Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
johntravilta
22. Apr 2018, 10:43#3408

Kopš: 04. Nov 2017

Ziņojumi: 48

Braucu ar: YouTube motocikliem

Senukai Rīgā pa 9 ar kapeikām iet Castrol Power 1 Racing sintētiskā 5w40, 1 litrs.

Offline

kere
14. May 2018, 10:46#3409

Kopš: 31. Mar 2014

No: Ogre

Ziņojumi: 18

Braucu ar: Gsxr 1000 street

Labdien.kads zina kas ir suzuki l 01 amortizatoru ella? W5 w7 w10??

-----------------
es zinu ka daudz ko nezinu

Offline

lomsz
14. May 2018, 11:51#3410

Kopš: 08. Nov 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 815

Braucu ar: XV 1700 RS Warrior

Nelauzi galvu... Paskaties Putoline.com produktu rekomendācijā kādai dakšas eļļai jābūt tavam mocim.

Offline

xcio
14. May 2018, 12:10#3411

Kopš: 21. Oct 2015

Ziņojumi: 101

Braucu ar:

Kādas atsaukmes par eļļu Mannol 7812 Motorbike 4-Takt 10W-40 ? Cenas ziņā ir 4x lētāka nekā Mobil vai Castrol eļļas.

Offline

admatty
25. May 2018, 00:01#3412

Kopš: 24. Jan 2017

Ziņojumi: 6

Braucu ar:

Gribētu pajautāt jūsu viedokli par eļļām krosa mocim KTM sxf 250 - it kā vislaik lēju Motul 15w 60 300V eļļu un nobraucot pat 5-8h eļļa nepalika melna, neizstrādājās (plus iznāk izbraukt tikai vasarā, tāpēc aukstie starti īsti šeit nav aktuāli un 15w manuprāt nav nekas traks vasarai). Šo eļļu lēju tikai tāpēc, ka Apē labu atlaidi dabūju

Tagad paskatījos automarket.lv piedāvā Motul 7100 10w60 par 36,5 EUR 5l kannu. Bet gan šai gan 15w 60 300V, gan motorex 10w 60 specifikācijā ir tikai JASO MA klase (pieņemsim ka meklēju ar JASO MA2)

Pačekoju Silkolene Pro 4 10w 60, kurai ir JASO MA2 API SM/SN un:
Viscosity 40 C = 164,24 mm2/s
Viscosity 100C = 24,20
Viscosity index = 180

Liqui Moly 10w 60 JASO MA 2 API SL
Viscosity 40 C = 164 mm2/s
Viscosity 100C = 23,4
Viscosity index = 172
Flash point 250 C

Motul 15w 60 JASO MA
Viscosity 40 C = 154,2
Viscosity 100C = 23,5
Flash point 232 C
Viscosity index 186

Motul 7100 10w 60
Viscosity 40 C = 156,1
Viscosity 100C = 24
Flash point 236 C
Viscosity index 186

Ipone 10w 60 katana, JASO MA2 API SN
Viscosity 40 C = 159,2
Viscosity 100C = 23,9
Flash point 226 C
Viscosity index 182

Ja pareizi saprotu, tad API SN skaitās vislabākā eļļas klase, kam seko API SM, API SL, API SJ, API SH ?

Liqui moly eļļa varētu būt viskvalitatīvākā, bet maksā arī 15 eur litrā
Tad paliek Silkolene un Ipone, kuras varētu būt visatbilstošākās, vienīgais Ipone eļļai flash point ir jau pie 226 C ?

Pieļauju, ka tās eļļas visticamāk atšķiras ļoti minimāli, un paliek vairāk vai mazāk mārketinga jautājums, bet nu tomēr būtu forši padiskutēt

Offline

JohnyW
26. Jun 2018, 08:12#3413

Kopš: 30. Aug 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 546

Braucu ar: 250Cc puiku moci, KLX450R, DR650SE, 990Adv

Stāstiņi iz dzīves
-Stāstiņš 1:
Džekam Honda CRF450 2002 vai 2004.g. Nopircis bija to no sportista, kas dauz pa smiltīm bija moci mocījis. Mocis nebij jauns, aļi ar 150mh. Šo to pielaboja utt., bet nu brauc - tagad jau nedaudz mierīgākā režīmā, arī gan pa MX tasēm, bet ne gluži ūber sortistu režīmā un ne pa lielām smiltīm.
Runājot par eļļas izvēli - džeks pret tehniku rūpīgs, bet izdomāja eksperimentu - dzinējā un kārbā (Hondai dalitais karteris) lēja Kamazeni, mainot to uz katru braukšanas reizi - moš ik pa 2mh.
Uzbaruca moča jau esošajām 150mh virsū vēl 150h, atrāva vaļā - dilumi minimāli, sūdzību nebija. Pat virzulim bija pieļaujamās pielaides (CRF pirmajai paaudzei gan šīs pielaides bija lielākas, nekā vēlākiem modeļiem, kam jau plānāki virzuļi, iespējams dēļ lielākas jaudas utt.). Brauksānas stils džekam gan nebij kā kkādam ūber sportistam, kā iepriekšējais saimnieks, kas moci pa smilšu trasi lielākoties dzenāja (par ko liecināja arī zobratu attiecība + vieta, kur mocis tika iegādāts).
Secinājums - šādā verķī (konkrētā gada aparātā), ja maini eļļu bieži, iespējams pat ne īpaši dārgā un labā eļļa nodrošina motoram vajadzīgo eļļošanu.
Stāstiņš 2:
Honda CRF450 2008.g. Pabraukta kādu laiciņu, kkādā zviedru komandā, nobraukums aļi līdz 100h, kas gan liekas diezgan neticami. Stāvoklis normāls, kkādi sīkumi prasījās nomaiņu, bet nekas traģisks. Pērkot šo kapli, līdz iedoti visādi loriņi, orģinālie blīvju komplekti, virzulis, saļņiki (ko LV neviens pārdevējs tev 2gadīgam mocim līdzi nedos, nezin gan kādēļ - varbūt minētās stundas nav precīzas, vai vienkārši skopums), vēl kkādi loriņi, kā arī Motul 300V eļļa.
Nu labi, jaunais saimnieks rūpīgs uz tehniku utt. jaunajam mocim līdzi dabūjis Motuli, izdomā, ka šoreiz jāpamēģina kkādas nebrendīgās eļļas vietā, ieliet līdzi doto. 2008gada CRFam arī dalītais karteris.
Rezultāts - pēc eļļas maiņas - sāk slīdēt sajūgs. Sajūgs iepriekšējos gados dabūjis savu, kurvis biš sitienus, atsperes drusku atslābušas, nu kā jau brauktam mocim.. Bet sajūgs sāk slīdēt tieši pēc Motuļa, jo iepriekš iekšā esšā eļļa kalpoja godam un nekas tāds novērots nav.. Džeks sāk pētīt Motul 300V testus, sanāk tā, ka JASO MA1 un MA2 testi ir ieti, bet rezultātu publicētu nekur nav...
3. Stāstiņš.
Džeks nopērk Kawi, puiku moci - KX250F. MOcim aļi pāris gadu (it kā 3 gadi), nopērk LV, kā jau parasti, gudri teksti no pārdevēja, ka pircis no cita sportista, viss zer gutt, baigi labs utt.
Mocis tomēr drusku saguris vai pavirši apkopts, par ko liecina kaut vai tas, ka priekšas ratu nav mācējuši pareizi ielikt, lai dakšas bukses nedilst, tjūninga sadalenes virsū (tātad orginālās ir bijušas sadilušas vai salauztas) + vēl dažas lietiņas. Un kā jau parasti - kā jau kārtīgam pāris gadus pa LV brauktam zirgam - līdzi nenāk nekā, ne grāmata, ne org. plasmasi, ne vēl kkādas org. daļas. Nu dies ar to, gan jau iepriekš iepiriekšējais saimnieks bijis skops un visu paturējis sev.
Mocim iekšā Motul 300V. Uz 1mo maiņu, tiek nomainīta pret kkādu necilu Ungāru Mol sintētisko eļļu. Iepriekšējais saimnieks vēl piebilst - ja maini eļļu, varbūt nomazgā sajūgus, varētu slīdēt, mainot marku (par šo tekstu pasmaidām, bet sajūgus nemazgājam).. Rezultāts - viss zer gutt, sajūgi neslīd, liekas ka ungāru eļļa ar iet ok. Vienīgi paverot vārstu vāku vaļā, redzams, ka dzinējs dabūjis sutu, padilušas dažas vietas sadalenei, vēl kkas, bet ņemot vērā uzbraukto dažu stundu skaitu ar ungāru eļļu, norakstām iepriekšējo dilumu uz tjūninga sadaleņu rēķina un iepriekšējo saimnieku iespējams ne īpaši labo rūpību pret aparātu....

[ Šo ziņu laboja JohnyW, 26 Jun 2018, 08:18:49 ]

Offline

JohnyW
26. Jun 2018, 08:22#3414

Kopš: 30. Aug 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 546

Braucu ar: 250Cc puiku moci, KLX450R, DR650SE, 990Adv


25 May 2018, 00:01:25 admatty rakstīja:
Gribētu pajautāt jūsu viedokli par eļļām krosa mocim KTM sxf 250 - it kā vislaik lēju Motul 15w 60 300V eļļu un nobraucot pat 5-8h eļļa nepalika melna, neizstrādājās (plus iznāk izbraukt tikai vasarā, tāpēc aukstie starti īsti šeit nav aktuāli un 15w manuprāt nav nekas traks vasarai). Šo eļļu lēju tikai tāpēc, ka Apē labu atlaidi dabūju
..........

Pieļauju, ka tās eļļas visticamāk atšķiras ļoti minimāli, un paliek vairāk vai mazāk mārketinga jautājums, bet nu tomēr būtu forši padiskutēt


Varbūt neesmu nekāds speciālists - bet minētā frāze - eļļa krāsu nemainīja, vēl neko neraksturo. Kādreiz ar tā domāju, ka ja krāsu nemaina, tad jau acīmredzot ļoti laba eļļa, it sevišķi, kad lej to tādu pašu krāsainu ārā no moča, kam nav dalītais karteris un kur citas eļļas jau pēc 10 min ir palikušas pelēkas no sajūga diskiem..
Motulim 300v vienkārši ir klāt ļoti laba krāsviela, kas arī nodrošina to, ka krāsa var nemainīties pat pēc vairākām stundām. Savukārt par pašas eļļas īpašībām un to ilstošu saglabāšanos - te tad par to lai koentē Niere

[ Šo ziņu laboja JohnyW, 26 Jun 2018, 08:22:48 ]

Offline

dzanks
26. Jun 2018, 09:49#3415

Kopš: 09. Jan 2018

No: Rīga

Ziņojumi: 149

Braucu ar: Suzuki DL-650 / Rīga 7/ Delta

Nav teikts ka tas gadījums, bet ja eļļa nemaina krāsu, tas var liecināt arī par sliktu eļļu, kas nemazgā dzinēju, nešķīdina nogulsnes, kuras ir teju ikvienā ne jaunā dzinējā.

Offline

Niere
02. Jul 2018, 22:59#3416

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

ok, nu i laiks paniekoties ar komentiem par lubrikācijas štellēm.
vispirms par stāstiņiem kā tādiem:
laika gaitā esmu kļuvis visai neticīgs līdzīgiem storijiem 'pie alus kausa'. ne tā, ka tas viss būtu melots, bet pavisam droši mēs no atstāsta nezinām visu bildi, īpaši, ja pastāsts ir no otrajām rokām.
bet vēl par katru atsevišķi tālāk tekstā.

26 Jun 2018, 08:12:53 JohnyW rakstīja:
Stāstiņi iz dzīves
-Stāstiņš 1:
Džekam Honda CRF450 2002 vai 2004.g. Nopircis bija to no sportista, kas dauz pa smiltīm bija moci mocījis. Mocis nebij jauns, aļi ar 150mh. Šo to pielaboja utt., bet nu brauc - tagad jau nedaudz mierīgākā režīmā, arī gan pa MX tasēm, bet ne gluži ūber sortistu režīmā un ne pa lielām smiltīm.
Runājot par eļļas izvēli - džeks pret tehniku rūpīgs, bet izdomāja eksperimentu - dzinējā un kārbā (Hondai dalitais karteris) lēja Kamazeni, mainot to uz katru braukšanas reizi - moš ik pa 2mh.
Uzbaruca moča jau esošajām 150mh virsū vēl 150h, atrāva vaļā - dilumi minimāli, sūdzību nebija. Pat virzulim bija pieļaujamās pielaides (CRF pirmajai paaudzei gan šīs pielaides bija lielākas, nekā vēlākiem modeļiem, kam jau plānāki virzuļi, iespējams dēļ lielākas jaudas utt.). Brauksānas stils džekam gan nebij kā kkādam ūber sportistam, kā iepriekšējais saimnieks, kas moci pa smilšu trasi lielākoties dzenāja (par ko liecināja arī zobratu attiecība + vieta, kur mocis tika iegādāts).
Secinājums - šādā verķī (konkrētā gada aparātā), ja maini eļļu bieži, iespējams pat ne īpaši dārgā un labā eļļa nodrošina motoram vajadzīgo eļļošanu.

Secinājums stipri pāragrs, jo es pēc kamazenes lietošanas pirmkārt neskatītos virzuļa/cilindra dilumu, bet gan kārbas dilumu un uzdegumu augstākās temperatūras vietās motorā, piemēram, pārbaudītu virzuļa gredzenu gropes.
teksts prezumē, ka kamazene [SAE30;API CC!!] no mūsdienu eļļām atšķiras vien ar resursu. taču tā tas pavisam noteikti nav. tā ir ārkārtīgi vāja pilnīgi visos rādītājos vēl neatvērtā bundžā, kurus šoreiz neuzskaitīšu. vien pārdomām, API CD (nākošā klase pēc CC) tika ieviesta līdz ar turbīnu parādīšanos. stock mocim nav turbīnas ar 40Krpm, toties mēdz būt stipri augsta darba temperatūra.
vienlaikus, vai stāsts nevarētu būt patiess? varētu, bet tad motors visdrīzāk nav piedzīvojis nedz patiešām augstu temperatūru, nedz degvielas vai ūdens kontamināciju, nedz riktīgu slodzi.
visbeidzot - vai secinājuma autors pats veiktu šādu eksperimentu kaut vai tikai uz vienu eļļas nomaiņu?

Stāstiņš 2:
Honda CRF450 2008.g. Pabraukta kādu laiciņu, kkādā zviedru komandā, nobraukums aļi līdz 100h, kas gan liekas diezgan neticami. Stāvoklis normāls, kkādi sīkumi prasījās nomaiņu, bet nekas traģisks. Pērkot šo kapli, līdz iedoti visādi loriņi, orģinālie blīvju komplekti, virzulis, saļņiki (ko LV neviens pārdevējs tev 2gadīgam mocim līdzi nedos, nezin gan kādēļ - varbūt minētās stundas nav precīzas, vai vienkārši skopums), vēl kkādi loriņi, kā arī Motul 300V eļļa.
Nu labi, jaunais saimnieks rūpīgs uz tehniku utt. jaunajam mocim līdzi dabūjis Motuli, izdomā, ka šoreiz jāpamēģina kkādas nebrendīgās eļļas vietā, ieliet līdzi doto. 2008gada CRFam arī dalītais karteris.
Rezultāts - pēc eļļas maiņas - sāk slīdēt sajūgs. Sajūgs iepriekšējos gados dabūjis savu, kurvis biš sitienus, atsperes drusku atslābušas, nu kā jau brauktam mocim.. Bet sajūgs sāk slīdēt tieši pēc Motuļa, jo iepriekš iekšā esšā eļļa kalpoja godam un nekas tāds novērots nav.. Džeks sāk pētīt Motul 300V testus, sanāk tā, ka JASO MA1 un MA2 testi ir ieti, bet rezultātu publicētu nekur nav...

jā, šis patiešām ir aktuāli. vispirms, lai saprastu atšķirību starp JASO klasēm sajūgu kontekstā, te manis pasen izveidota diagramma.

datu avots: http://www.jalos.or.jp/onfile/pdf/4T_EV1605.pdf

ievērtējot Motul 300V Factory Line eļļu tehnisko datu lapas, JASO specenes vietā atradīsiet "Wet clutch compatibility checked on JASO T903 test", taču nebūs nedz MA, nedz MA2. teksts paska precīzi neko.
savukārt, ja ievērtēsiet JASO 4T motociklu apstiprināto eļļu sarakstu, atradīsiet, ka 300V klasificēta tikai kā MA: http://www.jalos.or.jp/onfile/pdf/4T_EV_LIST.pdf
no vienas puses varētu attaisnot ar to, ka JASO MA2 sajūga testu iziet var kaut vai ar to pašu kamazeni vai citu primitīvu eļļu, taču tiklīdz sāc to padarīt par mūsdienīgu un mēģini no tās izspiest arī motora jaudas palielinājumu, degvielas ekonomiju un uzlabotu virsmu aizsardzību, tā neizbēgami atduries pret koka otru galu - sajūga dinamiskās/statiskās berzes prasībām, kas ir pretrunā pirmajām. kā zināms, sajūgam nepatīk daudzas visādi citādi noderīgas piedevas.
tad nu uzvarētājs šajā cīņā ir tas, kurš spēj savienot vienā eļļā abas pretrunīgās veiktspējas īpašības. tā, pretstatā 300V, apstiprināto produktu sarakstā redzam pielietojumā analoģiskus, piemēram, Fuchs Silkolene XP tehnoloģijas produktus, kuriem ir gan izcilas jaudas palielināšanas, gan degvielas ekonomijas īpašības, gan vienlaikus izpilda arī MA2. turklāt attiecīgajam ražotājam MA2 prasības izpilda pilnīgi visi kombinēto sistēmu produkti, tieši tāpat kā Elf, Putoline, Motorex, Bel-Ray u.c. (tiesa pēdējie ne ar tik izteiktām jaudas/degvielas ekonomijām).
tātad Motul nekādas atrunas šeit nevarētu būt.
es vēl saprastu, ja Motul neiekļautos JASO robežās ar ķīmiski/fiziskajiem parametriem (sacīkšu eļļām piedodami), taču šeit ir acīmredzami slēpts fakts, ka ūber eļļai ir tikai MA klase sajūgiem.
zīmīgi, ka vēl pirms gadiem pieciem, kad tika pārstrādātas Motul moto eļļu receptes, MA2 nebija vispār pilnīgi nevienam šī ražotāja produktam.

3. Stāstiņš.
Džeks nopērk Kawi, puiku moci - KX250F. MOcim aļi pāris gadu (it kā 3 gadi), nopērk LV, kā jau parasti, gudri teksti no pārdevēja, ka pircis no cita sportista, viss zer gutt, baigi labs utt.
Mocis tomēr drusku saguris vai pavirši apkopts, par ko liecina kaut vai tas, ka priekšas ratu nav mācējuši pareizi ielikt, lai dakšas bukses nedilst, tjūninga sadalenes virsū (tātad orginālās ir bijušas sadilušas vai salauztas) + vēl dažas lietiņas. Un kā jau parasti - kā jau kārtīgam pāris gadus pa LV brauktam zirgam - līdzi nenāk nekā, ne grāmata, ne org. plasmasi, ne vēl kkādas org. daļas. Nu dies ar to, gan jau iepriekš iepiriekšējais saimnieks bijis skops un visu paturējis sev.
Mocim iekšā Motul 300V. Uz 1mo maiņu, tiek nomainīta pret kkādu necilu Ungāru Mol sintētisko eļļu. Iepriekšējais saimnieks vēl piebilst - ja maini eļļu, varbūt nomazgā sajūgus, varētu slīdēt, mainot marku (par šo tekstu pasmaidām, bet sajūgus nemazgājam).. Rezultāts - viss zer gutt, sajūgi neslīd, liekas ka ungāru eļļa ar iet ok. Vienīgi paverot vārstu vāku vaļā, redzams, ka dzinējs dabūjis sutu, padilušas dažas vietas sadalenei, vēl kkas, bet ņemot vērā uzbraukto dažu stundu skaitu ar ungāru eļļu, norakstām iepriekšējo dilumu uz tjūninga sadaleņu rēķina un iepriekšējo saimnieku iespējams ne īpaši labo rūpību pret aparātu....

kā jau iepriekš aprakstīju, sajūga ne/slīdēšana pilnīgi neko nepasaka par pārējām/daudzajām eļļas īpašībām. attiecīgi, kādēļ gan lai ungāram (pēc atmiņas GroupIII širpotreba sintētika) nebūtu lieliskas sajūga dinamiskās/statiskās frikcijas īpašības?
par sadalenēm gan nemācēšu spriest, taču maz vai viena nomaiņa norakstāma uz konkrēto produktu.

Offline

Roliss
03. Jul 2018, 11:30#3417

Kopš: 05. Jun 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 157

Braucu ar: FZ6S

Bērnu kvadracikla dzinējam ar centrifūgas tipa sajūgu arī būtu jālieto motociklu dzinējiem paredzētu eļļu?
Varbūt varat ieteikt ko konkrēti tādā ķīniešu izstrādājuma dzinējā liet?

Offline

Indo
03. Jul 2018, 11:44#3418

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2308

Braucu ar: Husky FC450 '15, CBF1000 '08, KTM Ark Minarelli 2T un lodāmuru pa plati


03 Jul 2018, 11:30:38 Roliss rakstīja:
Bērnu kvadracikla dzinējam ar centrifūgas tipa sajūgu arī būtu jālieto motociklu dzinējiem paredzētu eļļu?
Varbūt varat ieteikt ko konkrēti tādā ķīniešu izstrādājuma dzinējā liet?


Es lēju Motul 5100, mocītim gan

-----------------

Offline

ursus
03. Jul 2018, 19:41#3419

Kopš: 22. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1140

Braucu ar: JAWA 634,JAWA 638,NC750XD

Cik liela jēga,no -prolong- (?) piedevas 2T motoram? Lai mazinātu ķīlēšanas risku pēc remonta ?

-----------------
JAWA

Offline

jegx
19. Jul 2018, 11:36#3420

Kopš: 13. Sep 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 204

Braucu ar: Kawasaki ZX600R

Kur tirgo addinol eļļas? Interesē ADDINOL POLE POSITION SAE 10W-50

Offline

Icikinsh
05. Aug 2018, 22:29#3421

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 198

Braucu ar: A un B kategorijām

Niere un citi eļļu pazinēji!
Palīdziet ar idejām ko un cik bieži liet Husky TE450 ar Reklusi. Lietošana: nežēlīgs enduro.
Cik atradu, grāmata, mocis grib 1.7l 10w50 eļļu, kuru var mainīt ik pēc 5000km
Ja kādam ir idejas, uzreiz ar konkrētiem piemēriem lūdzu - kur tādu meklēt un ko par tādu drīkst maksāt?

Offline

Archy96
06. Aug 2018, 01:19#3422

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


05 Aug 2018, 22:29:44 Icikinsh rakstīja:
Niere un citi eļļu pazinēji!
Palīdziet ar idejām ko un cik bieži liet Husky TE450 ar Reklusi. Lietošana: nežēlīgs enduro.
Cik atradu, grāmata, mocis grib 1.7l 10w50 eļļu, kuru var mainīt ik pēc 5000km
Ja kādam ir idejas, uzreiz ar konkrētiem piemēriem lūdzu - kur tādu meklēt un ko par tādu drīkst maksāt?


Tāds maiņas intervāls sporta enduro mocim ir galīgi nepareizs, 20 motorstundas jeb kādi 500km un jāmaina nost.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Niere
06. Aug 2018, 20:08#3423

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

nenorādīji kura gada dzelzis, taču gan jau Husim rekomendācijas nav būtiski mainījušās.
te Workshop Manual 2011.
Noprotu, ka TE sēriju ražotājs primāri prezentē kā street legal, kādēļ uzrāda dīvainos 5000km. taču Workshop Manual ir arī racing modifikācijas rekomendācija mainīt ik pēc 10mh. ja ievērtē eļļu ražotāju rekomendāciju katalogus, tur figurē gan 5000km, gan 8mh. turklāt dažiem modeļu gadiem vēl arī primārā rekomendācija nāk ar 10W-60 viskozitātes klasi.


Kā jau visos gadījumos, kad man jautā par nomaiņas intervāliem, atbilde tāda pati - te ir OEM rekomendācija. ja tā nešķiet optimāla, atliek divas opcijas:
1) paļauties uz pieredzējušu čaļu viedokli.
2) vai ideālā gadījumā, kas ļauj noteikt intervālu, ņemot vērā konkrētā dzelža stāvokli&slēptas nepilnības, braukšanas apstākļus/vidi/temperatūru, slodzi, braucēja braukšanas/apkopes paradumus, izmantoto eļļu/degvielu utt.
Proti, vienīgais drošais veids ir lieltotās eļļas analīze.
(nav reklāma, vispārzināma patiesība)

Offline

Archy96
06. Aug 2018, 20:29#3424

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120

Es ieteiktu nepist prātu, un mainīt droši uz 20h. tie ir aptuveni 1000km un tur iet iekšā tikai nepilni 2 litri, tā kā skāde nebūs liela kabatai, kā arī par intervālu droša sirds.

Un vēl ir viens moments - tam, kas ir rakstīts servisa manuālī, dažkart ir rekomendējošs raksturs, jeb arī "batons", ko iespraust "zaļajiem" ausī, jo nevar taču rakstīt, ka ,piemēram, 2T sporta mocim eļļa jājauc 1:40, raksta 1:60, lai "zaļie" sirdstrieku nedabon

[ Šo ziņu laboja Archy96, 06 Aug 2018, 20:29:28 ]



-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Niere
06. Aug 2018, 21:09#3425

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

arī tiesa, Archy.

Offline

Bagars
06. Aug 2018, 21:41#3426

Kopš: 09. Sep 2008

Ziņojumi: 4244

Braucu ar: ļoti gudru sejas izteiksmi

~2006-2008 HVA
SMR 400, 450, 510- SMR 450/R - COMPETITION MOTORCYCLE, RACING USE (with FULL POWER ENGINE) EVERY 5 HOURS (SMR ar slipperclutch)

TE-TC 250, 450, 510 COMPETITION MOTORCYCLE, RACING USE: with FULL POWER ENGINE EVERY 8h MX / 16h EN

SMR 400, 450, 510 - TE 250, 450, 510 - STANDARD MOTORCYCLE, STREET LEGAL (with LIMITED POWER ENGINE) EVERY 5000 KM

20 litri degvielas ~=3m/h

https://husqvarnaoutlet.com/repair_manuals

Offline

Archy96
06. Aug 2018, 23:19#3427

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


06 Aug 2018, 21:41:19 Bagars rakstīja:
~2006-2008 HVA
SMR 400, 450, 510- SMR 450/R - COMPETITION MOTORCYCLE, RACING USE (with FULL POWER ENGINE) EVERY 5 HOURS (SMR ar slipperclutch)

TE-TC 250, 450, 510 COMPETITION MOTORCYCLE, RACING USE: with FULL POWER ENGINE EVERY 8h MX / 16h EN

SMR 400, 450, 510 - TE 250, 450, 510 - STANDARD MOTORCYCLE, STREET LEGAL (with LIMITED POWER ENGINE) EVERY 5000 KM

20 litri degvielas ~=3m/h

https://husqvarnaoutlet.com/repair_manuals


Realitātē nevienam no tiem močiem nav Limited Power Engine, jo visi ierobežotāji sen ir izmesti laukā, tā kā paliek tikai maiņas intervāls Racing režīmā ar korekcijām uz augšu vai leju atkarībā no braukšanas stila.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline