Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
Rizza
16. Apr 2015, 12:38#2761

Kopš: 05. Nov 2011

No: Zilupe

Ziņojumi: 2101

Braucu ar: zrx1200s


16 Apr 2015, 12:08:03 Niere rakstīja:

līdzsvaram:
"runa neiet" = "runa nav par"
1:1.......
"Līdzsvaram" kāpēc ar mazo burtu ?

[ Šo ziņu laboja Rizza, 16 Apr 2015, 12:38:40 ]

Offline

shuttle
16. Apr 2015, 13:04#2762

Kopš: 23. Mar 2012

No: Ogre

Ziņojumi: 786

Braucu ar: Triumph Scrambler Pedal to Metal edition


16 Apr 2015, 13:01:53 Niere rakstīja:

16 Apr 2015, 12:40:31 Auser rakstīja:
Pieņemu. Šo pat nebiju ievērojis.

man arī patīk valodas tīrība.

Nopietni?! Ej nu ej....

Offline

Next
17. Apr 2015, 00:00#2763

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:


16 Apr 2015, 11:25:28 Niere rakstīja:

15 Apr 2015, 21:38:23 Next rakstīja:
man gan liekas ka turpina sekot, jo speciāli močiem veidot kaut-kādu speciālu bāzes eļļu diez vai ir rentabli. bāzes eļļas kļūst aizvien tīrākas un līdzi samazinās viskozitātes. ##-20, ##-16... par to liecina.

nu, ne gluži tā. ja Tu runā par arvien augstāku tīrību, tad acīmredzot domāji GroupIII hidrokreku. jā, tehnoloģijas attīstās, taču augstāka tīrība nenozīmē zemāku viskozitātes klasi. izmantot zemākas viskozitātes primāri spiež arvien pieaugošas izmešu normu prasības.
bet tā jau ir apjomīga tēma.

Kāpēc tadā gadijumā 20w-40 produktu ar GroupIII bāzi ar uguni nesameklēt?

[ Šo ziņu laboja Next, 17 Apr 2015, 00:01:12 ]

Offline

Niere
17. Apr 2015, 15:11#2764

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:


17 Apr 2015, 00:00:51 Next rakstīja:
Kāpēc tadā gadijumā 20w-40 produktu ar GroupIII bāzi ar uguni nesameklēt?

ā, ok, es sapratu Tavu domu.
taču, attīstoties tehnoloģijām un panākot augstāku tīrību, ne jau samazinās pamateļļu viskozitāte. palielinās pamateļļu dabīgais viskozitātes indekss, kas ļauj panākt plašāku viskozitātes klasi, neizmantojot viskozitātes modifikatoru.
20W-40 izmira, jo augstvērtīgā gala GroupIII spēj izpildīt 15W-40 pati par sevi. bet tas nenozīmē, ka eļļa kļuvusi mazāk viskoza 'karstajā' galā.

Offline

Niere
17. Apr 2015, 20:00#2765

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:

edit.
tikko ierakstītas gana būtisks, lai izceltu atsevišķā tēmā.

[ Šo ziņu laboja Niere, 17 Apr 2015, 20:09:10 ]

Offline

VATERLAND
17. Apr 2015, 20:04#2766

Kopš: 01. Jan 2011

Ziņojumi: 3024

Braucu ar: Drūmo klasiku (C)


17 Apr 2015, 20:00:08 Niere rakstīja:
Esiet modri, brāļi motobraucēji!
Ienācās interesanta ziņa. Kauņā arestējuši noliktavu ar 21 000L (~20T) viltotām Castrol eļļas 1L bondzelēm. Komplektā pie pakaļas paņemts arī uzņēmuma akcionārs - 1993. gadā dzimis itālijas pilsoni, kurš savu darbību izvērsis "dažādās Eiropas valstīs".
Raksts Delfi.lt

Raksts Lietuvos Ritos
[IMG][/IMG]

a es naivais cerēju, ka mūsdienās ES robežās vairs ar viltojumiem neviens nenodarbojās.
taisnības labad arī jāpiezīmē, ka gadījumā, ja Jūs LV pērkat Castrol no uzticama avota, kurš to iegādājis no zīmola pārstāvjiem Baltijas valstīs, nekādam ļevakam tur nevajadzētu būt.


Pēc iepriekšējas pieredzes ar Kastroli, tikai un vienīgi Vakareiropā pirkts Motul 300V.

[ Šo ziņu laboja VATERLAND, 17 Apr 2015, 20:05:58 ]



-----------------
Mach mit, mach nach, mach besser

https://www.maksla.lv

Offline

Niere
17. Apr 2015, 20:09#2767

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:

Vaterland,
atļāvos pārcelt atsevišķā tēmā.

Offline

gynts
18. Apr 2015, 17:57#2768

Kopš: 27. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 460

Braucu ar: yamaha xjr1200:

Salēju 15w40 4t no statoil un nieres pirmās sajūtas biški grūtāk griežas starters PIE +2 +5 bet ļoti klusi strādā karalaika dzinējs 85 g. sajūga problēmas nekādas ,kā jau minēju agrāk aķis mironis atmetās momentāli pie +1 +5 gr ,a tā zaibiss rtedzēs kas būs lielās temperatūrās

[ Šo ziņu laboja gynts, 18 Apr 2015, 18:00:11 ]

Offline

Niere
18. Apr 2015, 18:04#2769

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:

gynts,
nu, kā jau aprakstīju - tas produkts ir nedaudz 'nogriezts' temperatūrai ap 0C, taču par labu 'karstā' gala viskozitātes stabilitātei.
sajūga problēmām, protams, tur nav jābūt.

Offline

gynts
18. Apr 2015, 18:46#2770

Kopš: 27. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 460

Braucu ar: yamaha xjr1200:


18 Apr 2015, 18:04:06 Niere rakstīja:
gynts,
nu, kā jau aprakstīju - tas produkts ir nedaudz 'nogriezts' temperatūrai ap 0C, taču par labu 'karstā' gala viskozitātes stabilitātei.
sajūga problēmām, protams, tur nav jābūt.
vienīgais ko vēlējos jautāt ko tā eļļa tik mellna paliek arī citas iepriekš .. hvz

Offline

Niere
18. Apr 2015, 19:27#2771

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:


18 Apr 2015, 18:40:19 Bagars rakstīja:
Ielēju kaplī šito izstrādājumu. Tagad rekluse gan velk, gan slīd
kas par %$#^&* ???

jā, dīvaini.
bet vai Tev OEM rekomendācija prasa API SN?
Jautājums nesaistīti ar Tavu problēmu.

Offline

Niere
18. Apr 2015, 19:31#2772

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:


18 Apr 2015, 18:46:39 gynts rakstīja:
vienīgais ko vēlējos jautāt ko tā eļļa tik mellna paliek arī citas iepriekš .. hvz

tas nozīmē tikai to, ka eļļā tiek sadegšanas produkti. un tas, ka eļļa no tiem klūst tumša, ir tas, kā tam jānotiek. ja eļļa tādos apstākļos arvien būtu dzidra, nozīmētu, ka dispersantu/deterģentu piedevas (šķīdinošas/mazgājošas) ar uzdevumu netiek galā un visi sūdi paliek uz motora iekšējām virsmām.

Offline

Niere
18. Apr 2015, 20:42#2773

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:

nav jau tā, ka nebūtu piemērots, bet dīvaini, ka datu lapā minēts "ja ražotājs paredzējis SN + MA".
gandrīz sanāk, ka tikai motoriem ar katalizatoru un arī tikai daļai no tiem.

Offline

zet
18. Apr 2015, 21:17#2774

Kopš: 07. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 859

Braucu ar: 525exc autobusu

Vienkarši viņi nemāk taisīt SN+MA. Bet viņiem arī ļoti gribas būt lieliem puikām.

Offline

maris77
28. Apr 2015, 18:12#2775

Kopš: 27. May 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 111

Braucu ar: Kawasaki KX250F

Uz kadas bāzes nez ir:
Repsol Moto Racing 4T 10W50
Repsol Moto Off-road 4T 10W40

Kā vispār var atrast konkrētai eļļai uz kādas bāzes tā ir taisīta? Ražotāji jau itkā atklātā tekstā neraksta vai es vienkārši nemāku atrast?

Un nedaudz kutelīgs jautājums - ja augtsākminētās būtu jāsalīdzina ar

Statoil RacingWay MC 15W-40

Kuru labāk?

Offline

Niere
28. Apr 2015, 20:27#2776

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8116

Braucu ar:


28 Apr 2015, 18:12:44 maris77 rakstīja:
Uz kadas bāzes nez ir:
Repsol Moto Racing 4T 10W50
Repsol Moto Off-road 4T 10W40
Kā vispār var atrast konkrētai eļļai uz kādas bāzes tā ir taisīta? Ražotāji jau itkā atklātā tekstā neraksta vai es vienkārši nemāku atrast?

Kā var konstatēt pamateļļu:
jā, tas dažkārt ir sarežģīti. bet ir pazīmes gan tehniskajās, gan drošības datu lapās. bet var jautāt ražotājam. vietējie dīleri bieži paši nezina ko tirgo.

Par eļļām:
Abas Repsol eļļas ir uz GroupIII bāzes. Tas, protams, nenozīmē, ka tādas nevar izmantot sportam. Taču nav arī tā kā raksta ražotājs, ka eļļa ir pati, pati un piemērota jebkādiem apstākļiem. Primārais GroupIII trūkums, salīdzinājumā ar tīriem esteriem un PAO, ir termālā stabilitāte. Arī gaistamības un zemo temperatūru īpašību ziņā GroupIII atpaliek.
GroupIII var izmantot arī sacīkšu eļļu ražošanā, taču tad jāizmanto šīs grupas augšējais kvalitātes gals (katrā grupā ir daudz dažādas pamateļļas ar gana būtiski atšķirīgiem parametriem).

Es teiktu tā, ka GroupIII tīram sacīkšu pielietojumam ieteicams komplektā ar lietotās eļļas analīzi. nereklamēju šo pakalpojumu, taču nav cita veida kā noskaidrot produkta atbilstību.

Un nedaudz kutelīgs jautājums - ja augstākminētās būtu jāsalīdzina ar Statoil RacingWay MC 15W-40
Kuru labāk?

kas gan tur kutelīgs?
visi produkti atbilst API SJ, tātad satur vienādu daudzumu ZDDP (1200ppm). tas par virsmu aizsardzības tehnoloģijas izvēli un piedevu daudzumu.
neliela priekšrocība 10W-## viskozitātes klasei ir, startējot aukstu motoru temperatūrā zem 0C. Ielas braucējiem tas var būt arguments.
Tomēr, ja ievērtē Repsol eļļu sastingšanas punktus (-24; -30; -33C), tie izskatās visnotaļ augsti (slikti). īpaši izteikti tas ir off-road versijai - tikai -24C. tas liek domāt par ne visai augstas kalases GroupIII izmantošanu.

būtiskāka problēma GroupIII izmantošanai ir tas, ka nepieciešams pievienot visai daudz viskozitātes modifikatoru, lai panāktu 10W-40 vai 10W-50 klasi. Līdz ar to jau zināmais šī tipa un viskozitātes klašu eļļu viskozitātes zudums karstajā galā.
Abu repsol produktu datu lapās norādīti arī bīdes stabilitātes parametri (Shear stability Bosch). zīmīgi, ka ražotājs nemaz neslēpj, ka viņu produkti pēc šī testa zaudē viskozitātes karsto galu par vienu klasi (SAE J300 standarts). proti, 10W-40 pārvēršas par 10W-30 un 10W-50 par 10W-40.
ja ielas moči ar to vēl kaut kā sadzīvo (ja nav kontaminācijas), tad sacīkšu pielietojumā viskozitātes stabilitāte ir viens no primāriem, ja ne primārais, parametrs. turklāt runa ne tikai par neatgriezenisku viskozitātes zudumu, bet arī atgriezenisko, par kuru parasti runā maz.

Savukārt RacingWay MC ir veidots tā, lai nebūtu jāizmanto viskozitātes modifikators un eļļa ir nemainīgi stabila jebkuros apgriezienos un slodzēs. Līdz ar to gan par vienu klasi upurēta eļļas plūstamība zemā temperatūrā. taču, kā var atrast datu lapā, neskatoties uz 15W-##, sastingšanas punkts ir zemāks (labi) kā Repsol, proti -36C.

GroupIII es gan neieteiktu motoriem, kuri tiek ilgstoši karsēti stipri virs 100C. tad gan noteikti jāskatās uz pašiem, pašiem griestiem ar 100% esteri, PAO vai abu kombināciju.
piezīme: liela daļa tā saucamo esteru eļļu patiesībā ir minerāleļļa + esters (kruta daļēja sintētika). tā ir jauna tendence un tā ir ok, ja ražotājs neslēpj šo faktu.

visbeidzot - neba tādēļ, ka čoms to RacingWay tirgo, bet patiešām objektīvi es pats nedomājot izvēlētos RacingWay MC, pat ja tā cena būtu tāda pati kā Repsol.
Patiesībā ar to pašu RacingWay MC 15W-40 pats vienmēr esmu rullējis un arvien rullēju. esmu izmantojis gan iekš pilnīgi jauna ZX12R, gan 4T šperiņa ar gaisa dzesi. taču arī tas nebūtu rādītājs, jo maniem dzelžiem nav bijušas sacīkšu prasības.

vārdu sakot - neatkarīgi ko ieliesi, iesaku izveikt analīzi.
ja kas, esmu to pasākumu atkal izkarojis par praktiski veco ciparu 30Eur ieskaitot PVN (bija 20Ls). salīdzinājumam - Mobil dīleris lietotas eļļas analīzi piedāvā par 100Eur.

Offline

maris77
30. Apr 2015, 15:10#2777

Kopš: 27. May 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 111

Braucu ar: Kawasaki KX250F

Paldies, ja palikšu pie lētā gala, tad domāju arī palikšu pie Statoil RacingWay MC 15W-40. Par analizēm vēl padomāšu.

Bet nu par tēmu "skatītie uz esteriem vai PAO". Kaut kā isti nevedas man atrast kaut kadu labu vidusceļu price-performance ziņā. Pieņemot ka ja pa dārgo, tad ņemtu to pashu Motul 300V, bet kas ielien zem motul cenas, bet butu tik pat labs? Baigi jau skaisti būtu sarakstiņs ar ester bāzētām/piejauktām eļām (konkrētiem modeļiem) un LV tirgotāju cenām un īsu novērtējumu.

Anyway, vai ir kas bilstams par:
IPONE KATANA OFF ROAD 10w40
http://ipone.fr/wp-content/uploads/FICHE-OFF-RO...KATANA-EN-BD.pdf
dabūnama pa 11 EUR litrā?

Ja vienkāršāk, kaut vai salīdzinot ar to pašu Motul 300V.

Atradu diskusijā pāris labas analīzes, bet abas močiem ar atdalīto eļļu sajūgam. Pagaidām liekas labs variants, tik nezin cik daudz tur to esteru.



Offline

Roliss
30. Apr 2015, 16:50#2778

Kopš: 05. Jun 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 157

Braucu ar: FZ6S

Kādu eļļu vajadzētu liet ķīniešu ATV motorā ar šādu sajūgu?


Offline

marcis
07. May 2015, 09:26#2779

Kopš: 23. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2652

Braucu ar: S1000XR, RS50


04 Mar 2015, 11:23:14 piter rakstīja:

04 Mar 2015, 11:17:32 Niere rakstīja:
gs-iem, cik zinu, optimātā viskozitātes rekomendācija ir 15W-50 vai 10W-50. 20W-50 jau tuvu 0C būs par viskozu aukstam staram.

nu pēc grāmatas pienākas 20-W50.. un minerālā.. tas it kā būtu skaidrs.. agrāk lietoju Motul 3000 20-W50, mmotors gāja kā pulkstentiņš..

par to Xado jautājums ir tāds, kas ar tām specifikācijām.. kas skaitās aukstākas klases? tas Motuls vai Xado, abi ar 20W50???


Ja, manam vecajam K....R ari manuali bija mineets 10W-40 "mineral oil"...
Niere, wtf?! Kada vel minerala ella???

-----------------
būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.

Offline

Sliktais
07. May 2015, 10:04#2780

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i


07 May 2015, 09:26:18 marcis rakstīja:

04 Mar 2015, 11:23:14 piter rakstīja:

04 Mar 2015, 11:17:32 Niere rakstīja:
gs-iem, cik zinu, optimātā viskozitātes rekomendācija ir 15W-50 vai 10W-50. 20W-50 jau tuvu 0C būs par viskozu aukstam staram.

nu pēc grāmatas pienākas 20-W50.. un minerālā.. tas it kā būtu skaidrs.. agrāk lietoju Motul 3000 20-W50, mmotors gāja kā pulkstentiņš..

par to Xado jautājums ir tāds, kas ar tām specifikācijām.. kas skaitās aukstākas klases? tas Motuls vai Xado, abi ar 20W50???


Ja, manam vecajam K....R ari manuali bija mineets 10W-40 "mineral oil"...
Niere, wtf?! Kada vel minerala ella???

Cik reizes var atkārtot, manuālī norādītas monimālās prasības, labāku eļļu liet nav aizliegts.
P.S. Gan iepriekšējam K1200R, gan tagadējam R1200GSA leju IV grupas sintētiku. Eļļa nepazūd (atšķirībā no minerālenes), viss srtādā Ok.

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline