Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
15 Mar 2015, 00:40:07 Bagars rakstīja:
14 Mar 2015, 22:18:43 Archy96 rakstīja:
14 Mar 2015, 22:08:24 cbx650e rakstīja:
Kaa zini tad likumdeveeji izgudro visaadas nevienam nevajadziigas fignjas...
Riktīgs oldskūla piekritējs, tāpat kā es.
Bet grozies kā gribi, .... ar milzu nepacietību gaidu, kad beidzot sāks ražot 2T enduro močus ar degvielas iesmidzināšanu, lai degvielas padeve tiktu regulēta automātiski, jo zajebal tas karburātors, kurš ir tik jūtīgs uz laikaapstākļu maiņu.
Līdz brīdim, kamēr viņa strādā
Tu vēl to pats nezini, bet tici man, tu šprici savam mopēdam negribi...!
Ja netici, tad paprasi man.
Pēc šprices būsi laimīgs, ka varēsi karbi kaut vai katru dienu regulēt..
Visiem šosejas močiem, kuri ir bijuši ar šprici - nekādu problēmu.
Čomaki ar krosiniekiem - arī nesūdzās.
Kā tas varētu izpausties uz 2T motora, man nav ne jausmas.
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
zhenox | | Kopš: 04. Apr 2012
No: Salaspils
Ziņojumi: 99
Braucu ar: eR1
| Man te tāda problēma
Ielēju izlejamo MOTUL 5100, pagāzēju un šāds skats man parādījās, eļļa uzputojās. Līmenis bija norma. Eļļa svaigi ielieta, moci padarbināju kādas 5 min, bet nebraucu. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Hmmmm, tas nemaz nav labi. Iemesls var būt gan tehnisks, gan eļļas uzbūves vaina. Konkrētais Motul 5100, protams, satur pretputošanas piedevu, taču vai tā ir gana efektīva, grūti spriest.
Iemetot uz ātro aci forumos, par 5100 ir dažs koments ar līdzīgu problēmu. Iekš Thumpertalk atrodu šādu teikumu:
Motul 5100, great stuff just a little foamy in high temps.
Pagaidām divi varianti:
- ja nejauši pie vainas uzkrājies kondensāts (neizskatās gan), tad izbrauc gabalu, lai eļļa vismaz 15 minūtes padarbojas pilnā darba temperatūrā.
- paņem jebkuru citu moto eļļu un salīdzini rezultātu
(p.s. pēdējo rekomendāciju, plīdz, nesaistīt ar manis piedāvāto eļļu akciju)[ Šo ziņu laboja Niere, 19 Mar 2015, 11:39:02 ] | Offline | | |
|
arturz | | Kopš: 23. Apr 2008
Ziņojumi: 99
Braucu ar: Bulldog
| Sveika tauta, kurš var pateikt Triumph Rocket 3 Motul 5100 10W50 ir OK. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
19 Mar 2015, 21:34:13 arturz rakstīja:
Sveika tauta, kurš var pateikt Triumph Rocket 3 Motul 5100 10W50 ir OK.
ja vien ##-50 viskozitāte ir primāra Tavā apkopes rokasgrāmatā, tad ir ok. vien ar piebildi, ka Motul 5100 ir daļēji sintētiska eļļa ar esteru piešprici un labi maldina tautu.[ Šo ziņu laboja Niere, 19 Mar 2015, 23:18:15 ] | Offline | | |
eXistenZ | | Kopš: 03. Jan 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 127
Braucu ar: YAMAHA R6 99
| Sveiki, kuru labāk ieliet 1999.g. r6 10w40 300v vai 15w50 5100 motul
----------------- Motocikls nav bīstams transportlīdzeklis, Bīstamu viņu padara šofera nepilnīga pieredze. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
20 Mar 2015, 10:01:39 eXistenZ rakstīja:
Sveiki, kuru labāk ieliet 1999.g. r6 10w40 300v vai 15w50 5100 motul
300V, protams, divas galvas tiesas pārāks produkts, jo 5100 ir daļēji sintētisks. | Offline | | |
Lisiy | | Kopš: 30. Jul 2014
Ziņojumi: 205
Braucu ar: Honda: VFR800, Suzuki DRZ400E, GasGas EC300
|
20 Mar 2015, 10:03:41 Niere rakstīja:
300V, protams, divas galvas tiesas pārāks produkts, jo 5100 ir daļēji sintētisks.
Ko tas praktiski maina, izņemot apziņu, ka brauc ar labu eļļu? Es domāju ielas braukšanai. (pieņemot, ka abas eļļas ir ražotāja akceptētas)[ Šo ziņu laboja Lisiy, 20 Mar 2015, 14:48:43 ]
----------------- Janka Lisiy
Tas nav tā, kā tas izskatās!!! | Offline | | |
Icikinsh | | Kopš: 21. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 198
Braucu ar: A un B kategorijām
| Nu, pie manis ar ir nonākušas dažas Nieres piedāvātās kanniņas. Pamēģināsim, vai ir laba manta.
Jautājums eļļu guru - ko pēc pārkrāmēšanas liet iekšā vecā Honda gaisa dzeses 4t motorā?
[Moto Honda CJ250T] | Offline | | |
soulfreak | | Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| IMHO, sintētika labāka visos aspektos, labākas eļļošanas īpašības, labāka plūstamība/eļļošana startējot un aukstā laikā, lielāks maiņas intervāls. Un tas jau ir ļooooti daudz! Niere, palabo, ja kļūdos | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
20 Mar 2015, 14:47:57 Lisiy rakstīja:
20 Mar 2015, 10:03:41 Niere rakstīja:
300V, protams, divas galvas tiesas pārāks produkts, jo 5100 ir daļēji sintētisks.
Ko tas praktiski maina, izņemot apziņu, ka brauc ar labu eļļu? Es domāju ielas braukšanai. (pieņemot, ka abas eļļas ir ražotāja akceptētas)
Jo spēcīgākas eļļas īpašības, jo lielāka cerība, ka eļļa spēs tikt galā ar skarbākiem darba apstākļiem. Un nav runa tikai par sporta pielietojumu, bet arī par kontamināciju jeb degvielas, putekļu, kondensāta, nodiluma materiāla u.c. kaitīgu substanču klātbūtni eļļā.
Attiecīgi - augstvērtigāka eļļa labāk tiks galā ar 'sūdiem' pagarinās motora mūža ciklu arī ielas moto. Protams, rāmam ielas ripinātājam ir zemākas prasības, kādēļ arvien ir noprkamas pat minerālas moto eļļas, kuras vieglo auto industrijā praktiski izmirušas.
Ja jautā konkrēto Motul produktu kontekstā, tad 300V, protams, ir griesti, bet 5100ais ir daļēja sintētika ar esteru piešprici. Un tur tāda viltība, ka esteriem piemīt polaritātes spēja - augstā temperatūrā piesaistīties metāla virsmām. Tas veicina virsmu aizsardzību, nepārslogojot eļļu ar piedevām. Taču viltība ir iekš tā, ka 5100ais tiek prezentēts kā 'Tehnosyntese - Ester', kas pircejam liek domāt, ka izmantotā pamateļļa ir sintētiskie esteri. taču patiesībā pamatviela ir minerālene, kurā esteri drīzāk darbojas kā virsmu aizsardzības piedeva.
Produkts tādēļ nav slikts, taču no tehniska viedākļa jūtās smalks apjājiens, ko sauc par mārketingu.
Līdz ar to rodas jautājumi, vai šī eļļa, piemēram, nerada uzdegumu augstas temperatūras apstākļos? | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
20 Mar 2015, 15:07:56 Icikinsh rakstīja:
Nu, pie manis ar ir nonākušas dažas Nieres piedāvātās kanniņas. Pamēģināsim, vai ir laba manta.
Jautājums eļļu guru - ko pēc pārkrāmēšanas liet iekšā vecā Honda gaisa dzeses 4t motorā?
[Moto Honda CJ250T]
Vecākiem dzelžiem dažkārt vērts palielināt viskozitātes klasi. Taču, ja motors pārkrāmēts, tad droši vien jāpieturās pie OEM rekomendātā ##W-40 (neesmu gan pētījis manuāli).
Manis piedāvātais 15W-40 produkts tad ir pašā laikā. Gaisa dzesei sevišķi svarīga ir viskozitātes stabilitāte.
Protams, ir arī daudz citas derīgas eļļas. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
20 Mar 2015, 17:03:25 soulfreak rakstīja:
IMHO, sintētika labāka visos aspektos, labākas eļļošanas īpašības, labāka plūstamība/eļļošana startējot un aukstā laikā, lielāks maiņas intervāls. Un tas jau ir ļooooti daudz! Niere, palabo, ja kļūdos
Ou, vecais, baigi plaša tēma. Ja garo stāstu vienā teikumā, tad tīri sintētiska eļļa ir spēcīgāka pilnīgi visos parametros, izņemot cenu.
Ok, protams, ir izņēmumi, kur, piemēram, rotormotoriem (arī veci moči tādi ir), nedrīkst izmantot sintētiku, vai arī esteru ierobežojumi dažu blīvējumu materiālu un iekšējo virsmu krāsojuma dēļ.
Piebilde gan par to plūstamību zemā temperatūrā. Kā jau te nepārtraukti atgādinu, ka šo parametru iespējams pamatīgi uzlabot ar piedevām, taču tam ir ļoti nevēlams blakusefekts. Attiecīgi, iespējams kaut minerāleni 'uzkačāt' kaut vai līdz 5W-50, taču ilglaicīgā lietošanā rezultāts nekāds labais nebūs. | Offline | | |
Sliktais | | Kopš: 07. May 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 4685
Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i
| Vispār jau šeit viss ir izrunāts krustu šķērsu, sintētiskā "eļļa vs minerālā". Jāieraksta googlē salīdzinājums. Te kaut vai bilde ieskatam:
Un pa grupām:
Tālāk jau paša izvēle, ko liet "lācītim" vēderā.
-----------------
GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
20 Mar 2015, 18:28:26 Sliktais rakstīja:
Te kaut vai bilde ieskatam:
[IMG/IMG]
šī bilde patiesībā ir ļoti spekulatīva, jo no tās jānoprot, ka metāla virsmas atdala vien viena molekula, kura turklāt ir kantaina. jā minerālas eļļas un arī hydrocrack molekulas nav identiskas, kas primāri rezultējas lielākā degvielas patēriņā. bet nojaušu, ka 'fuck the fuel economy' čaļiem nav vienkārši sauklis.
Ja runājam par sintētikas priekšrocībām, tad tur primāri jāskata oksidācijas stabilitāte, viskozitātes indekss, gaistamība, termālā stabilitāte. Bet tie nav parametri, kurus var ievērtēt datu lapā.
Un pa grupām:
[IMG/IMG]
Tālāk jau paša izvēle, ko liet "lācītim" vēderā.
Par grupām arī var runāt ilgi, taču noder tam, lai saprastu, kas īsti ir jēdziens 'sintētika'.
Varu papildināt ar šādu:
| Offline | | |
Sliktais | | Kopš: 07. May 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 4685
Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i
|
20 Mar 2015, 19:07:36 Niere rakstīja:
......
Ja runājam par sintētikas priekšrocībām, tad tur primāri jāskata oksidācijas stabilitāte, viskozitātes indekss, gaistamība, termālā stabilitāte. Bet tie nav parametri, kurus var ievērtēt datu lapā.
Tāda jau tā doma bij, tikai neesmu specs ķīmijā. Vispārināti, ja dzelzis nav retro vai aizvēsturisks, tad labāk liet sintētiku, nevis sipt kapeiku un meklēt lētāko eļļu. Vēl jau der aizdomāties par tiem "žuļikiem", kas hidrokrakotu minerāleni tautai pasniedz kā "full sinthetic", protams, par to kārtīgi uzskrūvējot cenu.
-----------------
GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart | Offline | | |
Icikinsh | | Kopš: 21. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 198
Braucu ar: A un B kategorijām
|
20 Mar 2015, 17:21:03 Coooool rakstīja:
Icikinsh, kuru paņēmi!
Statoil RacingWay MC 15W-40 Man jau vecam meža kaplim, neko niknāku nevajag!
| Offline | | |
Remus | | Kopš: 05. Jun 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 223
Braucu ar: B-King
| Skatos, pedeja laika, biezi paradas jautajumi par MOTUL 5100. No savas pieredzes un veiktajiem ellas testu rezultatiem, galigi neiesaku so ellu | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
20 Mar 2015, 19:43:34 Sliktais rakstīja:
20 Mar 2015, 19:07:36 Niere rakstīja:
......
Ja runājam par sintētikas priekšrocībām, tad tur primāri jāskata oksidācijas stabilitāte, viskozitātes indekss, gaistamība, termālā stabilitāte. Bet tie nav parametri, kurus var ievērtēt datu lapā.
Tāda jau tā doma bij, tikai neesmu specs ķīmijā. Vispārināti, ja dzelzis nav retro vai aizvēsturisks, tad labāk liet sintētiku, nevis sipt kapeiku un meklēt lētāko eļļu. Vēl jau der aizdomāties par tiem "žuļikiem", kas hidrokrakotu minerāleni tautai pasniedz kā "full sinthetic", protams, par to kārtīgi uzskrūvējot cenu.
Ar padzīvojušiem dzelžiem ir sevišķs stāsts. Tur savulaik ietulkoju kādu rakstu no profesionālā eļļinieku žurnāla. MP godabiedrs Vaterland to iepublicēja iekš retromoto.lv Saite.
Un jā, ar to 'full synthetic' ir sarežģīti. Interesanti arī tas, ka daudziem tekstuālais skaidrojums nav mainījies vismaz 10 gadus, bet eļļas uzbūve gan mainīta no PAO uz GroupIII. Tādu moto eļļu jomā ir daudz, taču jāteic arī, ka hidrokrekings pa šiem gadiem ir uzlabojies. Proti, labākās HC pamateļļas pārspēj vājākās PAO pamateļļas. Un tad nu atliek jautājums, no kura gala ražotājs paņēmis izejmateriālu.
Taču vēl uz visa šī pamateļļu tēmas jāskata arī piedevu spējas. Un tās nav mazāk būtiskas par pamateļļu, taču to potence grūtāk konstatējama no publiski pieejamās informācijas. Līdz ar to es pārlieku uzsveru pamateļļu pusi.[ Šo ziņu laboja Niere, 20 Mar 2015, 22:07:34 ] | Offline | | |
Remus | | Kopš: 05. Jun 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 223
Braucu ar: B-King
| Niere, domaju Tu vairak varesi pastastit
Aprilia RSV1000
Analizu rezultats[ Šo ziņu laboja Remus, 20 Mar 2015, 22:44:29 ] | Offline | | |
|
|