Online
Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| nomaiņas intervālus nosaka katrs oem pēc saviem ieskatiem. to, ciktāl zinu, nediktē nekādi normatīvi. līdz ar to ir divas savstarpēji konfliktējošas intereses:
no vienas puses ražotājam jānodrošinās pret tiesu darbiem, ja klients ar rekomendētu specifikāciju eļļu, normālos braukšanas apstākļos, motoru normālā stāvoklī utt. pēkšņi sačakarē dzelzi dēļ nolietojušās eļļas. tādēļ, jā nav nekādi ekstrēmi, eļļa parasti var kalpot gana ilgāk kā oem noteicis. taču arī šis apgalvojums virspusējs, jo, piemēram, smagajiem auto, autorizētie servisi nosaka būtiski īsākas nomaiņas nekā testos uzrādītie mega100-150Kkm.
no otras puses katrs oem ieinteresēts uzrādīt pēc iespējas garākas nomaiņas, jo tas ietekmē klientu lēmumu dzelža pirkšanas brīdī [servisa izmaksas].
bet tas ļoti virspusēji. šī gara tēma, kurai rezumējums vienmēr ir viens:
oem norādītās nomaiņas izriet no premises, ka klients darbojas Proactive Maintenance režīmā [maina, kad noteikts]. pareizs piegājiens ir Condition Based Maintenance, kur nomaiņas izriet no reālā eļļas stāvokļa konkrētajā dzelzī un konkrētajos izmantošanas apstākļos. bet, lai noteiktu eļļas[un dzelža] stāvokli, jāveic lietotās eļļas analīzi.
tas īsumā. | Offline | | |
rinalds2m | | Kopš: 21. Oct 2008
No: Liepāja
Ziņojumi: 281
Braucu ar: Rīga 13, Dnepr MT10, EXC 450
|
15 Oct 2017, 07:46:56 soulfreak rakstīja:
Nevajag jau burt drāmu tur vajadzīgs tikai 1L eļļas, tā kā jālej ir top produkts, jo līdzekļu ekonomija te vispār nespēlē lomu. Auto ir divreiz lielāka jauda un griezes moments kā standartā, tāpēc jāpievērš uzmanība nevis kā bloķējošais elements darbosies, bet lai pāris neizjūk.
Agrāk ir sanācis BMW rūpnīcas LSD reduktorā ieliet tam speciāli paredzēto Castrol ražojuma eļļu, ar kuru reduktors nestrādāja.
Tika nomainīta tikai eļļa uz Xado ražojumu. LSD sāka darboties un nebija problēmu līdz mašīnas pārdošanai.
--> Produkts no Xado[ Šo ziņu laboja rinalds2m, 08 Nov 2017, 21:05:07 ] | Offline | | |
S19 | | Kopš: 05. Sep 2015
No: Rīga
Ziņojumi: 745
Braucu ar: Yamaha TDM 900, Honda VT500E
| Sanāk ka tehnikai kas nav ar motorstundu dzinēju tāds motorstundu skaitītājs nah nav vajadzīgs. Pareizi sapratu? | Offline | | |
|
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| tas kā kurai tehnikai. ja, piemēram, smagais auto ved no meža laukā baļķus un pie šosejas pārkrauj uz citu auto, kurš ved uz ostu, tad, protams, km neko neizteiks.
varu ieteikt vienu metodi, ja skaidrs, ka rekomendētie km nebūs objektīvs eļļas nomaiņas mērs - piekop patērētās degvielas kontroli.
citiem vārdiem sakot -
atrod oem rekomendētos eļļas nomaiņas km un vidējo degvielas patēriņu. no tā izrēķina kopojos degvielas patēriņa litrus uz veselu nomaiņas intervālu. attiecīgie litri arī būs nomaiņas intervāls. taču arī tas ir ļoti virspusēji, jo neņem vērā, piemēram, putekļainiem ceļiem vai braukšanu purvā vai kalnos.
drīzāk tad jautā šaurāk. par kādu tehniku, pielietojumu, vidi, slodzi konkrēti runa? | Offline | | |
S19 | | Kopš: 05. Sep 2015
No: Rīga
Ziņojumi: 745
Braucu ar: Yamaha TDM 900, Honda VT500E
| Nissan Patrol Y60, dīzelis, īsa kārba: 5-ajā pārnesumā 90km/h = 2600 RPM, ražotāja noteiktais intervāls 5000km
Pilsēta, šoseja, nedaudz grantene, minimāli pa laukiem un mežiem lai izvilktu kādu lopu no slepkavības vietas. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| tā kā dzelzis sens, tad arī eļļas nomaiņas intervāls izriet no 90to gadu eļļu potences.
mūsdienu sintētikas, īpaši, ja eļļas patēriņš atbilstošs dzelža vecumam, noteikti vēlk ilgāk par noteiktajiem 5Kkm.
neko neiesaku, taču es mierīgi rullētu visus 10Kkm.
edit:
bet parasti šādiem dzelžiem problēma negrozās ap motoreļļām. visi par tām satraucās, taču galīgi neipievērš uzmanību visai transmisijas sistēmai un citiem šķidrumiem. skaties vairāk tos.
te piemērs ar litriem un intervāliem:
http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/model.aspx...03335571031d065c [ Šo ziņu laboja Niere, 08 Nov 2017, 22:28:16 ] | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
| Manam ielas mopēdam maiņas intervāls pēc grāmatas ir 15000km.
Es laikam mainīšu stabili uz kaut kādiem 8000 regulari un īpaši neiedziļināšos, tas tomēr ir mocis, kurš visu laiku iet apgriezienos, kaut arī V-veidnieks , kuram rpm diapazons mazāks.
Ta eļļas maiņa neko nemaksā būtiski, lai uz to mēģinātu taupīt.
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| jā, nezinot dzelža/eļļas stāvokli, labāk ir noīsināt garos nomaiņas intervālus. pat ar pilnīgi jauniem dzelžiem var visādus brīnumus sastapt eļļu analīžu atskaitēs. man pašam arī tā reiz bija. | Offline | | |
screwy | | Kopš: 01. Nov 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 928
Braucu ar:
| Jautājums par Buell dzinēja eļļošanu.
Pēc grāmatas ir jālej 20W50.
Bet kā ar šādu eļļu ir Latvijas klimatā?
Ja gribas pabraukātiem jau pie +10 grādiem?
Ja ieliešu 10W40, vai pēc tam vasarā nebūs problēmas ar šādu eļļu?
Tie kas brauc ar HD, ko jūs lejat?
(Runa ir par dzinēja eļļu, kārbā ir Motul 20W50, un tur domāju ka problēmu nebūs). | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| izmanto augstvērtīgu 15W-50. ja macu ap nulli, tad 10W-50. | Offline | | |
phaeton | | Kopš: 20. Sep 2015
No: Jēkabpils
Ziņojumi: 122
Braucu ar: XV 1700 /
| RoadStar mocim eļļu mainu pēc katras sezonas, neatkarīgi cik jūdzes nobraukti. Par Motulu 20w50 nekādu sūdzību nav. Uz nākamo sezonu pamēģināšu Motuli 10w40. | Offline | | |
lomsz | | Kopš: 08. Nov 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 815
Braucu ar: XV 1700 RS Warrior
| Visai Roadstar sērijai Yamaha manuāļos rakstīja liet 20w40. Un pēc tam paši Yamalube pārstāja tādu ražot... Tādu eļļu neatradīsi. Jaunāki Yamaha katalogi saka aizvietot ar 20w50. Itervāls 6000 km vai 6 mēneši. Eļļu labāk nomainīt rudenī, nevis pavasarī, 100x apspriests šeit, forumā, kāpēc. Roadstar sērijai neaizmirsti, ka jāmaina arī transmisijas eļļa ķēdes pārvada karterī, ir redzēts, ka cilvēki nezin... Sev Warrior leju 10w50 sintētiku, jo parasti sāku jau vēsā laikā. | Offline | | |
screwy | | Kopš: 01. Nov 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 928
Braucu ar:
| Paldies, liešu 15W50, gan jau būs ok. | Offline | | |
Rex | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Valmiera
Ziņojumi: 144
Braucu ar: r1200gs
| Labvakar! Kāda atšķirība starp Fuchs pro 4 15w-50 un Fuchs pro 4 15-50 XP. Kuru no viņām labāk pirkt priekš 1200gs?
----------------- www.elkogc.lv metināšanas iekārtas, materiāli un aprīkojums. Viss metināšanai! | Offline | | |
screwy | | Kopš: 01. Nov 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 928
Braucu ar:
|
22 Dec 2017, 19:31:56 Rex rakstīja:
Labvakar! Kāda atšķirība starp Fuchs pro 4 15w-50 un Fuchs pro 4 15-50 XP. Kuru no viņām labāk pirkt priekš 1200gs?
Comp 4 15W-50 XP - pussintētika
Pro 4 15W-50 XP - sintētika
| Offline | | |
Rex | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Valmiera
Ziņojumi: 144
Braucu ar: r1200gs
|
22 Dec 2017, 20:14:26 screwy rakstīja:
22 Dec 2017, 19:31:56 Rex rakstīja:
Labvakar! Kāda atšķirība starp Fuchs pro 4 15w-50 un Fuchs pro 4 15-50 XP. Kuru no viņām labāk pirkt priekš 1200gs?
Comp 4 15W-50 XP - pussintētika
Pro 4 15W-50 XP - sintētika
Abas ir sintētikas, abas ir pro 4 (bez comp 4)
----------------- www.elkogc.lv metināšanas iekārtas, materiāli un aprīkojums. Viss metināšanai! | Offline | | |
screwy | | Kopš: 01. Nov 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 928
Braucu ar:
|
22 Dec 2017, 20:38:37 Rex rakstīja:
22 Dec 2017, 20:14:26 screwy rakstīja:
22 Dec 2017, 19:31:56 Rex rakstīja:
Labvakar! Kāda atšķirība starp Fuchs pro 4 15w-50 un Fuchs pro 4 15-50 XP. Kuru no viņām labāk pirkt priekš 1200gs?
Comp 4 15W-50 XP - pussintētika
Pro 4 15W-50 XP - sintētika
Abas ir sintētikas, abas ir pro 4 (bez comp 4)
Izskatās ka tā ir viena un tā pati eļļa. Varbūt dažādiem tirgiem viņi liek to XP vai Race. Viņu mājaslapā RACE vairs nav, varbūt tā ir kaut kāda vecāka partija ar vecāku nosaukumu. | Offline | | |
Rex | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Valmiera
Ziņojumi: 144
Braucu ar: r1200gs
|
23 Dec 2017, 09:42:01 screwy rakstīja:
22 Dec 2017, 20:38:37 Rex rakstīja:
22 Dec 2017, 20:14:26 screwy rakstīja:
22 Dec 2017, 19:31:56 Rex rakstīja:
Labvakar! Kāda atšķirība starp Fuchs pro 4 15w-50 un Fuchs pro 4 15-50 XP. Kuru no viņām labāk pirkt priekš 1200gs?
Comp 4 15W-50 XP - pussintētika
Pro 4 15W-50 XP - sintētika
Abas ir sintētikas, abas ir pro 4 (bez comp 4)
Izskatās ka tā ir viena un tā pati eļļa. Varbūt dažādiem tirgiem viņi liek to XP vai Race. Viņu mājaslapā RACE vairs nav, varbūt tā ir kaut kāda vecāka partija ar vecāku nosaukumu.
Man ar tā liekas, jo nekādas citas atšķirības nemaniju[ Šo ziņu laboja Rex, 23 Dec 2017, 09:47:42 ]
----------------- www.elkogc.lv metināšanas iekārtas, materiāli un aprīkojums. Viss metināšanai! | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| ciktāl zinu, unikālo XP tehnoloģiju Fuchs krāmēs visos augstvērtīgā gala produktos. tādēļ jā, Silkolene produktu sortiments ir pamatīgi pārrevidēts. | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
| Paklau, man te jautājums ne gluži par moto, bet eļļu tēmu.
Zaķim WV passaķ 2008g 1.8 tsi.
Apēda uz 4000km apmēram 1.4L eļļas.
Jūsu viedoklis?
Tas ir normāli?
Jeb motors kaputt
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
|
|