Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Mexa,
JASO ieviesa vairāku iemeslu dēļ, kur tikai viens no tiem bija eļļas piemērotība sajūgiem.
sajūga dinamiskās un statiskās frikcijas prasības ieviesa ne jau dēļ jauna tipa sajūga disku materiāliem, bet gan jaunu eļļu tehnoloģiju dēļ. taču, diemžēl, jaunās tehnoloģijas nesadzīvoja ar moto specifiku, kur bez motora vēl ir arī sajūgs un kārba.
vārdu sakot, mūsdienu auto motoreļļas var būt nepiemērotas arī sajūgiem/kārbām, kuras ražotas vēl pirms JASO MA ieviešanas. | Offline | | |
hugo27 | | Kopš: 05. Feb 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 24
Braucu ar: Suzuki
|
29 May 2015, 00:27:15 Niere rakstīja:
vilkšana eļļas dēļ parasti ir pārāk augstas viskozitātes pazīme. šī kaite raksturīga tiem, kuri 10W-40 vietā iemauc 10W-60 vai tamlīdzīgi. taču, ja izmanto 10W-40, visam būtu jābūt kārtībā. viskozitāte palielināties var tikai pamatīga eļļas nolietojuma vai liela piesārņojuma gadījumā.
ar 10W-40 vilkšanas problēma varētu parādīties vien tiešām zemā temperatūrā.
Drag
Clutch drag happens when the plates fail to completely release. A dragging clutch will make it difficult to change gears, and if it's bad enough, may allow the bike to creep forward when in gear. Drag occurs when there's too much free play in the clutch release mechanism or when a mechanical problem prevents the clutch plates from fully separating. Outside of the obvious things, like an improperly adjusted clutch or broken release mechanism, drag is often caused by wear to the clutch hub and basket. If the fingers or splines develop grooves or notches, the plates may hang up or twist in them and fail to fully release when the clutch is disengaged. Overheating the clutch can also swell the plates and cause drag, though everything should work normally once things cool off.
I should mention that, by nature, wet clutches suffer from something called viscous drag, particularly when they're cold. Viscous drag occurs when the viscosity of the cold oil creates enough drag between the plates to transfer some torque, even though you're holding the clutch in. If the drag is severe, punching the bike into gear can result in a loud clunk and maybe a small leap forward, or even a stall. Normally, this is only a problem when the bike is started for the first time on a cold day, or too heavy an oil is used, but the solution here is simple. Just let the bike warm up for a minute, preferably with the clutch disengaged, during the first start of the day, before putting it in gear.
klau ,varetu sikak par to sajuga disku salipsanu.
Pasam tada problema no ritiem,sajuta,ka diski salip(vesuma).ella 10w-40 laikam putoline. | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| salipushi ir kameer neizkustini? vai izspiezot sajugu mocis velk uz prieksu? sajuugs pareizi reguleets? ja trose. tas var buut par iemeslu. paareejie komenti arii interesee
Niere.
tu doma ka mans motors no jaunakas paaudzes( ne vtek) stipri atskiras konstruktiivi? ja pareizi zinu tad bloki ar saturosho ljoti tuvu gaaja. kaarba piemeeram maz izmainiijaas. sajuugs skjiet vairaakiem gadiem vienaads. grozs atskiras deelj ass diametra. vaaks, frikcijas diski, atsperes,centrs piemeeram liidz pat 2003 gadam vienaads... kur tad buutu taa vaina? ka jaunaakam motoram der jaso bet man tik api ? kaut konstruktiivi maz kas atskiras
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
|
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| viss vienkārši - uzsmērē uz maizes rikas medu, uzliec virsū otru un pamēģini pagriezt abas šķēles pretējos virzienos. tas pats ar sajūgu - kamēr eļļa nav uzsilusi, tā var būt viskoza. ja no rīta lecat uz mo, tad eļļa arvien vēl ir nakts zemākās temperatūras iespaidā. 10W-40 viskozitātes klases eļļa +5C temperatūrā ir aptuveni 600cSt viskoza. Salīdzinājumam @+90C = 20cSt. Tātad pavēsā rītā viskozitāte ir aptuveni 30x augstāka. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Mexa,
tak saku, ka gan jaunam, gan vecam moto JASO MA ir no svara, jo mūsdienās vairs nevari zināt, kurā eļļā izmanto visādus berzes modifikatorus un kurā nē. Protams, degvielu taupošajās tie būs 100%. | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| nu es te vairak cepos par to ka tehnologiski teju identiskos motoros, viens vecaaks otrs jaunaaks, lejot vienu ellju dazaadi rezultaati. rezultaataa vienam var otram nee. runaajot par vienu ellju. es pasen joka peec peec carb refurbish, darbinaaju moto pie -30, jaa es taadaa temp sedeju garazaa un jaucu karbus mocis ar 10w40 nebeega prom, vieniigi pabrauktu ellju. tagad darbinot pie dzelzhu temp. ap 20oC viss ok, pat nedomaa vilkt. bet izsliid pie slodzes, kameer nav darba temp. pasutiju atsperes, velak redzees kas buus kad sajuugs buus teju jauns, tikai cik nu padilis pa 10 kkm. tieshi nezinu, jo bez spido braucu peec smakas mineralene gan
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| aa paga, tobish jaso ma var nedereet kaadam random mocim? pat jaunam? tipa saturot modifikatorus? vai es lidoju ne tur?
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
|
30 May 2015, 17:04:20 mexa rakstīja:
aa paga, tobish jaso ma var nedereet kaadam random mocim? pat jaunam? tipa saturot modifikatorus? vai es lidoju ne tur?
Hvz..
Vispar ma ir divi veidi ma1 un ma2. Pirmajam "berzes koeficients" ir zemāks neka otram. Ja uz kannas rakstīts ma2 tad tur ari ir jābūt ma2, bet ja rakstīts ka ma, tad tur gan var būt ma1 vai ma2 eļļa. Teoretiski lai sajūgs neslīdētu pie slodzes jālej ma2, bet tad gan pastāv lielāka varbūtība iestāties tavam gadijumam ka mocis pats brauc. Manam dzelzim nav prasības pret ma eļļu, bet nu ma tiek lieta un aukstam uz centrālas ritenis griežās ne tik traki ka tev, bet griežās. Koks ar diviem galiem. Domāju labāk lai griežās ritenis neka sajūgs izslīd | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| ritenis pie paceltas pakaljas grieziisies eniivei. bet staavot uz saanu pekas beegt ir slikti... man bija 7100 ma2, sliideeja sajuugs. bet diski bija pie beigaam. tagad skiet vnk ma. bet sliid tikai aukstam peec 6krpm dodot mizaa. pat ne visai stipri. un nakti nostaavot saliip diski. spaidi sajuugu vai nespaidi aatrumaa nu nekaa nepastumsi kameer nenorausi no vietas. un vienu reizi pamaniiju ka vilka neitraalajaa. bija pusdienlaiks ne riits. un garaazai ir liels tilpums. pa nakti neatdziest kaa mazais auto bokss. aptuveni 3 autobusi ieliidiis iekshaa. ar lieliem griestiem. temp noteikti nebija mazaaka par 15 graadiem... jau siltaakaa laikaa nevilka uz N. varbuut drusku nav piemeerota ellja manam...
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
hugo27 | | Kopš: 05. Feb 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 24
Braucu ar: Suzuki
|
30 May 2015, 00:06:30 mexa rakstīja:
salipushi ir kameer neizkustini? vai izspiezot sajugu mocis velk uz prieksu? sajuugs pareizi reguleets? ja trose. tas var buut par iemeslu. paareejie komenti arii interesee
Niere.
tu doma ka mans motors no jaunakas paaudzes( ne vtek) stipri atskiras konstruktiivi? ja pareizi zinu tad bloki ar saturosho ljoti tuvu gaaja. kaarba piemeeram maz izmainiijaas. sajuugs skjiet vairaakiem gadiem vienaads. grozs atskiras deelj ass diametra. vaaks, frikcijas diski, atsperes,centrs piemeeram liidz pat 2003 gadam vienaads... kur tad buutu taa vaina? ka jaunaakam motoram der jaso bet man tik api ? kaut konstruktiivi maz kas atskiras
salipusi tiesi nmo ritiem kamer paris reizes izspiezu asi sajugu.ja to neizdaru liekot atruma ,noraustas un noslapst.Pectam pa dienu ir ok ,nekadu problemu. tikai marta sakuma proceduru atkartoju,katru reizi kapjot mocim virsu,tad bija vesaks | Offline | | |
sokis | | Kopš: 12. Jul 2009
No: Sigulda
Ziņojumi: 53
Braucu ar: Kleksi, k-750 pašlaik dzelžu kaudze
| Ko sakat par šādu eļļas parbaudi un rezultātiem.
https://www.youtube.com/watch?v=BzwTlJkOfKY | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| reiz apspriests | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| par to eneos. čomam uz zx6r viss ok tiktāl... man atkal pat drusku pastāvot karstam pirmais robs ar labu klakšķi iet. pastāvējušu atkal grūti no vietas noraut ar izspiestu sajūgu, ķerās diski. sildīt cenšos ilgāk. kamēr kas braucam
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
kawaracer | | Kopš: 21. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 1193
Braucu ar: HD FXFBS
|
19 Jun 2015, 11:53:17 mexa rakstīja:
par to eneos. čomam uz zx6r viss ok tiktāl... man atkal pat drusku pastāvot karstam pirmais robs ar labu klakšķi iet. pastāvējušu atkal grūti no vietas noraut ar izspiestu sajūgu, ķerās diski. sildīt cenšos ilgāk. kamēr kas braucam
Par visiem šiem gadiem bija tikai pozitīvas atsauksmes!
Ļoti daudzi brauc aktīvā sporta režīmā ar 15w50.
Skaties - varbūt sajūgs padilis, bet katrā gadījumā ziņo! Būtu interesanti - ja Tu tagad ielietu cita ražotāja analogu viskozitāti!
Es pat būtu gatavs atbalstīt šo pasākumu.
----------------- Rezerves daļas un serviss. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Mexa, Tev rekomendācijā 10W-30??
Tādā gadījumā jebkurš ##W-50 radīs problēmas.
taču ##-40 parasti ir ok.
domājams, ka Tevis aprakstītās problēmas nav saistītas ar Eneos konkrēto eļļu.
Coool, Tev tur paroli prasa.
Log: moto
Pass: moto
atceros. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| starp citu, https://www.amsoil.com/techservicesbulletin/Sma...Requirements.pdf noderīgs matērijs par moto sajūgu + eļļas tēmu.
[nereklamēju Amsoil][ Šo ziņu laboja Niere, 20 Jun 2015, 10:59:12 ] | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| man ir pasūtītas sajūga atsperes. pēc to nomaiņas būs redzams sīkāk. sajūgs man hidro. bet katru reizi es viņu "piepumpēju" lai izslēgtu nepietiekamu izspiešanos. kaut strādā arī tā pat labi. man rekomendācijā 10w40 pēc manuāļa. bet šķiet citiem klimatiem paredzētas arī citas pēc grāmatas. tagad es vairāk sliecos uz konstruktīvu problēku, kura rada to vilkšanu ar šo eļļu (slīdēšana atrisinās pagaidām ar tādu labāku iesildīšanu, vai tupa akurātu braukšanu kamēr silst. tā kā patīk ratā uzraut arī pamanīju šo gļuku.
otrs moments, kad atraušu vāku vaļā pamērīšu cik izspiež sajūgu, pamērīšu gājienu. varbūt kāda iemesla pēc viņš ir samazinājies vai ir minimāls. atrakstīšu par mājasdarbu
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
Bullis | | Kopš: 14. May 2008
Ziņojumi: 473
Braucu ar: Kawasaki kx250f
| Jautājums tāds vai ir pieļaujams Motul 5100 eļļu, kura paredzēta 4 taktu motocikliem liet Suzuki 4 taktu laivas dzinējā? Ir garāžā arī Yamalube pilnā sintētika... Motul 5100 10W40 pēc API standartiem it kā der.
Vienkārši baigais slinkums uz Rīgu sktiet pēc litra eļļas [ Šo ziņu laboja Bullis, 28 Jun 2015, 14:37:04 ] | Offline | | |
semigall | | Kopš: 21. Apr 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 510
Braucu ar: Husky
| paskaties laivas motora ražotāja manuāli ,parasti tiek norādīta tāda informācija | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Bullis,
skatoties kāds motors. jaunie un jaudīgie mēdz būt ļoti prasīgi.
piekaramo 4T motoru motoreļļas no pārējām 4taktenēm atšķiras primāri ar pastiprinātu pretkorozijas aizsardzību. īpaši, ja gasē sālsūdenī.
apskaties manuāli, vai ir kāda specifiska NMMA prasība.
vēl var būt arī obligāta prasība pēc ##-30 viskozitātes, jo jaunajiem motoriem eļļas kanāli ļoti šauri, lai varētu motoru dabūt kopaktu.
taču visādiem sīkajiem/vecajiem pļerdakiem var liet to pašu moto eļļu, ja vien viskozitātes klase atbilstoša. | Offline | | |
|
|