Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
kawaracer
22. Feb 2015, 00:02#2611

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 1193

Braucu ar: HD FXFBS

Paņēmu vecāku Z750 - vēl vairāk:



-----------------
Rezerves daļas un serviss.

Offline

mexa
22. Feb 2015, 01:12#2612

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

nu niere domaaju pateiktu to ko es, apmeeram. jo nav viedoklja no kiimijas puses kursh baiks ar ko labaak brauks... taatad vieniigaa atsauce manuaalis. biezaaka ellja nekaa paredzeets sliktaak var nonaakt no sieninjaam, liidz ar to biku apgruutinot motoru un eedot to. pa skidru var pazaudeet spiedienu... reaali jaalej ko saka manuaalis, kameer ko nepaarbuuvee pa nopietno. vairaak jau izsaka elljas "modelis" 7100 vecaa sastaava bija suudiigs... jaunais itkaa neko... un te arii visas probleemas, tieshi produktaa, tobish vai ir taa sinteetika vai nav utt... viskozitaate peec manuaalja...

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

Niere
22. Feb 2015, 01:22#2613

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

Viskozitātes izvēle, protams, ir svarīga lieta. Eļļu ražotāju rekomendācijas šajā ziņā ir ļoti sekundāras un primāri par atskaites punktu jāņem dzelža ražotāja priekšraksti. Un, izrietot no tiem, var veikt kādas korekcijas, ja:
- bieži redlainā vai raideris 'stunters'
- iespējama eļļas kontaminācija (degviela, ūdens, putekļi)
- ekstrēmas starta/darba temperatūras
- braukts tiek divatā un/vai smagi pārkrauts
- kalnains reljefs un/vai lēni kustības ātrumi
- sastrēgumi un cita pārkaršanas iespēja
- motors/transmisija padiluši

tas pirmais, kas nāk prātā. un ne visos šajos gadījumos vienmēr viskozitāti jāceļ uz augšu, var būt arī pretēji.

Jāņem arī vērā, ka eļļa no eļļas var ļoti būtiski atšķirties pat vienādas SAE viskozitātes klases ietvaros. Te ilustrējoša diagramma no Yamalube kataloga:


[apakšējā robeža - eļļas sastingšanas temperatūra
augšējā robeža - temperatūra, kurā eļļa sasniedz 5cSt viskozitātes robežu]

ar šo gribēju teikt: lai nopietni izvērtētu optimālo viskozitāti, jāņem vērā gan braukšanas apstākļi, gan izvēlētās eļļas parametri. tātad katrs gadījums jāskata individuāli.
tomēr caurmērā jau tomēr pieturās pie ražotāja ieteikumiem un korekcijas veic tikai gadījumā, ja ir pazīmes par lietotās viskozitātes nepiemērotību.

Offline

Niere
22. Feb 2015, 01:36#2614

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


21 Feb 2015, 23:40:58 kawaracer rakstīja:
Ko ikdienas ielas braucējam izvēlēties?
Mocis piemēram - ZX10R 2006.g. 20tkm.
Nobraukums gadā 3000km
Pāris reizes gadā aizbrauc uz Track Day.
Vai ir jēga pirkt viss dārgāko 300V vai arī zelta vidusceļš ir 7100

es personīgi izvēlētos citu zīmolu, bet eļļu 300V veiktspējas līmenī par saprātīgāku ciparu. Protams, tas neizslēdz arī vienkāršāku produktu lietošanu. arī 7100 ielas rullētājam ir gana augstvērtīgs produkts, taču ar nestabilu viskozitāti.

Vai viskozitāte 10W40 ir optimālākais iekš LV?

Močiem, kuriem šādu viskozitāti iesaka ražotājs, absolūti lielākai daļai būs atbilstoša.

Kāpēc katalogs piedāvā arī 10W50? (Tropiem jeb trasei?)

Piemēram, Yamaha pat vecajiem dzelžiem, kuriem kādreiz ieteica 10W-40, šobrīd bez aizspriedumiem iesaka 15W-50. ja to pieļauj ražotājs, viss kārtībā. taču bez iemesla liet šādu viskozitāti Honda-i, kurai ieteikta 10W-30, es neieteiktu.

Kāpēc 20W50? (viņa būs nejēgā bieza) un braucot agrā pavasarī jeb vēlā rudenī - tak nederēs!

sādas viskozitātes primārā problēma relatīvi zēmā temperatūrā nebūs tik daudz darba temperatūrā, cik startējot. tas rezultēsies vienkārši straujākā nodilumā un, iespējams, sajūga 'vilkšanas' efektā.

[ Šo ziņu laboja Niere, 22 Feb 2015, 01:38:11 ]

Offline

Niere
22. Feb 2015, 01:42#2615

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


21 Feb 2015, 23:45:36 kawaracer rakstīja:
7100 4T 10W-40 (From 0°C to 40°C)
7100 4T 10W-50 (Above -10°C)

tas, ka eļļu ražotāju ieteikumus nav jāņem īpaši pierē, labi ilustrē augstāk redzamais. totāli neloģiski, kādēļ 10W-40 vienam un tam pašam produktam tikai virs 0C, bet 10W-50 pat -10C ir labi.

Offline

kawaracer
22. Feb 2015, 01:57#2616

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 1193

Braucu ar: HD FXFBS


22 Feb 2015, 01:35:13 Bagars rakstīja:
Kāpēc nemitīgi jāatkārto viens un tas pats desmitiem reižu???

Tāpēc jau arī te neko nevar atrast!!


Mans ieteikums - Niere, kā tiešām cienījams speciālists eļļu jautājumā - uzraksta (principā jau uzrakstīja) tekstu - "KĀDU EĻĻU MAN IZVĒLĒTIES"?

Topiku noliekam augšā (sarkanu) uz aizveram (bez iespējas komentēt) un jautājums atkrīt.

Tieši tāpat varam izdarīt ar citām tēmām, kas atkārtojas x10 un pat x100

Motoveikalu adreses
Motoservisu adreses
u.t.t.


-----------------
Rezerves daļas un serviss.

Offline

jonii
25. Feb 2015, 15:54#2617

Kopš: 06. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 29

Braucu ar: Yamaha Bobber

Viedoklis ? Vai choperam ar gaisa dzesi ir kāda īpaša eļļa vajadzīga?

Offline

andrejins
25. Feb 2015, 16:15#2618

Kopš: 21. Sep 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 1529

Braucu ar: BMW F650 Strada


25 Feb 2015, 15:54:32 jonii rakstīja:
Viedoklis ? Vai choperam ar gaisa dzesi ir kāda īpaša eļļa vajadzīga?


Atļaušos nocitēt meistaru:
Viskozitātes izvēle, protams, ir svarīga lieta. Eļļu ražotāju rekomendācijas šajā ziņā ir ļoti sekundāras un primāri par atskaites punktu jāņem dzelža ražotāja priekšraksti. Un, izrietot no tiem, var veikt kādas korekcijas, ja:
- bieži redlainā vai raideris 'stunters'
- iespējama eļļas kontaminācija (degviela, ūdens, putekļi)
- ekstrēmas starta/darba temperatūras
- braukts tiek divatā un/vai smagi pārkrauts
- kalnains reljefs un/vai lēni kustības ātrumi
- sastrēgumi un cita pārkaršanas iespēja
- motors/transmisija padiluši

tas pirmais, kas nāk prātā. un ne visos šajos gadījumos vienmēr viskozitāti jāceļ uz augšu, var būt arī pretēji.

Jāņem arī vērā, ka eļļa no eļļas var ļoti būtiski atšķirties pat vienādas SAE viskozitātes klases ietvaros. Te ilustrējoša diagramma no Yamalube kataloga:



[apakšējā robeža - eļļas sastingšanas temperatūra
augšējā robeža - temperatūra, kurā eļļa sasniedz 5cSt viskozitātes robežu]

ar šo gribēju teikt: lai nopietni izvērtētu optimālo viskozitāti, jāņem vērā gan braukšanas apstākļi, gan izvēlētās eļļas parametri. tātad katrs gadījums jāskata individuāli.
tomēr caurmērā jau tomēr pieturās pie ražotāja ieteikumiem un korekcijas veic tikai gadījumā, ja ir pazīmes par lietotās viskozitātes nepiemērotību.

-----------------
Purkšķinu ar vienpodnieku...

Offline

jonii
25. Feb 2015, 16:28#2619

Kopš: 06. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 29

Braucu ar: Yamaha Bobber

OEM eļļa itkā 10W30 drošvien tāda arī jālej?
Domaju par 10W40 (Castrol POWER 1) loti liela starpiba jau nebūtu?


25 Feb 2015, 16:15:26 andrejins rakstīja:

25 Feb 2015, 15:54:32 jonii rakstīja:
Viedoklis ? Vai choperam ar gaisa dzesi ir kāda īpaša eļļa vajadzīga?


Atļaušos nocitēt meistaru:
Viskozitātes izvēle, protams, ir svarīga lieta. Eļļu ražotāju rekomendācijas šajā ziņā ir ļoti sekundāras un primāri par atskaites punktu jāņem dzelža ražotāja priekšraksti. Un, izrietot no tiem, var veikt kādas korekcijas, ja:
- bieži redlainā vai raideris 'stunters'
- iespējama eļļas kontaminācija (degviela, ūdens, putekļi)
- ekstrēmas starta/darba temperatūras
- braukts tiek divatā un/vai smagi pārkrauts
- kalnains reljefs un/vai lēni kustības ātrumi
- sastrēgumi un cita pārkaršanas iespēja
- motors/transmisija padiluši

tas pirmais, kas nāk prātā. un ne visos šajos gadījumos vienmēr viskozitāti jāceļ uz augšu, var būt arī pretēji.

Jāņem arī vērā, ka eļļa no eļļas var ļoti būtiski atšķirties pat vienādas SAE viskozitātes klases ietvaros. Te ilustrējoša diagramma no Yamalube kataloga:



[apakšējā robeža - eļļas sastingšanas temperatūra
augšējā robeža - temperatūra, kurā eļļa sasniedz 5cSt viskozitātes robežu]

ar šo gribēju teikt: lai nopietni izvērtētu optimālo viskozitāti, jāņem vērā gan braukšanas apstākļi, gan izvēlētās eļļas parametri. tātad katrs gadījums jāskata individuāli.
tomēr caurmērā jau tomēr pieturās pie ražotāja ieteikumiem un korekcijas veic tikai gadījumā, ja ir pazīmes par lietotās viskozitātes nepiemērotību.

[ Šo ziņu laboja jonii, 25 Feb 2015, 16:41:58 ]

Offline

Sliktais
25. Feb 2015, 18:04#2620

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i


25 Feb 2015, 16:28:18 jonii rakstīja:
OEM eļļa itkā 10W30 drošvien tāda arī jālej?
Domaju par 10W40 (Castrol POWER 1) loti liela starpiba jau nebūtu?


10W30 vietā 10W40 var liet, būs "gerai". Kakustroļa vietā gan izvēlies ko citu, labāk jau normālu sintētiku.

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

autopilots
25. Feb 2015, 21:11#2621

Kopš: 24. Oct 2014

No: Ogre

Ziņojumi: 26

Braucu ar: Yamaha XJR

Lūdzu apgaismojiet mani eļļu noslēpumainajās dzīlēs.

Manā īpašumā ir motocikls Yamaha XJR 1300 '99 gada ar eļļas/gaisa dzesēšanu. Par cik šis ir mans pirmais divriteņu transportlīdzeklis, vēlētos noskaidrot par optimālāko eļļas izvēli. Sagādāju motocikla lietošanas instrukciju, kurā ir norādītas prasības eļļai :

Izmantojot MOTUL interneta adresi nonācu pie trīs atbilstošām eļļām (variantus piedāvāja vairāk, bet man iepatikās šie trīs

1. 5100 4T 10W40 (Technosynthese) ~10.00 eur/l
2. 7100 4T 10W40 (100% Synthetic) ~15.00 eur/l
3. 3000 4T 20W50 (Mineral) ~8.00 eur/l

Un jautājums rodās sekojoš - kādēļ šeit (MOTUL mājaslapā) piedāvā 3 dažādas eļļas, sintētisko, minerāla un vēl nezkādu? Cena arī šiem produktiem ir ar diezgan lielu amplitūdu. Kura tad no šīm būtu piemērotāka manam motociklam, ņemot vērā ka tas jau ir krietni padzīvojis un pasauli skatījis 80 000 km garumā.

P.S. Varbūt varētu ieteikt arī kādu citu ražotāju izstrādājumu.

-----------------

Offline

arniz
25. Feb 2015, 22:36#2622

Kopš: 20. Dec 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 154

Braucu ar: Muti,ZX9R,GSXR1000,KTM 690,RIGA13,


25 Feb 2015, 22:24:17 Coooool rakstīja:
autopilots, tai lamatā var liet pašu lētāko. Es pat uz sporta baika neiespringstu. Galvenais čekot spiedienu un temperatūru sistēmā

nesapratu...?! a kas piem.ir jālej suzuki gsxr1000 k6???

Offline

arniz
25. Feb 2015, 22:40#2623

Kopš: 20. Dec 2009

No: Valmiera

Ziņojumi: 154

Braucu ar: Muti,ZX9R,GSXR1000,KTM 690,RIGA13,

supereļļas linku studijā..

Offline

jonii
26. Feb 2015, 08:36#2624

Kopš: 06. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 29

Braucu ar: Yamaha Bobber

Kas vainas Kakustrolim? Vismaz mašīnām viņi labas eļļas ražo.


25 Feb 2015, 18:04:25 Sliktais rakstīja:

25 Feb 2015, 16:28:18 jonii rakstīja:
OEM eļļa itkā 10W30 drošvien tāda arī jālej?
Domaju par 10W40 (Castrol POWER 1) loti liela starpiba jau nebūtu?


10W30 vietā 10W40 var liet, būs "gerai". Kakustroļa vietā gan izvēlies ko citu, labāk jau normālu sintētiku.

Offline

Gantais
26. Feb 2015, 10:10#2625

Kopš: 27. Sep 2012

No: Ogre

Ziņojumi: 2718

Braucu ar: R1150Gs. F650Gs

Kakustrolim, kā tādam, vainas nekādas.... vnk, pie mums, tirdzniecībā (arī pie slavena auto, moto dīlera) esošais ir no eiropas ķinas valsts rūpnīcas. Tas nav tas pats, kas DE vai UK pirktais, ar tiem viss ir bumbās.



26 Feb 2015, 08:36:47 jonii rakstīja:
Kas vainas Kakustrolim? Vismaz mašīnām viņi labas eļļas ražo.


25 Feb 2015, 18:04:25 Sliktais rakstīja:

25 Feb 2015, 16:28:18 jonii rakstīja:
OEM eļļa itkā 10W30 drošvien tāda arī jālej?
Domaju par 10W40 (Castrol POWER 1) loti liela starpiba jau nebūtu?


10W30 vietā 10W40 var liet, būs "gerai". Kakustroļa vietā gan izvēlies ko citu, labāk jau normālu sintētiku.



-----------------
Ātrums nav pašmērķis... galvenais ir process ...

Offline

andrejins
26. Feb 2015, 10:25#2626

Kopš: 21. Sep 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 1529

Braucu ar: BMW F650 Strada


26 Feb 2015, 10:10:55 Gantais rakstīja:
Kakustrolim, kā tādam, vainas nekādas.... vnk, pie mums, tirdzniecībā (arī pie slavena auto, moto dīlera) esošais ir no eiropas ķinas valsts rūpnīcas. Tas nav tas pats, kas DE vai UK pirktais, ar tiem viss ir bumbās.



26 Feb 2015, 08:36:47 jonii rakstīja:
Kas vainas Kakustrolim? Vismaz mašīnām viņi labas eļļas ražo.


25 Feb 2015, 18:04:25 Sliktais rakstīja:

25 Feb 2015, 16:28:18 jonii rakstīja:
OEM eļļa itkā 10W30 drošvien tāda arī jālej?
Domaju par 10W40 (Castrol POWER 1) loti liela starpiba jau nebūtu?


10W30 vietā 10W40 var liet, būs "gerai". Kakustroļa vietā gan izvēlies ko citu, labāk jau normālu sintētiku.



Gan ar kukustroli, gan ar motuli esmu uzkāpis uz grābekļiem, tāpēc šobrīd leju elfu ar kuru vēl problēmas nav bijušas.

-----------------
Purkšķinu ar vienpodnieku...

Offline

Niere
26. Feb 2015, 18:17#2627

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


26 Feb 2015, 10:25:56 andrejins rakstīja:
Gan ar kukustroli, gan ar motuli esmu uzkāpis uz grābekļiem, tāpēc šobrīd leju elfu ar kuru vēl problēmas nav bijušas.

kādas probzas bija?

Offline

Niere
26. Feb 2015, 18:18#2628

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


26 Feb 2015, 10:10:55 Gantais rakstīja:
Kakustrolim, kā tādam, vainas nekādas.... vnk, pie mums, tirdzniecībā (arī pie slavena auto, moto dīlera) esošais ir no eiropas ķinas valsts rūpnīcas. Tas nav tas pats, kas DE vai UK pirktais, ar tiem viss ir bumbās.

No kurienes infa?

Offline

Niere
26. Feb 2015, 18:34#2629

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


25 Feb 2015, 15:54:32 jonii rakstīja:
Viedoklis ? Vai choperam ar gaisa dzesi ir kāda īpaša eļļa vajadzīga?

gaisa/eļļas dzesei nepatīk eļļas, kuras viegli zaudē viskozitāti karstajā galā un tādas, kuras viegli oksidējas. es tādam motoram ieteiktu PAO, esteru vai abu maisījumu saturošu eļļu. tās parasti ir tādas, kuras ražotājs apraksta kā 'full vai 100% synthetic'. taču šādas apgalvojums negarantē attiecīgo bāzi.
tas ļoti īsumā.

Offline

Sliktais
26. Feb 2015, 19:51#2630

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i


26 Feb 2015, 18:34:27 Niere rakstīja:

25 Feb 2015, 15:54:32 jonii rakstīja:
Viedoklis ? Vai choperam ar gaisa dzesi ir kāda īpaša eļļa vajadzīga?

gaisa/eļļas dzesei nepatīk eļļas, kuras viegli zaudē viskozitāti karstajā galā un tādas, kuras viegli oksidējas. es tādam motoram ieteiktu PAO, esteru vai abu maisījumu saturošu eļļu. tās parasti ir tādas, kuras ražotājs apraksta kā 'full vai 100% synthetic'. taču šādas apgalvojums negarantē attiecīgo bāzi.
tas ļoti īsumā.

Niere, Tu kā kompetents cilvēks varēji ļaužu masām izskaidrot, kas ir sintētiskā (IV un V bāzes eļļas), un kas ir kaut kādi *ūdi, kas tiek uzdoti par sintētiskajām eļļām. Vajag uztaisīt sarakstu ar nosaukumu, brendu (vai arī sauktu pretīgajā vārdā "zīmols", tad eļļas nosaukumu, viskozitāti. Ne visi, apskatot speceni vai drošības datu lapu sapratīs, kas ir īsta sintētika (PAO, esteri) un kas tikai hidrokrakota minerālene ar lepnu uzrakstu "sinthetic"

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline