viss vienkārši - uzsmērē uz maizes rikas medu, uzliec virsū otru un pamēģini pagriezt abas šķēles pretējos virzienos. tas pats ar sajūgu - kamēr eļļa nav uzsilusi, tā var būt viskoza. ja no rīta lecat uz mo, tad eļļa arvien vēl ir nakts zemākās temperatūras iespaidā. 10W-40 viskozitātes klases eļļa +5C temperatūrā ir aptuveni 600cSt viskoza. Salīdzinājumam @+90C = 20cSt. Tātad pavēsā rītā viskozitāte ir aptuveni 30x augstāka.
Mexa,
tak saku, ka gan jaunam, gan vecam moto JASO MA ir no svara, jo mūsdienās vairs nevari zināt, kurā eļļā izmanto visādus berzes modifikatorus un kurā nē. Protams, degvielu taupošajās tie būs 100%.
nu es te vairak cepos par to ka tehnologiski teju identiskos motoros, viens vecaaks otrs jaunaaks, lejot vienu ellju dazaadi rezultaati. rezultaataa vienam var otram nee. runaajot par vienu ellju. es pasen joka peec peec carb refurbish, darbinaaju moto pie -30, jaa es taadaa temp sedeju garazaa un jaucu karbus mocis ar 10w40 nebeega prom, vieniigi pabrauktu ellju. tagad darbinot pie dzelzhu temp. ap 20oC viss ok, pat nedomaa vilkt. bet izsliid pie slodzes, kameer nav darba temp. pasutiju atsperes, velak redzees kas buus kad sajuugs buus teju jauns, tikai cik nu padilis pa 10 kkm. tieshi nezinu, jo bez spido braucu peec smakas mineralene gan
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā
30 May 2015, 17:04:20 mexa rakstīja:
aa paga, tobish jaso ma var nedereet kaadam random mocim? pat jaunam? tipa saturot modifikatorus? vai es lidoju ne tur?
Hvz..
Vispar ma ir divi veidi ma1 un ma2. Pirmajam "berzes koeficients" ir zemāks neka otram. Ja uz kannas rakstīts ma2 tad tur ari ir jābūt ma2, bet ja rakstīts ka ma, tad tur gan var būt ma1 vai ma2 eļļa. Teoretiski lai sajūgs neslīdētu pie slodzes jālej ma2, bet tad gan pastāv lielāka varbūtība iestāties tavam gadijumam ka mocis pats brauc. Manam dzelzim nav prasības pret ma eļļu, bet nu ma tiek lieta un aukstam uz centrālas ritenis griežās ne tik traki ka tev, bet griežās. Koks ar diviem galiem. Domāju labāk lai griežās ritenis neka sajūgs izslīd
ritenis pie paceltas pakaljas grieziisies eniivei. bet staavot uz saanu pekas beegt ir slikti... man bija 7100 ma2, sliideeja sajuugs. bet diski bija pie beigaam. tagad skiet vnk ma. bet sliid tikai aukstam peec 6krpm dodot mizaa. pat ne visai stipri. un nakti nostaavot saliip diski. spaidi sajuugu vai nespaidi aatrumaa nu nekaa nepastumsi kameer nenorausi no vietas. un vienu reizi pamaniiju ka vilka neitraalajaa. bija pusdienlaiks ne riits. un garaazai ir liels tilpums. pa nakti neatdziest kaa mazais auto bokss. aptuveni 3 autobusi ieliidiis iekshaa. ar lieliem griestiem. temp noteikti nebija mazaaka par 15 graadiem... jau siltaakaa laikaa nevilka uz N. varbuut drusku nav piemeerota ellja manam...
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā
30 May 2015, 00:06:30 mexa rakstīja:
salipushi ir kameer neizkustini? vai izspiezot sajugu mocis velk uz prieksu? sajuugs pareizi reguleets? ja trose. tas var buut par iemeslu. paareejie komenti arii interesee
Niere.
tu doma ka mans motors no jaunakas paaudzes( ne vtek) stipri atskiras konstruktiivi? ja pareizi zinu tad bloki ar saturosho ljoti tuvu gaaja. kaarba piemeeram maz izmainiijaas. sajuugs skjiet vairaakiem gadiem vienaads. grozs atskiras deelj ass diametra. vaaks, frikcijas diski, atsperes,centrs piemeeram liidz pat 2003 gadam vienaads... kur tad buutu taa vaina? ka jaunaakam motoram der jaso bet man tik api ? kaut konstruktiivi maz kas atskiras
salipusi tiesi nmo ritiem kamer paris reizes izspiezu asi sajugu.ja to neizdaru liekot atruma ,noraustas un noslapst.Pectam pa dienu ir ok ,nekadu problemu. tikai marta sakuma proceduru atkartoju,katru reizi kapjot mocim virsu,tad bija vesaks
par to eneos. čomam uz zx6r viss ok tiktāl... man atkal pat drusku pastāvot karstam pirmais robs ar labu klakšķi iet. pastāvējušu atkal grūti no vietas noraut ar izspiestu sajūgu, ķerās diski. sildīt cenšos ilgāk. kamēr kas braucam
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā
19 Jun 2015, 11:53:17 mexa rakstīja:
par to eneos. čomam uz zx6r viss ok tiktāl... man atkal pat drusku pastāvot karstam pirmais robs ar labu klakšķi iet. pastāvējušu atkal grūti no vietas noraut ar izspiestu sajūgu, ķerās diski. sildīt cenšos ilgāk. kamēr kas braucam
Par visiem šiem gadiem bija tikai pozitīvas atsauksmes!
Ļoti daudzi brauc aktīvā sporta režīmā ar 15w50.
Skaties - varbūt sajūgs padilis, bet katrā gadījumā ziņo! Būtu interesanti - ja Tu tagad ielietu cita ražotāja analogu viskozitāti!
Es pat būtu gatavs atbalstīt šo pasākumu.
Mexa, Tev rekomendācijā 10W-30??
Tādā gadījumā jebkurš ##W-50 radīs problēmas.
taču ##-40 parasti ir ok.
domājams, ka Tevis aprakstītās problēmas nav saistītas ar Eneos konkrēto eļļu.
Coool, Tev tur paroli prasa.
Log: moto
Pass: moto
atceros.
man ir pasūtītas sajūga atsperes. pēc to nomaiņas būs redzams sīkāk. sajūgs man hidro. bet katru reizi es viņu "piepumpēju" lai izslēgtu nepietiekamu izspiešanos. kaut strādā arī tā pat labi. man rekomendācijā 10w40 pēc manuāļa. bet šķiet citiem klimatiem paredzētas arī citas pēc grāmatas. tagad es vairāk sliecos uz konstruktīvu problēku, kura rada to vilkšanu ar šo eļļu (slīdēšana atrisinās pagaidām ar tādu labāku iesildīšanu, vai tupa akurātu braukšanu kamēr silst. tā kā patīk ratā uzraut arī pamanīju šo gļuku.
otrs moments, kad atraušu vāku vaļā pamērīšu cik izspiež sajūgu, pamērīšu gājienu. varbūt kāda iemesla pēc viņš ir samazinājies vai ir minimāls. atrakstīšu par mājasdarbu
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā
Jautājums tāds vai ir pieļaujams Motul 5100 eļļu, kura paredzēta 4 taktu motocikliem liet Suzuki 4 taktu laivas dzinējā? Ir garāžā arī Yamalube pilnā sintētika... Motul 5100 10W40 pēc API standartiem it kā der.
Vienkārši baigais slinkums uz Rīgu sktiet pēc litra eļļas
Bullis,
skatoties kāds motors. jaunie un jaudīgie mēdz būt ļoti prasīgi.
piekaramo 4T motoru motoreļļas no pārējām 4taktenēm atšķiras primāri ar pastiprinātu pretkorozijas aizsardzību. īpaši, ja gasē sālsūdenī.
apskaties manuāli, vai ir kāda specifiska NMMA prasība.
vēl var būt arī obligāta prasība pēc ##-30 viskozitātes, jo jaunajiem motoriem eļļas kanāli ļoti šauri, lai varētu motoru dabūt kopaktu.
taču visādiem sīkajiem/vecajiem pļerdakiem var liet to pašu moto eļļu, ja vien viskozitātes klase atbilstoša.
15 Apr 2015, 21:38:23 Next rakstīja:
man gan liekas ka turpina sekot, jo speciāli močiem veidot kaut-kādu speciālu bāzes eļļu diez vai ir rentabli. bāzes eļļas kļūst aizvien tīrākas un līdzi samazinās viskozitātes. ##-20, ##-16... par to liecina.
nu, ne gluži tā. ja Tu runā par arvien augstāku tīrību, tad acīmredzot domāji GroupIII hidrokreku. jā, tehnoloģijas attīstās, taču augstāka tīrība nenozīmē zemāku viskozitātes klasi. izmantot zemākas viskozitātes primāri spiež arvien pieaugošas izmešu normu prasības.
bet tā jau ir apjomīga tēma.
5w-40 - mocim vajag? - domāju ka ne īpaši, toties veikalā pielni plauktu ar šādu auto eļļu.
nu, ir jau mocisti, kas arī zem 0C ručku neatmet.
kopumā jau princips 'jo plašāks eļļas temperatūru pielietojuma diapazons, jo labāk' ir spēkā. tikai parasti, kā zināms, tas tiek panākts uz karstā gala viskozitātes rēķina. taču, ja izmanto pamateļļas ar sevišķi augstu viskozitātes indeksu, tā var darīt. bet mēs jau nezinām, kādu pamateļļu ražotājs izmantos. arī PAO vai esteru pamateļļas var būt ar tikai nedaudz virs 120 indeksu, kas nozīmē neizbēgamu viskozitātes modifikatora izmantošanu.
daudz lētāk sanāks ņemt to pašu autosu tendences bāzes eļļu un pielikt modifikatoru tik lai iztur servisa intervalu. domāju izejā analīzes uzrādis to pašu ##-30
nu, jā, ir zīmoli, kuri produkta īpašības iemaina pret lielāku pēļņu. un starp tādiem ir arī ļoti skaļi un pazīstami. tā gan.
nevajag aizmirst par off road braucējiem,pats esmu pie -18 dzenājis krosa moci pa ezera ledu
07 Jul 2015, 13:12:09 Chubaka rakstīja:
Suprotec, tā ir nanotehnoloģiska piedeva eļļai, kas samazina berzi dzinējā, tādējādi paildzinot dzinēja eksplutācijas mūžu. Suprotec izveido noturīgu slāni uz cilindru sieniņām, kura noturība ir pat līz 100000km - tādējādi, dzinējam palielinās kompresija, atvieglinās aukstie starti, samazinās degvielas patēriņš un palielinās dzinēja atdeve un jauda (uz berzes samazināšanās rēķina).
P.S - eļļas īpašības tā neizmaina, bet iedarbojas tikai uz vietām kur notiek berze starp metāla agregātiem.
Cena par 1 burciņu - 25e
Man ir jautājumi:
* Kas notiek ar motocikla sajūgu, ja pēkšni tur tiek samazināta berze ?
* Vidēji, kādu berzes koificentu nodrošina šī līdzekļa slānis ?
* Ja ir samazināta berze, tad taču eļļa daudz labāk notek nost no metāla virsmām - es par aukstajiem startiem. Ok protams, ka ilgākā laikā notecēs nost jebkurā gadījumā.
* Vai lietojot šo līdzekli nav jāizvēlas eļļa ar citu viskozitāti ? Ja tā, tad vajag škidrāku vai biezāku eļļu ?
* Vidēji, cik biezs ir šis slānis uz cilindra sieniņām un citām detaļām ?
* Vai pareizi saprotu, ka piemēram kloķenei šis slānis uzaugs tikai pie šālēm, bet citur nē ?
* Vai šis slānis uzaug vienmērīgi biezs, gan uz alumīnija, gan čuguna, gan nikosilhroma detaļām ?
* Vai slāņa biezums un tā iedarbība atšķiras uz virsmām kuras pakļautas slīdes berzei un kuras pakļautas rites berzei ?!
* Vai šis slānis ietekmē siltumatdevi detaļai, un ja ietekmē tad kā un cik ļoti ?!
* Kā ir ar slāņa noturību uz ātrumkārbas zobratiem ?
1) par motocikla sajūgu - izlast var šeit nedaudz zemāk parullējot. (uzmanību - Krievu valodā) bet uz sajūga frikcijas diksiem tas nerada nekādu ietekmi, jo sajūgs sastāv no kompozītmateriāliem, bet Suprotec iedarbojas tikai uz metāla virsmām.
2)Testos berzes koeficients no 0.1 - samazinājies līz 0.005, kā arī nodiluma "ātrums" pazeminājie 3-5x ( citāts: Проведенные многочисленные испытания на машине трения показали, что в процессе обкатки образцов трения формируется слой, который отличается от исходной поверхности и типичной приработанной поверхности (Рисунок 1). Причем коэффициент трения после приработки образцов снижался на порядок и более (с 0,1 до 0,005), а скорость изнашивания снижалась до 3-5 раз )
3) Uz cilindra sieniņām izveidojas noturīga kārta, kuras berzes īpašības ir daudz mazākas ( citāts :Возникают режимы сухого трения, когда поверхность одной детали дерет другую безо всякой смазки. Им, естественно, это не нравится. И вот тут свою положительную роль играет обработка мотора препаратом «СУПРОТЕК». Он образует на стенках цилиндров «долгоиграющие» защитные слои, обладающие низкими коэффициентами сухого трения и высокой износостойкостью.)
Nu kaut kā tā, mēģināju pēc iespējas atbildēt. Tiem kam ir interese vairāk, var sekot līzi notikumiem, kas saistīts ar suprotec - Šeit iekš facebook LV