Online
Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| kaut kad būs par tēmu jāaprunājas. ir doma apkopot visus augstvērtīgos produktus. | Offline | | |
Archy96 | | Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
21 Feb 2015, 23:45:36 kawaracer rakstīja:
Jeb pamainām moci uz Z750 jeb Z1000 (2006-2010)
Tas būs populārāks, bet Motul piedāvā to pašu izvēli:
7100 4T 10W-40 (From 0°C to 40°C)
7100 4T 10W-50 (Above -10°C)
7100 4T 20W-50 (Above 0°C)
5100 4T 10W-40 (From 0°C to 40°C)
5100 4T 10W-50 (Above -10°C)
5000 4T 10W-40 (From 0°C to 40°C)
3000 4T 10W-40 (From -10°C to 40°C)
3000 4T 20W-50 (Above 0°C)
Viss šis saraksts ir tas, kas tiek piedāvāts vienam mocim?
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline | | |
kawaracer | | Kopš: 21. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 1193
Braucu ar: HD FXFBS
|
21 Feb 2015, 23:52:09 Archy96 rakstīja:
21 Feb 2015, 23:45:36 kawaracer rakstīja:
Jeb pamainām moci uz Z750 jeb Z1000 (2006-2010)
Tas būs populārāks, bet Motul piedāvā to pašu izvēli:
7100 4T 10W-40 (From 0°C to 40°C)
7100 4T 10W-50 (Above -10°C)
7100 4T 20W-50 (Above 0°C)
5100 4T 10W-40 (From 0°C to 40°C)
5100 4T 10W-50 (Above -10°C)
5000 4T 10W-40 (From 0°C to 40°C)
3000 4T 10W-40 (From -10°C to 40°C)
3000 4T 20W-50 (Above 0°C)
Viss šis saraksts ir tas, kas tiek piedāvāts vienam mocim?
Jā, gan Z750, gan Z1000 un arī ZX10R
----------------- Rezerves daļas un serviss. | Offline | | |
|
kawaracer | | Kopš: 21. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 1193
Braucu ar: HD FXFBS
| Paņēmu vecāku Z750 - vēl vairāk:
----------------- Rezerves daļas un serviss. | Offline | | |
mexa | | Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| nu niere domaaju pateiktu to ko es, apmeeram. jo nav viedoklja no kiimijas puses kursh baiks ar ko labaak brauks... taatad vieniigaa atsauce manuaalis. biezaaka ellja nekaa paredzeets sliktaak var nonaakt no sieninjaam, liidz ar to biku apgruutinot motoru un eedot to. pa skidru var pazaudeet spiedienu... reaali jaalej ko saka manuaalis, kameer ko nepaarbuuvee pa nopietno. vairaak jau izsaka elljas "modelis" 7100 vecaa sastaava bija suudiigs... jaunais itkaa neko... un te arii visas probleemas, tieshi produktaa, tobish vai ir taa sinteetika vai nav utt... viskozitaate peec manuaalja...
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| Viskozitātes izvēle, protams, ir svarīga lieta. Eļļu ražotāju rekomendācijas šajā ziņā ir ļoti sekundāras un primāri par atskaites punktu jāņem dzelža ražotāja priekšraksti. Un, izrietot no tiem, var veikt kādas korekcijas, ja:
- bieži redlainā vai raideris 'stunters'
- iespējama eļļas kontaminācija (degviela, ūdens, putekļi)
- ekstrēmas starta/darba temperatūras
- braukts tiek divatā un/vai smagi pārkrauts
- kalnains reljefs un/vai lēni kustības ātrumi
- sastrēgumi un cita pārkaršanas iespēja
- motors/transmisija padiluši
tas pirmais, kas nāk prātā. un ne visos šajos gadījumos vienmēr viskozitāti jāceļ uz augšu, var būt arī pretēji.
Jāņem arī vērā, ka eļļa no eļļas var ļoti būtiski atšķirties pat vienādas SAE viskozitātes klases ietvaros. Te ilustrējoša diagramma no Yamalube kataloga:
[apakšējā robeža - eļļas sastingšanas temperatūra
augšējā robeža - temperatūra, kurā eļļa sasniedz 5cSt viskozitātes robežu]
ar šo gribēju teikt: lai nopietni izvērtētu optimālo viskozitāti, jāņem vērā gan braukšanas apstākļi, gan izvēlētās eļļas parametri. tātad katrs gadījums jāskata individuāli.
tomēr caurmērā jau tomēr pieturās pie ražotāja ieteikumiem un korekcijas veic tikai gadījumā, ja ir pazīmes par lietotās viskozitātes nepiemērotību. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
21 Feb 2015, 23:40:58 kawaracer rakstīja:
Ko ikdienas ielas braucējam izvēlēties?
Mocis piemēram - ZX10R 2006.g. 20tkm.
Nobraukums gadā 3000km
Pāris reizes gadā aizbrauc uz Track Day.
Vai ir jēga pirkt viss dārgāko 300V vai arī zelta vidusceļš ir 7100
es personīgi izvēlētos citu zīmolu, bet eļļu 300V veiktspējas līmenī par saprātīgāku ciparu. Protams, tas neizslēdz arī vienkāršāku produktu lietošanu. arī 7100 ielas rullētājam ir gana augstvērtīgs produkts, taču ar nestabilu viskozitāti.
Vai viskozitāte 10W40 ir optimālākais iekš LV?
Močiem, kuriem šādu viskozitāti iesaka ražotājs, absolūti lielākai daļai būs atbilstoša.
Kāpēc katalogs piedāvā arī 10W50? (Tropiem jeb trasei?)
Piemēram, Yamaha pat vecajiem dzelžiem, kuriem kādreiz ieteica 10W-40, šobrīd bez aizspriedumiem iesaka 15W-50. ja to pieļauj ražotājs, viss kārtībā. taču bez iemesla liet šādu viskozitāti Honda-i, kurai ieteikta 10W-30, es neieteiktu.
Kāpēc 20W50? (viņa būs nejēgā bieza) un braucot agrā pavasarī jeb vēlā rudenī - tak nederēs!
sādas viskozitātes primārā problēma relatīvi zēmā temperatūrā nebūs tik daudz darba temperatūrā, cik startējot. tas rezultēsies vienkārši straujākā nodilumā un, iespējams, sajūga 'vilkšanas' efektā.[ Šo ziņu laboja Niere, 22 Feb 2015, 01:38:11 ] | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
21 Feb 2015, 23:45:36 kawaracer rakstīja:
7100 4T 10W-40 (From 0°C to 40°C)
7100 4T 10W-50 (Above -10°C)
tas, ka eļļu ražotāju ieteikumus nav jāņem īpaši pierē, labi ilustrē augstāk redzamais. totāli neloģiski, kādēļ 10W-40 vienam un tam pašam produktam tikai virs 0C, bet 10W-50 pat -10C ir labi. | Offline | | |
kawaracer | | Kopš: 21. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 1193
Braucu ar: HD FXFBS
|
22 Feb 2015, 01:35:13 Bagars rakstīja:
Kāpēc nemitīgi jāatkārto viens un tas pats desmitiem reižu???
Tāpēc jau arī te neko nevar atrast!!
Mans ieteikums - Niere, kā tiešām cienījams speciālists eļļu jautājumā - uzraksta (principā jau uzrakstīja) tekstu - "KĀDU EĻĻU MAN IZVĒLĒTIES"?
Topiku noliekam augšā (sarkanu) uz aizveram (bez iespējas komentēt) un jautājums atkrīt.
Tieši tāpat varam izdarīt ar citām tēmām, kas atkārtojas x10 un pat x100
Motoveikalu adreses
Motoservisu adreses
u.t.t.
----------------- Rezerves daļas un serviss. | Offline | | |
jonii | | Kopš: 06. Mar 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 29
Braucu ar: Yamaha Bobber
| Viedoklis ? Vai choperam ar gaisa dzesi ir kāda īpaša eļļa vajadzīga? | Offline | | |
andrejins | | Kopš: 21. Sep 2012
No: Rīga
Ziņojumi: 1529
Braucu ar: BMW F650 Strada
|
25 Feb 2015, 15:54:32 jonii rakstīja:
Viedoklis ? Vai choperam ar gaisa dzesi ir kāda īpaša eļļa vajadzīga?
Atļaušos nocitēt meistaru:
Viskozitātes izvēle, protams, ir svarīga lieta. Eļļu ražotāju rekomendācijas šajā ziņā ir ļoti sekundāras un primāri par atskaites punktu jāņem dzelža ražotāja priekšraksti. Un, izrietot no tiem, var veikt kādas korekcijas, ja:
- bieži redlainā vai raideris 'stunters'
- iespējama eļļas kontaminācija (degviela, ūdens, putekļi)
- ekstrēmas starta/darba temperatūras
- braukts tiek divatā un/vai smagi pārkrauts
- kalnains reljefs un/vai lēni kustības ātrumi
- sastrēgumi un cita pārkaršanas iespēja
- motors/transmisija padiluši
tas pirmais, kas nāk prātā. un ne visos šajos gadījumos vienmēr viskozitāti jāceļ uz augšu, var būt arī pretēji.
Jāņem arī vērā, ka eļļa no eļļas var ļoti būtiski atšķirties pat vienādas SAE viskozitātes klases ietvaros. Te ilustrējoša diagramma no Yamalube kataloga:
[apakšējā robeža - eļļas sastingšanas temperatūra
augšējā robeža - temperatūra, kurā eļļa sasniedz 5cSt viskozitātes robežu]
ar šo gribēju teikt: lai nopietni izvērtētu optimālo viskozitāti, jāņem vērā gan braukšanas apstākļi, gan izvēlētās eļļas parametri. tātad katrs gadījums jāskata individuāli.
tomēr caurmērā jau tomēr pieturās pie ražotāja ieteikumiem un korekcijas veic tikai gadījumā, ja ir pazīmes par lietotās viskozitātes nepiemērotību.
----------------- Purkšķinu ar vienpodnieku...
| Offline | | |
jonii | | Kopš: 06. Mar 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 29
Braucu ar: Yamaha Bobber
| OEM eļļa itkā 10W30 drošvien tāda arī jālej?
Domaju par 10W40 (Castrol POWER 1) loti liela starpiba jau nebūtu?
25 Feb 2015, 16:15:26 andrejins rakstīja:
25 Feb 2015, 15:54:32 jonii rakstīja:
Viedoklis ? Vai choperam ar gaisa dzesi ir kāda īpaša eļļa vajadzīga?
Atļaušos nocitēt meistaru:
Viskozitātes izvēle, protams, ir svarīga lieta. Eļļu ražotāju rekomendācijas šajā ziņā ir ļoti sekundāras un primāri par atskaites punktu jāņem dzelža ražotāja priekšraksti. Un, izrietot no tiem, var veikt kādas korekcijas, ja:
- bieži redlainā vai raideris 'stunters'
- iespējama eļļas kontaminācija (degviela, ūdens, putekļi)
- ekstrēmas starta/darba temperatūras
- braukts tiek divatā un/vai smagi pārkrauts
- kalnains reljefs un/vai lēni kustības ātrumi
- sastrēgumi un cita pārkaršanas iespēja
- motors/transmisija padiluši
tas pirmais, kas nāk prātā. un ne visos šajos gadījumos vienmēr viskozitāti jāceļ uz augšu, var būt arī pretēji.
Jāņem arī vērā, ka eļļa no eļļas var ļoti būtiski atšķirties pat vienādas SAE viskozitātes klases ietvaros. Te ilustrējoša diagramma no Yamalube kataloga:
[apakšējā robeža - eļļas sastingšanas temperatūra
augšējā robeža - temperatūra, kurā eļļa sasniedz 5cSt viskozitātes robežu]
ar šo gribēju teikt: lai nopietni izvērtētu optimālo viskozitāti, jāņem vērā gan braukšanas apstākļi, gan izvēlētās eļļas parametri. tātad katrs gadījums jāskata individuāli.
tomēr caurmērā jau tomēr pieturās pie ražotāja ieteikumiem un korekcijas veic tikai gadījumā, ja ir pazīmes par lietotās viskozitātes nepiemērotību.
[ Šo ziņu laboja jonii, 25 Feb 2015, 16:41:58 ] | Offline | | |
Sliktais | | Kopš: 07. May 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 4685
Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i
|
25 Feb 2015, 16:28:18 jonii rakstīja:
OEM eļļa itkā 10W30 drošvien tāda arī jālej?
Domaju par 10W40 (Castrol POWER 1) loti liela starpiba jau nebūtu?
10W30 vietā 10W40 var liet, būs "gerai". Kakustroļa vietā gan izvēlies ko citu, labāk jau normālu sintētiku.
-----------------
GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart | Offline | | |
autopilots | | Kopš: 24. Oct 2014
No: Ogre
Ziņojumi: 26
Braucu ar: Yamaha XJR
| Lūdzu apgaismojiet mani eļļu noslēpumainajās dzīlēs.
Manā īpašumā ir motocikls Yamaha XJR 1300 '99 gada ar eļļas/gaisa dzesēšanu. Par cik šis ir mans pirmais divriteņu transportlīdzeklis, vēlētos noskaidrot par optimālāko eļļas izvēli. Sagādāju motocikla lietošanas instrukciju, kurā ir norādītas prasības eļļai :
Izmantojot MOTUL interneta adresi nonācu pie trīs atbilstošām eļļām (variantus piedāvāja vairāk, bet man iepatikās šie trīs
1. 5100 4T 10W40 (Technosynthese) ~10.00 eur/l
2. 7100 4T 10W40 (100% Synthetic) ~15.00 eur/l
3. 3000 4T 20W50 (Mineral) ~8.00 eur/l
Un jautājums rodās sekojoš - kādēļ šeit (MOTUL mājaslapā) piedāvā 3 dažādas eļļas, sintētisko, minerāla un vēl nezkādu? Cena arī šiem produktiem ir ar diezgan lielu amplitūdu. Kura tad no šīm būtu piemērotāka manam motociklam, ņemot vērā ka tas jau ir krietni padzīvojis un pasauli skatījis 80 000 km garumā.
P.S. Varbūt varētu ieteikt arī kādu citu ražotāju izstrādājumu.
----------------- | Offline | | |
arniz | | Kopš: 20. Dec 2009
No: Valmiera
Ziņojumi: 154
Braucu ar: Muti,ZX9R,GSXR1000,KTM 690,RIGA13,
|
25 Feb 2015, 22:24:17 Coooool rakstīja:
autopilots, tai lamatā var liet pašu lētāko. Es pat uz sporta baika neiespringstu. Galvenais čekot spiedienu un temperatūru sistēmā
nesapratu...?! a kas piem.ir jālej suzuki gsxr1000 k6??? | Offline | | |
arniz | | Kopš: 20. Dec 2009
No: Valmiera
Ziņojumi: 154
Braucu ar: Muti,ZX9R,GSXR1000,KTM 690,RIGA13,
| supereļļas linku studijā.. | Offline | | |
jonii | | Kopš: 06. Mar 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 29
Braucu ar: Yamaha Bobber
| Kas vainas Kakustrolim? Vismaz mašīnām viņi labas eļļas ražo.
25 Feb 2015, 18:04:25 Sliktais rakstīja:
25 Feb 2015, 16:28:18 jonii rakstīja:
OEM eļļa itkā 10W30 drošvien tāda arī jālej?
Domaju par 10W40 (Castrol POWER 1) loti liela starpiba jau nebūtu?
10W30 vietā 10W40 var liet, būs "gerai". Kakustroļa vietā gan izvēlies ko citu, labāk jau normālu sintētiku.
| Offline | | |
Gantais | | Kopš: 27. Sep 2012
No: Ogre
Ziņojumi: 2718
Braucu ar: R1150Gs. F650Gs
| Kakustrolim, kā tādam, vainas nekādas.... vnk, pie mums, tirdzniecībā (arī pie slavena auto, moto dīlera) esošais ir no eiropas ķinas valsts rūpnīcas. Tas nav tas pats, kas DE vai UK pirktais, ar tiem viss ir bumbās.
26 Feb 2015, 08:36:47 jonii rakstīja:
Kas vainas Kakustrolim? Vismaz mašīnām viņi labas eļļas ražo.
25 Feb 2015, 18:04:25 Sliktais rakstīja:
25 Feb 2015, 16:28:18 jonii rakstīja:
OEM eļļa itkā 10W30 drošvien tāda arī jālej?
Domaju par 10W40 (Castrol POWER 1) loti liela starpiba jau nebūtu?
10W30 vietā 10W40 var liet, būs "gerai". Kakustroļa vietā gan izvēlies ko citu, labāk jau normālu sintētiku.
----------------- Ātrums nav pašmērķis... galvenais ir process ... | Offline | | |
andrejins | | Kopš: 21. Sep 2012
No: Rīga
Ziņojumi: 1529
Braucu ar: BMW F650 Strada
|
26 Feb 2015, 10:10:55 Gantais rakstīja:
Kakustrolim, kā tādam, vainas nekādas.... vnk, pie mums, tirdzniecībā (arī pie slavena auto, moto dīlera) esošais ir no eiropas ķinas valsts rūpnīcas. Tas nav tas pats, kas DE vai UK pirktais, ar tiem viss ir bumbās.
26 Feb 2015, 08:36:47 jonii rakstīja:
Kas vainas Kakustrolim? Vismaz mašīnām viņi labas eļļas ražo.
25 Feb 2015, 18:04:25 Sliktais rakstīja:
25 Feb 2015, 16:28:18 jonii rakstīja:
OEM eļļa itkā 10W30 drošvien tāda arī jālej?
Domaju par 10W40 (Castrol POWER 1) loti liela starpiba jau nebūtu?
10W30 vietā 10W40 var liet, būs "gerai". Kakustroļa vietā gan izvēlies ko citu, labāk jau normālu sintētiku.
Gan ar kukustroli, gan ar motuli esmu uzkāpis uz grābekļiem, tāpēc šobrīd leju elfu ar kuru vēl problēmas nav bijušas.
----------------- Purkšķinu ar vienpodnieku...
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
26 Feb 2015, 10:25:56 andrejins rakstīja:
Gan ar kukustroli, gan ar motuli esmu uzkāpis uz grābekļiem, tāpēc šobrīd leju elfu ar kuru vēl problēmas nav bijušas.
kādas probzas bija? | Offline | | |
|
|