Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
gynts
18. Apr 2015, 17:57#2768

Kopš: 27. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 460

Braucu ar: yamaha xjr1200:

Salēju 15w40 4t no statoil un nieres pirmās sajūtas biški grūtāk griežas starters PIE +2 +5 bet ļoti klusi strādā karalaika dzinējs 85 g. sajūga problēmas nekādas ,kā jau minēju agrāk aķis mironis atmetās momentāli pie +1 +5 gr ,a tā zaibiss rtedzēs kas būs lielās temperatūrās

[ Šo ziņu laboja gynts, 18 Apr 2015, 18:00:11 ]

Offline

Niere
18. Apr 2015, 18:04#2769

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

gynts,
nu, kā jau aprakstīju - tas produkts ir nedaudz 'nogriezts' temperatūrai ap 0C, taču par labu 'karstā' gala viskozitātes stabilitātei.
sajūga problēmām, protams, tur nav jābūt.

Offline

gynts
18. Apr 2015, 18:46#2770

Kopš: 27. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 460

Braucu ar: yamaha xjr1200:


18 Apr 2015, 18:04:06 Niere rakstīja:
gynts,
nu, kā jau aprakstīju - tas produkts ir nedaudz 'nogriezts' temperatūrai ap 0C, taču par labu 'karstā' gala viskozitātes stabilitātei.
sajūga problēmām, protams, tur nav jābūt.
vienīgais ko vēlējos jautāt ko tā eļļa tik mellna paliek arī citas iepriekš .. hvz

Offline

Niere
18. Apr 2015, 19:27#2771

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


18 Apr 2015, 18:40:19 Bagars rakstīja:
Ielēju kaplī šito izstrādājumu. Tagad rekluse gan velk, gan slīd
kas par %$#^&* ???

jā, dīvaini.
bet vai Tev OEM rekomendācija prasa API SN?
Jautājums nesaistīti ar Tavu problēmu.

Offline

Niere
18. Apr 2015, 19:31#2772

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


18 Apr 2015, 18:46:39 gynts rakstīja:
vienīgais ko vēlējos jautāt ko tā eļļa tik mellna paliek arī citas iepriekš .. hvz

tas nozīmē tikai to, ka eļļā tiek sadegšanas produkti. un tas, ka eļļa no tiem klūst tumša, ir tas, kā tam jānotiek. ja eļļa tādos apstākļos arvien būtu dzidra, nozīmētu, ka dispersantu/deterģentu piedevas (šķīdinošas/mazgājošas) ar uzdevumu netiek galā un visi sūdi paliek uz motora iekšējām virsmām.

Offline

Niere
18. Apr 2015, 20:42#2773

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

nav jau tā, ka nebūtu piemērots, bet dīvaini, ka datu lapā minēts "ja ražotājs paredzējis SN + MA".
gandrīz sanāk, ka tikai motoriem ar katalizatoru un arī tikai daļai no tiem.

Offline

zet
18. Apr 2015, 21:17#2774

Kopš: 07. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 863

Braucu ar: 525exc autobusu

Vienkarši viņi nemāk taisīt SN+MA. Bet viņiem arī ļoti gribas būt lieliem puikām.

Offline

maris77
28. Apr 2015, 18:12#2775

Kopš: 27. May 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 111

Braucu ar: Kawasaki KX250F

Uz kadas bāzes nez ir:
Repsol Moto Racing 4T 10W50
Repsol Moto Off-road 4T 10W40

Kā vispār var atrast konkrētai eļļai uz kādas bāzes tā ir taisīta? Ražotāji jau itkā atklātā tekstā neraksta vai es vienkārši nemāku atrast?

Un nedaudz kutelīgs jautājums - ja augtsākminētās būtu jāsalīdzina ar

Statoil RacingWay MC 15W-40

Kuru labāk?

Offline

Niere
28. Apr 2015, 20:27#2776

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


28 Apr 2015, 18:12:44 maris77 rakstīja:
Uz kadas bāzes nez ir:
Repsol Moto Racing 4T 10W50
Repsol Moto Off-road 4T 10W40
Kā vispār var atrast konkrētai eļļai uz kādas bāzes tā ir taisīta? Ražotāji jau itkā atklātā tekstā neraksta vai es vienkārši nemāku atrast?

Kā var konstatēt pamateļļu:
jā, tas dažkārt ir sarežģīti. bet ir pazīmes gan tehniskajās, gan drošības datu lapās. bet var jautāt ražotājam. vietējie dīleri bieži paši nezina ko tirgo.

Par eļļām:
Abas Repsol eļļas ir uz GroupIII bāzes. Tas, protams, nenozīmē, ka tādas nevar izmantot sportam. Taču nav arī tā kā raksta ražotājs, ka eļļa ir pati, pati un piemērota jebkādiem apstākļiem. Primārais GroupIII trūkums, salīdzinājumā ar tīriem esteriem un PAO, ir termālā stabilitāte. Arī gaistamības un zemo temperatūru īpašību ziņā GroupIII atpaliek.
GroupIII var izmantot arī sacīkšu eļļu ražošanā, taču tad jāizmanto šīs grupas augšējais kvalitātes gals (katrā grupā ir daudz dažādas pamateļļas ar gana būtiski atšķirīgiem parametriem).

Es teiktu tā, ka GroupIII tīram sacīkšu pielietojumam ieteicams komplektā ar lietotās eļļas analīzi. nereklamēju šo pakalpojumu, taču nav cita veida kā noskaidrot produkta atbilstību.

Un nedaudz kutelīgs jautājums - ja augstākminētās būtu jāsalīdzina ar Statoil RacingWay MC 15W-40
Kuru labāk?

kas gan tur kutelīgs?
visi produkti atbilst API SJ, tātad satur vienādu daudzumu ZDDP (1200ppm). tas par virsmu aizsardzības tehnoloģijas izvēli un piedevu daudzumu.
neliela priekšrocība 10W-## viskozitātes klasei ir, startējot aukstu motoru temperatūrā zem 0C. Ielas braucējiem tas var būt arguments.
Tomēr, ja ievērtē Repsol eļļu sastingšanas punktus (-24; -30; -33C), tie izskatās visnotaļ augsti (slikti). īpaši izteikti tas ir off-road versijai - tikai -24C. tas liek domāt par ne visai augstas kalases GroupIII izmantošanu.

būtiskāka problēma GroupIII izmantošanai ir tas, ka nepieciešams pievienot visai daudz viskozitātes modifikatoru, lai panāktu 10W-40 vai 10W-50 klasi. Līdz ar to jau zināmais šī tipa un viskozitātes klašu eļļu viskozitātes zudums karstajā galā.
Abu repsol produktu datu lapās norādīti arī bīdes stabilitātes parametri (Shear stability Bosch). zīmīgi, ka ražotājs nemaz neslēpj, ka viņu produkti pēc šī testa zaudē viskozitātes karsto galu par vienu klasi (SAE J300 standarts). proti, 10W-40 pārvēršas par 10W-30 un 10W-50 par 10W-40.
ja ielas moči ar to vēl kaut kā sadzīvo (ja nav kontaminācijas), tad sacīkšu pielietojumā viskozitātes stabilitāte ir viens no primāriem, ja ne primārais, parametrs. turklāt runa ne tikai par neatgriezenisku viskozitātes zudumu, bet arī atgriezenisko, par kuru parasti runā maz.

Savukārt RacingWay MC ir veidots tā, lai nebūtu jāizmanto viskozitātes modifikators un eļļa ir nemainīgi stabila jebkuros apgriezienos un slodzēs. Līdz ar to gan par vienu klasi upurēta eļļas plūstamība zemā temperatūrā. taču, kā var atrast datu lapā, neskatoties uz 15W-##, sastingšanas punkts ir zemāks (labi) kā Repsol, proti -36C.

GroupIII es gan neieteiktu motoriem, kuri tiek ilgstoši karsēti stipri virs 100C. tad gan noteikti jāskatās uz pašiem, pašiem griestiem ar 100% esteri, PAO vai abu kombināciju.
piezīme: liela daļa tā saucamo esteru eļļu patiesībā ir minerāleļļa + esters (kruta daļēja sintētika). tā ir jauna tendence un tā ir ok, ja ražotājs neslēpj šo faktu.

visbeidzot - neba tādēļ, ka čoms to RacingWay tirgo, bet patiešām objektīvi es pats nedomājot izvēlētos RacingWay MC, pat ja tā cena būtu tāda pati kā Repsol.
Patiesībā ar to pašu RacingWay MC 15W-40 pats vienmēr esmu rullējis un arvien rullēju. esmu izmantojis gan iekš pilnīgi jauna ZX12R, gan 4T šperiņa ar gaisa dzesi. taču arī tas nebūtu rādītājs, jo maniem dzelžiem nav bijušas sacīkšu prasības.

vārdu sakot - neatkarīgi ko ieliesi, iesaku izveikt analīzi.
ja kas, esmu to pasākumu atkal izkarojis par praktiski veco ciparu 30Eur ieskaitot PVN (bija 20Ls). salīdzinājumam - Mobil dīleris lietotas eļļas analīzi piedāvā par 100Eur.

Offline

maris77
30. Apr 2015, 15:10#2777

Kopš: 27. May 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 111

Braucu ar: Kawasaki KX250F

Paldies, ja palikšu pie lētā gala, tad domāju arī palikšu pie Statoil RacingWay MC 15W-40. Par analizēm vēl padomāšu.

Bet nu par tēmu "skatītie uz esteriem vai PAO". Kaut kā isti nevedas man atrast kaut kadu labu vidusceļu price-performance ziņā. Pieņemot ka ja pa dārgo, tad ņemtu to pashu Motul 300V, bet kas ielien zem motul cenas, bet butu tik pat labs? Baigi jau skaisti būtu sarakstiņs ar ester bāzētām/piejauktām eļām (konkrētiem modeļiem) un LV tirgotāju cenām un īsu novērtējumu.

Anyway, vai ir kas bilstams par:
IPONE KATANA OFF ROAD 10w40
http://ipone.fr/wp-content/uploads/FICHE-OFF-RO...KATANA-EN-BD.pdf
dabūnama pa 11 EUR litrā?

Ja vienkāršāk, kaut vai salīdzinot ar to pašu Motul 300V.

Atradu diskusijā pāris labas analīzes, bet abas močiem ar atdalīto eļļu sajūgam. Pagaidām liekas labs variants, tik nezin cik daudz tur to esteru.



Offline

Roliss
30. Apr 2015, 16:50#2778

Kopš: 05. Jun 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 157

Braucu ar: FZ6S

Kādu eļļu vajadzētu liet ķīniešu ATV motorā ar šādu sajūgu?


Offline

marcis
07. May 2015, 09:26#2779

Kopš: 23. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2652

Braucu ar: S1000XR, RS50


04 Mar 2015, 11:23:14 piter rakstīja:

04 Mar 2015, 11:17:32 Niere rakstīja:
gs-iem, cik zinu, optimātā viskozitātes rekomendācija ir 15W-50 vai 10W-50. 20W-50 jau tuvu 0C būs par viskozu aukstam staram.

nu pēc grāmatas pienākas 20-W50.. un minerālā.. tas it kā būtu skaidrs.. agrāk lietoju Motul 3000 20-W50, mmotors gāja kā pulkstentiņš..

par to Xado jautājums ir tāds, kas ar tām specifikācijām.. kas skaitās aukstākas klases? tas Motuls vai Xado, abi ar 20W50???


Ja, manam vecajam K....R ari manuali bija mineets 10W-40 "mineral oil"...
Niere, wtf?! Kada vel minerala ella???

-----------------
būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.

Offline

Sliktais
07. May 2015, 10:04#2780

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i


07 May 2015, 09:26:18 marcis rakstīja:

04 Mar 2015, 11:23:14 piter rakstīja:

04 Mar 2015, 11:17:32 Niere rakstīja:
gs-iem, cik zinu, optimātā viskozitātes rekomendācija ir 15W-50 vai 10W-50. 20W-50 jau tuvu 0C būs par viskozu aukstam staram.

nu pēc grāmatas pienākas 20-W50.. un minerālā.. tas it kā būtu skaidrs.. agrāk lietoju Motul 3000 20-W50, mmotors gāja kā pulkstentiņš..

par to Xado jautājums ir tāds, kas ar tām specifikācijām.. kas skaitās aukstākas klases? tas Motuls vai Xado, abi ar 20W50???


Ja, manam vecajam K....R ari manuali bija mineets 10W-40 "mineral oil"...
Niere, wtf?! Kada vel minerala ella???

Cik reizes var atkārtot, manuālī norādītas monimālās prasības, labāku eļļu liet nav aizliegts.
P.S. Gan iepriekšējam K1200R, gan tagadējam R1200GSA leju IV grupas sintētiku. Eļļa nepazūd (atšķirībā no minerālenes), viss srtādā Ok.

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

JJB
11. May 2015, 21:55#2781

Kopš: 31. Jul 2013

No: Ventspils

Ziņojumi: 8

Braucu ar: ČZ 125 '91,IŽ Jupiter4 '84 pa retam

Honda piedziņas dzinējam GX270 iekšā ir (HONDA 4 STROKE OIL 10W-30 API SJ), kādu ieteiksiet alternatīvu?

Pateicos par atbildēm.

Offline

Ex
21. May 2015, 13:59#2782

Kopš: 14. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 471

Braucu ar: BMW F800GS, KTM 300 EXC

Nu tad tā, lēnām tuvojās laiks eļļu mainīt. Kā zināms doties pie mīļā dīlera kurš tirgo Castoroli (ar diezgan kritiskām lietotāju atsauksmēm) par ~ 22 eur +PVN/ litrā nav prāta darbs.
Manuālis paģēr 15W50 sintētiku (Protams oriģinālo BMW )
Izskatītas tiek vietējās alternatīvas:
1. Motul 300V 4T FL 15W50 - labākā, padārga, bet vienalga lētāka par dīlera opciju
2. Motorex Eļļa Formula 4T 15W/50
3. Mobil 1 Racing 4T 15W-50

Kādas atsauksmes par šīm eļļām un kādi ieteikumi?
Nu jā, mopēds BMW F800GS

Interesanti vai citas specifikācijas (labākas) eļļu arī var liet?
Iet runa par Motul 7100 10w60

Offline

andrejins
21. May 2015, 15:28#2783

Kopš: 21. Sep 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 1529

Braucu ar: BMW F650 Strada


21 May 2015, 13:59:02 Ex rakstīja:
Nu tad tā, lēnām tuvojās laiks eļļu mainīt. Kā zināms doties pie mīļā dīlera kurš tirgo Castoroli (ar diezgan kritiskām lietotāju atsauksmēm) par ~ 22 eur +PVN/ litrā nav prāta darbs.
Manuālis paģēr 15W50 sintētiku (Protams oriģinālo BMW )
Izskatītas tiek vietējās alternatīvas:
1. Motul 300V 4T FL 15W50 - labākā, padārga, bet vienalga lētāka par dīlera opciju
2. Motorex Eļļa Formula 4T 15W/50
3. Mobil 1 Racing 4T 15W-50

Kādas atsauksmes par šīm eļļām un kādi ieteikumi?
Nu jā, mopēds BMW F800GS

Interesanti vai citas specifikācijas (labākas) eļļu arī var liet?
Iet runa par Motul 7100 10w60


Savam 650 leju ELF pussintētiku (10w40) kā ikdienas braucējam ir gerai. Šogad būs jāiedod Nierem uz analīzi lai pastāsta kā izskatās šī eļļa un motora saderība, bet līmenis nezūd (kopš karteris sametināts), motors rūc tik patīkami, cik vienpodnieks var rūkt un arī sajūgs klausa un nemēģina slīdēt, lai gan atsperes un diski ir tuvu servisa slieksnim un ar motuli slīdēja jau

-----------------
Purkšķinu ar vienpodnieku...

Offline

Niere
21. May 2015, 16:48#2784

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


21 May 2015, 13:59:02 Ex rakstīja:
Interesanti vai citas specifikācijas (labākas) eļļu arī var liet?
Iet runa par Motul 7100 10w60

Ko saproti ar 'citas-labākas' specifikācijas eļļu?
ja viskozitātes klasi, tad 10W-60 nekādā gadījumā nav kaut kas "labāks".
un kas Tavam 800niekam rakstīts manuālī?

Offline

Niere
21. May 2015, 16:50#2785

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


21 May 2015, 15:28:13 andrejins rakstīja:
[...]
Savam 650 leju ELF pussintētiku (10w40) kā ikdienas braucējam ir gerai. Šogad būs jāiedod Nierem uz analīzi [...]

ļoti labi, jo neviena ELF eļļa nav testēta.

Offline

freerider
21. May 2015, 17:02#2786

Kopš: 07. Dec 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 279

Braucu ar: BMW boxer

Šodien diviem GS(LC)tika iegādāta Motul 7100 4T 5W-40, jo ar Castrol pa lielam viss ir skaidrs....
Paldies arī viedajam, Niere par konsultāciju un ieteikumiem!!! Starp citu BMW Motorrad oriģinālajā iepakojumā vairs nav tas kas bija agrāk-Viela pārdomām, kungi.
Uz Motul kannas rasktīts -100% esters, iesaka lietot BMW, APRILIA, MOTO GUZZI, GAS GAS
Reduktoram tika iegādāts Motul GEAR 300 75W-90
[IMG]null[/IMG]

[ Šo ziņu laboja freerider, 21 May 2015, 17:03:14 ]



-----------------
Auto/moto izsekošanas iekērtas.
---------------------------------
Dzīvē uzvar tikai tas, kas muļķis. Citi redz pārlieku daudz šķēršļu un zaudē drosmi jau pirms sākšanas /Remarks/

Offline

Niere
21. May 2015, 18:19#2787

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

Freerider,
hei, vecais, nebliez iekšā nepārbaudītu informāciju par 100% esteri!
Tev tur rakstīts 100% sintētika un citā fontā/rindā 'ester', kas nav tas pats, kas "100% ester". Citi raksta 100% sintētika 'with ester'.
Kā jau Tev rakstīju, 7100tais visdrīzāk tomēr ir GroupIII hidrokreks + esters kā piedeva. To apstiprina arī Motul 7100 drošības datu lapa (MSDS).
Par šo problēmu es izvērsu diskursu šādā pašā sadāļā pirms kādā gada (sarakste ar galveno motulistu, kurš īsti nezina atbildi)
Tas viss nenozīmē, ka 7100tā ir nekam nederīga, bet runa par klientu maldināšanu. Tev nosūtīju pavisam svaigu MSDS, kur arvien nekas nav mainījies:

kā teicu, drošības datu lapa ir nesalīdzināmi stingrāks papīrs par etiķeti.

Turklāt Nr.1: kā zināms, 7100tajam ir ļoti nestabila viskozitāte (bīdes stabilitāte) karstajā galā, kas parasti ir netieša norāde uz GroupIII hidrokreka pamateļļu.

Turklāt Nr.2: nav arī atbildēts jautājums par 7100tajā izmantoto molibdēnu, par kuru neviens neko tā arī nevar paskaidrot jaunāko BMW motoru kontekstā (diskurss)

17 May 2015, 21:36:08 Niere rakstīja:
jautājums motorradu dīdītājiem:
kādēļ jaunajiem 1200GS-iem kopš 2014tā eļļu rekomendācijās parādās kaut kāds dīvains teikums par molibdēna piedevām?:

(manuāļi

īsti nevaru ierubīties, runa par piedevām, kuras klients pats uz traku galvu varētu piegāzt, vai arī runa par motoreļļās, tostarp arī dažās moto eļļās, izmantotu molibdēnu.
kas tas par pārklājumu, kas var ķīmiski reaģēt?

izskatās pēc Castrol lobija, taču neņemt vērā arī nevar. kādam nav idejas? netā uz ātro neko nesagūglēju, taču forumos pamanīju, ka daži jaunu motorradu īpašnieki tiešām gāž klāt visādas LiquiMoly molibdēna u.c. piedevas.


17 May 2015, 22:22:58 Niere rakstīja:
lai ilustratīvi paskaidrotu iepriekš rakstīto, te par dažādās eļļās izmantoto molibēnu:



kā redzams, pārsvarā gadījumu moto eļļās to neizmanto, jo molibdēns var nepatikt sajūgam.
bilde gan nav pati svaigākā un eļļu formulējumi arī visdrīzāk mainījušies, taču pēc esošā sanāk, ka, piemēram, Motul 300V un 7100tais (analīžu atskaite zemāk) jaunajiem GS-iem neder, kam negribētos ticēt.

[ Šo ziņu laboja Niere, 21 May 2015, 18:26:34 ]

Offline