Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Kas notiek?

Tēma: Tehniska rakstura jautājumi spečukiem

AutorsZiņojums
hopper_offlinus
19. Aug 2016, 09:47#28561

Kopš: 06. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1549

Braucu ar: Transalp XL600V; Divvy XJ600s


19 Aug 2016, 09:38:38 mexa rakstīja:
diagnostika nereti paraada tikai dalju probleemas vai neparaada neko... ne vienu vien reizi bijis ka kluudaa kaa taada netiek uzradita. nesen kaa reiz 3 dazadu marku autosi bez kluudaam nomira vainas bija pamataa sisteemas spiedienos. un aiztaisiitaa EGR


Tas ir biku savadak tomer - ja Tev maisu uz galvas uzvilktu Tu ari bez jebkadam sudzibam izbeigtos Sheit tomer dzinejs kko blauj un noteikti verts to zinat.

-----------------
Life is hard and then your warranty expires

Offline

hopper_offlinus
20. Aug 2016, 00:43#28562

Kopš: 06. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1549

Braucu ar: Transalp XL600V; Divvy XJ600s

Vechi, jautajums uz attapibu. Varbut kads jau kko lidzigo taisijis sev.
Ir viens pensionars, kursh nesen nopirka 11ta gada 1200gs. Nedirshu.
Chalis cepas delj ABS un traction controla. Saka ka meginaja nesen uz granta celja likuma iemest asti ar aizmugurejo bremzi un dabuja precizi nekadu rezultatu delj gudra mocha, kas izdomaja ka labak tam tureties taisna trajektorija un aizmugurejo ratu ari nebloket.
Respektivi jautajums - cik reali shiem pargudriem mochiem likt manualo sledzhi uz aizmugurejo abs deveju (vai kardaniekiem tads vispar ir no arpuses pieejams)?
Un kada veida kompis reage uz to, ka devejs pazuda? Sledz nost gan Abs gan ESP, vai vnk met ara "kljuda f1, shodien Tu nebrauksi".
Un vel jautajums - ka kompis reage, ja braucot deveji atgriezhas atpakalj.

Respektivi, pensionars grib sledzi, ar kuru, kad vajag var izslegt visas gudribas un ieslegt. Kads sev taisija tadu?

-----------------
Life is hard and then your warranty expires

Offline

Archy96
20. Aug 2016, 01:27#28563

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


20 Aug 2016, 00:43:02 hopper_offlinus rakstīja:
Vechi, jautajums uz attapibu. Varbut kads jau kko lidzigo taisijis sev.
Ir viens pensionars, kursh nesen nopirka 11ta gada 1200gs. Nedirshu.
Chalis cepas delj ABS un traction controla. Saka ka meginaja nesen uz granta celja likuma iemest asti ar aizmugurejo bremzi un dabuja precizi nekadu rezultatu delj gudra mocha, kas izdomaja ka labak tam tureties taisna trajektorija un aizmugurejo ratu ari nebloket.
Respektivi jautajums - cik reali shiem pargudriem mochiem likt manualo sledzhi uz aizmugurejo abs deveju (vai kardaniekiem tads vispar ir no arpuses pieejams)?
Un kada veida kompis reage uz to, ka devejs pazuda? Sledz nost gan Abs gan ESP, vai vnk met ara "kljuda f1, shodien Tu nebrauksi".
Un vel jautajums - ka kompis reage, ja braucot deveji atgriezhas atpakalj.

Respektivi, pensionars grib sledzi, ar kuru, kad vajag var izslegt visas gudribas un ieslegt. Kads sev taisija tadu?


Tās "gudrības" patiesībā visu braukšanas prieku un jautrību tikai čakarē, no drošības viedokļa - ok, bet no funfactora - pilnīgi garām, 1190 Advenčers arī, kamēr tractionu neatslēdz pavisam, huj ratā dabūsi augšā un pat dinamiski paātrinoties met nost mierā motora apgriezienus, kad purns sāk atrauties. It's no good.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

kawaracer
20. Aug 2016, 01:50#28564

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 1193

Braucu ar: HD FXFBS

Te būs īstā vieta šim jautājumam:


20 Aug 2016, 00:58:45 Thedaniels rakstīja:
Mopēds 50cm3.
Kad tikko iekurbulē viss ir skaisti, bet, kad nobraukts kāds gabals un motors ir karsts, apstājoties uz luksofora vai neitrālajā apgriezieni uziet līdz pat 6 tūkstošiem, vienkārši stāvot un neko nedarot, un kristies nekrītās.
Kā arī braucot 1., 2. Ātruma var neko neaiztikt, jo ātrums nekrītas, iet uz priekšu pats.
Kas varētu būt pie vainas?



-----------------
Rezerves daļas un serviss.

Offline

kawaracer
20. Aug 2016, 01:56#28565

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 1193

Braucu ar: HD FXFBS


20 Aug 2016, 00:43:02 hopper_offlinus rakstīja:
Vechi, jautajums uz attapibu. Varbut kads jau kko lidzigo taisijis sev.
Ir viens pensionars, kursh nesen nopirka 11ta gada 1200gs. Nedirshu.
Chalis cepas delj ABS un traction controla. Saka ka meginaja nesen uz granta celja likuma iemest asti ar aizmugurejo bremzi un dabuja precizi nekadu rezultatu delj gudra mocha, kas izdomaja ka labak tam tureties taisna trajektorija un aizmugurejo ratu ari nebloket.
Respektivi jautajums - cik reali shiem pargudriem mochiem likt manualo sledzhi uz aizmugurejo abs deveju (vai kardaniekiem tads vispar ir no arpuses pieejams)?
Un kada veida kompis reage uz to, ka devejs pazuda? Sledz nost gan Abs gan ESP, vai vnk met ara "kljuda f1, shodien Tu nebrauksi".
Un vel jautajums - ka kompis reage, ja braucot deveji atgriezhas atpakalj.

Respektivi, pensionars grib sledzi, ar kuru, kad vajag var izslegt visas gudribas un ieslegt. Kads sev taisija tadu?


Var atslēgt



-----------------
Rezerves daļas un serviss.

Offline

kawaracer
20. Aug 2016, 02:00#28566

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 1193

Braucu ar: HD FXFBS

1. You can switch the traction control on and off while moving, but for the ABS you need to be standing stationary with the engine idling. Both can be switched on and off independent of each other so there is no need to do the one and then the other.
2. To set the ABS you should only watch the warning lights display on the instrument cluster and ignore anything that changes on the multifunction screen below. The key things to remember with ABS is that you want to get the ABS light to burn steadily indicating that ABS is disabled (it is the red light with the exclamation mark in the middle surrounded by a circle and what looks like brake shoes on the left and right outer edges of the circle). A long press on the ASC/ABS button will deactivate the ABS and set the ABS light to burn a steady red. Another long press of the ASC/ABS button will turn the warning light off and reactivate the ABS. (Note: When you first switch on the ignition and have not started to move forward, the ABS light will be flashing, which means it is active and normally after you start moving the warning light will go out.) So if you have been riding and you have just stopped after leaving a tar road and want to deactivate the ABS for off-road use, there will be no ABS warning light flashing when you start the procedure above.

-----------------
Rezerves daļas un serviss.

Offline

hopper_offlinus
20. Aug 2016, 10:34#28567

Kopš: 06. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1549

Braucu ar: Transalp XL600V; Divvy XJ600s

Kawaracer, paldies par info - sho es vinjam parsutishu, vinjam "patik" cinities ar kompiem Ideja gan bija tieshi "old-school" sledzis, kuru var parmest tad, kad gribas patrakot un ieslegt kad gribas mierigi pabraukaties.

Archa - piekritu. Baidos, ka beidzot tikshu pie jauna mocha tas bus:
a) elektriskais
b) ar navigaciju, kura liegs parsniegt atrumu jebkur jebkad un sutis polichiem datus
c) ar sensoriem kas mochis pa bremzem ja attalums no blakus esosha auto mazak pa 1.5 metru

-----------------
Life is hard and then your warranty expires

Offline

vlkpc
20. Aug 2016, 17:22#28568

Kopš: 11. Mar 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 832

Braucu ar: FH16, GAZ 53, Passat 3, 398cc

Edit:

jau izregulēju izplūdes vārstus. Sanāca 10 bar.


20 Aug 2016, 14:27:40 vlkpc rakstīja:
Ir kāds bloķējis dekompresoru XTZ660 91-99, lai varētu kompresiju samērīt? Nekādi neizdodas sagūglēt, kur puļķis vai special tool jāieliek un kā tam jāizskatās


-----------------
Neviena lidmašīna vēl nav gaisā palikusi...

Offline

jurgins
21. Aug 2016, 02:48#28569

Kopš: 03. Sep 2015

No: Ventspils

Ziņojumi: 182

Braucu ar: Aprilia Caponord

Subjekts Honda Hornet 600 1998. gada.
Nav tā, ka baigi pārdzīvotu, bet liekas savadi, ka ātrāk par 170 neiet.
Pie tiem 170 sajūta, ka atlaistu gāzi. Ātrums nokrīt līdz kādiem 160-165 un atkal fiksi uzrauj līdz 170. Un tā visu laiku. It kā kaut kas pietrūktu un atkal uzrastos.
Tas ar sesto ātrumu.
Ar piekto tas pats notiek pie ~140-150.
Ceļš taisns un gluds. Nav tā, ka pa bedrēm vienkārši roka trīcētu un gāzi raustītu.
Ļoti skaidrs problēmas apraksts priekš sestdienas nakts pulksten trijiem, bet varbūt kādam ir kādas idejas?

[ Šo ziņu laboja jurgins, 21 Aug 2016, 02:50:53 ]

Offline

semigall
21. Aug 2016, 08:17#28570

Kopš: 21. Apr 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 510

Braucu ar: Husky


20 Aug 2016, 00:43:02 hopper_offlinus rakstīja:
Vechi, jautajums uz attapibu. Varbut kads jau kko lidzigo taisijis sev.
Ir viens pensionars, kursh nesen nopirka 11ta gada 1200gs. Nedirshu.
Chalis cepas delj ABS un traction controla. Saka ka meginaja nesen uz granta celja likuma iemest asti ar aizmugurejo bremzi un dabuja precizi nekadu rezultatu delj gudra mocha, kas izdomaja ka labak tam tureties taisna trajektorija un aizmugurejo ratu ari nebloket.
Respektivi jautajums - cik reali shiem pargudriem mochiem likt manualo sledzhi uz aizmugurejo abs deveju (vai kardaniekiem tads vispar ir no arpuses pieejams)?
Un kada veida kompis reage uz to, ka devejs pazuda? Sledz nost gan Abs gan ESP, vai vnk met ara "kljuda f1, shodien Tu nebrauksi".
Un vel jautajums - ka kompis reage, ja braucot deveji atgriezhas atpakalj.

Respektivi, pensionars grib sledzi, ar kuru, kad vajag var izslegt visas gudribas un ieslegt. Kads sev taisija tadu?


pensionāram derētu parādīt ,kas ir HMI inreface un tā darbības pamatprincipus. Kā ar to komunicējot vari izpildīt dažādas komandas
- nav nepieciešams brutāli jaukties iekšā sistēmā pie kā ir strādājuši motobūves inžinieri

Offline

Naits
21. Aug 2016, 14:15#28571

Kopš: 24. Oct 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 5224

Braucu ar: TW125,gsxr1100,xjr1300


21 Aug 2016, 02:48:44 jurgins rakstīja:
Subjekts Honda Hornet 600 1998. gada.
Nav tā, ka baigi pārdzīvotu, bet liekas savadi, ka ātrāk par 170 neiet.
Pie tiem 170 sajūta, ka atlaistu gāzi. Ātrums nokrīt līdz kādiem 160-165 un atkal fiksi uzrauj līdz 170. Un tā visu laiku. It kā kaut kas pietrūktu un atkal uzrastos.
Tas ar sesto ātrumu.
Ar piekto tas pats notiek pie ~140-150.
Ceļš taisns un gluds. Nav tā, ka pa bedrēm vienkārši roka trīcētu un gāzi raustītu.
Ļoti skaidrs problēmas apraksts priekš sestdienas nakts pulksten trijiem, bet varbūt kādam ir kādas idejas?


kādi zobrati?nav kas mainīts attiecībā?

-----------------
Moto serviss T. 29885941
MOTOLAND
www.motoland.lv

Offline

orbits
21. Aug 2016, 14:33#28572

Kopš: 20. Jul 2016

No: Sigulda

Ziņojumi: 6

Braucu ar: yamahaX YZ450F

sveiki!!! varbut kads var pateikt kapec yamahai YZ450F kad iedarbina medz ielekt pats pirmaja roba .. bet dazreiz taka gribas lekt roba bet ir tada ka carkstesana un atkal ielec roba tas varetu but ka karba iet cupa?????

Offline

karlsons
21. Aug 2016, 14:49#28573

Kopš: 07. Oct 2009

No: Jelgava

Ziņojumi: 3422

Braucu ar: aprīļa sex sixty un motorzāģi

dziivo pats savu dziivi, gan jau ka uz kapiem prasaas...

-----------------
L/s tehnika, imports/eksports

Uz vēstulēm bez foto un seksa piedāvājumiem neatbildu (c) nezināmi pupi no zināma portāla

Offline

mexa
21. Aug 2016, 16:07#28574

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT


21 Aug 2016, 14:15:47 Naits rakstīja:

21 Aug 2016, 02:48:44 jurgins rakstīja:
Subjekts Honda Hornet 600 1998. gada.
Nav tā, ka baigi pārdzīvotu, bet liekas savadi, ka ātrāk par 170 neiet.
Pie tiem 170 sajūta, ka atlaistu gāzi. Ātrums nokrīt līdz kādiem 160-165 un atkal fiksi uzrauj līdz 170. Un tā visu laiku. It kā kaut kas pietrūktu un atkal uzrastos.
Tas ar sesto ātrumu.
Ar piekto tas pats notiek pie ~140-150.
Ceļš taisns un gluds. Nav tā, ka pa bedrēm vienkārši roka trīcētu un gāzi raustītu.
Ļoti skaidrs problēmas apraksts priekš sestdienas nakts pulksten trijiem, bet varbūt kādam ir kādas idejas?


kādi zobrati?nav kas mainīts attiecībā?


pie kaadiem rpm kaads atrums? izklausaas peec soft cut limitera... mopeeds nav ar ierobezotaaju?

uz 4 5 un 6 aatruma dzenot,cik rpm var izspiest? visiem vienaadi? uz vietas staavot tas pats? ja vislaik ierobezojas noteiktos RPM tad buus limiteris, iesit guuglee cik tev jaabuut rpm, un skaties ko tavs taxo saka...

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

Gantais
21. Aug 2016, 17:19#28575

Kopš: 27. Sep 2012

No: Ogre

Ziņojumi: 2718

Braucu ar: R1150Gs. F650Gs


20 Aug 2016, 00:43:02 hopper_offlinus rakstīja:
Vechi, jautajums uz attapibu. Varbut kads jau kko lidzigo taisijis sev.
Ir viens pensionars, kursh nesen nopirka 11ta gada 1200gs. Nedirshu.
Chalis cepas delj ABS un traction controla. Saka ka meginaja nesen uz granta celja likuma iemest asti ar aizmugurejo bremzi un dabuja precizi nekadu rezultatu delj gudra mocha, kas izdomaja ka labak tam tureties taisna trajektorija un aizmugurejo ratu ari nebloket.
Respektivi jautajums - cik reali shiem pargudriem mochiem likt manualo sledzhi uz aizmugurejo abs deveju (vai kardaniekiem tads vispar ir no arpuses pieejams)?
Un kada veida kompis reage uz to, ka devejs pazuda? Sledz nost gan Abs gan ESP, vai vnk met ara "kljuda f1, shodien Tu nebrauksi".
Un vel jautajums - ka kompis reage, ja braucot deveji atgriezhas atpakalj.

Respektivi, pensionars grib sledzi, ar kuru, kad vajag var izslegt visas gudribas un ieslegt. Kads sev taisija tadu?






Principā, tam tak jau ir paredzēta poga ar kuru to visu var atslēgt. Ja nemaldos, tad jaunajiem to var darīt arī gaitā, bet dotajam, laikam, tikai ieslēdzot aizdedzi un nospiežot attiecīgo pogu.
Precīzāk lai komentē lietotāji.

P.S. iepostē šo BMW topikā, dabūsi ātrāku atbildi.

-----------------
Ātrums nav pašmērķis... galvenais ir process ...

Offline

hopper_offlinus
21. Aug 2016, 19:46#28576

Kopš: 06. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1549

Braucu ar: Transalp XL600V; Divvy XJ600s


21 Aug 2016, 08:17:09 semigall rakstīja:

pensionāram derētu parādīt ,kas ir HMI inreface un tā darbības pamatprincipus. Kā ar to komunicējot vari izpildīt dažādas komandas
- nav nepieciešams brutāli jaukties iekšā sistēmā pie kā ir strādājuši motobūves inžinieri



Nedomaju, ka vinjam savos 60+ gados baigi gribetos to darit.
Tapec ari prasu gurdiem kungiem, lai cilvekam nebutu neko javandalize

-----------------
Life is hard and then your warranty expires

Offline

hopper_offlinus
21. Aug 2016, 19:49#28577

Kopš: 06. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1549

Braucu ar: Transalp XL600V; Divvy XJ600s


21 Aug 2016, 17:19:21 Gantais rakstīja
P.S. iepostē šo BMW topikā, dabūsi ātrāku atbildi.


Tur kka dzives nav pedejolaik Nez vai daudzi to topiku cheko...
Bet nu ideja saprasta - tehniski iespejams, lai spaida pogas

-----------------
Life is hard and then your warranty expires

Offline

hopper_offlinus
21. Aug 2016, 19:54#28578

Kopš: 06. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1549

Braucu ar: Transalp XL600V; Divvy XJ600s


21 Aug 2016, 02:48:44 jurgins rakstīja:
Subjekts Honda Hornet 600 1998. gada.
Nav tā, ka baigi pārdzīvotu, bet liekas savadi, ka ātrāk par 170 neiet.
Pie tiem 170 sajūta, ka atlaistu gāzi. Ātrums nokrīt līdz kādiem 160-165 un atkal fiksi uzrauj līdz 170. Un tā visu laiku. It kā kaut kas pietrūktu un atkal uzrastos.
Tas ar sesto ātrumu.
Ar piekto tas pats notiek pie ~140-150.
Ceļš taisns un gluds. Nav tā, ka pa bedrēm vienkārši roka trīcētu un gāzi raustītu.
Ļoti skaidrs problēmas apraksts priekš sestdienas nakts pulksten trijiem, bet varbūt kādam ir kādas idejas?



Cik talu apgriezienos aiziet? Ja redlaina - zobratus pamainit noderetu. Ja lidz redlainam ka lidz kinai - visticamak stav ierobezhotais (manejam vnk nebija iespejams lidz galam ruchku atverts).

-----------------
Life is hard and then your warranty expires

Offline

Vater
21. Aug 2016, 20:37#28579

Kopš: 24. Sep 2013

Ziņojumi: 110

Braucu ar: Drūmajām Klasikām (c) un Motorrad


21 Aug 2016, 17:19:21 Gantais rakstīja:

20 Aug 2016, 00:43:02 hopper_offlinus rakstīja:
Vechi, jautajums uz attapibu. Varbut kads jau kko lidzigo taisijis sev.
Ir viens pensionars, kursh nesen nopirka 11ta gada 1200gs. Nedirshu.
Chalis cepas delj ABS un traction controla. Saka ka meginaja nesen uz granta celja likuma iemest asti ar aizmugurejo bremzi un dabuja precizi nekadu rezultatu delj gudra mocha, kas izdomaja ka labak tam tureties taisna trajektorija un aizmugurejo ratu ari nebloket.
Respektivi jautajums - cik reali shiem pargudriem mochiem likt manualo sledzhi uz aizmugurejo abs deveju (vai kardaniekiem tads vispar ir no arpuses pieejams)?
Un kada veida kompis reage uz to, ka devejs pazuda? Sledz nost gan Abs gan ESP, vai vnk met ara "kljuda f1, shodien Tu nebrauksi".
Un vel jautajums - ka kompis reage, ja braucot deveji atgriezhas atpakalj.

Respektivi, pensionars grib sledzi, ar kuru, kad vajag var izslegt visas gudribas un ieslegt. Kads sev taisija tadu?






Principā, tam tak jau ir paredzēta poga ar kuru to visu var atslēgt. Ja nemaldos, tad jaunajiem to var darīt arī gaitā, bet dotajam, laikam, tikai ieslēdzot aizdedzi un nospiežot attiecīgo pogu.
Precīzāk lai komentē lietotāji.

P.S. iepostē šo BMW topikā, dabūsi ātrāku atbildi.


Iepriekšējais saimnieks reizi nodemonstrēja, ja pareizi atceros darbības principu, tad ieslēdz aizdedzi, sagaida paštesta beigas, tad nekustoties no vietas, tur uz ABS tausiņa, kas pie kreisās rokas griffa kādas 10 sek. Pēc šādas darbības uz instrumentu tāfeles paliek degot ABS sarkanais trijsturis, kas apliecina, ka ABS ir atslēgts. ABS sāks atkal funkcionēt ierastajā režīmā, ja motocikls tiks noslāpēts un restartēts vēlreiz.

Offline

jurgins
21. Aug 2016, 22:50#28580

Kopš: 03. Sep 2015

No: Ventspils

Ziņojumi: 182

Braucu ar: Aprilia Caponord


21 Aug 2016, 16:07:31 mexa rakstīja:

21 Aug 2016, 14:15:47 Naits rakstīja:

21 Aug 2016, 02:48:44 jurgins rakstīja:
Subjekts Honda Hornet 600 1998. gada.
Nav tā, ka baigi pārdzīvotu, bet liekas savadi, ka ātrāk par 170 neiet.
Pie tiem 170 sajūta, ka atlaistu gāzi. Ātrums nokrīt līdz kādiem 160-165 un atkal fiksi uzrauj līdz 170. Un tā visu laiku. It kā kaut kas pietrūktu un atkal uzrastos.
Tas ar sesto ātrumu.
Ar piekto tas pats notiek pie ~140-150.
Ceļš taisns un gluds. Nav tā, ka pa bedrēm vienkārši roka trīcētu un gāzi raustītu.
Ļoti skaidrs problēmas apraksts priekš sestdienas nakts pulksten trijiem, bet varbūt kādam ir kādas idejas?


kādi zobrati?nav kas mainīts attiecībā?


pie kaadiem rpm kaads atrums? izklausaas peec soft cut limitera... mopeeds nav ar ierobezotaaju?

uz 4 5 un 6 aatruma dzenot,cik rpm var izspiest? visiem vienaadi? uz vietas staavot tas pats? ja vislaik ierobezojas noteiktos RPM tad buus limiteris, iesit guuglee cik tev jaabuut rpm, un skaties ko tavs taxo saka...


Zobratu attiecība standartiņš 15/42.
Tahometra nav. Nemāku teikt, cik RPM kurā brīdī. Vakar eksperimentam pievienoju tahometru no veca CBR600, kuram taho signāls nāk nevis no vadības bloka, bet no Indukcijas spoles. Pa taisno pie vada, kas nāk no vadības, rāda visu divreiz vairāk. Pieliku kā pēc shēmas ir tam CBR600 - pie indukcijas spoles, tagad rāda 2x mazāk. Tukšgaitā rāda nedaudz zem 2kRPM. Ierobežotājs sāk strādāt pie 10k laikam. Bet vai tas cipars ir pareizs, hvz

[ Šo ziņu laboja jurgins, 21 Aug 2016, 22:51:28 ]

Offline