Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
| Pagājušogad ielēju trako 300V eļļu un nobraucu veselus 1000km pa sezonu, šogad jau laikam labāk atkal nomainīt
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| kuram dzelzim? kāds nomaiņas intervāls? | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
07 Apr 2017, 18:44:34 Niere rakstīja:
kuram dzelzim? kāds nomaiņas intervāls?
R1, intervāls kaut kādas 8 štukas.
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
|
Vulkaans | | Kopš: 22. Mar 2017
No: Rēzekne
Ziņojumi: 396
Braucu ar: Vulkānu
| Labais tonis jau prasa mainīt reizi sezonā. Tomēr praksē jāņem vērā, kad kuram beidzas un sākas sezona, un kādos apstākļos agregāts ziemā tiek glabāts. Ja septembrī moci nomet zem klajas debess un paņem to tikai aprīļa beigās, tad muļķīgi būtu nemainīt. Savukārt, ja glabājas telpās vienmērīgā temperatūrā, kura neveicina kondensāta rašanos un oksidēšanos, tad nekas tur traks, manuprāt, nenotiks arī divās sezonās.
----------------- Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
| Stāvēja virtuvē pie gāzes plīts visu ziemu
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
Vulkaans | | Kopš: 22. Mar 2017
No: Rēzekne
Ziņojumi: 396
Braucu ar: Vulkānu
| Labak pie gāzes, kā pie bremzes
----------------- Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans | Offline | | |
RenegadeX | | Kopš: 28. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 580
Braucu ar: Hornet CB600F PC34, e39
| Pēc pagājušā gada eļļas maiņas nobraucu 800km, tapat pirms sezonas nomainīju, pieņemsim ka tā bija ieziemošanas eļļa, kas iebraukta lai visur tiek motorā | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Archy,
vari droši maukt tālāk. | Offline | | |
Deerjhon | | Kopš: 25. Jul 2015
No: Gulbene
Ziņojumi: 41
Braucu ar: jhon deere 1270G Honda VTR1000 X5
| Viri! Samainīju ellu motoram, ielēju Elf 10w-50 moto. Izbraucu un slīd sajugs. Iepriekš neslīdēja. Varetu but ellas vaina, vai tomer sajugs izbeidzās no stavešanas. Jo iepriekš viss bija kartībā. | Offline | | |
Vulkaans | | Kopš: 22. Mar 2017
No: Rēzekne
Ziņojumi: 396
Braucu ar: Vulkānu
| Kāda tam Elf'am API klasifikācija? Vispār ir priekš slapjā sajūga? JASO MA? MA2? Un kas tā ir? Sintētika, pussintētika, minerālis?
----------------- Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans | Offline | | |
Deerjhon | | Kopš: 25. Jul 2015
No: Gulbene
Ziņojumi: 41
Braucu ar: jhon deere 1270G Honda VTR1000 X5
|
09 Apr 2017, 20:36:00 Vulkaans rakstīja:
Kāda tam Elf'am API klasifikācija? Vispār ir priekš slapjā sajūga? JASO MA? MA2? Un kas tā ir? Sintētika, pussintētika, minerālis?
Elf moto tech 4 10w-50 syntethic tehnology MA2 man mocis Honda firestorm 1000f 2002gada. [ Šo ziņu laboja Deerjhon, 09 Apr 2017, 20:44:04 ] | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| visdrīzāk iepriekšējam produktam bijušas labākas statiskās frikcijas īpašības + sajūgs uz galu.
tad nu sasummējās. | Offline | | |
endurists | | Kopš: 12. May 2008
Ziņojumi: 1245
Braucu ar: Husaberg FE 501 2013, KTM LC4 Adventure R'98
|
07 Apr 2017, 17:56:46 Niere rakstīja:
ja nav stāvējusi saulē, nav problēmu.
tikai nafig Tev ##W-60 viskozitātes klase?
ktm?
Vai vari kaut ko smalkāk par ...w60 un KTM!
Es zinu, ka tas ir pašas eļļu zinātnes pamatā, bet arī Serģī man neprata īsti izstāstīt atšķirību 15w50 vai 10w60
----------------- Husaberg FE 501 2013
KTM LC4 Adventure R'98
| Offline | | |
Vulkaans | | Kopš: 22. Mar 2017
No: Rēzekne
Ziņojumi: 396
Braucu ar: Vulkānu
| Varbūt stulbs jautājums, bet kas rakstīts mocim specenē? Kādu eļļu iesaka? Ja vien apstākļi nav nestandarta, no biksēm ārā lēkt, manuprāt, nav itin nekādas jēgas. Ne ar API speceni, ne ar piedevām, ne ar nestandarta viskozitāti. Ja esi sapratis, ka ar kādu konkrētu eļļu ir ok, tad nav jēgas nākamreiz eksperimentēt vēlreiz.
----------------- Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| [...aizņēmu vietu, lai pārdzītu atbildes uz nokošo lapu...] [ Šo ziņu laboja Niere, 11 Apr 2017, 00:41:57 ] | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
09 Apr 2017, 21:44:05 endurists rakstīja:
07 Apr 2017, 17:56:46 Niere rakstīja:
ja nav stāvējusi saulē, nav problēmu.
tikai nafig Tev ##W-60 viskozitātes klase?
ktm?
Vai vari kaut ko smalkāk par ...w60 un KTM!
Es zinu, ka tas ir pašas eļļu zinātnes pamatā, bet arī Serģī man neprata īsti izstāstīt atšķirību 15w50 vai 10w60
te esmu saprotamākā formātā izteicis, to, kas atrodams SAE J300 viskozitāšu klašu definīcijās.
HTHS norādīta minimāli pieļaujamā klases viskozitāte @+150C.
ja neskaidrs, jautā, parādīšu citādā formātā.
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
09 Apr 2017, 21:26:37 Bagars rakstīja:
09 Apr 2017, 20:46:18 Niere rakstīja:
visdrīzāk iepriekšējam produktam bijušas labākas statiskās frikcijas īpašības + sajūgs uz galu.
tad nu sasummējās.
Vot kā šito noskaidrot pirms iepakojuma atvēršanas?
Jo tas būtiski ietekmē gan slippera, gan rekluse darbību. Pat tiktāl, ka šie sajūgi top gandrīz nelietojami
nedaudz ar pauzi...
neatverot iepakojumu, atliek vien produkta datu lapa. par statiskās&dinamiskās frikcijas īpašībām tur var spriest vien pēc JASO MA/MA2 esamības, kur MA2 sajūga frikcijas īpašības ir spēcīgākās.
savulaik biju apkopojis robežlielumus šajā diagrammā:
bet tavs jautājums droši vien drīzāk ir par to, kādēļ divi produkti ar vienādu sajūga veiktspēju uzvedās atšķirīgi.
nevaru atsaukties ne uz vienu tehnisku dokumentu vai pat vērā ņemamu viedokli, taču mans minējums ir šāds:
JASO klasifikācija ir ļoti vaļīga. nekrāmēšu ciparus, bet jau fakts vien, ka JASO MA/MA2 var izpildīt pat ar minerāleni, neko labu nepasaka.
(piebilde: JASO apraksta ne tikai sajūga frikciju, bet arī iekļauj API klašu prasības + fiziskus&ķīmiskus nosacījumus)
tad nu ir tāda aizdoma, ka arī frikcijas prasības ir pietiekamas standarta ielas pielietojumam, taču var būt nepietiekamas smagākajiem apstākļiem, kādi ir sacīkšu motociklos.
tavs supermoto, nenoliedzami, ir viens no skarbiem pielietojumiem.
tādēļ tieša atbilde uz tavu jautājumu būtu -
nē, pirms trauka atvēršanas tikai no tehniskajiem parametriem un bez veiktiem neatkarīgiem testiem tavam pielietojumam eļļas uzvedību sajūgā noteikt nevar.
p.s. tādēļ moto eļļas ir interesanta štelle, ka JASO+API par eļļu pasaka visai maz. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
10 Apr 2017, 08:12:48 Vulkaans rakstīja:
Varbūt stulbs jautājums, bet kas rakstīts mocim specenē? Kādu eļļu iesaka? Ja vien apstākļi nav nestandarta, no biksēm ārā lēkt, manuprāt, nav itin nekādas jēgas. Ne ar API speceni, ne ar piedevām, ne ar nestandarta viskozitāti. Ja esi sapratis, ka ar kādu konkrētu eļļu ir ok, tad nav jēgas nākamreiz eksperimentēt vēlreiz.
domāju, ka daļēji atbildēju iepriekšējā ierakstā.
varētu vēl atbildēt ar pretjautājumu - kādi ir kritēriji, lai saprastu, ka ar kādu konkrētu eļļu ir ok? | Offline | | |
oskars87 | | Kopš: 30. Jan 2013
No: Sigulda
Ziņojumi: 122
Braucu ar: lc4 adventure
| Yamaha xt660z 2010 gada var liet motul 5100 10w40 vai arī ko citu iesakiet?
Vai 7,30 eur/l ir normāla cena vai kkur var dabūt lētāk. | Offline | | |
Vulkaans | | Kopš: 22. Mar 2017
No: Rēzekne
Ziņojumi: 396
Braucu ar: Vulkānu
| Tavai Gamašai specenē rakstīts kas?
Ja rakstīts, ka der tas, kas uz buteles (10W40 API SL/SJ/SH/SG, JASO MA2), tad, protams, var.
Cena prtiekš konkrētās eļļas ir adekvāta.
EDIT
Iemetu aci moča servisa manuālī. Izskatās, ka pat tik krutu var neliet. Pietiek ar parastu SG. Pārbaudi pats.[ Šo ziņu laboja Vulkaans, 20 Apr 2017, 12:25:17 ]
----------------- Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans | Offline | | |
|
|