Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
21 Feb 2015, 23:45:36 kawaracer rakstīja:
7100 4T 10W-40 (From 0°C to 40°C)
7100 4T 10W-50 (Above -10°C)
tas, ka eļļu ražotāju ieteikumus nav jāņem īpaši pierē, labi ilustrē augstāk redzamais. totāli neloģiski, kādēļ 10W-40 vienam un tam pašam produktam tikai virs 0C, bet 10W-50 pat -10C ir labi. | Offline | | |
kawaracer | | Kopš: 21. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 1193
Braucu ar: HD FXFBS
|
22 Feb 2015, 01:35:13 Bagars rakstīja:
Kāpēc nemitīgi jāatkārto viens un tas pats desmitiem reižu???
Tāpēc jau arī te neko nevar atrast!!
Mans ieteikums - Niere, kā tiešām cienījams speciālists eļļu jautājumā - uzraksta (principā jau uzrakstīja) tekstu - "KĀDU EĻĻU MAN IZVĒLĒTIES"?
Topiku noliekam augšā (sarkanu) uz aizveram (bez iespējas komentēt) un jautājums atkrīt.
Tieši tāpat varam izdarīt ar citām tēmām, kas atkārtojas x10 un pat x100
Motoveikalu adreses
Motoservisu adreses
u.t.t.
----------------- Rezerves daļas un serviss. | Offline | | |
jonii | | Kopš: 06. Mar 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 29
Braucu ar: Yamaha Bobber
| Viedoklis ? Vai choperam ar gaisa dzesi ir kāda īpaša eļļa vajadzīga? | Offline | | |
|
andrejins | | Kopš: 21. Sep 2012
No: Rīga
Ziņojumi: 1529
Braucu ar: BMW F650 Strada
|
25 Feb 2015, 15:54:32 jonii rakstīja:
Viedoklis ? Vai choperam ar gaisa dzesi ir kāda īpaša eļļa vajadzīga?
Atļaušos nocitēt meistaru:
Viskozitātes izvēle, protams, ir svarīga lieta. Eļļu ražotāju rekomendācijas šajā ziņā ir ļoti sekundāras un primāri par atskaites punktu jāņem dzelža ražotāja priekšraksti. Un, izrietot no tiem, var veikt kādas korekcijas, ja:
- bieži redlainā vai raideris 'stunters'
- iespējama eļļas kontaminācija (degviela, ūdens, putekļi)
- ekstrēmas starta/darba temperatūras
- braukts tiek divatā un/vai smagi pārkrauts
- kalnains reljefs un/vai lēni kustības ātrumi
- sastrēgumi un cita pārkaršanas iespēja
- motors/transmisija padiluši
tas pirmais, kas nāk prātā. un ne visos šajos gadījumos vienmēr viskozitāti jāceļ uz augšu, var būt arī pretēji.
Jāņem arī vērā, ka eļļa no eļļas var ļoti būtiski atšķirties pat vienādas SAE viskozitātes klases ietvaros. Te ilustrējoša diagramma no Yamalube kataloga:
[apakšējā robeža - eļļas sastingšanas temperatūra
augšējā robeža - temperatūra, kurā eļļa sasniedz 5cSt viskozitātes robežu]
ar šo gribēju teikt: lai nopietni izvērtētu optimālo viskozitāti, jāņem vērā gan braukšanas apstākļi, gan izvēlētās eļļas parametri. tātad katrs gadījums jāskata individuāli.
tomēr caurmērā jau tomēr pieturās pie ražotāja ieteikumiem un korekcijas veic tikai gadījumā, ja ir pazīmes par lietotās viskozitātes nepiemērotību.
----------------- Purkšķinu ar vienpodnieku...
| Offline | | |
jonii | | Kopš: 06. Mar 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 29
Braucu ar: Yamaha Bobber
| OEM eļļa itkā 10W30 drošvien tāda arī jālej?
Domaju par 10W40 (Castrol POWER 1) loti liela starpiba jau nebūtu?
25 Feb 2015, 16:15:26 andrejins rakstīja:
25 Feb 2015, 15:54:32 jonii rakstīja:
Viedoklis ? Vai choperam ar gaisa dzesi ir kāda īpaša eļļa vajadzīga?
Atļaušos nocitēt meistaru:
Viskozitātes izvēle, protams, ir svarīga lieta. Eļļu ražotāju rekomendācijas šajā ziņā ir ļoti sekundāras un primāri par atskaites punktu jāņem dzelža ražotāja priekšraksti. Un, izrietot no tiem, var veikt kādas korekcijas, ja:
- bieži redlainā vai raideris 'stunters'
- iespējama eļļas kontaminācija (degviela, ūdens, putekļi)
- ekstrēmas starta/darba temperatūras
- braukts tiek divatā un/vai smagi pārkrauts
- kalnains reljefs un/vai lēni kustības ātrumi
- sastrēgumi un cita pārkaršanas iespēja
- motors/transmisija padiluši
tas pirmais, kas nāk prātā. un ne visos šajos gadījumos vienmēr viskozitāti jāceļ uz augšu, var būt arī pretēji.
Jāņem arī vērā, ka eļļa no eļļas var ļoti būtiski atšķirties pat vienādas SAE viskozitātes klases ietvaros. Te ilustrējoša diagramma no Yamalube kataloga:
[apakšējā robeža - eļļas sastingšanas temperatūra
augšējā robeža - temperatūra, kurā eļļa sasniedz 5cSt viskozitātes robežu]
ar šo gribēju teikt: lai nopietni izvērtētu optimālo viskozitāti, jāņem vērā gan braukšanas apstākļi, gan izvēlētās eļļas parametri. tātad katrs gadījums jāskata individuāli.
tomēr caurmērā jau tomēr pieturās pie ražotāja ieteikumiem un korekcijas veic tikai gadījumā, ja ir pazīmes par lietotās viskozitātes nepiemērotību.
[ Šo ziņu laboja jonii, 25 Feb 2015, 16:41:58 ] | Offline | | |
Sliktais | | Kopš: 07. May 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 4685
Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i
|
25 Feb 2015, 16:28:18 jonii rakstīja:
OEM eļļa itkā 10W30 drošvien tāda arī jālej?
Domaju par 10W40 (Castrol POWER 1) loti liela starpiba jau nebūtu?
10W30 vietā 10W40 var liet, būs "gerai". Kakustroļa vietā gan izvēlies ko citu, labāk jau normālu sintētiku.
-----------------
GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart | Offline | | |
autopilots | | Kopš: 24. Oct 2014
No: Ogre
Ziņojumi: 26
Braucu ar: Yamaha XJR
| Lūdzu apgaismojiet mani eļļu noslēpumainajās dzīlēs.
Manā īpašumā ir motocikls Yamaha XJR 1300 '99 gada ar eļļas/gaisa dzesēšanu. Par cik šis ir mans pirmais divriteņu transportlīdzeklis, vēlētos noskaidrot par optimālāko eļļas izvēli. Sagādāju motocikla lietošanas instrukciju, kurā ir norādītas prasības eļļai :
Izmantojot MOTUL interneta adresi nonācu pie trīs atbilstošām eļļām (variantus piedāvāja vairāk, bet man iepatikās šie trīs
1. 5100 4T 10W40 (Technosynthese) ~10.00 eur/l
2. 7100 4T 10W40 (100% Synthetic) ~15.00 eur/l
3. 3000 4T 20W50 (Mineral) ~8.00 eur/l
Un jautājums rodās sekojoš - kādēļ šeit (MOTUL mājaslapā) piedāvā 3 dažādas eļļas, sintētisko, minerāla un vēl nezkādu? Cena arī šiem produktiem ir ar diezgan lielu amplitūdu. Kura tad no šīm būtu piemērotāka manam motociklam, ņemot vērā ka tas jau ir krietni padzīvojis un pasauli skatījis 80 000 km garumā.
P.S. Varbūt varētu ieteikt arī kādu citu ražotāju izstrādājumu.
----------------- | Offline | | |
arniz | | Kopš: 20. Dec 2009
No: Valmiera
Ziņojumi: 154
Braucu ar: Muti,ZX9R,GSXR1000,KTM 690,RIGA13,
|
25 Feb 2015, 22:24:17 Coooool rakstīja:
autopilots, tai lamatā var liet pašu lētāko. Es pat uz sporta baika neiespringstu. Galvenais čekot spiedienu un temperatūru sistēmā
nesapratu...?! a kas piem.ir jālej suzuki gsxr1000 k6??? | Offline | | |
arniz | | Kopš: 20. Dec 2009
No: Valmiera
Ziņojumi: 154
Braucu ar: Muti,ZX9R,GSXR1000,KTM 690,RIGA13,
| supereļļas linku studijā.. | Offline | | |
jonii | | Kopš: 06. Mar 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 29
Braucu ar: Yamaha Bobber
| Kas vainas Kakustrolim? Vismaz mašīnām viņi labas eļļas ražo.
25 Feb 2015, 18:04:25 Sliktais rakstīja:
25 Feb 2015, 16:28:18 jonii rakstīja:
OEM eļļa itkā 10W30 drošvien tāda arī jālej?
Domaju par 10W40 (Castrol POWER 1) loti liela starpiba jau nebūtu?
10W30 vietā 10W40 var liet, būs "gerai". Kakustroļa vietā gan izvēlies ko citu, labāk jau normālu sintētiku.
| Offline | | |
Gantais | | Kopš: 27. Sep 2012
No: Ogre
Ziņojumi: 2718
Braucu ar: R1150Gs. F650Gs
| Kakustrolim, kā tādam, vainas nekādas.... vnk, pie mums, tirdzniecībā (arī pie slavena auto, moto dīlera) esošais ir no eiropas ķinas valsts rūpnīcas. Tas nav tas pats, kas DE vai UK pirktais, ar tiem viss ir bumbās.
26 Feb 2015, 08:36:47 jonii rakstīja:
Kas vainas Kakustrolim? Vismaz mašīnām viņi labas eļļas ražo.
25 Feb 2015, 18:04:25 Sliktais rakstīja:
25 Feb 2015, 16:28:18 jonii rakstīja:
OEM eļļa itkā 10W30 drošvien tāda arī jālej?
Domaju par 10W40 (Castrol POWER 1) loti liela starpiba jau nebūtu?
10W30 vietā 10W40 var liet, būs "gerai". Kakustroļa vietā gan izvēlies ko citu, labāk jau normālu sintētiku.
----------------- Ātrums nav pašmērķis... galvenais ir process ... | Offline | | |
andrejins | | Kopš: 21. Sep 2012
No: Rīga
Ziņojumi: 1529
Braucu ar: BMW F650 Strada
|
26 Feb 2015, 10:10:55 Gantais rakstīja:
Kakustrolim, kā tādam, vainas nekādas.... vnk, pie mums, tirdzniecībā (arī pie slavena auto, moto dīlera) esošais ir no eiropas ķinas valsts rūpnīcas. Tas nav tas pats, kas DE vai UK pirktais, ar tiem viss ir bumbās.
26 Feb 2015, 08:36:47 jonii rakstīja:
Kas vainas Kakustrolim? Vismaz mašīnām viņi labas eļļas ražo.
25 Feb 2015, 18:04:25 Sliktais rakstīja:
25 Feb 2015, 16:28:18 jonii rakstīja:
OEM eļļa itkā 10W30 drošvien tāda arī jālej?
Domaju par 10W40 (Castrol POWER 1) loti liela starpiba jau nebūtu?
10W30 vietā 10W40 var liet, būs "gerai". Kakustroļa vietā gan izvēlies ko citu, labāk jau normālu sintētiku.
Gan ar kukustroli, gan ar motuli esmu uzkāpis uz grābekļiem, tāpēc šobrīd leju elfu ar kuru vēl problēmas nav bijušas.
----------------- Purkšķinu ar vienpodnieku...
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
26 Feb 2015, 10:25:56 andrejins rakstīja:
Gan ar kukustroli, gan ar motuli esmu uzkāpis uz grābekļiem, tāpēc šobrīd leju elfu ar kuru vēl problēmas nav bijušas.
kādas probzas bija? | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
26 Feb 2015, 10:10:55 Gantais rakstīja:
Kakustrolim, kā tādam, vainas nekādas.... vnk, pie mums, tirdzniecībā (arī pie slavena auto, moto dīlera) esošais ir no eiropas ķinas valsts rūpnīcas. Tas nav tas pats, kas DE vai UK pirktais, ar tiem viss ir bumbās.
No kurienes infa? | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
25 Feb 2015, 15:54:32 jonii rakstīja:
Viedoklis ? Vai choperam ar gaisa dzesi ir kāda īpaša eļļa vajadzīga?
gaisa/eļļas dzesei nepatīk eļļas, kuras viegli zaudē viskozitāti karstajā galā un tādas, kuras viegli oksidējas. es tādam motoram ieteiktu PAO, esteru vai abu maisījumu saturošu eļļu. tās parasti ir tādas, kuras ražotājs apraksta kā 'full vai 100% synthetic'. taču šādas apgalvojums negarantē attiecīgo bāzi.
tas ļoti īsumā. | Offline | | |
Sliktais | | Kopš: 07. May 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 4685
Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i
|
26 Feb 2015, 18:34:27 Niere rakstīja:
25 Feb 2015, 15:54:32 jonii rakstīja:
Viedoklis ? Vai choperam ar gaisa dzesi ir kāda īpaša eļļa vajadzīga?
gaisa/eļļas dzesei nepatīk eļļas, kuras viegli zaudē viskozitāti karstajā galā un tādas, kuras viegli oksidējas. es tādam motoram ieteiktu PAO, esteru vai abu maisījumu saturošu eļļu. tās parasti ir tādas, kuras ražotājs apraksta kā 'full vai 100% synthetic'. taču šādas apgalvojums negarantē attiecīgo bāzi.
tas ļoti īsumā.
Niere, Tu kā kompetents cilvēks varēji ļaužu masām izskaidrot, kas ir sintētiskā (IV un V bāzes eļļas), un kas ir kaut kādi *ūdi, kas tiek uzdoti par sintētiskajām eļļām. Vajag uztaisīt sarakstu ar nosaukumu, brendu (vai arī sauktu pretīgajā vārdā "zīmols", tad eļļas nosaukumu, viskozitāti. Ne visi, apskatot speceni vai drošības datu lapu sapratīs, kas ir īsta sintētika (PAO, esteri) un kas tikai hidrokrakota minerālene ar lepnu uzrakstu "sinthetic"
-----------------
GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| ar to brīdi es uzņemtos atbildību par katru produktu, kurš tiek mārketēts kā 'full vai 100% synthetic'. bet ne visi no tiem produktiem garantēti izpilda visas specifiskas prasības močiem. tā, piemēram, dažs skaļa zīmola top produkts savulaik bija izteikti vājš zobratu aizsardzībā. taču to uzzināt nevar nedz no tehnisko datu lapas, nedz drošības datu lapas. to var noskaidrot vien caur padziļinātu/specifisku testu veikšanu vai vismaz, kā minimums, daudzkārtējas lietotās eļļas analīzes dažādos motoros.
man te radās doma, ka varētu piedāvāt labākos LV nopērkamos (un dažus importēt īpaši) produktus komplektā ar eļļas analīzi un tādējādi tīri uz statistikas pamata iegūt aptuvenu kopskatu. nākamnedēļ noskaidrosies, vai varēšu analīzes piedāvāt par ļoti sakarīgu ciparu un tad to varētu kombinēt ar dažādu moto produktu piedāvājumu bez īpašas domas nopelnīt. piedāvājums varētu būt apmēram tāds:
'pērc kasti vai 1/2 kasti eļļas un saņem analīzes par brīvu vai ar ļoti labu atlaidi'.
tādējādi varētu ar absolūti empīrisku paņēmienu nonākt pie kaut kādiem daudzmaz uzticamiem secinājumiem.
pagaidām vel nevaru neko garantēt, bet mēģināšu to izgrozīt.
starp citu, ja Tev interesē 15W-50 ļoti augstvērtīgs PAO produkts, kas izvērstos testos pārspēj 300V un ir līdzvērtīgs Amsoil top moto produktam, varu piedāvāt jau šobrīd par visnotaļ labu ciparu.
ar to mazliet steidzos priekšā notikumiem. | Offline | | |
Sliktais | | Kopš: 07. May 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 4685
Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i
|
26 Feb 2015, 20:08:48 Niere rakstīja:
......
starp citu, ja Tev interesē 15W-50 ļoti augstvērtīgs PAO produkts, kas izvērstos testos pārspēj 300V un ir līdzvērtīgs Amsoil top moto produktam, varu piedāvāt jau šobrīd par visnotaļ labu ciparu.
ar to mazliet steidzos priekšā notikumiem.
uz doto brīdi tā kā nav aktuāli, rudenī ielēju jaunu eļļu, 300V 15w50, bet turpmāk man un dažiem čomiem var noderēt, ja ir kas labs, padod ziņu
-----------------
GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart | Offline | | |
audims | | Kopš: 26. Feb 2015
Ziņojumi: 8
Braucu ar: Yamaha FJR
| Varbūt kāds zina, kura no Motul 4T eļļām ir sarkana? | Offline | | |
Gantais | | Kopš: 27. Sep 2012
No: Ogre
Ziņojumi: 2718
Braucu ar: R1150Gs. F650Gs
|
26 Feb 2015, 18:18:40 Niere rakstīja:
26 Feb 2015, 10:10:55 Gantais rakstīja:
Kakustrolim, kā tādam, vainas nekādas.... vnk, pie mums, tirdzniecībā (arī pie slavena auto, moto dīlera) esošais ir no eiropas ķinas valsts rūpnīcas. Tas nav tas pats, kas DE vai UK pirktais, ar tiem viss ir bumbās.
No kurienes infa?
No cilvēka, kurš daudzus gadus strādāja šajā auto, moto dīlera servisā.
Var jau būt, ka tas viss ir fufels... paša pieredzes ar šo produktu, nav
----------------- Ātrums nav pašmērķis... galvenais ir process ... | Offline | | |
|
|