Subaru nav tikai turbo impreza trasei. Ir arī atmosfēriskas ikdienas mašīnas ar pietiekami lielu apetīti lai gribētos to ierobežot. Tik cik esmu nobraucis, man jau sanāk vēl vismaz 1 tāds subārs.
Lai nebūtu beztēma - jautājums.
Kādu eļļu labāk izvēlēties Suzuki GS500 dzinējam. Visi online katalogi saka 10w40, uz kartera uzlīmēts 20w50. Iepriekšējo sezonu nobraucu ar 10w40, sūdzību nebija, izņemot nedaudz slīdošu sajūgu īpaši skarbos režīmos, bet domāju tur citi iemesli. Vai tomēr labāk izvēlēties 20w50. Moci lietoju 90% ikdienā pa pilsētu, 10 % trasē @redline.
04 Jan 2019, 09:20:35 Sergejs80 rakstīja:
Spečuki iesaka br.eļļu mainīt reizi 2-3 gados, liet attiecīgo dot, kurš norādīts uz vāciņa. Maz ticams, ka tikai 20 t.km pa šiem gadiem
Pēc TA datiem un stāvokļa varētu arī būt tie 20k km, bet jebkurā gadījumā gadi mocim ir daudz un šoreiz lielāks uzsvars tieši uz to. Tad eļļai pa modeļiem nav ko baigi iespringt, var kaut vai to pašu ko mašīnai, tikai attiecīgo DOT skatīties?
Braucot pa ielu diez vai sasniegsi tādu bremžu temperatūru, kur varētu būt nozīme eļļas markai (pie vienāda DOT). Bremžu eļļa nenoveco pa kilometriem, bet pa gadiem, jo ir higroskopiska (ar tieksmi uzsūkt mitrumu). Jebkura attiecīgā DOT eļļa ko ieliesi būs labāka par to, kas tur ir šobrīd.
04 Jan 2019, 11:49:09 dzanks rakstīja:
Lai nebūtu beztēma - jautājums.
Kādu eļļu labāk izvēlēties Suzuki GS500 dzinējam. Visi online katalogi saka 10w40, uz kartera uzlīmēts 20w50. Iepriekšējo sezonu nobraucu ar 10w40, sūdzību nebija, izņemot nedaudz slīdošu sajūgu īpaši skarbos režīmos, bet domāju tur citi iemesli. Vai tomēr labāk izvēlēties 20w50. Moci lietoju 90% ikdienā pa pilsētu, 10 % trasē @redline.
Pamēģini motorex Formula 10W40 vai Castrol Power 1 10W40 , vajadžetu novērst slīdēšanu.
----------------- Moto remonti/apkopes un pārbūves => Rascal Motorcycles
04 Jan 2019, 15:00:27 dzanks rakstīja:
Braucot pa ielu diez vai sasniegsi tādu bremžu temperatūru, kur varētu būt nozīme eļļas markai (pie vienāda DOT). Bremžu eļļa nenoveco pa kilometriem, bet pa gadiem, jo ir higroskopiska (ar tieksmi uzsūkt mitrumu). Jebkura attiecīgā DOT eļļa ko ieliesi būs labāka par to, kas tur ir šobrīd.
Arī no braukšanas režīma, jo biežāk karsīs jo ātrāk kondensāts būs iekšā
----------------- Moto remonti/apkopes un pārbūves => Rascal Motorcycles
Sveiki, biedri!
Lasot un pārlasot eļļu tēmas man nesapratni rada viens fundamentāls jautājums moču eļļu sakarā.
Dots: krosa mocis Kawasaki kx250f 2013 gada, ņemu grāmatu un lasu: prasītā eļļa SG,SH,SJ,SL,SM, JASO MA,MA1,MA2 SAE 10W-40, maiņas intervāls 15 stundas.
Reāli lielais vairums ļaužu lej Motul 300v(man arī iepriekšējais īpašnieks piekodināja tikai šo), vai citus superdārgus analogus un maina ik pa 5 stundām.
Tad nu jautājums- Vai japāņu rekomendācijas ir aplamas( ar kādu domu?), vai mēs esam stulbi, ka tā pārmaksājam, jo starp šīm rekomendācijām ir vairāk kā 10 -kārtīgas izmaksas?
Personīgi man ir viedoklis, ka pārnodrošināmies, ka ieguvums nesedz izmaksas, bet gribētu uzklausīt citus viedokļus.
Paldies.
07 Jan 2019, 21:03:48 AOzolins rakstīja:
Sveiki, biedri!
Lasot un pārlasot eļļu tēmas man nesapratni rada viens fundamentāls jautājums moču eļļu sakarā.
Dots: krosa mocis Kawasaki kx250f 2013 gada, ņemu grāmatu un lasu: prasītā eļļa SG,SH,SJ,SL,SM, JASO MA,MA1,MA2 SAE 10W-40, maiņas intervāls 15 stundas.
Reāli lielais vairums ļaužu lej Motul 300v(man arī iepriekšējais īpašnieks piekodināja tikai šo), vai citus superdārgus analogus un maina ik pa 5 stundām.
Tad nu jautājums- Vai japāņu rekomendācijas ir aplamas( ar kādu domu?), vai mēs esam stulbi, ka tā pārmaksājam, jo starp šīm rekomendācijām ir vairāk kā 10 -kārtīgas izmaksas?
Personīgi man ir viedoklis, ka pārnodrošināmies, ka ieguvums nesedz izmaksas, bet gribētu uzklausīt citus viedokļus.
Paldies.
Ja ilgāk padzīvo un pabrauc ar to kaujas tehniku, tad saproti - kamēr tev viss ir normāli stock bez kkādiem šķūningiem un tjūningiem (kas reizēm lauž šo to citu, kas dzinējā ir OEM), tad vienkārši jāpieturas pie specifikācijā minētā.
Protams, reizēm specenē norādītā eļļas marka ir tieši tāda dēļ rūpnīcas dīla ar eļļas ražotāju un varbūt to pat vairs neražo, bet tāpēc jau ir prasību standarts un viskozitātes norādītas, kuras var liet.
A visādi tur ūber motuļi un nez kādi vēl - tas reizēm vairāk ir placebo, protams, līdz brīdim, ja neesi taisījis kkādu šķūningu, kā gadījumā jau var būt citas vajadzības.
Zinu džeku, kas testēja savā CRF450 (2005.g) Kamazeni, mainot to pirms katra brauciena (apm. pa 2h). Nobrauca 100h, dilumi nekādi nebija. Viņš gan arī nav nekāds ūber gonšķiks, kas varētu pilnībā izspiest visu no tā 450nieka + tas bija vecās paaudzes aparāts, kam viss uztaisīts ar lielāku resursu.
Par to pārnodrošināšanos - tas ir placebo lielākoties. Ja man ir Golf2 ar 1.6 dzinēju, varu liet sintētiku, kaut arī varbūt vajag minerāleļu vai pussintētiku. Braucot ikdienā ar to sintētiku un mainot to ik pa 10k km, diez vai būs kāds ieguvums. Varbūt pat nebūs tik labi. Un protams, tas nav ekonomiski pamatoti. Jālej tas, kas norādīts specenē, un tur arī parasti ir kkādas robežas.
07 Jan 2019, 21:03:48 AOzolins rakstīja:
Sveiki, biedri!
Lasot un pārlasot eļļu tēmas man nesapratni rada viens fundamentāls jautājums moču eļļu sakarā.
Dots: krosa mocis Kawasaki kx250f 2013 gada, ņemu grāmatu un lasu: prasītā eļļa SG,SH,SJ,SL,SM, JASO MA,MA1,MA2 SAE 10W-40, maiņas intervāls 15 stundas.
Reāli lielais vairums ļaužu lej Motul 300v(man arī iepriekšējais īpašnieks piekodināja tikai šo), vai citus superdārgus analogus un maina ik pa 5 stundām.
Tad nu jautājums- Vai japāņu rekomendācijas ir aplamas( ar kādu domu?), vai mēs esam stulbi, ka tā pārmaksājam, jo starp šīm rekomendācijām ir vairāk kā 10 -kārtīgas izmaksas?
Personīgi man ir viedoklis, ka pārnodrošināmies, ka ieguvums nesedz izmaksas, bet gribētu uzklausīt citus viedokļus.
Paldies.
tā kā par tēmu daudz tērgāts, īsumā:
OEM eļļu speceņu (JASO; API) rekomendācijas ir galēji virspusējas, jo močiem, diemžēl, specifikācijas neatspoguļo visas reālās vajadzības. piemēram, gadiem tiek runāts, ka JASO MA jāpapildina ar prasībām arī kārbai (kas ir pat svarīgāk kā motoram), bet tā arī nav spējuši vienoties.
API, protams, tas viss interesē vēl jo mazāk, jo HDavidson pie kājas, ko tur lej.
līdz ar to OEM rekomendācijas pieļauj ļoti vaļīgu sortimentu (arī prasta minerālene to visdrīzāk izpilda), kādēļ jāskata katra moto eļļa atsevišķi konkrētā pielietojumā un apstākļos.
drīzāk skatiet produktu tehnisko datu lapas, taču arī tās, diemžēl, neatspoguļo visu ainu.
ja kāds iesaka 300V kā vienīgo opciju, tas, protams, ir vai nu apzināts, vai neapzināts mīts. ir daudz līdzvērtīgu produktu, taču izvēlēties tiešām ir jāmāk.
lai nav tukšvārdība, 300V vecajā receptūrā bija dramatiski vāja spēja aizsargāt kārbu un arī vāja pretkorozijas aizsardzības spēja. tas, domājams, būs novērsts, taču šādas nianses nevar nolasīt pat no tehnisko datu lapas. jaunajā formulējumā 300V, ja lasa jaunākos TDL, īpašs uzsvars uz zobratu aizsardzību. ne velti..
tad nu jautājums, vai klientu attieksme pret 300V pirms/pēc mainījusies? domāju, ka nē. visu nosaka mārketings.
05 Jan 2019, 09:44:34 soulfreak rakstīja:
Interesants video, diezgan labi daudz ko izskaidro, eļļu speci varētu gan pakomentēt vai te viss ir pareizi? Izskatās, ka nē!
kaut arī reiz jau komentēts, no šodienas viedokļa varu piebilst, ka DPF izdedzināšanas deļ radītā degvielas kontaminācijas problēma eļļā nomāc jebkādas diskusijas par eļļu veiktspējām.
nupat pats cīnos ar Mazda CX-5 2.2D motoreļļas kontamināciju (padsmit %), kas ir katastrofāla jebkuram motoram. un Inchcape galvenais guru plāta rokas un iespaids, ka par tēmu zina tikai no semināriem. vienlaikus, izrādās, motoram jau pie 50Kkm nomainīta sadalene, turbīna u.c. detaļas, kas visai droši ir aprakstītās problēmas dēļ (nopirkts @60Kkm).
ja nebūtu veicis lietotās eļļas analīzi, brauktu līdz motors atkal nosprāgst. tagad šiem esmu tagad skabarga pakaļā, jo neko par eļļu analīžu tēmu nav dzirdējuši principā.
tagad sūtu kārtējo paraugu uz laboratoriju, būs interesanti.
04 Jan 2019, 15:00:27 dzanks rakstīja:
Braucot pa ielu diez vai sasniegsi tādu bremžu temperatūru, kur varētu būt nozīme eļļas markai (pie vienāda DOT). Bremžu eļļa nenoveco pa kilometriem, bet pa gadiem, jo ir higroskopiska (ar tieksmi uzsūkt mitrumu). Jebkura attiecīgā DOT eļļa ko ieliesi būs labāka par to, kas tur ir šobrīd.
Arī no braukšanas režīma, jo biežāk karsīs jo ātrāk kondensāts būs iekšā
05 Jan 2019, 09:44:34 soulfreak rakstīja:
Interesants video, diezgan labi daudz ko izskaidro, eļļu speci varētu gan pakomentēt vai te viss ir pareizi? Izskatās, ka nē!
kaut arī reiz jau komentēts, no šodienas viedokļa varu piebilst, ka DPF izdedzināšanas deļ radītā degvielas kontaminācijas problēma eļļā nomāc jebkādas diskusijas par eļļu veiktspējām.
nupat pats cīnos ar Mazda CX-5 2.2D motoreļļas kontamināciju (padsmit %), kas ir katastrofāla jebkuram motoram. un Inchcape galvenais guru plāta rokas un iespaids, ka par tēmu zina tikai no semināriem. vienlaikus, izrādās, motoram jau pie 50Kkm nomainīta sadalene, turbīna u.c. detaļas, kas visai droši ir aprakstītās problēmas dēļ (nopirkts @60Kkm).
ja nebūtu veicis lietotās eļļas analīzi, brauktu līdz motors atkal nosprāgst. tagad šiem esmu tagad skabarga pakaļā, jo neko par eļļu analīžu tēmu nav dzirdējuši principā.
tagad sūtu kārtējo paraugu uz laboratoriju, būs interesanti.
Vo, vairāk šādu info tautai!
Tagad kā reiz šī problēma ir saasināta, ražotājs rekomendē braukt 2 gadus vai 30k km ar vienu eļļas maiņu, bet motori knapi tur garantijas laiku
07 Jan 2019, 21:03:48 AOzolins rakstīja:
Sveiki, biedri!
Lasot un pārlasot eļļu tēmas man nesapratni rada viens fundamentāls jautājums moču eļļu sakarā.
Dots: krosa mocis Kawasaki kx250f 2013 gada, ņemu grāmatu un lasu: prasītā eļļa SG,SH,SJ,SL,SM, JASO MA,MA1,MA2 SAE 10W-40, maiņas intervāls 15 stundas.
Reāli lielais vairums ļaužu lej Motul 300v(man arī iepriekšējais īpašnieks piekodināja tikai šo), vai citus superdārgus analogus un maina ik pa 5 stundām.
Tad nu jautājums- Vai japāņu rekomendācijas ir aplamas( ar kādu domu?), vai mēs esam stulbi, ka tā pārmaksājam, jo starp šīm rekomendācijām ir vairāk kā 10 -kārtīgas izmaksas?
Personīgi man ir viedoklis, ka pārnodrošināmies, ka ieguvums nesedz izmaksas, bet gribētu uzklausīt citus viedokļus.
Paldies.
tā kā par tēmu daudz tērgāts, īsumā:
OEM eļļu speceņu (JASO; API) rekomendācijas ir galēji virspusējas, jo močiem, diemžēl, specifikācijas neatspoguļo visas reālās vajadzības. piemēram, gadiem tiek runāts, ka JASO MA jāpapildina ar prasībām arī kārbai (kas ir pat svarīgāk kā motoram), bet tā arī nav spējuši vienoties.
API, protams, tas viss interesē vēl jo mazāk, jo HDavidson pie kājas, ko tur lej.
līdz ar to OEM rekomendācijas pieļauj ļoti vaļīgu sortimentu (arī prasta minerālene to visdrīzāk izpilda), kādēļ jāskata katra moto eļļa atsevišķi konkrētā pielietojumā un apstākļos.
drīzāk skatiet produktu tehnisko datu lapas, taču arī tās, diemžēl, neatspoguļo visu ainu.
ja kāds iesaka 300V kā vienīgo opciju, tas, protams, ir vai nu apzināts, vai neapzināts mīts. ir daudz līdzvērtīgu produktu, taču izvēlēties tiešām ir jāmāk.
lai nav tukšvārdība, 300V vecajā receptūrā bija dramatiski vāja spēja aizsargāt kārbu un arī vāja pretkorozijas aizsardzības spēja. tas, domājams, būs novērsts, taču šādas nianses nevar nolasīt pat no tehnisko datu lapas. jaunajā formulējumā 300V, ja lasa jaunākos TDL, īpašs uzsvars uz zobratu aizsardzību. ne velti..
tad nu jautājums, vai klientu attieksme pret 300V pirms/pēc mainījusies? domāju, ka nē. visu nosaka mārketings.
[ps. nē, nejautājiet, "ko labāk liet?"]
Ir jau arī zēni, kam attieksme pēc 300V lietošanas ir mainījusies..
Kā tur viņiem bija ar sajūga testu...? Un slīdēšanu?