16 Nov 2015, 12:29:58 bozer rakstīja:
Kāds varbūt var saprotamāk paskaidrot kāpēc tik biezas eļļas jālej mūsdienu močiem, piem 15w50?
primāri to nosaka konstrukcija un pielietojums.
neskaitot sevišķi augstu gaisa temperatūru vai padiluša motora gadījumus, ##W-50[60] eļļas izmanto, piemēram, V-Twin motoros, īpaši tādos, kam gaisa dzesēšana.
Augstāku viskozitāti mēdz noteikt arī gadījumos, ja ir relatīvi lielas spraugas [angliski=clearances] starp detaļām, tādējādi nodrošinot pietiekamu eļļas spiedienu un optimālu eļļas plūsmas ātrumu darba temperatūrā.
augstāku viskozitāti var prasīt arī sadalenes konstrukcija vai, piemēram, uzstādītas stiprākas vārstu atsperes sacīkšu motoram.
jā, arī kārbai var būt šādas viskozitātes prasības.
dažkārt pat mēdz būt, ka ražotājs pieprasa vienpakāpes viskozitātes klasi, piemēram SAE50 vai SAE60. tas norāda, ka motors var būt sevišķi jūtīgs vietās, kur darbojas īpaši lieli bīdes spēki, piemēram, starp cilindra sienu un gredzeniem.
te pienāktos pastāsts par atgriezenisko viskozitātes zudumu bīdes spēku iespaidā, taču tā atsevišķa tēma. vienā teikumā - eļļas, kas satur lielu daudzumu viskozitātes modifikatorus, parasti uzrāda relatīvi zemu viskozitāti dinamiskās viskozitātes pārbaudē HTHS @+150C.
šādu eļļu biežākā pazīme - sevisķi plaša viskozitātes klase, piemēram, 5W-50 vai 10W-60.
Augstāk powerists Elf saka, ka Urālam 5W-50 ieteicams. es tam nepiekrītu - būs vieglāk startēt, bet augstā temperatūrā var neturēt slodzi.
turklāt, kā jau zināms, šādām viskozitātes klasēm tas 50vai60nieks noturas labi ja pirmo tūkstoti km [ok, dalītajā sistēmā ilgāk], kādēļ faktiski uzskatāmas par ##W-40 klases eļļām.
atrunai - tuvā nākotnē gan būs vērojama 10W-50 klase 20W-50 vietā un 5W-40 būs 10W-40 vietā.
visdrīzāk arvien biežāk parādīsies arī 5W-30.
16 Nov 2015, 15:06:34 Next rakstīja:
[...]nu un protams kārbai labāk patīk biezākas eļļas
tā var būt bet ne obligāti. priekšstats, ka transmisiju eļļas ir stipri viskozākas, visdrīzāk, radies no maldinošās SAE J300 [motoreļļas] un J307 [transm.eļļas] klašu sistēmas. reti kurš nojauš, ka 10W-40 motoreļļa +40C un +100C [primāri apmērāmajā] temperatūrā atbilst SAE 75W-90.
vienkārši SAE izstrādātāji izvēlējās šos nosacītos skaitļus, lai nodalītu dažāda pielietojuma eļļas, bet tauta to uztvēra kā vienas sistēmas pretējos 'galus'.
Ir kāds lietojis šādu eļļu 450nieka enduro?
MOL Dynamic Moto Racing 10W-50
Varbūt ir kādas atsauksmes, ja piemēram salīdzina ar Motul 5100 10W40. MOL Dynamics Moto Racing 10w50
offtopic.
kaadu smeeri vai uz kaa baazeetu ieteiktu tauta vai nieres kungs, lietoshanai trosees vai kaadaa mehaanismaa, par spilgtu piemeru sleedzenes, kura buutu noturiiga pret salu un diezgan pretstavosha uudenim, vai vismaz kondensaatam. tobish nesabiezeetu kaa sviests un vismaz minimaali atgruustu uudeni
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā
ja trosēm, tad kādām?
a slēdzenēm pietiks ar WD40 - labi tiek galā ar ūdeni, labi iesūcās visās spraugās un labi pasargā pret koroziju un galvenais - izsmidzināms aerosols, kas slēdzenes gadījumā svarīgi.
slodze slēdzenēs nav, var to širpotrebu lietot.
nu ne taadaas durvju mehaanismos, auto, aardurvis man te vienas chakeree katru gadu... baigi saliip visas smeeres, paliek kaa plastiliins bezmazvai kopaa ar putekliem.
troses-tipa sajuugs/rocene tai skaitaa var piemest auto auportus kombineetos. kameer mashiina no salona viss chiki, pagaaja 2 gadi un viss zhopa, miinus 5 nevar vilkt roceni, troses mainiitas, mezgli smeereeti. patastaa sleedzenee piekriitu par wd veidiigo saimi-principaa mineralka ar vaitspirtu
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā
slēdzenēs nevajag ziedi. ir, protams, ziedes, kas varētu darboties, taču ziedēm tendence savākt sevī visu drazu. regulāra izpūšana ar to pašu WD40 ir viss, kas nepieciešams.
un par sajūga u.c. līdzīgām trosēm tas pats - tur nevajag ziedi. arī celtņu troses, tāpat kā ķēdes, parasti neeļļo ar ziedi. ziede, kamēr nav pilna ar drazu, eļļo tikai ārējās virsmas. eļļa, savukārt, iesūcās līdz iekšējām virsmām.
konkrētam moto trošu pielietojumam es ieteiktu aerosolu ar PTFE piedevu, lai uzlabotu slīdamību. tas pats WD40 arī ir nopērkams ar PTFE.
07 Jan 2016, 09:26:04 JohnyW rakstīja:
Ir kādam bijusi pieredze ar šādu produktu:
MOL Dynamic Moto Racing 10W-50
Visu laiku leju kvadrā, neko sliktu neesmu pamanījis, viss protams atkarīgs no motora slodzēm, temperatūras un daudziem citiem faktoriem, īsāk sakot jautājums droši vien kādā tehnikā gribi liet, lai gan cik savulaik pētīju tad atsauksmes ir labas.
08 Jan 2016, 09:12:54 Decy rakstīja:
Niere, ko teiksi par Bardahl eļļu?
Un vēl jautājums par statoil 15w50, cik veselīgi to liet piemēram iekš zx10r, ja ir rekomendēts 10w40.
cik nu no datu lapas var nolasīt, produkts veidots uz PAO/ester bāzes. tas, protams, negarantē 'top performance', taču cerību vieš.
Par kādu tieši Statoil produktu Tu jautā? RacingWay MC 10W-40 priekš zx10r ir ok, RacingWay HP 25W-50 konkrētam pielietojumam nederēs.
nu, Valvoline nav nekāds modes tendenču noteicējs, īpaši jau moto eļļu jomā.
Bardahl, turklāt, manās acīs nav eļļu ražotājs, bet gan viens no 'superduper' brīnumlīdzekļu pakotājiem [pat ne ražotājiem]. tā moto eļļa gan jau ir ok, bet, ja alternatīva izvēle Tevis norādītā Mobil 4T, tad bez šaubām izvēlētos otro. arī tā ir uz PAO bāzes un vismaz droši zināms, ka tam produktam visi acij neradzamie testi ir ļoti augstā līmenī.
viskozitātes klase gan augstāka, taču, ja negrasies piedalīties sacīkstēs un kauties par sekunžu 100daļām, būs ok.
08 Jan 2016, 11:44:19 Niere rakstīja:
viskozitātes klase gan augstāka, taču, ja negrasies piedalīties sacīkstēs un kauties par sekunžu 100daļām, būs ok.
Mērķis ir braukt treniņos, bet 0.01 sek protams neinteresē. Daudzi saka, ka tados apstakļos ir rekomendējams lietot tieši mazliet biezāku eļļu. Piemēram 300v man pēc 4500km izteka kā ūdens.