15 May 2019, 21:06:11 Eazzyy rakstīja:
Sveiki. Esmu apjucis izvēlē, zinu, ka pēc strīta, gribu kruizeri, budžets ir 2k€. Skatos uz honda magna, bet škiet gads vecs, vulcan 500, škiet būs pa īsu uz šosejas, yamaha virago 535 škiet tas pats? Ko var ieteikt? Gribētu jau kardānu, bet nav noteicošais. Vai vispār ir iespējams atrast normālu kruizeri manā budžetā?
Ja ir kādam ieteikumi, personīga pieredze, labprat uzklausīšu pm vai šeit, vai whatapp. Gribu saprast kurš moto nebūs pa īsu uz šosejas un ar kuru nebūs jāsēž un jāskrūvē cauru dienu.
Tak tādu mazo Virago vari uzreiz pa taisno Daugavā iestumt. Ka nav motocikla ta nav.
Par VUlkanu viedokļa nav - gan jau ar ar jaudu neizceļas (lasi - ja paveiksies pilsētā nebūs par maz. Uz šosejas 100% būs par maz).
Kaadeell taads naids uz Virago?
Personiga pieredze?
ok...535 par maz varbuut. It sevisskki ja brauceejs no 1,8m ... bet ir arii ar 750 un arii ar tilpumu virs litra.
Pats uz taadiem skatos.
Cik esmu interesējies, tad Magna ir labākais aparāts jaudas/dinamikas ziņā, ja nemaldos motors no kāda sportiskāka moča, tāpēc ejot daudz labāk par lielāko daļu lielo čoperu tipa moto, virs litra.
16 May 2019, 11:08:16 JURISburis rakstīja:
Cik esmu interesējies, tad Magna ir labākais aparāts jaudas/dinamikas ziņā, ja nemaldos motors no kāda sportiskāka moča, tāpēc ejot daudz labāk par lielāko daļu lielo čoperu tipa moto, virs litra.
te vajag saprast pamatus - ar ko forsēts motors no deforsēta atšķiras.
savulaik iž-jupiteram ceturtajā modelī arī zirgus piebēra, bet izrādījās, ka laba tur realitātē maz - elastība pazuda, bija jātur uz apgriezieniem, biežāk ātrumi jāslēģelē - rezultātā piektajam jupiteram zirgu bija mazāk, bet tauta ar viņu - apmierinātāka...
slaucot daudz zirgus no atmosfēriskā motora, viņa jaudas un griezes momenta raksturlīknes kļūst ar izteiktāku kalnu, un šaurāku diapazonu.
rupji runājot, ja litrīgam motoram ar 50 zs, apgriezienu diapazonā no 1300 - 7000 tev ir 10+ zs, tad litrīgam motoram ar 150 zs, tev šis diapazons būs jau no 4000 - 12000 rpm, tb vislaik jātur attiecīgos apgriezienos un jāslēģelējas.
stipri ne vienmēr tas ir labi, vai ērti.
----------------- eksperts visaas jomaas. kur es, tur veiksme (c) Pokrovsky :D
Pirkt - beidz murgot.
Kas primāri nosaka motora raksturu:
* Virzuļa resnums
* Virzuļa gājiens
* Rotējošā masa (kloķene, klanis, virzulis).
Jo mazāka rotējopšā masa, jo motors asāks, nervozāks (noslāpi vai parāvi ratā).
Jo lielāks virzuļa gājiens, jo lielāka grieze.
Jo mazāks virzuļa gājiens jo lielāki apgriezieni.
Par Virago - parādi man vienu mazo Virago kura nebūtu nopista līdz kliņķim. Parasti viņas ir 20-25 gadus vecas un laika zobs ar dara savu.
Viņa kā modelis ir tehnisks lūznis.
Tad jau tiešām labāk kādu saprātīgu 125cm3. Un es nepārspīlēju..
16 May 2019, 11:08:16 JURISburis rakstīja:
Cik esmu interesējies, tad Magna ir labākais aparāts jaudas/dinamikas ziņā, ja nemaldos motors no kāda sportiskāka moča, tāpēc ejot daudz labāk par lielāko daļu lielo čoperu tipa moto, virs litra.
16 May 2019, 11:50:03 MIGs rakstīja:
Pirkt - beidz murgot.
Kas primāri nosaka motora raksturu:
* Virzuļa resnums
* Virzuļa gājiens
* Rotējošā masa (kloķene, klanis, virzulis).
Jo mazāka rotējopšā masa, jo motors asāks, nervozāks (noslāpi vai parāvi ratā).
Jo lielāks virzuļa gājiens, jo lielāka grieze.
Jo mazāks virzuļa gājiens jo lielāki apgriezieni.
Par Virago - parādi man vienu mazo Virago kura nebūtu nopista līdz kliņķim. Parasti viņas ir 20-25 gadus vecas un laika zobs ar dara savu.
Viņa kā modelis ir tehnisks lūznis.
Tad jau tiešām labāk kādu saprātīgu 125cm3. Un es nepārspīlēju..
Pa virzuļa gājienu - lai dažiem būtu skaidros - jo lielāks klaņa kloķis, jo lielāks spēka plecs un grieze lielāka.. Un protams lielākam klanņa kloķim, vajag lielāku gājienu, lai to stumtu uz leju, augšu..
Savukārt ar lielu kloķi, lielu virzuļa gājienu grūtāk uztaisīt augstus apgriezienus tā, lai motors neizģērbtos.. Tāpēc augstiem apgriezieniem der motori ar mazāku virzuļa gājienu..
Tur protams vēl ir tāda lieta rēķināta, kā virzuļa ātrums, lai eļļas plēve nepazustu utt., - kāda noteikta vērtība, ko nav ieteicams pārsniegt utt.
16 May 2019, 11:08:16 JURISburis rakstīja:
Cik esmu interesējies, tad Magna ir labākais aparāts jaudas/dinamikas ziņā, ja nemaldos motors no kāda sportiskāka moča, tāpēc ejot daudz labāk par lielāko daļu lielo čoperu tipa moto, virs litra.
Honda X4..
Bet ej un atrodi tādu..
Skaists. Dārgi. Smags. Rijīgs. Maza bāka. Skaists.
16 May 2019, 11:08:16 JURISburis rakstīja:
Cik esmu interesējies, tad Magna ir labākais aparāts jaudas/dinamikas ziņā, ja nemaldos motors no kāda sportiskāka moča, tāpēc ejot daudz labāk par lielāko daļu lielo čoperu tipa moto, virs litra.
16 May 2019, 11:08:16 JURISburis rakstīja:
Cik esmu interesējies, tad Magna ir labākais aparāts jaudas/dinamikas ziņā, ja nemaldos motors no kāda sportiskāka moča, tāpēc ejot daudz labāk par lielāko daļu lielo čoperu tipa moto, virs litra.
Honda X4..
Bet ej un atrodi tādu..
Skaists. Dārgi. Smags. Rijīgs. Maza bāka. Skaists.
Vizuāli neatšķiras no 1400 Suzuka gsx,viens pret viens.Smags,rijīgs,smags.
Tak tādu mazo Virago vari uzreiz pa taisno Daugavā iestumt. Ka nav motocikla ta nav.
Par VUlkanu viedokļa nav - gan jau ar ar jaudu neizceļas (lasi - ja paveiksies pilsētā nebūs par maz. Uz šosejas 100% būs par maz).
16 May 2019, 16:05:59 mikrefons rakstīja:
Tā jau ir, ja nav litra tad jau nav mocis
Nē tā nav !
Negribas lai cilvēks nopērk absolūtu surogātu.
Tu vispirms pabrauc ar tādu un tad pakomentē. Ja esi braucis un tev patīk - tad es Tevi nesaprotu.
Virago 525 nav gandrīz 600cm mocis. Tā tuvākie līdzenieki ir 125cm3. Tikai tie 125cm3 parasti ir labāki.
16 May 2019, 16:05:59 mikrefons rakstīja:
Tā jau ir, ja nav litra tad jau nav mocis
Nē tā nav !
Negribas lai cilvēks nopērk absolūtu surogātu.
Tu vispirms pabrauc ar tādu un tad pakomentē. Ja esi braucis un tev patīk - tad es Tevi nesaprotu.
Virago 525 nav gandrīz 600cm mocis. Tā tuvākie līdzenieki ir 125cm3. Tikai tie 125cm3 parasti ir labāki.
Ja tas ir cilvēka pirmais “lielais” mocis, tad jabkurš der. Piekrītu, ka tur nekā laba nav no viņa. Es savu moto karjeru sāku ar xj400 yamahu. Štrunts pamatīgs, bet prieku un pieredzi savā laikā deva
man sķiet ka čopers nav labākā izvēle priekš pirmā moča. otrais trešais ok. bet klasiskais ielas, nu labi, arī enduro motocikls ir labākais veids/geometrija, lai apgūtu moto dzīvi.
17 May 2019, 09:54:46 karlo1941 rakstīja:
kautkur lasīju, ka optimāli esot klaņa gājiens=virzuļa diametru.
viss pārējais esot eksperimenti, lai dabūtu kautko specifisku
Tjip optimāli, vai vienmēr jūzerim patīkamāk, tas cits jautājums..
Bet vispār tur ir sava specifika.
Pa šo tēmu var papētīt kādi bija kādreiz eiropas autobūves dzinēji - kvadrātveidīgā koncepcija, pret japāņiem - tiasnstūris virzienā uz leju..
17 May 2019, 09:54:46 karlo1941 rakstīja:
kautkur lasīju, ka optimāli esot klaņa gājiens=virzuļa diametru.
Principā šāda atiecība skaitās izejas punkts 2T kartingu dzinējiem.
Un par to, ka tas esot ideāls un vis spārējais ir eksperementi... Tad nu salīdizni pielietojumu F1 motoram un traktoram.
Tas ir tieši tas, kas ir Sovnarhozam: IMZ M-72 un K-750.
kopš 2PK laikiem tomēr kkas ir mainījies un gājis uz priekšu moto būvē..,
17 May 2019, 10:56:06 MIGs rakstīja:
17 May 2019, 09:54:46 karlo1941 rakstīja:
kautkur lasīju, ka optimāli esot klaņa gājiens=virzuļa diametru.
Principā šāda atiecība skaitās izejas punkts 2T kartingu dzinējiem.
Un par to, ka tas esot ideāls un vis spārējais ir eksperementi... Tad nu salīdizni pielietojumu F1 motoram un traktoram.
tas labi, ka diskusija sākas.
un nevajag jaukt motociklus ar kuģu dzinējiem. tiem ir savs darbs darāms.
jā, protams, tas ir ņemts no sporta dzīves, bet kā zināms - agri vai vēlu sportā izmēģinātais nonāk pie parastajiem mirstīgajiem. tad nu tie cenšas no mcdonalda aizvilkt ar pirmo robu līdz pirmajam krustojumam, ja neviena nav uz ceļa. un lepni par sevi, ka izdevās.