Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
16 Apr 2015, 09:12:36 Auser rakstīja:
15 Apr 2015, 20:53:12 Niere rakstīja:
. . . . .tomēr gadus piecus atpakaļ . . . . . . ., . . . . . kur divus gadus atpakaļ . . . . .
C`mon veco zēn` - pirms pieciem un pirms diviem gadiem.
veci, tur nav pretrunas.
lai būtu precīzāk, aplūrēju, tas ir 2011. gada Infineum numurs, kura Yashiro-san, citējot daļu no viņa intervijas, izsakās šādi:
“I think it is possible to develop troublefree
motorcycle engine oils with low
viscosity and low friction characteristics if
the new engines are developed with the
new oil. However, we need to think
about existing motorcycles in the market,
which were not designed for low
viscosity oils and where increased oil
consumption and deterioration of engine
reliability could become an issue.
Currently, when people talk about low
viscosity for motorcycle oils they are
focusing on Kinematic viscosity. Recently,
Yamaha has been putting more focus on
High Temperature High Shear viscosity
(HTHS) and we are using this when
evaluating oil performance for engine
durability, including gear pitting. MCO
HTHS viscosity is not being lowered as
much as that of passenger car engine
oils, where HTHS needs to be 2.6 or
higher – I think we can use oils with this
level of HTHS in motorcycles. We have
not tested them with standard
commercial motorcycles yet, but in the
past two years I have been involved in
using oils with HTHS of 2.6 in racing
bikes. The used oil analyses have shown
that although the oil had experienced
severe running conditions we could use
it for two seasons. We knew that
returning to a 2.9 HTHS oil would
improve the engine durability, but we
decided to continue with the 2.6 HTHS
oil and completed our races without
encountering any critical problems.
savukārt 16nieks iekš SAE J300 standarta parādījās 2013tajā gadā, kas bija rezultāts jau ilgstoši vērojamai autobūves tendencei uz zemākām viskozitātes klasēm. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
15 Apr 2015, 21:38:23 Next rakstīja:
man gan liekas ka turpina sekot, jo speciāli močiem veidot kaut-kādu speciālu bāzes eļļu diez vai ir rentabli. bāzes eļļas kļūst aizvien tīrākas un līdzi samazinās viskozitātes. ##-20, ##-16... par to liecina.
nu, ne gluži tā. ja Tu runā par arvien augstāku tīrību, tad acīmredzot domāji GroupIII hidrokreku. jā, tehnoloģijas attīstās, taču augstāka tīrība nenozīmē zemāku viskozitātes klasi. izmantot zemākas viskozitātes primāri spiež arvien pieaugošas izmešu normu prasības.
bet tā jau ir apjomīga tēma.
5w-40 - mocim vajag? - domāju ka ne īpaši, toties veikalā pielni plauktu ar šādu auto eļļu.
nu, ir jau mocisti, kas arī zem 0C ručku neatmet.
kopumā jau princips 'jo plašāks eļļas temperatūru pielietojuma diapazons, jo labāk' ir spēkā. tikai parasti, kā zināms, tas tiek panākts uz karstā gala viskozitātes rēķina. taču, ja izmanto pamateļļas ar sevišķi augstu viskozitātes indeksu, tā var darīt. bet mēs jau nezinām, kādu pamateļļu ražotājs izmantos. arī PAO vai esteru pamateļļas var būt ar tikai nedaudz virs 120 indeksu, kas nozīmē neizbēgamu viskozitātes modifikatora izmantošanu.
daudz lētāk sanāks ņemt to pašu autosu tendences bāzes eļļu un pielikt modifikatoru tik lai iztur servisa intervalu. domāju izejā analīzes uzrādis to pašu ##-30
nu, jā, ir zīmoli, kuri produkta īpašības iemaina pret lielāku pēļņu. un starp tādiem ir arī ļoti skaļi un pazīstami. tā gan. | Offline | | |
andrejins | | Kopš: 21. Sep 2012
No: Rīga
Ziņojumi: 1529
Braucu ar: BMW F650 Strada
| Taisnība ir, bet forums ir forums un labāk, lai ir kāds kas runā, nevis visi domā kā to labāk un pareizāk pateikt
Bet uzlabot valodas prasmes mums visiem vajadzētu šad un tad
Sorry
Lai nebūtu pilnīgs offtopic. Man pēc manuāļa rekomendācija ir 20W50. Pats gan leju 10W40, un, šoziem, jaucot motoru, nekādas sliktas pazīmes nav novērotas. Lai gan mocis man ir pamata transports no maija līdz novembrim
Te gan jāsaka, ka maiņas intervāli ir 2x biežāki kā paredzēts un netiek nekas taupīts...[ Šo ziņu laboja andrejins, 16 Apr 2015, 12:23:33 ]
----------------- Purkšķinu ar vienpodnieku...
| Offline | | |
|
Rizza | | Kopš: 05. Nov 2011
No: Zilupe
Ziņojumi: 2101
Braucu ar: zrx1200s
|
16 Apr 2015, 12:08:03 Niere rakstīja:
līdzsvaram:
"runa neiet" = "runa nav par"
1:1.......
"Līdzsvaram" kāpēc ar mazo burtu ? [ Šo ziņu laboja Rizza, 16 Apr 2015, 12:38:40 ] | Offline | | |
shuttle | | Kopš: 23. Mar 2012
No: Ogre
Ziņojumi: 786
Braucu ar: Triumph Scrambler Pedal to Metal edition
|
16 Apr 2015, 13:01:53 Niere rakstīja:
16 Apr 2015, 12:40:31 Auser rakstīja:
Pieņemu. Šo pat nebiju ievērojis.
man arī patīk valodas tīrība.
Nopietni?! Ej nu ej.... | Offline | | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
|
16 Apr 2015, 11:25:28 Niere rakstīja:
15 Apr 2015, 21:38:23 Next rakstīja:
man gan liekas ka turpina sekot, jo speciāli močiem veidot kaut-kādu speciālu bāzes eļļu diez vai ir rentabli. bāzes eļļas kļūst aizvien tīrākas un līdzi samazinās viskozitātes. ##-20, ##-16... par to liecina.
nu, ne gluži tā. ja Tu runā par arvien augstāku tīrību, tad acīmredzot domāji GroupIII hidrokreku. jā, tehnoloģijas attīstās, taču augstāka tīrība nenozīmē zemāku viskozitātes klasi. izmantot zemākas viskozitātes primāri spiež arvien pieaugošas izmešu normu prasības.
bet tā jau ir apjomīga tēma.
Kāpēc tadā gadijumā 20w-40 produktu ar GroupIII bāzi ar uguni nesameklēt?[ Šo ziņu laboja Next, 17 Apr 2015, 00:01:12 ] | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
17 Apr 2015, 00:00:51 Next rakstīja:
Kāpēc tadā gadijumā 20w-40 produktu ar GroupIII bāzi ar uguni nesameklēt?
ā, ok, es sapratu Tavu domu.
taču, attīstoties tehnoloģijām un panākot augstāku tīrību, ne jau samazinās pamateļļu viskozitāte. palielinās pamateļļu dabīgais viskozitātes indekss, kas ļauj panākt plašāku viskozitātes klasi, neizmantojot viskozitātes modifikatoru.
20W-40 izmira, jo augstvērtīgā gala GroupIII spēj izpildīt 15W-40 pati par sevi. bet tas nenozīmē, ka eļļa kļuvusi mazāk viskoza 'karstajā' galā. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| edit.
tikko ierakstītas gana būtisks, lai izceltu atsevišķā tēmā.[ Šo ziņu laboja Niere, 17 Apr 2015, 20:09:10 ] | Offline | | |
VATERLAND | | Kopš: 01. Jan 2011
Ziņojumi: 3024
Braucu ar: Drūmo klasiku (C)
|
17 Apr 2015, 20:00:08 Niere rakstīja:
Esiet modri, brāļi motobraucēji!
Ienācās interesanta ziņa. Kauņā arestējuši noliktavu ar 21 000L (~20T) viltotām Castrol eļļas 1L bondzelēm. Komplektā pie pakaļas paņemts arī uzņēmuma akcionārs - 1993. gadā dzimis itālijas pilsoni, kurš savu darbību izvērsis "dažādās Eiropas valstīs".
Raksts Delfi.lt
Raksts Lietuvos Ritos
[IMG][/IMG]
a es naivais cerēju, ka mūsdienās ES robežās vairs ar viltojumiem neviens nenodarbojās.
taisnības labad arī jāpiezīmē, ka gadījumā, ja Jūs LV pērkat Castrol no uzticama avota, kurš to iegādājis no zīmola pārstāvjiem Baltijas valstīs, nekādam ļevakam tur nevajadzētu būt.
Pēc iepriekšējas pieredzes ar Kastroli, tikai un vienīgi Vakareiropā pirkts Motul 300V. [ Šo ziņu laboja VATERLAND, 17 Apr 2015, 20:05:58 ]
----------------- Mach mit, mach nach, mach besser
https://www.maksla.lv | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Vaterland,
atļāvos pārcelt atsevišķā tēmā. | Offline | | |
gynts | | Kopš: 27. Mar 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 460
Braucu ar: yamaha xjr1200:
| Salēju 15w40 4t no statoil un nieres pirmās sajūtas biški grūtāk griežas starters PIE +2 +5 bet ļoti klusi strādā karalaika dzinējs 85 g. sajūga problēmas nekādas ,kā jau minēju agrāk aķis mironis atmetās momentāli pie +1 +5 gr ,a tā zaibiss rtedzēs kas būs lielās temperatūrās [ Šo ziņu laboja gynts, 18 Apr 2015, 18:00:11 ] | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| gynts,
nu, kā jau aprakstīju - tas produkts ir nedaudz 'nogriezts' temperatūrai ap 0C, taču par labu 'karstā' gala viskozitātes stabilitātei.
sajūga problēmām, protams, tur nav jābūt. | Offline | | |
gynts | | Kopš: 27. Mar 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 460
Braucu ar: yamaha xjr1200:
|
18 Apr 2015, 18:04:06 Niere rakstīja:
gynts,
nu, kā jau aprakstīju - tas produkts ir nedaudz 'nogriezts' temperatūrai ap 0C, taču par labu 'karstā' gala viskozitātes stabilitātei.
sajūga problēmām, protams, tur nav jābūt.
vienīgais ko vēlējos jautāt ko tā eļļa tik mellna paliek arī citas iepriekš .. hvz | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
18 Apr 2015, 18:40:19 Bagars rakstīja:
Ielēju kaplī šito izstrādājumu. Tagad rekluse gan velk, gan slīd
kas par %$#^&* ???
jā, dīvaini.
bet vai Tev OEM rekomendācija prasa API SN?
Jautājums nesaistīti ar Tavu problēmu. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
18 Apr 2015, 18:46:39 gynts rakstīja:
vienīgais ko vēlējos jautāt ko tā eļļa tik mellna paliek arī citas iepriekš .. hvz
tas nozīmē tikai to, ka eļļā tiek sadegšanas produkti. un tas, ka eļļa no tiem klūst tumša, ir tas, kā tam jānotiek. ja eļļa tādos apstākļos arvien būtu dzidra, nozīmētu, ka dispersantu/deterģentu piedevas (šķīdinošas/mazgājošas) ar uzdevumu netiek galā un visi sūdi paliek uz motora iekšējām virsmām. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| nav jau tā, ka nebūtu piemērots, bet dīvaini, ka datu lapā minēts "ja ražotājs paredzējis SN + MA".
gandrīz sanāk, ka tikai motoriem ar katalizatoru un arī tikai daļai no tiem. | Offline | | |
zet | | Kopš: 07. Mar 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 863
Braucu ar: 525exc autobusu
| Vienkarši viņi nemāk taisīt SN+MA. Bet viņiem arī ļoti gribas būt lieliem puikām. | Offline | | |
maris77 | | Kopš: 27. May 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 111
Braucu ar: Kawasaki KX250F
| Uz kadas bāzes nez ir:
Repsol Moto Racing 4T 10W50
Repsol Moto Off-road 4T 10W40
Kā vispār var atrast konkrētai eļļai uz kādas bāzes tā ir taisīta? Ražotāji jau itkā atklātā tekstā neraksta vai es vienkārši nemāku atrast?
Un nedaudz kutelīgs jautājums - ja augtsākminētās būtu jāsalīdzina ar
Statoil RacingWay MC 15W-40
Kuru labāk?
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
28 Apr 2015, 18:12:44 maris77 rakstīja:
Uz kadas bāzes nez ir:
Repsol Moto Racing 4T 10W50
Repsol Moto Off-road 4T 10W40
Kā vispār var atrast konkrētai eļļai uz kādas bāzes tā ir taisīta? Ražotāji jau itkā atklātā tekstā neraksta vai es vienkārši nemāku atrast?
Kā var konstatēt pamateļļu:
jā, tas dažkārt ir sarežģīti. bet ir pazīmes gan tehniskajās, gan drošības datu lapās. bet var jautāt ražotājam. vietējie dīleri bieži paši nezina ko tirgo.
Par eļļām:
Abas Repsol eļļas ir uz GroupIII bāzes. Tas, protams, nenozīmē, ka tādas nevar izmantot sportam. Taču nav arī tā kā raksta ražotājs, ka eļļa ir pati, pati un piemērota jebkādiem apstākļiem. Primārais GroupIII trūkums, salīdzinājumā ar tīriem esteriem un PAO, ir termālā stabilitāte. Arī gaistamības un zemo temperatūru īpašību ziņā GroupIII atpaliek.
GroupIII var izmantot arī sacīkšu eļļu ražošanā, taču tad jāizmanto šīs grupas augšējais kvalitātes gals (katrā grupā ir daudz dažādas pamateļļas ar gana būtiski atšķirīgiem parametriem).
Es teiktu tā, ka GroupIII tīram sacīkšu pielietojumam ieteicams komplektā ar lietotās eļļas analīzi. nereklamēju šo pakalpojumu, taču nav cita veida kā noskaidrot produkta atbilstību.
Un nedaudz kutelīgs jautājums - ja augstākminētās būtu jāsalīdzina ar Statoil RacingWay MC 15W-40
Kuru labāk?
kas gan tur kutelīgs?
visi produkti atbilst API SJ, tātad satur vienādu daudzumu ZDDP (1200ppm). tas par virsmu aizsardzības tehnoloģijas izvēli un piedevu daudzumu.
neliela priekšrocība 10W-## viskozitātes klasei ir, startējot aukstu motoru temperatūrā zem 0C. Ielas braucējiem tas var būt arguments.
Tomēr, ja ievērtē Repsol eļļu sastingšanas punktus (-24; -30; -33C), tie izskatās visnotaļ augsti (slikti). īpaši izteikti tas ir off-road versijai - tikai -24C. tas liek domāt par ne visai augstas kalases GroupIII izmantošanu.
būtiskāka problēma GroupIII izmantošanai ir tas, ka nepieciešams pievienot visai daudz viskozitātes modifikatoru, lai panāktu 10W-40 vai 10W-50 klasi. Līdz ar to jau zināmais šī tipa un viskozitātes klašu eļļu viskozitātes zudums karstajā galā.
Abu repsol produktu datu lapās norādīti arī bīdes stabilitātes parametri (Shear stability Bosch). zīmīgi, ka ražotājs nemaz neslēpj, ka viņu produkti pēc šī testa zaudē viskozitātes karsto galu par vienu klasi (SAE J300 standarts). proti, 10W-40 pārvēršas par 10W-30 un 10W-50 par 10W-40.
ja ielas moči ar to vēl kaut kā sadzīvo (ja nav kontaminācijas), tad sacīkšu pielietojumā viskozitātes stabilitāte ir viens no primāriem, ja ne primārais, parametrs. turklāt runa ne tikai par neatgriezenisku viskozitātes zudumu, bet arī atgriezenisko, par kuru parasti runā maz.
Savukārt RacingWay MC ir veidots tā, lai nebūtu jāizmanto viskozitātes modifikators un eļļa ir nemainīgi stabila jebkuros apgriezienos un slodzēs. Līdz ar to gan par vienu klasi upurēta eļļas plūstamība zemā temperatūrā. taču, kā var atrast datu lapā, neskatoties uz 15W-##, sastingšanas punkts ir zemāks (labi) kā Repsol, proti -36C.
GroupIII es gan neieteiktu motoriem, kuri tiek ilgstoši karsēti stipri virs 100C. tad gan noteikti jāskatās uz pašiem, pašiem griestiem ar 100% esteri, PAO vai abu kombināciju.
piezīme: liela daļa tā saucamo esteru eļļu patiesībā ir minerāleļļa + esters (kruta daļēja sintētika). tā ir jauna tendence un tā ir ok, ja ražotājs neslēpj šo faktu.
visbeidzot - neba tādēļ, ka čoms to RacingWay tirgo, bet patiešām objektīvi es pats nedomājot izvēlētos RacingWay MC, pat ja tā cena būtu tāda pati kā Repsol.
Patiesībā ar to pašu RacingWay MC 15W-40 pats vienmēr esmu rullējis un arvien rullēju. esmu izmantojis gan iekš pilnīgi jauna ZX12R, gan 4T šperiņa ar gaisa dzesi. taču arī tas nebūtu rādītājs, jo maniem dzelžiem nav bijušas sacīkšu prasības.
vārdu sakot - neatkarīgi ko ieliesi, iesaku izveikt analīzi.
ja kas, esmu to pasākumu atkal izkarojis par praktiski veco ciparu 30Eur ieskaitot PVN (bija 20Ls). salīdzinājumam - Mobil dīleris lietotas eļļas analīzi piedāvā par 100Eur. | Offline | | |
maris77 | | Kopš: 27. May 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 111
Braucu ar: Kawasaki KX250F
| Paldies, ja palikšu pie lētā gala, tad domāju arī palikšu pie Statoil RacingWay MC 15W-40. Par analizēm vēl padomāšu.
Bet nu par tēmu "skatītie uz esteriem vai PAO". Kaut kā isti nevedas man atrast kaut kadu labu vidusceļu price-performance ziņā. Pieņemot ka ja pa dārgo, tad ņemtu to pashu Motul 300V, bet kas ielien zem motul cenas, bet butu tik pat labs? Baigi jau skaisti būtu sarakstiņs ar ester bāzētām/piejauktām eļām (konkrētiem modeļiem) un LV tirgotāju cenām un īsu novērtējumu.
Anyway, vai ir kas bilstams par:
IPONE KATANA OFF ROAD 10w40
http://ipone.fr/wp-content/uploads/FICHE-OFF-RO...KATANA-EN-BD.pdf
dabūnama pa 11 EUR litrā?
Ja vienkāršāk, kaut vai salīdzinot ar to pašu Motul 300V.
Atradu diskusijā pāris labas analīzes, bet abas močiem ar atdalīto eļļu sajūgam. Pagaidām liekas labs variants, tik nezin cik daudz tur to esteru.
| Offline | | |
|
|