Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
Next
16. Nov 2015, 15:06#2894

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:


16 Nov 2015, 12:29:58 bozer rakstīja:
Kāds varbūt var saprotamāk paskaidrot kāpēc tik biezas eļļas jālej mūsdienu močiem, piem 15w50? Pats vienmēr vairāk esmu ar mašīnām ņēmies, kompresijas puslīdz vienādas, bet eļļa močiem daudz biezāka. Vai tas būtu ar ātrumkārbām saistīts?

ja divos vārdos tad zemākas viskozitātes eļļas palīdz autosu razotājiem samazinat izmešu daudzumu un iziet euronormas. moto tehnikai tas prasības pagaidām ir daudz zemākas neka autosiem. nu un protas kārbai labāk patīk biezākas eļļas

[ Šo ziņu laboja Next, 16 Nov 2015, 15:07:07 ]

Offline

Niere
16. Nov 2015, 18:54#2895

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:


16 Nov 2015, 12:29:58 bozer rakstīja:
Kāds varbūt var saprotamāk paskaidrot kāpēc tik biezas eļļas jālej mūsdienu močiem, piem 15w50?

primāri to nosaka konstrukcija un pielietojums.
neskaitot sevišķi augstu gaisa temperatūru vai padiluša motora gadījumus, ##W-50[60] eļļas izmanto, piemēram, V-Twin motoros, īpaši tādos, kam gaisa dzesēšana.
Augstāku viskozitāti mēdz noteikt arī gadījumos, ja ir relatīvi lielas spraugas [angliski=clearances] starp detaļām, tādējādi nodrošinot pietiekamu eļļas spiedienu un optimālu eļļas plūsmas ātrumu darba temperatūrā.

augstāku viskozitāti var prasīt arī sadalenes konstrukcija vai, piemēram, uzstādītas stiprākas vārstu atsperes sacīkšu motoram.

jā, arī kārbai var būt šādas viskozitātes prasības.

dažkārt pat mēdz būt, ka ražotājs pieprasa vienpakāpes viskozitātes klasi, piemēram SAE50 vai SAE60. tas norāda, ka motors var būt sevišķi jūtīgs vietās, kur darbojas īpaši lieli bīdes spēki, piemēram, starp cilindra sienu un gredzeniem.
te pienāktos pastāsts par atgriezenisko viskozitātes zudumu bīdes spēku iespaidā, taču tā atsevišķa tēma. vienā teikumā - eļļas, kas satur lielu daudzumu viskozitātes modifikatorus, parasti uzrāda relatīvi zemu viskozitāti dinamiskās viskozitātes pārbaudē HTHS @+150C.
šādu eļļu biežākā pazīme - sevisķi plaša viskozitātes klase, piemēram, 5W-50 vai 10W-60.
Augstāk powerists Elf saka, ka Urālam 5W-50 ieteicams. es tam nepiekrītu - būs vieglāk startēt, bet augstā temperatūrā var neturēt slodzi.
turklāt, kā jau zināms, šādām viskozitātes klasēm tas 50vai60nieks noturas labi ja pirmo tūkstoti km [ok, dalītajā sistēmā ilgāk], kādēļ faktiski uzskatāmas par ##W-40 klases eļļām.

atrunai - tuvā nākotnē gan būs vērojama 10W-50 klase 20W-50 vietā un 5W-40 būs 10W-40 vietā.
visdrīzāk arvien biežāk parādīsies arī 5W-30.

Offline

Niere
16. Nov 2015, 19:27#2896

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:


16 Nov 2015, 15:06:34 Next rakstīja:
[...]nu un protams kārbai labāk patīk biezākas eļļas

tā var būt bet ne obligāti. priekšstats, ka transmisiju eļļas ir stipri viskozākas, visdrīzāk, radies no maldinošās SAE J300 [motoreļļas] un J307 [transm.eļļas] klašu sistēmas. reti kurš nojauš, ka 10W-40 motoreļļa +40C un +100C [primāri apmērāmajā] temperatūrā atbilst SAE 75W-90.
vienkārši SAE izstrādātāji izvēlējās šos nosacītos skaitļus, lai nodalītu dažāda pielietojuma eļļas, bet tauta to uztvēra kā vienas sistēmas pretējos 'galus'.

Offline

bozer
21. Nov 2015, 19:53#2897

Kopš: 29. Apr 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 59

Braucu ar: Dorsu

Paldies, tad lejam 15w50 un neuztraucamies!

Offline

JohnyW
04. Jan 2016, 16:57#2898

Kopš: 30. Aug 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 546

Braucu ar: 250Cc puiku moci, KLX450R, DR650SE, 990Adv

Ir kāds lietojis šādu eļļu 450nieka enduro?
MOL Dynamic Moto Racing 10W-50
Varbūt ir kādas atsauksmes, ja piemēram salīdzina ar Motul 5100 10W40.
MOL Dynamics Moto Racing 10w50

Offline

mexa
07. Jan 2016, 01:10#2899

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

offtopic.
kaadu smeeri vai uz kaa baazeetu ieteiktu tauta vai nieres kungs, lietoshanai trosees vai kaadaa mehaanismaa, par spilgtu piemeru sleedzenes, kura buutu noturiiga pret salu un diezgan pretstavosha uudenim, vai vismaz kondensaatam. tobish nesabiezeetu kaa sviests un vismaz minimaali atgruustu uudeni

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

Niere
07. Jan 2016, 01:30#2900

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:

ja trosēm, tad kādām?
a slēdzenēm pietiks ar WD40 - labi tiek galā ar ūdeni, labi iesūcās visās spraugās un labi pasargā pret koroziju un galvenais - izsmidzināms aerosols, kas slēdzenes gadījumā svarīgi.
slodze slēdzenēs nav, var to širpotrebu lietot.

Offline

mexa
07. Jan 2016, 01:44#2901

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

nu ne taadaas durvju mehaanismos, auto, aardurvis man te vienas chakeree katru gadu... baigi saliip visas smeeres, paliek kaa plastiliins bezmazvai kopaa ar putekliem.
troses-tipa sajuugs/rocene tai skaitaa var piemest auto auportus kombineetos. kameer mashiina no salona viss chiki, pagaaja 2 gadi un viss zhopa, miinus 5 nevar vilkt roceni, troses mainiitas, mezgli smeereeti. patastaa sleedzenee piekriitu par wd veidiigo saimi-principaa mineralka ar vaitspirtu

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

Niere
07. Jan 2016, 01:58#2902

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:

slēdzenēs nevajag ziedi. ir, protams, ziedes, kas varētu darboties, taču ziedēm tendence savākt sevī visu drazu. regulāra izpūšana ar to pašu WD40 ir viss, kas nepieciešams.
un par sajūga u.c. līdzīgām trosēm tas pats - tur nevajag ziedi. arī celtņu troses, tāpat kā ķēdes, parasti neeļļo ar ziedi. ziede, kamēr nav pilna ar drazu, eļļo tikai ārējās virsmas. eļļa, savukārt, iesūcās līdz iekšējām virsmām.
konkrētam moto trošu pielietojumam es ieteiktu aerosolu ar PTFE piedevu, lai uzlabotu slīdamību. tas pats WD40 arī ir nopērkams ar PTFE.

Offline

mexa
07. Jan 2016, 09:21#2903

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

nusk,
ofisa durvis nākas katru gadu jaukt un izpūst, citādi mēlīte ķerās un apgrūtinās slēdzenes griešana.

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

JohnyW
07. Jan 2016, 09:26#2904

Kopš: 30. Aug 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 546

Braucu ar: 250Cc puiku moci, KLX450R, DR650SE, 990Adv

Ir kādam bijusi pieredze ar šādu produktu:
MOL Dynamic Moto Racing 10W-50

Offline

Edd
07. Jan 2016, 10:32#2905

Kopš: 30. Jun 2015

No: Baldone

Ziņojumi: 110

Braucu ar: FHLXS, CanAm Renegade 1000XMR


07 Jan 2016, 09:26:04 JohnyW rakstīja:
Ir kādam bijusi pieredze ar šādu produktu:
MOL Dynamic Moto Racing 10W-50


Visu laiku leju kvadrā, neko sliktu neesmu pamanījis, viss protams atkarīgs no motora slodzēm, temperatūras un daudziem citiem faktoriem, īsāk sakot jautājums droši vien kādā tehnikā gribi liet, lai gan cik savulaik pētīju tad atsauksmes ir labas.

-----------------
A ko, krīze jau beigusies???

www.canamtrophy.lv

Offline

xtx_mens
07. Jan 2016, 10:42#2906

Kopš: 12. Apr 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 106

Braucu ar: kx450f

viens krosists reiz ieteica eļļai liet klāt šādu produktu:Prolong AFMT.
https://www.google.lv/search?q=prolong+afmt&...HQM4AP4Q_AUIBygC

Jautājums- vai tiešām tik labs kā stāsta un raksta?

Offline

Decy
08. Jan 2016, 09:12#2907

Kopš: 04. Jan 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 77

Braucu ar: Kawasaki zx10r 11

Niere, ko teiksi par šo eļļu?

http://bardahllatvia.lv/produkti/xt-s-c60-10w40/

Un vēl jautājums par statoil 15w50, cik veselīgi to liet piemēram iekš zx10r, ja ir rekomendēts 10w40.

Offline

Niere
08. Jan 2016, 10:47#2908

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:


08 Jan 2016, 09:12:54 Decy rakstīja:
Niere, ko teiksi par Bardahl eļļu?
Un vēl jautājums par statoil 15w50, cik veselīgi to liet piemēram iekš zx10r, ja ir rekomendēts 10w40.

cik nu no datu lapas var nolasīt, produkts veidots uz PAO/ester bāzes. tas, protams, negarantē 'top performance', taču cerību vieš.

Par kādu tieši Statoil produktu Tu jautā? RacingWay MC 10W-40 priekš zx10r ir ok, RacingWay HP 25W-50 konkrētam pielietojumam nederēs.

Offline

Niere
08. Jan 2016, 10:48#2909

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:


07 Jan 2016, 10:42:10 xtx_mens rakstīja:
Jautājums- vai tiešām tik labs kā stāsta un raksta?

nevajag Tev to drazu. ja kas, meklē diskursu par tēmu šajā pašā sadaļā.

Offline

Decy
08. Jan 2016, 11:13#2910

Kopš: 04. Jan 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 77

Braucu ar: Kawasaki zx10r 11


08 Jan 2016, 10:47:10 Niere rakstīja:
Par kādu tieši Statoil produktu Tu jautā?


Oj, sajaucu, jautāju par šo Mobil1:


Šeit ir Barhdal a/m eļļas analīzes, tur veči apgavlo, ka tam Barhdal ir identiska "ražošanas metode" ar Valvoline.

http://www.oil-club.ru/forum/topic/2209-maslo-bardahl/

Offline

Niere
08. Jan 2016, 11:44#2911

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:

nu, Valvoline nav nekāds modes tendenču noteicējs, īpaši jau moto eļļu jomā.
Bardahl, turklāt, manās acīs nav eļļu ražotājs, bet gan viens no 'superduper' brīnumlīdzekļu pakotājiem [pat ne ražotājiem]. tā moto eļļa gan jau ir ok, bet, ja alternatīva izvēle Tevis norādītā Mobil 4T, tad bez šaubām izvēlētos otro. arī tā ir uz PAO bāzes un vismaz droši zināms, ka tam produktam visi acij neradzamie testi ir ļoti augstā līmenī.
viskozitātes klase gan augstāka, taču, ja negrasies piedalīties sacīkstēs un kauties par sekunžu 100daļām, būs ok.

Offline

Decy
08. Jan 2016, 12:49#2912

Kopš: 04. Jan 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 77

Braucu ar: Kawasaki zx10r 11


08 Jan 2016, 11:44:19 Niere rakstīja:
viskozitātes klase gan augstāka, taču, ja negrasies piedalīties sacīkstēs un kauties par sekunžu 100daļām, būs ok.


Mērķis ir braukt treniņos, bet 0.01 sek protams neinteresē. Daudzi saka, ka tados apstakļos ir rekomendējams lietot tieši mazliet biezāku eļļu. Piemēram 300v man pēc 4500km izteka kā ūdens.

Offline

Niere
08. Jan 2016, 13:17#2913

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:

jā, tad Mobil 4T Racing 15W-50 būs pašā laikā.

Offline