Online
Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
sarkans | | Kopš: 13. Jul 2017
Ziņojumi: 9
Braucu ar:
| Labdien!
Iepriekšējā sezonā lēju castrol sintētiku, šogad palasot info domāju liet silkolene pro 4. Būs ok? 97. gada bandīts.
Paldies!
| Offline | | |
DOPING | | Kopš: 09. Jun 2010
No: Jūrmala
Ziņojumi: 1328
Braucu ar: Kawasaki
| Varu piedāvāt SILKOLENE PRO 4 10W40 XP 4L - 24EUR (ir uz vietas)
Eļļas filtrs MANN MW65 - 6EUR | Offline | | |
rayvex | | Kopš: 11. May 2009
No: Jelgava
Ziņojumi: 113
Braucu ar: Honda Interceptor = VFR800
| Sveiki, ir kāds savam motociklam izmantojis šo eļļu Motoreļļa IPONE Full Power Katana 10W-40. Kādas atsauksmes viedokļi? | Offline | | |
|
johntravilta | | Kopš: 04. Nov 2017
Ziņojumi: 48
Braucu ar: YouTube motocikliem
| Senukai Rīgā pa 9 ar kapeikām iet Castrol Power 1 Racing sintētiskā 5w40, 1 litrs. | Offline | | |
kere | | Kopš: 31. Mar 2014
No: Ogre
Ziņojumi: 18
Braucu ar: Gsxr 1000 street
| Labdien.kads zina kas ir suzuki l 01 amortizatoru ella? W5 w7 w10??
----------------- es zinu ka daudz ko nezinu | Offline | | |
lomsz | | Kopš: 08. Nov 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 815
Braucu ar: XV 1700 RS Warrior
| Nelauzi galvu... Paskaties Putoline.com produktu rekomendācijā kādai dakšas eļļai jābūt tavam mocim. | Offline | | |
xcio | | Kopš: 21. Oct 2015
Ziņojumi: 101
Braucu ar:
| Kādas atsaukmes par eļļu Mannol 7812 Motorbike 4-Takt 10W-40 ? Cenas ziņā ir 4x lētāka nekā Mobil vai Castrol eļļas. | Offline | | |
admatty | | Kopš: 24. Jan 2017
Ziņojumi: 6
Braucu ar:
| Gribētu pajautāt jūsu viedokli par eļļām krosa mocim KTM sxf 250 - it kā vislaik lēju Motul 15w 60 300V eļļu un nobraucot pat 5-8h eļļa nepalika melna, neizstrādājās (plus iznāk izbraukt tikai vasarā, tāpēc aukstie starti īsti šeit nav aktuāli un 15w manuprāt nav nekas traks vasarai). Šo eļļu lēju tikai tāpēc, ka Apē labu atlaidi dabūju
Tagad paskatījos automarket.lv piedāvā Motul 7100 10w60 par 36,5 EUR 5l kannu. Bet gan šai gan 15w 60 300V, gan motorex 10w 60 specifikācijā ir tikai JASO MA klase (pieņemsim ka meklēju ar JASO MA2)
Pačekoju Silkolene Pro 4 10w 60, kurai ir JASO MA2 API SM/SN un:
Viscosity 40 C = 164,24 mm2/s
Viscosity 100C = 24,20
Viscosity index = 180
Liqui Moly 10w 60 JASO MA 2 API SL
Viscosity 40 C = 164 mm2/s
Viscosity 100C = 23,4
Viscosity index = 172
Flash point 250 C
Motul 15w 60 JASO MA
Viscosity 40 C = 154,2
Viscosity 100C = 23,5
Flash point 232 C
Viscosity index 186
Motul 7100 10w 60
Viscosity 40 C = 156,1
Viscosity 100C = 24
Flash point 236 C
Viscosity index 186
Ipone 10w 60 katana, JASO MA2 API SN
Viscosity 40 C = 159,2
Viscosity 100C = 23,9
Flash point 226 C
Viscosity index 182
Ja pareizi saprotu, tad API SN skaitās vislabākā eļļas klase, kam seko API SM, API SL, API SJ, API SH ?
Liqui moly eļļa varētu būt viskvalitatīvākā, bet maksā arī 15 eur litrā
Tad paliek Silkolene un Ipone, kuras varētu būt visatbilstošākās, vienīgais Ipone eļļai flash point ir jau pie 226 C ?
Pieļauju, ka tās eļļas visticamāk atšķiras ļoti minimāli, un paliek vairāk vai mazāk mārketinga jautājums, bet nu tomēr būtu forši padiskutēt
| Offline | | |
JohnyW | | Kopš: 30. Aug 2015
No: Rīga
Ziņojumi: 546
Braucu ar: 250Cc puiku moci, KLX450R, DR650SE, 990Adv
| Stāstiņi iz dzīves
-Stāstiņš 1:
Džekam Honda CRF450 2002 vai 2004.g. Nopircis bija to no sportista, kas dauz pa smiltīm bija moci mocījis. Mocis nebij jauns, aļi ar 150mh. Šo to pielaboja utt., bet nu brauc - tagad jau nedaudz mierīgākā režīmā, arī gan pa MX tasēm, bet ne gluži ūber sortistu režīmā un ne pa lielām smiltīm.
Runājot par eļļas izvēli - džeks pret tehniku rūpīgs, bet izdomāja eksperimentu - dzinējā un kārbā (Hondai dalitais karteris) lēja Kamazeni, mainot to uz katru braukšanas reizi - moš ik pa 2mh.
Uzbaruca moča jau esošajām 150mh virsū vēl 150h, atrāva vaļā - dilumi minimāli, sūdzību nebija. Pat virzulim bija pieļaujamās pielaides (CRF pirmajai paaudzei gan šīs pielaides bija lielākas, nekā vēlākiem modeļiem, kam jau plānāki virzuļi, iespējams dēļ lielākas jaudas utt.). Brauksānas stils džekam gan nebij kā kkādam ūber sportistam, kā iepriekšējais saimnieks, kas moci pa smilšu trasi lielākoties dzenāja (par ko liecināja arī zobratu attiecība + vieta, kur mocis tika iegādāts).
Secinājums - šādā verķī (konkrētā gada aparātā), ja maini eļļu bieži, iespējams pat ne īpaši dārgā un labā eļļa nodrošina motoram vajadzīgo eļļošanu.
Stāstiņš 2:
Honda CRF450 2008.g. Pabraukta kādu laiciņu, kkādā zviedru komandā, nobraukums aļi līdz 100h, kas gan liekas diezgan neticami. Stāvoklis normāls, kkādi sīkumi prasījās nomaiņu, bet nekas traģisks. Pērkot šo kapli, līdz iedoti visādi loriņi, orģinālie blīvju komplekti, virzulis, saļņiki (ko LV neviens pārdevējs tev 2gadīgam mocim līdzi nedos, nezin gan kādēļ - varbūt minētās stundas nav precīzas, vai vienkārši skopums), vēl kkādi loriņi, kā arī Motul 300V eļļa.
Nu labi, jaunais saimnieks rūpīgs uz tehniku utt. jaunajam mocim līdzi dabūjis Motuli, izdomā, ka šoreiz jāpamēģina kkādas nebrendīgās eļļas vietā, ieliet līdzi doto. 2008gada CRFam arī dalītais karteris.
Rezultāts - pēc eļļas maiņas - sāk slīdēt sajūgs. Sajūgs iepriekšējos gados dabūjis savu, kurvis biš sitienus, atsperes drusku atslābušas, nu kā jau brauktam mocim.. Bet sajūgs sāk slīdēt tieši pēc Motuļa, jo iepriekš iekšā esšā eļļa kalpoja godam un nekas tāds novērots nav.. Džeks sāk pētīt Motul 300V testus, sanāk tā, ka JASO MA1 un MA2 testi ir ieti, bet rezultātu publicētu nekur nav...
3. Stāstiņš.
Džeks nopērk Kawi, puiku moci - KX250F. MOcim aļi pāris gadu (it kā 3 gadi), nopērk LV, kā jau parasti, gudri teksti no pārdevēja, ka pircis no cita sportista, viss zer gutt, baigi labs utt.
Mocis tomēr drusku saguris vai pavirši apkopts, par ko liecina kaut vai tas, ka priekšas ratu nav mācējuši pareizi ielikt, lai dakšas bukses nedilst, tjūninga sadalenes virsū (tātad orginālās ir bijušas sadilušas vai salauztas) + vēl dažas lietiņas. Un kā jau parasti - kā jau kārtīgam pāris gadus pa LV brauktam zirgam - līdzi nenāk nekā, ne grāmata, ne org. plasmasi, ne vēl kkādas org. daļas. Nu dies ar to, gan jau iepriekš iepiriekšējais saimnieks bijis skops un visu paturējis sev.
Mocim iekšā Motul 300V. Uz 1mo maiņu, tiek nomainīta pret kkādu necilu Ungāru Mol sintētisko eļļu. Iepriekšējais saimnieks vēl piebilst - ja maini eļļu, varbūt nomazgā sajūgus, varētu slīdēt, mainot marku (par šo tekstu pasmaidām, bet sajūgus nemazgājam).. Rezultāts - viss zer gutt, sajūgi neslīd, liekas ka ungāru eļļa ar iet ok. Vienīgi paverot vārstu vāku vaļā, redzams, ka dzinējs dabūjis sutu, padilušas dažas vietas sadalenei, vēl kkas, bet ņemot vērā uzbraukto dažu stundu skaitu ar ungāru eļļu, norakstām iepriekšējo dilumu uz tjūninga sadaleņu rēķina un iepriekšējo saimnieku iespējams ne īpaši labo rūpību pret aparātu....[ Šo ziņu laboja JohnyW, 26 Jun 2018, 08:18:49 ] | Offline | | |
JohnyW | | Kopš: 30. Aug 2015
No: Rīga
Ziņojumi: 546
Braucu ar: 250Cc puiku moci, KLX450R, DR650SE, 990Adv
|
25 May 2018, 00:01:25 admatty rakstīja:
Gribētu pajautāt jūsu viedokli par eļļām krosa mocim KTM sxf 250 - it kā vislaik lēju Motul 15w 60 300V eļļu un nobraucot pat 5-8h eļļa nepalika melna, neizstrādājās (plus iznāk izbraukt tikai vasarā, tāpēc aukstie starti īsti šeit nav aktuāli un 15w manuprāt nav nekas traks vasarai). Šo eļļu lēju tikai tāpēc, ka Apē labu atlaidi dabūju
..........
Pieļauju, ka tās eļļas visticamāk atšķiras ļoti minimāli, un paliek vairāk vai mazāk mārketinga jautājums, bet nu tomēr būtu forši padiskutēt
Varbūt neesmu nekāds speciālists - bet minētā frāze - eļļa krāsu nemainīja, vēl neko neraksturo. Kādreiz ar tā domāju, ka ja krāsu nemaina, tad jau acīmredzot ļoti laba eļļa, it sevišķi, kad lej to tādu pašu krāsainu ārā no moča, kam nav dalītais karteris un kur citas eļļas jau pēc 10 min ir palikušas pelēkas no sajūga diskiem..
Motulim 300v vienkārši ir klāt ļoti laba krāsviela, kas arī nodrošina to, ka krāsa var nemainīties pat pēc vairākām stundām. Savukārt par pašas eļļas īpašībām un to ilstošu saglabāšanos - te tad par to lai koentē Niere[ Šo ziņu laboja JohnyW, 26 Jun 2018, 08:22:48 ] | Offline | | |
dzanks | | Kopš: 09. Jan 2018
No: Rīga
Ziņojumi: 149
Braucu ar: Suzuki DL-650 / Rīga 7/ Delta
| Nav teikts ka tas gadījums, bet ja eļļa nemaina krāsu, tas var liecināt arī par sliktu eļļu, kas nemazgā dzinēju, nešķīdina nogulsnes, kuras ir teju ikvienā ne jaunā dzinējā. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| ok, nu i laiks paniekoties ar komentiem par lubrikācijas štellēm.
vispirms par stāstiņiem kā tādiem:
laika gaitā esmu kļuvis visai neticīgs līdzīgiem storijiem 'pie alus kausa'. ne tā, ka tas viss būtu melots, bet pavisam droši mēs no atstāsta nezinām visu bildi, īpaši, ja pastāsts ir no otrajām rokām.
bet vēl par katru atsevišķi tālāk tekstā.
26 Jun 2018, 08:12:53 JohnyW rakstīja:
Stāstiņi iz dzīves
-Stāstiņš 1:
Džekam Honda CRF450 2002 vai 2004.g. Nopircis bija to no sportista, kas dauz pa smiltīm bija moci mocījis. Mocis nebij jauns, aļi ar 150mh. Šo to pielaboja utt., bet nu brauc - tagad jau nedaudz mierīgākā režīmā, arī gan pa MX tasēm, bet ne gluži ūber sortistu režīmā un ne pa lielām smiltīm.
Runājot par eļļas izvēli - džeks pret tehniku rūpīgs, bet izdomāja eksperimentu - dzinējā un kārbā (Hondai dalitais karteris) lēja Kamazeni, mainot to uz katru braukšanas reizi - moš ik pa 2mh.
Uzbaruca moča jau esošajām 150mh virsū vēl 150h, atrāva vaļā - dilumi minimāli, sūdzību nebija. Pat virzulim bija pieļaujamās pielaides (CRF pirmajai paaudzei gan šīs pielaides bija lielākas, nekā vēlākiem modeļiem, kam jau plānāki virzuļi, iespējams dēļ lielākas jaudas utt.). Brauksānas stils džekam gan nebij kā kkādam ūber sportistam, kā iepriekšējais saimnieks, kas moci pa smilšu trasi lielākoties dzenāja (par ko liecināja arī zobratu attiecība + vieta, kur mocis tika iegādāts).
Secinājums - šādā verķī (konkrētā gada aparātā), ja maini eļļu bieži, iespējams pat ne īpaši dārgā un labā eļļa nodrošina motoram vajadzīgo eļļošanu.
Secinājums stipri pāragrs, jo es pēc kamazenes lietošanas pirmkārt neskatītos virzuļa/cilindra dilumu, bet gan kārbas dilumu un uzdegumu augstākās temperatūras vietās motorā, piemēram, pārbaudītu virzuļa gredzenu gropes.
teksts prezumē, ka kamazene [SAE30;API CC!!] no mūsdienu eļļām atšķiras vien ar resursu. taču tā tas pavisam noteikti nav. tā ir ārkārtīgi vāja pilnīgi visos rādītājos vēl neatvērtā bundžā, kurus šoreiz neuzskaitīšu. vien pārdomām, API CD (nākošā klase pēc CC) tika ieviesta līdz ar turbīnu parādīšanos. stock mocim nav turbīnas ar 40Krpm, toties mēdz būt stipri augsta darba temperatūra.
vienlaikus, vai stāsts nevarētu būt patiess? varētu, bet tad motors visdrīzāk nav piedzīvojis nedz patiešām augstu temperatūru, nedz degvielas vai ūdens kontamināciju, nedz riktīgu slodzi.
visbeidzot - vai secinājuma autors pats veiktu šādu eksperimentu kaut vai tikai uz vienu eļļas nomaiņu?
Stāstiņš 2:
Honda CRF450 2008.g. Pabraukta kādu laiciņu, kkādā zviedru komandā, nobraukums aļi līdz 100h, kas gan liekas diezgan neticami. Stāvoklis normāls, kkādi sīkumi prasījās nomaiņu, bet nekas traģisks. Pērkot šo kapli, līdz iedoti visādi loriņi, orģinālie blīvju komplekti, virzulis, saļņiki (ko LV neviens pārdevējs tev 2gadīgam mocim līdzi nedos, nezin gan kādēļ - varbūt minētās stundas nav precīzas, vai vienkārši skopums), vēl kkādi loriņi, kā arī Motul 300V eļļa.
Nu labi, jaunais saimnieks rūpīgs uz tehniku utt. jaunajam mocim līdzi dabūjis Motuli, izdomā, ka šoreiz jāpamēģina kkādas nebrendīgās eļļas vietā, ieliet līdzi doto. 2008gada CRFam arī dalītais karteris.
Rezultāts - pēc eļļas maiņas - sāk slīdēt sajūgs. Sajūgs iepriekšējos gados dabūjis savu, kurvis biš sitienus, atsperes drusku atslābušas, nu kā jau brauktam mocim.. Bet sajūgs sāk slīdēt tieši pēc Motuļa, jo iepriekš iekšā esšā eļļa kalpoja godam un nekas tāds novērots nav.. Džeks sāk pētīt Motul 300V testus, sanāk tā, ka JASO MA1 un MA2 testi ir ieti, bet rezultātu publicētu nekur nav...
jā, šis patiešām ir aktuāli. vispirms, lai saprastu atšķirību starp JASO klasēm sajūgu kontekstā, te manis pasen izveidota diagramma.
datu avots: http://www.jalos.or.jp/onfile/pdf/4T_EV1605.pdf
ievērtējot Motul 300V Factory Line eļļu tehnisko datu lapas, JASO specenes vietā atradīsiet "Wet clutch compatibility checked on JASO T903 test", taču nebūs nedz MA, nedz MA2. teksts paska precīzi neko.
savukārt, ja ievērtēsiet JASO 4T motociklu apstiprināto eļļu sarakstu, atradīsiet, ka 300V klasificēta tikai kā MA: http://www.jalos.or.jp/onfile/pdf/4T_EV_LIST.pdf
no vienas puses varētu attaisnot ar to, ka JASO MA2 sajūga testu iziet var kaut vai ar to pašu kamazeni vai citu primitīvu eļļu, taču tiklīdz sāc to padarīt par mūsdienīgu un mēģini no tās izspiest arī motora jaudas palielinājumu, degvielas ekonomiju un uzlabotu virsmu aizsardzību, tā neizbēgami atduries pret koka otru galu - sajūga dinamiskās/statiskās berzes prasībām, kas ir pretrunā pirmajām. kā zināms, sajūgam nepatīk daudzas visādi citādi noderīgas piedevas.
tad nu uzvarētājs šajā cīņā ir tas, kurš spēj savienot vienā eļļā abas pretrunīgās veiktspējas īpašības. tā, pretstatā 300V, apstiprināto produktu sarakstā redzam pielietojumā analoģiskus, piemēram, Fuchs Silkolene XP tehnoloģijas produktus, kuriem ir gan izcilas jaudas palielināšanas, gan degvielas ekonomijas īpašības, gan vienlaikus izpilda arī MA2. turklāt attiecīgajam ražotājam MA2 prasības izpilda pilnīgi visi kombinēto sistēmu produkti, tieši tāpat kā Elf, Putoline, Motorex, Bel-Ray u.c. (tiesa pēdējie ne ar tik izteiktām jaudas/degvielas ekonomijām).
tātad Motul nekādas atrunas šeit nevarētu būt.
es vēl saprastu, ja Motul neiekļautos JASO robežās ar ķīmiski/fiziskajiem parametriem (sacīkšu eļļām piedodami), taču šeit ir acīmredzami slēpts fakts, ka ūber eļļai ir tikai MA klase sajūgiem.
zīmīgi, ka vēl pirms gadiem pieciem, kad tika pārstrādātas Motul moto eļļu receptes, MA2 nebija vispār pilnīgi nevienam šī ražotāja produktam.
3. Stāstiņš.
Džeks nopērk Kawi, puiku moci - KX250F. MOcim aļi pāris gadu (it kā 3 gadi), nopērk LV, kā jau parasti, gudri teksti no pārdevēja, ka pircis no cita sportista, viss zer gutt, baigi labs utt.
Mocis tomēr drusku saguris vai pavirši apkopts, par ko liecina kaut vai tas, ka priekšas ratu nav mācējuši pareizi ielikt, lai dakšas bukses nedilst, tjūninga sadalenes virsū (tātad orginālās ir bijušas sadilušas vai salauztas) + vēl dažas lietiņas. Un kā jau parasti - kā jau kārtīgam pāris gadus pa LV brauktam zirgam - līdzi nenāk nekā, ne grāmata, ne org. plasmasi, ne vēl kkādas org. daļas. Nu dies ar to, gan jau iepriekš iepiriekšējais saimnieks bijis skops un visu paturējis sev.
Mocim iekšā Motul 300V. Uz 1mo maiņu, tiek nomainīta pret kkādu necilu Ungāru Mol sintētisko eļļu. Iepriekšējais saimnieks vēl piebilst - ja maini eļļu, varbūt nomazgā sajūgus, varētu slīdēt, mainot marku (par šo tekstu pasmaidām, bet sajūgus nemazgājam).. Rezultāts - viss zer gutt, sajūgi neslīd, liekas ka ungāru eļļa ar iet ok. Vienīgi paverot vārstu vāku vaļā, redzams, ka dzinējs dabūjis sutu, padilušas dažas vietas sadalenei, vēl kkas, bet ņemot vērā uzbraukto dažu stundu skaitu ar ungāru eļļu, norakstām iepriekšējo dilumu uz tjūninga sadaleņu rēķina un iepriekšējo saimnieku iespējams ne īpaši labo rūpību pret aparātu....
kā jau iepriekš aprakstīju, sajūga ne/slīdēšana pilnīgi neko nepasaka par pārējām/daudzajām eļļas īpašībām. attiecīgi, kādēļ gan lai ungāram (pēc atmiņas GroupIII širpotreba sintētika) nebūtu lieliskas sajūga dinamiskās/statiskās frikcijas īpašības?
par sadalenēm gan nemācēšu spriest, taču maz vai viena nomaiņa norakstāma uz konkrēto produktu. | Offline | | |
Roliss | | Kopš: 05. Jun 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 157
Braucu ar: FZ6S
| Bērnu kvadracikla dzinējam ar centrifūgas tipa sajūgu arī būtu jālieto motociklu dzinējiem paredzētu eļļu?
Varbūt varat ieteikt ko konkrēti tādā ķīniešu izstrādājuma dzinējā liet? | Offline | | |
Indo | | Kopš: 21. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 2308
Braucu ar: Husky FC450 '15, CBF1000 '08, KTM Ark Minarelli 2T un lodāmuru pa plati
|
03 Jul 2018, 11:30:38 Roliss rakstīja:
Bērnu kvadracikla dzinējam ar centrifūgas tipa sajūgu arī būtu jālieto motociklu dzinējiem paredzētu eļļu?
Varbūt varat ieteikt ko konkrēti tādā ķīniešu izstrādājuma dzinējā liet?
Es lēju Motul 5100, mocītim gan
-----------------
| Offline | | |
ursus | | Kopš: 22. Aug 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1140
Braucu ar: JAWA 634,JAWA 638,NC750XD
| Cik liela jēga,no -prolong- (?) piedevas 2T motoram? Lai mazinātu ķīlēšanas risku pēc remonta ?
----------------- JAWA | Offline | | |
jegx | | Kopš: 13. Sep 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 204
Braucu ar: Kawasaki ZX600R
| Kur tirgo addinol eļļas? Interesē ADDINOL POLE POSITION SAE 10W-50 | Offline | | |
Icikinsh | | Kopš: 21. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 198
Braucu ar: A un B kategorijām
| Niere un citi eļļu pazinēji!
Palīdziet ar idejām ko un cik bieži liet Husky TE450 ar Reklusi. Lietošana: nežēlīgs enduro.
Cik atradu, grāmata, mocis grib 1.7l 10w50 eļļu, kuru var mainīt ik pēc 5000km
Ja kādam ir idejas, uzreiz ar konkrētiem piemēriem lūdzu - kur tādu meklēt un ko par tādu drīkst maksāt? | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
05 Aug 2018, 22:29:44 Icikinsh rakstīja:
Niere un citi eļļu pazinēji!
Palīdziet ar idejām ko un cik bieži liet Husky TE450 ar Reklusi. Lietošana: nežēlīgs enduro.
Cik atradu, grāmata, mocis grib 1.7l 10w50 eļļu, kuru var mainīt ik pēc 5000km
Ja kādam ir idejas, uzreiz ar konkrētiem piemēriem lūdzu - kur tādu meklēt un ko par tādu drīkst maksāt?
Tāds maiņas intervāls sporta enduro mocim ir galīgi nepareizs, 20 motorstundas jeb kādi 500km un jāmaina nost.
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| nenorādīji kura gada dzelzis, taču gan jau Husim rekomendācijas nav būtiski mainījušās.
te Workshop Manual 2011.
Noprotu, ka TE sēriju ražotājs primāri prezentē kā street legal, kādēļ uzrāda dīvainos 5000km. taču Workshop Manual ir arī racing modifikācijas rekomendācija mainīt ik pēc 10mh. ja ievērtē eļļu ražotāju rekomendāciju katalogus, tur figurē gan 5000km, gan 8mh. turklāt dažiem modeļu gadiem vēl arī primārā rekomendācija nāk ar 10W-60 viskozitātes klasi.
Kā jau visos gadījumos, kad man jautā par nomaiņas intervāliem, atbilde tāda pati - te ir OEM rekomendācija. ja tā nešķiet optimāla, atliek divas opcijas:
1) paļauties uz pieredzējušu čaļu viedokli.
2) vai ideālā gadījumā, kas ļauj noteikt intervālu, ņemot vērā konkrētā dzelža stāvokli&slēptas nepilnības, braukšanas apstākļus/vidi/temperatūru, slodzi, braucēja braukšanas/apkopes paradumus, izmantoto eļļu/degvielu utt.
Proti, vienīgais drošais veids ir lieltotās eļļas analīze.
(nav reklāma, vispārzināma patiesība) | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
| Es ieteiktu nepist prātu, un mainīt droši uz 20h. tie ir aptuveni 1000km un tur iet iekšā tikai nepilni 2 litri, tā kā skāde nebūs liela kabatai, kā arī par intervālu droša sirds.
Un vēl ir viens moments - tam, kas ir rakstīts servisa manuālī, dažkart ir rekomendējošs raksturs, jeb arī "batons", ko iespraust "zaļajiem" ausī, jo nevar taču rakstīt, ka ,piemēram, 2T sporta mocim eļļa jājauc 1:40, raksta 1:60, lai "zaļie" sirdstrieku nedabon [ Šo ziņu laboja Archy96, 06 Aug 2018, 20:29:28 ]
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
|
|