05 Jan 2019, 09:44:34 soulfreak rakstīja:
Interesants video, diezgan labi daudz ko izskaidro, eļļu speci varētu gan pakomentēt vai te viss ir pareizi? Izskatās, ka nē!
kaut arī reiz jau komentēts, no šodienas viedokļa varu piebilst, ka DPF izdedzināšanas deļ radītā degvielas kontaminācijas problēma eļļā nomāc jebkādas diskusijas par eļļu veiktspējām.
nupat pats cīnos ar Mazda CX-5 2.2D motoreļļas kontamināciju (padsmit %), kas ir katastrofāla jebkuram motoram. un Inchcape galvenais guru plāta rokas un iespaids, ka par tēmu zina tikai no semināriem. vienlaikus, izrādās, motoram jau pie 50Kkm nomainīta sadalene, turbīna u.c. detaļas, kas visai droši ir aprakstītās problēmas dēļ (nopirkts @60Kkm).
ja nebūtu veicis lietotās eļļas analīzi, brauktu līdz motors atkal nosprāgst. tagad šiem esmu tagad skabarga pakaļā, jo neko par eļļu analīžu tēmu nav dzirdējuši principā.
tagad sūtu kārtējo paraugu uz laboratoriju, būs interesanti.
Vo, vairāk šādu info tautai!
Tagad kā reiz šī problēma ir saasināta, ražotājs rekomendē braukt 2 gadus vai 30k km ar vienu eļļas maiņu, bet motori knapi tur garantijas laiku
07 Jan 2019, 21:03:48 AOzolins rakstīja:
Sveiki, biedri!
Lasot un pārlasot eļļu tēmas man nesapratni rada viens fundamentāls jautājums moču eļļu sakarā.
Dots: krosa mocis Kawasaki kx250f 2013 gada, ņemu grāmatu un lasu: prasītā eļļa SG,SH,SJ,SL,SM, JASO MA,MA1,MA2 SAE 10W-40, maiņas intervāls 15 stundas.
Reāli lielais vairums ļaužu lej Motul 300v(man arī iepriekšējais īpašnieks piekodināja tikai šo), vai citus superdārgus analogus un maina ik pa 5 stundām.
Tad nu jautājums- Vai japāņu rekomendācijas ir aplamas( ar kādu domu?), vai mēs esam stulbi, ka tā pārmaksājam, jo starp šīm rekomendācijām ir vairāk kā 10 -kārtīgas izmaksas?
Personīgi man ir viedoklis, ka pārnodrošināmies, ka ieguvums nesedz izmaksas, bet gribētu uzklausīt citus viedokļus.
Paldies.
tā kā par tēmu daudz tērgāts, īsumā:
OEM eļļu speceņu (JASO; API) rekomendācijas ir galēji virspusējas, jo močiem, diemžēl, specifikācijas neatspoguļo visas reālās vajadzības. piemēram, gadiem tiek runāts, ka JASO MA jāpapildina ar prasībām arī kārbai (kas ir pat svarīgāk kā motoram), bet tā arī nav spējuši vienoties.
API, protams, tas viss interesē vēl jo mazāk, jo HDavidson pie kājas, ko tur lej.
līdz ar to OEM rekomendācijas pieļauj ļoti vaļīgu sortimentu (arī prasta minerālene to visdrīzāk izpilda), kādēļ jāskata katra moto eļļa atsevišķi konkrētā pielietojumā un apstākļos.
drīzāk skatiet produktu tehnisko datu lapas, taču arī tās, diemžēl, neatspoguļo visu ainu.
ja kāds iesaka 300V kā vienīgo opciju, tas, protams, ir vai nu apzināts, vai neapzināts mīts. ir daudz līdzvērtīgu produktu, taču izvēlēties tiešām ir jāmāk.
lai nav tukšvārdība, 300V vecajā receptūrā bija dramatiski vāja spēja aizsargāt kārbu un arī vāja pretkorozijas aizsardzības spēja. tas, domājams, būs novērsts, taču šādas nianses nevar nolasīt pat no tehnisko datu lapas. jaunajā formulējumā 300V, ja lasa jaunākos TDL, īpašs uzsvars uz zobratu aizsardzību. ne velti..
tad nu jautājums, vai klientu attieksme pret 300V pirms/pēc mainījusies? domāju, ka nē. visu nosaka mārketings.
[ps. nē, nejautājiet, "ko labāk liet?"]
Ir jau arī zēni, kam attieksme pēc 300V lietošanas ir mainījusies..
Kā tur viņiem bija ar sajūga testu...? Un slīdēšanu?
05 Jan 2019, 09:44:34 soulfreak rakstīja:
Interesants video, diezgan labi daudz ko izskaidro, eļļu speci varētu gan pakomentēt vai te viss ir pareizi? Izskatās, ka nē!
[]KhL_g5LscTw[]
kaut arī reiz jau komentēts, no šodienas viedokļa varu piebilst, ka DPF izdedzināšanas deļ radītā degvielas kontaminācijas problēma eļļā nomāc jebkādas diskusijas par eļļu veiktspējām.
nupat pats cīnos ar Mazda CX-5 2.2D motoreļļas kontamināciju (padsmit %), kas ir katastrofāla jebkuram motoram. un Inchcape galvenais guru plāta rokas un iespaids, ka par tēmu zina tikai no semināriem. vienlaikus, izrādās, motoram jau pie 50Kkm nomainīta sadalene, turbīna u.c. detaļas, kas visai droši ir aprakstītās problēmas dēļ (nopirkts @60Kkm).
ja nebūtu veicis lietotās eļļas analīzi, brauktu līdz motors atkal nosprāgst. tagad šiem esmu tagad skabarga pakaļā, jo neko par eļļu analīžu tēmu nav dzirdējuši principā.
tagad sūtu kārtējo paraugu uz laboratoriju, būs interesanti.
Vo, vairāk šādu info tautai!
Tagad kā reiz šī problēma ir saasināta, ražotājs rekomendē braukt 2 gadus vai 30k km ar vienu eļļas maiņu, bet motori knapi tur garantijas laiku
problēma tāda, ka degvielas kontaminācija eļļā uzkāpj jau pirmajos simtos km pēc eļļas maiņas un vēlāk paliek diezgan konstanti augstā līmenī. kā zināms, autiņiem tagad vēl virs max eļļas līmeņa atzīmes uz tausta vēl ir arī x vai cita atzīme, kura norāda augstāko pieļaujamo degvielas atšķidījumu. bet, ja sasniedz šādu līmeni, jau nav pat runa par katastrofālajiem padsmit % eļļā, bet par pāris litriem uz karteri. viskozitāte šadam šķīdumam nav vispār klasificējama, jo ir ārprātā zema.
līdz ar to te nav runa par eļļas nomaiņas intervālu, jo tas labākajā gadījumā izvāc no eļļas uzkrājušos metāla skaidu.
kad izveikšu nākošās analīzes un būšu izrunājis ar Inchcape guru, pastāstīšu, kā tas viss beidzies. nojaušu, ka vienīgais risinājums ir izravēt visu to dpf sūdu laukā un pārprogrammēt kompi.
radiniekam Toyotu Amserv-ā arī garantijas laikā šī paša iemesla dēļ pilnībā pārlasīja. nav brīnums, ka Toyota atsakās no dīzeļiem saknē.
paldies, zaļie komunisti! jums ellē sagatavota sevišķi silta vieta.
10 Jan 2019, 09:40:07 JohnyW rakstīja:
Ir jau arī zēni, kam attieksme pēc 300V lietošanas ir mainījusies..
Kā tur viņiem bija ar sajūga testu...? Un slīdēšanu?
sajūga tēma tāda slidena..))
pārāk daudz atkarīgs no paša dzelža.
vienlaikus, ja runa par Motul moto sortimentu, līdz receptūru pārstrādāšanai viņiem nebija neviena (!!) produkta ar JASO MA2, visi bija MA, kur MA2, kā zināms, ir ar būtiski labākām dinamiskās&statiskās slodzes īpašībām.
bet tas vairs nav svarīgi, jo receptes ir pārstrādātas un aprunātie kasjaki, domājams, ka novērsti.
stāsts vienkārši par to, ka arī pavāju produktu var nomārketēt tā, lai visi uzskata par absolūti 'top of the top'.
10 Jan 2019, 07:58:56 AOzolins rakstīja:
Tādā gadījumā pajautāšu savādāk: vai [..] ir normāla izvēle hobijbraucējam?
man arī jautājums dzelžu spīdzinātājiem:
vai no tehnikas noslodzes, līdz ar to arī eļļas mocīšanas (pārkaršana, 'redline'), viedokļa ir būtiska atšķirība starp hobijnieku un proraideri?
man pašam aizdoma, ka hobijnieks bieži vien spēj tehniku/eļļu vairāk samocīt nekā pro.
tas gan, protams, lielā mērā atkrīgs no disciplīnas.
kādi viedokļi?
Reku bija jaunie dzinēji un tehnoloģijas. Reāls gemors. Mēģina no tā sūda Karno cilka izpiest bez izmešiem! Tas tīri ķīmiski nav iespējams. Nemaz nerunāsim par 50g/km
10 Jan 2019, 14:48:31 soulfreak rakstīja:
Skaisti, vienkārši skaisti bet nesatraucies, tūlīt nāks arī benzīnniekiem DPF, ja jau tik kādiem jaunajiem modeļiem tie netiek montēti...
Ievērtē uz etiķetes speceni API SN; ACEA A3/B4 un neviena OEM apstirinājuma.
"sintētika", kurai specene tāda pati kā prastai minerālenei.
ļoti iespējams, ka šis konkrētais produkts tiek ražots Shell Krievijas rūpnīcā, jo tādam produktam tajā tirgū ir liels noiets.
no citas puses, protams, 2,50E/L iekš 4L iepakojuma ir aizdomīga cena.
tad jāskatās, kas uz etiķetes norādīts kā importētājs. ja Jungent, tad viss kārtībā. ja tas ir LOS [Latvia Oil Service SIA], tad nebrīnītos, ka krutka, jo LOS ir skandalozi pazīstams ar viltotu Shell produkciju. tur daudz pastāstu, bet, lai maniem izteikumiem būtu segums, te viens piemērs, kur LOS bez kautrēšanās produkta nosaukumu uz iepakojuma raksta ar flomīti un kuram partijas numums (Bach Number) neatbilst Shell nomenklatūrai. Jungent par šo ietiesāja LOS, bet es nezinu ar ko tiesvedība beigusies. Te no Jungent vietnes brīdinājums par LOS viltotu Shell produkciju.
LOS darbība pamatīgi zāģē Shell zīmola prestižu Latvijā. un man žēl Jungent čaļus, ka viņiem tāds "konkurents".
uz etiķetes nav, taču tas arī neko nemaina. norādītie OEM-i ir vienlīdz antikvārs, taču vecam auto bez katalizatoriem utml. maucībām, pilnīgi derīgs produkts.
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
10 Jan 2019, 15:26:36 Niere rakstīja:
10 Jan 2019, 07:58:56 AOzolins rakstīja:
Tādā gadījumā pajautāšu savādāk: vai [..] ir normāla izvēle hobijbraucējam?
man arī jautājums dzelžu spīdzinātājiem:
vai no tehnikas noslodzes, līdz ar to arī eļļas mocīšanas (pārkaršana, 'redline'), viedokļa ir būtiska atšķirība starp hobijnieku un proraideri?
man pašam aizdoma, ka hobijnieks bieži vien spēj tehniku/eļļu vairāk samocīt nekā pro.
tas gan, protams, lielā mērā atkrīgs no disciplīnas.
kādi viedokļi?
Dažs labs amatieris var tehniku vairak samocīt neka proracings, pamatā gan pārkarsēt muļļajoties uz vietas.
Jautājums par hobijniekiem un pro braucējiem ir sarežģīts. Gan vieni gan otri mēdz būt stipri dažādi (atcerieties veco stāstu par V. Gauši kuru izbrāķēja no PSRS izlases, jo baigi nojājot tehniku)
Tīri teorētiski- teiksim...Timrota mocim pēc 100h taču vejadzētu būt mazāk cietušam nekā..piem. Sabuļa...vismaz hadenes ziņā noteikti.
Īstenībā hvz.
Laikam jau lielāka nozīme ir moča skrūvētājam un resursu pieejamībai, tur nu vidusmēra hobijnieks var stipri zaudēt pro skrūvētājam.
Importētājs: pirms 8 gadiem Alytus privātmājā reģistrēts autodetaļu tirdzniecības uzņēmums ar 4-5 darbiniekiem. https://rekvizitai.vz.lt/en/company/amb_autodet...ndas_naudziunas/
vienlaikus Jungent ir Shell oficiālais pārstāvis EST/LAT/LIT. https://shell.jungent.lt/lt/
vari uzzvanīt leišu Jungent, nosaukt produkta Bach Number un uzjautāt.
protams, esošā situācija neizslēdz iespēju, ka tas 'mikrouzņēmums' importējis no kāda Shell dīlera ārpus Baltijas valstīm, taču jau divu uzņēmumu peļņu iespiest nedaudz virs 2Eur/L bez pvn ir nereāli, kur nu vēl veselus trīs.
tad nu vēl var salīdzināt Jungent iepakojumus/etiķetes ar šo konkrēto. es neriskētu šādu produktu pirkt, jo nu baigi velk uz to, ka kaut kāds 'ļevaks' iz Krievzemes, kur krutkas populāras, iemaldījies.
ir idejas kā tehnisko iziet ar izravētu DPF?
man dileris garantijas laikā izdedzināja filtru un atsūca no kartera lieko eļļas maisījumu!
ja nebūtu uzstājis, eļļu mainīt neviens nepiedāvā - garantijas laikā!
ieteikums no dīlera, gāzēt uz nebēdu lai filtrs nepiekvēp! .. tas nozīmē 4-to pilsētā neizmantot. 6-to zem 120km/h neizmantot!
tā mēs saņemam jauno tehnoloģiju pateicību lietotājam!
10 Jan 2019, 14:13:32 Niere rakstīja:
10 Jan 2019, 03:16:54 soulfreak rakstīja:
10 Jan 2019, 01:46:10 Niere rakstīja:
05 Jan 2019, 09:44:34 soulfreak rakstīja:
Interesants video, diezgan labi daudz ko izskaidro, eļļu speci varētu gan pakomentēt vai te viss ir pareizi? Izskatās, ka nē!
[]KhL_g5LscTw[]
kaut arī reiz jau komentēts, no šodienas viedokļa varu piebilst, ka DPF izdedzināšanas deļ radītā degvielas kontaminācijas problēma eļļā nomāc jebkādas diskusijas par eļļu veiktspējām.
nupat pats cīnos ar Mazda CX-5 2.2D motoreļļas kontamināciju (padsmit %), kas ir katastrofāla jebkuram motoram. un Inchcape galvenais guru plāta rokas un iespaids, ka par tēmu zina tikai no semināriem. vienlaikus, izrādās, motoram jau pie 50Kkm nomainīta sadalene, turbīna u.c. detaļas, kas visai droši ir aprakstītās problēmas dēļ (nopirkts @60Kkm).
ja nebūtu veicis lietotās eļļas analīzi, brauktu līdz motors atkal nosprāgst. tagad šiem esmu tagad skabarga pakaļā, jo neko par eļļu analīžu tēmu nav dzirdējuši principā.
tagad sūtu kārtējo paraugu uz laboratoriju, būs interesanti.
Vo, vairāk šādu info tautai!
Tagad kā reiz šī problēma ir saasināta, ražotājs rekomendē braukt 2 gadus vai 30k km ar vienu eļļas maiņu, bet motori knapi tur garantijas laiku
problēma tāda, ka degvielas kontaminācija eļļā uzkāpj jau pirmajos simtos km pēc eļļas maiņas un vēlāk paliek diezgan konstanti augstā līmenī. kā zināms, autiņiem tagad vēl virs max eļļas līmeņa atzīmes uz tausta vēl ir arī x vai cita atzīme, kura norāda augstāko pieļaujamo degvielas atšķidījumu. bet, ja sasniedz šādu līmeni, jau nav pat runa par katastrofālajiem padsmit % eļļā, bet par pāris litriem uz karteri. viskozitāte šadam šķīdumam nav vispār klasificējama, jo ir ārprātā zema.
līdz ar to te nav runa par eļļas nomaiņas intervālu, jo tas labākajā gadījumā izvāc no eļļas uzkrājušos metāla skaidu.
kad izveikšu nākošās analīzes un būšu izrunājis ar Inchcape guru, pastāstīšu, kā tas viss beidzies. nojaušu, ka vienīgais risinājums ir izravēt visu to dpf sūdu laukā un pārprogrammēt kompi.
radiniekam Toyotu Amserv-ā arī garantijas laikā šī paša iemesla dēļ pilnībā pārlasīja. nav brīnums, ka Toyota atsakās no dīzeļiem saknē.
paldies, zaļie komunisti! jums ellē sagatavota sevišķi silta vieta.
dīleri ir bezpalīdzīgi problēmas priekšā. ne velti ražotāji atsakās no dīzeļmotora tehnoloģijas principā, jo neredz risinājumu zaļo mūdžu radītajai problēmai.
runājot par dīlera "risinājumu":
'atsūcot' lieko eļļas/degvielas maisījumu, nekas jau principā nemainās, ja nu vienīgi tiek novērsta eļļas/degvielas maisījuma uzkulšana. taču tik zemas viskozitātes maisījumā tā maz vai ir problēma, jo zemā viskozitātē gaisa burbuļi paspēj momentā uzpeldēt virspusē, tādējādi netiek ierauti eļļošanas sistēmā.
kas tur drīzāk ir problēma vēl bez traģiski zemās viskozitātes - piedevu pakas atšķaidījums var nenodrošināt virsmu aizsardzību, tostarp pretkorozijas, saķeres un jauktajā eļļošanas režīmā.
savukārt ieteikums gāzēt ir pretrunīgs. tik ilgi, kamēr eļļa nav kontaminēta, ieteikums ir derīgs. taču tiklīdz tā tiek atšķaidīta līdz tehniski neadekvātai viskozitātei, turbīnu jāsaudzē un virs ~2000rpm griezt motoru nav vēlams.
kā jau teicu, sievas mazdai @50Kkm tika mainīta arī turbīna.