Online
Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Izvēle motocikla iegādei
Autors | Ziņojums |
RadekSkylark | | Kopš: 18. Jan 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 425
Braucu ar: Husqvarna TE250i, DRZ400SM(s), VW Passat B8
| Baigā tieksme nav, jāsaka gan, visi iepriekšminētie braucamie ir diezgan "specifiski", vismaz manām zināšanām, ja neskaita Betu, tā gan arī visdārgākā.
Palasīju atsauksmes par Aprilia RX 125, it kā elementārs braucamais, nekas "izlecoši" labs, bet arī nekas traģisks. Izrietoši arī prātā nāk tas Mondials (kas ir praktiski tas pats moto, ar to pašu dzinēju, utt.), jo viņš jauns maksā par 1,5-2k lētāk nekā jauna Beta (jeb apmēram 2/3 no Betas cenas).
Tas arī iemesls palūkot, vai nepaķert šādu, tomēr 3k par jaunu "Itāļu" (nezinu niansēs par pārējo, bet cik saprotu dzinējs ir ķīniešu Zhongshen, kas vienlaikus arī saprotu, ka ir visai saprātīgs priekš "prasta" griežamā) 125cc @ DE ir diezgan lēti, salīdzinot ar 4,8k par Betu, un gan jau, ka manai sievai būs gana labs braucamais, lai sāktu apgūt braukšanu. Ja vien kādam nav zināma kāda slikta pieredze, tādēļ arī jautāju.
Pēc tā visa ko esmu lasījis/redzējis, kā arī zinot, ka @ LV mums ir viņu dīleris, kas var nodrošināt detaļas utt ("Dude bikes", pagaidām nevaru atrast iemeslu piemaksāt ~1,3k par SWM, vai vēl vairāk par Fantic/Beta, tādēļ arī rakstu šeit, cerībā, ka kādam ir kāds info/viedoklis, kas var noderēt lēmuma pieņemšanā.
P.S. Šeit viens no galvenajiem info avotiem attiecībā uz Aprilia RX 125.
Aprilia RX 125
Malaguti XTM 125
FB Mondial SMX Enduro 125
[ Šo ziņu laboja RadekSkylark, 04 Nov 2021, 21:50:29 ] | Offline | | |
shuttle | | Kopš: 23. Mar 2012
No: Ogre
Ziņojumi: 786
Braucu ar: Triumph Scrambler Pedal to Metal edition
| Aizripienies vien uz dude bikes aprunājies. Es jau daudz nedirstos un paņemtu hipster model, ja būtu aktuāli (ir redzēts klātienē, patika). Šiem ir planšete un ap 130km/h maksimalka un ja tai čupai kas nojūk viņi arī skrūvē, tā īsti par ko mizt neredzu. | Offline | | |
RadekSkylark | | Kopš: 18. Jan 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 425
Braucu ar: Husqvarna TE250i, DRZ400SM(s), VW Passat B8
| Es šodien ar viņiem arī runāju. Visu var izdarīt, visas detaļas sagādāt utt., tā kā par to nemīžu. Review arī vairāki dzirdēti, ka nobrauc ar viņiem ~20k bez problēmām. Tomēr, tas nav kā kkādai Hondai pameklēt info, ka pilns i-nets, tāpēc arī te vaicāju par pieredzi/domām.
P.S. Interesē enduro tipa braucamais lai pa kaut kādām takām/mežiem var pabraukāt.[ Šo ziņu laboja RadekSkylark, 04 Nov 2021, 22:23:17 ] | Offline | | |
|
Kristaps92 | | Kopš: 02. Jul 2020
Ziņojumi: 83
Braucu ar:
|
04 Nov 2021, 22:22:29 RadekSkylark rakstīja:
Es šodien ar viņiem arī runāju. Visu var izdarīt, visas detaļas sagādāt utt., tā kā par to nemīžu. Review arī vairāki dzirdēti, ka nobrauc ar viņiem ~20k bez problēmām. Tomēr, tas nav kā kkādai Hondai pameklēt info, ka pilns i-nets, tāpēc arī te vaicāju par pieredzi/domām.
P.S. Interesē enduro tipa braucamais lai pa kaut kādām takām/mežiem var pabraukāt.
Vai obligāta prasība ir, lai atbilst A1 kategorijai? | Offline | | |
RadekSkylark | | Kopš: 18. Jan 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 425
Braucu ar: Husqvarna TE250i, DRZ400SM(s), VW Passat B8
|
06 Nov 2021, 20:28:14 Kristaps92 rakstīja:
04 Nov 2021, 22:22:29 RadekSkylark rakstīja:
Es šodien ar viņiem arī runāju. Visu var izdarīt, visas detaļas sagādāt utt., tā kā par to nemīžu. Review arī vairāki dzirdēti, ka nobrauc ar viņiem ~20k bez problēmām. Tomēr, tas nav kā kkādai Hondai pameklēt info, ka pilns i-nets, tāpēc arī te vaicāju par pieredzi/domām.
P.S. Interesē enduro tipa braucamais lai pa kaut kādām takām/mežiem var pabraukāt.
Vai obligāta prasība ir, lai atbilst A1 kategorijai?
Jā, obligāta. | Offline | | |
RadekSkylark | | Kopš: 18. Jan 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 425
Braucu ar: Husqvarna TE250i, DRZ400SM(s), VW Passat B8
| Vakar izīrēju @ L-auto Aprilia RX 125 uz 1h, bet pēc tam @ ProR Motors uz 1h SWM RS125R, ar abiem pabraukāju pa pilšetu, izbrucu uz šosejas notestēt maksimālo āturmu (lietus laikā), kā arī nedaudz pabraucu pa elemnetārām meža takām un kalniņiem. Mērķis bija vienkāršs - censties sajust atšķirību starp lētākajiem 125cc enduro (Aprilia RX 125 / Malaguti XTM 125 / FB Mondila SMX Enduro 125) un ko nedaudz dārgāku un visticamāk labāku (šajā gadījumā SWM RS125R). Padalīšos ara saviem novērojumiem, varbūt arī kādam citam tas palīdzēs pieņemt lēmumu nākotnē.
Sākumā izbraucu ar Aprilia. Uzreiz jāsaka, ka mans vērtēju par Aprili varētu būt bijis nedaudz augstāks, ja tas mocītis būtu bijis svaigāks un pats galvenais labā tehniskā kārtībā, kādā viņš nebija. Motors viņam stŗadāja labi, bet sajūgs bija nenoregulēts, trosīte nesaeļōta, priekšējā bremze praktiski neeksistēja, spoguļi nebija, labās puses pagriezienrādītājs nestrādāja, bremžu pedāļa novietojums nebija normāli saregulēts (tas bija ievērojami par zemu), un citas līdzīgas, nelielas nianses, kuras jebkurš kārtīgs moto saimnieks savam braucamajam būtu savedis kārtībā. SWM RS125R bija praktiski jauns. Neapšaubāmi šādas lietas samazina "braukšanas prieku" kaut nedaudz un ietekmē turpmāko vērtējumu, lai gan fundamentāli domāju, ka arī izbraucot ar šādu jaunu moto secinājumi pēc būtības nemainītos. Tāpat jāmin, ka bezceļā esmu reāls iesācējs (tikai pāris reizes esmu braucis pa bezceļu), līdz ar to, gan skila ierobežojumi, gan tas, ka īres moči neļāva noteikti sasniegt šo moču iespēju robežas, tomēr iepriekšminētais neliedz salīdzināt šos močus savstarpēji (nav ne jausmas, kā viņi pielīdzinās lielākiem, kārtīgīem enduro močiem.
Manas domas par Aprilia RX 125 (slapjais svars ~134kg):
a) kopumā guvu prieku gan braucot pa ielu (lai gan nebija pārliecības, ka nekrešošu, jo bremžu faktiski nebija + bija elementāras pumpenes, kas vakardienas lietus apstākļos ar dievs sazina kādiem spiedieniem riepās līkumos drošībs sajūtu neradīja, izrietoši, par bremzēm neko komentēt nevaru.), gan bezceļā.
b) sēdeklis relatīvi ērts priekš enduro tipa motocikla, pēc 1h brauciena nevarētu teikt, ka pakaļa bija nogurusi (juta, ka varētu būt labāk, bet ne tuvu nebija sajūta, ka vajadzētu pauzīti). Jāsaka, protams, ka visu stundu pakaļa neatradās uz beņķa, jo apmēram puse no visas laika tika pavadīta bezceļā, kur ap 80% stāvēju kājās. Sēdpozīcija vairāk līdzīga lielajiem dualsport močiem, ne krosa/enduro močiem.
c) Amortizācija (nez vai kāds par to ir rūpējies/kopis/labojis) uz asfalta likās pieņemama, jāizceļ gan, ka īpaši varēja just bedru ielāpus un tamlīdzīgus, "asa" rakstura un bieži tuvumā izvietotus ceļa negludumus, iztiekti priekšējā dakšā (aizmugure bija labāka par priekšu). Bezceļā uzreiz varēja just, ka amortizācijas sistēmas nomināli mazākais gājiens, kopā ar gausu darbību nenodrošina pārlieku patīkamu nelīdzenumu absorbciju. Jāatzīst gan, neskatoties uz to, vienkārši braucot pa meža ceļiem, takām, kalniņiem utml. nevienā brīdī nesajūtu, ka, piemēram, dakšu caursit, vai ir kāda cita problēma, ka momentāli samazina pārliecību par moci un attiecīgi ietekmē kā braucu.
d) Visur paātrinājos pilnā ručķā uz ielas, paātrinājums līdz ~80km/h pavisam saprātīgs un viegli iekļauties pilsētas kustībā, 80-90km/h jau gurdenāks, bet vēl joprojām pieņemams, bet virs 90km/h paātrinājums jau bija ļoti gauss, bet virs ~95km/h praktiski neeksisstējošs. Izspiedu 106 km/h uz īsa šosejas posma. Varbūt garākā posmā vēl kādu km/h mocis būtu pielasījis klāt (mans svars ~75kg + pilns ielas adventure tipa ekips).
e) Skaņa no standarta izpūtēja līdzīga tam ar kādu man parasti asociējas mazie mocīši (nepārāk doba).
Manas domas par SWM RS125R (slapjais svars ~127kg):
a) moto stāvoklis bija super, visas kontroles/sviras atradās, kur tām jābūt, viss strādāja. Uz moča bija dualsport riepas ar ievirzi uz ielas braukšanu. Izrietoši, konfidence pat uz slapja asfalta bija laba un guvu prieku braucot. Bezeļā guvu ļoti lielu prieku, salīdiznājumā ar Aprilia, turpmākais visdrīzāk daļēji skaidros, kāpēc.Bremzes strādāja labi, pat teiktu, ļoti labi. Uz slapja asfalta bremzējot stipri ar priekšu nespēju izsmelt dakšas gājienu (uz sausa varbūt arī varētu). Pāris reizes mērķtiecīgi bremzējot uz slapja asfalta kopā ar priekšu/aizmuguri sabloķēju aizmuguri, patika, ka kopumā mocis bremzēšanā likās ļoti stabils un ne reizi, kad sabloķējās pakaļējais rats, tas nemēģināja "iziet" uz sānu, bet palika savā vietā.
b) sēdeklis ciets, kā tipiskam enduro/krosa mocim, pēc 1h brauciena nevarētu teikt, ka gribējās jau pauzīti, bet nelielu nogurumu varēja just. Sēdpozīcija vairāk līdzīga lielajiem enduro/krosa močiem, nevis dualsport.
c) Amortizācija uz asfalta likās relatīvi līdzīga uzvedībā kā Aprilia, bet nedaudz mīkstāka un patīkamāka, tomēr izteiktā varēja just tāda paša veida bedres, kā minēju pie Aprilia apraksta. Būtu iztēlojies, ka tādas vajadzētu būt mazāk jūtamas, nez, iespējams "high-speed compression" iestatījums (kurš protams nevienam no močiem nav regulējams) varētu būt pie vainas. Tomēr bezceļā mocis jutās kā majās. Amortizācijas lielākais gājiens un tas, kā tā funkcionēja brīvi tika galā ar dažāda veida bedrēm ātrumos līdz 55km/h uz tipiskā meža ceļā vai takā, sniedzot pārliecību braukšanā un "aicnot" pabraukt vēl agresīvāk. Lai gan man nav pa bezceļi vērā ņemama pieredze ar kārtīgiem enduro/krosa močiem, šis likās tāds, ka ja vien tam būtu lielāks/jaudīgāks dzinējs, viss pārējais (piekare, ģeometrija, kontroles, utt.) nebūtu problēma un varētu labi gāzt. Šeit papildu jāmin, ka SWM RS125R daži modeļi nāk ar zelta krāsas dakšu, nevis melnu, kā tipiski. Dažām zelta krāsas dakšām ir regulācija (dakšas augšā viena skrūve, bet apakšā neviena), tik nezinu ko tā regulē (pre-load, compression damping, rebound damping).
d) Par paātrinājuma dinamiku viss, kas attiecas uz Aprilia attiecas arī uz SWM. Maksimālais ātrums, ko sasniedzu 110 km/h (nezinu cik mocis jauns, varbūt vēl nebija "piebraukts" un ies pēc tam vēl ātrāk). Šeit jāmin, ka nepatika tas, ka droseles gājiens dīvaini garš, līdz ar to roku pozicionējot kā tipiski, nevar ērti sasniegt pilnu droseles atvērumu, tās pozīcija pēc ~70% sasniegšanas vai nu jāmaina, vai jau sākotnēji rokturis jāsatver dīvainā pozīcijā, lai pie pilna atvēruma roka būtu vēlamajā vietā ērtai braukšanai. Nezinu vai šo var noregulēt. Braukt varēja, nebija pārāk neērti, tomēr varēja būt labāk. Ja nu kādam dikti besī, gan jau, ka var nopirkt aftermarketa "throttle tube", kas šo var palīdzēt risināt (varbūt).
e) Skaņa no standarta izpūtēja līdzīga tam ar kādu man parasti asociējas lieli moči (relatīvi doba);
f) kārba slēdzās ļoti "cieši", respektīvi, robi bija tik "tuvu" viens otram, ka pārslēdzot ātrumus knapi var just, ka tu tos pārslēdz, jo tā saslēdzas ļoti gludi un ar mazu pārslēga sviras kustību, (šis iekš Sidi Adventure zābakiem; iesācējiem šis var arī nenākt par labu, jo var nebūt laba pārliecība, vai saslēdzies vai nē). Izrietoši arī "down-shift" bija ļoti patīkams ar gludu pāreju cauri robiem. Man patika.
Rezumē:
a) abiem močiem piekare pieņemami līdzvērtīga parastai ielas braukšanai, tomēr SWM nesalīdzināmi labāka bezceļā;
b) jauda un paātrinājums abiem močiem līdzīgs;
c) parastai ielas braukšanai vai gariem izbraucieniem Aprilia visdrīzāk ērtāka nekā SW dēļ sēdpozīcijas un benķa (Aprilia arī nedaudz zemāka). Lai gan SWM teorētiski vieglāks, bezceļā abi likās kā "velosipēdi" un nenovēroju atšķirību moto svarā, izrietoši, ja braucēja parametri līdzīgi manējiem, domāju, ka moto svaram var nepievērt baigo uzmanību līdz ~135kg (Aprilia).
d) Sviru darbība daudz patīkamāka uz SWM. Sajūgs ļoti foršs un mīksts, neskatoties, ka nav hidrauliskais (mīkstāks arī nekā jaunam Aprilia, biju veikalā tādu "iemēģinājis".
Jauna Aprilia (vai citi līdzīgie moči) @ LV robežās no 3800-4200 euro, jauns SWM šobrīd 4300 euro.
Secinājums:
a) ja mocis pamatā paredzēts braukšanai pa ielu un vienīgais iemesls skatīties uz "enduro" tipa moci ir spēja reizi mēnesī iebraukt kādā bezceļā un 500 euro cenas atšķirība ir nozīmīga, domāju, ka Aprilia (un līdzīgie) ir gana labi braucamie, kas tik un tā sniegs prieku par braukšanu;
b) ja mocis paredzēts braukšanai bezceļā ar retu braukšanu pa ielu, vai pat bruakšanai pa ielu ar relatīvi biežu bezceļu apmeklējumu, un ir jebkāda iespēja pielikt iztrūkstošos 500 euro SWM iegādei, tad rekomendēju to darīt, bezceļā tie aparāti likās nesalīdzināmi un kopumā SWM likās kvalitatīvās izstrādājums.
Personīgais secinājums moto izvēlē - noteikti nepirkšu neko švakāku par SWM (pieņemu, ka Beta un Fantic ir vismaz tik pat labi) savai sievai, jo mērķis ir braukt daudz pa takām un bezceļiem un tā atškirība ir kaut vai 900 euro apmērā (lētā alternatīva bija no DE atvest jaunu FB Mondial SMX Enduro 125, kas tur maksā 3000 euro jauns, at atgādāšanu nosēstos uz ~3400 euro) ir tā vērta.
[ Šo ziņu laboja RadekSkylark, 07 Nov 2021, 11:34:24 ] | Offline | | |
VATERLAND | | Kopš: 01. Jan 2011
Ziņojumi: 3024
Braucu ar: Drūmo klasiku (C)
| Kāda jēga testēt max ātrumu 125CC ar pumpenēm un uz slapja asfalta?
----------------- Mach mit, mach nach, mach besser
https://www.maksla.lv | Offline | | |
stanks | | Kopš: 04. Sep 2019
Ziņojumi: 174
Braucu ar:
| Par mežiem nezinu, bet ja ir doma braukt arī pa ielu, tad jebkuram saprātīgam un atbilstošu vecumu sasniegušam indivīdam, pēc PIRMĀ izbrauciena ar 125-nieku būs par īsu.
Nu labi, ja nevienu fūri nesatiks uz ceļa ar intensīvu satiksmi, tad varbūt ne pēc pirmā. Bet varu garantēt, ka pēc pirmajām satiktajām fūrēm un emocijām, kas piedzīvotas tās apdzenot uz ceļa ar normālu satiksmi ieslēgsies veselais saprāts ar vēlmi taupīt sevi un savus nervus.
Nemaz nerunājot par vēlmi kaut ko apdzīt, kas kustas ar ātrumu ap 88km/h.
Plānot ar 125nieku mocīties ilgi var tikai specifiskos gadījumos, kad nav iespēju (nav atbilstoša vecuma) dabūt pilno A kategoriju. Vai, ja brauc tikai pa pilsētu, vai, kā šajā gadījumā tiek pasniegts, tikai pa mežu.
Iesaku paskatīties uz situāciju reāli, un ja ir reāla iespēja, ka braukt tiks arī pa ceļiem ar normālu satiksmi, tad iesaku ņemt kaut ko lētu, lietotu, lai izvelk tikai apmācības periodam, jo ilgāk ar to mopēdu braukt (čakarēties) tāpat negribēsies. | Offline | | |
RadekSkylark | | Kopš: 18. Jan 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 425
Braucu ar: Husqvarna TE250i, DRZ400SM(s), VW Passat B8
|
08 Nov 2021, 13:05:06 VATERLAND rakstīja:
Kāda jēga testēt max ātrumu 125CC ar pumpenēm un uz slapja asfalta?
Nezinu, kā definējas vārds "jēga", bet ja tu grasies braukt ar 125cc mocīti, kuram būs virsū pumpenes, jo grasies daudz laika pavadīt mežā, bet šad tad uz to mežu tomēr vajag aizbraukt pa šoseju, tad laikam ir būtiski saprast, cik ātri vispār ar to dranduļetu var pabraukt.
| Offline | | |
mezamaris | | Kopš: 20. Jun 2011
Ziņojumi: 5287
Braucu ar:
|
08 Nov 2021, 13:24:53 stanks rakstīja:
Par mežiem nezinu, bet ja ir doma braukt arī pa ielu, tad jebkuram saprātīgam un atbilstošu vecumu sasniegušam indivīdam, pēc PIRMĀ izbrauciena ar 125-nieku būs par īsu.
Nu labi, ja nevienu fūri nesatiks uz ceļa ar intensīvu satiksmi, tad varbūt ne pēc pirmā. Bet varu garantēt, ka pēc pirmajām satiktajām fūrēm un emocijām, kas piedzīvotas tās apdzenot uz ceļa ar normālu satiksmi ieslēgsies veselais saprāts ar vēlmi taupīt sevi un savus nervus.
Nemaz nerunājot par vēlmi kaut ko apdzīt, kas kustas ar ātrumu ap 88km/h.
Plānot ar 125nieku mocīties ilgi var tikai specifiskos gadījumos, kad nav iespēju (nav atbilstoša vecuma) dabūt pilno A kategoriju. Vai, ja brauc tikai pa pilsētu, vai, kā šajā gadījumā tiek pasniegts, tikai pa mežu.
Iesaku paskatīties uz situāciju reāli, un ja ir reāla iespēja, ka braukt tiks arī pa ceļiem ar normālu satiksmi, tad iesaku ņemt kaut ko lētu, lietotu, lai izvelk tikai apmācības periodam, jo ilgāk ar to mopēdu braukt (čakarēties) tāpat negribēsies.
Pilnīgi piekrītu,bet cilvēkam patīk veikt šī segmenta pētījumu.
Neticu,ka vēl kāds mums pastāstītu par mazo cilvēciņu sasniegumiem. | Offline | | |
RadekSkylark | | Kopš: 18. Jan 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 425
Braucu ar: Husqvarna TE250i, DRZ400SM(s), VW Passat B8
|
08 Nov 2021, 13:24:53 stanks rakstīja:
Par mežiem nezinu, bet ja ir doma braukt arī pa ielu, tad jebkuram saprātīgam un atbilstošu vecumu sasniegušam indivīdam, pēc PIRMĀ izbrauciena ar 125-nieku būs par īsu.
Nu labi, ja nevienu fūri nesatiks uz ceļa ar intensīvu satiksmi, tad varbūt ne pēc pirmā. Bet varu garantēt, ka pēc pirmajām satiktajām fūrēm un emocijām, kas piedzīvotas tās apdzenot uz ceļa ar normālu satiksmi ieslēgsies veselais saprāts ar vēlmi taupīt sevi un savus nervus.
Nemaz nerunājot par vēlmi kaut ko apdzīt, kas kustas ar ātrumu ap 88km/h.
Plānot ar 125nieku mocīties ilgi var tikai specifiskos gadījumos, kad nav iespēju (nav atbilstoša vecuma) dabūt pilno A kategoriju. Vai, ja brauc tikai pa pilsētu, vai, kā šajā gadījumā tiek pasniegts, tikai pa mežu.
Iesaku paskatīties uz situāciju reāli, un ja ir reāla iespēja, ka braukt tiks arī pa ceļiem ar normālu satiksmi, tad iesaku ņemt kaut ko lētu, lietotu, lai izvelk tikai apmācības periodam, jo ilgāk ar to mopēdu braukt (čakarēties) tāpat negribēsies.
Pilnīgi piekrītu - apdzīt jebko, kas pārvietojas ar ātrumu 80+ nav jautri un iespējams pat bīstami... pats tagad braucot šādus pāris manevrus veicu, nenormāls prieks nebija. Vienlaicīgi gan jāsaka, ka nav daudz variantu. Protams, ja pamatā jābrauc pa šoseju, tad laikam vienkārši jāprēk visātrākais ko var un viss.
Mūsu gadīumā tas ir absolūti sekundāri, jo vienīgā vieta, kur pa šoseju būtu jābrauc ir posms no mājām līdz mežam. Pārējais laiks pa pilsētu vai mežu, tur savukārt tā jauda pilnā ručķā jau ir tāda, ka var iekļauties satiksmē un pat kādu lēnām, bet apdzīt, ja savajagas (vismaz mans viedoklis, ikdienā pats braucu ar 600nieku).
Par moto iegādi, viss atkarīgs no indivīda, bet man patīk domāt, ka 125cc tomēr ir labs iesācēju mocis, lai iemācītos braukt, korekti strādāt ar gāzi, sajūgu, brmezēm, sēdpozīciju, utt. Un, ja vien mērķīs nav ķert kaifu kaut kur lidojot, tad neredzu vainu bruakt ar tādu drapaku 2 vai pat sezonas. Un es nesaku, ka tas ir labākais risinājums, tas noteikti nav, bet ja man būtu jāizvēlas braukt nākamās 3 sezonas ar jebkādu 125cc vai nebraukt vispār, man nebūtu jādomā ilgi par atbildi - brauktu ar to mopēdu un meklētu citus ceļus, kā gūt jautrību braucot, lai kompensētu jaudas trūkumu (prieka izpratnē).
Es arī labprāt dotu priekšroku lietotas tehnikas iegādei, tas arī finansiāli laikam būtu vissaprātīgāk, tomēr dotajā brīdī neko normālu lieottu neredzu tirgū, savukārt vecu, nodzītu 125cc enduro tipa mocīti pirkt negribu un ar viņu jāties, man nav vnk tik daudz brīva laika. Izrietoši, labāk samaksāšu vairāk par jaunu un dzīvošu mierīgu prātu (šis pilnīgi atkarīgs no katra iespējām, ne visi var atļauties izdarīt šadu izvēli). Vienlaicīgi jašaka, ka jebkas, kas ir "ķipa enduro" no 125cc lietots maksā manuprāt diezgan neadekvāti, salīdzinājumā ar jaunu tehniku. Parasti arī tie 125cc ir nojāti, jo ar viņiem pārsvarā brauc iesācēji un jaunieši, un gan vieni gan otri bieži vien vai nu negrib ieguldīt naudu kārtīgi moto uzturēt, vai viņiem vienkārši ir vienalga, ka moto tiek nojāts (mans viedoklis, varbūt nepamatots). | Offline | | |
RadekSkylark | | Kopš: 18. Jan 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 425
Braucu ar: Husqvarna TE250i, DRZ400SM(s), VW Passat B8
| Pilnīgi piekrītu,bet cilvēkam patīk veikt šī segmenta pētījumu.
Neticu,ka vēl kāds mums pastāstītu par mazo cilvēciņu sasniegumiem.
Tad, kad apsver nolikt 4-5k par jaunu 125cc, tad gribas saprast, kas ir tas, par ko maksā, vismaz man.
Vienu lietu šajā forumā esmu gadiem ievērojis, lielai daļai biedru ir interesanta sapratne par to, kam forumā ir jānotiek, par ko ir vērts runāt, un par ko ne. Un tad, kad kāds runā par to, kas nav attiecīgo indivīdu viedoklī "jēdzīga tēma", tad tiek izteiktas dažādas piezīmes. Manuprāt diezgan muļķīgi, bet nu lai būtu, mani tas baigi neietekmē.
Izmēģināju mopēdus, izdarīju secinājumus un izdomāju, ka padalīšos ar savām pārdomām, jo ja jau esmu ko izdarījis un iztērējis laiku/naudu par to, liekas labs darbs padalīties, lai kādam, kas attopas līdzīgas izvēles priekšā tas varbūt vairs nav jāatkārto. Tad, kad veltu savu laiku šādu postu izveidei no tā neko negūstu, man neviens par to nesamaksā un neuzsit uz pleca, neesmu arī šajā forumā lai paceltu savu ego, jo ķipa esmu baigi kruts or something, mans mērķis nav iepatikties auditorijai. Viss uz ko ceru, ka kādu dienu vismaz 1 cilvēkam manis veltītias laiks atvieglos dzīvi, ja tā būs, kruti, tad iztērētais laiks rakstot postu ir bijis tā vērts.
Tas ir kaut kas, ko es gribētu, lai manā vietā kāds būtu izdarījis, ja es nevarētu izšķirties starp kādiem moto. Manupārt, šāda satura info ir daļa no iemesla, kādēļ forumiem pastāvēt. Nebiju ievērojis, ka šī foruma noteikumos ir minēts, ka 125cc braucamie nan normāli moči un par tiem runāt nevajadzētu, citādi būs jāklausās dažu gudrinieku liekajās piezīmēs.
P.S. Ja nu gadījumā pārpartu komentārā, manuprāt, nievājošo raksturu, tad atvainojos par manu lieko atbildi.[ Šo ziņu laboja RadekSkylark, 08 Nov 2021, 14:53:13 ] | Offline | | |
RadekSkylark | | Kopš: 18. Jan 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 425
Braucu ar: Husqvarna TE250i, DRZ400SM(s), VW Passat B8
| Priekš pārējiem, kam neinteresē mazo bērnu moču tēma (125cc), padalīšos, ka vakar sanāca arī nedaudz izbraukt ar Beta RR 4T 125 Enduro LC (2019.gada). Mazi novērojumi - jūtami vieglāks ("slapjā" masa 115kg) par abiem iepriekšminētajiem (SWM, Aprilia), uzrāviens arī labāks (jūtami lielāka grieze apakšējos/vidējos apgriezienos). Piekare pēc sajūtām līdzvērtīga SWM. Stūrējās vislabāk no visiem (ciešāki pagrieziena radiusi, utt, likās kā mazs velosipēds). Sajūgs vispatīkamākais no visiem (vēl "mīkstāks" par SWM), kājās stāvot var traucēt aizmugurējās pekas (iespējams, jānoskrūvē), sēdeklis šķita nedaudz ērtāks nekās SWM, bet neērtāks par Aprilia [ Šo ziņu laboja RadekSkylark, 08 Nov 2021, 15:04:28 ] | Offline | | |
Sergejs80 | | Kopš: 26. Jul 2013
Ziņojumi: 1223
Braucu ar: V-Strom
| Ir labi, baigi neņem galvā!
Noteikti šis moču salīdzinājums vēl kādam noderēs!
| Offline | | |
Pukstis | | Kopš: 06. Sep 2020
Ziņojumi: 78
Braucu ar:
| Man jau liekas, ka pilsētā pietiek ar 125 jau nu toč
Atceros, ka čoms pirms tiesības dabūju iedeva izbraukt ar 125 yamahu.
Nekad nebija problēmas no krusta aizbraukt un arī mazs un viegli manevrēt. | Offline | | |
mezamaris | | Kopš: 20. Jun 2011
Ziņojumi: 5287
Braucu ar:
|
08 Nov 2021, 15:02:52 RadekSkylark rakstīja:
Priekš pārējiem, kam neinteresē mazo bērnu moču tēma (125cc), padalīšos, ka vakar sanāca arī nedaudz izbraukt ar Beta RR 4T 125 Enduro LC (2019.gada). Mazi novērojumi - jūtami vieglāks ("slapjā" masa 115kg) par abiem iepriekšminētajiem (SWM, Aprilia), uzrāviens arī labāks (jūtami lielāka grieze apakšējos/vidējos apgriezienos). Piekare pēc sajūtām līdzvērtīga SWM. Stūrējās vislabāk no visiem (ciešāki pagrieziena radiusi, utt, likās kā mazs velosipēds). Sajūgs vispatīkamākais no visiem (vēl "mīkstāks" par SWM), kājās stāvot var traucēt aizmugurējās pekas (iespējams, jānoskrūvē), sēdeklis šķita nedaudz ērtāks nekās SWM, bet neērtāks par Aprilia
Man šķiet ,ka kādam trūkst uzmanības...
Par 125 kubu Ķīnas,krievu lamatām Tev varbūt sava,visu cienījama,sapratne,bet,pabrauc,pačakarējies,un atdzīsi,ka tas nebija tā vērts,lai gan skola protams ir naudas vērta.
Tie štrunti pat ieskrienas,bet tie nestājas,kas ir svarīgākais pašsaglabāšanās nosacījums...
Mācīties no savām kļūdām ir stulbi,bet paliekoši.
Vēlu veiksmi,bet sieva nenovērtēs.
Provei varu aizdot Hondu xl 125 1976 gada,pilnīgi orig. un pilnīgi bez maksas.Izgāz pa mežu un A7 l'idz Ķekavai...Tas ir bērniem,plezīram sestdienā.
Bet tad būvēja braukšanai un stundas neskaitīja,kas šobrīd jau aizliegts,jo kur ir bizness? | Offline | | |
ksneps | | Kopš: 24. May 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 746
Braucu ar: R1 & 990 adv
|
08 Nov 2021, 14:42:21 RadekSkylark rakstīja:
Pilnīgi piekrītu,bet cilvēkam patīk veikt šī segmenta pētījumu.
Neticu,ka vēl kāds mums pastāstītu par mazo cilvēciņu sasniegumiem.
Tad, kad apsver nolikt 4-5k par jaunu 125cc, tad gribas saprast, kas ir tas, par ko maksā, vismaz man.
Ak svētā Marija, dod prāta gaišumu šim kungam. Jaunu pa 4-5k 125 cc
| Offline | | |
RadekSkylark | | Kopš: 18. Jan 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 425
Braucu ar: Husqvarna TE250i, DRZ400SM(s), VW Passat B8
| Man šķiet ,ka kādam trūkst uzmanības...
Par 125 kubu Ķīnas,krievu lamatām Tev varbūt sava,visu cienījama,sapratne,bet,pabrauc,pačakarējies,un atdzīsi,ka tas nebija tā vērts,lai gan skola protams ir naudas vērta.
Tie štrunti pat ieskrienas,bet tie nestājas,kas ir svarīgākais pašsaglabāšanās nosacījums...
Mācīties no savām kļūdām ir stulbi,bet paliekoši.
Vēlu veiksmi,bet sieva nenovērtēs.
Provei varu aizdot Hondu xl 125 1976 gada,pilnīgi orig. un pilnīgi bez maksas.Izgāz pa mežu un A7 l'idz Ķekavai...Tas ir bērniem,plezīram sestdienā.
Bet tad būvēja braukšanai un stundas neskaitīja,kas šobrīd jau aizliegts,jo kur ir bizness?
Ja neskaita Aprilia/Mondial/Malaguti, un varbūt daļēji SWM (laikam dzinējs ir ķīnietis, noteikti vēl kāda komponente), Beta un Fantic nav ne krievu, ne ķīnas. Šajā gadījumā cenšos izdarīt no tā, ko redzu, kā tirgū pieejamu, relatīvi svaigu tehniku. Ja Tu zini kādu labākas kvalitātes tehniku, kas iekļaujas šajā segmentā un atbilst manis sākotnējā postā izvirzītajām prasībām, tad, lūdzu, padalies, kas tavuprāt ir saprātīgāks drapaks. Par stāšanos grūti spriest, viss relatīvs, bet minimālo CSDD normu ar labu atlikumu domāju, ka ar jebkuru no tiem var izpildīt (varbūt ne ar Aprilia/Mondial/Malaguti, jo nezinu kā tie bremzējas, bet ar Beta, Fantic n SWM noteikti). Par to, ka sieva nenovērtēs - piekrītu, viņai poh, ka tik braucamais, bet viņa arī neskrūvēs un nevedīs uz servisu, ja sāks plīst kaut kāds vecs, nojāts braucamais, līdz ar to tas manās interesēs, ja nepieciešams, piemaksāt papildu $, lai nopirktu cik vien iespējams mazu čakari priekš sevis. Piekrītu, ka vecāka tehnika bija kvalitatīvāka, to var redzēt praktiski visu, pat mikroviļnu krāsnīs un citā sadzīves elektronikā, nemaz nerunājot par mehānizētajiem transporta līdzekļiem.
Anyway, kā jau sākotnējā postā minēju - ja kādam ir kādas labas rekomendācijas, kas ir labs braucamais, kas atbilst manis izvirzītajām prasībām, un vēl ja nav pārlieku dārgs.
Jā, ticiet vai nē, bet nav tā, ka baigā laime sirdī apsvērt 4-5k izlikt pa jaunu 125cc... tomēr tad, kad ss.lv pilns ar ~3k vērtiem ~2013.gada Yamaha WR125R/X (starpcitu, tas pats Minarelli dzinējs, kas Beta, Fantic un Rieju, tikai šiem, protams, jaunāka versija) ar nobraukumiem ap 30-40k un kuru katru brīdi pārjaucamu dzinēju, un visdrīzāk citiem dēmoniem, kuros visos kopā var tuvākā gada laikā vēl iepirzt iekšā savus 500 euro vēsi, noapaļojot to visu uz 3,5k par vecu tehniku, neredzu, kā gan tas var nebūt kaut nedaudz saprotami un, visdrīzāk, arī saprātīgi apsvērt pielitk 700 euro, lai no salona idzītu jaunu SWM ar 2 gadu garantiju, 0 nobraukumu un visdrīzāk relatīvi mierīgu ekspluatāciju tuvākos pāris gadus, un, visbeidzot, nesalīdzināmi augstāku tālāk-pārdošanas vērtību, kurā daļa no tiem 700 euro atnāks atpakaļ.
Jasaka gan, ka man izdevās tagad mobile.de atrast vienu relatīvi svaigu 2018.gada Beta, kuru, ja viss saies, vajadzētu spēt uz Latviju atgādāt iekļaujoties 3k, kas būtu ievērojami labāk, nekā 4,2k+ 125cc no salona. | Offline | | |
RadekSkylark | | Kopš: 18. Jan 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 425
Braucu ar: Husqvarna TE250i, DRZ400SM(s), VW Passat B8
|
Ak svētā Marija, dod prāta gaišumu šim kungam. Jaunu pa 4-5k 125 cc
Redzu, ka visi ir tajā pašā sākuma "šoka" fāzē, kurā biju es, kad sāku sagremot to, ka var nākties izlikt virs 3k par saprātīgu mazmocīti, kas atbilst izvirzītajām prasībām, kur nu vēl 4k+... Tomēr pamazām sāku saprast, ka nav nemaz daudz variantu, ja negribu ielīst hvz kādās klapatās ar veciem, nojātiem 125cc braucamajiem.
Varu vēl tik cerēt, ka drīz kāds tiks pāri šai "šoka" fāzei un papildus sašutuma izteikšanai palīdzēs ar kādu labu ideju, kādam citam risinājumam, kā apkalpot uzstādītās prasības mocītim, neparedzot iztērēt 4k+ jaunam 125cc, bet arī neiegādāties ~10 gadus vecas lamatas ar 40k nobraukumu, ko kādi pusaudži laiduši "pa riņķi".
| Offline | | |
DeLuush | | Kopš: 05. Sep 2017
Ziņojumi: 44
Braucu ar:
| interesanti palasīt.
ieteikums - atliec tos 3.8k kā pirmo iemaksu par crf300l. brīžos, kad sieva nevēlēsies, varēsi pats atrast pielietojumu.
sievu ,sezonas sākumā, aizsūti uz motoskolu ( labākais, ātrākais, drošākais, un iespējams arī lētākais veids, kā iemācīties braukt)
tos arī var iznomāt, notestē, sapratīsi | Offline | | |
|
|