Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
johny_fz6
02. Apr 2016, 19:53#2955

Kopš: 29. Sep 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 16

Braucu ar: R1200gs, Yamaha fz6

Vai kādam ir idejas, kas tās par "šitakī sēnēm"?

– septembrī nopirkts mocīts, nomainīta eļļa, pirms ziemas (novembrī) vēlreiz nomainīta un salieta plastmasas spainītī. Tā ar spaiņuks nostāvēja visu ziemu nekustināts. Šodien izlēmu modināt guļošo – pārlēju eļļu slēgtā tovēri transportēšanai, lai spainī var izgāzt ziemas eļļu. Pa 5iem mēnešiem ir uzauguši kaut kādi "dzīvnieki" spaiņa apakšējā daļā.
Ir pamats pārdomām, jeb veca eļļa tā dara?

Offline

Niere
02. Apr 2016, 20:05#2956

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

emulsija...
kur tas viss turēts ziemojot?

Offline

johny_fz6
02. Apr 2016, 20:16#2957

Kopš: 29. Sep 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 16

Braucu ar: R1200gs, Yamaha fz6

Spainis stāvēja, var teikt – kāpņutelpā. Es domāju ka zemāk par nulli tur diezvai bija.
Pats mocis stāv garažā, apsildāmā – tur kādi 13-14 grādi plusos ziemā ir.

Offline

Niere
02. Apr 2016, 20:46#2958

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

zem 0C gaisa mitrums staruji mazinās. ja nedaudz virs 0C, gaisa mitrums gandrīz 100%.
spainī liela saskares virsma, nemaz nevarētu būt citāds iznākums.

Offline

ANR
05. Apr 2016, 20:09#2959

Kopš: 07. Aug 2011

Ziņojumi: 320

Braucu ar: LC4 640

Ja manuālis saka eļļai jātbilst JASO MA T903 standartam, vai var liet JASO MA T904 ?

Offline

Niere
05. Apr 2016, 20:45#2960

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


05 Apr 2016, 20:09:23 ANR rakstīja:
Ja manuālis saka eļļai jātbilst JASO MA T903 standartam, vai var liet JASO MA T904 ?

T904 norāda tikai uz eļļas dinamiskās un statiskās frikcijas īpašībām.
savukārt T903 ietver:
* T904
* sēra un fosfora ierobežojumus
* gaistamības maksimumu
* putošanas maksimumu
* bīdes stabilitātes minimālo viskozitāti
* HTHS [min.dinamiskā viskozitāte @+150C]
* atbilstību noteiktām API, ACEA motoreļļu klasēm

par kādu eļļu konkrēti runa?

Offline

ANR
05. Apr 2016, 20:50#2961

Kopš: 07. Aug 2011

Ziņojumi: 320

Braucu ar: LC4 640


05 Apr 2016, 20:45:27 Niere rakstīja:

05 Apr 2016, 20:09:23 ANR rakstīja:
Ja manuālis saka eļļai jātbilst JASO MA T903 standartam, vai var liet JASO MA T904 ?

T904 norāda tikai uz eļļas dinamiskās un statiskās frikcijas īpašībām.
savukārt T903 ietver:
* T904
* sēra un fosfora ierobežojumus
* gaistamības maksimumu
* putošanas maksimumu
* bīdes stabilitātes minimālo viskozitāti
* HTHS [min.dinamiskā viskozitāte @+150C]
* atbilstību noteiktām API, ACEA motoreļļu klasēm

par kādu eļļu konkrēti runa?
MOTUL 300V 4T FACTORY LINE 15W50

[ Šo ziņu laboja ANR, 05 Apr 2016, 20:53:03 ]

Offline

Niere
05. Apr 2016, 21:21#2962

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

Motul vienmēr bijuši viltīgi. datu lapās allaž var atrast, ja ne gluži melus, tad viltīgu noklusēšanu un manipulācijas. šis ir viens no piemēriem. 99% klientu nekad nepamanītu šo "mazo" niansi ar 903vs904, galvenais lai tikai MA vai MA2 uzrādīts.

tātad Motul 300V 15W-50 atbilst tikai JASO MA sajūga prasībām saskaņā ar T904:


un neatbilst vienam vai vairākiem T903 ierobežojumiem:


vai tā ir problēma?
tā var būt un var nebūt problēma. viss atkarīgs no tā, kurā parametrā eļļa neiekļaujās.
tā kā 300V tiek pozicionēta kā sacīkšu eļļa, ļoti iespējams, ka tā satur vairāk fosforu un sulfāta pelnus saturošas piedevas nekā paredzēts standarta ielas pielietojuma eļļām. līdz ar to produkts visdrīzāk nav paredzēts motoriem, kuri aprīkoti ar katalitisko atgāzu neitralizatoru.
bet tas ir tikai minējums, jo man nav zināms attiecīgo elementu daudzums šajā produktā.

it kā jau formāli nav par ko Motul apsūdzēt, taču...

ko darīt Tavā gadījumā?
ja sacīkšu pielietojumam, būs ok. taču ielas pielietojumam tomēr labāk skatīties uz 'civilizētāku' produktu.
piezīme: ja ražotājs nenorāda nedz T903, nedz T904, tad tas visdrīzāk jāsaprot kā T903.

p.s. vispār brīnos, ka Motul sacīkšu eļļai tikai JASO MA un nav MA2. sacīkstēs tam tomēr ir nozīme.
savulaik gan [gadus četrus iepriekš] viņiem vispār nevienam produktam nebija MA2. un tas bija ļoti pārsteidzoši, jo dažam konkurentam tolaik visas moto eļļas [izņemot MB] bija MA2 klasē.

Offline

Niere
05. Apr 2016, 22:00#2963

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

sen nebiju skatījies 300V Factory Line datu lapās.
skatos, ka tur notikušas izmaiņas. savulaik tur tiešām bija rakstīts viltīgais 'according to T904', taču tagad ir šādi:
Wet clutch compatibility checked on JASO T903 test
[data sheet]
un atkal nav melots, jo runa tikai par sajūgu T903 ietvaros.

mans pieņēmums par sulfāta pelniem un fosforu tomēr nebūs pareizs, jo viņi raksta:
Other uses: street bikes fitted with catalytic converters...
bet tas nozīmē, ka šī eļļa neikļaujās kādā citā parametrā. netiek arī uzrādīts nedz API, nedz arī JASO MA vai MA2.

vēl:
lasot datu lapu, piemēram:
100% Synthetic – Ester Core Technology
un
By selecting esters over other high performance synthetic base stocks...
rodas priekšstats, ka eļļas bāze ir 100% esters.
taču tā tas nav.
bet, nu, arī citi ražotāji dara līdzīgi. un beigu beigās nav skaidrs, vai esteri eļļā ir viena tējkarote vai 50%. un nav arī skaidrs, ar kādu citu bāzi esteri sajaukti, ar PAO, GroupIII hidrokreku vai pat GroupII.
nu...tas tā...

Offline

VATERLAND
05. Apr 2016, 22:23#2964

Kopš: 01. Jan 2011

Ziņojumi: 3024

Braucu ar: Drūmo klasiku (C)


05 Apr 2016, 22:00:39 Niere rakstīja:
sen nebiju skatījies 300V Factory Line datu lapās.
skatos, ka tur notikušas izmaiņas. savulaik tur tiešām bija rakstīts viltīgais 'according to T904', taču tagad ir šādi:
Wet clutch compatibility checked on JASO T903 test
[data sheet]
un atkal nav melots, jo runa tikai par sajūgu T903 ietvaros.

mans pieņēmums par sulfāta pelniem un fosforu tomēr nebūs pareizs, jo viņi raksta:
Other uses: street bikes fitted with catalytic converters...
bet tas nozīmē, ka šī eļļa neikļaujās kādā citā parametrā. netiek arī uzrādīts nedz API, nedz arī JASO MA vai MA2.

vēl:
lasot datu lapu, piemēram:
100% Synthetic – Ester Core Technology
un
By selecting esters over other high performance synthetic base stocks...
rodas priekšstats, ka eļļas bāze ir 100% esters.
taču tā tas nav.
bet, nu, arī citi ražotāji dara līdzīgi. un beigu beigās nav skaidrs, vai esteri eļļā ir viena tējkarote vai 50%. un nav arī skaidrs, ar kādu citu bāzi esteri sajaukti, ar PAO, GroupIII hidrokreku vai pat GroupII.
nu...tas tā...


Ērik, vai šis viss attiecas arī uz 300V 5W40? Ja tas ir tā, tad lūgums pakometnēt kaut vai aplinkus, uz kuru industriālo ražotāju līdzvērtīgas viskozitātes ar slapjā sajūga MA1 un MA2 specifikāciju atbalstošiem parametriem,skatīties kā alternatīvu, protams, Izņemot Statoil Race ?

-----------------
Mach mit, mach nach, mach besser

https://www.maksla.lv

Offline

vlkpc
05. Apr 2016, 23:11#2965

Kopš: 11. Mar 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 832

Braucu ar: FH16, GAZ 53, Passat 3, 398cc

Ir tāds Jānis, kurš brauc krosā pa visu kontinentu un brīvajos brīžos krāmē kārbas. Viņš atpazīst liekos zobratus, kuri iemesti viņa bardakā derību pēc. Kad es viņam jautāju par konkrētām piedevām, viņš saka: "Vienkārši eļļu ielej!"

-----------------
Neviena lidmašīna vēl nav gaisā palikusi...

Offline

Niere
05. Apr 2016, 23:17#2966

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

nepārproti. nav jau stāsts par to, ka "eļļa slikta" vai Motul "slikts".
par vecās receptūras 300V 10W-40 gan varēja teikt, ka dažos kritiski svarīgos parametros, piemēram zobratu pretizdrupšanas aizsardīzbā, šokējoši vājš produkts. bet visas receptes ir pārstrādātas un tas vairs nav spēkā. līdz ar to kaut ko pateikt ļoti vinnozīmīgi ir grūti.

es vairāk par to, kā tiek manipulēts ar cilvēku uztveri. tā drīzāk ētikas tēma, ne tehniska.

arī Tevis piesauktajā 300V Power 5W-40 par atbilstību standartiem ir ļoti "interesanti" teikts:
STANDARDS: Above existing Motorsport standards.

tādu 'motorsporta standartu' faktiski nav. katra komanda kaut ko testē pati savām vajadzībām. savukārt ielas močiem i tikai API + JASO. taču arī šo organizāciju standarti moču jomā ne tuvu neapraksta patiešām augstvērtīgu produktu, kādēļ gan augstvērtīgai sintētikai, gan vidusmēra minerālenei uz bondzeles var būt rakstīts viens un tas pats.

viss atstāts pašu eļļu ražotāju mārketinga un sirdsapziņas ziņā.
tiek iedvesti kaut kādi maģiskie brendneimi un piemests klāt (R) simobls, lai krutāk izklausās.
te video, kurā tiek "izskaidrota" "unikālā" tehnoloģija. tur, lietojot profesionālu terminoloģiju, tiek pateikts precīzi NEKAS. to, ka izmantoti esteri, tas arī iepriekš tā bija, bet ar ko šie esteri labāki par iepriekšējiem, protams, nav ne miņas.
kaut kādas mistiskās diagrammas pret "konkurentu A" un "konkurentu B". nu figņa, protams.

to video labi raksturo frāze "Motul ir pirmais, kas izmanto EsterCore tehnoloģiju". tas i vienlīdz kā "Rīgas Piena kombināts ir pirmais, kas pasterizēta piena ražošanai izmanto Lāse tehnoloģiju".
abi apgalvojumi ir pareizi, taču manipulatīvi maldinoši.

vārdu sakot, gan jau ka Tevis izmantotajam produktam nav ne vainas.
cipars gan, protams, lielā mērā izriet no manis aprakstītās galvu jāšanas.

lai vai kā, 300V sērijai ir jābūt augstvērtīgākai par 7100to, kaut arī ielai parasti rekomendē pēdējo.

Offline

gerbijs
11. Apr 2016, 22:11#2967

Kopš: 23. Sep 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 249

Braucu ar: Honda africa twin crf 1000l, Kawasaki zypher 550

Sveiki!var kads ieteikt ko liet eletroniskajam ķēdes eļļotājam scottoiler!Latvija laikam nevar nopirkt tam paredzēto eļļu!ko varētu aizstāt? paldies!

-----------------
ev lisij?!

Offline

Zigmunds
11. Apr 2016, 22:43#2968

Kopš: 10. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2371

Braucu ar: #37


11 Apr 2016, 22:11:13 gerbijs rakstīja:
Sveiki!var kads ieteikt ko liet eletroniskajam ķēdes eļļotājam scottoiler!Latvija laikam nevar nopirkt tam paredzēto eļļu!ko varētu aizstāt? paldies!


ir pieejami gan zilie, gan sarkanie scottoiler šķidrumi. 125ml kā arī 500 ml.

kurš tieši interesē?

Offline

ANR
14. Apr 2016, 16:55#2969

Kopš: 07. Aug 2011

Ziņojumi: 320

Braucu ar: LC4 640

Jautājums nav sakarā ar cikletu, bet gan ar laivas motoru. Pa lielam laivu reaktoros ir paredzēta SAE90 ar GL4/GL5 specifikāciju. Bet te MOTUL Translube 90 un nu te parādās kautkāda US STEEL 224 specifikācija. Kas tas tāds US STEEL 224? Kas ir GL4 un GL5 man ir skaidrs.

Offline

Niere
14. Apr 2016, 20:15#2970

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

tas US Steel 224 neko īpašu nenozīmē.
konkrētais motulis, protams, ka atbilst GL-5 prasībām, taču, jāteic, ka tās nav nekādas īpašās.
piekaramiem motoriem gan i vēl specifiskas prasības darbam ar varbūtēju sālsūdens kontamināciju, attiecīgi, pretemulģēšanās, antikorozijas prasības utt.
domājams, ja motulis uzņemās atbildību par rekomendāciju, nav iemesla neticēt [skaties rekomendācijas motorlaivām]: https://www.motul.com/fr/fr/products/recommendation
vienīgais jāteic, ka šis sprodukts nav nekāds augstvērtīgais, jo ir visvienkāršākā minerālene.
kaut arī konkrētā pielietojumā nav sevišķi augstas prasības, jo laba dzesēšana, taču varbūtējā ūdens piejaukuma dēļ es gan meklētu kādu sintētisku.

Offline

ANR
14. Apr 2016, 20:26#2971

Kopš: 07. Aug 2011

Ziņojumi: 320

Braucu ar: LC4 640

Piemēram kā šitā ATLANTIC GEAR OIL 75W-90 ? https://www.kroon-oil.com/en/catalogue/product/...-oil-75w-90/740/

Offline

Niere
14. Apr 2016, 20:31#2972

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

pēc uzrādītās informācijas, izskatās izcils produkts. katrā ziņā nesalīdzināmi labāks par atbilstošo Motul produktu. ja nemaldos, Motul nemaz nav sintētiskas transmisijas eļļas piekaramiem motoriem.

Offline

Niere
14. Apr 2016, 20:31#2973

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

pēc uzrādītās informācijas, izskatās izcils produkts. katrā ziņā nesalīdzināmi labāks par atbilstošo Motul produktu. ja nemaldos, Motul nemaz nav sintētiskas transmisijas eļļas piekaramiem motoriem.

Offline

nBerts
14. Apr 2016, 21:51#2974

Kopš: 31. Jul 2012

Ziņojumi: 263

Braucu ar:

Es zinu, ka šis jautājums kaut kur tika cilāts, bet diemžēl meklētājā nesanāca atrast.
Man ir nepieciešamība saeļļot moto trosi servo motoram. Trose kas trose - apvalkā. Izstaipīta nav. Vnk sakrājušies nedaudz putekļi un sākusi lēnāk apvalkā staigāt.
WD40 neder.
Ir idejas?

-----------------

Offline