Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
Niere
11. Apr 2017, 00:44#3255

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


10 Apr 2017, 08:12:48 Vulkaans rakstīja:
Varbūt stulbs jautājums, bet kas rakstīts mocim specenē? Kādu eļļu iesaka? Ja vien apstākļi nav nestandarta, no biksēm ārā lēkt, manuprāt, nav itin nekādas jēgas. Ne ar API speceni, ne ar piedevām, ne ar nestandarta viskozitāti. Ja esi sapratis, ka ar kādu konkrētu eļļu ir ok, tad nav jēgas nākamreiz eksperimentēt vēlreiz.

domāju, ka daļēji atbildēju iepriekšējā ierakstā.
varētu vēl atbildēt ar pretjautājumu - kādi ir kritēriji, lai saprastu, ka ar kādu konkrētu eļļu ir ok?

Offline

oskars87
20. Apr 2017, 10:41#3256

Kopš: 30. Jan 2013

No: Sigulda

Ziņojumi: 122

Braucu ar: lc4 adventure

Yamaha xt660z 2010 gada var liet motul 5100 10w40 vai arī ko citu iesakiet?
Vai 7,30 eur/l ir normāla cena vai kkur var dabūt lētāk.

Offline

Vulkaans
20. Apr 2017, 12:00#3257

Kopš: 22. Mar 2017

No: Rēzekne

Ziņojumi: 396

Braucu ar: Vulkānu

Tavai Gamašai specenē rakstīts kas?
Ja rakstīts, ka der tas, kas uz buteles (10W40 API SL/SJ/SH/SG, JASO MA2), tad, protams, var.
Cena prtiekš konkrētās eļļas ir adekvāta.

EDIT
Iemetu aci moča servisa manuālī. Izskatās, ka pat tik krutu var neliet. Pietiek ar parastu SG. Pārbaudi pats.

[ Šo ziņu laboja Vulkaans, 20 Apr 2017, 12:25:17 ]



-----------------
Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans

Offline

Dartagnan
20. Apr 2017, 13:13#3258

Kopš: 25. Apr 2009

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1352

Braucu ar: DL1000 `16 + e39 540i ar LSD

Tam teneres motoram vispār vajag minerāleni 20w40. 5100 jau tam ir daudz labāks kā vajag. Es savējos 660 baroju ar hondas tirgoto 20w50 silkolene minerāleni, visi nogāja 100+ k km bez remontiem.

-----------------

Offline

Jameson
21. Apr 2017, 03:13#3259

Kopš: 30. Oct 2015

Ziņojumi: 327

Braucu ar: CBF600

Vispār interesanta padarīšana. Es savam ielējis ar jaunāku API standartu (SG vietā ieliets SN ).. itkā viss ok.
Paziņa ielēja sev tādu pašu un sajūgs sāk pie silta motora slīdēt

-----------------
Ar iešprici katrs mērkaķis tagad mākslinieks. <c> Vulkaans

Offline

Vulkaans
21. Apr 2017, 08:40#3260

Kopš: 22. Mar 2017

No: Rēzekne

Ziņojumi: 396

Braucu ar: Vulkānu

Kas tur interesants? Moči gan jau jums dažādi, tāpat kā dažādi sajūgi. Un, jo tālāk attālinies no konkrētajam dzelzim rekomendētā API, jo lielāka iespēja, ka nāks tikai par ļaunu. Lai gan pēc standartiem jaunākai eļļai būtu pilnībā jābūt savietojamai un derīgai vecākas eļās (kuru, piemēram, vairs neražo) vietā, motociklu gadījumā visu sabojā slapjais sajūgs. Beigās princips te sanāk gandrīz vai pretējs loģikai. Jo prastāka eļļa, jo labāk.

-----------------
Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans

Offline

Jameson
21. Apr 2017, 12:42#3261

Kopš: 30. Oct 2015

Ziņojumi: 327

Braucu ar: CBF600

Tā gan ir. Viņam arī tomēr prasās MA specifikācijas eļla. manam nav norādīts kādu MA vai MA2 vajag

-----------------
Ar iešprici katrs mērkaķis tagad mākslinieks. <c> Vulkaans

Offline

Sonx33
27. Apr 2017, 19:57#3262

Kopš: 03. May 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 232

Braucu ar: BMW F650Gs

Kadu ellu liet kedes automatiskajam ellotajam?

Offline

Vulkaans
27. Apr 2017, 20:10#3263

Kopš: 22. Mar 2017

No: Rēzekne

Ziņojumi: 396

Braucu ar: Vulkānu

Coooool, kas ir tara? Butele, no kuras izlēji eļļu? Ar trauku mazgātāju "Fairy". Arī rokas pēc remontiem gana labi nomazgājas.

Sonx, kāds eļļotājs? Skota oileris?
https://www.youtube.com/watch?v=ScgI9b6l-k8

Ir, kas lieto transmisijas eļļu.

-----------------
Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans

Offline

Sonx33
27. Apr 2017, 20:36#3264

Kopš: 03. May 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 232

Braucu ar: BMW F650Gs


27 Apr 2017, 20:10:18 Vulkaans rakstīja:
Coooool, kas ir tara? Butele, no kuras izlēji eļļu? Ar trauku mazgātāju "Fairy". Arī rokas pēc remontiem gana labi nomazgājas.

Sonx, kāds eļļotājs? Skota oileris?
https://www.youtube.com/watch?v=ScgI9b6l-k8

Ir, kas lieto transmisijas eļļu.

Jā skots, cik saprotu viņiem sava kkada, jālej tad tikai to vai ir alternativas?

Offline

Vulkaans
27. Apr 2017, 20:44#3265

Kopš: 22. Mar 2017

No: Rēzekne

Ziņojumi: 396

Braucu ar: Vulkānu

Tak saku jau, ka alternatīva - visparastākā transmisijas eļļa, ko lej autiņiem ātrumkārbā Par gaumi, protams, nestrīdās, bet tā visa automātiskā padarīšana manā skatījumā ir parodija normālai ķēdes eļļošanai un apkopei. Tad par daudz, tad par maz, tad ķēde ar eļļu, tad ar putekļiem... Beigu beigās liec kādu eļļu gribi, viss vienā zaņķī.

-----------------
Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans

Offline

Vulkaans
27. Apr 2017, 20:46#3266

Kopš: 22. Mar 2017

No: Rēzekne

Ziņojumi: 396

Braucu ar: Vulkānu


27 Apr 2017, 20:22:52 Coooool rakstīja:
Plastmasas tara, kurā bijusi eļļa. Jeb vienkāršāk sabērt skaidas, lai uzsūc lieko, un tad izmazgāt!


Un tad ar to taru uz mežu pēc bērzu sulām
2-3 ēdamkarotes Fairy kopā ar karstu ūdeni. Salej, saskalo, lai pastāv, atkal saskalo... Būs tīra.

[ Šo ziņu laboja Vulkaans, 27 Apr 2017, 20:47:09 ]



-----------------
Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans

Offline

uzgrieznis
27. Apr 2017, 20:52#3267

Kopš: 24. Dec 2015

Ziņojumi: 475

Braucu ar: gsf650 k8


27 Apr 2017, 20:44:20 Vulkaans rakstīja:
Tak saku jau, ka alternatīva - visparastākā transmisijas eļļa, ko lej autiņiem ātrumkārbā Par gaumi, protams, nestrīdās, bet tā visa automātiskā padarīšana manā skatījumā ir parodija normālai ķēdes eļļošanai un apkopei. Tad par daudz, tad par maz, tad ķēde ar eļļu, tad ar putekļiem... Beigu beigās liec kādu eļļu gribi, viss vienā zaņķī.


Kapēc parodija eļļošanai ?
Lietainos apstākļos ļoti labi dara savu darbu...ne velti liela daļa UK motociklu ir ar tiem aprīkoti.

Pilsētas braukšanai protams ir labākas alternatīvas ķēdes eļļošanai.

Offline

Vulkaans
27. Apr 2017, 21:00#3268

Kopš: 22. Mar 2017

No: Rēzekne

Ziņojumi: 396

Braucu ar: Vulkānu

Saku, gaumes lieta. Tomēr, kad Tu normāli apkop ķēdi, biežāk pie viena arī pamazgā. Kad sapūt kā nākas ar lubrikantu, tas ir pavisam kas cits, nekā visu laiku pilināt šķidro. Sķidrais, cik ātri virsū, tik arī prom. Gadās, ka tas oileris aiziet ciet (kā čalim tajā video, ko iemetu), tad i domā, cik naudiņas bija vērts par tādu štruntu atdot. Ok, var taisīt pats, bet nu ... Gaumes lieta.

-----------------
Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans

Offline

Niere
27. Apr 2017, 23:57#3269

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


11 Apr 2016, 22:43:05 Zigmunds rakstīja:

11 Apr 2016, 22:11:13 gerbijs rakstīja:
Sveiki!var kads ieteikt ko liet eletroniskajam ķēdes eļļotājam scottoiler!Latvija laikam nevar nopirkt tam paredzēto eļļu!ko varētu aizstāt? paldies!

ir pieejami gan zilie, gan sarkanie scottoiler šķidrumi. 125ml kā arī 500 ml.
kurš tieši interesē?

te gandrīz precīzi gadu vecs Zigmunda ieraksts.
transmisiju eļļas neiesaku. jums viss būs nošķiests, jo nesatur 'lipekli' jeb piedevu, kura eļļu padara "staipīgu" un neļauj no ķēdes aizlidot centrbēdzē.

mans domāt, ka tajā štruntā, ja vien padeves sistēmai der ISO VG100 viskozitāte, var bliezt iekšā visparastāko zāģu ķēžu eļļu, taču tad noteikti ne tādiem močiem, kuri tiek griezti baigos apgriezienos un/vai augstā virsmu temperatūrā.
ja oriģinālais šķidrums tomēr ļoti zemas viskozitātes, var moto ķēžu eļļas aerosola balonu izpūst atsevišķā traukā un uzpildīt Scottoiler-i.
protams, tad runa ne par vaska kārtu veidojošu ķēžu eļļu.
šie mani teorētiski apsvērumi. neesmu tēmu pētījis.

un...jā, aerosola balonu visvieglāk curdurt ar skrūvgriezi...

Offline

vlkpc
28. Apr 2017, 00:38#3270

Kopš: 11. Mar 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 832

Braucu ar: FH16, GAZ 53, Passat 3, 398cc

Autosiem transmisijas eļļā lipekļa maz. Smagajiem daudz. Vienā diferenciālī leju Shell 85w140, diezgan lipīga un bieza. Nemaz nerunājot par TEP15, TAD17 Kopā ar putekļiem uzaugs tāds aizsargslānis, ka varēs visu ziemu maukt pa sāli un nemazgāt

-----------------
Neviena lidmašīna vēl nav gaisā palikusi...

Offline

Niere
28. Apr 2017, 03:59#3271

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

nē, noturība uz virsmas neizriet tikdaudz no viskozitātes kā no adhēzijas spējas [iepriekš lietoju žargonu 'lipeklis']. proti, ķēžu, vadotņu un dažas citas eļļas var saturēt adhēzīvu, kurš to padara 'staipīgu'. ķēžu eļļas adhēzijas īpašības pārbauda vienkārši - stiepj eļļas pilienu starp diviem pirkstiem. jo vairāk pavedienu veidojas un garāki, jo labāka adhēzija.
neviena transmisiju vai motoreļļa nekādā gadījumā šādu piedevu nesatur.
tādēļ arī tie zāģeri, kuri ķēžu eļļas vietā izmanto transmisiju eļļu, vai vēl trakāk 'otrabotku', ir notašķījušies eļļā melni.
otrs efekts-defekts - tā kā bez adhēzīva eļļa aizlido no ķēdes pa pieskari, nākas palielināt eļļas padevi. tātad lielāks patēriņš.

Offline

Vulkaans
28. Apr 2017, 08:01#3272

Kopš: 22. Mar 2017

No: Rēzekne

Ziņojumi: 396

Braucu ar: Vulkānu

Niere pareizi runā.
Vienu brīdi pilināju uz ķēdes šo te:
Bija palikusi pāri, nebija kur likt. Diezgan labi stapās un līp. Vai tik bieza iet cauri Skota Oilerim, nezinu gan.

-----------------
Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans

Offline

Niere
28. Apr 2017, 12:56#3273

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

fak!
es taču rakstīju, ka neviena transmisijas eļļa nesatur adhēzīvu!
tur nekas nevar stiepties.
te adhēzijas piemērs ar Moment tipa līmi:

ar adhēzīviem pie virsmām turās arī, piemēram, līmlentes.
vēlreiz:
NEVIENA transmisijas vai motoreļļa NESATUR adhēzīvus!!!

Offline

Niere
28. Apr 2017, 12:56#3274

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

fak!
es taču rakstīju, ka neviena transmisijas eļļa nesatur adhēzīvu!
tur nekas nevar stiepties.
te adhēzijas piemērs ar Moment tipa līmi:

ar adhēzīviem pie virsmām turās arī, piemēram, līmlentes.
vēlreiz:
NEVIENA transmisijas vai motoreļļa NESATUR adhēzīvus!!!

Offline