Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
18 Apr 2015, 18:40:19 Bagars rakstīja:
Ielēju kaplī šito izstrādājumu. Tagad rekluse gan velk, gan slīd
kas par %$#^&* ???
jā, dīvaini.
bet vai Tev OEM rekomendācija prasa API SN?
Jautājums nesaistīti ar Tavu problēmu. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
18 Apr 2015, 18:46:39 gynts rakstīja:
vienīgais ko vēlējos jautāt ko tā eļļa tik mellna paliek arī citas iepriekš .. hvz
tas nozīmē tikai to, ka eļļā tiek sadegšanas produkti. un tas, ka eļļa no tiem klūst tumša, ir tas, kā tam jānotiek. ja eļļa tādos apstākļos arvien būtu dzidra, nozīmētu, ka dispersantu/deterģentu piedevas (šķīdinošas/mazgājošas) ar uzdevumu netiek galā un visi sūdi paliek uz motora iekšējām virsmām. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| nav jau tā, ka nebūtu piemērots, bet dīvaini, ka datu lapā minēts "ja ražotājs paredzējis SN + MA".
gandrīz sanāk, ka tikai motoriem ar katalizatoru un arī tikai daļai no tiem. | Offline | | |
|
zet | | Kopš: 07. Mar 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 863
Braucu ar: 525exc autobusu
| Vienkarši viņi nemāk taisīt SN+MA. Bet viņiem arī ļoti gribas būt lieliem puikām. | Offline | | |
maris77 | | Kopš: 27. May 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 111
Braucu ar: Kawasaki KX250F
| Uz kadas bāzes nez ir:
Repsol Moto Racing 4T 10W50
Repsol Moto Off-road 4T 10W40
Kā vispār var atrast konkrētai eļļai uz kādas bāzes tā ir taisīta? Ražotāji jau itkā atklātā tekstā neraksta vai es vienkārši nemāku atrast?
Un nedaudz kutelīgs jautājums - ja augtsākminētās būtu jāsalīdzina ar
Statoil RacingWay MC 15W-40
Kuru labāk?
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
28 Apr 2015, 18:12:44 maris77 rakstīja:
Uz kadas bāzes nez ir:
Repsol Moto Racing 4T 10W50
Repsol Moto Off-road 4T 10W40
Kā vispār var atrast konkrētai eļļai uz kādas bāzes tā ir taisīta? Ražotāji jau itkā atklātā tekstā neraksta vai es vienkārši nemāku atrast?
Kā var konstatēt pamateļļu:
jā, tas dažkārt ir sarežģīti. bet ir pazīmes gan tehniskajās, gan drošības datu lapās. bet var jautāt ražotājam. vietējie dīleri bieži paši nezina ko tirgo.
Par eļļām:
Abas Repsol eļļas ir uz GroupIII bāzes. Tas, protams, nenozīmē, ka tādas nevar izmantot sportam. Taču nav arī tā kā raksta ražotājs, ka eļļa ir pati, pati un piemērota jebkādiem apstākļiem. Primārais GroupIII trūkums, salīdzinājumā ar tīriem esteriem un PAO, ir termālā stabilitāte. Arī gaistamības un zemo temperatūru īpašību ziņā GroupIII atpaliek.
GroupIII var izmantot arī sacīkšu eļļu ražošanā, taču tad jāizmanto šīs grupas augšējais kvalitātes gals (katrā grupā ir daudz dažādas pamateļļas ar gana būtiski atšķirīgiem parametriem).
Es teiktu tā, ka GroupIII tīram sacīkšu pielietojumam ieteicams komplektā ar lietotās eļļas analīzi. nereklamēju šo pakalpojumu, taču nav cita veida kā noskaidrot produkta atbilstību.
Un nedaudz kutelīgs jautājums - ja augstākminētās būtu jāsalīdzina ar Statoil RacingWay MC 15W-40
Kuru labāk?
kas gan tur kutelīgs?
visi produkti atbilst API SJ, tātad satur vienādu daudzumu ZDDP (1200ppm). tas par virsmu aizsardzības tehnoloģijas izvēli un piedevu daudzumu.
neliela priekšrocība 10W-## viskozitātes klasei ir, startējot aukstu motoru temperatūrā zem 0C. Ielas braucējiem tas var būt arguments.
Tomēr, ja ievērtē Repsol eļļu sastingšanas punktus (-24; -30; -33C), tie izskatās visnotaļ augsti (slikti). īpaši izteikti tas ir off-road versijai - tikai -24C. tas liek domāt par ne visai augstas kalases GroupIII izmantošanu.
būtiskāka problēma GroupIII izmantošanai ir tas, ka nepieciešams pievienot visai daudz viskozitātes modifikatoru, lai panāktu 10W-40 vai 10W-50 klasi. Līdz ar to jau zināmais šī tipa un viskozitātes klašu eļļu viskozitātes zudums karstajā galā.
Abu repsol produktu datu lapās norādīti arī bīdes stabilitātes parametri (Shear stability Bosch). zīmīgi, ka ražotājs nemaz neslēpj, ka viņu produkti pēc šī testa zaudē viskozitātes karsto galu par vienu klasi (SAE J300 standarts). proti, 10W-40 pārvēršas par 10W-30 un 10W-50 par 10W-40.
ja ielas moči ar to vēl kaut kā sadzīvo (ja nav kontaminācijas), tad sacīkšu pielietojumā viskozitātes stabilitāte ir viens no primāriem, ja ne primārais, parametrs. turklāt runa ne tikai par neatgriezenisku viskozitātes zudumu, bet arī atgriezenisko, par kuru parasti runā maz.
Savukārt RacingWay MC ir veidots tā, lai nebūtu jāizmanto viskozitātes modifikators un eļļa ir nemainīgi stabila jebkuros apgriezienos un slodzēs. Līdz ar to gan par vienu klasi upurēta eļļas plūstamība zemā temperatūrā. taču, kā var atrast datu lapā, neskatoties uz 15W-##, sastingšanas punkts ir zemāks (labi) kā Repsol, proti -36C.
GroupIII es gan neieteiktu motoriem, kuri tiek ilgstoši karsēti stipri virs 100C. tad gan noteikti jāskatās uz pašiem, pašiem griestiem ar 100% esteri, PAO vai abu kombināciju.
piezīme: liela daļa tā saucamo esteru eļļu patiesībā ir minerāleļļa + esters (kruta daļēja sintētika). tā ir jauna tendence un tā ir ok, ja ražotājs neslēpj šo faktu.
visbeidzot - neba tādēļ, ka čoms to RacingWay tirgo, bet patiešām objektīvi es pats nedomājot izvēlētos RacingWay MC, pat ja tā cena būtu tāda pati kā Repsol.
Patiesībā ar to pašu RacingWay MC 15W-40 pats vienmēr esmu rullējis un arvien rullēju. esmu izmantojis gan iekš pilnīgi jauna ZX12R, gan 4T šperiņa ar gaisa dzesi. taču arī tas nebūtu rādītājs, jo maniem dzelžiem nav bijušas sacīkšu prasības.
vārdu sakot - neatkarīgi ko ieliesi, iesaku izveikt analīzi.
ja kas, esmu to pasākumu atkal izkarojis par praktiski veco ciparu 30Eur ieskaitot PVN (bija 20Ls). salīdzinājumam - Mobil dīleris lietotas eļļas analīzi piedāvā par 100Eur. | Offline | | |
maris77 | | Kopš: 27. May 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 111
Braucu ar: Kawasaki KX250F
| Paldies, ja palikšu pie lētā gala, tad domāju arī palikšu pie Statoil RacingWay MC 15W-40. Par analizēm vēl padomāšu.
Bet nu par tēmu "skatītie uz esteriem vai PAO". Kaut kā isti nevedas man atrast kaut kadu labu vidusceļu price-performance ziņā. Pieņemot ka ja pa dārgo, tad ņemtu to pashu Motul 300V, bet kas ielien zem motul cenas, bet butu tik pat labs? Baigi jau skaisti būtu sarakstiņs ar ester bāzētām/piejauktām eļām (konkrētiem modeļiem) un LV tirgotāju cenām un īsu novērtējumu.
Anyway, vai ir kas bilstams par:
IPONE KATANA OFF ROAD 10w40
http://ipone.fr/wp-content/uploads/FICHE-OFF-RO...KATANA-EN-BD.pdf
dabūnama pa 11 EUR litrā?
Ja vienkāršāk, kaut vai salīdzinot ar to pašu Motul 300V.
Atradu diskusijā pāris labas analīzes, bet abas močiem ar atdalīto eļļu sajūgam. Pagaidām liekas labs variants, tik nezin cik daudz tur to esteru.
| Offline | | |
Roliss | | Kopš: 05. Jun 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 157
Braucu ar: FZ6S
| Kādu eļļu vajadzētu liet ķīniešu ATV motorā ar šādu sajūgu?
| Offline | | |
marcis | | Kopš: 23. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 2652
Braucu ar: S1000XR, RS50
|
04 Mar 2015, 11:23:14 piter rakstīja:
04 Mar 2015, 11:17:32 Niere rakstīja:
gs-iem, cik zinu, optimātā viskozitātes rekomendācija ir 15W-50 vai 10W-50. 20W-50 jau tuvu 0C būs par viskozu aukstam staram.
nu pēc grāmatas pienākas 20-W50.. un minerālā.. tas it kā būtu skaidrs.. agrāk lietoju Motul 3000 20-W50, mmotors gāja kā pulkstentiņš..
par to Xado jautājums ir tāds, kas ar tām specifikācijām.. kas skaitās aukstākas klases? tas Motuls vai Xado, abi ar 20W50???
Ja, manam vecajam K....R ari manuali bija mineets 10W-40 "mineral oil"...
Niere, wtf?! Kada vel minerala ella???
----------------- būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.
| Offline | | |
Sliktais | | Kopš: 07. May 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 4685
Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i
|
07 May 2015, 09:26:18 marcis rakstīja:
04 Mar 2015, 11:23:14 piter rakstīja:
04 Mar 2015, 11:17:32 Niere rakstīja:
gs-iem, cik zinu, optimātā viskozitātes rekomendācija ir 15W-50 vai 10W-50. 20W-50 jau tuvu 0C būs par viskozu aukstam staram.
nu pēc grāmatas pienākas 20-W50.. un minerālā.. tas it kā būtu skaidrs.. agrāk lietoju Motul 3000 20-W50, mmotors gāja kā pulkstentiņš..
par to Xado jautājums ir tāds, kas ar tām specifikācijām.. kas skaitās aukstākas klases? tas Motuls vai Xado, abi ar 20W50???
Ja, manam vecajam K....R ari manuali bija mineets 10W-40 "mineral oil"...
Niere, wtf?! Kada vel minerala ella???
Cik reizes var atkārtot, manuālī norādītas monimālās prasības, labāku eļļu liet nav aizliegts.
P.S. Gan iepriekšējam K1200R, gan tagadējam R1200GSA leju IV grupas sintētiku. Eļļa nepazūd (atšķirībā no minerālenes), viss srtādā Ok.
-----------------
GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart | Offline | | |
JJB | | Kopš: 31. Jul 2013
No: Ventspils
Ziņojumi: 8
Braucu ar: ČZ 125 '91,IŽ Jupiter4 '84 pa retam
| Honda piedziņas dzinējam GX270 iekšā ir (HONDA 4 STROKE OIL 10W-30 API SJ), kādu ieteiksiet alternatīvu?
Pateicos par atbildēm. | Offline | | |
Ex | | Kopš: 14. Jun 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 471
Braucu ar: BMW F800GS, KTM 300 EXC
| Nu tad tā, lēnām tuvojās laiks eļļu mainīt. Kā zināms doties pie mīļā dīlera kurš tirgo Castoroli (ar diezgan kritiskām lietotāju atsauksmēm) par ~ 22 eur +PVN/ litrā nav prāta darbs.
Manuālis paģēr 15W50 sintētiku (Protams oriģinālo BMW )
Izskatītas tiek vietējās alternatīvas:
1. Motul 300V 4T FL 15W50 - labākā, padārga, bet vienalga lētāka par dīlera opciju
2. Motorex Eļļa Formula 4T 15W/50
3. Mobil 1 Racing 4T 15W-50
Kādas atsauksmes par šīm eļļām un kādi ieteikumi?
Nu jā, mopēds BMW F800GS
Interesanti vai citas specifikācijas (labākas) eļļu arī var liet?
Iet runa par Motul 7100 10w60 | Offline | | |
andrejins | | Kopš: 21. Sep 2012
No: Rīga
Ziņojumi: 1529
Braucu ar: BMW F650 Strada
|
21 May 2015, 13:59:02 Ex rakstīja:
Nu tad tā, lēnām tuvojās laiks eļļu mainīt. Kā zināms doties pie mīļā dīlera kurš tirgo Castoroli (ar diezgan kritiskām lietotāju atsauksmēm) par ~ 22 eur +PVN/ litrā nav prāta darbs.
Manuālis paģēr 15W50 sintētiku (Protams oriģinālo BMW )
Izskatītas tiek vietējās alternatīvas:
1. Motul 300V 4T FL 15W50 - labākā, padārga, bet vienalga lētāka par dīlera opciju
2. Motorex Eļļa Formula 4T 15W/50
3. Mobil 1 Racing 4T 15W-50
Kādas atsauksmes par šīm eļļām un kādi ieteikumi?
Nu jā, mopēds BMW F800GS
Interesanti vai citas specifikācijas (labākas) eļļu arī var liet?
Iet runa par Motul 7100 10w60
Savam 650 leju ELF pussintētiku (10w40) kā ikdienas braucējam ir gerai. Šogad būs jāiedod Nierem uz analīzi lai pastāsta kā izskatās šī eļļa un motora saderība, bet līmenis nezūd (kopš karteris sametināts), motors rūc tik patīkami, cik vienpodnieks var rūkt un arī sajūgs klausa un nemēģina slīdēt, lai gan atsperes un diski ir tuvu servisa slieksnim un ar motuli slīdēja jau
----------------- Purkšķinu ar vienpodnieku...
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
21 May 2015, 13:59:02 Ex rakstīja:
Interesanti vai citas specifikācijas (labākas) eļļu arī var liet?
Iet runa par Motul 7100 10w60
Ko saproti ar 'citas-labākas' specifikācijas eļļu?
ja viskozitātes klasi, tad 10W-60 nekādā gadījumā nav kaut kas "labāks".
un kas Tavam 800niekam rakstīts manuālī? | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
21 May 2015, 15:28:13 andrejins rakstīja:
[...]
Savam 650 leju ELF pussintētiku (10w40) kā ikdienas braucējam ir gerai. Šogad būs jāiedod Nierem uz analīzi [...]
ļoti labi, jo neviena ELF eļļa nav testēta. | Offline | | |
freerider | | Kopš: 07. Dec 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 279
Braucu ar: BMW boxer
| Šodien diviem GS(LC)tika iegādāta Motul 7100 4T 5W-40, jo ar Castrol pa lielam viss ir skaidrs....
Paldies arī viedajam, Niere par konsultāciju un ieteikumiem!!! Starp citu BMW Motorrad oriģinālajā iepakojumā vairs nav tas kas bija agrāk-Viela pārdomām, kungi.
Uz Motul kannas rasktīts -100% esters, iesaka lietot BMW, APRILIA, MOTO GUZZI, GAS GAS
Reduktoram tika iegādāts Motul GEAR 300 75W-90
[IMG]null[/IMG]
[ Šo ziņu laboja freerider, 21 May 2015, 17:03:14 ]
----------------- Auto/moto izsekošanas iekērtas.
---------------------------------
Dzīvē uzvar tikai tas, kas muļķis. Citi redz pārlieku daudz šķēršļu un zaudē drosmi jau pirms sākšanas /Remarks/ | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Freerider,
hei, vecais, nebliez iekšā nepārbaudītu informāciju par 100% esteri!
Tev tur rakstīts 100% sintētika un citā fontā/rindā 'ester', kas nav tas pats, kas "100% ester". Citi raksta 100% sintētika 'with ester'.
Kā jau Tev rakstīju, 7100tais visdrīzāk tomēr ir GroupIII hidrokreks + esters kā piedeva. To apstiprina arī Motul 7100 drošības datu lapa (MSDS).
Par šo problēmu es izvērsu diskursu šādā pašā sadāļā pirms kādā gada (sarakste ar galveno motulistu, kurš īsti nezina atbildi)
Tas viss nenozīmē, ka 7100tā ir nekam nederīga, bet runa par klientu maldināšanu. Tev nosūtīju pavisam svaigu MSDS, kur arvien nekas nav mainījies:
kā teicu, drošības datu lapa ir nesalīdzināmi stingrāks papīrs par etiķeti.
Turklāt Nr.1: kā zināms, 7100tajam ir ļoti nestabila viskozitāte (bīdes stabilitāte) karstajā galā, kas parasti ir netieša norāde uz GroupIII hidrokreka pamateļļu.
Turklāt Nr.2: nav arī atbildēts jautājums par 7100tajā izmantoto molibdēnu, par kuru neviens neko tā arī nevar paskaidrot jaunāko BMW motoru kontekstā (diskurss)
17 May 2015, 21:36:08 Niere rakstīja:
jautājums motorradu dīdītājiem:
kādēļ jaunajiem 1200GS-iem kopš 2014tā eļļu rekomendācijās parādās kaut kāds dīvains teikums par molibdēna piedevām?:
(manuāļi
īsti nevaru ierubīties, runa par piedevām, kuras klients pats uz traku galvu varētu piegāzt, vai arī runa par motoreļļās, tostarp arī dažās moto eļļās, izmantotu molibdēnu.
kas tas par pārklājumu, kas var ķīmiski reaģēt?
izskatās pēc Castrol lobija, taču neņemt vērā arī nevar. kādam nav idejas? netā uz ātro neko nesagūglēju, taču forumos pamanīju, ka daži jaunu motorradu īpašnieki tiešām gāž klāt visādas LiquiMoly molibdēna u.c. piedevas.
17 May 2015, 22:22:58 Niere rakstīja:
lai ilustratīvi paskaidrotu iepriekš rakstīto, te par dažādās eļļās izmantoto molibēnu:
kā redzams, pārsvarā gadījumu moto eļļās to neizmanto, jo molibdēns var nepatikt sajūgam.
bilde gan nav pati svaigākā un eļļu formulējumi arī visdrīzāk mainījušies, taču pēc esošā sanāk, ka, piemēram, Motul 300V un 7100tais (analīžu atskaite zemāk) jaunajiem GS-iem neder, kam negribētos ticēt.
[ Šo ziņu laboja Niere, 21 May 2015, 18:26:34 ] | Offline | | |
semigall | | Kopš: 21. Apr 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 510
Braucu ar: Husky
| analizes uzrāda paaugstinātu Al, no kā izriet, ka ir jāskatās ir gultņi respektīvi to kondīcija
Silicone piemaisījums nonāk caur gaisa ieplūdes sistēmu ar putekļiem,nosēdumiem
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
23 May 2015, 20:04:08 Sturetajs rakstīja:
Niere zāles pļāvējam drīkst liet šo te ?
Valvoline DuraBlend FE SAE 5W-30
ja rekomendācijā prasīts vienkārši SAE30, tad izlīdzēties var. bet ideāli nebūs, jo tai eļļai ACEA A1/B1 + A5/B5. proti, degvielu taupoša eļļa, bet dziļāk skaidrojumos nebraukšu.
tā saprotu, ka runa par 4T pļāvēju, kas nav tračiņš. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
23 May 2015, 21:19:31 semigall rakstīja:
analizes uzrāda paaugstinātu Al, no kā izriet, ka ir jāskatās ir gultņi respektīvi to kondīcija
Silicone piemaisījums nonāk caur gaisa ieplūdes sistēmu ar putekļiem,nosēdumiem
jā, alumīnijs var būt arī no gultņiem, taču tad jābūt vēl arī citu metālu komplektam. visbiežākais iemesls paaugstinātam alumīnijam ir virzuļa vadrivirsmas dilums. netieši uz to norāda arī neliels daudzums hroma daudzums, kurš visdrīzāk nāk no gredzeniem.
tā kā konkrētajās atskaitēs svins un varš ir minimāli, zīmējas, ka kloķenes slīdes gultņi nav cietuši.
Dzelzs varētu būt mazāks, bet nav katastrofa. tātad kārba, vārpstas, cilindra siena nav nesamērīgi dilusi šajā eļļas nomaiņas posmā.
un kopumā tas viss zīmējās tieši uz viskozitātes būtisku kritumu (no ##W-40 uz ##W-30, tuvojoties jau ##W-20 robežai). Silīcijs (silīcija dioksīds - smiltis/putekļi) tur ir tikai sekundārs nodiluma iemesls, tāpat kā pavisam neliela degvielas kontaminācija (piesārņojums).
vārdu sakot, tas, ko jau daudzkārt esmu rakstījis moču un eļļas bīdes stabilitātes kontekstā (viskozitātes noturība karstajā galā) -
ja eļļa zaudē savu sākotnējo viskozitātes klasi, tas pats par sevi rada problēmas tikai ļoti slogotiem moto. bet atliek pie šādas 'izšķīdušas' eļļas pievienoties vēl kādam riska faktoram, kā viss rezultējas nodilumā.
nekāds izbrīns, ja šī parādība notiek ar širpotreba eļļām, kādēļ laboratorijas pazeminājušas pieļaujamās robežas. bet produkts, kurš tiek pozicionēts kā 'labākais', nedrīkst sirgt ar šo slimību tik izteiktā formā.
ir gan bijuši izņēmumi, kur ar līdz 0W-20 nodiļušu viskozitāti virsmas bija cietušas minimāli, nesaktoties uz visai agresīvu braukšanas stilu.
cik atceros, tad konkrētajā gadījumā CBR1000RR īpašnieks nebija nekāds agresīvais braucējs.
un vēl - uzrādītais nodilums ir tikai 2 un 4Kkm nomaiņā. tas nozīmē, ka rezultāti jāekstrapolē vismaz uz 6000Kkm.
jā, piemirsu, ar sarkanu būtu jābūt atzīmētām viskozitātem @100C abos paraugos.
Nu, tas tā, runājot par jau zināmām lietām.
Kaut kā būtu vienreiz par to jāuzraksta raksts, bet parasti atrodas kas aktuālāks darāms.
edit:
Silīcija 'dzeltenā' robeža ir 15ppm, 'sarkanā' 30ppm. tātad 14 un 16ppm nav uzskatāms par būtiski paaugsinātu līmeni un pilnīgi notiekti nav primārais Al nodiluma iemesls.
editNr2:
elementu izcelsmi
ievērtē šajā flash datnē. tur jāvirza kursors pāri nepieciešajam mērījumam.
apkopoju tajā būtiskāko par dažādām sistēmām, ne tikai motoreļļām.[ Šo ziņu laboja Niere, 23 May 2015, 22:46:28 ] | Offline | | |
|
|