Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
tuchka | | Kopš: 08. May 2011
No: Liepāja
Ziņojumi: 926
Braucu ar: visu kas rūc un nerūc
| Ir ļoti daudz jautājumy par šodienas eļļām, piem. kapēc Wolf pēc 5tkm nokrītas līmenis (izgaro vai?), kapēc 7100 pēc 10tkm pārvēršas par ūdeni? Kapēc Prolong ir vienīgā piedeva jebkurai eļļai, kura sajaucoties samazina berzes pretestību uz metāla detaļām? Kapēc tas un kapēc šis???
Ir zināms fakts, sintētika vai pussintētika būs labākais mūsu tehnikai (neatstāj piedeguma nogulsnes), ja tā ir vecāka par gadiem pieciem un vēl plus. Jaunāka tehnika prasa plānāku eļļu, vecāka tehnika biezāku, saistīts ar salāgojuma precizitāti kustīgo detaļu mezglos.
Nav man jāpiekrīt, jo tikai subjektīvs viedoklis no gadu pietedzes
-----------------
| Offline | | |
mezamaris | | Kopš: 20. Jun 2011
Ziņojumi: 5287
Braucu ar:
| Īsti nesapratu ko gribēji pateikt | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| Laikam to ka ir piedeva kura izlabo visas elljas, un nieres viedoklim par piedevaam, kuru paarnjeemu arii es, uz kiimijas pamata, nav vietas.
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
|
tuchka | | Kopš: 08. May 2011
No: Liepāja
Ziņojumi: 926
Braucu ar: visu kas rūc un nerūc
|
27 Jan 2019, 19:42:59 mezamaris rakstīja:
Īsti nesapratu ko gribēji pateikt
Tiem kas nesaprata
Izmantojiet tehnikai eļļu, kura rakstīta manuālī, un viss būs štokos ar piebildi, savlaicīgi to nomainot ar filtru
-----------------
| Offline | | |
mezamaris | | Kopš: 20. Jun 2011
Ziņojumi: 5287
Braucu ar:
| Tas gan ir jaunums. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
27 Jan 2019, 19:57:29 tuchka rakstīja:
Izmantojiet tehnikai eļļu, kura rakstīta manuālī, un viss būs štokos ar piebildi, savlaicīgi to nomainot ar filtru
ja viss ir tik vienkārši, tad tieši šobrīd mēs ar vienu no prominentiem MPistiem skatām tēmu par šo Honda rekomendāciju:
jautājumi:
1) vai gonkai izmantosi ieteikto Honda OEM produktu?
2) ja Honda produkts par dārgu, vai izmantosi, piemēram, šādu manuāļa prasībām atbilstošu eļļu?
(tas, ka ražots Ķīnā, nav būtiski)
| Offline | | |
Janjis | | Kopš: 21. Sep 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 159
Braucu ar: R9T & GS Rallye
| Labāk nokomentē Hondas neloģiku OEM uzrādīt 10W30!
27 Jan 2019, 22:36:26 Niere rakstīja:
27 Jan 2019, 19:57:29 tuchka rakstīja:
Izmantojiet tehnikai eļļu, kura rakstīta manuālī, un viss būs štokos ar piebildi, savlaicīgi to nomainot ar filtru
ja viss ir tik vienkārši, tad tieši šobrīd mēs ar vienu no prominentiem MPistiem skatām tēmu par šo Honda rekomendāciju:
jautājumi:
1) vai gonkai izmantosi ieteikto Honda OEM produktu?
2) ja Honda produkts par dārgu, vai izmantosi, piemēram, šādu manuāļa prasībām atbilstošu eļļu?
(tas, ka ražots Ķīnā, nav būtiski)
[ Šo ziņu laboja Janjis, 28 Jan 2019, 11:53:08 ] | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
|
28 Jan 2019, 13:41:15 Bagars rakstīja:
28 Jan 2019, 11:52:44 Janjis rakstīja:
Labāk nokomentē Hondas neloģiku OEM uzrādīt 10W30!
Kur tieši ir neloģika? Kautkas par daudz vai par maz?
Bet kā, tavuprāt, vajadzēja?
Ārā 21 gadsimts, vajadzēja gadam atbilstošākas prasības. Bet ja tur gazonakasilka 80 gada, tad ok | Offline | | |
mezamaris | | Kopš: 20. Jun 2011
Ziņojumi: 5287
Braucu ar:
| Kāds restaurātors man teica,ka ar vecajiem tieši esot problēmas,jo režotāji ekoloģisko normu spiesti vairs nepievienojot eļļām tiem vajadzīgās vielas...
Nu bet mūsdienu motori?
Tos būvējot izmanto matereālus jau ņemot vērā smērvielu iespējas... | Offline | | |
tuchka | | Kopš: 08. May 2011
No: Liepāja
Ziņojumi: 926
Braucu ar: visu kas rūc un nerūc
|
29 Jan 2019, 16:22:04 mezamaris rakstīja:
Kāds restaurātors man teica,ka ar vecajiem tieši esot problēmas,jo režotāji ekoloģisko normu spiesti vairs nepievienojot eļļām tiem vajadzīgās vielas...
Nu bet mūsdienu motori?
Tos būvējot izmanto matereālus jau ņemot vērā smērvielu iespējas...
Jau daudz siltāks
Tikai vajadzīgās vielas ir pat vairāk, kā pirms laba laika atpakaļ.
Viss slēpjas salāgojuma precizitātē, visas slīdes detaļas, sazobes, sūkņi utt.
Jo smalkāka tehnika, jo smalkāku eļļu vajadzētu izmantot
Motoru remontu manuāļos arī ir pieteiktas pielaides, kas saprotamā valodā norāda jau automātā uz eļļas blīvumu. Nu kkā tā...
-----------------
| Offline | | |
VATERLAND | | Kopš: 01. Jan 2011
Ziņojumi: 3024
Braucu ar: Drūmo klasiku (C)
|
29 Jan 2019, 20:59:55 tuchka rakstīja:
29 Jan 2019, 16:22:04 mezamaris rakstīja:
Kāds restaurātors man teica,ka ar vecajiem tieši esot problēmas,jo režotāji ekoloģisko normu spiesti vairs nepievienojot eļļām tiem vajadzīgās vielas...
Nu bet mūsdienu motori?
Tos būvējot izmanto matereālus jau ņemot vērā smērvielu iespējas...
Jau daudz siltāks
Tikai vajadzīgās vielas ir pat vairāk, kā pirms laba laika atpakaļ.
Viss slēpjas salāgojuma precizitātē, visas slīdes detaļas, sazobes, sūkņi utt.
Jo smalkāka tehnika, jo smalkāku eļļu vajadzētu izmantot
Motoru remontu manuāļos arī ir pieteiktas pielaides, kas saprotamā valodā norāda jau automātā uz eļļas blīvumu. Nu kkā tā...
Precizē! Kādas tieši.(C) Bagars
----------------- Mach mit, mach nach, mach besser
https://www.maksla.lv | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
|
29 Jan 2019, 15:57:14 Bagars rakstīja:
29 Jan 2019, 15:21:51 Next rakstīja:
28 Jan 2019, 13:41:15 Bagars rakstīja:
28 Jan 2019, 11:52:44 Janjis rakstīja:
Labāk nokomentē Hondas neloģiku OEM uzrādīt 10W30!
Kur tieši ir neloģika? Kautkas par daudz vai par maz?
Bet kā, tavuprāt, vajadzēja?
Ārā 21 gadsimts, vajadzēja gadam atbilstošākas prasības. Bet ja tur gazonakasilka 80 gada, tad ok
Precizē! Kādas tieši prasības?
Gn4 hondas 1975 gada kaut kads standarts.
Pro Honda GN4 - Black bottle/red label. Intended as an all around 4-stroke
oil motorcycle for normal everyday riding; low heat applications. GN4 is a
petroleum-based motorcycle 4-stroke oil recommended for scooters, ATV's and
motorcycles used for light duty and low heat usage. Commuting, normal street
rides, casual trail use and low engine stress situations do not cause as much heat
to build up in the engine therefore a less expensive additive package can be
utilized. This is our original motorcycle oil formula developed specifically for
motorcycles and blended with an additive package to meet the unique shifting
requirements of shared engine and transmission sump designs. GN4 is packaged in a 1-litre black
bottle with a red label, available in 10W30, 10W40, 20W50 and also 5w30 weight for cold
weather ATV use.
Api sg 1988 gada klasifikācija | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
| Tapec ari rakstiju ka prasības pec eļļas klalitātes ir ļoti zemas, kas neliedz ieliet "labāku" eļļu un griez pilnu pulksteni | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
28 Jan 2019, 11:52:44 Janjis rakstīja:
Labāk nokomentē Hondas neloģiku OEM uzrādīt 10W30!
Tavs jautājums, acīmredzot, prezumē pieņēmumu, ka augstāka viskozitātes klase karstajā galā vēlama, jo "vairāk ir labāk" un kaut kur esi dzirdējis, ka augstāka viskozitāte nodrošina biezāku eļļas plēvi. bet tā ir tikai daļa no sarežģītiem kompromisiem.
universālais "rule of thumb" ir šāds:
viskozitāti jāuztur cik vien iespējams zemu, bet ne zemāk kā pieļauj projektētās virsmu pretnodiluma aizsardzības prasības.
vai Honda savus dzelžus projektējusi, pārkāpjot šo likumu? protams, ka nē.
bet leģitīms varētu būt cits jautājums - vai katra eļļa notur tās uzrādīto viskozitātes klasi 'karstajā' galā? un te jāteic, ka absolūti lielākā daļa moto motoreļļu jau pēc neilga lietošanas laika zaudē vienu klasi. proti, piem., 10W-40 pārvēršas par 10W-30 (un tādēļ 10W-40 izmantošana ir pieņemama). savukārt, ja Honda iesaka 10W-30, tad gadījumā, ja tiek izmantots minerālas bāzes (ar zemu pamatēļļas viskozitātes indeksu) pamatprodukts, visai droši, ka arī 10W-30 nodils uz 5W-20. un tas pirmkārt nepatiks kārbai.
savukārt, ja tiek izmantots augstvērtīgas sintētikas 10W-30 klases produkts, ļoti ticams, ka tas paliks savā klasē, jo, salīdzinot ar, piem., 10W-40, satur mazāk viskozitātes modifikatora un augstvērtīga bāze pilda daļu no VI uzturošajām funkcijām.
ko esmu jau teicis agrāk - nepamatoti augsta viskozitātes klase 'karstajā' galā rada apgrūtinātu dzesēšanu (paaugstinās temp. sistēmā), apgrūtina filtrēšanu, rada kavitācijas korozijas risku, jaudas zudumu utml.
ja Honda projektējusi savus motorus uz 10W-30, tad arī eļļu kanāli un spraugas starp detaļu eļļojamām virsmām pieskaņotas šādai klasei. paaugstināsiet klasi un eļļai būs grūtāk cirkulēt.
vienlaikus, kas ir galvenais risks pārāk zemai viskozitātei, kā jau piesaucu, - tā ir nespēja nodrošināt pietiekamu aizsardzību kārbas zobratiem.
te pārdomām Straibeka diagramma, kur zobrati moča motorā primāri darbojas saķeres (Boundary) un pārējas (Mixed) eļļošanas režīmos.
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Next uztvēra manu mājienu. OEM rekomendācijas mēdz būt nepamatoti zemas. un tas vēl uz fona, ka tieši motociklu eļļu klasifikācijas sistēmas API, JASO u.c. ir ārkārtīgi vaļīgas un, piemēram, prasības kārbai vispār nedefinē. tieši tādēļ iespējams kapitāli iegrābties arī tad, ja esi ielējis absolūti OEM prasībām atbilstošu eļļu.
vienlaikus jāatcerās, ka OEM rekomendācijas bieži tiek noteiktas, izrietot no vajadzības piemēroties visbezcerīgākajiem tirgiem, piemēram, kaut kur Kambodžā.
kādēļ tur augstāk uzrādīju kā piemēru API SG produktu? tādēļ, ka Eiropā nu jau būs baigi jāmeklē tik zemu/antīku klasi. bet, ja būtu nopērkama, nešaubos, ka daudzi pirktu lētāko OEM pieļaujāmo produktu.
lai bildi sarežģītu vēl vairāk - pēc API klasifikācijas augstākas klases produkts ne tuvu visos gadījumos uzskatāms par "labāku". bet par to tad gari jāraksta. | Offline | | |
kba-pro | | Kopš: 24. May 2012
Ziņojumi: 951
Braucu ar:
|
30 Jan 2019, 09:12:27 Niere rakstīja:
OEM rekomendācijas mēdz būt nepamatoti zemas.
Laikam esmu sadzirdējis beidzot jautājumu kuru pats nemācēju īsti noformulēt.
Un tagat varētu sekot nākamais, zinot ekspluatācijas apstākļus un konstatētās sekas un industrijas mārktinga tendences, tad ko nu? | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| Atļaušos iespamot tādā asā diskusijā,
Ir drapaks tt600r, tiek drāzts purvos kā jau pienākas, izlīda defekts, lec 1 robs ārā zem krietnas slodzes buksējot, tas būtu skaidrs, dakša, sazobe... bet kas rada tādu ieberzienu zobratos? Tieši metāla skaida? Vai nepiemērota eļļa drāzšanās pozai? Kas provocē šādu "dilumu"
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| lai nav jāmeklē:
gaisa dzesēšana un kombinētā eļļošanas sistēma? | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
| TTR ir 20 gadus vecs drapaks, tas ir dabisks nolietojums, kā arī nevar zināt, kādas eļļas ir tikušas tajā drapakā lietas dzīves laikā.
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| jā, bet tomēr...
ja ir gaisa dzesēšana un kombinētā eļļošanas sistēma, tad, pārkarsējot tādu motoru/kārbu un vienlaikus dodot riktīgi virsū, pirmie cietīs tieši kārbas zobi attēlā redzamajā veidā (Pitting).
tādam motora tipam, neatkarīgi no vecuma, patiešām eļļa jāizvēlas ļoti ar prātu. | Offline | | |
|
|