Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
TheGardener | | Kopš: 14. Sep 2016
No: Jelgava
Ziņojumi: 58
Braucu ar: Visu kas brauc
| Cik tad var ietaupīt lejot vidēju no dārgas, mocim tur 2l, pieņemsim starpība litrā 5-7 eiro, uz sezonu divas eļļas maiņas, nu 30e dārgāk sezona izmaksās- uz kopējo izmaksu fona man liekas tas vispār nesamērīgi lai tur kaut-ko mēģinātu baigi taupīt. Ja vien nelej Rapšu eļļu Risso, tad gan lētāk. | Offline | | |
semigall | | Kopš: 21. Apr 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 510
Braucu ar: Husky
|
05 Oct 2016, 22:14:12 Niere rakstīja:
05 Oct 2016, 21:46:06 ksneps rakstīja:
Un bieži jums tā, ka motoram kaput TIEŠI dēļ eļļas? Ar to domāju parasto ikdienas moto braucēju. Cik tad tiek nobraukti - neviens jau 200-300 tūkst.km nenobrauc ar to motoru. Parasti daži gadi pabrauc un pērk jaunāku moci.
pat transmisijas eļļu, ielejot motorā, nenokausi to vienā ņēmienā (ir bijuši pat masveida precedenti lielam dīlerim).
ja motoru nokauj, tas gandrīz nekad nav eļļas dēļ, ja vien tā laikā tiek mainīta. viss izsakāms tehnikas resursā.
lietotājam parastajam ir divi motora stāvokļi - kā jauns un nokauts. viss, kas pa vidu, lielākoties nav ar maņām konstatējams.
un neviens nesūdzas, ja viņa motors izdilis 2x ātrāk kā identisks tādos pašo apstākļos.
tomēr motora resurss vistiešākā veidā atkarīgs no eļļas un tajā esošas vai neesošas kontaminācijas(piesārņojuma).
60tajos motora resurss vieglajiem auto līdz kapitālajam remontam bija apmēram 40-50Kkm. šobrīd tas ir vismaz 10x lielāks primāri tieši, pateicoties uzlabotām eļļu īpašībām.
ja tēmā atmetam ētikas kategoriju, tad jā...
zinu lielu uzņēmumus, kuri saviem daudzajiem smagajiem auto lej OEM rekomendācijām neatbilstošu eļļu ar domu, lai nobrauktu 2-3 gadus un tad auto pārdotu. Arī citās jomās tādu netrūkst.
ja tādi ir kritēriji, nevaru iebilst. bet tad jāņem vērā, ka mūsu zeme ir maza un vecim tomēr godam būtu jābūt augstākā plauktā pār piķi.
Un kā ar dīleriem? Vai tad viņi tur spec-kruto eļļu tur lej motoros. To pašu standarta eļļu no mucas droši vien un viss.
Pastāstiet tie, kas to lietu zina...
nevaru komentēt tik daudz par moto servisiem, taču nedomāju, ka daudz atšķirību no citas tehnikas kopējiem. lej atbilstoši tehnikas ražotāja specenei un klienta vēlmēm/maksātspējai.
nezinu nevienu apzinātu šmaukšanas gadījumu. tomēr jāteic, ka ir gana daudz smagu kļūdu nezināšanas dēļ, bet tas pārsvarā vidēja/maza izmēra servisos.
jāteic, ka močiem arī grūti kļūdīties, jo gadījumā, ja nav sevišķu prasību atgāzu neitralizācijas ziņā, derīga būs gandrīz jebkura moto eļļa atbilstošas viskozitātes klases ietvaros.
taču, protams, tehniska atšķirība tām var būt milzīga.
man arvien slinkums to visu salikt vienkopus, jo tēma ir komplicēta, un būs maz to, kas to visu spēs pielietot dzīvē (tas bez augstprātības).
Te nu gan nevarētu īsti piekrist auto dzinēja resursa 10 kārtīgu pieaugumu uz eļļas kvalitātes rēķina vien
kur paliek inženierzinātnes inovācijas ? Materiāltehnoloģija? Vispārēja autobūves attīstība pēdējo 50 gadu laikā?
tehnoloģijas ir attīstījušās auto būves industrijā un tas notiek nemitigi
tā ir vesela zinātne , kaut vai dzinēja dinamiskā un statiskā balansēšana . Kā dzinēji -to komponentes tika likti kopā 50 gadus atpakaļ,kā to dara uz doto brīdi
| Offline | | |
Auser | | Kopš: 19. May 2011
No: Baloži
Ziņojumi: 509
Braucu ar: ar dūšīgu dāmu vārdā KeiTija-M
| Pēdējos 3-4 gadus močos esmu lējis tikai Amsoil eļļu. Par KTM-u nezinu, jo tas manās rokās citu eļļu nav dabūjis ēst, tad par BMW varu teikt, ka nomainot BMW servisā lieto Castroli, kas pa 6k km bija zaudējis 2 viskozitātes klases karstajā galā uz Amsoil-u, bija gan ausij jūtamas izmaiņas motora darbībā, gan kājai jūtamas - kārbas darbībā. Uzminiet uz kuru pusi.
Gan jau kopš 2009 gada pētījuma izmaiņas eļļu receptēs ir notikušas, arī Amsoilam. Jācer, ka uz labo pusi.
Kurš grib pamēģināt Amsoilu - PM.
----------------- Dzīve dota 1reiz. Vajag nodzīvot to tā, lai tur augšā visi būtu uz pakaļas un teiktu: atkārto vēlreiz. | Offline | | |
|
TheGardener | | Kopš: 14. Sep 2016
No: Jelgava
Ziņojumi: 58
Braucu ar: Visu kas brauc
| 86 gada mersis iet miljonu, 2010+ mašīnas iet 300-400. Viss iet uz emisiju mazināšanu kas ietekmē resursu. EGR, DPF utt. | Offline | | |
martinss | | Kopš: 24. Sep 2008
Ziņojumi: 3667
Braucu ar: QWERTY...
| Kadi tur 300k km jaunajiem autinjiem... Intereses peec dienesta vw dizelitim apskatiju eljas limeni. Joka pec paberzu to elju starp pirkstgaliem... Sajuta bija tada, ka taa nav elja, bet kaut kada abraziiva viela slipeeshanai. Elja melna kaa darva. Liidz mainjai veel kadi 10000, jo longlife elja.
Protams, tas taads nezinaatnisks tests, bet savam auto man nekad tada "asa" elja motoraa nav bijusi.
Veel ieveroju, ka pec shiis eljas mainjas, kadi pirmie ~15k km silts motors briivgaitaa stradaa diezgan klusi. Pec tam motors viekarshi skalji jau saak grabeet, tatad elja jau ir jutami "izlietota".
Un viss iet nevis uz emisiju samazinaashanu, bet gan uz materialu ekonomeshanu, jaudas pacelshanu uz resursa rekina. Videji jau musdienaas kaa mocis, taa auto morali noveco atraak nekaa vinju nodeldee braucot. Lidz ar to resurss uz 100-200k km pilnigi pietiek vairumam.
06 Oct 2016, 09:20:14 TheGardener rakstīja:
86 gada mersis iet miljonu, 2010+ mašīnas iet 300-400. Viss iet uz emisiju mazināšanu kas ietekmē resursu. EGR, DPF utt.
[ Šo ziņu laboja martinss, 06 Oct 2016, 09:55:26 ]
----------------- Actually, dumbass, helmets and body armor save lives. Loud pipes just annoy the neighbors. | Offline | | |
TheGardener | | Kopš: 14. Sep 2016
No: Jelgava
Ziņojumi: 58
Braucu ar: Visu kas brauc
| Nu tā gluži nav, paņem volvo D5 motoru, atslēdz egr un dpf, viņš iet 700+k, standartā ar neko neatslēgtu iet 300-500, kā jāj.
Long life eļļa? kas tas par pasaku tēlu.
Cik K kurš maina eļļu mopēdam? Man manuālī rakstīts 7,5k 370cc motoram, izklausās pēc nokaušanas receptes | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
06 Oct 2016, 09:16:31 semigall rakstīja:
Te nu gan nevarētu īsti piekrist auto dzinēja resursa 10 kārtīgu pieaugumu uz eļļas kvalitātes rēķina vien
kur paliek inženierzinātnes inovācijas ? Materiāltehnoloģija? Vispārēja autobūves attīstība pēdējo 50 gadu laikā?
tehnoloģijas ir attīstījušās auto būves industrijā un tas notiek nemitigi
tā ir vesela zinātne , kaut vai dzinēja dinamiskā un statiskā balansēšana . Kā dzinēji -to komponentes tika likti kopā 50 gadus atpakaļ,kā to dara uz doto brīdi
es teicu, ka primāri pateicoties eļļu tehnoloģijām, bet, protams, saistībā ar tehniskiem uzlabojumiem.
vēl 60tajos gados daudziem močiem un auto nebija eļļas filtrācijas sistēmu. to vietā eļļā nonākošā draza tika izsēdināta un attīrīta separatorā.
un tas arī bija iemesls, kādēļ motoru mūžs bija tik īss.
taču joks tāds, ka no filtrācijas sistēmas nebūtu bijusi liela jēga, jo eļļas nesaturēja disperģentus/deterģentus jeb mazgājošās un izklīdinošās piedevas. tieši šo piedevu radīšana ļauj motora iekšējās virsmaz uzturēt tīras un neļauj daļiņām salipt kopā un pie virsmām. šīs piedevas novada visu drazu līdz eļļas filtram.
tādēļ viennozīmīgi var apgalvot, ka 10kārtīgs resursa pieaugums ir primāri uz eļļu tehnoloģiju, ne tik daudz tehnisku uzlabojumu rēķina.
šis, protams, vien kā labs piemērs, bet ir arī citi saistībā ar eļļu tehnoloģijām. | Offline | | |
PASSATizhi | | Kopš: 11. Oct 2015
No: Jūrmala
Ziņojumi: 1286
Braucu ar: honda 600 un 125
|
06 Oct 2016, 09:20:14 TheGardener rakstīja:
86 gada mersis iet miljonu, 2010+ mašīnas iet 300-400. Viss iet uz emisiju mazināšanu kas ietekmē resursu. EGR, DPF utt.
mersim no pagātnes būs čuguna bloks un eļļa ar augstu sēru saturu, kura labi eļļo. jaunam drapakam būs egr, huegr euro 6 dzinēju akceptēta eļļa, kura nekuja neeļļo un no cilindriem nolobīts nikasils | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
06 Oct 2016, 09:56:45 TheGardener rakstīja:
Nu tā gluži nav, paņem volvo D5 motoru, atslēdz egr un dpf, viņš iet 700+k, standartā ar neko neatslēgtu iet 300-500, kā jāj.
Long life eļļa? kas tas par pasaku tēlu.
Cik K kurš maina eļļu mopēdam? Man manuālī rakstīts 7,5k 370cc motoram, izklausās pēc nokaušanas receptes
neesmu redzējis nevienu moča motorā lietotas eļļas analīzi, kurā parādītos eļļas dramatiskas piedevu pakas nolietošanās un pamateļļas oksidācijas pazīmes (smagajiem dīzeļiem gan mēdz būt regulāri). taču ļoti bieži redzu piesārņojumu jeb kontamināciju - putekļi/smiltis un/vai degvielu, kā arī lielāku vai mazāku nodiluma daļiņu klātesamību. kombinētajās sistēmās parasti alumīnijs, kas primāri no sajūga kurvja.
un tieši kontaminācija ir tā, kuras dēļ nomaiņas intervālu nākas samazināt. sacīkšu apstākļos šī kontaminācija var veidoties tik strauji, ka eļļa jāmaina pat pēc katras gonkas.
taču, ja gaisa filtrs strādā labi, degvielas padeves sistēma/darbināšanas režīms ir ok un nenotiek pārāk straujš dilšanas process, pat ar caurmēra sintētisku eļļu varētu braukt kaut vai 2x garāku nomaiņas ciklu nekā paredzējis OEM.
taču no teiktā nebūtu atkal jāsecina, ka visas eļļas ir vienādas. tās var būtiski atšķirties gan ar pretnodiluma, antikorozijas, viskozitātes stabilitātes u.c. spējām, kā arī spēju darboties pat lielas kontaminācijas apstākļos.
tēma pārāk apjomīga, lai to dažos teikumos izklāstītu, taču galvenais - nevietā vienkāršot lietas gan nevajadzētu. | Offline | | |
Niksons | | Kopš: 10. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4597
Braucu ar: VOLVO
| Varu vēl mazliet paliet ūdeni uz Nieres dzirnām
Iepriekšējam motorradam eļļas mainīju tikai pie dīlera. Kastroli, loģiski.
Vienā brīdī cikla beigās uz sajūtām bija tā, ka eļļas vietā ūdens. Auksts grab (kā jau bembis ) utt. Gan mana braukšanas specifika ir daudz pilsētas, ar aukstajiem startiem un īsām distancēm.
Tuvu termiņa beigām pie Naita nolējām eļļu, aizsūtījām uz laboratoriju. Uz sajūtām bija, ka būs pilnīgas auzas.
Bet viss normas robežās Nieres komentārs bija apm. - tā būtu jāizskatās lietotai, bet labai eļļai.
Es un Niere ar, nu toč neesam nekādi Kastroļa fanboji, ja būtu iespēja izķēzīties, ar lielāko prieku būtu sūdu iemetuši ventilatorā. Bet nebija par ko.
Morāle - sajūtas ir mānīgas
----------------- When you turn your ride on, does your ride turn you on ? | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Niksons, bet Tavā gadījumā jāņem vērā, ka runa par R1200RT ideālā stāvoklī ar dalītu motora/kārba sistēmu + kruīzera braukšanas režīmu.
kaut arī visi diluma utml. parametri bija ļoti labi, viskozitāte tam Power 1 Racing 4T 10W-50 bija nokritusi uz ##W-40, kas arī visdrīzāk radīja trokšņainuma sajūtu. un tieši viskozitātes stabilitāte ir Castrol moto eļļu uzkrītošākā vājība.
ja šo pašu produktu izmantotu sacīkšu pielietojumā motorā ar kombinētu sistēmu, viskozitātes kritums būtu vēl lielāks un jau varētu radīt problēmas, īpaši, ja eļļā nonāk kāds kontaminants.
nu, tas tā... lai viss godīgi. | Offline | | |
Auser | | Kopš: 19. May 2011
No: Baloži
Ziņojumi: 509
Braucu ar: ar dūšīgu dāmu vārdā KeiTija-M
| Correct. Tieši tā arī bija. Man BMW 800gs Castroļa viskozitāte no xx#W40 bija nokritusi zem xxW30. Un ts viss nieka 6k km.
----------------- Dzīve dota 1reiz. Vajag nodzīvot to tā, lai tur augšā visi būtu uz pakaļas un teiktu: atkārto vēlreiz. | Offline | | |
karlsons | | Kopš: 07. Oct 2009
No: Jelgava
Ziņojumi: 3422
Braucu ar: aprīļa sex sixty un motorzāģi
| ja jau tad jau - ko Nieres kungs saka par longlife eļļām un intervaliem?
----------------- L/s tehnika, imports/eksports
Uz vēstulēm bez foto un seksa piedāvājumiem neatbildu (c) nezināmi pupi no zināma portāla
| Offline | | |
sandors | | Kopš: 22. Nov 2014
Ziņojumi: 642
Braucu ar: auto-moto-velo
|
06 Oct 2016, 09:10:03 TheGardener rakstīja:
Cik tad var ietaupīt lejot vidēju no dārgas, mocim tur 2l, pieņemsim starpība litrā 5-7 eiro
4 maiņas x 3.6l x 5.5 eur = 79.2
4 maiņas x 3.6l x 10.5 eur = 151.2
Pa starpību man sanāk bemzhu kluči un filtri eļas maiņai. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| karlsons,
kādas tehnikas kontekstā? | Offline | | |
karlsons | | Kopš: 07. Oct 2009
No: Jelgava
Ziņojumi: 3422
Braucu ar: aprīļa sex sixty un motorzāģi
| Auto
----------------- L/s tehnika, imports/eksports
Uz vēstulēm bez foto un seksa piedāvājumiem neatbildu (c) nezināmi pupi no zināma portāla
| Offline | | |
sandors | | Kopš: 22. Nov 2014
Ziņojumi: 642
Braucu ar: auto-moto-velo
|
06 Oct 2016, 19:38:38 karlsons rakstīja:
ja jau tad jau - ko Nieres kungs saka par longlife eļļām un intervaliem?
Škiet, jau skaidri paskaidroja, ka problēma nav eļļā, bet piejaukumos...putekļi, degviela, diluma materiāli.....
Niere, pakomentē labāk šitās uber filtrēšanas sistēmas, kas filtrē smalko frakciju un dzeki kapā ar vienu eļī 50 k?[ Šo ziņu laboja sandors, 06 Oct 2016, 21:57:48 ] | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
|
06 Oct 2016, 20:55:16 sandors rakstīja:
06 Oct 2016, 09:10:03 TheGardener rakstīja:
Cik tad var ietaupīt lejot vidēju no dārgas, mocim tur 2l, pieņemsim starpība litrā 5-7 eiro
4 maiņas x 3.6l x 5.5 eur = 79.2
4 maiņas x 3.6l x 10.5 eur = 151.2
Pa starpību man sanāk bemzhu kluči un filtri eļas maiņai.
Gan jau to pa 5.5 būs tendence nomainīt ātrāk, jeb to pa 10.5 vēlāk. Kaut kad par šo biju domājis un sanāca ka lētako var 3 reizes nomainīt par dargas eļļas cenu. Izvertojot vēl kontaninācijs risku, ar tadu domu arī paliku[ Šo ziņu laboja Next, 06 Oct 2016, 22:07:02 ] | Offline | | |
sandors | | Kopš: 22. Nov 2014
Ziņojumi: 642
Braucu ar: auto-moto-velo
|
06 Oct 2016, 22:04:35 Next rakstīja:
Gan jau to pa 5.5 būs tendence nomainīt ātrāk, jeb to pa 10.5 vēlāk.
Nu tā ir pamatdoma, jo ja dargākā un labāka eļļa arī tur ilgāk, tad piemasījumi no tā mazāk nepaliek. Mainu eļļu ik pēc 4k. | Offline | | |
semigall | | Kopš: 21. Apr 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 510
Braucu ar: Husky
|
06 Oct 2016, 21:55:37 sandors rakstīja:
06 Oct 2016, 19:38:38 karlsons rakstīja:
ja jau tad jau - ko Nieres kungs saka par longlife eļļām un intervaliem?
Škiet, jau skaidri paskaidroja, ka problēma nav eļļā, bet piejaukumos...putekļi, degviela, diluma materiāli.....
Niere, pakomentē labāk šitās uber filtrēšanas sistēmas, kas filtrē smalko frakciju un dzeki kapā ar vienu eļī 50 k?
nekāda NASA tehnoloģija tur nav. Pamatā atdala degšanas procesā pārpalikušās vielas,kas nonāk dzinēja karterī,jeb sistēmas tvertnē
Ir mehānisko piemaisījumu atdalītājs- centrbēdzes seperātors-klarifikators . Pats bowl pēc dizaina ir ļoti līdzīgs bērnībā grieztajam vilciņam,bet iekšā tam ir seperācijas-gravitācijas diski ,bowl sliding piston un vēl O-ringi un tt., Respektīvi tas griežās ap 10'800 rpm un tiek pievadīts seperejamā viela MGO,IFO, SAE 30 ,SAE40 un tt.,
smagākās frakcijas centrbēdzes spēku rezultātā tiek novirzītas uz ārējām sieniņām- ar intervālu 30 min-60 min vadoties pēc seperējamās vielas piesārņotības pakāpes tiek pārtraukta separējamās vielas (SAE30 )padeve un pievadīts ūdens-kas atver bowl un uz 1/2 sec-1 sec un smagākās frakcijas daļiņas tiek izmestas laukā - tad pievada ūdeni pa citu kanālu,kas aizver bowl -un atkal tiek padota separejamā viela (SAE30)
Eļļa tiek uzsildīta ap 80-85 cel.,
Ir vel vienkāršākas sistēmas SJC filtri caur kuriem cirkulē- agregātu sistēmas eļļu tās iekārtas tiek pielietots hidrauliskajām eļļām -pārsvarā atdala mehāniskos piemaisījumu
Plaši pielietota metode lieljaudas un liela apjoma agregātos ,kur eļļa variē no pāris m3 līdz 10-20m3 un vairāk | Offline | | |
|
|