Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļas maiņa

AutorsZiņojums
krauklis
20. Aug 2012, 18:50#281

Kopš: 28. Jul 2012

No: Liepāja

Ziņojumi: 890

Braucu ar: KTM EXC 530 R

Liels paldies par padomiem!
Šodien nočekoju pludiņu vārstus, visi strādā, vienā kamerā mazliet līmenis bija par augstu, to pieregulēju, tagad visi līmeņi kā pēc grāmatas (2-4mm zem atzīmes). Laikam jau viss būs kārtībā- netraucēšu mašīnai braukt

[ Šo ziņu laboja krauklis, 20 Aug 2012, 19:24:01 ]



-----------------
Nunc est bibendum

Offline

diversantss
20. Aug 2012, 23:18#282

Kopš: 06. Aug 2011

No: Jūrmala

Ziņojumi: 78

Braucu ar: xj600

Jautājums Nierei kā eļļošanas speciālistam!
Pavasarī salūza spidometra trosīte... nopirku pie Serģa ''podjobku'', nesen atkal gals nolūza...tā kā pa bie ži...biju bāzis vecajā apvalkā trosīti kurā bija smērviela. Vai troses vajag ar ko smērēt ,vai labāk bez smērvielas-putekļus nevāc?

-----------------
Nebrauc ātrāk, kā lido tavs sargeņģelis.

Offline

Naits
20. Aug 2012, 23:27#283

Kopš: 24. Oct 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 5224

Braucu ar: TW125,gsxr1100,xjr1300


20 Aug 2012, 23:18:49 diversantss rakstīja:
Jautājums Nierei kā eļļošanas speciālistam!
Pavasarī salūza spidometra trosīte... nopirku pie Serģa ''podjobku'', nesen atkal gals nolūza...tā kā pa bie ži...biju bāzis vecajā apvalkā trosīti kurā bija smērviela. Vai troses vajag ar ko smērēt ,vai labāk bez smērvielas-putekļus nevāc?

Varbūt Tev tas apvalks tur ir bojāts un pārberž to treosi. Vai ir kāds baigais lauziens, piemēram, nepareizi izvilkta trose

-----------------
Moto serviss T. 29885941
MOTOLAND
www.motoland.lv

Offline

Niere
21. Aug 2012, 00:11#284

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


20 Aug 2012, 23:18:49 diversantss rakstīja:
Jautājums Nierei kā eļļošanas speciālistam!
Pavasarī salūza spidometra trosīte... nopirku pie Serģa ''podjobku'', nesen atkal gals nolūza...tā kā pa bie ži...biju bāzis vecajā apvalkā trosīti kurā bija smērviela. Vai troses vajag ar ko smērēt ,vai labāk bez smērvielas-putekļus nevāc?


jā, troses noteikti jāeļļo.
te procedūras instrukcija.

ar standarta ziedi gan to parasti nedara, jo troses jāeļļo ne tikai no ārpuses, bet arī katra dzīsla atsevišķi. vairāk gan tas attiecas uz trosēm, kurām jātur slodze. tas tādēļ, ka katra dzīsla slodzes iespaidā rīvējas viena gar otru.
attiecīgi zemas viskozitātes eļļa iekšējās virsmās tiek vieglāk. gluži tāpat kā ar neblīvētām ķēdēm.

vai eļļošana varētu būt iemesls spidometra troses finālam?
hmmmm....grūti pateikt. tā varētu būt vien, ja iekļuvuši netīrumi. vairāk jau tiešām izklausās pēc iepriekšējā komentā minētām šaizēm.
bet nu, to droši vien pašam jāskatās, jo "pa telefonu" šādu kaiti labāk neārstēt.

Offline

diversantss
21. Aug 2012, 12:30#285

Kopš: 06. Aug 2011

No: Jūrmala

Ziņojumi: 78

Braucu ar: xj600

Ko tu domā ar nepareizi izvilktu trosi? Es viņu iebāžu apvalkā-ko tur var nepareizi izvilkt? Tad tomēr-kas ir ieteicamais smērējamai trosēm?

-----------------
Nebrauc ātrāk, kā lido tavs sargeņģelis.

Offline

Niere
21. Aug 2012, 13:30#286

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

nepareizi izvilktu domāju - pats apvalks ar visu trosi izvilkts ne tā, kā ražotājs paredzējis.
bet nu, nojaušu, ka šis nav tas gadījums.

par piemērotu smērvielu:
šis ir viens no tiem gadījumiem, kad PTFE jeb politetrafluoretilēns, jeb tautā sauktais Teflon būs īsti laikā. Tā kā PTFE ir cieta, berzi samazinoša smērviela, rotējošai trosei tas būs pašā laikā.

piemeklēju dažu piemērus, bet domāju, ka daudziem ražotājiem būs līdzīgi produkti:

HIGH PERFORMANCE PTFE LUBRICANT
Putoline PTFE CABLE GUARD SPRAY
un paša Teflon patentētāja DuPont produkts: DuPont™ Teflon™ Multi-Use Lubricant

Offline

diversantss
24. Aug 2012, 16:03#287

Kopš: 06. Aug 2011

No: Jūrmala

Ziņojumi: 78

Braucu ar: xj600

Parasti lietotās trosītēs ir vecā smēre un putekļi-ko ar to darīt, gāzt pa virsu, vai var kā iztīrīt?

-----------------
Nebrauc ātrāk, kā lido tavs sargeņģelis.

Offline

Barada
20. Sep 2012, 14:16#288

Kopš: 02. Sep 2009

No: Lielvārde

Ziņojumi: 1357

Braucu ar: XL1000V, W163

Sākšu ar problēmu. Sēžot garāžā un ... nu ja. Kautkā paskatījos uz MO kartera eļļas līmeņa kontrollodziņu un paliku kā zemē iemiets. Parasti, ja MO stāv uz sānu pekas, eļļas lodziņā nav. A te minimālais līmenis. Iztaisnoju braucamo un , pilns lodziņš. Atskrūvēju korķi - nu ja zupa iekšā gan! Neko darīt, pa nakti, atstāju karteri vaļā - no rīta līmenis vietā!
Eļļu, protams, nomainīju.
Tagad jautājums.
Kas ir ar to eļļu? Vai viņa ir lietojama, vai atstāt kā ziemas variantu?
Paldies.

-----------------
Piedāvājumā Moto/Auto RockOil smērvielas.

Offline

Niere
20. Sep 2012, 19:44#289

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

šķiet, nedaudz neizpratu scenāriju.
saprotu, ka eļļā degviela.

jebkurā gadījumā, lai kāda kontaminācija eļļā nebūtu, tā vairs nebūtu ieteicama lietošanai. galu galā, ja līmenis būtiski paaugstinājies, tas nozīmē, ka degviela eļļā ir virs 2%, kas jebkurā gadījumā var kaitēt.

ja šādu eļļu atstāj ziemošanai, tad tā, komplektā ar jau esošajiem sadegšanas, oksidācijas u.c. produktiem, pavasarī būs pilnībā oksidējusies (novecojusi).
tas savukārt var radīt dažādas probzas, par ko šoreiz tēmu neizvēršu.

vārdu sakot, to eļļu vari izmantot apkurei
sorrez, nevarēju nomierināt.

Offline

-_falamella_-
21. Sep 2012, 00:01#290

Kopš: 19. Mar 2012

No: Rēzekne

Ziņojumi: 443

Braucu ar: CRF450r, GSX1000r


20 Sep 2012, 14:16:57 Barada rakstīja:
Sākšu ar problēmu. Sēžot garāžā un ... nu ja. Kautkā paskatījos uz MO kartera eļļas līmeņa kontrollodziņu un paliku kā zemē iemiets. Parasti, ja MO stāv uz sānu pekas, eļļas lodziņā nav. A te minimālais līmenis. Iztaisnoju braucamo un , pilns lodziņš. Atskrūvēju korķi - nu ja zupa iekšā gan! Neko darīt, pa nakti, atstāju karteri vaļā - no rīta līmenis vietā!
Eļļu, protams, nomainīju.
Tagad jautājums.
Kas ir ar to eļļu? Vai viņa ir lietojama, vai atstāt kā ziemas variantu?
Paldies.


Aga, žogu vari nokrasot ar viņu

Offline

soulfreak
21. Sep 2012, 15:37#291

Kopš: 29. Jan 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 4509

Braucu ar: ciskudrilli

Steidzami vajag risinājumu, jo pēc 20 minūtēm jābrauc
Vai Yamaha YZ125 kārbā var gāzt REPSOL Transmisiones 2T 10W30 eļļu - Eļļa
Vai tur nebūs problēmas ar sajūga slīdēšanu?
Varbūt, tomēr, labāk ieliet parastu moču eļļu, kurai ir JASO MA2?

Vajag zināt steidzami, laiks spiež

Offline

Coool
21. Sep 2012, 15:50#292

Kopš: 14. May 2009

Ziņojumi: 2858

Braucu ar: Deltām


21 Sep 2012, 15:37:05 soulfreak rakstīja:
Steidzami vajag risinājumu, jo pēc 20 minūtēm jābrauc
Vai Yamaha YZ125 kārbā var gāzt REPSOL Transmisiones 2T 10W30 eļļu - Eļļa
Vai tur nebūs problēmas ar sajūga slīdēšanu?
Varbūt, tomēr, labāk ieliet parastu moču eļļu, kurai ir JASO MA2?

Vajag zināt steidzami, laiks spiež


JASO MA2 lej

-----------------
fotolapa.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit

Offline

spider
22. Sep 2012, 10:21#293

Kopš: 02. Jul 2008

No: Jelgava

Ziņojumi: 1150

Braucu ar: Visu ko


20 Aug 2012, 23:18:49 diversantss rakstīja:
Jautājums Nierei kā eļļošanas speciālistam!
Pavasarī salūza spidometra trosīte... nopirku pie Serģa ''podjobku'', nesen atkal gals nolūza...tā kā pa bie ži...biju bāzis vecajā apvalkā trosīti kurā bija smērviela. Vai troses vajag ar ko smērēt ,vai labāk bez smērvielas-putekļus nevāc?


Ne vienmēr. Jāskatās kāda tipa troses, ja parastās, tad jā, tās ir laiku pa laikam jāsaeļļo, ja troses ir ar apvalka teflona pārklājumu, tad eļļošana nāk tikai par sliktu.

-----------------
rcunlimited@inbox.lv RC Unlimited motobraukšanas skola, automobīļu dzinēji, auto rezerves daļas

Offline

Buba
06. Oct 2012, 11:47#294

Kopš: 05. Oct 2011

No: Ikšķile

Ziņojumi: 86

Braucu ar: KTM 1190

Kad ir jāmaina eļļa? Tagad rudenī vai arī pavasarī?

Offline

soulfreak
06. Oct 2012, 12:45#295

Kopš: 29. Jan 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 4509

Braucu ar: ciskudrilli

Kādu eļļu liet pie bendžuka Yamahas divtakterim? Domāju, eļļu, ko var nopirkt tankštellēs nevis specializētos moto veikalos. Ir liela atšķirība, ja pielej eļļu, kas paredzēta čuguna čaulai? Zinu, ka nikasila eļļa nav pieļaujama pie čuguna.

Offline

soulfreak
06. Oct 2012, 12:46#296

Kopš: 29. Jan 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 4509

Braucu ar: ciskudrilli


06 Oct 2012, 11:47:13 Buba rakstīja:
Kad ir jāmaina eļļa? Tagad rudenī vai arī pavasarī?


Niere šito reizi mēnesī atkārto - rudenī jāmaina!

Offline

ursus
06. Oct 2012, 13:04#297

Kopš: 22. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1140

Braucu ar: JAWA 634,JAWA 638,NC750XD

Pirmoreizi lasu ka 2T ir nikasila un čuguna paredzētam,un ka čuguns ir tas kaprīzais.
Gan jau Niere izskaidros.

Personīgi es priekš -čuguna- (???) ņemu auto22.lv
pa 2,-ls/litrā(Luxxoil). Strādā gan motorzāģis(Partners mazais),gan JAWA. Otrs jawa.lv veicī ir 5,-ls/1 litrs Motul. un arī sintētika no Motul pieejama. Pirms Luxxoil lietoju gan Repsol(ap 5,-ls),gan ELF(netīšām nopirku iekš RIMI ,vairs nav 2litri bija pa 2.50ls !!!),gan Shell(ap 5,-ls) ... personīgi likās ka priekš JAWA viss viens

visas bija 1/2 sintētikas.

P.S. Ko Niere varētu teikt par šim eļļām,izņemot tas ka lētas? gan 2T gan 4T ?

http://auto22.lv/?sub=21&c=catalog&id=33

[ Šo ziņu laboja ursus, 06 Oct 2012, 13:13:23 ]



-----------------
JAWA

Offline

ABU
06. Oct 2012, 13:39#298

Kopš: 25. Dec 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1502

Braucu ar: ZRX1200S

Jā tiešām, ko teiktu Niere
Man arī vienreiz šitādu piedāvāja
http://luxe-oil.com/catalog/item/339
Cik saprotu ražo Krievijā...

-----------------
Benzīns asinīs neizgaro:)

Offline

kadrs
06. Oct 2012, 13:40#299

Kopš: 15. Apr 2012

Ziņojumi: 75

Braucu ar: Leutner


06 Oct 2012, 12:46:29 soulfreak rakstīja:

06 Oct 2012, 11:47:13 Buba rakstīja:
Kad ir jāmaina eļļa? Tagad rudenī vai arī pavasarī?


Niere šito reizi mēnesī atkārto - rudenī jāmaina!

Varat kārtējam "gurķim" pateikt kapēc tieši rudenī?

Offline

Niere
06. Oct 2012, 16:07#300

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


06 Oct 2012, 12:45:18 soulfreak rakstīja:
Kādu eļļu liet pie bendžuka Yamahas divtakterim? Domāju, eļļu, ko var nopirkt tankštellēs nevis specializētos moto veikalos. Ir liela atšķirība, ja pielej eļļu, kas paredzēta čuguna čaulai? Zinu, ka nikasila eļļa nav pieļaujama pie čuguna.


Hmmm…
Negribu teikt, ka esmu baigi dziļi iekodies 2-taktu eļļu tēmā. Iemesls – ekoloģijas normu dēļ mūsu platuma grādos izmirstoša suga.

Īsti neesmu dzirdējis nopietnus argumentus, ka Nikasil® un čuguna cilindriem būtu būtiskas atšķirīgas prasības eļļošanā.
Kā zināms, Nikasil ir niķeļa un silīcijkarbīda ļoti plāns pārklājums pārsvarā sacīkšu vai līdzīgā režīmā izmantotiem motoriem un/vai tādiem, kam katrs ietaupīts svara kg nozīmīgs. Nikasil piemīt būtiski labākas frikcijas (berzes) samazināšanas un siltumvadīšanas spējas. Turklāt, pateicoties samazinātai frikcijai, darba temperatūra vienādos apstākļos ir zemāka kā tradicionālajiem cilindriem.

Attiecīgi vienīgais, ko šeit varu iedomāties, ka čuguna cilindrā izmantotai 2-taktu eļļai jānotur augstāka temperatūra. Taču augstvērtīga krosa moča eļļa jau pašā pamatā rēķināta uz galējām/mainīgām slodzēm un maksimālu temperatūru, neatkarīgi no motora konstrukcijas. Saprotams, ka šādā gadījumā visefektīvākā būs tieši sintētiska eļļas bāze.

Diemžēl 2-takteru izmiršanas dēļ vairs netiek pilnveidotas klasifikācijas un apstiprinājumi 2-taktu eļļām. Tādēļ no specenes var uzzināt tikai pamatrādītājus. Līdz ar to lielā mērā nākas paļauties uz empīriskām „testu” metodēm, jo neesmu manījis svaigus produktu salīdzinājumus ar padziļinātām laboratorijas pārbaužu metodēm.

Tā kā Tu neesi pagaidām baigais sportists un no mocika neizgriez visu resursu, ārpus vasaras sezonas karstākajām dienām var sevišķi nesatraukties par eļļošanu. Domāju (mans pieņēmums), ka Tev derēs absolūti lielākā daļa sintētisku 2-taktu eļļu un droši vien pat daļēja sintētika pavilks. Ja mauksi arī zem 0C, tad gan atkal ietaicama sintētika. Turklāt jau jāiedziļinās, vai nav jāskatās kādas 2-taktu sniega moča eļļas virzienā. Zemā temperatūrā, ja krosinieka motors neuzkarst līdz normālai darba temperatūrai, atkal var rasties visādas izplūdes aizaugšanas, eļļas/degvielas sajaukšanās probzas utml.
Vislabāk šo būtu jautāt džekiem, kam rokas eļļā līdz elkoņiem un kuri vismaz ievērtējuši dažādu eļļu atstātā uzdeguma daudzumu un cik noturīgs tas uz virsmām.

Ā, vēl jāpiemin tāda štelle, ka Nikosil ir ārkārtīgi jūtīgs pret sēru. Primāri, protams, runa par sēru saturošu degvielu. Mūsdienās tā vairs nav būtiska problēma, jo eironormas sēru gandrīz izspiedušās no EN228 specenes.
Tomēr tiem, kas iepērk no „slavikiem” garāžās, būtu jāuzmanās. Krievijā un Baltkrievijā normas ir pielaidīgākas.
Arī eļļā vecās paaudzes virsmu aizsardzības piedevas, piemēram, cinka dialkilditiofosfāts ZDDP satur sēru kā molekulu saistošu atomu.



Taču katrs gadījums noteikti ir individuāli vērtējams un vienīgi lietotās eļļas analīze var pateikt, kas notiek ar Nikosil un motoru kopumā. Protams, teiktais attiecas uz 4-takteriem, jo 2-takterim nav ko analizēt - eļļa tiek sadedzināta.

Vēl - ziemā, visefektīvāk darbosies esteru bāzes 2-taktu eļļa, jo šīs bāzes molekula ir nestabilāka par tradicionālajām PAO vai „hydrocrack” sintētiskām bāzēm. Tātad esteri vieglāk veido „pareizu” degmaisījumu.

Laikam aizmuldējos jau garām tēmai….

Un atgādinu – 2-taktenes nav mana stihija, par eļļas izvēli jautā „Egoniem”

[ Šo ziņu laboja Niere, 06 Oct 2012, 16:08:40 ]

Offline