Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
21 Jan 2019, 20:05:04 lomsz rakstīja:
Kāds ir lietojis BO Oil motoreļļas? Itkā pilna sintētika, itkā esteru, itkā viskozitātes gandrīz visas aktuālās pieejamas... Atradu par diezgan labu cenu...
http://www.bomotoroil.nl/
"Site Under Construction"............... | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
21 Jan 2019, 23:09:59 Rizza rakstīja:
Niere, vai Tev ir komentāri par Championlube ko tirgo pkp.lv ? savam četrriteņu bavārietim leju šādu: Links uz speceni
ja tavam bavārietim prasa BMW LL-04, tad kādēļ ar lai nelietu..
tā kā tam ir arī MB229.52, tad visnotaļ normāls produkts. protams, sastingšanas temperatūra -36C (tātad zem -20C grūti startēt), kā jau hidrokrekam, nav nekāda spožā, bet drīzumā vietam sola -30C | Offline | | |
nillys | | Kopš: 21. Sep 2013
No: Limbaži
Ziņojumi: 79
Braucu ar: CRF450, TransSlap
| Transalps ēd eļļu 91. gada,leju 5100 10w40, varētu būt, ka nomainot uz citu marku vai viskozitāti problēma risinās? Ja jā, tad kādu? Jo mocis nedūmo nekad, bet tā eļla kautkur pazūd | Offline | | |
|
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| 5100tā faktiski ir minerāleļļa ar ēdamkaroti esteru. minerālenēm ir izteikti augsta gaistamība. attiecīgi, ja eļļas zudumam nav tehnisku iemeslu (tādu var būt ~40), tad pat visprastākā sintētika uz GroupIII bāzes, var samazināt patēriņu. protams, PAO un esteriem gaistamība ir pavisam niecīga, ap ~5%, bet tas nenozīmē, ka uzreiz vajag tieši tādu. | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| niere-vari iisi nokomenteet motul moto liinijas markas, par 7100 pietiek info un pieredzes, 300v ar drusku, bet citas seerijas pamaz info, vajag kraatuvi papildinaat
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| savulaik tepat MP vērtēju arī šos divus produktus, kur, pamatojoties uz veiktajām lietoto eļļu analīzēm, 7100tajai bija izteikti sūdīga bīdes (viskozitātes) stabilitāte karstajā galā, kas norāda uz markentinga pozicionējumam neatbilstošām izejvielām (hidrokreks+lēts visc.modifikators). tas gan nenozīmē, ka lielākajai daļai citām 'širpotreba' klases GroupIII sintētikām nav tāda pati kaite, taču to piesaucu, jo produkts tiek piedāvāts kā "krutais" esters. protams, ka moto motoreļļas neviena nav 100% esters (un nav arī vajadzības), taču jāsaprot, ka konkrētās eļļas bāzē ir vienkārši GroupIII (attīrīta minerālene) 'sintētika' ar nelielu esteru piešprici. tātad, tīri no izejvielu vērtējuma, - uzlabots 'širpotrebs'.
runājot par 300V, man nav pieejami analīžu rezultāti. tā kā šim produktam iepriekš piesauktā GroupIII vietā būtu jābūt polialfaolifīniem (PAO), tad pieņemu, ka šis tiešām ir augstvērtīgs produkts. parasti citi ražotāji datu lapās akcentē PAO+ester, bet Motul to nav darījis. iespējams tādēļ, lai visus akcentus liktu uz esteri.
pirms gadiem pieciem Motul pilnībā pārstrādāja savas moto eļļas un nojaušu, ka viens no iemesliem bija tautā aizgājušais konkurentu pētījums, kur 300V uzrādīja pārsteidzoši sūdīgu rezultātu zobratu aizsardzībā un pretkorozijas īpašībās. ar jauno formulu datu lapā īpaši tika akcentēta FZG slodzes veiktspēja (augsta kontaktspiediena potence), tātad tā bija reakcija uz pamatoto kritiku.
taču par pārstrādāto recepti, kā jau teicu, nevaru droši izteikties, taču nojaušu, ka tai tiešām vajadzētu būt savestai kārtībā līdz tam līmenim, kurā 300V tiek mārketēts.
jāsaprot arī, ka tīri no plašai publikai pieejamas tehnisko datu lapas nolasīt visas svarīgās eļļas īpašības nav iespējams. | Offline | | |
tuchka | | Kopš: 08. May 2011
No: Liepāja
Ziņojumi: 926
Braucu ar: visu kas rūc un nerūc
| Ir ļoti daudz jautājumy par šodienas eļļām, piem. kapēc Wolf pēc 5tkm nokrītas līmenis (izgaro vai?), kapēc 7100 pēc 10tkm pārvēršas par ūdeni? Kapēc Prolong ir vienīgā piedeva jebkurai eļļai, kura sajaucoties samazina berzes pretestību uz metāla detaļām? Kapēc tas un kapēc šis???
Ir zināms fakts, sintētika vai pussintētika būs labākais mūsu tehnikai (neatstāj piedeguma nogulsnes), ja tā ir vecāka par gadiem pieciem un vēl plus. Jaunāka tehnika prasa plānāku eļļu, vecāka tehnika biezāku, saistīts ar salāgojuma precizitāti kustīgo detaļu mezglos.
Nav man jāpiekrīt, jo tikai subjektīvs viedoklis no gadu pietedzes
-----------------
| Offline | | |
mezamaris | | Kopš: 20. Jun 2011
Ziņojumi: 5287
Braucu ar:
| Īsti nesapratu ko gribēji pateikt | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| Laikam to ka ir piedeva kura izlabo visas elljas, un nieres viedoklim par piedevaam, kuru paarnjeemu arii es, uz kiimijas pamata, nav vietas.
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
tuchka | | Kopš: 08. May 2011
No: Liepāja
Ziņojumi: 926
Braucu ar: visu kas rūc un nerūc
|
27 Jan 2019, 19:42:59 mezamaris rakstīja:
Īsti nesapratu ko gribēji pateikt
Tiem kas nesaprata
Izmantojiet tehnikai eļļu, kura rakstīta manuālī, un viss būs štokos ar piebildi, savlaicīgi to nomainot ar filtru
-----------------
| Offline | | |
mezamaris | | Kopš: 20. Jun 2011
Ziņojumi: 5287
Braucu ar:
| Tas gan ir jaunums. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
27 Jan 2019, 19:57:29 tuchka rakstīja:
Izmantojiet tehnikai eļļu, kura rakstīta manuālī, un viss būs štokos ar piebildi, savlaicīgi to nomainot ar filtru
ja viss ir tik vienkārši, tad tieši šobrīd mēs ar vienu no prominentiem MPistiem skatām tēmu par šo Honda rekomendāciju:
jautājumi:
1) vai gonkai izmantosi ieteikto Honda OEM produktu?
2) ja Honda produkts par dārgu, vai izmantosi, piemēram, šādu manuāļa prasībām atbilstošu eļļu?
(tas, ka ražots Ķīnā, nav būtiski)
| Offline | | |
Janjis | | Kopš: 21. Sep 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 159
Braucu ar: R9T & GS Rallye
| Labāk nokomentē Hondas neloģiku OEM uzrādīt 10W30!
27 Jan 2019, 22:36:26 Niere rakstīja:
27 Jan 2019, 19:57:29 tuchka rakstīja:
Izmantojiet tehnikai eļļu, kura rakstīta manuālī, un viss būs štokos ar piebildi, savlaicīgi to nomainot ar filtru
ja viss ir tik vienkārši, tad tieši šobrīd mēs ar vienu no prominentiem MPistiem skatām tēmu par šo Honda rekomendāciju:
jautājumi:
1) vai gonkai izmantosi ieteikto Honda OEM produktu?
2) ja Honda produkts par dārgu, vai izmantosi, piemēram, šādu manuāļa prasībām atbilstošu eļļu?
(tas, ka ražots Ķīnā, nav būtiski)
[ Šo ziņu laboja Janjis, 28 Jan 2019, 11:53:08 ] | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
|
28 Jan 2019, 13:41:15 Bagars rakstīja:
28 Jan 2019, 11:52:44 Janjis rakstīja:
Labāk nokomentē Hondas neloģiku OEM uzrādīt 10W30!
Kur tieši ir neloģika? Kautkas par daudz vai par maz?
Bet kā, tavuprāt, vajadzēja?
Ārā 21 gadsimts, vajadzēja gadam atbilstošākas prasības. Bet ja tur gazonakasilka 80 gada, tad ok | Offline | | |
mezamaris | | Kopš: 20. Jun 2011
Ziņojumi: 5287
Braucu ar:
| Kāds restaurātors man teica,ka ar vecajiem tieši esot problēmas,jo režotāji ekoloģisko normu spiesti vairs nepievienojot eļļām tiem vajadzīgās vielas...
Nu bet mūsdienu motori?
Tos būvējot izmanto matereālus jau ņemot vērā smērvielu iespējas... | Offline | | |
tuchka | | Kopš: 08. May 2011
No: Liepāja
Ziņojumi: 926
Braucu ar: visu kas rūc un nerūc
|
29 Jan 2019, 16:22:04 mezamaris rakstīja:
Kāds restaurātors man teica,ka ar vecajiem tieši esot problēmas,jo režotāji ekoloģisko normu spiesti vairs nepievienojot eļļām tiem vajadzīgās vielas...
Nu bet mūsdienu motori?
Tos būvējot izmanto matereālus jau ņemot vērā smērvielu iespējas...
Jau daudz siltāks
Tikai vajadzīgās vielas ir pat vairāk, kā pirms laba laika atpakaļ.
Viss slēpjas salāgojuma precizitātē, visas slīdes detaļas, sazobes, sūkņi utt.
Jo smalkāka tehnika, jo smalkāku eļļu vajadzētu izmantot
Motoru remontu manuāļos arī ir pieteiktas pielaides, kas saprotamā valodā norāda jau automātā uz eļļas blīvumu. Nu kkā tā...
-----------------
| Offline | | |
VATERLAND | | Kopš: 01. Jan 2011
Ziņojumi: 3024
Braucu ar: Drūmo klasiku (C)
|
29 Jan 2019, 20:59:55 tuchka rakstīja:
29 Jan 2019, 16:22:04 mezamaris rakstīja:
Kāds restaurātors man teica,ka ar vecajiem tieši esot problēmas,jo režotāji ekoloģisko normu spiesti vairs nepievienojot eļļām tiem vajadzīgās vielas...
Nu bet mūsdienu motori?
Tos būvējot izmanto matereālus jau ņemot vērā smērvielu iespējas...
Jau daudz siltāks
Tikai vajadzīgās vielas ir pat vairāk, kā pirms laba laika atpakaļ.
Viss slēpjas salāgojuma precizitātē, visas slīdes detaļas, sazobes, sūkņi utt.
Jo smalkāka tehnika, jo smalkāku eļļu vajadzētu izmantot
Motoru remontu manuāļos arī ir pieteiktas pielaides, kas saprotamā valodā norāda jau automātā uz eļļas blīvumu. Nu kkā tā...
Precizē! Kādas tieši.(C) Bagars
----------------- Mach mit, mach nach, mach besser
https://www.maksla.lv | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
|
29 Jan 2019, 15:57:14 Bagars rakstīja:
29 Jan 2019, 15:21:51 Next rakstīja:
28 Jan 2019, 13:41:15 Bagars rakstīja:
28 Jan 2019, 11:52:44 Janjis rakstīja:
Labāk nokomentē Hondas neloģiku OEM uzrādīt 10W30!
Kur tieši ir neloģika? Kautkas par daudz vai par maz?
Bet kā, tavuprāt, vajadzēja?
Ārā 21 gadsimts, vajadzēja gadam atbilstošākas prasības. Bet ja tur gazonakasilka 80 gada, tad ok
Precizē! Kādas tieši prasības?
Gn4 hondas 1975 gada kaut kads standarts.
Pro Honda GN4 - Black bottle/red label. Intended as an all around 4-stroke
oil motorcycle for normal everyday riding; low heat applications. GN4 is a
petroleum-based motorcycle 4-stroke oil recommended for scooters, ATV's and
motorcycles used for light duty and low heat usage. Commuting, normal street
rides, casual trail use and low engine stress situations do not cause as much heat
to build up in the engine therefore a less expensive additive package can be
utilized. This is our original motorcycle oil formula developed specifically for
motorcycles and blended with an additive package to meet the unique shifting
requirements of shared engine and transmission sump designs. GN4 is packaged in a 1-litre black
bottle with a red label, available in 10W30, 10W40, 20W50 and also 5w30 weight for cold
weather ATV use.
Api sg 1988 gada klasifikācija | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
| Tapec ari rakstiju ka prasības pec eļļas klalitātes ir ļoti zemas, kas neliedz ieliet "labāku" eļļu un griez pilnu pulksteni | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
28 Jan 2019, 11:52:44 Janjis rakstīja:
Labāk nokomentē Hondas neloģiku OEM uzrādīt 10W30!
Tavs jautājums, acīmredzot, prezumē pieņēmumu, ka augstāka viskozitātes klase karstajā galā vēlama, jo "vairāk ir labāk" un kaut kur esi dzirdējis, ka augstāka viskozitāte nodrošina biezāku eļļas plēvi. bet tā ir tikai daļa no sarežģītiem kompromisiem.
universālais "rule of thumb" ir šāds:
viskozitāti jāuztur cik vien iespējams zemu, bet ne zemāk kā pieļauj projektētās virsmu pretnodiluma aizsardzības prasības.
vai Honda savus dzelžus projektējusi, pārkāpjot šo likumu? protams, ka nē.
bet leģitīms varētu būt cits jautājums - vai katra eļļa notur tās uzrādīto viskozitātes klasi 'karstajā' galā? un te jāteic, ka absolūti lielākā daļa moto motoreļļu jau pēc neilga lietošanas laika zaudē vienu klasi. proti, piem., 10W-40 pārvēršas par 10W-30 (un tādēļ 10W-40 izmantošana ir pieņemama). savukārt, ja Honda iesaka 10W-30, tad gadījumā, ja tiek izmantots minerālas bāzes (ar zemu pamatēļļas viskozitātes indeksu) pamatprodukts, visai droši, ka arī 10W-30 nodils uz 5W-20. un tas pirmkārt nepatiks kārbai.
savukārt, ja tiek izmantots augstvērtīgas sintētikas 10W-30 klases produkts, ļoti ticams, ka tas paliks savā klasē, jo, salīdzinot ar, piem., 10W-40, satur mazāk viskozitātes modifikatora un augstvērtīga bāze pilda daļu no VI uzturošajām funkcijām.
ko esmu jau teicis agrāk - nepamatoti augsta viskozitātes klase 'karstajā' galā rada apgrūtinātu dzesēšanu (paaugstinās temp. sistēmā), apgrūtina filtrēšanu, rada kavitācijas korozijas risku, jaudas zudumu utml.
ja Honda projektējusi savus motorus uz 10W-30, tad arī eļļu kanāli un spraugas starp detaļu eļļojamām virsmām pieskaņotas šādai klasei. paaugstināsiet klasi un eļļai būs grūtāk cirkulēt.
vienlaikus, kas ir galvenais risks pārāk zemai viskozitātei, kā jau piesaucu, - tā ir nespēja nodrošināt pietiekamu aizsardzību kārbas zobratiem.
te pārdomām Straibeka diagramma, kur zobrati moča motorā primāri darbojas saķeres (Boundary) un pārējas (Mixed) eļļošanas režīmos.
| Offline | | |
|
|