Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
Vulkaans | | Kopš: 22. Mar 2017
No: Rēzekne
Ziņojumi: 396
Braucu ar: Vulkānu
| Varbūt stulbs jautājums, bet kas rakstīts mocim specenē? Kādu eļļu iesaka? Ja vien apstākļi nav nestandarta, no biksēm ārā lēkt, manuprāt, nav itin nekādas jēgas. Ne ar API speceni, ne ar piedevām, ne ar nestandarta viskozitāti. Ja esi sapratis, ka ar kādu konkrētu eļļu ir ok, tad nav jēgas nākamreiz eksperimentēt vēlreiz.
----------------- Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| [...aizņēmu vietu, lai pārdzītu atbildes uz nokošo lapu...] [ Šo ziņu laboja Niere, 11 Apr 2017, 00:41:57 ] | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
09 Apr 2017, 21:44:05 endurists rakstīja:
07 Apr 2017, 17:56:46 Niere rakstīja:
ja nav stāvējusi saulē, nav problēmu.
tikai nafig Tev ##W-60 viskozitātes klase?
ktm?
Vai vari kaut ko smalkāk par ...w60 un KTM!
Es zinu, ka tas ir pašas eļļu zinātnes pamatā, bet arī Serģī man neprata īsti izstāstīt atšķirību 15w50 vai 10w60
te esmu saprotamākā formātā izteicis, to, kas atrodams SAE J300 viskozitāšu klašu definīcijās.
HTHS norādīta minimāli pieļaujamā klases viskozitāte @+150C.
ja neskaidrs, jautā, parādīšu citādā formātā.
| Offline | | |
|
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
09 Apr 2017, 21:26:37 Bagars rakstīja:
09 Apr 2017, 20:46:18 Niere rakstīja:
visdrīzāk iepriekšējam produktam bijušas labākas statiskās frikcijas īpašības + sajūgs uz galu.
tad nu sasummējās.
Vot kā šito noskaidrot pirms iepakojuma atvēršanas?
Jo tas būtiski ietekmē gan slippera, gan rekluse darbību. Pat tiktāl, ka šie sajūgi top gandrīz nelietojami
nedaudz ar pauzi...
neatverot iepakojumu, atliek vien produkta datu lapa. par statiskās&dinamiskās frikcijas īpašībām tur var spriest vien pēc JASO MA/MA2 esamības, kur MA2 sajūga frikcijas īpašības ir spēcīgākās.
savulaik biju apkopojis robežlielumus šajā diagrammā:
bet tavs jautājums droši vien drīzāk ir par to, kādēļ divi produkti ar vienādu sajūga veiktspēju uzvedās atšķirīgi.
nevaru atsaukties ne uz vienu tehnisku dokumentu vai pat vērā ņemamu viedokli, taču mans minējums ir šāds:
JASO klasifikācija ir ļoti vaļīga. nekrāmēšu ciparus, bet jau fakts vien, ka JASO MA/MA2 var izpildīt pat ar minerāleni, neko labu nepasaka.
(piebilde: JASO apraksta ne tikai sajūga frikciju, bet arī iekļauj API klašu prasības + fiziskus&ķīmiskus nosacījumus)
tad nu ir tāda aizdoma, ka arī frikcijas prasības ir pietiekamas standarta ielas pielietojumam, taču var būt nepietiekamas smagākajiem apstākļiem, kādi ir sacīkšu motociklos.
tavs supermoto, nenoliedzami, ir viens no skarbiem pielietojumiem.
tādēļ tieša atbilde uz tavu jautājumu būtu -
nē, pirms trauka atvēršanas tikai no tehniskajiem parametriem un bez veiktiem neatkarīgiem testiem tavam pielietojumam eļļas uzvedību sajūgā noteikt nevar.
p.s. tādēļ moto eļļas ir interesanta štelle, ka JASO+API par eļļu pasaka visai maz. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
10 Apr 2017, 08:12:48 Vulkaans rakstīja:
Varbūt stulbs jautājums, bet kas rakstīts mocim specenē? Kādu eļļu iesaka? Ja vien apstākļi nav nestandarta, no biksēm ārā lēkt, manuprāt, nav itin nekādas jēgas. Ne ar API speceni, ne ar piedevām, ne ar nestandarta viskozitāti. Ja esi sapratis, ka ar kādu konkrētu eļļu ir ok, tad nav jēgas nākamreiz eksperimentēt vēlreiz.
domāju, ka daļēji atbildēju iepriekšējā ierakstā.
varētu vēl atbildēt ar pretjautājumu - kādi ir kritēriji, lai saprastu, ka ar kādu konkrētu eļļu ir ok? | Offline | | |
oskars87 | | Kopš: 30. Jan 2013
No: Sigulda
Ziņojumi: 122
Braucu ar: lc4 adventure
| Yamaha xt660z 2010 gada var liet motul 5100 10w40 vai arī ko citu iesakiet?
Vai 7,30 eur/l ir normāla cena vai kkur var dabūt lētāk. | Offline | | |
Vulkaans | | Kopš: 22. Mar 2017
No: Rēzekne
Ziņojumi: 396
Braucu ar: Vulkānu
| Tavai Gamašai specenē rakstīts kas?
Ja rakstīts, ka der tas, kas uz buteles (10W40 API SL/SJ/SH/SG, JASO MA2), tad, protams, var.
Cena prtiekš konkrētās eļļas ir adekvāta.
EDIT
Iemetu aci moča servisa manuālī. Izskatās, ka pat tik krutu var neliet. Pietiek ar parastu SG. Pārbaudi pats.[ Šo ziņu laboja Vulkaans, 20 Apr 2017, 12:25:17 ]
----------------- Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans | Offline | | |
Dartagnan | | Kopš: 25. Apr 2009
No: Jūrmala
Ziņojumi: 1352
Braucu ar: DL1000 `16 + e39 540i ar LSD
| Tam teneres motoram vispār vajag minerāleni 20w40. 5100 jau tam ir daudz labāks kā vajag. Es savējos 660 baroju ar hondas tirgoto 20w50 silkolene minerāleni, visi nogāja 100+ k km bez remontiem.
-----------------
| Offline | | |
Jameson | | Kopš: 30. Oct 2015
Ziņojumi: 327
Braucu ar: CBF600
| Vispār interesanta padarīšana. Es savam ielējis ar jaunāku API standartu (SG vietā ieliets SN ).. itkā viss ok.
Paziņa ielēja sev tādu pašu un sajūgs sāk pie silta motora slīdēt
----------------- Ar iešprici katrs mērkaķis tagad mākslinieks. <c> Vulkaans | Offline | | |
Vulkaans | | Kopš: 22. Mar 2017
No: Rēzekne
Ziņojumi: 396
Braucu ar: Vulkānu
| Kas tur interesants? Moči gan jau jums dažādi, tāpat kā dažādi sajūgi. Un, jo tālāk attālinies no konkrētajam dzelzim rekomendētā API, jo lielāka iespēja, ka nāks tikai par ļaunu. Lai gan pēc standartiem jaunākai eļļai būtu pilnībā jābūt savietojamai un derīgai vecākas eļās (kuru, piemēram, vairs neražo) vietā, motociklu gadījumā visu sabojā slapjais sajūgs. Beigās princips te sanāk gandrīz vai pretējs loģikai. Jo prastāka eļļa, jo labāk.
----------------- Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans | Offline | | |
Jameson | | Kopš: 30. Oct 2015
Ziņojumi: 327
Braucu ar: CBF600
| Tā gan ir. Viņam arī tomēr prasās MA specifikācijas eļla. manam nav norādīts kādu MA vai MA2 vajag
----------------- Ar iešprici katrs mērkaķis tagad mākslinieks. <c> Vulkaans | Offline | | |
Sonx33 | | Kopš: 03. May 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 232
Braucu ar: BMW F650Gs
| Kadu ellu liet kedes automatiskajam ellotajam? | Offline | | |
Vulkaans | | Kopš: 22. Mar 2017
No: Rēzekne
Ziņojumi: 396
Braucu ar: Vulkānu
| Coooool, kas ir tara? Butele, no kuras izlēji eļļu? Ar trauku mazgātāju "Fairy". Arī rokas pēc remontiem gana labi nomazgājas.
Sonx, kāds eļļotājs? Skota oileris?
https://www.youtube.com/watch?v=ScgI9b6l-k8
Ir, kas lieto transmisijas eļļu.
----------------- Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans | Offline | | |
Sonx33 | | Kopš: 03. May 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 232
Braucu ar: BMW F650Gs
|
27 Apr 2017, 20:10:18 Vulkaans rakstīja:
Coooool, kas ir tara? Butele, no kuras izlēji eļļu? Ar trauku mazgātāju "Fairy". Arī rokas pēc remontiem gana labi nomazgājas.
Sonx, kāds eļļotājs? Skota oileris?
https://www.youtube.com/watch?v=ScgI9b6l-k8
Ir, kas lieto transmisijas eļļu.
Jā skots, cik saprotu viņiem sava kkada, jālej tad tikai to vai ir alternativas? | Offline | | |
Vulkaans | | Kopš: 22. Mar 2017
No: Rēzekne
Ziņojumi: 396
Braucu ar: Vulkānu
| Tak saku jau, ka alternatīva - visparastākā transmisijas eļļa, ko lej autiņiem ātrumkārbā Par gaumi, protams, nestrīdās, bet tā visa automātiskā padarīšana manā skatījumā ir parodija normālai ķēdes eļļošanai un apkopei. Tad par daudz, tad par maz, tad ķēde ar eļļu, tad ar putekļiem... Beigu beigās liec kādu eļļu gribi, viss vienā zaņķī.
----------------- Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans | Offline | | |
Vulkaans | | Kopš: 22. Mar 2017
No: Rēzekne
Ziņojumi: 396
Braucu ar: Vulkānu
|
27 Apr 2017, 20:22:52 Coooool rakstīja:
Plastmasas tara, kurā bijusi eļļa. Jeb vienkāršāk sabērt skaidas, lai uzsūc lieko, un tad izmazgāt!
Un tad ar to taru uz mežu pēc bērzu sulām
2-3 ēdamkarotes Fairy kopā ar karstu ūdeni. Salej, saskalo, lai pastāv, atkal saskalo... Būs tīra.[ Šo ziņu laboja Vulkaans, 27 Apr 2017, 20:47:09 ]
----------------- Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans | Offline | | |
uzgrieznis | | Kopš: 24. Dec 2015
Ziņojumi: 475
Braucu ar: gsf650 k8
|
27 Apr 2017, 20:44:20 Vulkaans rakstīja:
Tak saku jau, ka alternatīva - visparastākā transmisijas eļļa, ko lej autiņiem ātrumkārbā Par gaumi, protams, nestrīdās, bet tā visa automātiskā padarīšana manā skatījumā ir parodija normālai ķēdes eļļošanai un apkopei. Tad par daudz, tad par maz, tad ķēde ar eļļu, tad ar putekļiem... Beigu beigās liec kādu eļļu gribi, viss vienā zaņķī.
Kapēc parodija eļļošanai ?
Lietainos apstākļos ļoti labi dara savu darbu...ne velti liela daļa UK motociklu ir ar tiem aprīkoti.
Pilsētas braukšanai protams ir labākas alternatīvas ķēdes eļļošanai.
| Offline | | |
Vulkaans | | Kopš: 22. Mar 2017
No: Rēzekne
Ziņojumi: 396
Braucu ar: Vulkānu
| Saku, gaumes lieta. Tomēr, kad Tu normāli apkop ķēdi, biežāk pie viena arī pamazgā. Kad sapūt kā nākas ar lubrikantu, tas ir pavisam kas cits, nekā visu laiku pilināt šķidro. Sķidrais, cik ātri virsū, tik arī prom. Gadās, ka tas oileris aiziet ciet (kā čalim tajā video, ko iemetu), tad i domā, cik naudiņas bija vērts par tādu štruntu atdot. Ok, var taisīt pats, bet nu ... Gaumes lieta.
----------------- Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
11 Apr 2016, 22:43:05 Zigmunds rakstīja:
11 Apr 2016, 22:11:13 gerbijs rakstīja:
Sveiki!var kads ieteikt ko liet eletroniskajam ķēdes eļļotājam scottoiler!Latvija laikam nevar nopirkt tam paredzēto eļļu!ko varētu aizstāt? paldies!
ir pieejami gan zilie, gan sarkanie scottoiler šķidrumi. 125ml kā arī 500 ml.
kurš tieši interesē?
te gandrīz precīzi gadu vecs Zigmunda ieraksts.
transmisiju eļļas neiesaku. jums viss būs nošķiests, jo nesatur 'lipekli' jeb piedevu, kura eļļu padara "staipīgu" un neļauj no ķēdes aizlidot centrbēdzē.
mans domāt, ka tajā štruntā, ja vien padeves sistēmai der ISO VG100 viskozitāte, var bliezt iekšā visparastāko zāģu ķēžu eļļu, taču tad noteikti ne tādiem močiem, kuri tiek griezti baigos apgriezienos un/vai augstā virsmu temperatūrā.
ja oriģinālais šķidrums tomēr ļoti zemas viskozitātes, var moto ķēžu eļļas aerosola balonu izpūst atsevišķā traukā un uzpildīt Scottoiler-i.
protams, tad runa ne par vaska kārtu veidojošu ķēžu eļļu.
šie mani teorētiski apsvērumi. neesmu tēmu pētījis.
un...jā, aerosola balonu visvieglāk curdurt ar skrūvgriezi... | Offline | | |
vlkpc | | Kopš: 11. Mar 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 832
Braucu ar: FH16, GAZ 53, Passat 3, 398cc
| Autosiem transmisijas eļļā lipekļa maz. Smagajiem daudz. Vienā diferenciālī leju Shell 85w140, diezgan lipīga un bieza. Nemaz nerunājot par TEP15, TAD17 Kopā ar putekļiem uzaugs tāds aizsargslānis, ka varēs visu ziemu maukt pa sāli un nemazgāt
----------------- Neviena lidmašīna vēl nav gaisā palikusi... | Offline | | |
|
|