Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
Pauliic
11. Apr 2015, 23:09#2745

Kopš: 21. Apr 2008

Ziņojumi: 920

Braucu ar: GS



-----------------
Pārdošanas aģentūra Nerūsējošā tērauda izlietnes Tērauda izstrādājumi
Grīdlīstes

Offline

Next
14. Apr 2015, 21:23#2746

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:

Niere, tev gadijumā nav kàds pētijums jeb informācija pa cik teiksim xw-40 viskozitāte uzkarsē dzinēju salidzinājuma pret piem. xw-30 pie vienādiem apstakļiem. Droši vien tas saucās siltumvadība jeb lidzīgi. Nu tu jau saprati domu.

Offline

Niere
14. Apr 2015, 22:09#2747

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

Next,
tādu pētījumu maz vai atradīsi.
tas tādēļ, ka Tevis minētā parādība ļoti atkarīga no konkērtā dzelža un tā dzesēšanas sistēmas uzbūves/efektivitātes.
a kam Tev to?

Offline

Next
14. Apr 2015, 23:52#2748

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:

zināšanai. daudz reizes esmu lasījis apgalvojumus ka eļļa ar lielāku viskozitāti novada mazāk siltuma salidzīnājumā ar eļļu ar mazāku viskozitāti, bet nekur neesmu redzējis ciparus

Offline

Niere
15. Apr 2015, 18:58#2749

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

Veči, nepieciešams jūsu komentārs.
Pēdējos gados vadošie motociklu eļļu ražotāji pārslēgušies uz plašākām viskozitātes klasēm. piemēram, kur agrāk bija 10W-40, tagad iesaka 10W-50 un 5W-40 ziemai. un tāpat arī Hondām 'karstais' gals pacelts līdz pat ##-50niekam.

te piemērs no viena pazīstama eļļu ražotāja (novācu viņu produktu rekomendācijas):



un, kā saprotu, tas attiecināms arīdzan uz vecajiem modeļiem.
īsti nerodu tam pamatojumu. vai tas varētu būt saistīts ar manis daudzkārt aprakstīto bīdes stabilitātes (viskozitātes noturību) augstā darba temperatūrā? proti - tā kā, piemēram, lielākā daļa 10W-40 eļļas ar laiku pārvēršas par 10W-30, to kompensē ar augstāku sākotnējo viskozitāti. tad, ielejot 10W-50, nomaiņas cikla vidū jau braucam ar stabilu 10W-40, ko arī ieteicis dzelža ražotājs.
šī tikai tāda mana spekulācija, bet citādi nemāku izskaidrot.
par vecajiem dzelžiem vēl varētu domāk, ka prezumē nodilumu, bet ir taču ļoti saudzīgie braucēji, kuriem 20gadīgi motori kā jauni.

vārdu sakot, interesanta parādība, kurai pagaidām nezinu drošu skaidrojumu.
būs jāpatramda paši eļļu ražotāji arī.
taču, ja nu kādam viedoklis.
šī tāda ļoti pat svarīga tēma.

Offline

Coooool
15. Apr 2015, 19:59#2750

Kopš: 06. Dec 2012

Ziņojumi: 2285

Braucu ar: Deltām

GSX-R 10W60! Nu i nafig

-----------------
moto.id.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit

Offline

ABU
15. Apr 2015, 20:10#2751

Kopš: 25. Dec 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1502

Braucu ar: ZRX1200S

1. Klimata maiņa
2. Iemesls pacelt cenu
3. Ķīmija-tehnoloģija spērusi nākamo soli
Drīz jau būs 0W100

-----------------
Benzīns asinīs neizgaro:)

Offline

Niere
15. Apr 2015, 20:35#2752

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


15 Apr 2015, 19:59:22 Coooool rakstīja:
GSX-R 10W60! Nu i nafig

jā, tā džiksera rekomendācijas totāli noliek uz pauzes. esmu visai pārliecināts, ka vēsākā laikā tas rezultējas velkošā sajūgā un citās nesamērīgi augstas viskozitātes extrās.
bet, nu, no kaut kādiem apsvērumiem tak šamējie to iekrāmējuši. 60nieks vēl tikai dažiem ktm-iem, kuriem tā arī pienākas.

Offline

Niere
15. Apr 2015, 20:53#2753

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


15 Apr 2015, 20:10:35 ABU rakstīja:
1. Klimata maiņa
2. Iemesls pacelt cenu
3. Ķīmija-tehnoloģija spērusi nākamo soli
Drīz jau būs 0W100

globālā sasilšana? kāpēc ne? tās rekomendācijas priekš +40C būtu pašā laikā.
nu a 0W-100 teorētiski ir iespējams uztaisīt jau tagad, tikai turēsies tādas klases robežās labi ja motorstundu.

es te domāju, ka moto ražotāji tomēr atteikušies no auto jomā vērojamās tendences uz arvien zemākām viskozitātēm un iedevuši atpakaļgaitu. acīmredzot augstāka karstā gala viskozitāte moču gadījumā tomēr nepieciešama kārbas aizsardzībai.
tomēr gadus piecus atpakaļ Yamaha moto nozares tehniskais šefs klāstīja, ka veiksmīgi eksperimentējot ar viskozitātēm zem HTHS 2,6cP @+150C, kas nosacīti konvertējams zem SAE ##-20 klases. acīmredzot tendence bija tāda pati kā auto jomā, kur divus gadus atpakaļ speciāli tapināja jaunu karstā gala klasi ##-16 (HTHS 2.3cP)



tieši tādēļ man moto eļļu ražotāju ierosinājums šķiet negaidīts.

Offline

kawaracer
15. Apr 2015, 21:21#2754

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 1193

Braucu ar: HD FXFBS

Japānā auto nozarē topā ir 0w20
Galvenais ir degvielas ekonomija

http://www.eneos.us/wp-content/uploads/2014/10/...0_comparison.pdf



-----------------
Rezerves daļas un serviss.

Offline

Niere
15. Apr 2015, 21:32#2755

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

tā ir. un ne tikai Japānā, bet smieklīgākais, ka līderi šajā ziņā ir jeņķi. par godu viņu GF-6 arī tapis tas 0W-16.
brauc pa vienam ar kantainiem 3T pikapiem un 'ekonomē' degvielu.
viss jau vienmēr ir skaisti ar tiem reklētajiem frikcijas koeficientiem, tikai ne reizi neesmu redzējis objektīvu informāciju par šo eksrēmo viskozitāšu u.c. taupības tehnoloģiju ietekmi uz dzelža resursu. tikai vienā Infineum žurnālā pirms gadiem trim bija vērtējums par vilcēju smagajiem dīzeļiem, kur atzina, ka no tehniskā viedokļa viss nav tik skaisti kā varētu gribēt.

Offline

kawaracer
15. Apr 2015, 21:36#2756

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 1193

Braucu ar: HD FXFBS

Hemi motoriem ar MDS arī paredzēts tikai 5w20

-----------------
Rezerves daļas un serviss.

Offline

Next
15. Apr 2015, 21:38#2757

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:


15 Apr 2015, 20:53:12 Niere rakstīja:
es te domāju, ka moto ražotāji tomēr atteikušies no auto jomā vērojamās tendences uz arvien zemākām viskozitātēm un iedevuši atpakaļgaitu.

man gan liekas ka turpina sekot, jo speciāli močiem veidot kaut-kādu speciālu bāzes eļļu diez vai ir rentabli. bāzes eļļas kļūst aizvien tīrākas un līdzi samazinās viskozitātes. ##-20, ##-16... par to liecina.
5w-40 - mocim vajag? - domāju ka ne īpaši, toties veikalā pielni plauktu ar šādu auto eļļu. daudz lētāk sanāks ņemt to pašu autosu tendences bāzes eļļu un pielikt modifikatoru tik lai iztur servisa intervalu. domāju izejā analīzes uzrādis to pašu ##-30

Offline

Niere
16. Apr 2015, 11:13#2758

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


16 Apr 2015, 09:12:36 Auser rakstīja:

15 Apr 2015, 20:53:12 Niere rakstīja:

. . . . .tomēr gadus piecus atpakaļ . . . . . . ., . . . . . kur divus gadus atpakaļ . . . . .

C`mon veco zēn` - pirms pieciem un pirms diviem gadiem.

veci, tur nav pretrunas.
lai būtu precīzāk, aplūrēju, tas ir 2011. gada Infineum numurs, kura Yashiro-san, citējot daļu no viņa intervijas, izsakās šādi:
“I think it is possible to develop troublefree
motorcycle engine oils with low
viscosity and low friction characteristics if
the new engines are developed with the
new oil. However, we need to think
about existing motorcycles in the market,
which were not designed for low
viscosity oils and where increased oil
consumption and deterioration of engine
reliability could become an issue.
Currently, when people talk about low
viscosity for motorcycle oils they are
focusing on Kinematic viscosity. Recently,
Yamaha has been putting more focus on
High Temperature High Shear viscosity
(HTHS) and we are using this when
evaluating oil performance for engine
durability, including gear pitting. MCO
HTHS viscosity is not being lowered as
much as that of passenger car engine
oils, where HTHS needs to be 2.6 or
higher – I think we can use oils with this
level of HTHS in motorcycles. We have
not tested them with standard
commercial motorcycles yet, but in the
past two years I have been involved in
using oils with HTHS of 2.6 in racing
bikes. The used oil analyses have shown
that although the oil had experienced
severe running conditions we could use
it for two seasons. We knew that
returning to a 2.9 HTHS oil would
improve the engine durability, but we
decided to continue with the 2.6 HTHS
oil and completed our races without
encountering any critical problems.

savukārt 16nieks iekš SAE J300 standarta parādījās 2013tajā gadā, kas bija rezultāts jau ilgstoši vērojamai autobūves tendencei uz zemākām viskozitātes klasēm.

Offline

Niere
16. Apr 2015, 11:25#2759

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


15 Apr 2015, 21:38:23 Next rakstīja:
man gan liekas ka turpina sekot, jo speciāli močiem veidot kaut-kādu speciālu bāzes eļļu diez vai ir rentabli. bāzes eļļas kļūst aizvien tīrākas un līdzi samazinās viskozitātes. ##-20, ##-16... par to liecina.

nu, ne gluži tā. ja Tu runā par arvien augstāku tīrību, tad acīmredzot domāji GroupIII hidrokreku. jā, tehnoloģijas attīstās, taču augstāka tīrība nenozīmē zemāku viskozitātes klasi. izmantot zemākas viskozitātes primāri spiež arvien pieaugošas izmešu normu prasības.
bet tā jau ir apjomīga tēma.

5w-40 - mocim vajag? - domāju ka ne īpaši, toties veikalā pielni plauktu ar šādu auto eļļu.

nu, ir jau mocisti, kas arī zem 0C ručku neatmet.
kopumā jau princips 'jo plašāks eļļas temperatūru pielietojuma diapazons, jo labāk' ir spēkā. tikai parasti, kā zināms, tas tiek panākts uz karstā gala viskozitātes rēķina. taču, ja izmanto pamateļļas ar sevišķi augstu viskozitātes indeksu, tā var darīt. bet mēs jau nezinām, kādu pamateļļu ražotājs izmantos. arī PAO vai esteru pamateļļas var būt ar tikai nedaudz virs 120 indeksu, kas nozīmē neizbēgamu viskozitātes modifikatora izmantošanu.

daudz lētāk sanāks ņemt to pašu autosu tendences bāzes eļļu un pielikt modifikatoru tik lai iztur servisa intervalu. domāju izejā analīzes uzrādis to pašu ##-30

nu, jā, ir zīmoli, kuri produkta īpašības iemaina pret lielāku pēļņu. un starp tādiem ir arī ļoti skaļi un pazīstami. tā gan.

Offline

andrejins
16. Apr 2015, 11:51#2760

Kopš: 21. Sep 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 1529

Braucu ar: BMW F650 Strada

Taisnība ir, bet forums ir forums un labāk, lai ir kāds kas runā, nevis visi domā kā to labāk un pareizāk pateikt

Bet uzlabot valodas prasmes mums visiem vajadzētu šad un tad

Sorry

Lai nebūtu pilnīgs offtopic. Man pēc manuāļa rekomendācija ir 20W50. Pats gan leju 10W40, un, šoziem, jaucot motoru, nekādas sliktas pazīmes nav novērotas. Lai gan mocis man ir pamata transports no maija līdz novembrim

Te gan jāsaka, ka maiņas intervāli ir 2x biežāki kā paredzēts un netiek nekas taupīts...

[ Šo ziņu laboja andrejins, 16 Apr 2015, 12:23:33 ]



-----------------
Purkšķinu ar vienpodnieku...

Offline

Rizza
16. Apr 2015, 12:38#2761

Kopš: 05. Nov 2011

No: Zilupe

Ziņojumi: 2101

Braucu ar: zrx1200s


16 Apr 2015, 12:08:03 Niere rakstīja:

līdzsvaram:
"runa neiet" = "runa nav par"
1:1.......
"Līdzsvaram" kāpēc ar mazo burtu ?

[ Šo ziņu laboja Rizza, 16 Apr 2015, 12:38:40 ]

Offline

shuttle
16. Apr 2015, 13:04#2762

Kopš: 23. Mar 2012

No: Ogre

Ziņojumi: 786

Braucu ar: Triumph Scrambler Pedal to Metal edition


16 Apr 2015, 13:01:53 Niere rakstīja:

16 Apr 2015, 12:40:31 Auser rakstīja:
Pieņemu. Šo pat nebiju ievērojis.

man arī patīk valodas tīrība.

Nopietni?! Ej nu ej....

Offline

Next
17. Apr 2015, 00:00#2763

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:


16 Apr 2015, 11:25:28 Niere rakstīja:

15 Apr 2015, 21:38:23 Next rakstīja:
man gan liekas ka turpina sekot, jo speciāli močiem veidot kaut-kādu speciālu bāzes eļļu diez vai ir rentabli. bāzes eļļas kļūst aizvien tīrākas un līdzi samazinās viskozitātes. ##-20, ##-16... par to liecina.

nu, ne gluži tā. ja Tu runā par arvien augstāku tīrību, tad acīmredzot domāji GroupIII hidrokreku. jā, tehnoloģijas attīstās, taču augstāka tīrība nenozīmē zemāku viskozitātes klasi. izmantot zemākas viskozitātes primāri spiež arvien pieaugošas izmešu normu prasības.
bet tā jau ir apjomīga tēma.

Kāpēc tadā gadijumā 20w-40 produktu ar GroupIII bāzi ar uguni nesameklēt?

[ Šo ziņu laboja Next, 17 Apr 2015, 00:01:12 ]

Offline

Niere
17. Apr 2015, 15:11#2764

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


17 Apr 2015, 00:00:51 Next rakstīja:
Kāpēc tadā gadijumā 20w-40 produktu ar GroupIII bāzi ar uguni nesameklēt?

ā, ok, es sapratu Tavu domu.
taču, attīstoties tehnoloģijām un panākot augstāku tīrību, ne jau samazinās pamateļļu viskozitāte. palielinās pamateļļu dabīgais viskozitātes indekss, kas ļauj panākt plašāku viskozitātes klasi, neizmantojot viskozitātes modifikatoru.
20W-40 izmira, jo augstvērtīgā gala GroupIII spēj izpildīt 15W-40 pati par sevi. bet tas nenozīmē, ka eļļa kļuvusi mazāk viskoza 'karstajā' galā.

Offline