERLAND
29. Jan 2019, 21:12#3501

Kopš: 01. Jan 2011

Ziņojumi: 3024

Braucu ar: Drūmo klasiku (C)


29 Jan 2019, 20:59:55 tuchka rakstīja:

29 Jan 2019, 16:22:04 mezamaris rakstīja:
Kāds restaurātors man teica,ka ar vecajiem tieši esot problēmas,jo režotāji ekoloģisko normu spiesti vairs nepievienojot eļļām tiem vajadzīgās vielas...
Nu bet mūsdienu motori?
Tos būvējot izmanto matereālus jau ņemot vērā smērvielu iespējas...

Jau daudz siltāks
Tikai vajadzīgās vielas ir pat vairāk, kā pirms laba laika atpakaļ.
Viss slēpjas salāgojuma precizitātē, visas slīdes detaļas, sazobes, sūkņi utt.
Jo smalkāka tehnika, jo smalkāku eļļu vajadzētu izmantot
Motoru remontu manuāļos arī ir pieteiktas pielaides, kas saprotamā valodā norāda jau automātā uz eļļas blīvumu. Nu kkā tā...



Precizē! Kādas tieši.(C) Bagars

-----------------
Mach mit, mach nach, mach besser

https://www.maksla.lv

Offline

Next
29. Jan 2019, 21:54#3502

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:


29 Jan 2019, 15:57:14 Bagars rakstīja:

29 Jan 2019, 15:21:51 Next rakstīja:

28 Jan 2019, 13:41:15 Bagars rakstīja:

28 Jan 2019, 11:52:44 Janjis rakstīja:
Labāk nokomentē Hondas neloģiku OEM uzrādīt 10W30!

Kur tieši ir neloģika? Kautkas par daudz vai par maz?
Bet kā, tavuprāt, vajadzēja?

Ārā 21 gadsimts, vajadzēja gadam atbilstošākas prasības. Bet ja tur gazonakasilka 80 gada, tad ok

Precizē! Kādas tieši prasības?

Gn4 hondas 1975 gada kaut kads standarts.
Pro Honda GN4 - Black bottle/red label. Intended as an all around 4-stroke
oil motorcycle for normal everyday riding; low heat applications. GN4 is a
petroleum-based motorcycle 4-stroke oil recommended for scooters, ATV's and
motorcycles used for light duty and low heat usage. Commuting, normal street
rides, casual trail use and low engine stress situations do not cause as much heat
to build up in the engine therefore a less expensive additive package can be
utilized. This is our original motorcycle oil formula developed specifically for
motorcycles and blended with an additive package to meet the unique shifting
requirements of shared engine and transmission sump designs. GN4 is packaged in a 1-litre black
bottle with a red label, available in 10W30, 10W40, 20W50 and also 5w30 weight for cold
weather ATV use.

Api sg 1988 gada klasifikācija

Offline

Next
30. Jan 2019, 08:55#3503

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:

Tapec ari rakstiju ka prasības pec eļļas klalitātes ir ļoti zemas, kas neliedz ieliet "labāku" eļļu un griez pilnu pulksteni

Offline

Niere
30. Jan 2019, 09:05#3504

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


28 Jan 2019, 11:52:44 Janjis rakstīja:
Labāk nokomentē Hondas neloģiku OEM uzrādīt 10W30!

Tavs jautājums, acīmredzot, prezumē pieņēmumu, ka augstāka viskozitātes klase karstajā galā vēlama, jo "vairāk ir labāk" un kaut kur esi dzirdējis, ka augstāka viskozitāte nodrošina biezāku eļļas plēvi. bet tā ir tikai daļa no sarežģītiem kompromisiem.
universālais "rule of thumb" ir šāds:
viskozitāti jāuztur cik vien iespējams zemu, bet ne zemāk kā pieļauj projektētās virsmu pretnodiluma aizsardzības prasības.
vai Honda savus dzelžus projektējusi, pārkāpjot šo likumu? protams, ka nē.
bet leģitīms varētu būt cits jautājums - vai katra eļļa notur tās uzrādīto viskozitātes klasi 'karstajā' galā? un te jāteic, ka absolūti lielākā daļa moto motoreļļu jau pēc neilga lietošanas laika zaudē vienu klasi. proti, piem., 10W-40 pārvēršas par 10W-30 (un tādēļ 10W-40 izmantošana ir pieņemama). savukārt, ja Honda iesaka 10W-30, tad gadījumā, ja tiek izmantots minerālas bāzes (ar zemu pamatēļļas viskozitātes indeksu) pamatprodukts, visai droši, ka arī 10W-30 nodils uz 5W-20. un tas pirmkārt nepatiks kārbai.
savukārt, ja tiek izmantots augstvērtīgas sintētikas 10W-30 klases produkts, ļoti ticams, ka tas paliks savā klasē, jo, salīdzinot ar, piem., 10W-40, satur mazāk viskozitātes modifikatora un augstvērtīga bāze pilda daļu no VI uzturošajām funkcijām.

ko esmu jau teicis agrāk - nepamatoti augsta viskozitātes klase 'karstajā' galā rada apgrūtinātu dzesēšanu (paaugstinās temp. sistēmā), apgrūtina filtrēšanu, rada kavitācijas korozijas risku, jaudas zudumu utml.
ja Honda projektējusi savus motorus uz 10W-30, tad arī eļļu kanāli un spraugas starp detaļu eļļojamām virsmām pieskaņotas šādai klasei. paaugstināsiet klasi un eļļai būs grūtāk cirkulēt.
vienlaikus, kas ir galvenais risks pārāk zemai viskozitātei, kā jau piesaucu, - tā ir nespēja nodrošināt pietiekamu aizsardzību kārbas zobratiem.
te pārdomām Straibeka diagramma, kur zobrati moča motorā primāri darbojas saķeres (Boundary) un pārējas (Mixed) eļļošanas režīmos.

Offline

Niere
30. Jan 2019, 09:12#3505

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

Next uztvēra manu mājienu. OEM rekomendācijas mēdz būt nepamatoti zemas. un tas vēl uz fona, ka tieši motociklu eļļu klasifikācijas sistēmas API, JASO u.c. ir ārkārtīgi vaļīgas un, piemēram, prasības kārbai vispār nedefinē. tieši tādēļ iespējams kapitāli iegrābties arī tad, ja esi ielējis absolūti OEM prasībām atbilstošu eļļu.
vienlaikus jāatcerās, ka OEM rekomendācijas bieži tiek noteiktas, izrietot no vajadzības piemēroties visbezcerīgākajiem tirgiem, piemēram, kaut kur Kambodžā.
kādēļ tur augstāk uzrādīju kā piemēru API SG produktu? tādēļ, ka Eiropā nu jau būs baigi jāmeklē tik zemu/antīku klasi. bet, ja būtu nopērkama, nešaubos, ka daudzi pirktu lētāko OEM pieļaujāmo produktu.
lai bildi sarežģītu vēl vairāk - pēc API klasifikācijas augstākas klases produkts ne tuvu visos gadījumos uzskatāms par "labāku". bet par to tad gari jāraksta.

Offline

kba-pro
30. Jan 2019, 11:12#3506

Kopš: 24. May 2012

Ziņojumi: 951

Braucu ar:


30 Jan 2019, 09:12:27 Niere rakstīja:
OEM rekomendācijas mēdz būt nepamatoti zemas.


Laikam esmu sadzirdējis beidzot jautājumu kuru pats nemācēju īsti noformulēt.
Un tagat varētu sekot nākamais, zinot ekspluatācijas apstākļus un konstatētās sekas un industrijas mārktinga tendences, tad ko nu?

Offline

mexa
30. Jan 2019, 18:12#3507

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

Atļaušos iespamot tādā asā diskusijā,


Ir drapaks tt600r, tiek drāzts purvos kā jau pienākas, izlīda defekts, lec 1 robs ārā zem krietnas slodzes buksējot, tas būtu skaidrs, dakša, sazobe... bet kas rada tādu ieberzienu zobratos? Tieši metāla skaida? Vai nepiemērota eļļa drāzšanās pozai? Kas provocē šādu "dilumu"

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

Niere
30. Jan 2019, 19:10#3508

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

lai nav jāmeklē:
gaisa dzesēšana un kombinētā eļļošanas sistēma?

Offline

Archy96
30. Jan 2019, 19:25#3509

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120

TTR ir 20 gadus vecs drapaks, tas ir dabisks nolietojums, kā arī nevar zināt, kādas eļļas ir tikušas tajā drapakā lietas dzīves laikā.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Niere
30. Jan 2019, 19:39#3510

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

jā, bet tomēr...
ja ir gaisa dzesēšana un kombinētā eļļošanas sistēma, tad, pārkarsējot tādu motoru/kārbu un vienlaikus dodot riktīgi virsū, pirmie cietīs tieši kārbas zobi attēlā redzamajā veidā (Pitting).
tādam motora tipam, neatkarīgi no vecuma, patiešām eļļa jāizvēlas ļoti ar prātu.

Offline

mexa
30. Jan 2019, 20:36#3511

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

Ahaa, tieshi tas ko gribeju dzirdeet, jaa gaisa dzese un kombineets. Pitting jeb korozija rodas uzvaritas/polimerizeejoshas elljas deelj, saspiezot to starp zobiem? Ar kavitaciju tacu nav nekada sakara? Vai tas process paliidz korozijai iedzilinaties?
Vecuma nodilums nav apstridams, bet gribu zinaat scenaariju.
12 gada ktm ar taadu maniiju-dukam 125. Bet loti maz un haotiski

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

Niere
30. Jan 2019, 21:22#3512

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

ta nē, viss i prozaiski vienkāršāk - sajūgā/motorā pārkarsētas eļļas viskozitāte var nokrist zem kritiskās robežas un zobratiem tas nepatīk. ja kārba tiktu eļļota ar transmisiju eļļu, tad zema viskozitāte nebūtu tik bīstama, bet motoreļļai pārejas eļļošanas režīmā nav transmisiju eļļām raksturīgo augsta kontaktspiediena EP piedevu un ar AW piedevām var būt nepietiekami.
tādēļ gaisa dzesēšanas motoriem, īpaši, ja tie tiek karsētu&spīdzināti, labāk izvēlēties augstāku klasi karstajā galā.
tāda tipa motorā arī vēlams izmantot eļļu, kas satur esterus (komplektā ar GroupIII vai PAO), jo tie darabojas arī kā virsmu aizsardzības piedeva, turklāt esteri arī ir izteikti termāli noturīgāki nekā, piemēram, tīri group III hidrokreks.

vārdu sakot, šis i viens no gadījumiem, kad viskozitātes klases paaugstināšana var būt attaisnota.

kā zināms, gaisa dzesēšanas motoriem dieži vien uzstāda papildus eļļas radiatoru un droši vien aprakstītā problēma ir galvenais iemesls.

Offline

Niere
30. Jan 2019, 21:31#3513

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


30 Jan 2019, 11:12:50 kba-pro rakstīja:

30 Jan 2019, 09:12:27 Niere rakstīja:
OEM rekomendācijas mēdz būt nepamatoti zemas.

Laikam esmu sadzirdējis beidzot jautājumu kuru pats nemācēju īsti noformulēt.
Un tagat varētu sekot nākamais, zinot ekspluatācijas apstākļus un konstatētās sekas un industrijas mārktinga tendences, tad ko nu?

nu... tādēļ jau moto eļļas ir interesantas, jo valda visai liels bardaks gan OEM rekomendācijās, gan industriju regolējošajās organizācijās.
piemēram, JASO jau vismaz desmit gadus briest papildināt savu T903/4 speceni ar prasībām kārbas aizsardzībai, bet tā arī nekas arvien nav noticis. vajadzēja būt jau pērn.
līdz ar to valda princips - katrs par sevi.
bet vispār stulbi - rezultātā eļļu ražotājiem ir arvien grūtāk pārliecināt lietot tiešām augstvērtīgus produktus, jo nekādi neatkarīgi testi/apstiprinājumi nevar apliecināt eļļas veikspēju. un vienlaikus motobraucējs tiek "pārliecināts" ar mārketinga palīdzību, kur apakšā var būt jebkas.
nu, tas tā... skaļi domāju.

Offline

VATERLAND
30. Jan 2019, 21:34#3514

Kopš: 01. Jan 2011

Ziņojumi: 3024

Braucu ar: Drūmo klasiku (C)


30 Jan 2019, 19:39:17 Niere rakstīja:
jā, bet tomēr...
ja ir gaisa dzesēšana un kombinētā eļļošanas sistēma, tad, pārkarsējot tādu motoru/kārbu un vienlaikus dodot riktīgi virsū, pirmie cietīs tieši kārbas zobi attēlā redzamajā veidā (Pitting).
tādam motora tipam, neatkarīgi no vecuma, patiešām eļļa jāizvēlas ļoti ar prātu.


Niere,netincinot nekādu konkrēto brendu piesaukšanu, definē skaidri kādām jābūt prātīgajām izvēlēm no moderno smērvielu klāsta, (Manuāļa specene API klasifikācija: SF;SG; Viskozitate: 10W40 vai 20W50- tieši gaisa dzeses kombinētētās eļlōšanas, slapjā sajūga dzelzim.




-----------------
Mach mit, mach nach, mach besser

https://www.maksla.lv

Offline